SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
herkenbaar hoor, als je er erg veel last van hebt even je vk bellen (alles omtrent de bevalling en klachten in dat gebied zeg maarquote:Op zaterdag 3 december 2011 19:08 schreef bitterend het volgende:
Nrak uit logeren! spannend! ben benieuwd hoe het gaat![]()
Ik heb een vraag...ben vorige week vrijdag bevallen en nog steeds erg veel pijn rond mijn stuitje en drukkend gevoel rond mijn kont...opzich geen last van de hechtingen
hadden jullie dit ook? als het niet weg gaan wie moet ik bellen? vk of ha?
ow geen idee! vroeg me ook af gisteren!quote:Op zaterdag 3 december 2011 19:12 schreef laiveneertiekje het volgende:
Kan je trouwens nu al zien of een baby rechts of linkshandig wordt? Bartje pakt alles aan met links, en doet daar het meeste mee. Rechts is handig om even mee vast te houden, maar daar houdt het mee op... Ik zat me ineens af te vragen of dat betekend dat hij linkshandig is...
\quote:Op zaterdag 3 december 2011 19:08 schreef Susie het volgende:
wat een rust hier he? Zo anders dan in Z&G!
Totaal geen ervaring mee uiteraardmaar zou dat niet gewoon hartstikke meevallen met zo'n kleintje?
Wordt snel beterquote:Op zaterdag 3 december 2011 19:20 schreef bitterend het volgende:
[..]
\
echt! maar ik vind het prettig dat het minder snel gaat
het lukt me niet om alles te volgen ben nog erg emotioneel en moe
Echt? Dan ben je sneller dan mij hoor! Heeft volgens mij 2 weken geduurd voordat ik naar buiten ben gegaan.quote:Op zaterdag 3 december 2011 19:36 schreef bitterend het volgende:
wauw echt?? bikkel!! ben vandaag voor het eerst naar buiten, blokje om en werd super duizeligmorgen poging twee!
ohja het mutsje ga ik deze week bestellen!!![]()
![]()
Same here. Vrienden begrijpen ook nog niet dat wij om 22u echt uitgeteld zijn. Zelfs op zaterdagavondquote:Op zaterdag 3 december 2011 19:38 schreef Susie het volgende:
Wederom niet zo raar Bitterend en ook dat duurt nog wel even....sorry, kan er niets anders van maken.
Gisteren waren hier mijn teamgenoten, voordat ze naar een wedstrijd gingen. Lief stelde voor dat ik gezellig mee zou gaan... Maar ik was om 20 uur al moe..
passen jullie allemaal in een bad?? jaloeeeeers! heerlijk! veel plezierquote:Op zaterdag 3 december 2011 19:41 schreef Faithz het volgende:
[..]
We gaan straks met zn drieeen badderen in t grote bad
ga dan ook lekker wieberen ofzo ...quote:Op zaterdag 3 december 2011 19:30 schreef static het volgende:
Waarom zijn die kinderen toch altijd zo lelijk? Zou me schamen om er één te posten.
dat zul je de rest van je leven blijvenquote:Op zaterdag 3 december 2011 19:20 schreef bitterend het volgende:
[..]
\
echt! maar ik vind het prettig dat het minder snel gaat
het lukt me niet om alles te volgen ben nog erg emotioneel en moe
Als dat een beetje over is dan moet je weer grienen omdat ze voor t eerst naar je lachtquote:Op zaterdag 3 december 2011 19:45 schreef bitterend het volgende:
Faithz
haha moe kan ik hebben maar de huilbuien omdat mijn baby zo mooi is.....
ah super!!quote:Op zaterdag 3 december 2011 19:45 schreef Faithz het volgende:
[..]
Laat die relnicht toch
DJMO
BV gaat beter hiero
quote:Op zaterdag 3 december 2011 19:49 schreef danic het volgende:
Ach, bitterendJouw wolk is gewoon lekker roze, stug blijven zitten daar hoor, laat iedereen lekker kletsen!
Ik heb het nog steeds met momenten dat ik naar d'r kijk en van binnen helemaal week wordt.
Gelukkig maar, toch?
quote:Op zaterdag 3 december 2011 19:47 schreef bitterend het volgende:
Moet ik mijn man voorbereiden![]()
waarom huil je nou weer zegt ie
ja ze is zo lekker zacht![]()
Will it ever stopquote:Op zaterdag 3 december 2011 19:50 schreef danic het volgende:
Dat dus. En dat ze heel de dag loopt te jengelen omdat ze al een beetje kan staan en morgen het liefst mee wil doen met de marathon van New York
Zo beter Susie?quote:Op zaterdag 3 december 2011 19:08 schreef Susie het volgende:
wat een rust hier he? Zo anders dan in Z&G!
fijn om te horen!quote:Op zaterdag 3 december 2011 19:45 schreef Faithz het volgende:
[..]
Laat die relnicht toch
DJMO
BV gaat beter hiero
ik ga zo de tiet te voorschijn halen en dan naar bedquote:Op zaterdag 3 december 2011 19:46 schreef danic het volgende:
Ik ben trouwens nog steeds blij als ik om 22.00 naar bed kan hoor. Inmiddels duren de nachten wel weer zo'n 8 uur, met 1 of 2 onderbrekingen. Maar die slaapschuld heb ik echt niet zomaar ingelost.![]()
Dat was de vraag niet. Ik weet dat je niet één van de meest slimste bent onder ons, maar antwoord eens.quote:
Gaat goed zo he?quote:
quote:Op zaterdag 3 december 2011 19:59 schreef bitterend het volgende:
[..]
ik ga zo de tiet te voorschijn halen en dan naar bed
Soms kun je jezelf gewoon niet tegenhouden. Ik ben er ook zo een.quote:Op zaterdag 3 december 2011 20:02 schreef Susie het volgende:
[..]
Gaat goed zo he?![]()
Jammer dat DJMO toch moest reageren op zo'n stomme vraag![]()
Gebaseerd op wat? Een kind kunnen uitpoepen? Een snelle wip zonder condoom?quote:
Ik vind het al pijnlijk al ik mijn pink troostend geefquote:Op zaterdag 3 december 2011 20:41 schreef DJMO het volgende:
Op dit moment zit hij protesterend in de boxik weiger om m'n tiet stelselmatig te laten fijnknijpen door tien garnalenvingertjes en een babymond met zes tanden
Nee he, komende week is het wel helemaal feest met en de dinsdag en de woensdag. Mja..afspraak op woensdag had ik al 2x verplaatst en heb wel het idee dat de inhalator die hij nu heeft wat te klein begint te worden. Toch maar wel even gaan dusquote:Op zaterdag 3 december 2011 20:40 schreef Faithz het volgende:
Vroege pubertijd voor Geert?
Pff mrien, jij verveeld je de komende tijd niet
Precies dit! En ook voor poezebeest, SB, mrien en kindje van Vanyel en van Migionne. Eigenlijk iedereen die net als wij een pokkejaar hebben gehad wat gezondheid betreftquote:Op zaterdag 3 december 2011 20:56 schreef danic het volgende:
Nou Mrien, laten we hopen dat deze maand dan ook een afsluiter is voor alle problemen, 2012 gewoon gezond weer in!
Zo werkt het inderdaad, mijn ouders wilden neit geloven dat Sarah echt zoveel huilde, tot ze daar een nachtje had geslapen en ze blij waren dat ik haar weer kwam halen en de eerste drie maanden heb ik alleen maar te horen gekregen dat ze zoveel huilde... ja vertel mij wat! Toen heb ik ook gezegd dat ik het ook best leuk zou vinden als ze me eens vertelden wat ze wel leuk vonden aan Sarah en toen kwam dat ze ook lief was en dat ze helemaal niet zo gek veel huilde, maar de heftigheid van haar huilen maakte dat het leek alsof ze de hele dag huilde nou ja punt is. De opa en oma van Danne gaan zelf ervaren hoe Danne in elkaar steekt en als ze het van jullie niet willen aannemen dan moet ze het maar merken tochquote:Op zaterdag 3 december 2011 21:56 schreef Nirak het volgende:
Thnx voor de reacties op t logeren. Gelukkig gaan we hem s avonds alweer ophalen, dus het is maar een middag en vroeg avondDenk wel dat hij moet wennen, maar mijn moeder kennende haalt ze hem op bij de eerste kik.. Want mijn moeder wil hem heeeeeel de dag vasthouden, maar daar wordt hij juist onrustig van, want dan kan hij niet slapen, raakt hij oververmoeid en dan slaapt hij helemaal niet meer.. Maar zo'n oppassessie maakt de zaak wel duidelijk, misschien leert ze dan op harde wijze dat ze hem soms met rust moet laten
Want over een paar weken komen ze eens in de week een hele dag oppassen
Goede samenvatting, dat bedoelde ikquote:Op zaterdag 3 december 2011 22:09 schreef Faithz het volgende:
Punt is dat je kunt zeggen dat ze huilt maar daar hebben ze geen gevoel bij. Dat moet je meemaken en voelen om echt begrip op te kunnen brengen.
Exact hetzelfde idd met Danne. Dan niet het huilen godzijdank. Maar hij heeft ritme nodig en op tijd naar bed want anders breekt de hel los
samenvatting: je kunt deze halve oppasdag zien als wennen voor de wekelijkse oppassessiequote:Op zaterdag 3 december 2011 21:56 schreef Nirak het volgende:
Ik dacht dat t topic dood was
Net in bad bijgelezen, maar alweer veel vergetrn.. Zullen de hormonen wel zijn
Owja, hormonen = huilen. Heel vaak, om heel veel, of om weinigIk schoot vandaag vol om een lachje.. En zo elke dag wel om wat anders..
Thnx voor de reacties op t logeren. Gelukkig gaan we hem s avonds alweer ophalen, dus het is maar een middag en vroeg avondDenk wel dat hij moet wennen, maar mijn moeder kennende haalt ze hem op bij de eerste kik.. Want mijn moeder wil hem heeeeeel de dag vasthouden, maar daar wordt hij juist onrustig van, want dan kan hij niet slapen, raakt hij oververmoeid en dan slaapt hij helemaal niet meer.. Maar zo'n oppassessie maakt de zaak wel duidelijk, misschien leert ze dan op harde wijze dat ze hem soms met rust moet laten
Want over een paar weken komen ze eens in de week een hele dag oppassen
Mrien.. Wat een schema! Dat gaat in 2012 anders hoor
quote:Op zondag 4 december 2011 04:43 schreef Jipster het volgende:
Wij gingen uit eten vanavond, hup kinderwagen erbij, J. erin 's hij heeft de hele tijd lopen tukken, zo makkelijk. Hoefde thuis, na 3,5u pas weer te voeden
Helaas ging die niersteen inderdaad gepaard met koliekpijn. Ik heb 2 dagen aan de morfine en pethidine gezeten. En zelfs daar kwam de pijn doorheen.quote:Op zaterdag 3 december 2011 20:20 schreef Poezebeest het volgende:
SB; wat naar allemaal! Heb je veel pijn gehad van die niersteen? Tijdens de zwangerschap heb ik nierkoliek-achtig iets gehad, ik dacht dat ik dood ging, wat een pijn! Dus ik hoop dat het je bespaard is gebleven. En dat je nu lekker kunt gaan genieten![]()
Nirak; spannend hoor, logeren bij opa & oma. Als jij denkt dat hij het nodig heeft om te wennen aan het bedje moet je dat gewoon doen. Al is het maar voor je eigen gevoel.
En jij bent al weer actief zeg! Wandelen heb ik nog niet geprobeerd, heb wel boodschappen gedaan met mijn moeder en daar deden we gelijk 1,5 uur over, ik vond het heerlijk! De kleine man was trouwens niet mee, die mag nog niet naar buiten en bleef bij opa thuis.
Bitterend;Dat emotionele is zo herkenbaar! ik dacht dat dat alleen tijdens de kraamtijd was, maar zelfs er na had ik last van kraamtranen en nu nog reageer ik soms ontzettend emotioneel instabiel op dingen.
Ik vind mijn kleintje echt helemaal leuk en lief en knuffelbaar, maar ik ben ook heel nieuwsgierig hoe hij zal zijn als hij groter is, wat zijn karakter is, hoe hij zich gaat ontwikkelen.
Wij moeten komende week naar het consternatiebureau, bij de arts worden we verwacht. Kan iemand mij vertellen wat die eerste keer inhoudt? Ik vind het een beetje onzin aangezien we over twee weken ook al naar de kinderarts moeten, standaard afspraak nadat hij met ontslag is gegaan.
wauw wat fijn!quote:Op zondag 4 december 2011 04:43 schreef Jipster het volgende:
Wij gingen uit eten vanavond, hup kinderwagen erbij, J. erin 's hij heeft de hele tijd lopen tukken, zo makkelijk. Hoefde thuis, na 3,5u pas weer te voeden
Ja, dat heb ik ook. De kraamperiode-emotie (moe! adrenaline! geluk!) ging wel voorbij, en ik merk dat ik in tegenstelling tot na de bevalling van Ivan echt 'ontzwangerd' ben. Maar mijn kinderen ontroeren me nog steeds, voortdurend, en ik word er bovendien diep door geraakt als er iets met andermans kinderen is. Ook ben ik bang dat mijn kinderen iets overkomt. En ik houd gewoon zoveel van ze dat ik er spontaan om in huilen uit zou kunnen barsten.quote:Op zaterdag 3 december 2011 20:48 schreef MamaPurk het volgende:
Nou ik weet niet of het bij iedereen zo is natuurlijk maar ik ben een stuk gevoeliger en emotioneler geworden! Ik moet nog steeds zomaar huilen als ik iets op tv zie wat helemaal niet zielig is! Vanmiddag nog Sinterklaasfeest emt de meiden en ze waren zo enthousiast en ik had de tranen in mijn ogen staan en dacht, jeetje wat ben ik toch een softie!!
Note to self: niet meer mijn baby slapend en wel van hand tot hand laten gaan met uit eten omdat al die enthousiaste opa's en oma's dat graag willen..quote:Op zondag 4 december 2011 10:21 schreef mignonne het volgende:
[..]
wauw wat fijn!![]()
stiekem word ik daar wel eens een beetje jaloers van![]()
nouja mn mini heeft het gister heel goed uitgehouden in de Efteling dus tegenwoordig gaat het eigenlijk best wel goed.
hehhe dat hadden wij bij de oudste ook ja. Op een gegeven moment heb ik tot groot ongenoegen van de opa's en oma's de regel ingesteld dat als ze slapen, we ze niet wakker gaan maken of uit hun bedje gaan halen.quote:Op zondag 4 december 2011 10:49 schreef Jipster het volgende:
[..]
Note to self: niet meer mijn baby slapend en wel van hand tot hand laten gaan met uit eten omdat al die enthousiaste opa's en oma's dat graag willen..ik dacht thuis: ik doe het niet meer, niemand komt aan mijn baby
![]()
![]()
Leuk naar de efteling met je kids, ik heb er nu al zin in!
ohhh wil ik ook met kerst proberen! sushi eten met de kleine erbijquote:Op zondag 4 december 2011 04:43 schreef Jipster het volgende:
mijn ouders bellen letterlijk elke dag nu...en toen ze hier was heeft mijn moeder de kleine gewoon uit mijn arme gerukt zo van NU! hebben!quote:Op zondag 4 december 2011 10:54 schreef Jipster het volgende:
@Nirak, hier dus ook van die overenthousiaste opa's en oma's die hem hele tijd willen vasthouden en het liefst hem elke dag willen zien.. ik merk aan mezelf dat ik er heel geirriteerd van raakKom op, beetje normaal blijven doen en het lijkt net of wij niet meer in beeld zijn, alleen nog maar J.
En emoties, die heb ik ook hoor, als mijn mannetje lacht krijg ik ook tranen in mijn ogen
pff arme wiesquote:Op zondag 4 december 2011 10:42 schreef wickie het volgende:
Met Wies gaat het nog steeds slecht. Drinken gaat moeizaam en 5 flessen geven lukt niet meer. Ze blijft nu steken op 4 en dan is het vechten om er wat in te krijgen. Soms gaat het ook best aardig, maar vaak niet.
Morgen heb ik ook een afspraak bij de huisarts. Dan 's middags de logodepiste en woensdag het CB. Hopelijk is er iemand die ons kan helpen.
We zijn best wel wat gewend van Mette, maar we zitten nu toch echt wel een beetje met onze handen in de haren.
Ja, dat ken ik ook. Voor je goed en wil binnen bent is kind al uit de wagen getrokkenquote:Op zondag 4 december 2011 11:13 schreef bitterend het volgende:
[..]
mijn ouders bellen letterlijk elke dag nu...en toen ze hier was heeft mijn moeder de kleine gewoon uit mijn arme gerukt zo van NU! hebben!
vond ik niet zo tof
Laat me raden. Avent?quote:Op zondag 4 december 2011 13:08 schreef wickie het volgende:
Wij gebruiken m 's nachts ook. Mette hoor je niet zo snel en als ze inmiddels in het gilstadium zit dan krijg ik haar meestal niet meer in slaap gepraat (of eerder omgeluld).
Onze huidige babyfoon is beetje kapot. Het oplaadstation is kaduuk.. we laden de batterijen nu steeds net een gewone oplader op... Niet echt ideaal.
Ik kan ook misschien zo'n cheapo alecto erbij kopen en dan om en om op de oplader ofzo.
Ik heb 1 babyfoon gevonden die uitbreidbaar is maar dat gaat dan ook 80 euro kosten.
quote:Op zondag 4 december 2011 13:00 schreef Aoraki het volgende:
ik ben vorige week trouwens het verkeerde kind gaan troosten met mijn slaap-gare hoofd. Ik dacht de oudste te horen, dus ik daar naar binnen. Ik dacht nog, goh wat ligt hij stil. En hij had ook zoiets vanwat kom jij nou doen.
Dus ik weer naar bed. Was het toch de jongste...
ze valt vaak in slaap aan de borst en dan hou ik haar even rechtop voor een boertje, probeer ik haar weg te leggen op haar rug dan is het wakker worden en huilenquote:Op zondag 4 december 2011 13:43 schreef Susie het volgende:
Slaapt ze al of moet ze nog in slaap vallen?
Dat duurt nog wel even. Gewoon lekker doen. Ze komt net uit jouw baarmoeder. Bij mama is heerlijk fijn en vertrouwd.quote:Op zondag 4 december 2011 13:50 schreef bitterend het volgende:
ow susie![]()
ik zou haar het liefst gewoon op mij laten slapen de hele dag
maar ben bang dat ze daar aan gewend raakt
Ik heb bij Ivan indertijd precies dezelfde vraag gesteld!quote:Op zondag 4 december 2011 14:08 schreef TimeJumper het volgende:
Even een vraag voor de babykenners voor deze babykneus![]()
Rayen is nu 2 weken oud maar eigenlijk vind ik dat hij zoveel slaapt. Ik dacht eigenlijk altijd dat baby's na elke voeding toch minstens een kwartier helder wakker waren.
Hij valt vaak na de voeding in slaap.
Kan een baby ook teveel slapen? En nu niet gaan lachen om mijn domme vragen
Ohw ben ik gelukkig niet de enigste.quote:Op zondag 4 december 2011 14:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb bij Ivan indertijd precies dezelfde vraag gesteld!Volgens mij is er gewoon enorme variatie in hoeveel een baby slaapt. Over het algemeen horen baby's veel te slapen, met name die eerste weken, en daar zijn allerlei richtlijnen voor. Maar je hebt ook baby's die vertikken te slapen, en je hebt baby's zoals Ivan die alleen maar slapen. Ik weet nog dat hij bijna 3 maanden oud was en we een OUD-meet in Utrecht hadden. Ik was bang dat hij er niks van mee zou krijgen omdat hij toen nog met moeite een half uur achtereen wakker bleef (!).
Zit alles verder goed? Drinkt hij goed, groeit hij goed, heeft hij genoeg plasluiers, is hij alert als hij wakker is? Zo ja, dan zou ik me echt geen zorgen maken. Het is inderdaad heel goed om hem bij de eerste slaapsignalen al op bed te leggen. Zie je die nu al? Dat kan bij kleintjes heel lastig zijn. En ik vind het al heel bijzonder dat hij soms 's middags een paar uur wakker is. Dat lijkt me best veel!
Wat weet je dat toch weer romantisch te brengenquote:Op zondag 4 december 2011 16:54 schreef bitterend het volgende:
mijn ukje doet nog niet aan spelenhier is het dus eten schijten slapen
Jaja, dat doen ze hequote:Op zondag 4 december 2011 16:57 schreef bitterend het volgende:
we liggen snachts in een deuk...ik geef tiet, mijn man verschoont. Is hij net klaar komt hij haar terug brengen....PRRRRROEEEET
Hahaha! Ik moest hardop lachen.quote:Op zondag 4 december 2011 16:54 schreef bitterend het volgende:
mijn ukje doet nog niet aan spelenhier is het dus eten schijten slapen
Mee eens. Voor mij is het met name voorbereiden op het KDV.quote:Op zondag 4 december 2011 19:04 schreef Takkembah het volgende:
Daarom heb ik het liever over voorspelbaarheid, bitterend. Wat jullie doen, heeft toch al een mate van voorspelbaarheid? Dat ze bij jullie slaapt, doet daar mijns inziens niets aan af. Maar goed. Ik ben ook geen baby-moeten-perse-zelf-leren-slapen-ineigen-bed mens.
dat!quote:Op zondag 4 december 2011 19:07 schreef sverbern het volgende:
[..]
Mee eens. Voor mij is het met name voorbereiden op het KDV.
Samen slapen in bed lijkt me trouwens heel gezellig (ik voed liggend in bed en 's morgens ligt J. dan nog een tijdje bij mij te slapen) maar aangezien J. veel geluid maakt in zijn slaap merkten we dat we zelf slechter gingen slapen doordat zijn wiegje naast ons bed stond.
quote:Op zondag 4 december 2011 18:22 schreef sverbern het volgende:
[..]
maar we verschonen hem vóór het slapen en niet erna (tijdens het spelen/uitbuiken gooit hij altijd zijn luier vol dus ik leg hem met een schone luier in bed).
quote:Op zondag 4 december 2011 16:57 schreef bitterend het volgende:
we liggen snachts in een deuk...ik geef tiet, mijn man verschoont. Is hij net klaar komt hij haar terug brengen....PRRRRROEEEET
Zeer herkenbaar, tot zelfs aan 3 keer toequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
Ik deed kraamverband er tegenaan, kon ik meteen zien of er nog vocht van de wond afkwam.quote:Op zondag 4 december 2011 21:00 schreef SummerBreeze het volgende:
Hier gelukkig geen last van opgezette doos, want keizersnee. Wel heel erg veel jeuk aan de wond. En door mijn hangbuik gaat het ook lekker brieven. Ik moet dus maar goed uitkijken dan het niet gaat smetten. Misschien maar een hydrofiel in repen knippen/scheuren en die erop leggen?
Vind het wel erg jammer dat ik voorlopig nog niet in bad mag.
ik zie een verbandquote:Op zondag 4 december 2011 21:36 schreef Nirak het volgende:
Ben gisteren voor t eerst in bad geweest, woensdag pas 6 wkn. Maar wond is goed dicht, dus vond t wel prima
Nu douchen en naar bed, voel me grieperig...
och, het is lood om oud ijzer denk ik. Vaak ook een beetje een kwestie van mazzel hebben.quote:Op zondag 4 december 2011 21:37 schreef MamaPurk het volgende:
Als ik jullie doos verhalen zo lees ben ik toch wel blij met mijn keizersnede kindjes. Ze hebben de tweede keizersnee netjes het litteken van de vorige open gemaakt en wat littekenweefsel verwijderd enzo. En ik moet zeggen dat ik er deze tweede keer een stuk minder last van heb gehad.. Ja wel gevoelloos op de onderbuik, nog steeds, en last met weersveranderingen, maar ja hee ik heb er wel wat heel moois voor gekregen
quote:Op zondag 4 december 2011 21:34 schreef mignonne het volgende:
Mijn doos is ook geen feestje meernormaalgesproken knippen ze over het litteken van je vorige knip heen maar omdat er dit keer sprake was van hoge nood was er geen tijd om dat uitgebreid te bekijken en is er gewoon nog eens geknipt, op een voor de baby zo gunstig mogelijk manier/richting. Ik heb nu dus twee van die lellikke littekens die dan weer gevoelig, dan weer gevoelloos zijn. Schiet ook niet op.
Ja lijkt me fijn wat nietjes in je doosquote:Op zondag 4 december 2011 22:09 schreef mignonne het volgende:
Note to self, volgende keer knip dicht laten nieten
quote:Op zondag 4 december 2011 22:13 schreef mignonne het volgende:
ja je moet wat hè
de laatste laat ik kantklossen denk ik met verschillende kleurtjes hechtdraad![]()
quote:Op zondag 4 december 2011 22:14 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb de laatste stukken er na een week of 6 denk ik zelf uitgepulkt. Toen begreep ik meteen waar diegeur
vandaan kwam.
quote:Op zondag 4 december 2011 22:16 schreef Aoraki het volgende:
Bij mij hadden ze de eerste keer bij de ks ook gehecht, was niet heel mooi. Nu hebben ze geniet, het ziet er mooi uit, maar het verwijderen was geen feest. Sommige voelde ik niet. Andere, OMG. Magoed, het eindresultaat telt, en das prachtig. (gelukkig maar, want het hoeft niet nog een keer open)
quote:Op zondag 4 december 2011 22:14 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb de laatste stukken er na een week of 6 denk ik zelf uitgepulkt. Toen begreep ik meteen waar diegeur
vandaan kwam.
Misschien is het dan niet zo opgelost als je denkt. De ergste pijn bij mij verdween plotsklaps nadat die laatste 2 knopen eruit gepeuterd had.quote:Op zondag 4 december 2011 22:18 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Zo te horen moet ik blij zijn dat ik inwendig gehecht ben en dit vanzelf is opgelost.
Al is het hier om één of andere reden zo pijnlijk dat ik niet eens door wil zettendus wat dat betreft twijfel ik ook wel over de manier van hechten.
eh das ook niet goed he darling... ga daar anders ook ns mee naar je huisarts? of vraag om een verwijzing naar de gyn om te beoordelen hoe strak het gehecht is?quote:Op zondag 4 december 2011 22:18 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Zo te horen moet ik blij zijn dat ik inwendig gehecht ben en dit vanzelf is opgelost.
Al is het hier om één of andere reden zo pijnlijk dat ik niet eens door wil zettendus wat dat betreft twijfel ik ook wel over de manier van hechten.
ja + 1quote:Op zondag 4 december 2011 22:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Misschien is het dan niet zo opgelost als je denkt. De ergste pijn bij mij verdween plotsklaps nadat die laatste 2 knopen eruit gepeuterd had.
Dat was ws ook wel een tijd later dan na zes weken zit ik te bedenken.
De geur van ontbindend hechtdraad maakte op mij een stuk meer indruk. Doet ook wonderen voor je seksleven.quote:Op zondag 4 december 2011 22:21 schreef mignonne het volgende:
[..]
eh das ook niet goed he darling... ga daar anders ook ns mee naar je huisarts? of vraag om een verwijzing naar de gyn om te beoordelen hoe strak het gehecht is?
Wat naar zeg![]()
Vanyelherkenbaar. Dat was ook waar ik de eerste keer last van had ja die pulkjes steeds.
En die geur vankraamzuivering
vergeet ik nooit meer.
Daar moest ik wel aan denken jaquote:Op zondag 4 december 2011 22:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
De geur van ontbindend hechtdraad maakte op mij een stuk meer indruk. Doet ook wonderen voor je seksleven.
doen hoorquote:Op zondag 4 december 2011 22:23 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nou ja ik ben met 5 weken op nacontrole geweest vanwege mijn stuitje en toen werd mij verteld dat de hechtingen gewoon mooi opgelost waren van binnen.
Maar ik was inwendig helemaal naar achter uit gescheurd en de pijn zit ook wel in die richting dus ik ga toch maar eens naar de huisarts ja
echt? oh ik vond de geur van kraamzuivering bij oudste echt op het genante af gewoon. Té ranzig voor woorden. Inderdaad zo'n ontbindingslucht, maar dan permanent. Brrr. Het rook wel ongeveer zoals dat stukje hechtdraad maar dat was piece of cake in vergelijking met die putlucht in de kraamweek. Rrrril.quote:Op zondag 4 december 2011 22:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
De geur van ontbindend hechtdraad maakte op mij een stuk meer indruk. Doet ook wonderen voor je seksleven.
Doet meer met mij dan met de Mrs eigenlijk. Ik heb daar nog steeds moeite mee omdat het nog niet helemaal 'veilig' voelt door dat gedoe.quote:
Ik heb ook redelijk moeten wroeten hoorquote:Op zondag 4 december 2011 22:28 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nou ja, het zat van binnen hè dames. Naar mijn weten zit er niks meer om te pulken hoor![]()
En ik heb al maanden bij de bekkenbodemfysio gelopen wegens mijn stuitje en het is dus allemaal niet beter geworden![]()
Ik heb wel een vermoeden wat het probleem is maar ik ga niet in details hier over mijn onderkant if you don't mind
ik ook niet, nu maken ze volgens mij na een ks je baarmoeder zowieso al flink schoon, want veel vloeien heb ik ook niet gehad.. Eerste week maar daarna eigenlijk niet meer echt benoemenswaardig.quote:Op zondag 4 december 2011 22:29 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik herken dat dus totaal niet die putlucht. Geen last van gehad
Mag het ligt aan?quote:Op zondag 4 december 2011 22:28 schreef mignonne het volgende:
[..]
echt? oh ik vond de geur van kraamzuivering bij oudste echt op het genante af gewoon. Té ranzig voor woorden. Inderdaad zo'n ontbindingslucht, maar dan permanent. Brrr. Het rook wel ongeveer zoals dat stukje hechtdraad maar dat was piece of cake in vergelijking met die putlucht in de kraamweek. Rrrril.
Bij oudste had ik daar onwijs last van, bij jongste eigenlijk nauwelijks. Ik heb geen flauw idee waar dat aan licht. (hihi ik schreef lucht)
kan bestquote:Op zondag 4 december 2011 22:29 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik herken dat dus totaal niet die putlucht. Geen last van gehad
kut! zie je! dat komt omdat ik lucht schreefquote:Op zondag 4 december 2011 22:32 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mag het ligt aan?
Ik had dat niet. Geen ranzige zuiveringslucht.
ja ik deed ze in van die luierzakjes van de actionquote:Op zondag 4 december 2011 22:33 schreef Susie het volgende:
Bah, die lucht! Weer een tip van mijn kraam (voor de pas bevallene dan) kraamverbanden in een boterhamzakje, houd de geur goed tegen in je pedaalemmer!
Dat is bij ons precies hetzelfdequote:Op zondag 4 december 2011 22:29 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Doet meer met mij dan met de Mrs eigenlijk. Ik heb daar nog steeds moeite mee omdat het nog niet helemaal 'veilig' voelt door dat gedoe.
quote:Op zondag 4 december 2011 22:34 schreef Faithz het volgende:
[..]
Ach ja, wij zitten er dan weer met onze neus bovenop
trust me, dat ruik je zelf échtquote:Op zondag 4 december 2011 22:34 schreef Troeta het volgende:
oh, ik heb niks geroken en dat kraamverband zo in m'n prullebak gedaan. Zou de kraamvisite het geroken hebben?
Waren ze snel weg?quote:Op zondag 4 december 2011 22:34 schreef Troeta het volgende:
oh, ik heb niks geroken en dat kraamverband zo in m'n prullebak gedaan. Zou de kraamvisite het geroken hebben?
Met je neus?quote:Op zondag 4 december 2011 22:34 schreef Faithz het volgende:
[..]
Dat is bij ons precies hetzelfdeAl had Nirak geen last van de hechtingen maar wel hetzelfde gevoel qua 'veilig'. Als je het maar gewoon tegen elkaar kunt zeggen. Ik snap het helemaal, al heb ik er geen moeite mee. Terwijl ik dat wel zou hebben als ik het zelf zou hebben.
Ach ja, wij zitten er dan weer met onze neus bovenop
quote:Op zondag 4 december 2011 22:41 schreef Faithz het volgende:
[..]
Hoe doen jullie het dan? Nah, laat maar
Slaap lekker
Moest ik ook van Nirakquote:Op zondag 4 december 2011 22:41 schreef Troeta het volgende:
Ik had trouwens een foto gemaakt van hoe het er uit zag met die hechtingen. Stuk handiger als met de spiegel kijken, maar het zag er echt vreselijk uit zeg. Was er echt bang van.
Foto meteen weer gewist hoor;)
Die kan ik nou niet vinden bij Action! Moet volgende keer toch es vragen waar ze liggen.quote:Op zondag 4 december 2011 22:34 schreef mignonne het volgende:
[..]
ja ik deed ze in van die luierzakjes van de actiondoosje kost een euro ofzo.
hahaha, je zou het maar vinden...quote:Op zondag 4 december 2011 22:44 schreef Faithz het volgende:
[..]
Moest ik ook van Niraken idd meteen weer gewist. Maar als de CSI of Abby van NCIS ooit mijn telefoon moeten onderzoeken..
Bij mij knipten ze op dag 6 ofzo 1 knoopje bij de uiteindes door zodat de spanning op het draad/de huid wat minder wordt. Ik werd iid ook echt gek van de pijnquote:Op zondag 4 december 2011 22:45 schreef Aventura het volgende:
Ik heb geen stank gehad eigk, maar een ruime week gebloed ook. Knip was subcutaan gehecht met oplosbare hechtingen, is heel mooi en zonder problemen geheeld. Alleen vond ik de pijn onbeschrijfelijk, erger dan bevallen. Het heeft mijn kraamweek echt vergald. Na 6 dagen was ik zo wanhopig dat ik de vk heb gebeld, de pijn werd alleen maar erger. Zij kwam kijken maar kon niks voor me doen. Ik had last van de uiteindes van de hechtingen, maar die moesten vanzelf oplossen. Paar dagen werd ik wakker en merkte meteen dat de pijn weg was. Als bij toverslag! Dag 7 schijnt het allerergst te zijn bij een knip, vertelde de vk.
hmm volgens mij is het assortiment bij action nogal grillig. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik drie jaar geleden tijdnes de zwangerschap van de oudste ooit eens drie doosjes heb gekocht in mn enthousiasme en ik ben nu pas halverwege de tweedequote:Op zondag 4 december 2011 22:56 schreef Susie het volgende:
[..]
Die kan ik nou niet vinden bij Action! Moet volgende keer toch es vragen waar ze liggen.
Hahaha, ach weet je ik neem het bij een derde voor lief allemaal, het zij zo! Maar ja of die derde er ooit komt blijft hier nog een vraagquote:Op zondag 4 december 2011 23:00 schreef mignonne het volgende:
[..]
Bij mij knipten ze op dag 6 ofzo 1 knoopje bij de uiteindes door zodat de spanning op het draad/de huid wat minder wordt. Ik werd iid ook echt gek van de pijnWat dat betreft zijn kraamweken niet mijn hobby. Die bevalling vind ik best maar die eerste week erna mag je houden. En bij een derde kind ga ik dus mooi de hele week mét kind in bed liggen en kan de hele wereld het heen en weer krijgen
Ik kom dr pas uit als die hechting weg is. Hij dr uit of ik dr uit
Zo'n hechting op spanning doet pijn ja. Hier werden die vrij op tijd op mijn dringend verzoek verwijderd door de vk, onder gemompel dat ze ook wel erg strak waren gezet. Daarna kon ik opeens weer zitten.quote:Op zondag 4 december 2011 23:00 schreef mignonne het volgende:
[..]
Bij mij knipten ze op dag 6 ofzo 1 knoopje bij de uiteindes door zodat de spanning op het draad/de huid wat minder wordt. Ik werd iid ook echt gek van de pijnWat dat betreft zijn kraamweken niet mijn hobby. Die bevalling vind ik best maar die eerste week erna mag je houden. En bij een derde kind ga ik dus mooi de hele week mét kind in bed liggen en kan de hele wereld het heen en weer krijgen
ohja klopt! das een goeie dat zijn dezelfde idd.quote:Op zondag 4 december 2011 23:03 schreef kaatjejannie het volgende:
Wibra heeft ze af en toe ook in de aanbieding.
Ik was zooooo blij vanochtend dat de hechtingen eruit gingen .quote:Op zondag 4 december 2011 23:00 schreef mignonne het volgende:
[..]
Je kunt bij beide typen bevallingen pech en geluk hebben. Ik heb een stuitbevalling gedaan en dan word je altijd ingeknipt om zuurstofgebrek bij de baby te voorkomen. Ik had 6 hechtingen en die zijn heel snel heel netjes genezen. Dat kan dus ook!quote:Op zondag 4 december 2011 21:37 schreef MamaPurk het volgende:
Als ik jullie doos verhalen zo lees ben ik toch wel blij met mijn keizersnede kindjes. Ze hebben de tweede keizersnee netjes het litteken van de vorige open gemaakt en wat littekenweefsel verwijderd enzo. En ik moet zeggen dat ik er deze tweede keer een stuk minder last van heb gehad.. Ja wel gevoelloos op de onderbuik, nog steeds, en last met weersveranderingen, maar ja hee ik heb er wel wat heel moois voor gekregen
Herkenbaar... ik was ook een paar dagen goed bezig m.b.v. wat hints hier op het forum. Maar vandaag was het 2 keer hard brullen toen ik hem in bed had gelegd. Dus nu laat ik hem toch maar even bij mij beneden.quote:Op maandag 5 december 2011 17:31 schreef Susie het volgende:
Mobiel internet Poezebeest(en niet op iedereen reageren
)
Ik kan je ook niet helpen Sverbern.
Hier weer de hele dag een wakkere meid....op wat kleine slaapjes van 5 minuten na. Ik dacht vanmiddag dus met haar samen te gaan slapen (kort nachtje), maar zij dus niet. Na 1,5 uur was ze het zat, dus zijn we maar weer uit bed gegaan. Zover mijn poging om haar 's middags in bed te laten slapen.
Reageren via mobiel vind ik oervervelend, vooral omdat ik dan op iedereen wil reagerenquote:Op maandag 5 december 2011 17:31 schreef Susie het volgende:
Mobiel internet Poezebeest(en niet op iedereen reageren
)
Poezebeestquote:Op maandag 5 december 2011 17:19 schreef Poezebeest het volgende:
Iedereen riep dat ik de vreselijke zwangerschap wel vergeten zou zijn en het het allemaal waard was als de kleine man er eenmaal was. Nou nee hoor! Ik vind hem heel lief en leuk, maar ben het echt niet vergeten allemaal
Ik riep dat ook. Bij Geert liep ik dag vier alweer buiten om Jan naar de psz te brengen mét traktatie's (wel onder begleiding van de kraamzorg maar tochquote:Op zondag 4 december 2011 23:10 schreef Juud79 het volgende:
--
Volgende keer ga ik ook minder stoer doen en een week in/op mijn bed verblijven. Ik heb geleerd van deze keer.
dit was me nog opgevallen: Geert heeft die periode's ook (gehad). Prima, dan proberen we het een andere keer weer. Hij zag van alles dat interessant was, en dat kon hij niet zien als hij, idd, opgesloten zat in de doek. Wat toen wel hielp was ietwat losser/anders knopen, zodat hij z'n hoofje goed opzij kon bewegen, en zijn handjes / armpjes vrij houden. Die kun je er wel tussen proppen als hij slaapt. Ik heb op een gegeven moment de doek een poosje opzij gelegd, maar sinds kort laat hij zich weer met heel veel plezier dragen, dus komt de doek weer regelmatig in beeld als troostmiddel of slaapplaats.quote:Op maandag 5 december 2011 16:30 schreef sverbern het volgende:
Kan iemand mij helpen met het volgende?
Mijn kindje van 11 weken wil sinds een paar weken niet meer in de draagdoek (ik heb een "tricot slen"). Voorheen vond hij het heel fijn en troostte het hem maar als hij nu huilerig is en ik stop hem in de draagdoek dan begint hij hard te brullen. Alsof hij het vervelend vindt om 'opgesloten' te zitten. Hij wil op die momenten wel graag op schoot zitten.
Herkent iemand dit? Of doe ik iets verkeerd?
Nee, denk het niet, hij lijkt nl wel echt ergens last van te hebben. En hij slaapt wel, maar krijst dan in zijn slaap en slaapt vervolgens verder tot hij er weer last van krijgt. Mama-honger wordt preventief veelvuldig gestild hierquote:Op maandag 5 december 2011 21:39 schreef DJMO het volgende:
is het niet gewoon mama-honger poezebeest?
Klopt, J. moet morgen ook naar het cbquote:Op dinsdag 6 december 2011 03:31 schreef Vlindur het volgende:
Wat sneu die hardhuilende baby's..
Hier weer aan de voeding. Handig hoor, bv. Mooi een hand vrij om bij te lezen![]()
Morgen moet Jelte naar het CB. Ik ben zo benieuwd!
Dit doen wij dus ook, fijn hè samen. Al moet ik zeggen dat J. nu alleen nog de 1e nachtvoeding bv in fles krijgt, om het flesje niet te verleren. De rest drinkt ie dus nu sinds 2weken allemaal livequote:Op dinsdag 6 december 2011 04:02 schreef SummerBreeze het volgende:
Ook hier voedertijd. Vriendlief is met Marieke en een flesje in de weer, ik hang aan de melkmachine. Wel fijn dat we dit zo samen kunnen doen.
Gewoon bellenquote:Op dinsdag 6 december 2011 07:40 schreef mefke79 het volgende:
ik vertrouw het ook niets, ben inmiddels wel benauwdheid gewend zou je zeggen, maar bij zo'n uk is het toch anders. Nou ja, huisarts is zo gebeld natuurlijk. Men, ik had daarbeter een 10 rittenkaart kunnen scoren.
Mignonne klinkt als een heeeeeerlijke nacht ja.
Ben je uit logeren?quote:Op dinsdag 6 december 2011 07:49 schreef Vanyel het volgende:
Ik zag een foto van mijn baby in innige omhelzing met een veel te grote knuffel
Na 3 nachten doorslapen begin ik me weer beter te voelen. Ik herken mezelf zelfs langzaamaan weer in de spiegel. Wat mij betreft is weg zonder kind een toptip voor iedereen die die mogelijkheid heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |