abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105168671
Wij hebben twee babyfoons. Die van Rienk blijft beneden, die horen we vanzelf wel en die van Jelte gaat wel mee naar bed. Maar ik heb hem laatst al uitgezet. Hij bleef maar kreunen met in slaap vallen.

Jelte slaapt prima in kamer snachts. Overdag slaapt hij beneden in de box. Gaat prima, slaapt gewoon door Rienk heen.

En de opa's en oma's doen het prima. De nieuwigheid van de eerste us er af, en we zien beide partijen gemiddeld 1 keer in de twee weken. Gaat prima!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zondag 4 december 2011 @ 15:40:31 #127
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_105168672
TJ :W . Jesper was ook zo'n slaapkopje. Maar in het begin kon ik er ook echt geen touw aan vastknopen. Tot ik dit boekje kreeg van het ziekenhuis:
Regelmaat brengt rust.

Het was voor mij echt geweldig! Ik heb precies gedaan wat er stond en al na een paar dagen had ie echt een ritme. Vooral het zelf in slaap vallen was een eye opener voor me. Voordat ik dat las, legde ik hem steeds slapend weg, of bleef ik bij hem (aaien) tot hij sliep.

Kort gezegd komt de methode hier op neer:
Als je baby wakker wordt, krijgt hij een schone luier.
Daarna voeden.
Daarna knuffelen.
Daarna even 'zelf spelen'. (Ik legde hem dan een paar minuutjes in de box, langer hield ie echt niet vol, soms zelfs maar 1 minuut hoor :P en dat dan opbouwen. Hij kan nu nog steeds supergoed zelf spelen).
Bij de eerste slaapsignalen (gapen, in de ogen wrijven, 'kermen'): naar bed toe. Strak instoppen, een aai over de bol en weg gaan.

Dat is het moeilijkste, want de baby moet er dan aan wennen om ook echt zelf in slaap te kunnen vallen. Dus dat is brullen in het begin (Jesper kon dat hard!). En dat vond ik ook echt niet leuk. Maar het stond wel in het boekje en ook dat bijna alle baby's na 15-20 minuten wel slapen. Het is de bedoeling dat je dan elke 5 minuten even heen gaat om ze weer gerust te stellen, laten weten dat je er nog bent, aai over de bol etc. En dan weer weg. De eerste twee dagen had hij geloof ik het volle kwartier nodig, daarna 10 minuten, toen 5 minuten en het huilen werd ook al stukken minder. Volgens mij had hij het na een week door! En ik vond het heel moeilijk en zielig hoor. Moest mezelf echt dwingen om beneden te blijven. Dan dacht ik: eerst de vaatwasser uitruimen en dan mag ik weer naar hem toe. En dan sliep ie dus meestal al als ik klaar was :).

Sindsdien is het echt een makkelijke slaper. Hij geeft geen kik als je m in bed legt. Het heeft voor hem ook heel veel rust en duidelijkheid gebracht. De volgende stap was voor hem ook gewoon voorspelbaar.

En ik wist niet wat me overkwam in het begin: ineens sliep ie zomaar steeds 2 uur achter elkaar. Zonder uitzondering. Hij werd wakker, ik volgde het lijstje (hij was dan in totaal krap een uurtje wakker, in het begin nog minder volgens mij, hing er ook vanaf hoe lang het voeden duurde), dan ging hij weer naar bed en sliep tot de volgende voeding. Hij kwam bij en ik ook! In die periode heb ik meteen maar z'n eerste foto album in elkaar gezet, ik had zeeen van tijd ineens ;).

Het belangrijkste is dus dat je steeds dezelfde handelingen achter elkaar doet. Zodat je baby gaat leren 'wat er komt'. Ik ben hier mee begonnen toen hij 3 weken oud was.

Ik moet er nog even bij zeggen dat ik flesvoeding gaf. Ik weet niet of het wat uitmaakt. Volgens dat boekje is deze methode ook prima te volgen als je voedt op verzoek. Juist omdat het niet om tijd gaat, maar om voorspelbaarheid en rust.

Misschien heb je hier wat aan! (Hoewel voor veel moeders het 'laten huilen' misschien te barbaars klinkt... heb ik juist het gevoel dat ik Jesper hiermee een enorm plezier heb gedaan. Hij heeft al heel snel geleerd dat hij zelf in slaap kan vallen en dat ik echt niet weg ben (omdat je dus om de 5 minuten gaat geruststellen). Maargoed, dit is mijn baby en mijn manier :). Het moet bij je passen ;) ).

[ Bericht 8% gewijzigd door Fee-nix op 04-12-2011 15:46:34 ]
pi_105168802
Oh, er was nog een pagina. Sorry. Jelte slaapt ook heel veel hoor TJ! Heeft niks, groeien ze alleen maar goed van ;)

Succes met Rowan, sneu hoor ;(

En morgen reageer ik beter. Zit nu op mobiel. Zijn onderweg naar mn schoonouders :)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zondag 4 december 2011 @ 16:31:08 #129
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_105170690
Wat Fee nix zegt, doet hier ook wonderen. Slapen, eten, spelen, slapen. En idd bij de eerste tekenen van slaap naar bed!
Trotse mamma :)
pi_105171564
Inderdaad, een vast ritme. Dat bevalt ons ook het beste voor Cas.
Slapen, eten, spelen en bij de eerste tekenen van moe zijn ; naar bed.

Zo, toch internet in het nieuwe huis! Had nog een dongel liggen :D

Eerste visite hier gehad, inclusief "opdringerige" visite die Cas perse vast willen houden. Zelf naar boven lopen, was meteen de laatste keer. Vanaf nu is boven privé en beneden mag men rondstruinen.
pi_105171603
mijn ukje doet nog niet aan spelen :D hier is het dus eten schijten slapen O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 4 december 2011 @ 16:55:51 #132
250838 Fee-nix
pi_105171649
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 16:54 schreef bitterend het volgende:
Wat weet je dat toch weer romantisch te brengen ;) haha!
pi_105171704
we liggen snachts in een deuk...ik geef tiet, mijn man verschoont. Is hij net klaar komt hij haar terug brengen....PRRRRROEEEET
:')
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 4 december 2011 @ 17:01:57 #134
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_105171870
Herkenbaar :')
Trotse mamma :)
pi_105172033
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 16:57 schreef bitterend het volgende:
we liggen snachts in een deuk...ik geef tiet, mijn man verschoont. Is hij net klaar komt hij haar terug brengen....PRRRRROEEEET
:')
Jaja, dat doen ze he :')

Meissie, hoop dat het snel beter gaat met je uk :*

In eigen bed slapen gaat hier steeds een beetje beter, hij is nu bijna 6 weken en ben er nu 2 weken mee bezig. Eerst een keer overdag en gisteren zelfs twee keer succesvol. Over 4 weken moet ik al gaan werken, dus dan is het wel zo prettig voor t manneke en t kdv als het een beetje fijn gaat..
pi_105175109
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 16:54 schreef bitterend het volgende:
Hahaha! Ik moest hardop lachen.
Wij doen trouwens sinds kort ook slapen - eten - spelen - slapen (ons kindje is 11 weken, eerder had ik er nog niet van gehoord) maar we verschonen hem vóór het slapen en niet erna (tijdens het spelen/uitbuiken gooit hij altijd zijn luier vol dus ik leg hem met een schone luier in bed).

Het combineert goed met voeden op verzoek maar wel alleen als je kindje niet elke 2 uur honger heeft. Want dan ligt hij vaak net een uurtje in bed en dan heeft hij weer honger. Omdat hier alle dagen anders zijn qua voeding gaat het boven slapen de ene keer beter dan de andere keer.
  zondag 4 december 2011 @ 18:38:19 #137
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_105175718
Hier ook een baby die heerlijk zelf speelt en goed zelf in slaap valt. Ik denk echter dat het bij ons veelal de aard van het beestje is. Het kan ook te maken hebben met het feit dat we er na een week of 4 achter kwamen dat we hem geen lol deden door hem almaar bij ons te houden. We hadden hem steeds bij ons, hij kwam amper boven, bij huiltjes pakten we hem op. We hadden hem ook veel in de box. Op een gegeven moment ontdekten we dat we hem daarmee echt teveel prikkelden. We zijn toen ook vaste volgordes gaan aanhouden, en als hij een beetje jengelig werd (=zijn slaperigheid-teken), dan naar boven en naar bed. Heel lastig om dan weg te lopen! Wat hier wel hielp is het gewoon door laten gaan van de huiselijke bezigheden. Wasje doen, telefoneren, etc. (Ik ken ook mensen die sluipend door het leven gaan en die de deurbel uit hebben staan - niet handig!). Ik weet niet of dat er wat mee te maken heeft, maar hij valt of binnen 5 minuten in slaap (9 vd 10x zonder huilen), of hij speelt zichzelf in slaap (kan wel een uur duren). We waren afgelopen paar dagen bij mijn ouders en ze waren echt verbaasd. Mijn vader: 'hoe kan hij nou zo zoet zijn?'. Haha! Hij heeft niet een keer gehuild. Alleen maar lachen en spelen, heel veel spelen, met ons en ook alleen. Heerlijk om te zien, ik kan alleen maar concluderen dat hij een tevreden baby is momenteel.
  zondag 4 december 2011 @ 18:47:12 #138
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_105176079
Check hier onze snelle Seth :o
http://yfrog.com/nwi0wqnj

Hij zit nu ook meteen in rustiger vaarwater.

En baby's en slapen. Zoveel verschillen. Alexa sliep nooit als baby en pas met een maand of negen tien wat meer. Ze is nu nog een slaapkont. Seth sliep als mini écht veel en nu (6.5 maand) wat minder. Heel weinig. Van 8-6 met een fles tussendoor en overdag dan twee slaapjes. Seth is soms 4/5 uur wakker zonder moeite.

Qua regelmaat draait het hier vooral om duidelijkheid of voorspelbaarheid in volgordes. Een beetje wat de rest hier al beschrijft. Ik heb geen voeiertijden, of elke dag badtijd, maar wel vaste volgordes.

Zolang ze goed groeien, eten, reageren en niet snel ziek zijn ofzo, zou ik me niet al teveel zorgen maken.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  zondag 4 december 2011 @ 18:50:57 #139
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_105176238
En een dikkekus voor de ziekigje Evan en Rowan :* hopelijk is ie snel van t zouten af
Alexa en Seth zijn lief
  zondag 4 december 2011 @ 18:53:16 #140
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_105176337
Zouten = spugen. Autocorrectie en onmogelijk editten
Alexa en Seth zijn lief
pi_105176571
Aventura klinkt erg fijn O+
sverbern :
Het enige dat we op dit moment regelmatig doen is verschonen tussen 2 borsten...voeden op verzoek dus ze mag het zeggen..na een borst (10-15 min) wordt ze verschoond en daarna krijgt ze de tweede borst
de rest van de tijd slaapt ze op mij of op mijn man

Heeft iemand trouwens tips voor een opgezwollen doos en pijn aan je hechtingen? was dat een bad met biotex groen? of iets anders
  zondag 4 december 2011 @ 19:04:16 #142
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_105176833
Daarom heb ik het liever over voorspelbaarheid, bitterend. Wat jullie doen, heeft toch al een mate van voorspelbaarheid? Dat ze bij jullie slaapt, doet daar mijns inziens niets aan af. Maar goed. Ik ben ook geen baby-moeten-perse-zelf-leren-slapen-ineigen-bed mens.
Alexa en Seth zijn lief
pi_105176969
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 19:04 schreef Takkembah het volgende:
Daarom heb ik het liever over voorspelbaarheid, bitterend. Wat jullie doen, heeft toch al een mate van voorspelbaarheid? Dat ze bij jullie slaapt, doet daar mijns inziens niets aan af. Maar goed. Ik ben ook geen baby-moeten-perse-zelf-leren-slapen-ineigen-bed mens.
Mee eens. Voor mij is het met name voorbereiden op het KDV.
Samen slapen in bed lijkt me trouwens heel gezellig (ik voed liggend in bed en 's morgens ligt J. dan nog een tijdje bij mij te slapen) maar aangezien J. veel geluid maakt in zijn slaap merkten we dat we zelf slechter gingen slapen doordat zijn wiegje naast ons bed stond.
pi_105176976
ja zo kan je het inderdaad ook zien! :Y het is allemaal nog nieuw voor mij..probeer nog onze eigen weg te vinden...dit voelt iig erg prettig voor ons allebei! moet alleen uitkijken dat er geen gewenning optreedt waardoor ze later nergens anders kan slapen maar dat komt allemaal nog
pi_105177032
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 19:07 schreef sverbern het volgende:

[..]

Mee eens. Voor mij is het met name voorbereiden op het KDV.
Samen slapen in bed lijkt me trouwens heel gezellig (ik voed liggend in bed en 's morgens ligt J. dan nog een tijdje bij mij te slapen) maar aangezien J. veel geluid maakt in zijn slaap merkten we dat we zelf slechter gingen slapen doordat zijn wiegje naast ons bed stond.
dat!
over een paar weken als er meer routine in ons dagelijks leven komt zal ik haar daarop moeten voorbereiden
pi_105177194
bitterend, misschien helpt op een harde stoel zitten wat? En anders wat koelen met een coldpack(wel een theedoek er omheen..). Als het ontstoken is, dan moet je aan de biotex..
pi_105177307
Oh ja dat was het! een maandverband in de vriezer doen! thanks ga ik proberen
pi_105177565
En Takkembah, jij hebt een snelle zeg!!

Bartje was vorige week wel bezig leek het met leren kruipen, maar hij is een aantal dagen niet fit geweest, en nu is hij ineens een stuk minder met zulk soort dingen bezig...
  zondag 4 december 2011 @ 19:43:31 #149
250838 Fee-nix
pi_105178536
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 18:22 schreef sverbern het volgende:

[..]

maar we verschonen hem vóór het slapen en niet erna (tijdens het spelen/uitbuiken gooit hij altijd zijn luier vol dus ik leg hem met een schone luier in bed).

:Y Ja slim, deed ik ook al snel. Is toch handiger.
pi_105179098
Ik had badedas groen voor mijn ks litteken. Max 5 min in de kraamweek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')