quote:Op zondag 4 december 2011 16:57 schreef bitterend het volgende:
we liggen snachts in een deuk...ik geef tiet, mijn man verschoont. Is hij net klaar komt hij haar terug brengen....PRRRRROEEEET
Zeer herkenbaar, tot zelfs aan 3 keer toequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
Ik deed kraamverband er tegenaan, kon ik meteen zien of er nog vocht van de wond afkwam.quote:Op zondag 4 december 2011 21:00 schreef SummerBreeze het volgende:
Hier gelukkig geen last van opgezette doos, want keizersnee. Wel heel erg veel jeuk aan de wond. En door mijn hangbuik gaat het ook lekker brieven. Ik moet dus maar goed uitkijken dan het niet gaat smetten. Misschien maar een hydrofiel in repen knippen/scheuren en die erop leggen?
Vind het wel erg jammer dat ik voorlopig nog niet in bad mag.
ik zie een verbandquote:Op zondag 4 december 2011 21:36 schreef Nirak het volgende:
Ben gisteren voor t eerst in bad geweest, woensdag pas 6 wkn. Maar wond is goed dicht, dus vond t wel prima
Nu douchen en naar bed, voel me grieperig...
och, het is lood om oud ijzer denk ik. Vaak ook een beetje een kwestie van mazzel hebben.quote:Op zondag 4 december 2011 21:37 schreef MamaPurk het volgende:
Als ik jullie doos verhalen zo lees ben ik toch wel blij met mijn keizersnede kindjes. Ze hebben de tweede keizersnee netjes het litteken van de vorige open gemaakt en wat littekenweefsel verwijderd enzo. En ik moet zeggen dat ik er deze tweede keer een stuk minder last van heb gehad.. Ja wel gevoelloos op de onderbuik, nog steeds, en last met weersveranderingen, maar ja hee ik heb er wel wat heel moois voor gekregen
quote:Op zondag 4 december 2011 21:34 schreef mignonne het volgende:
Mijn doos is ook geen feestje meernormaalgesproken knippen ze over het litteken van je vorige knip heen maar omdat er dit keer sprake was van hoge nood was er geen tijd om dat uitgebreid te bekijken en is er gewoon nog eens geknipt, op een voor de baby zo gunstig mogelijk manier/richting. Ik heb nu dus twee van die lellikke littekens die dan weer gevoelig, dan weer gevoelloos zijn. Schiet ook niet op.
Ja lijkt me fijn wat nietjes in je doosquote:Op zondag 4 december 2011 22:09 schreef mignonne het volgende:
Note to self, volgende keer knip dicht laten nieten
quote:Op zondag 4 december 2011 22:13 schreef mignonne het volgende:
ja je moet wat hè
de laatste laat ik kantklossen denk ik met verschillende kleurtjes hechtdraad![]()
quote:Op zondag 4 december 2011 22:14 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb de laatste stukken er na een week of 6 denk ik zelf uitgepulkt. Toen begreep ik meteen waar diegeur
vandaan kwam.
quote:Op zondag 4 december 2011 22:16 schreef Aoraki het volgende:
Bij mij hadden ze de eerste keer bij de ks ook gehecht, was niet heel mooi. Nu hebben ze geniet, het ziet er mooi uit, maar het verwijderen was geen feest. Sommige voelde ik niet. Andere, OMG. Magoed, het eindresultaat telt, en das prachtig. (gelukkig maar, want het hoeft niet nog een keer open)
quote:Op zondag 4 december 2011 22:14 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb de laatste stukken er na een week of 6 denk ik zelf uitgepulkt. Toen begreep ik meteen waar diegeur
vandaan kwam.
Misschien is het dan niet zo opgelost als je denkt. De ergste pijn bij mij verdween plotsklaps nadat die laatste 2 knopen eruit gepeuterd had.quote:Op zondag 4 december 2011 22:18 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Zo te horen moet ik blij zijn dat ik inwendig gehecht ben en dit vanzelf is opgelost.
Al is het hier om één of andere reden zo pijnlijk dat ik niet eens door wil zettendus wat dat betreft twijfel ik ook wel over de manier van hechten.
eh das ook niet goed he darling... ga daar anders ook ns mee naar je huisarts? of vraag om een verwijzing naar de gyn om te beoordelen hoe strak het gehecht is?quote:Op zondag 4 december 2011 22:18 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Zo te horen moet ik blij zijn dat ik inwendig gehecht ben en dit vanzelf is opgelost.
Al is het hier om één of andere reden zo pijnlijk dat ik niet eens door wil zettendus wat dat betreft twijfel ik ook wel over de manier van hechten.
ja + 1quote:Op zondag 4 december 2011 22:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Misschien is het dan niet zo opgelost als je denkt. De ergste pijn bij mij verdween plotsklaps nadat die laatste 2 knopen eruit gepeuterd had.
Dat was ws ook wel een tijd later dan na zes weken zit ik te bedenken.
De geur van ontbindend hechtdraad maakte op mij een stuk meer indruk. Doet ook wonderen voor je seksleven.quote:Op zondag 4 december 2011 22:21 schreef mignonne het volgende:
[..]
eh das ook niet goed he darling... ga daar anders ook ns mee naar je huisarts? of vraag om een verwijzing naar de gyn om te beoordelen hoe strak het gehecht is?
Wat naar zeg![]()
Vanyelherkenbaar. Dat was ook waar ik de eerste keer last van had ja die pulkjes steeds.
En die geur vankraamzuivering
vergeet ik nooit meer.
Daar moest ik wel aan denken jaquote:Op zondag 4 december 2011 22:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
De geur van ontbindend hechtdraad maakte op mij een stuk meer indruk. Doet ook wonderen voor je seksleven.
doen hoorquote:Op zondag 4 december 2011 22:23 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nou ja ik ben met 5 weken op nacontrole geweest vanwege mijn stuitje en toen werd mij verteld dat de hechtingen gewoon mooi opgelost waren van binnen.
Maar ik was inwendig helemaal naar achter uit gescheurd en de pijn zit ook wel in die richting dus ik ga toch maar eens naar de huisarts ja
echt? oh ik vond de geur van kraamzuivering bij oudste echt op het genante af gewoon. Té ranzig voor woorden. Inderdaad zo'n ontbindingslucht, maar dan permanent. Brrr. Het rook wel ongeveer zoals dat stukje hechtdraad maar dat was piece of cake in vergelijking met die putlucht in de kraamweek. Rrrril.quote:Op zondag 4 december 2011 22:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
De geur van ontbindend hechtdraad maakte op mij een stuk meer indruk. Doet ook wonderen voor je seksleven.
Doet meer met mij dan met de Mrs eigenlijk. Ik heb daar nog steeds moeite mee omdat het nog niet helemaal 'veilig' voelt door dat gedoe.quote:
Ik heb ook redelijk moeten wroeten hoorquote:Op zondag 4 december 2011 22:28 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nou ja, het zat van binnen hè dames. Naar mijn weten zit er niks meer om te pulken hoor![]()
En ik heb al maanden bij de bekkenbodemfysio gelopen wegens mijn stuitje en het is dus allemaal niet beter geworden![]()
Ik heb wel een vermoeden wat het probleem is maar ik ga niet in details hier over mijn onderkant if you don't mind
ik ook niet, nu maken ze volgens mij na een ks je baarmoeder zowieso al flink schoon, want veel vloeien heb ik ook niet gehad.. Eerste week maar daarna eigenlijk niet meer echt benoemenswaardig.quote:Op zondag 4 december 2011 22:29 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik herken dat dus totaal niet die putlucht. Geen last van gehad
Mag het ligt aan?quote:Op zondag 4 december 2011 22:28 schreef mignonne het volgende:
[..]
echt? oh ik vond de geur van kraamzuivering bij oudste echt op het genante af gewoon. Té ranzig voor woorden. Inderdaad zo'n ontbindingslucht, maar dan permanent. Brrr. Het rook wel ongeveer zoals dat stukje hechtdraad maar dat was piece of cake in vergelijking met die putlucht in de kraamweek. Rrrril.
Bij oudste had ik daar onwijs last van, bij jongste eigenlijk nauwelijks. Ik heb geen flauw idee waar dat aan licht. (hihi ik schreef lucht)
kan bestquote:Op zondag 4 december 2011 22:29 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik herken dat dus totaal niet die putlucht. Geen last van gehad
kut! zie je! dat komt omdat ik lucht schreefquote:Op zondag 4 december 2011 22:32 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mag het ligt aan?
Ik had dat niet. Geen ranzige zuiveringslucht.
ja ik deed ze in van die luierzakjes van de actionquote:Op zondag 4 december 2011 22:33 schreef Susie het volgende:
Bah, die lucht! Weer een tip van mijn kraam (voor de pas bevallene dan) kraamverbanden in een boterhamzakje, houd de geur goed tegen in je pedaalemmer!
Dat is bij ons precies hetzelfdequote:Op zondag 4 december 2011 22:29 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Doet meer met mij dan met de Mrs eigenlijk. Ik heb daar nog steeds moeite mee omdat het nog niet helemaal 'veilig' voelt door dat gedoe.
quote:Op zondag 4 december 2011 22:34 schreef Faithz het volgende:
[..]
Ach ja, wij zitten er dan weer met onze neus bovenop
trust me, dat ruik je zelf échtquote:Op zondag 4 december 2011 22:34 schreef Troeta het volgende:
oh, ik heb niks geroken en dat kraamverband zo in m'n prullebak gedaan. Zou de kraamvisite het geroken hebben?
Waren ze snel weg?quote:Op zondag 4 december 2011 22:34 schreef Troeta het volgende:
oh, ik heb niks geroken en dat kraamverband zo in m'n prullebak gedaan. Zou de kraamvisite het geroken hebben?
Met je neus?quote:Op zondag 4 december 2011 22:34 schreef Faithz het volgende:
[..]
Dat is bij ons precies hetzelfdeAl had Nirak geen last van de hechtingen maar wel hetzelfde gevoel qua 'veilig'. Als je het maar gewoon tegen elkaar kunt zeggen. Ik snap het helemaal, al heb ik er geen moeite mee. Terwijl ik dat wel zou hebben als ik het zelf zou hebben.
Ach ja, wij zitten er dan weer met onze neus bovenop
quote:Op zondag 4 december 2011 22:41 schreef Faithz het volgende:
[..]
Hoe doen jullie het dan? Nah, laat maar
Slaap lekker
Moest ik ook van Nirakquote:Op zondag 4 december 2011 22:41 schreef Troeta het volgende:
Ik had trouwens een foto gemaakt van hoe het er uit zag met die hechtingen. Stuk handiger als met de spiegel kijken, maar het zag er echt vreselijk uit zeg. Was er echt bang van.
Foto meteen weer gewist hoor;)
Die kan ik nou niet vinden bij Action! Moet volgende keer toch es vragen waar ze liggen.quote:Op zondag 4 december 2011 22:34 schreef mignonne het volgende:
[..]
ja ik deed ze in van die luierzakjes van de actiondoosje kost een euro ofzo.
hahaha, je zou het maar vinden...quote:Op zondag 4 december 2011 22:44 schreef Faithz het volgende:
[..]
Moest ik ook van Niraken idd meteen weer gewist. Maar als de CSI of Abby van NCIS ooit mijn telefoon moeten onderzoeken..
Bij mij knipten ze op dag 6 ofzo 1 knoopje bij de uiteindes door zodat de spanning op het draad/de huid wat minder wordt. Ik werd iid ook echt gek van de pijnquote:Op zondag 4 december 2011 22:45 schreef Aventura het volgende:
Ik heb geen stank gehad eigk, maar een ruime week gebloed ook. Knip was subcutaan gehecht met oplosbare hechtingen, is heel mooi en zonder problemen geheeld. Alleen vond ik de pijn onbeschrijfelijk, erger dan bevallen. Het heeft mijn kraamweek echt vergald. Na 6 dagen was ik zo wanhopig dat ik de vk heb gebeld, de pijn werd alleen maar erger. Zij kwam kijken maar kon niks voor me doen. Ik had last van de uiteindes van de hechtingen, maar die moesten vanzelf oplossen. Paar dagen werd ik wakker en merkte meteen dat de pijn weg was. Als bij toverslag! Dag 7 schijnt het allerergst te zijn bij een knip, vertelde de vk.
hmm volgens mij is het assortiment bij action nogal grillig. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik drie jaar geleden tijdnes de zwangerschap van de oudste ooit eens drie doosjes heb gekocht in mn enthousiasme en ik ben nu pas halverwege de tweedequote:Op zondag 4 december 2011 22:56 schreef Susie het volgende:
[..]
Die kan ik nou niet vinden bij Action! Moet volgende keer toch es vragen waar ze liggen.
Hahaha, ach weet je ik neem het bij een derde voor lief allemaal, het zij zo! Maar ja of die derde er ooit komt blijft hier nog een vraagquote:Op zondag 4 december 2011 23:00 schreef mignonne het volgende:
[..]
Bij mij knipten ze op dag 6 ofzo 1 knoopje bij de uiteindes door zodat de spanning op het draad/de huid wat minder wordt. Ik werd iid ook echt gek van de pijnWat dat betreft zijn kraamweken niet mijn hobby. Die bevalling vind ik best maar die eerste week erna mag je houden. En bij een derde kind ga ik dus mooi de hele week mét kind in bed liggen en kan de hele wereld het heen en weer krijgen
Ik kom dr pas uit als die hechting weg is. Hij dr uit of ik dr uit
Zo'n hechting op spanning doet pijn ja. Hier werden die vrij op tijd op mijn dringend verzoek verwijderd door de vk, onder gemompel dat ze ook wel erg strak waren gezet. Daarna kon ik opeens weer zitten.quote:Op zondag 4 december 2011 23:00 schreef mignonne het volgende:
[..]
Bij mij knipten ze op dag 6 ofzo 1 knoopje bij de uiteindes door zodat de spanning op het draad/de huid wat minder wordt. Ik werd iid ook echt gek van de pijnWat dat betreft zijn kraamweken niet mijn hobby. Die bevalling vind ik best maar die eerste week erna mag je houden. En bij een derde kind ga ik dus mooi de hele week mét kind in bed liggen en kan de hele wereld het heen en weer krijgen
ohja klopt! das een goeie dat zijn dezelfde idd.quote:Op zondag 4 december 2011 23:03 schreef kaatjejannie het volgende:
Wibra heeft ze af en toe ook in de aanbieding.
Ik was zooooo blij vanochtend dat de hechtingen eruit gingen .quote:Op zondag 4 december 2011 23:00 schreef mignonne het volgende:
[..]
Je kunt bij beide typen bevallingen pech en geluk hebben. Ik heb een stuitbevalling gedaan en dan word je altijd ingeknipt om zuurstofgebrek bij de baby te voorkomen. Ik had 6 hechtingen en die zijn heel snel heel netjes genezen. Dat kan dus ook!quote:Op zondag 4 december 2011 21:37 schreef MamaPurk het volgende:
Als ik jullie doos verhalen zo lees ben ik toch wel blij met mijn keizersnede kindjes. Ze hebben de tweede keizersnee netjes het litteken van de vorige open gemaakt en wat littekenweefsel verwijderd enzo. En ik moet zeggen dat ik er deze tweede keer een stuk minder last van heb gehad.. Ja wel gevoelloos op de onderbuik, nog steeds, en last met weersveranderingen, maar ja hee ik heb er wel wat heel moois voor gekregen
Herkenbaar... ik was ook een paar dagen goed bezig m.b.v. wat hints hier op het forum. Maar vandaag was het 2 keer hard brullen toen ik hem in bed had gelegd. Dus nu laat ik hem toch maar even bij mij beneden.quote:Op maandag 5 december 2011 17:31 schreef Susie het volgende:
Mobiel internet Poezebeest(en niet op iedereen reageren
)
Ik kan je ook niet helpen Sverbern.
Hier weer de hele dag een wakkere meid....op wat kleine slaapjes van 5 minuten na. Ik dacht vanmiddag dus met haar samen te gaan slapen (kort nachtje), maar zij dus niet. Na 1,5 uur was ze het zat, dus zijn we maar weer uit bed gegaan. Zover mijn poging om haar 's middags in bed te laten slapen.
Reageren via mobiel vind ik oervervelend, vooral omdat ik dan op iedereen wil reagerenquote:Op maandag 5 december 2011 17:31 schreef Susie het volgende:
Mobiel internet Poezebeest(en niet op iedereen reageren
)
Poezebeestquote:Op maandag 5 december 2011 17:19 schreef Poezebeest het volgende:
Iedereen riep dat ik de vreselijke zwangerschap wel vergeten zou zijn en het het allemaal waard was als de kleine man er eenmaal was. Nou nee hoor! Ik vind hem heel lief en leuk, maar ben het echt niet vergeten allemaal
Ik riep dat ook. Bij Geert liep ik dag vier alweer buiten om Jan naar de psz te brengen mét traktatie's (wel onder begleiding van de kraamzorg maar tochquote:Op zondag 4 december 2011 23:10 schreef Juud79 het volgende:
--
Volgende keer ga ik ook minder stoer doen en een week in/op mijn bed verblijven. Ik heb geleerd van deze keer.
dit was me nog opgevallen: Geert heeft die periode's ook (gehad). Prima, dan proberen we het een andere keer weer. Hij zag van alles dat interessant was, en dat kon hij niet zien als hij, idd, opgesloten zat in de doek. Wat toen wel hielp was ietwat losser/anders knopen, zodat hij z'n hoofje goed opzij kon bewegen, en zijn handjes / armpjes vrij houden. Die kun je er wel tussen proppen als hij slaapt. Ik heb op een gegeven moment de doek een poosje opzij gelegd, maar sinds kort laat hij zich weer met heel veel plezier dragen, dus komt de doek weer regelmatig in beeld als troostmiddel of slaapplaats.quote:Op maandag 5 december 2011 16:30 schreef sverbern het volgende:
Kan iemand mij helpen met het volgende?
Mijn kindje van 11 weken wil sinds een paar weken niet meer in de draagdoek (ik heb een "tricot slen"). Voorheen vond hij het heel fijn en troostte het hem maar als hij nu huilerig is en ik stop hem in de draagdoek dan begint hij hard te brullen. Alsof hij het vervelend vindt om 'opgesloten' te zitten. Hij wil op die momenten wel graag op schoot zitten.
Herkent iemand dit? Of doe ik iets verkeerd?
Nee, denk het niet, hij lijkt nl wel echt ergens last van te hebben. En hij slaapt wel, maar krijst dan in zijn slaap en slaapt vervolgens verder tot hij er weer last van krijgt. Mama-honger wordt preventief veelvuldig gestild hierquote:Op maandag 5 december 2011 21:39 schreef DJMO het volgende:
is het niet gewoon mama-honger poezebeest?
Klopt, J. moet morgen ook naar het cbquote:Op dinsdag 6 december 2011 03:31 schreef Vlindur het volgende:
Wat sneu die hardhuilende baby's..
Hier weer aan de voeding. Handig hoor, bv. Mooi een hand vrij om bij te lezen![]()
Morgen moet Jelte naar het CB. Ik ben zo benieuwd!
Dit doen wij dus ook, fijn hè samen. Al moet ik zeggen dat J. nu alleen nog de 1e nachtvoeding bv in fles krijgt, om het flesje niet te verleren. De rest drinkt ie dus nu sinds 2weken allemaal livequote:Op dinsdag 6 december 2011 04:02 schreef SummerBreeze het volgende:
Ook hier voedertijd. Vriendlief is met Marieke en een flesje in de weer, ik hang aan de melkmachine. Wel fijn dat we dit zo samen kunnen doen.
Gewoon bellenquote:Op dinsdag 6 december 2011 07:40 schreef mefke79 het volgende:
ik vertrouw het ook niets, ben inmiddels wel benauwdheid gewend zou je zeggen, maar bij zo'n uk is het toch anders. Nou ja, huisarts is zo gebeld natuurlijk. Men, ik had daarbeter een 10 rittenkaart kunnen scoren.
Mignonne klinkt als een heeeeeerlijke nacht ja.
Ben je uit logeren?quote:Op dinsdag 6 december 2011 07:49 schreef Vanyel het volgende:
Ik zag een foto van mijn baby in innige omhelzing met een veel te grote knuffel
Na 3 nachten doorslapen begin ik me weer beter te voelen. Ik herken mezelf zelfs langzaamaan weer in de spiegel. Wat mij betreft is weg zonder kind een toptip voor iedereen die die mogelijkheid heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |