Laat me raden. Avent?quote:Op zondag 4 december 2011 13:08 schreef wickie het volgende:
Wij gebruiken m 's nachts ook. Mette hoor je niet zo snel en als ze inmiddels in het gilstadium zit dan krijg ik haar meestal niet meer in slaap gepraat (of eerder omgeluld).
Onze huidige babyfoon is beetje kapot. Het oplaadstation is kaduuk.. we laden de batterijen nu steeds net een gewone oplader op... Niet echt ideaal.
Ik kan ook misschien zo'n cheapo alecto erbij kopen en dan om en om op de oplader ofzo.
Ik heb 1 babyfoon gevonden die uitbreidbaar is maar dat gaat dan ook 80 euro kosten.
quote:Op zondag 4 december 2011 13:00 schreef Aoraki het volgende:
ik ben vorige week trouwens het verkeerde kind gaan troosten met mijn slaap-gare hoofd. Ik dacht de oudste te horen, dus ik daar naar binnen. Ik dacht nog, goh wat ligt hij stil. En hij had ook zoiets vanwat kom jij nou doen.
Dus ik weer naar bed. Was het toch de jongste...
ze valt vaak in slaap aan de borst en dan hou ik haar even rechtop voor een boertje, probeer ik haar weg te leggen op haar rug dan is het wakker worden en huilenquote:Op zondag 4 december 2011 13:43 schreef Susie het volgende:
Slaapt ze al of moet ze nog in slaap vallen?
Dat duurt nog wel even. Gewoon lekker doen. Ze komt net uit jouw baarmoeder. Bij mama is heerlijk fijn en vertrouwd.quote:Op zondag 4 december 2011 13:50 schreef bitterend het volgende:
ow susie![]()
ik zou haar het liefst gewoon op mij laten slapen de hele dag
maar ben bang dat ze daar aan gewend raakt
Ik heb bij Ivan indertijd precies dezelfde vraag gesteld!quote:Op zondag 4 december 2011 14:08 schreef TimeJumper het volgende:
Even een vraag voor de babykenners voor deze babykneus![]()
Rayen is nu 2 weken oud maar eigenlijk vind ik dat hij zoveel slaapt. Ik dacht eigenlijk altijd dat baby's na elke voeding toch minstens een kwartier helder wakker waren.
Hij valt vaak na de voeding in slaap.
Kan een baby ook teveel slapen? En nu niet gaan lachen om mijn domme vragen
Ohw ben ik gelukkig niet de enigste.quote:Op zondag 4 december 2011 14:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb bij Ivan indertijd precies dezelfde vraag gesteld!Volgens mij is er gewoon enorme variatie in hoeveel een baby slaapt. Over het algemeen horen baby's veel te slapen, met name die eerste weken, en daar zijn allerlei richtlijnen voor. Maar je hebt ook baby's die vertikken te slapen, en je hebt baby's zoals Ivan die alleen maar slapen. Ik weet nog dat hij bijna 3 maanden oud was en we een OUD-meet in Utrecht hadden. Ik was bang dat hij er niks van mee zou krijgen omdat hij toen nog met moeite een half uur achtereen wakker bleef (!).
Zit alles verder goed? Drinkt hij goed, groeit hij goed, heeft hij genoeg plasluiers, is hij alert als hij wakker is? Zo ja, dan zou ik me echt geen zorgen maken. Het is inderdaad heel goed om hem bij de eerste slaapsignalen al op bed te leggen. Zie je die nu al? Dat kan bij kleintjes heel lastig zijn. En ik vind het al heel bijzonder dat hij soms 's middags een paar uur wakker is. Dat lijkt me best veel!
Wat weet je dat toch weer romantisch te brengenquote:Op zondag 4 december 2011 16:54 schreef bitterend het volgende:
mijn ukje doet nog niet aan spelenhier is het dus eten schijten slapen
Jaja, dat doen ze hequote:Op zondag 4 december 2011 16:57 schreef bitterend het volgende:
we liggen snachts in een deuk...ik geef tiet, mijn man verschoont. Is hij net klaar komt hij haar terug brengen....PRRRRROEEEET
Hahaha! Ik moest hardop lachen.quote:Op zondag 4 december 2011 16:54 schreef bitterend het volgende:
mijn ukje doet nog niet aan spelenhier is het dus eten schijten slapen
Mee eens. Voor mij is het met name voorbereiden op het KDV.quote:Op zondag 4 december 2011 19:04 schreef Takkembah het volgende:
Daarom heb ik het liever over voorspelbaarheid, bitterend. Wat jullie doen, heeft toch al een mate van voorspelbaarheid? Dat ze bij jullie slaapt, doet daar mijns inziens niets aan af. Maar goed. Ik ben ook geen baby-moeten-perse-zelf-leren-slapen-ineigen-bed mens.
dat!quote:Op zondag 4 december 2011 19:07 schreef sverbern het volgende:
[..]
Mee eens. Voor mij is het met name voorbereiden op het KDV.
Samen slapen in bed lijkt me trouwens heel gezellig (ik voed liggend in bed en 's morgens ligt J. dan nog een tijdje bij mij te slapen) maar aangezien J. veel geluid maakt in zijn slaap merkten we dat we zelf slechter gingen slapen doordat zijn wiegje naast ons bed stond.
quote:Op zondag 4 december 2011 18:22 schreef sverbern het volgende:
[..]
maar we verschonen hem vóór het slapen en niet erna (tijdens het spelen/uitbuiken gooit hij altijd zijn luier vol dus ik leg hem met een schone luier in bed).
quote:Op zondag 4 december 2011 16:57 schreef bitterend het volgende:
we liggen snachts in een deuk...ik geef tiet, mijn man verschoont. Is hij net klaar komt hij haar terug brengen....PRRRRROEEEET
Zeer herkenbaar, tot zelfs aan 3 keer toequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
Ik deed kraamverband er tegenaan, kon ik meteen zien of er nog vocht van de wond afkwam.quote:Op zondag 4 december 2011 21:00 schreef SummerBreeze het volgende:
Hier gelukkig geen last van opgezette doos, want keizersnee. Wel heel erg veel jeuk aan de wond. En door mijn hangbuik gaat het ook lekker brieven. Ik moet dus maar goed uitkijken dan het niet gaat smetten. Misschien maar een hydrofiel in repen knippen/scheuren en die erop leggen?
Vind het wel erg jammer dat ik voorlopig nog niet in bad mag.
ik zie een verbandquote:Op zondag 4 december 2011 21:36 schreef Nirak het volgende:
Ben gisteren voor t eerst in bad geweest, woensdag pas 6 wkn. Maar wond is goed dicht, dus vond t wel prima
Nu douchen en naar bed, voel me grieperig...
och, het is lood om oud ijzer denk ik. Vaak ook een beetje een kwestie van mazzel hebben.quote:Op zondag 4 december 2011 21:37 schreef MamaPurk het volgende:
Als ik jullie doos verhalen zo lees ben ik toch wel blij met mijn keizersnede kindjes. Ze hebben de tweede keizersnee netjes het litteken van de vorige open gemaakt en wat littekenweefsel verwijderd enzo. En ik moet zeggen dat ik er deze tweede keer een stuk minder last van heb gehad.. Ja wel gevoelloos op de onderbuik, nog steeds, en last met weersveranderingen, maar ja hee ik heb er wel wat heel moois voor gekregen
quote:Op zondag 4 december 2011 21:34 schreef mignonne het volgende:
Mijn doos is ook geen feestje meernormaalgesproken knippen ze over het litteken van je vorige knip heen maar omdat er dit keer sprake was van hoge nood was er geen tijd om dat uitgebreid te bekijken en is er gewoon nog eens geknipt, op een voor de baby zo gunstig mogelijk manier/richting. Ik heb nu dus twee van die lellikke littekens die dan weer gevoelig, dan weer gevoelloos zijn. Schiet ook niet op.
Ja lijkt me fijn wat nietjes in je doosquote:Op zondag 4 december 2011 22:09 schreef mignonne het volgende:
Note to self, volgende keer knip dicht laten nieten
quote:Op zondag 4 december 2011 22:13 schreef mignonne het volgende:
ja je moet wat hè
de laatste laat ik kantklossen denk ik met verschillende kleurtjes hechtdraad![]()
quote:Op zondag 4 december 2011 22:14 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb de laatste stukken er na een week of 6 denk ik zelf uitgepulkt. Toen begreep ik meteen waar diegeur
vandaan kwam.
quote:Op zondag 4 december 2011 22:16 schreef Aoraki het volgende:
Bij mij hadden ze de eerste keer bij de ks ook gehecht, was niet heel mooi. Nu hebben ze geniet, het ziet er mooi uit, maar het verwijderen was geen feest. Sommige voelde ik niet. Andere, OMG. Magoed, het eindresultaat telt, en das prachtig. (gelukkig maar, want het hoeft niet nog een keer open)
quote:Op zondag 4 december 2011 22:14 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb de laatste stukken er na een week of 6 denk ik zelf uitgepulkt. Toen begreep ik meteen waar diegeur
vandaan kwam.
Misschien is het dan niet zo opgelost als je denkt. De ergste pijn bij mij verdween plotsklaps nadat die laatste 2 knopen eruit gepeuterd had.quote:Op zondag 4 december 2011 22:18 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Zo te horen moet ik blij zijn dat ik inwendig gehecht ben en dit vanzelf is opgelost.
Al is het hier om één of andere reden zo pijnlijk dat ik niet eens door wil zettendus wat dat betreft twijfel ik ook wel over de manier van hechten.
eh das ook niet goed he darling... ga daar anders ook ns mee naar je huisarts? of vraag om een verwijzing naar de gyn om te beoordelen hoe strak het gehecht is?quote:Op zondag 4 december 2011 22:18 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Zo te horen moet ik blij zijn dat ik inwendig gehecht ben en dit vanzelf is opgelost.
Al is het hier om één of andere reden zo pijnlijk dat ik niet eens door wil zettendus wat dat betreft twijfel ik ook wel over de manier van hechten.
ja + 1quote:Op zondag 4 december 2011 22:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Misschien is het dan niet zo opgelost als je denkt. De ergste pijn bij mij verdween plotsklaps nadat die laatste 2 knopen eruit gepeuterd had.
Dat was ws ook wel een tijd later dan na zes weken zit ik te bedenken.
De geur van ontbindend hechtdraad maakte op mij een stuk meer indruk. Doet ook wonderen voor je seksleven.quote:Op zondag 4 december 2011 22:21 schreef mignonne het volgende:
[..]
eh das ook niet goed he darling... ga daar anders ook ns mee naar je huisarts? of vraag om een verwijzing naar de gyn om te beoordelen hoe strak het gehecht is?
Wat naar zeg![]()
Vanyelherkenbaar. Dat was ook waar ik de eerste keer last van had ja die pulkjes steeds.
En die geur vankraamzuivering
vergeet ik nooit meer.
Daar moest ik wel aan denken jaquote:Op zondag 4 december 2011 22:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
De geur van ontbindend hechtdraad maakte op mij een stuk meer indruk. Doet ook wonderen voor je seksleven.
doen hoorquote:Op zondag 4 december 2011 22:23 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nou ja ik ben met 5 weken op nacontrole geweest vanwege mijn stuitje en toen werd mij verteld dat de hechtingen gewoon mooi opgelost waren van binnen.
Maar ik was inwendig helemaal naar achter uit gescheurd en de pijn zit ook wel in die richting dus ik ga toch maar eens naar de huisarts ja
echt? oh ik vond de geur van kraamzuivering bij oudste echt op het genante af gewoon. Té ranzig voor woorden. Inderdaad zo'n ontbindingslucht, maar dan permanent. Brrr. Het rook wel ongeveer zoals dat stukje hechtdraad maar dat was piece of cake in vergelijking met die putlucht in de kraamweek. Rrrril.quote:Op zondag 4 december 2011 22:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
De geur van ontbindend hechtdraad maakte op mij een stuk meer indruk. Doet ook wonderen voor je seksleven.
Doet meer met mij dan met de Mrs eigenlijk. Ik heb daar nog steeds moeite mee omdat het nog niet helemaal 'veilig' voelt door dat gedoe.quote:
Ik heb ook redelijk moeten wroeten hoorquote:Op zondag 4 december 2011 22:28 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nou ja, het zat van binnen hè dames. Naar mijn weten zit er niks meer om te pulken hoor![]()
En ik heb al maanden bij de bekkenbodemfysio gelopen wegens mijn stuitje en het is dus allemaal niet beter geworden![]()
Ik heb wel een vermoeden wat het probleem is maar ik ga niet in details hier over mijn onderkant if you don't mind
ik ook niet, nu maken ze volgens mij na een ks je baarmoeder zowieso al flink schoon, want veel vloeien heb ik ook niet gehad.. Eerste week maar daarna eigenlijk niet meer echt benoemenswaardig.quote:Op zondag 4 december 2011 22:29 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik herken dat dus totaal niet die putlucht. Geen last van gehad
Mag het ligt aan?quote:Op zondag 4 december 2011 22:28 schreef mignonne het volgende:
[..]
echt? oh ik vond de geur van kraamzuivering bij oudste echt op het genante af gewoon. Té ranzig voor woorden. Inderdaad zo'n ontbindingslucht, maar dan permanent. Brrr. Het rook wel ongeveer zoals dat stukje hechtdraad maar dat was piece of cake in vergelijking met die putlucht in de kraamweek. Rrrril.
Bij oudste had ik daar onwijs last van, bij jongste eigenlijk nauwelijks. Ik heb geen flauw idee waar dat aan licht. (hihi ik schreef lucht)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |