abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105179857
Ik moest ook in de biotex. Dus hup bad vol, biotex erin, en toen stond ik me voor de rand van het bad af te vragen hoe ik er ooit in ging komen :? En als ik er dan eindelijk in zat, hoe ik er dan weer uit moest komen (een trapje voor het bad had gekund, maar erín?). Ik was namelijk zo stijf en pijnlijk dat ik mijn been niet hoog genoeg kon optillen om over de badrand te komen.

Wel aangegeven bij de verloskundige die op controle kwam en dat bleek maar goed ook, want mijn hechtingen waren al aan het vergroeien. Dus ze heeft ze er snel uitgehaald (al mompelend waarom ze in godsnaam het dikste en stevigste hechtdraad hebben gebruikt, terwijl ze ook dun, zelfoplosbaar draad hadden kunnen gebruiken 8)7 . Tja, 't was d'r eigen collega die het had gedaan).

Ik heb nog geen sta-foto van Eva, maar zo stevig als Seth op zijn voetjes staat, staat Eva niet hoor :o
Ze staat en ze gebruikt alles op aan op te trekken, maar staat dan zo te zwalken, alsof ze een fles whisky op heeft. Als wij haar vast hebben, wil ze wel gelijk ook gaan stappen.
pi_105180068
danic :o klinkt pijnlijk!

hoeveel biotex deed je in het badje? ik ga denk ik een laagje water in doen maar hoeveel biotex? enig idee?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 4 december 2011 @ 20:21:38 #153
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_105180490
Ik heb ook in de biotex gezeten: vuilniszak om je toiletpot en die vullen met water en biotex, geen idee hoeveel eigenlijk... Voorwaarde is wel dat je een toilet in je badkamer hebt, want geheid klotst er water overheen!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_105180578
nee toilet zit beneden en bad is boven :P ik ga gewoon in bad zitten morgen, doe een kleine laagje water en biotex erin gieten

nu is het tiet tijd! :W
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 4 december 2011 @ 20:23:45 #155
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_105180582
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 16:57 schreef bitterend het volgende:
we liggen snachts in een deuk...ik geef tiet, mijn man verschoont. Is hij net klaar komt hij haar terug brengen....PRRRRROEEEET
:')
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 17:01 schreef Faithz het volgende:
Herkenbaar :')
Zeer herkenbaar, tot zelfs aan 3 keer toe

Bedankt in ieder geval voor de reacties van iedereen. Er zijn inderdaad grote verschillen zeg tussen baby's en hun slaap/leefpatroon.
Rayen 2½ jaar!
pi_105181891
Niet teveel doen hoor Bitterend, want het wordt dan heel glibberig en wat je niet wilt is uitglijden in bad!
Was idd niet lekker bitterend en heb wel ff gepiept af en toe. Maar ik geloof dat dat ook mocht, want ze keek zelf ook heel moeilijk en had geen goeie schaar om ze door te knippen, dus iedere keer schoot ie er naast, pffff. Maar na 5 minuten was het voorbij hoor.
De bevalling duurde langer hihi.

Susie wat handig! Niemand die me dat idee heeft verteld.
  zondag 4 december 2011 @ 20:56:57 #157
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_105182644
Kwam mijn kraam mee, ideaal!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  zondag 4 december 2011 @ 20:57:09 #158
100412 mefke79
komt goed!
pi_105182651
Bitterend, gewone soda is schijnbaar beter dan biotex (ik weet niet meer waarom, poppedein vast wel). Ik deed ook gewoon een zak om de wc bril, beetje water, beetje soda, boekje er bij en lezen maar.
Het is deze keer niet nodig geweest trouwens, gelukkig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_105182869
Hier gelukkig geen last van opgezette doos, want keizersnee. Wel heel erg veel jeuk aan de wond. En door mijn hangbuik gaat het ook lekker brieven. Ik moet dus maar goed uitkijken dan het niet gaat smetten. Misschien maar een hydrofiel in repen knippen/scheuren en die erop leggen?

Vind het wel erg jammer dat ik voorlopig nog niet in bad mag.
pi_105182922
Hoe lang mag je na een ks niet in bad eigenlijk?
pi_105183275
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 21:00 schreef SummerBreeze het volgende:
Hier gelukkig geen last van opgezette doos, want keizersnee. Wel heel erg veel jeuk aan de wond. En door mijn hangbuik gaat het ook lekker brieven. Ik moet dus maar goed uitkijken dan het niet gaat smetten. Misschien maar een hydrofiel in repen knippen/scheuren en die erop leggen?

Vind het wel erg jammer dat ik voorlopig nog niet in bad mag.
Ik deed kraamverband er tegenaan, kon ik meteen zien of er nog vocht van de wond afkwam.
De badvraag weet ik het antwoord niet op, wij hebben geen bad.

Wij hebben vanmiddag Sinterklaas gevierd en Sarah heeft ervan genoten, eerst begreep ze het niet en zat stilletjes te kijken, en toen ze eenmaal 2 kadootjes samen met haar zus had open gescheurd toen begreep ze het dus bij ieder kadootje dat toen kwam kroop zij een sprintje :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  zondag 4 december 2011 @ 21:27:09 #162
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_105184622
Volgens mij is de standaard bad en sauna regel 6 weken
Trotse mamma :)
pi_105184782
Aaah Sarah O+ Lekker bijdehand ding!

Volgens mij ook Faithz.

Mefke, ik vraag het me eerlijk gezegd bij mij ook wel eens af :X Is toch best pijnlijk zeg maar en het rekt niet mee....
pi_105185101
Laat het eens nakijken zou ik zeggen Danic :) maar hou er rekening mee dat je terug wordt gestuurd met de mededeling dat littekenweefsel nu eenmaal stug is en soms meer dan een jaar nodig heeft om te 'herstellen' en weer wat soepeler te worden.

Mijn doos is ook geen feestje meer :') normaalgesproken knippen ze over het litteken van je vorige knip heen maar omdat er dit keer sprake was van hoge nood was er geen tijd om dat uitgebreid te bekijken en is er gewoon nog eens geknipt, op een voor de baby zo gunstig mogelijk manier/richting. Ik heb nu dus twee van die lellikke littekens die dan weer gevoelig, dan weer gevoelloos zijn. Schiet ook niet op.

Dat verhaal wat jij zegt over in bad gaan had ik ook haha :D ik liet mn lief helpen, het ging wel als ik achteruit mn benen in het bad kon steken en dan op kon staan. Ik ben in de kraamweek wel uitgegleden bij het uit de douche stappen (douche zit ook in de badkuip). Dat was ook niet zo'n feest.
:)
pi_105185217
Ben gisteren voor t eerst in bad geweest, woensdag pas 6 wkn. Maar wond is goed dicht, dus vond t wel prima :)

Nu douchen en naar bed, voel me grieperig...
pi_105185261
Als ik jullie doos verhalen zo lees ben ik toch wel blij met mijn keizersnede kindjes. Ze hebben de tweede keizersnee netjes het litteken van de vorige open gemaakt en wat littekenweefsel verwijderd enzo. En ik moet zeggen dat ik er deze tweede keer een stuk minder last van heb gehad.. Ja wel gevoelloos op de onderbuik, nog steeds, en last met weersveranderingen, maar ja hee ik heb er wel wat heel moois voor gekregen :)
pi_105185327
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 21:36 schreef Nirak het volgende:
Ben gisteren voor t eerst in bad geweest, woensdag pas 6 wkn. Maar wond is goed dicht, dus vond t wel prima :)

Nu douchen en naar bed, voel me grieperig...
ik zie een verband :+
pi_105185542
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 21:37 schreef MamaPurk het volgende:
Als ik jullie doos verhalen zo lees ben ik toch wel blij met mijn keizersnede kindjes. Ze hebben de tweede keizersnee netjes het litteken van de vorige open gemaakt en wat littekenweefsel verwijderd enzo. En ik moet zeggen dat ik er deze tweede keer een stuk minder last van heb gehad.. Ja wel gevoelloos op de onderbuik, nog steeds, en last met weersveranderingen, maar ja hee ik heb er wel wat heel moois voor gekregen :)
och, het is lood om oud ijzer denk ik. Vaak ook een beetje een kwestie van mazzel hebben.

Een keizersnede is gewoon een hele pittige buikoperatie met een fors herstel wat niet onderschat moet worden. Een vaginale bevalling kan ook hele flinke gevolgen/complicaties hebben;
maar even zo goed ken ik ook genoeg mensen die na hun bevalling, hetzij keizersnede, hetzij vaginaal zo weer naast hun bed stonden en die in de kraamweek al gewoon zelf de boodschappen zijn gaan doen enzo.

Conclusie, eigenlijk is bevallen zelf gewoon een bitch, hoe je dat ook doet :P
pi_105185550
Ben ook de 2e keer de andere kant op ingeknipt (Yay voor 2x vacuum :') )
Maar moet eerlijk zeggen dat ik 2 mooi gehechte littekens waar ik geen last meer van heb.
De eerste was wel een beetje gaan 'werken' dus toen heb ik een paar dagen trouw in een soda badje gehangen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_105185825
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 21:34 schreef mignonne het volgende:
Mijn doos is ook geen feestje meer :') normaalgesproken knippen ze over het litteken van je vorige knip heen maar omdat er dit keer sprake was van hoge nood was er geen tijd om dat uitgebreid te bekijken en is er gewoon nog eens geknipt, op een voor de baby zo gunstig mogelijk manier/richting. Ik heb nu dus twee van die lellikke littekens die dan weer gevoelig, dan weer gevoelloos zijn. Schiet ook niet op.
:X
Ik had alleen een paar kleine scheurtjes en zelfs daarvan deden (doen?) de littekens nog maanden pijn.

Arme doos van jou. En de andere zielige dozen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_105185864
ik ga gewoon voor zes kinderen en dan wil ik er aan iedere kant van mn doos 3 8-) heb er nu twee naar links zitten, doe voor de symmetrie in ieder geval maar 2 naar rechts dan nog :+

En mn littekens waren gewoon afschuwelijk irritant, het hechtdraad ging ontsteken en werd iets afgestoten door mn lijf. wat dat betreft ben ik dus weer blij dat ik geen keizersnede heb gehad want ik wil er niet teveel bij nadenken wat een nieuwe zwangerschap met een inwendig zwak of naar vergroeid litteken had gedaan :{ ik heb zestien volle weken lang plezier gehad van het hechtdraad.
Bij de tweede zwangerschap heb ik expliciet gevraagd om ander hechtdraad en om anders gehecht te worden zodat het sneller te verwijderen was. Dit keer was ik dus met dat dikste en stugste draad gehecht wat Danic noemt :P het is wel verwijdert op dag 10 van het kraambed maar wat een drama was dat. De kraamverzorgster had de tranen in haar ogen staan omdat het inderdaad aan het vergroeien was geweest al. Behoorlijk aan het bloeden geweest daarna ook.

Voor een volgende weet ik nog niet wat ik liever heb. Dat lostrekken van ingegroeid hechtdraad of 16 weken lang ontstoken hechtingen :P
pi_105187318
Ik had de eerste keer ook stug hechtdraad, mijn vk kon aan de hechtingen zien welke gyn de ks had gedaan ;) Toen had ik ook 2 ontstoken hechtingen en het verwijderen bracht alleen maar opluchting toen!
En de tweede keer hadden ze me geniet en die gingen er echt makkelijk uit! Dat vond de vk erg ouderwets maar dat mogen ze van mij een eventueel volgende keer wel weer doen :)
Want ja een volgende zou zowieso weer een ks worden!
pi_105187458
Note to self, volgende keer knip dicht laten nieten :P
pi_105187615
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 22:09 schreef mignonne het volgende:
Note to self, volgende keer knip dicht laten nieten :P
Ja lijkt me fijn wat nietjes in je doos :+
pi_105187739
ja je moet wat hè :P

de laatste laat ik kantklossen denk ik met verschillende kleurtjes hechtdraad O+ c_/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')