abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105162349
ik ben vorige week trouwens het verkeerde kind gaan troosten met mijn slaap-gare hoofd. Ik dacht de oudste te horen, dus ik daar naar binnen. Ik dacht nog, goh wat ligt hij stil. En hij had ook zoiets van :? wat kom jij nou doen.
Dus ik weer naar bed. Was het toch de jongste... 8)7
  zondag 4 december 2011 @ 13:03:31 #102
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_105162435
:')
Trotse mamma :)
pi_105162446
wij hebben wel eens een buurkind op de frequentie :D
pi_105162583
Wij gebruiken m 's nachts ook. Mette hoor je niet zo snel en als ze inmiddels in het gilstadium zit dan krijg ik haar meestal niet meer in slaap gepraat (of eerder omgeluld :') ).

Onze huidige babyfoon is beetje kapot. Het oplaadstation is kaduuk.. we laden de batterijen nu steeds net een gewone oplader op... Niet echt ideaal.
Ik kan ook misschien zo'n cheapo alecto erbij kopen en dan om en om op de oplader ofzo.

Ik heb 1 babyfoon gevonden die uitbreidbaar is maar dat gaat dan ook 80 euro kosten.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_105163094
wij hebben er 1 van 17 euro van de kijkshop en die doet al 3 jaar zijn erk hoor (konijntje O+)
pi_105163127
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2011 13:08 schreef wickie het volgende:
Wij gebruiken m 's nachts ook. Mette hoor je niet zo snel en als ze inmiddels in het gilstadium zit dan krijg ik haar meestal niet meer in slaap gepraat (of eerder omgeluld :') ).

Onze huidige babyfoon is beetje kapot. Het oplaadstation is kaduuk.. we laden de batterijen nu steeds net een gewone oplader op... Niet echt ideaal.
Ik kan ook misschien zo'n cheapo alecto erbij kopen en dan om en om op de oplader ofzo.

Ik heb 1 babyfoon gevonden die uitbreidbaar is maar dat gaat dan ook 80 euro kosten.
Laat me raden. Avent? :')
pi_105163804
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 13:00 schreef Aoraki het volgende:
ik ben vorige week trouwens het verkeerde kind gaan troosten met mijn slaap-gare hoofd. Ik dacht de oudste te horen, dus ik daar naar binnen. Ik dacht nog, goh wat ligt hij stil. En hij had ook zoiets van :? wat kom jij nou doen.
Dus ik weer naar bed. Was het toch de jongste... 8)7
_O-

pff baby wil alleen op de buik slapen -O- zo laten of echt blijven op de rug proberen?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 4 december 2011 @ 13:43:29 #108
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_105164046
Slaapt ze al of moet ze nog in slaap vallen?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  zondag 4 december 2011 @ 13:43:45 #109
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_105164061
Die keuze moet je zelf maken :)

Wij hebben hetzelfde probleem en Danne slaapt daarom op zn buik. We hebben een aerosleep, dat stelt me gerust.
pi_105164182
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 13:43 schreef Susie het volgende:
Slaapt ze al of moet ze nog in slaap vallen?
ze valt vaak in slaap aan de borst en dan hou ik haar even rechtop voor een boertje, probeer ik haar weg te leggen op haar rug dan is het wakker worden en huilen
op de buik dan is ze rustig en slaapt weer verder

Faithz ja ik weet het niet of ze te jong is voor buik slapen :?
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 4 december 2011 @ 13:46:45 #111
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_105164197
Ik zou d'r anders in slaap laten vallen op d'r buik en als ze in coma legt omdraaien :P

Wat ik zo grappig vind, ze valt hier lekker in slaap, wanneer ik haar op pak om in bed te leggen, dan trekt ze d'r beentjes helemaal in, dat ik bijna een balletje in mijn handen heb. Zo heeft ze denk ik ook altijd in mijn buik gezeten O+
pi_105164366
ow susie O+ O+ ik zou haar het liefst gewoon op mij laten slapen de hele dag O+ maar ben bang dat ze daar aan gewend raakt -O-
pi_105164468
Ik zou me daar hooguit na 6 weken eens druk om gaan maken. Heerlijk toch, een baby'tje dat de hele dag tegen je aan ligt? Wees blij dat je geen dreumes of peuter rond hebt lopen waar je wel voor uit bed moet. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 4 december 2011 @ 13:54:50 #114
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_105164543
*Komt even binnenvallen. Hoi :W ! Bitterend, wij hadden precies hetzelfde met Jesper. Werd steeds weer wakker op z'n rug, sliep onrustig, wilde alleen op z'n buik tegen ons aan etc. Toen inderdaad een keer op z'n buik gelegd en hij had nog nooit zo rustig geslapen. Ik kon het me ook heel goed voorstellen (want: geborgen gevoel en zelf buikslaper).

Vanaf toen heeft hij ook op z'n buik geslapen. Hij kon toen al wel zelf goed z'n hoofd van de ene naar de andere kant draaien (ik denk dat hij bijna 3 weken oud was). En zelf had ik altijd zoiets van: er kan genoeg zuurstof in het bedje (spijlen), hij draait zelf z'n hoofd en hij ligt niet onder een dekbed of helemaal ondergestopt onder een deken, sja... Hij slaapt er heerlijk van. Eerst ging ik wel regelmatig kijken, maar al snel was ik er al wel gerust op hoor.

Verder veranderen de slaapadviezen wel steeds... In de jaren 70 was buikslapen juist het beste, daarna moesten ze per se om en om op hun zij en nu dus de rug. Hoewel je daarmee weer kans hebt op afgeplatte hoofdjes en voorkeurshouding... Zelf denk ik altijd: volg je moederinstinct. Maar t is idd een keus die je zelf moet maken en waar je achter moet staan!
pi_105164745
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 13:50 schreef bitterend het volgende:
ow susie O+ O+ ik zou haar het liefst gewoon op mij laten slapen de hele dag O+ maar ben bang dat ze daar aan gewend raakt -O-
Dat duurt nog wel even. Gewoon lekker doen. Ze komt net uit jouw baarmoeder. Bij mama is heerlijk fijn en vertrouwd.

Qua buik slapen. Als dat haar fijnste houding is en jou af en toe wat ruimte geeft om op te staan zou ik het doen. Wel in dezelfde ruimte als jij bent eerst dan kan je haar in de gaten houden. Als je zeker weet dat ze haar hoofd zelf kan draaien en dus niet met haar neus in het matras 'vast' blijft zitten kan je het in een andere ruimte proberen en regelmatig gaan checken.

Maar dit is puur hoe ik het zou doen bij een mini. Puck slaapt pas op zijn buik sinds we niet meer inbakeren en toen was hij al zeven maanden en was er dus niet echt angst meer van mijn kant over het draaien van het hoofd.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_105165036
Mijn moeder vindt t nu nog eng dat Dottir inmiddels op haar buik slaapt. Ze is bijna 10 maanden :)
Volgens de kinderarts loop je in het begin risico dat het kind zo lekker diep slaapt dat het het hoofd niet draait, ook als het dat wel al kan.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_105165069
Bedankt ladies O+ O+ O+
ik vind het inderdaad erg fijn zo met haar de hele dag te zitten O+ de kraamzorg zei dat ik haar af en toe in de box moest doen, dat ze daar aan kan wennen
toen vroeg ik me af (komt gewoon door onzekerheid) of ze niet te gewend gaat raken aan alleen op mij te slapen
maar ja ze is maar 8 dagen :@
DML wat je zegt vind ik een goede, af en toe op de buik in de box zodat ik kan afwassen of naar de wc of wat dan ook

fee-nix :* we hebben boven geen verwarming en alles is goed geventileerd..op dit moment slaapt ze met ons in bed maar ik denk dat als wij er aan toe zijn dan kan ze misschien op de buik in haar ledikant (op onze kamer)
pi_105165103
Ik zou zelf buikslapen alleen doen als het niet anders kan, dus als je kind anders overdag nergens anders wil slapen of als het 's nachts te belastend voor je wordt dat je baby niet langere tijd rustig slaapt. Maar dan moet je wel realistische verwachtingen hebben. Een pasgeborene heeft, zoals DML al zegt, behoefte aan veel contact en geborgenheid. Bovendien zijn er ook nog andere hulpmiddelen die uitkomst zouden kunnen bieden (bij zuigbehoefte een speen, bij behoefte aan meer insluiting inbakeren of semi-inbakeren).

Maar als je een rasechte buikslaper hebt dan wordt dat vanzelf wel duidelijk. En dan zou ik het ook wel weten.

Overigens slaapt Lena inmiddels ook 's nachts op haar buik. Die is dat, net als Ivan, gaan doen nadat ze al goed kon rollen. Dan vind ik het sowieso niet eng meer.
  zondag 4 december 2011 @ 14:08:35 #119
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_105165196
Even een vraag voor de babykenners voor deze babykneus :{
Rayen is nu 2 weken oud maar eigenlijk vind ik dat hij zoveel slaapt. Ik dacht eigenlijk altijd dat baby's na elke voeding toch minstens een kwartier helder wakker waren.
Hij valt vaak na de voeding in slaap.
Kan een baby ook teveel slapen? En nu niet gaan lachen om mijn domme vragen :P

Of is het gewoon zo dat ze haast alleen maar slapen, eten en poepen en plassen 8)7
Vaak is het zo dat hij heel de ochtend eet en slaapt en 's middags een paar uur wakker is. Dat vind ik eigenlijk ook vreemd.
Maar dit is ook niet elke middag.

Van het consultatiebureau zeiden ze dat zodra hij gaat gapen ik hem in zijn wiegje moet leggen omdat hij moet leren om alleen in slaap te vallen.

Dus de hoofdvraag wat is een "normaal" patroon bij een baby.
Ik ben bang als ik hem perse wakker maak/houdt dat hij oververmoeid/overprikkeld raakt en aan de andere kant ben ik bang dat hij teveel slaapt en te weinig interactie heeft.

Vaak valt hij tegen me aan in slaap maar als ik hem dan in zijn bedje leg dan ligt hij daar met open ogen lekker te staren/kijken.
Rayen 2½ jaar!
pi_105165238
Ik vind je gedachtes over gewenning ook niet zo gek, bitterend. Een baby gaat namelijk ook op den duur wennen aan dingen die regelmatig terugkeren, en vanaf ongeveer 6 maanden wordt dat hardnekkiger. Maar eigenlijk wil je al ruim voor die tijd dat je baby bijvoorbeeld bij anderen ook tevreden is en alleen kan slapen, want anders wordt dat op de opvang (indien dat van toepassing is) ook gewoon lastig.

Daarom gaf ik 6 weken aan. Het is maar een grove richtlijn, maar dat was het moment dat we bij Ivan begonnen met oefenen in alleen slapen, en we gingen toen bij Lena met bijvoorbeeld de fles oefenen. Ik ging nu eenmaal met 3 maanden weer werken en de kindjes moesten daar ook klaar voor zijn.
pi_105165432
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 14:08 schreef TimeJumper het volgende:
Even een vraag voor de babykenners voor deze babykneus :{
Rayen is nu 2 weken oud maar eigenlijk vind ik dat hij zoveel slaapt. Ik dacht eigenlijk altijd dat baby's na elke voeding toch minstens een kwartier helder wakker waren.
Hij valt vaak na de voeding in slaap.
Kan een baby ook teveel slapen? En nu niet gaan lachen om mijn domme vragen :P
Ik heb bij Ivan indertijd precies dezelfde vraag gesteld! :D Volgens mij is er gewoon enorme variatie in hoeveel een baby slaapt. Over het algemeen horen baby's veel te slapen, met name die eerste weken, en daar zijn allerlei richtlijnen voor. Maar je hebt ook baby's die vertikken te slapen, en je hebt baby's zoals Ivan die alleen maar slapen. Ik weet nog dat hij bijna 3 maanden oud was en we een OUD-meet in Utrecht hadden. Ik was bang dat hij er niks van mee zou krijgen omdat hij toen nog met moeite een half uur achtereen wakker bleef (!).

Zit alles verder goed? Drinkt hij goed, groeit hij goed, heeft hij genoeg plasluiers, is hij alert als hij wakker is? Zo ja, dan zou ik me echt geen zorgen maken. Het is inderdaad heel goed om hem bij de eerste slaapsignalen al op bed te leggen. Zie je die nu al? Dat kan bij kleintjes heel lastig zijn. En ik vind het al heel bijzonder dat hij soms 's middags een paar uur wakker is. Dat lijkt me best veel!
  zondag 4 december 2011 @ 14:17:11 #122
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_105165529
Hier maak ik me juist meer zorgen dat ze zo vaak zo ontzettend wakker is! :D Wat een verschil toch tussen baby's! Overigens vind ze Feyenoord-PSV niet zo interessant blijkbaar, want ligt nu dus al de hele tijd te pitten :P (ondanks haar Feyenoord sokjes, want ja, die moesten aan want zouden geluk brengen :7 )
  zondag 4 december 2011 @ 14:34:29 #123
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_105166251
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 14:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb bij Ivan indertijd precies dezelfde vraag gesteld! :D Volgens mij is er gewoon enorme variatie in hoeveel een baby slaapt. Over het algemeen horen baby's veel te slapen, met name die eerste weken, en daar zijn allerlei richtlijnen voor. Maar je hebt ook baby's die vertikken te slapen, en je hebt baby's zoals Ivan die alleen maar slapen. Ik weet nog dat hij bijna 3 maanden oud was en we een OUD-meet in Utrecht hadden. Ik was bang dat hij er niks van mee zou krijgen omdat hij toen nog met moeite een half uur achtereen wakker bleef (!).

Zit alles verder goed? Drinkt hij goed, groeit hij goed, heeft hij genoeg plasluiers, is hij alert als hij wakker is? Zo ja, dan zou ik me echt geen zorgen maken. Het is inderdaad heel goed om hem bij de eerste slaapsignalen al op bed te leggen. Zie je die nu al? Dat kan bij kleintjes heel lastig zijn. En ik vind het al heel bijzonder dat hij soms 's middags een paar uur wakker is. Dat lijkt me best veel!
Ohw ben ik gelukkig niet de enigste.

En ja slaapsignalen, ik zie alleen dat hij gaapt en dan denk ik dan moet ik hem maar in zijn wiegje leggen.
Ik ben geloof ik niet zo goed met baby's :@ zelfs niet mijn eigen baby :+

Nu bijvoorbeeld, hij heeft kwart over 1 zijn voeding gehad. Daarna viel hij tegen me aan in slaap. Leg ik hem in zijn bedje, weer wakker.
Ik had hem al voor de voeding verschoont maar nog maar eens checken, dus weer een poepluier. Dan denk ik die zat dwars zeker en daarom kon hij niet slapen.
Dus weer in zijn bedje, maar meneer is niet van plan om te slapen.
En dat in en uit zijn wiegje lijkt me nou ook niet geweldig.
Nu is het half drie en dus nog wakker :{
Van mij mag die hoor, maar maak me toch wel zorgen.

Verder plast en poept die goed. Al had die gisteren overdag kleine poepjes maar dat haalde hij gisteravond en vandaag weer in, dus dat zit wel goed.
Rayen 2½ jaar!
pi_105167355
Arme Evan vrijdagavond 38,4, zaterdagochtend 35,9...eten gaat er niet in en wat er wel in komt er meteen weer uit vanwege buikgriep. Vandaag sinterklaas moeten skippen. Gisteren was hij er ook al niet bij. Net gelukkig klein flesje erin gekregen.
pi_105168380
Rowan spuugt nog steeds helaas, Kan nog een paar dagen aanhouden helaas.
pi_105168671
Wij hebben twee babyfoons. Die van Rienk blijft beneden, die horen we vanzelf wel en die van Jelte gaat wel mee naar bed. Maar ik heb hem laatst al uitgezet. Hij bleef maar kreunen met in slaap vallen.

Jelte slaapt prima in kamer snachts. Overdag slaapt hij beneden in de box. Gaat prima, slaapt gewoon door Rienk heen.

En de opa's en oma's doen het prima. De nieuwigheid van de eerste us er af, en we zien beide partijen gemiddeld 1 keer in de twee weken. Gaat prima!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zondag 4 december 2011 @ 15:40:31 #127
250838 Fee-nix
pi_105168672
TJ :W . Jesper was ook zo'n slaapkopje. Maar in het begin kon ik er ook echt geen touw aan vastknopen. Tot ik dit boekje kreeg van het ziekenhuis:
Regelmaat brengt rust.

Het was voor mij echt geweldig! Ik heb precies gedaan wat er stond en al na een paar dagen had ie echt een ritme. Vooral het zelf in slaap vallen was een eye opener voor me. Voordat ik dat las, legde ik hem steeds slapend weg, of bleef ik bij hem (aaien) tot hij sliep.

Kort gezegd komt de methode hier op neer:
Als je baby wakker wordt, krijgt hij een schone luier.
Daarna voeden.
Daarna knuffelen.
Daarna even 'zelf spelen'. (Ik legde hem dan een paar minuutjes in de box, langer hield ie echt niet vol, soms zelfs maar 1 minuut hoor :P en dat dan opbouwen. Hij kan nu nog steeds supergoed zelf spelen).
Bij de eerste slaapsignalen (gapen, in de ogen wrijven, 'kermen'): naar bed toe. Strak instoppen, een aai over de bol en weg gaan.

Dat is het moeilijkste, want de baby moet er dan aan wennen om ook echt zelf in slaap te kunnen vallen. Dus dat is brullen in het begin (Jesper kon dat hard!). En dat vond ik ook echt niet leuk. Maar het stond wel in het boekje en ook dat bijna alle baby's na 15-20 minuten wel slapen. Het is de bedoeling dat je dan elke 5 minuten even heen gaat om ze weer gerust te stellen, laten weten dat je er nog bent, aai over de bol etc. En dan weer weg. De eerste twee dagen had hij geloof ik het volle kwartier nodig, daarna 10 minuten, toen 5 minuten en het huilen werd ook al stukken minder. Volgens mij had hij het na een week door! En ik vond het heel moeilijk en zielig hoor. Moest mezelf echt dwingen om beneden te blijven. Dan dacht ik: eerst de vaatwasser uitruimen en dan mag ik weer naar hem toe. En dan sliep ie dus meestal al als ik klaar was :).

Sindsdien is het echt een makkelijke slaper. Hij geeft geen kik als je m in bed legt. Het heeft voor hem ook heel veel rust en duidelijkheid gebracht. De volgende stap was voor hem ook gewoon voorspelbaar.

En ik wist niet wat me overkwam in het begin: ineens sliep ie zomaar steeds 2 uur achter elkaar. Zonder uitzondering. Hij werd wakker, ik volgde het lijstje (hij was dan in totaal krap een uurtje wakker, in het begin nog minder volgens mij, hing er ook vanaf hoe lang het voeden duurde), dan ging hij weer naar bed en sliep tot de volgende voeding. Hij kwam bij en ik ook! In die periode heb ik meteen maar z'n eerste foto album in elkaar gezet, ik had zeeen van tijd ineens ;).

Het belangrijkste is dus dat je steeds dezelfde handelingen achter elkaar doet. Zodat je baby gaat leren 'wat er komt'. Ik ben hier mee begonnen toen hij 3 weken oud was.

Ik moet er nog even bij zeggen dat ik flesvoeding gaf. Ik weet niet of het wat uitmaakt. Volgens dat boekje is deze methode ook prima te volgen als je voedt op verzoek. Juist omdat het niet om tijd gaat, maar om voorspelbaarheid en rust.

Misschien heb je hier wat aan! (Hoewel voor veel moeders het 'laten huilen' misschien te barbaars klinkt... heb ik juist het gevoel dat ik Jesper hiermee een enorm plezier heb gedaan. Hij heeft al heel snel geleerd dat hij zelf in slaap kan vallen en dat ik echt niet weg ben (omdat je dus om de 5 minuten gaat geruststellen). Maargoed, dit is mijn baby en mijn manier :). Het moet bij je passen ;) ).

[ Bericht 8% gewijzigd door Fee-nix op 04-12-2011 15:46:34 ]
pi_105168802
Oh, er was nog een pagina. Sorry. Jelte slaapt ook heel veel hoor TJ! Heeft niks, groeien ze alleen maar goed van ;)

Succes met Rowan, sneu hoor ;(

En morgen reageer ik beter. Zit nu op mobiel. Zijn onderweg naar mn schoonouders :)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zondag 4 december 2011 @ 16:31:08 #129
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_105170690
Wat Fee nix zegt, doet hier ook wonderen. Slapen, eten, spelen, slapen. En idd bij de eerste tekenen van slaap naar bed!
pi_105171564
Inderdaad, een vast ritme. Dat bevalt ons ook het beste voor Cas.
Slapen, eten, spelen en bij de eerste tekenen van moe zijn ; naar bed.

Zo, toch internet in het nieuwe huis! Had nog een dongel liggen :D

Eerste visite hier gehad, inclusief "opdringerige" visite die Cas perse vast willen houden. Zelf naar boven lopen, was meteen de laatste keer. Vanaf nu is boven privé en beneden mag men rondstruinen.
pi_105171603
mijn ukje doet nog niet aan spelen :D hier is het dus eten schijten slapen O+
  zondag 4 december 2011 @ 16:55:51 #132
250838 Fee-nix
pi_105171649
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 16:54 schreef bitterend het volgende:
Wat weet je dat toch weer romantisch te brengen ;) haha!
pi_105171704
we liggen snachts in een deuk...ik geef tiet, mijn man verschoont. Is hij net klaar komt hij haar terug brengen....PRRRRROEEEET
  zondag 4 december 2011 @ 17:01:57 #134
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_105171870
Herkenbaar :')
pi_105172033
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 16:57 schreef bitterend het volgende:
we liggen snachts in een deuk...ik geef tiet, mijn man verschoont. Is hij net klaar komt hij haar terug brengen....PRRRRROEEEET
Jaja, dat doen ze he :')

Meissie, hoop dat het snel beter gaat met je uk :*

In eigen bed slapen gaat hier steeds een beetje beter, hij is nu bijna 6 weken en ben er nu 2 weken mee bezig. Eerst een keer overdag en gisteren zelfs twee keer succesvol. Over 4 weken moet ik al gaan werken, dus dan is het wel zo prettig voor t manneke en t kdv als het een beetje fijn gaat..
pi_105175109
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 16:54 schreef bitterend het volgende:
Hahaha! Ik moest hardop lachen.
Wij doen trouwens sinds kort ook slapen - eten - spelen - slapen (ons kindje is 11 weken, eerder had ik er nog niet van gehoord) maar we verschonen hem vóór het slapen en niet erna (tijdens het spelen/uitbuiken gooit hij altijd zijn luier vol dus ik leg hem met een schone luier in bed).

Het combineert goed met voeden op verzoek maar wel alleen als je kindje niet elke 2 uur honger heeft. Want dan ligt hij vaak net een uurtje in bed en dan heeft hij weer honger. Omdat hier alle dagen anders zijn qua voeding gaat het boven slapen de ene keer beter dan de andere keer.
  zondag 4 december 2011 @ 18:38:19 #137
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_105175718
Hier ook een baby die heerlijk zelf speelt en goed zelf in slaap valt. Ik denk echter dat het bij ons veelal de aard van het beestje is. Het kan ook te maken hebben met het feit dat we er na een week of 4 achter kwamen dat we hem geen lol deden door hem almaar bij ons te houden. We hadden hem steeds bij ons, hij kwam amper boven, bij huiltjes pakten we hem op. We hadden hem ook veel in de box. Op een gegeven moment ontdekten we dat we hem daarmee echt teveel prikkelden. We zijn toen ook vaste volgordes gaan aanhouden, en als hij een beetje jengelig werd (=zijn slaperigheid-teken), dan naar boven en naar bed. Heel lastig om dan weg te lopen! Wat hier wel hielp is het gewoon door laten gaan van de huiselijke bezigheden. Wasje doen, telefoneren, etc. (Ik ken ook mensen die sluipend door het leven gaan en die de deurbel uit hebben staan - niet handig!). Ik weet niet of dat er wat mee te maken heeft, maar hij valt of binnen 5 minuten in slaap (9 vd 10x zonder huilen), of hij speelt zichzelf in slaap (kan wel een uur duren). We waren afgelopen paar dagen bij mijn ouders en ze waren echt verbaasd. Mijn vader: 'hoe kan hij nou zo zoet zijn?'. Haha! Hij heeft niet een keer gehuild. Alleen maar lachen en spelen, heel veel spelen, met ons en ook alleen. Heerlijk om te zien, ik kan alleen maar concluderen dat hij een tevreden baby is momenteel.
  zondag 4 december 2011 @ 18:47:12 #138
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_105176079
Check hier onze snelle Seth :o
http://yfrog.com/nwi0wqnj

Hij zit nu ook meteen in rustiger vaarwater.

En baby's en slapen. Zoveel verschillen. Alexa sliep nooit als baby en pas met een maand of negen tien wat meer. Ze is nu nog een slaapkont. Seth sliep als mini écht veel en nu (6.5 maand) wat minder. Heel weinig. Van 8-6 met een fles tussendoor en overdag dan twee slaapjes. Seth is soms 4/5 uur wakker zonder moeite.

Qua regelmaat draait het hier vooral om duidelijkheid of voorspelbaarheid in volgordes. Een beetje wat de rest hier al beschrijft. Ik heb geen voeiertijden, of elke dag badtijd, maar wel vaste volgordes.

Zolang ze goed groeien, eten, reageren en niet snel ziek zijn ofzo, zou ik me niet al teveel zorgen maken.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  zondag 4 december 2011 @ 18:50:57 #139
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_105176238
En een dikkekus voor de ziekigje Evan en Rowan :* hopelijk is ie snel van t zouten af
Alexa en Seth zijn lief
  zondag 4 december 2011 @ 18:53:16 #140
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_105176337
Zouten = spugen. Autocorrectie en onmogelijk editten
Alexa en Seth zijn lief
pi_105176571
Aventura klinkt erg fijn O+
sverbern :
Het enige dat we op dit moment regelmatig doen is verschonen tussen 2 borsten...voeden op verzoek dus ze mag het zeggen..na een borst (10-15 min) wordt ze verschoond en daarna krijgt ze de tweede borst
de rest van de tijd slaapt ze op mij of op mijn man

Heeft iemand trouwens tips voor een opgezwollen doos en pijn aan je hechtingen? was dat een bad met biotex groen? of iets anders
  zondag 4 december 2011 @ 19:04:16 #142
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_105176833
Daarom heb ik het liever over voorspelbaarheid, bitterend. Wat jullie doen, heeft toch al een mate van voorspelbaarheid? Dat ze bij jullie slaapt, doet daar mijns inziens niets aan af. Maar goed. Ik ben ook geen baby-moeten-perse-zelf-leren-slapen-ineigen-bed mens.
Alexa en Seth zijn lief
pi_105176969
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 19:04 schreef Takkembah het volgende:
Daarom heb ik het liever over voorspelbaarheid, bitterend. Wat jullie doen, heeft toch al een mate van voorspelbaarheid? Dat ze bij jullie slaapt, doet daar mijns inziens niets aan af. Maar goed. Ik ben ook geen baby-moeten-perse-zelf-leren-slapen-ineigen-bed mens.
Mee eens. Voor mij is het met name voorbereiden op het KDV.
Samen slapen in bed lijkt me trouwens heel gezellig (ik voed liggend in bed en 's morgens ligt J. dan nog een tijdje bij mij te slapen) maar aangezien J. veel geluid maakt in zijn slaap merkten we dat we zelf slechter gingen slapen doordat zijn wiegje naast ons bed stond.
pi_105176976
ja zo kan je het inderdaad ook zien! :Y het is allemaal nog nieuw voor mij..probeer nog onze eigen weg te vinden...dit voelt iig erg prettig voor ons allebei! moet alleen uitkijken dat er geen gewenning optreedt waardoor ze later nergens anders kan slapen maar dat komt allemaal nog
pi_105177032
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 19:07 schreef sverbern het volgende:

[..]

Mee eens. Voor mij is het met name voorbereiden op het KDV.
Samen slapen in bed lijkt me trouwens heel gezellig (ik voed liggend in bed en 's morgens ligt J. dan nog een tijdje bij mij te slapen) maar aangezien J. veel geluid maakt in zijn slaap merkten we dat we zelf slechter gingen slapen doordat zijn wiegje naast ons bed stond.
dat!
over een paar weken als er meer routine in ons dagelijks leven komt zal ik haar daarop moeten voorbereiden
pi_105177194
bitterend, misschien helpt op een harde stoel zitten wat? En anders wat koelen met een coldpack(wel een theedoek er omheen..). Als het ontstoken is, dan moet je aan de biotex..
pi_105177307
Oh ja dat was het! een maandverband in de vriezer doen! thanks ga ik proberen
pi_105177565
En Takkembah, jij hebt een snelle zeg!!

Bartje was vorige week wel bezig leek het met leren kruipen, maar hij is een aantal dagen niet fit geweest, en nu is hij ineens een stuk minder met zulk soort dingen bezig...
  zondag 4 december 2011 @ 19:43:31 #149
250838 Fee-nix
pi_105178536
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 18:22 schreef sverbern het volgende:

[..]

maar we verschonen hem vóór het slapen en niet erna (tijdens het spelen/uitbuiken gooit hij altijd zijn luier vol dus ik leg hem met een schone luier in bed).

:Y Ja slim, deed ik ook al snel. Is toch handiger.
pi_105179098
Ik had badedas groen voor mijn ks litteken. Max 5 min in de kraamweek.
pi_105179857
Ik moest ook in de biotex. Dus hup bad vol, biotex erin, en toen stond ik me voor de rand van het bad af te vragen hoe ik er ooit in ging komen :? En als ik er dan eindelijk in zat, hoe ik er dan weer uit moest komen (een trapje voor het bad had gekund, maar erín?). Ik was namelijk zo stijf en pijnlijk dat ik mijn been niet hoog genoeg kon optillen om over de badrand te komen.

Wel aangegeven bij de verloskundige die op controle kwam en dat bleek maar goed ook, want mijn hechtingen waren al aan het vergroeien. Dus ze heeft ze er snel uitgehaald (al mompelend waarom ze in godsnaam het dikste en stevigste hechtdraad hebben gebruikt, terwijl ze ook dun, zelfoplosbaar draad hadden kunnen gebruiken 8)7 . Tja, 't was d'r eigen collega die het had gedaan).

Ik heb nog geen sta-foto van Eva, maar zo stevig als Seth op zijn voetjes staat, staat Eva niet hoor :o
Ze staat en ze gebruikt alles op aan op te trekken, maar staat dan zo te zwalken, alsof ze een fles whisky op heeft. Als wij haar vast hebben, wil ze wel gelijk ook gaan stappen.
pi_105180068
danic :o klinkt pijnlijk!

hoeveel biotex deed je in het badje? ik ga denk ik een laagje water in doen maar hoeveel biotex? enig idee?
  zondag 4 december 2011 @ 20:21:38 #153
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_105180490
Ik heb ook in de biotex gezeten: vuilniszak om je toiletpot en die vullen met water en biotex, geen idee hoeveel eigenlijk... Voorwaarde is wel dat je een toilet in je badkamer hebt, want geheid klotst er water overheen!
pi_105180578
nee toilet zit beneden en bad is boven :P ik ga gewoon in bad zitten morgen, doe een kleine laagje water en biotex erin gieten

nu is het tiet tijd! :W
  zondag 4 december 2011 @ 20:23:45 #155
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_105180582
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 16:57 schreef bitterend het volgende:
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 17:01 schreef Faithz het volgende:
Herkenbaar :')
Zeer herkenbaar, tot zelfs aan 3 keer toe

Bedankt in ieder geval voor de reacties van iedereen. Er zijn inderdaad grote verschillen zeg tussen baby's en hun slaap/leefpatroon.
Rayen 2½ jaar!
pi_105181891
Niet teveel doen hoor Bitterend, want het wordt dan heel glibberig en wat je niet wilt is uitglijden in bad!
Was idd niet lekker bitterend en heb wel ff gepiept af en toe. Maar ik geloof dat dat ook mocht, want ze keek zelf ook heel moeilijk en had geen goeie schaar om ze door te knippen, dus iedere keer schoot ie er naast, pffff. Maar na 5 minuten was het voorbij hoor.
De bevalling duurde langer hihi.

Susie wat handig! Niemand die me dat idee heeft verteld.
  zondag 4 december 2011 @ 20:56:57 #157
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_105182644
Kwam mijn kraam mee, ideaal!
  zondag 4 december 2011 @ 20:57:09 #158
100412 mefke79
komt goed!
pi_105182651
Bitterend, gewone soda is schijnbaar beter dan biotex (ik weet niet meer waarom, poppedein vast wel). Ik deed ook gewoon een zak om de wc bril, beetje water, beetje soda, boekje er bij en lezen maar.
Het is deze keer niet nodig geweest trouwens, gelukkig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_105182869
Hier gelukkig geen last van opgezette doos, want keizersnee. Wel heel erg veel jeuk aan de wond. En door mijn hangbuik gaat het ook lekker brieven. Ik moet dus maar goed uitkijken dan het niet gaat smetten. Misschien maar een hydrofiel in repen knippen/scheuren en die erop leggen?

Vind het wel erg jammer dat ik voorlopig nog niet in bad mag.
pi_105182922
Hoe lang mag je na een ks niet in bad eigenlijk?
pi_105183275
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 21:00 schreef SummerBreeze het volgende:
Hier gelukkig geen last van opgezette doos, want keizersnee. Wel heel erg veel jeuk aan de wond. En door mijn hangbuik gaat het ook lekker brieven. Ik moet dus maar goed uitkijken dan het niet gaat smetten. Misschien maar een hydrofiel in repen knippen/scheuren en die erop leggen?

Vind het wel erg jammer dat ik voorlopig nog niet in bad mag.
Ik deed kraamverband er tegenaan, kon ik meteen zien of er nog vocht van de wond afkwam.
De badvraag weet ik het antwoord niet op, wij hebben geen bad.

Wij hebben vanmiddag Sinterklaas gevierd en Sarah heeft ervan genoten, eerst begreep ze het niet en zat stilletjes te kijken, en toen ze eenmaal 2 kadootjes samen met haar zus had open gescheurd toen begreep ze het dus bij ieder kadootje dat toen kwam kroop zij een sprintje :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  zondag 4 december 2011 @ 21:27:09 #162
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_105184622
Volgens mij is de standaard bad en sauna regel 6 weken
pi_105184782
Aaah Sarah O+ Lekker bijdehand ding!

Volgens mij ook Faithz.

Mefke, ik vraag het me eerlijk gezegd bij mij ook wel eens af :X Is toch best pijnlijk zeg maar en het rekt niet mee....
pi_105185101
Laat het eens nakijken zou ik zeggen Danic :) maar hou er rekening mee dat je terug wordt gestuurd met de mededeling dat littekenweefsel nu eenmaal stug is en soms meer dan een jaar nodig heeft om te 'herstellen' en weer wat soepeler te worden.

Mijn doos is ook geen feestje meer :') normaalgesproken knippen ze over het litteken van je vorige knip heen maar omdat er dit keer sprake was van hoge nood was er geen tijd om dat uitgebreid te bekijken en is er gewoon nog eens geknipt, op een voor de baby zo gunstig mogelijk manier/richting. Ik heb nu dus twee van die lellikke littekens die dan weer gevoelig, dan weer gevoelloos zijn. Schiet ook niet op.

Dat verhaal wat jij zegt over in bad gaan had ik ook haha :D ik liet mn lief helpen, het ging wel als ik achteruit mn benen in het bad kon steken en dan op kon staan. Ik ben in de kraamweek wel uitgegleden bij het uit de douche stappen (douche zit ook in de badkuip). Dat was ook niet zo'n feest.
:)
pi_105185217
Ben gisteren voor t eerst in bad geweest, woensdag pas 6 wkn. Maar wond is goed dicht, dus vond t wel prima :)

Nu douchen en naar bed, voel me grieperig...
pi_105185261
Als ik jullie doos verhalen zo lees ben ik toch wel blij met mijn keizersnede kindjes. Ze hebben de tweede keizersnee netjes het litteken van de vorige open gemaakt en wat littekenweefsel verwijderd enzo. En ik moet zeggen dat ik er deze tweede keer een stuk minder last van heb gehad.. Ja wel gevoelloos op de onderbuik, nog steeds, en last met weersveranderingen, maar ja hee ik heb er wel wat heel moois voor gekregen :)
pi_105185327
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 21:36 schreef Nirak het volgende:
Ben gisteren voor t eerst in bad geweest, woensdag pas 6 wkn. Maar wond is goed dicht, dus vond t wel prima :)

Nu douchen en naar bed, voel me grieperig...
ik zie een verband :+
pi_105185542
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 21:37 schreef MamaPurk het volgende:
Als ik jullie doos verhalen zo lees ben ik toch wel blij met mijn keizersnede kindjes. Ze hebben de tweede keizersnee netjes het litteken van de vorige open gemaakt en wat littekenweefsel verwijderd enzo. En ik moet zeggen dat ik er deze tweede keer een stuk minder last van heb gehad.. Ja wel gevoelloos op de onderbuik, nog steeds, en last met weersveranderingen, maar ja hee ik heb er wel wat heel moois voor gekregen :)
och, het is lood om oud ijzer denk ik. Vaak ook een beetje een kwestie van mazzel hebben.

Een keizersnede is gewoon een hele pittige buikoperatie met een fors herstel wat niet onderschat moet worden. Een vaginale bevalling kan ook hele flinke gevolgen/complicaties hebben;
maar even zo goed ken ik ook genoeg mensen die na hun bevalling, hetzij keizersnede, hetzij vaginaal zo weer naast hun bed stonden en die in de kraamweek al gewoon zelf de boodschappen zijn gaan doen enzo.

Conclusie, eigenlijk is bevallen zelf gewoon een bitch, hoe je dat ook doet :P
pi_105185550
Ben ook de 2e keer de andere kant op ingeknipt (Yay voor 2x vacuum :') )
Maar moet eerlijk zeggen dat ik 2 mooi gehechte littekens waar ik geen last meer van heb.
De eerste was wel een beetje gaan 'werken' dus toen heb ik een paar dagen trouw in een soda badje gehangen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_105185825
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 21:34 schreef mignonne het volgende:
Mijn doos is ook geen feestje meer :') normaalgesproken knippen ze over het litteken van je vorige knip heen maar omdat er dit keer sprake was van hoge nood was er geen tijd om dat uitgebreid te bekijken en is er gewoon nog eens geknipt, op een voor de baby zo gunstig mogelijk manier/richting. Ik heb nu dus twee van die lellikke littekens die dan weer gevoelig, dan weer gevoelloos zijn. Schiet ook niet op.
:X
Ik had alleen een paar kleine scheurtjes en zelfs daarvan deden (doen?) de littekens nog maanden pijn.

Arme doos van jou. En de andere zielige dozen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_105185864
ik ga gewoon voor zes kinderen en dan wil ik er aan iedere kant van mn doos 3 8-) heb er nu twee naar links zitten, doe voor de symmetrie in ieder geval maar 2 naar rechts dan nog :+

En mn littekens waren gewoon afschuwelijk irritant, het hechtdraad ging ontsteken en werd iets afgestoten door mn lijf. wat dat betreft ben ik dus weer blij dat ik geen keizersnede heb gehad want ik wil er niet teveel bij nadenken wat een nieuwe zwangerschap met een inwendig zwak of naar vergroeid litteken had gedaan :{ ik heb zestien volle weken lang plezier gehad van het hechtdraad.
Bij de tweede zwangerschap heb ik expliciet gevraagd om ander hechtdraad en om anders gehecht te worden zodat het sneller te verwijderen was. Dit keer was ik dus met dat dikste en stugste draad gehecht wat Danic noemt :P het is wel verwijdert op dag 10 van het kraambed maar wat een drama was dat. De kraamverzorgster had de tranen in haar ogen staan omdat het inderdaad aan het vergroeien was geweest al. Behoorlijk aan het bloeden geweest daarna ook.

Voor een volgende weet ik nog niet wat ik liever heb. Dat lostrekken van ingegroeid hechtdraad of 16 weken lang ontstoken hechtingen :P
pi_105187318
Ik had de eerste keer ook stug hechtdraad, mijn vk kon aan de hechtingen zien welke gyn de ks had gedaan ;) Toen had ik ook 2 ontstoken hechtingen en het verwijderen bracht alleen maar opluchting toen!
En de tweede keer hadden ze me geniet en die gingen er echt makkelijk uit! Dat vond de vk erg ouderwets maar dat mogen ze van mij een eventueel volgende keer wel weer doen :)
Want ja een volgende zou zowieso weer een ks worden!
pi_105187458
Note to self, volgende keer knip dicht laten nieten :P
pi_105187615
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 22:09 schreef mignonne het volgende:
Note to self, volgende keer knip dicht laten nieten :P
Ja lijkt me fijn wat nietjes in je doos :+
pi_105187739
ja je moet wat hè :P

de laatste laat ik kantklossen denk ik met verschillende kleurtjes hechtdraad O+ c_/
pi_105187833
Ik heb de laatste stukken er na een week of 6 denk ik zelf uitgepulkt. Toen begreep ik meteen waar die :r geur :r vandaan kwam.
pi_105187976
Bij mij hadden ze de eerste keer bij de ks ook gehecht, was niet heel mooi. Nu hebben ze geniet, het ziet er mooi uit, maar het verwijderen was geen feest. Sommige voelde ik niet. Andere, OMG. Magoed, het eindresultaat telt, en das prachtig. (gelukkig maar, want het hoeft niet nog een keer open)
pi_105187984
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 22:13 schreef mignonne het volgende:
ja je moet wat hè :P

de laatste laat ik kantklossen denk ik met verschillende kleurtjes hechtdraad O+ c_/
_O-
pi_105188045
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2011 22:14 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb de laatste stukken er na een week of 6 denk ik zelf uitgepulkt. Toen begreep ik meteen waar die :r geur :r vandaan kwam.
:r :X
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 22:16 schreef Aoraki het volgende:
Bij mij hadden ze de eerste keer bij de ks ook gehecht, was niet heel mooi. Nu hebben ze geniet, het ziet er mooi uit, maar het verwijderen was geen feest. Sommige voelde ik niet. Andere, OMG. Magoed, het eindresultaat telt, en das prachtig. (gelukkig maar, want het hoeft niet nog een keer open)
^O^
pi_105188059
Zo te horen moet ik blij zijn dat ik inwendig gehecht ben en dit vanzelf is opgelost.

Al is het hier om één of andere reden zo pijnlijk dat ik niet eens door wil zetten :'( dus wat dat betreft twijfel ik ook wel over de manier van hechten.
The way you rock'n'roll
  zondag 4 december 2011 @ 22:19:33 #181
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_105188110
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2011 22:14 schreef Vanyel het volgende:
:o
pi_105188202
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 22:18 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Zo te horen moet ik blij zijn dat ik inwendig gehecht ben en dit vanzelf is opgelost.

Al is het hier om één of andere reden zo pijnlijk dat ik niet eens door wil zetten :'( dus wat dat betreft twijfel ik ook wel over de manier van hechten.
Misschien is het dan niet zo opgelost als je denkt. De ergste pijn bij mij verdween plotsklaps nadat die laatste 2 knopen eruit gepeuterd had.
Dat was ws ook wel een tijd later dan na zes weken zit ik te bedenken.
pi_105188207
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 22:18 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

eh das ook niet goed he darling... ga daar anders ook ns mee naar je huisarts? of vraag om een verwijzing naar de gyn om te beoordelen hoe strak het gehecht is?
Wat naar zeg -O-

Vanyel :') herkenbaar. Dat was ook waar ik de eerste keer last van had ja die pulkjes steeds.
En die geur van O+ kraamzuivering O+ vergeet ik nooit meer. :D
pi_105188275
Ik ga het niet na laten kijken hoor Mignonne, zo erg is het ook niet en de makkelijkste oplossing is een andere houding (standje).

Enneh.......ik heb leren kantklossen van de tante van mijn moeder, dusseh...kom maar op! (ja echt waar, geen geintje, ik vond dat als kind leuk 8)7 )
pi_105188304
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2011 22:21 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Misschien is het dan niet zo opgelost als je denkt. De ergste pijn bij mij verdween plotsklaps nadat die laatste 2 knopen eruit gepeuterd had.
Dat was ws ook wel een tijd later dan na zes weken zit ik te bedenken.
ja + 1

bij mij verdwenen pas echt alle klachten toen ik al dat hechtdraad eindelijk kwijt was.
pi_105188350
Nou ja ik ben met 5 weken op nacontrole geweest vanwege mijn stuitje en toen werd mij verteld dat de hechtingen gewoon mooi opgelost waren van binnen.
Maar ik was inwendig helemaal naar achter uit gescheurd en de pijn zit ook wel in die richting dus ik ga toch maar eens naar de huisarts ja -O-
The way you rock'n'roll
pi_105188391
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 22:21 schreef mignonne het volgende:

[..]

eh das ook niet goed he darling... ga daar anders ook ns mee naar je huisarts? of vraag om een verwijzing naar de gyn om te beoordelen hoe strak het gehecht is?
Wat naar zeg -O-

Vanyel :') herkenbaar. Dat was ook waar ik de eerste keer last van had ja die pulkjes steeds.
En die geur van O+ kraamzuivering O+ vergeet ik nooit meer. :D
De geur van ontbindend hechtdraad maakte op mij een stuk meer indruk. Doet ook wonderen voor je seksleven. ^O^
pi_105188428
Zit er niet ergens nog een knoopje van de hechting vast dizzy??
Want ik vond het echt niet oplosbaar dat hechtdraad.
Ik heb het er ook uitgepulkt en toen was het meteen een stuk minder pijnlijk allemaal.
pi_105188429
Bij mij ook.

Daarbij: ik heb een vriendin die door de bevalling een totaalruptuur had en is natuurlijk ook gehecht.
Zij heeft bij de bekkenbodemfysio gelopen, omdat alles zo stug en strak was, dat seks niet meer mogelijk was. Zij heeft massagetips gekregen om het lidtekenweefsel te masseren zodat het soepeler werd. En nu zijn ze voor ronde 2 bezig :+
  zondag 4 december 2011 @ 22:24:59 #190
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_105188443
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2011 22:24 schreef Vanyel het volgende:

[..]

De geur van ontbindend hechtdraad maakte op mij een stuk meer indruk. Doet ook wonderen voor je seksleven. ^O^
Daar moest ik wel aan denken ja :')
pi_105188473
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 22:23 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nou ja ik ben met 5 weken op nacontrole geweest vanwege mijn stuitje en toen werd mij verteld dat de hechtingen gewoon mooi opgelost waren van binnen.
Maar ik was inwendig helemaal naar achter uit gescheurd en de pijn zit ook wel in die richting dus ik ga toch maar eens naar de huisarts ja -O-
doen hoor :* en dan ook wel aan je huisarts dit precies zo vertellen.
pi_105188560
Ik heb ooit een moedervlek weg laten halen waarbij ze de binnenste huidlaag ook met oplosbare hechtingen hebben gedaan. Een paar weken later vroeg ik me af wat dat scherpe puntje op mijn buik was.
En pietje pulk dat ik ben heb ik het tussen mijn nagels te pakken gekregen en zacht getrokken en toen kwam er dus zo'n 3 cm hechtdraad uit :X
Opgelost in de wond, maar niet het deel na de knoop wat tussen de 2 huidlagen in zat.
  zondag 4 december 2011 @ 22:26:45 #193
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_105188561
Bij mij heeft de vk na een week wat hechtingen verwijderd, omdat ik toen nog steeds niet normaal kon zitten, lopen en opstaan...wat een verademing was dat zeg! :D Nu heb ik nog een klein open stukje zitten, maar ik zie dat echt beter worden.
Helaas sinds vorige week een ontsteking aan de andere kant dan waar de knip gezet is (klier van Bartholin of iets), dus aan de antibiotica. Die slaat gelukkig aan!
pi_105188666
Nou ja, het zat van binnen hè dames. Naar mijn weten zit er niks meer om te pulken hoor :@

En ik heb al maanden bij de bekkenbodemfysio gelopen wegens mijn stuitje en het is dus allemaal niet beter geworden -O-
Ik heb wel een vermoeden wat het probleem is maar ik ga niet in details hier over mijn onderkant if you don't mind :P
The way you rock'n'roll
pi_105188667
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2011 22:24 schreef Vanyel het volgende:

[..]

echt? oh ik vond de geur van kraamzuivering bij oudste echt op het genante af gewoon. Té ranzig voor woorden. Inderdaad zo'n ontbindingslucht, maar dan permanent. Brrr. Het rook wel ongeveer zoals dat stukje hechtdraad maar dat was piece of cake in vergelijking met die putlucht in de kraamweek. Rrrril.

Bij oudste had ik daar onwijs last van, bij jongste eigenlijk nauwelijks. Ik heb geen flauw idee waar dat aan licht. (hihi ik schreef lucht :') )
pi_105188726
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2011 22:24 schreef Faithz het volgende:

[..]

Daar moest ik wel aan denken ja :')
Doet meer met mij dan met de Mrs eigenlijk. Ik heb daar nog steeds moeite mee omdat het nog niet helemaal 'veilig' voelt door dat gedoe.
pi_105188729
Ik herken dat dus totaal niet die putlucht. Geen last van gehad :N
The way you rock'n'roll
pi_105188872
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 22:28 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nou ja, het zat van binnen hè dames. Naar mijn weten zit er niks meer om te pulken hoor :@

En ik heb al maanden bij de bekkenbodemfysio gelopen wegens mijn stuitje en het is dus allemaal niet beter geworden -O-
Ik heb wel een vermoeden wat het probleem is maar ik ga niet in details hier over mijn onderkant if you don't mind :P
Ik heb ook redelijk moeten wroeten hoor ;)

En hee,wat je kwijt wil.
pi_105188883
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 22:29 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik herken dat dus totaal niet die putlucht. Geen last van gehad :N
ik ook niet, nu maken ze volgens mij na een ks je baarmoeder zowieso al flink schoon, want veel vloeien heb ik ook niet gehad.. Eerste week maar daarna eigenlijk niet meer echt benoemenswaardig.
pi_105188945
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 22:28 schreef mignonne het volgende:

[..]

echt? oh ik vond de geur van kraamzuivering bij oudste echt op het genante af gewoon. Té ranzig voor woorden. Inderdaad zo'n ontbindingslucht, maar dan permanent. Brrr. Het rook wel ongeveer zoals dat stukje hechtdraad maar dat was piece of cake in vergelijking met die putlucht in de kraamweek. Rrrril.

Bij oudste had ik daar onwijs last van, bij jongste eigenlijk nauwelijks. Ik heb geen flauw idee waar dat aan licht. (hihi ik schreef lucht :') )
Mag het ligt aan? ;)

Ik had dat niet. Geen ranzige zuiveringslucht. Redelijk beperkt gevloeid ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')