abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105158849
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 20:20 schreef Poezebeest het volgende:
SB; wat naar allemaal! Heb je veel pijn gehad van die niersteen? Tijdens de zwangerschap heb ik nierkoliek-achtig iets gehad, ik dacht dat ik dood ging, wat een pijn! Dus ik hoop dat het je bespaard is gebleven. En dat je nu lekker kunt gaan genieten :*

Nirak; spannend hoor, logeren bij opa & oma. Als jij denkt dat hij het nodig heeft om te wennen aan het bedje moet je dat gewoon doen. Al is het maar voor je eigen gevoel.
En jij bent al weer actief zeg! Wandelen heb ik nog niet geprobeerd, heb wel boodschappen gedaan met mijn moeder en daar deden we gelijk 1,5 uur over, ik vond het heerlijk! De kleine man was trouwens niet mee, die mag nog niet naar buiten en bleef bij opa thuis.

Bitterend; :* Dat emotionele is zo herkenbaar! ik dacht dat dat alleen tijdens de kraamtijd was, maar zelfs er na had ik last van kraamtranen en nu nog reageer ik soms ontzettend emotioneel instabiel op dingen.

Ik vind mijn kleintje echt helemaal leuk en lief en knuffelbaar, maar ik ben ook heel nieuwsgierig hoe hij zal zijn als hij groter is, wat zijn karakter is, hoe hij zich gaat ontwikkelen.

Wij moeten komende week naar het consternatiebureau, bij de arts worden we verwacht. Kan iemand mij vertellen wat die eerste keer inhoudt? Ik vind het een beetje onzin aangezien we over twee weken ook al naar de kinderarts moeten, standaard afspraak nadat hij met ontslag is gegaan.
Helaas ging die niersteen inderdaad gepaard met koliekpijn. Ik heb 2 dagen aan de morfine en pethidine gezeten. En zelfs daar kwam de pijn doorheen.

Niersteen is inmiddels in mijn blaas beland. Nadeel daarvan is dat ik nu niet goed leeg kan plassen en daardoor enorm veel vocht vasthoud. Morgen maar wéér eens het zkh bellen en vragen wat we daar tegen gaaf doen.

Grootste nadeel van dit alles is echter dat de borstvoed hier totaal mislukt is. Mevrouw heeft niet het geduld om door te zuigen TOT de tsr en met kolven komt er zo weinig uit dat het te frustrerend is ( 15 ml uit beide borsten samen).
pi_105158933
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 04:43 schreef Jipster het volgende:
Wij gingen uit eten vanavond, hup kinderwagen erbij, J. erin 's hij heeft de hele tijd lopen tukken, zo makkelijk. Hoefde thuis, na 3,5u pas weer te voeden ^O^
wauw wat fijn! :D

stiekem word ik daar wel eens een beetje jaloers van :')
nouja mn mini heeft het gister heel goed uitgehouden in de Efteling dus tegenwoordig gaat het eigenlijk best wel goed.
:)
  zondag 4 december 2011 @ 10:24:34 #78
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_105158974
Wat balen SB!

Wat waren we hier met zijn allen op hetzelfde ritme, voeden tussen 4 en 5! :D
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  zondag 4 december 2011 @ 10:25:54 #79
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_105158994
Wij gaan vanmiddag op visite, soort van sinterklaas gebeuren, ben benieuwd hoe dat gaat.
pi_105159104
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 20:48 schreef MamaPurk het volgende:
Nou ik weet niet of het bij iedereen zo is natuurlijk maar ik ben een stuk gevoeliger en emotioneler geworden! Ik moet nog steeds zomaar huilen als ik iets op tv zie wat helemaal niet zielig is! Vanmiddag nog Sinterklaasfeest emt de meiden en ze waren zo enthousiast en ik had de tranen in mijn ogen staan en dacht, jeetje wat ben ik toch een softie!!
Ja, dat heb ik ook. De kraamperiode-emotie (moe! adrenaline! geluk!) ging wel voorbij, en ik merk dat ik in tegenstelling tot na de bevalling van Ivan echt 'ontzwangerd' ben. Maar mijn kinderen ontroeren me nog steeds, voortdurend, en ik word er bovendien diep door geraakt als er iets met andermans kinderen is. Ook ben ik bang dat mijn kinderen iets overkomt. En ik houd gewoon zoveel van ze dat ik er spontaan om in huilen uit zou kunnen barsten. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_105159259
SB, oe een niersteen. Wat naar allemaal. Het is heel heftig, ziek zijn in je kraamperiode. Ik voelde me beiden keren ook best wel een 'slechte moeder' omdat ik niet naar behoren voor mn kids kon zorgen.
Deze keer sloeg ik daarom ook een beetje door in het toch willen doen. Inmiddels gemerkt dat dat het alleen maar slechter maakte.
Geef jezelf de tijd straks ook alles te verwerken en voor nu heel veel succes. Kolieke nierpijn is verschrikkelijk (heb een aangeboren nierafwijking gehad)
Dikke kus :*

Poezebeest ook voor jou :*

Dat 2012 voor ons allen maar een mooi en beter jaar gaat worden! (dat geldt voor iedereen die een heftig jaar achter de rug hebben gehad)

Met Wies gaat het nog steeds slecht. Drinken gaat moeizaam en 5 flessen geven lukt niet meer. Ze blijft nu steken op 4 en dan is het vechten om er wat in te krijgen. Soms gaat het ook best aardig, maar vaak niet.
Morgen heb ik ook een afspraak bij de huisarts. Dan 's middags de logodepiste en woensdag het CB. Hopelijk is er iemand die ons kan helpen.
We zijn best wel wat gewend van Mette, maar we zitten nu toch echt wel een beetje met onze handen in de haren.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_105159358
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 10:21 schreef mignonne het volgende:

[..]

wauw wat fijn! :D

stiekem word ik daar wel eens een beetje jaloers van :')
nouja mn mini heeft het gister heel goed uitgehouden in de Efteling dus tegenwoordig gaat het eigenlijk best wel goed.
Note to self: niet meer mijn baby slapend en wel van hand tot hand laten gaan met uit eten omdat al die enthousiaste opa's en oma's dat graag willen.. :') ik dacht thuis: ik doe het niet meer, niemand komt aan mijn baby :6 :+

Leuk naar de efteling met je kids, ik heb er nu al zin in!
pi_105159368
Wickie wat vervelend, ik hoop heel erg dat iemand jullie kan helpen en dat het beter gaat met je meisje :* :*
pi_105159421
@Nirak, hier dus ook van die overenthousiaste opa's en oma's die hem hele tijd willen vasthouden en het liefst hem elke dag willen zien.. ik merk aan mezelf dat ik er heel geirriteerd van raak :D Kom op, beetje normaal blijven doen en het lijkt net of wij niet meer in beeld zijn, alleen nog maar J.

En emoties, die heb ik ook hoor, als mijn mannetje lacht krijg ik ook tranen in mijn ogen O+
pi_105159439
Oops, 3 op rij, excuus, ben niet zo goed met teruglezen en posten... :')
pi_105159531
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 10:49 schreef Jipster het volgende:

[..]

Note to self: niet meer mijn baby slapend en wel van hand tot hand laten gaan met uit eten omdat al die enthousiaste opa's en oma's dat graag willen.. :') ik dacht thuis: ik doe het niet meer, niemand komt aan mijn baby :6 :+

Leuk naar de efteling met je kids, ik heb er nu al zin in!
hehhe dat hadden wij bij de oudste ook ja. Op een gegeven moment heb ik tot groot ongenoegen van de opa's en oma's de regel ingesteld dat als ze slapen, we ze niet wakker gaan maken of uit hun bedje gaan halen.

Dat die rompetrol van een schoonmoeder van mij vervolgens doodleuk de trap op stiefelde, mn baby uit bed haalde en zei "kijk! ze was wakker!" heeft ze maar 1 keer gedaan :')

Bij mij oudste was ik daar soort van streng in in het kader van ritme enzo. Maar bij mijn kleinste was ik zó blij als ze eindelijk sliep en dan kwam er wéér iemand die haar wakker wilde hebben, heel frustrerend en daar was ik heel snel klaar mee toen.
:)
pi_105159746
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 04:43 schreef Jipster het volgende:
Wij gingen uit eten vanavond, hup kinderwagen erbij, J. erin 's hij heeft de hele tijd lopen tukken, zo makkelijk. Hoefde thuis, na 3,5u pas weer te voeden ^O^
ohhh wil ik ook met kerst proberen! sushi eten met de kleine erbij :Y

en mooi de slapende kindjes *O* hier heb ik een die alleen op de zij of op dr buik wil slapen

SB wat naar zeg -O-
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_105159776
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 10:54 schreef Jipster het volgende:
@Nirak, hier dus ook van die overenthousiaste opa's en oma's die hem hele tijd willen vasthouden en het liefst hem elke dag willen zien.. ik merk aan mezelf dat ik er heel geirriteerd van raak :D Kom op, beetje normaal blijven doen en het lijkt net of wij niet meer in beeld zijn, alleen nog maar J.

En emoties, die heb ik ook hoor, als mijn mannetje lacht krijg ik ook tranen in mijn ogen O+
mijn ouders bellen letterlijk elke dag nu...en toen ze hier was heeft mijn moeder de kleine gewoon uit mijn arme gerukt zo van NU! hebben!
vond ik niet zo tof -O-
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_105159804
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2011 10:42 schreef wickie het volgende:

Met Wies gaat het nog steeds slecht. Drinken gaat moeizaam en 5 flessen geven lukt niet meer. Ze blijft nu steken op 4 en dan is het vechten om er wat in te krijgen. Soms gaat het ook best aardig, maar vaak niet.
Morgen heb ik ook een afspraak bij de huisarts. Dan 's middags de logodepiste en woensdag het CB. Hopelijk is er iemand die ons kan helpen.
We zijn best wel wat gewend van Mette, maar we zitten nu toch echt wel een beetje met onze handen in de haren.
pff arme wies -O- :*
pi_105159946
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 11:13 schreef bitterend het volgende:

[..]

mijn ouders bellen letterlijk elke dag nu...en toen ze hier was heeft mijn moeder de kleine gewoon uit mijn arme gerukt zo van NU! hebben!
vond ik niet zo tof -O-
Ja, dat ken ik ook. Voor je goed en wil binnen bent is kind al uit de wagen getrokken :(
pi_105160607
Dat deed mijn moeder ook nu vraagt ze of ze ean mag pakken
SB ik hoop dat de ellende snel voorbij is voor je
Wickie ik hoop dat ze je morgen kunnen helpen

Hier nog steeds een ziek kind en een zieke mama. Er zit bij mij bar weinig verandering in ik heb net de HA gemaild met de vraag of ik iets anders nog kan hebben. Verwacht morgen wel een reactie terug
  zondag 4 december 2011 @ 12:01:49 #92
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_105160760
omg alle opa's en oma's zijn hetzelfde :') ongeloooooofelijk herkenbaar!

Ik hou erg van mijn schoonouders en kom er graag maar ik heb dit nu toch wel een stuk minder..

Tegenwoordig staan ze buiten te wachten en voor we goed en wel binnen zijn ligt ie al bij oma. En owee als ie in slaap dreigt te vallen :{ En als hij wegkijkt, dan draaien we toch gewoon het hoofdje terug :{

Bij het woord overprikkeld kijken ze je meewarrig aan. Zo van: te veel boekjes gelezen :')

Maar wat in de boeken staat: bij de tweede gaap naar bed.. Dat werkt écht. Dan kan hij zonder huilen slapen. Doen we dat te laat, dan komt het ritme pas weer terug bij de volgende voeding.
Trotse mamma :)
pi_105161753
Oh ja! Overprikkeld! Dat woord zocht ik vannacht :') Rienk was dat ook heel gauw. Merkten we al heel gauw. Jelte lijkt tot nu toe alles best te vinden. Zolang hij maar kan slapen ;)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_105161991
Met mijn ouders heb ik geen contact en mn schoonouders wonen 6 mnd per jaar in Spanje.
Heerlijk
pi_105162029
Opa's en oma's hebben dat bij ons bij de tweede wat minder, gelukkig. T. was het eerste kleinkind voor beide opa's en oma's, dan kan je je lol op... :')
J. moet ook nog flink geknuffeld worden, maar omdat T. ook rondloopt wel iets minder.

(volgens mij vindt mijn schoonmoeder mij stiekem asociaal, omdat ik J. borstvoeding geef. Dan kan zij de fles niet geven... :') )
pi_105162103
hahaha ja joh smerige egotripper :D
  zondag 4 december 2011 @ 12:51:39 #97
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_105162104
Hier gelukkig niet zulke opa's, die moet ik haar echt in hun handen duwen! :D (dat gebeurt niet veel :P )
Mja, straks naar een hele familie, dus ben benieuwd hoe dat straks gaat met de schoonzussen!

Maar weer ff een :* voor alle zieke en slecht drinkende kindjes!
pi_105162123
Hier ook de vraag voor de moeders met 2 kids.
Wie gebruikt er voor de oudste nog de babyfoon? Wat hebben jullie als oplossing voor nummer 2?
Ik ben naarstig op zoek naar een oplossing. Ik denk dat Wies er ook wat meer aan toe is aan wat rust op de vooravond. Ze slaapt nog wel bij ons op de kamer, dus voor 's nacht vooralsnog niet nodig.
De kinderkamers zijn best een eindje van onze kamer verwijderd dus dat gaat niet zonder babyfoon.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_105162203
overdag gebruik ik evt de babyfoon voor lex s'avonds is ie voor elin omdat lex beneden is of bij mij slaapt.. ook zonder babyfoon horen we elin trouwens wel.. die gilt wel :+
pi_105162278
Wij hebben de babyfoon bij de baby. Hij staat ook alleen maar aan als wij beneden zitten. Als wij slapen horen we ze toch wel. Onze deur staat open, die van hun dicht.
De oudste horen we ook wel zonder babyfoon beneden. :')

Je zou misschien de zender van de babyfoon op de gang kunnen zetten? Dan hoor je ze allebei waarschijnlijk wel als er een huilt.

Heb je de babyfoon ook aanstaan 's nachts op jullie kamer? Want bij ons is dat echt overbodig. Met deur open hoor je ze ook wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')