quote:
Op zondag 4 december 2011 14:14 schreef Claudia_x het volgende:[..]
Ik heb bij Ivan indertijd precies dezelfde vraag gesteld!

Volgens mij is er gewoon enorme variatie in hoeveel een baby slaapt. Over het algemeen horen baby's veel te slapen, met name die eerste weken, en daar zijn allerlei richtlijnen voor. Maar je hebt ook baby's die vertikken te slapen, en je hebt baby's zoals Ivan die alleen maar slapen. Ik weet nog dat hij bijna 3 maanden oud was en we een OUD-meet in Utrecht hadden. Ik was bang dat hij er niks van mee zou krijgen omdat hij toen nog met moeite een half uur achtereen wakker bleef (!).
Zit alles verder goed? Drinkt hij goed, groeit hij goed, heeft hij genoeg plasluiers, is hij alert als hij wakker is? Zo ja, dan zou ik me echt geen zorgen maken. Het is inderdaad heel goed om hem bij de eerste slaapsignalen al op bed te leggen. Zie je die nu al? Dat kan bij kleintjes heel lastig zijn. En ik vind het al heel bijzonder dat hij soms 's middags een paar uur wakker is. Dat lijkt me best veel!
Ohw ben ik gelukkig niet de enigste.
En ja slaapsignalen, ik zie alleen dat hij gaapt en dan denk ik dan moet ik hem maar in zijn wiegje leggen.
Ik ben geloof ik niet zo goed met baby's

zelfs niet mijn eigen baby
Nu bijvoorbeeld, hij heeft kwart over 1 zijn voeding gehad. Daarna viel hij tegen me aan in slaap. Leg ik hem in zijn bedje, weer wakker.
Ik had hem al voor de voeding verschoont maar nog maar eens checken, dus weer een poepluier. Dan denk ik die zat dwars zeker en daarom kon hij niet slapen.
Dus weer in zijn bedje, maar meneer is niet van plan om te slapen.
En dat in en uit zijn wiegje lijkt me nou ook niet geweldig.
Nu is het half drie en dus nog wakker
Van mij mag die hoor, maar maak me toch wel zorgen.
Verder plast en poept die goed. Al had die gisteren overdag kleine poepjes maar dat haalde hij gisteravond en vandaag weer in, dus dat zit wel goed.