ik vroeg me (ook) af of je wilde gaan tandemenquote:Op vrijdag 2 december 2011 21:49 schreef WupWup het volgende:
Heb je plannen ssserpente? Of is het een gevolg van het ziek zijn van je dametje?
Dit is precies wat ik vanmorgen ook dachtquote:Op vrijdag 2 december 2011 21:54 schreef WupWup het volgende:
Ik vraag me toch een beetje af wat stabiel in de context van productie betekent. Als ik naar mijn eigen ervaring kijk, zie ik dat ik net zo goed dip en piek, alleen kan ik het nu makkelijker opvangen dan in het eerste jaar. Snapt u mij?Volgens mij is mijn productie eerder flexibel dan stabiel.
ook weer zo. Ik heb nog steeds niet de indruk dat mijn productie stabiel is, maar het is minder dramatisch als voorheen.quote:Op vrijdag 2 december 2011 21:54 schreef WupWup het volgende:
Ik vraag me toch een beetje af wat stabiel in de context van productie betekent. Als ik naar mijn eigen ervaring kijk, zie ik dat ik net zo goed dip en piek, alleen kan ik het nu makkelijker opvangen dan in het eerste jaar. Snapt u mij?Volgens mij is mijn productie eerder flexibel dan stabiel.
jquote:Op vrijdag 2 december 2011 21:59 schreef Twinkly het volgende:
Wat fijn dat Joris uit de fles drinkt Poker, wat moet dat een opgelucht en relaxed gevoel geven.
oh das ook een leuke jaquote:Op vrijdag 2 december 2011 22:01 schreef Twinkly het volgende:
Nou moe, ik dacht het snel genoeg verbeterd te hebbenJa, ik heb een nieuw toetsenbord geïnstalleerd...
formaat uitgelekte theezakjes iddquote:Op vrijdag 2 december 2011 22:17 schreef WupWup het volgende:
Allemaal hangtieten hier, loop maar gauw door.
Hier hebben we het over zulke borsten:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 2 december 2011 22:22 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Hier hebben we het over zulke borsten:Daarom moet je ook geen borstvoeding geven. Gewoon flesvoeding, slapen ze tenminste ook eerder door. En met een beetje training blijven je tieten ook goed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2011 22:24:05 ]
volslagen bullshit.quote:Op vrijdag 2 december 2011 22:23 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Daarom moet je ook geen borstvoeding geven. Gewoon flesvoeding, slapen ze tenminste ook eerder door. En met een beetje training blijven je tieten ook goed.
Ik heb nooit een borstontsteking gehad, dochter maakte met 5 weken nachten van 10 a 12 uur en mijn borsten zijn nog in perfecte staatquote:Op vrijdag 2 december 2011 22:23 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Daarom moet je ook geen borstvoeding geven. Gewoon flesvoeding, slapen ze tenminste ook eerder door. En met een beetje training blijven je tieten ook goed.
jij kwam zelf met dat plaatje hoor...quote:Op vrijdag 2 december 2011 22:26 schreef CrazyPrincess het volgende:
Drie fabeltjes in 1 zin onderuit gehaald
Het komt voor, maar niet altijd he slimpiequote:Op vrijdag 2 december 2011 22:27 schreef Nielsch het volgende:
[..]
jij kwam zelf met dat plaatje hoor...
Die zijn er wel jaquote:Op vrijdag 2 december 2011 22:29 schreef Ssserpente het volgende:
Borsten gaan hangen van ouderdom en zwaartekracht. Niet van borstvoeding.
Zouden vrouwen dat nu echt denken: 'Goh, 20 jaar geleden had ik heul nog geen hangtieten; dat komt vást door de borstvoeding!"
Ik kwam kijken of er foto's van borstvoeding in het openbaar werden gepost...quote:Op vrijdag 2 december 2011 22:32 schreef Morretje het volgende:
Wat kom jij hier nu eigenlijk doen?
Vragen over borstvoeding?
En dan? Dat vindt je geil ofzo?quote:Op vrijdag 2 december 2011 22:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik kwam kijken of er foto's van borstvoeding in het openbaar werden gepost...
Klikquote:Op vrijdag 2 december 2011 22:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik kwam kijken of er foto's van borstvoeding in het openbaar werden gepost...
Mja, 't is vrijdagavond. Is ook zo. Dan vervelen pubers zichquote:
niet alleen pubers. de moeders waarvan de kleine kinderen op bed liggen en allang doorslapen, ookquote:Op vrijdag 2 december 2011 22:37 schreef Morretje het volgende:
[..]
Mja, 't is vrijdagavond. Is ook zo. Dan vervelen pubers zich
Nutribahquote:Op vrijdag 2 december 2011 22:34 schreef WupWup het volgende:
Borsten gaan hangen door zwangerschap. Dus beter vind je een oude vrijster dan een moeder.
Ik was gisteren op een verloskunde congres en daar werd voor het eerst gesproken over het belang van de darmontwikkeling van baby's en de effecten ervan op latere leeftijd. Wel tof en dikke vinger naar de stand van nutribah die in de hal stond opgesteld.
En dat op borstvoeding!!quote:Op vrijdag 2 december 2011 22:38 schreef DJMO het volgende:
[..]
niet alleen pubers. de moeders waarvan de kleine kinderen op bed liggen en allang doorslapen, ook
Nee, vast nietquote:Op vrijdag 2 december 2011 22:34 schreef CrazyPrincess het volgende:
Hij kan vast geen echte tieten krijgen
Sterker nog, sommige mensen noemen zulke resultaten onzin.quote:Op vrijdag 2 december 2011 22:39 schreef Morretje het volgende:
[..]
Nutribah![]()
Ik vind het wel raar dat daar nu pas echt duidelijkheid over is. Is flesvoeding dan echt zo belangrijk (geweest de laatste decennia)?
schreef zij met een baby op de armquote:
Belachelijk eigenlijk, hè? De melk van een ander dier afpakken terwijl je het zelf zoveel beter kunt.quote:
Ja, het moest verboden worden!quote:Op vrijdag 2 december 2011 22:42 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Belachelijk eigenlijk, hè? De melk van een ander dier afpakken terwijl je het zelf zoveel beter kunt.
Omdat er een borstvoedingsmafia is die er belang bij heeft als je hun voorlichtingsboeken koopt...quote:Op vrijdag 2 december 2011 22:42 schreef Morretje het volgende:
Als ie maar slaapt DJMO!
CP, serieus? Maar waaaarom in vredesnaam?
*proest*quote:Op vrijdag 2 december 2011 22:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Omdat er een borstvoedingsmafia is die er belang bij heeft als je hun voorlichtingsboeken koopt...
Omdat sommige mensen dan minder kunnen verdienen aan flesvoedingquote:Op vrijdag 2 december 2011 22:42 schreef Morretje het volgende:
Als ie maar slaapt DJMO!
CP, serieus? Maar waaaarom in vredesnaam?
Pijnlijke tepels? Koop Lansinoh zalf!quote:
het verbaast me dat je geen adblock aan hebt staanquote:Op vrijdag 2 december 2011 22:45 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Pijnlijke tepels? Koop Lansinoh zalf!
Ja maar ja maar..quote:Op vrijdag 2 december 2011 22:44 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Omdat sommige mensen dan minder kunnen verdienen aan flesvoeding
Neuh, geen last van. Ik roep toch ook geen *auw*quote:Op vrijdag 2 december 2011 22:45 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Pijnlijke tepels? Koop Lansinoh zalf!
Zo simpel is het ja. Maar ik ga er verder maar niet op in. Slecht voor m'n hartquote:Op vrijdag 2 december 2011 22:46 schreef Morretje het volgende:
[..]
Ja maar ja maar..Zit het echt zo simpel in elkaar? Triest eigenlijk.
[..]
Neuh, geen last van. Ik roep toch ook geen *auw*
Nee, misschien moet ik er dan eens in bijten!quote:Op vrijdag 2 december 2011 22:46 schreef Morretje het volgende:
Neuh, geen last van. Ik roep toch ook geen *auw*
Kunstvoedingsfabrikanten hebben een goede marketing gevoerd. In combinatie met de heersende cultuur in de jaren 60 - 70 van rust, reinheid en regelmaat en daarbij de heren doktoren die het voor het zeggen hadden, werd er steeds minder borstvoeding gegeven. Zeker 'regelmaat' had daar een flink aandeel in (a 3 uur voeden vanaf de eerste dag, regeldagen bestaan niet). Dat heeft jarenlang geduurd (als tegengeluid werd oa LLL opgericht) met als gevolg dat kennis verdween en volgende generaties vervreemd raakten van borstvoeden. Nu pas begint het tij zich weer wat te keren, naar de meesten van ons zullen ook nog met kunstvoeding zijn grootgebracht.quote:Op vrijdag 2 december 2011 22:39 schreef Morretje het volgende:
[..]
Nutribah![]()
Ik vind het wel raar dat daar nu pas echt duidelijkheid over is. Is flesvoeding dan echt zo belangrijk (geweest de laatste decennia)?
Ja en de pro-borstvoedingsclubs doen het natuurlijk allemaal uit liefdadigheid en geven alles gratis wegquote:Op vrijdag 2 december 2011 22:48 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Zo simpel is het ja. Maar ik ga er verder maar niet op in. Slecht voor m'n hart
Boh, en het gaat ook allemaal zo slecht met ons. Dat we überhaupt nog leven mag een klein wonder heten. Nee, het was echt op het nippertje of we waren er allemaal aangegaanquote:Op vrijdag 2 december 2011 22:48 schreef WupWup het volgende:
de meesten van ons zullen ook nog met kunstvoeding zijn grootgebracht.
Serieus. Jij bent toch altijd van het rationele denken? Picture this:quote:
Ik heb heel lang borstvoeding gehad.quote:Op vrijdag 2 december 2011 22:53 schreef WupWup het volgende:
Kijk, je kunt uitdagen of simpelweg trollen. Nou ruk je mijn woorden wel heel ver uit verband.
Zal wel door die fles komen
Het is maar wat je handig noemt... Elke dag lekker kolven in het kolflokaal. Owja wacht, dat was ik vergeten, moeders die werken zijn per definitie natuurlijk al evil....quote:Op vrijdag 2 december 2011 22:52 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Serieus. Jij bent toch altijd van het rationele denken? Picture this:
je bent zwanger, en je lijf maakt de perfecte voeding aan voor je kind. Gratis en voor niets. En ipv daar handig gebruik van te maken, neem je een koe, die laat je bewust zwanger worden, zodra ze bevalt pak je dr jong af en de melk geef je vervolgens aan je kind. Maar dat moet je dat wel eerst steriliseren en bewerken en zo, anders bestaat de kans dat je kind er dood aan gaat.
Da's toch best gek eigenlijk?
Ik heb het niet over handig.quote:Op vrijdag 2 december 2011 22:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het is maar wat je handig noemt... Elke dag lekker kolven in het kolflokaal. Owja wacht, dat was ik vergeten, moeders die werken zijn per definitie natuurlijk al evil....
*Evil met hangtietenquote:Op vrijdag 2 december 2011 22:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het is maar wat je handig noemt... Elke dag lekker kolven in het kolflokaal. Owja wacht, dat was ik vergeten, moeders die werken zijn per definitie natuurlijk al evil....
Is dat er dan?quote:Op vrijdag 2 december 2011 22:59 schreef DaviniaHR het volgende:
Nielsch, ik had je tot nu toe nog niet "in actie" gezien. Je bent echt erg vermakelijk!
Ga je ook bashen in het flesvoedingstopic? Kijken of je daar respons krijgt.
Dus jij blijft zo lang als maar kan borstvoeding geven? Dan ben je nog wel vele jaren bezig.quote:Op vrijdag 2 december 2011 22:59 schreef Ssserpente het volgende:
Oh sorry, je hebt gelijk.
Wat ik wilde zeggen is dat het, júist als je het rationeel bekijkt, erg gek is om geen borstvoeding te geven, maar om de melk van een koete gebruiken. Die onbewerkt nog eens hartstikke slecht is ook.
quote:
Helaas gebeurt andersom nog vaker. Als je langer dan drie maanden borstvoeding geeft word je voor gek versleten en door familie, vrienden, collega's en professionals onder druk gezet om toch vooral te stoppen. Dat is ook niet echt netjes he?quote:Op vrijdag 2 december 2011 22:59 schreef Nielsch het volgende:
Het maakt mij ook niet uit wat ouders doen qua voeding. Borstvoeding of flesvoeding is mij om het even. Het is echter compleet naïef om te denken dat al die pro-borstvoedingsclubs het niet voor het geld doen maar puur uit liefdadigheid. Ondertussen wordt dat argument keer op keer aangevoerd om bedrijven als Nutrilon een veeg uit de pan te geven. Ow ja, en ouders die wel kiezen voor flesvoeding worden ondertussen ook nog even als minderwaardig weggezet door die borstvoedingsmiepen hier. Net als mensen die af en toe wel eens een potje geven, ja dat zijn echt duivels. Hoe durven ze.
de natuurlijke speenleeftijd ligt tussen de 2 en 7 jaar (als ik me niet vergis) en met speenleeftijd wordt hier bedoeld, het moment waarop kinderen zélf besluiten geen borstvoeding meer nodig te hebben.quote:Op vrijdag 2 december 2011 23:01 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dus jij blijft zo lang als maar kan borstvoeding geven? Dan ben je nog wel vele jaren bezig.
ik word met negen maanden voeden al medelijdend aangekeken. maar mensen zijn vaak ook verbaasd dat je op die leeftijd nog melk maakt .. het zal nu toch wel een keer op zijn?quote:Op vrijdag 2 december 2011 23:01 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Helaas gebeurt andersom nog vaker. Als je langer dan drie maanden borstvoeding geeft word je voor gek versleten en door familie, vrienden, collega's en professionals onder druk gezet om toch vooral te stoppen. Dat is ook niet echt netjes he?
bij de mifls! (volgens het stemtopic danquote:Op vrijdag 2 december 2011 23:03 schreef Ssserpente het volgende:
Oh shit, ik wil óók in een hokje.
Maar ik werk, geef borst- en flesvoeding én potjes en het zal me mn anus oxideren wat anderen doen. En ik vind dat je gelijk hebt omtrent de borstvoedingscommercie.
Waar hoor ik nou bij?
Geen jaren, maar best nog wel even, denk ik.quote:Op vrijdag 2 december 2011 23:01 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dus jij blijft zo lang als maar kan borstvoeding geven? Dan ben je nog wel vele jaren bezig.
quote:Op vrijdag 2 december 2011 23:04 schreef WupWup het volgende:
Aan de ene kant grappig, aan de andere kant dieptriest dat je je aangevallen voelt door de wijzen waarop wij onze kinderen voeden.
lol wut?quote:Op vrijdag 2 december 2011 22:59 schreef Nielsch het volgende:
Het maakt mij ook niet uit wat ouders doen qua voeding. Borstvoeding of flesvoeding is mij om het even.
Pek! Veren! Hooivorken! Brandende fakkels!quote:Op vrijdag 2 december 2011 23:03 schreef Ssserpente het volgende:
Oh shit, ik wil óók in een hokje.
Maar ik werk, geef borst- en flesvoeding én potjes en het zal me mn anus oxideren wat anderen doen. En ik vind dat je gelijk hebt omtrent de borstvoedingscommercie.
Waar hoor ik nou bij?
quote:
Valide argument.quote:Op vrijdag 2 december 2011 22:59 schreef Nielsch het volgende:
Het maakt mij ook niet uit wat ouders doen qua voeding. Borstvoeding of flesvoeding is mij om het even. Het is echter compleet naïef om te denken dat al die pro-borstvoedingsclubs het niet voor het geld doen maar puur uit liefdadigheid. Ondertussen wordt dat argument keer op keer aangevoerd om bedrijven als Nutrilon een veeg uit de pan te geven.
Uit de lucht gegrepen argument.quote:Ow ja, en ouders die wel kiezen voor flesvoeding worden ondertussen ook nog even als minderwaardig weggezet door die borstvoedingsmiepen hier. Net als mensen die af en toe wel eens een potje geven, ja dat zijn echt duivels. Hoe durven ze.
Klopt. Tepels na voeding ook niet afvegen, maar aan de lucht laten drogen. Is goed voor zequote:Op vrijdag 2 december 2011 23:20 schreef Grijs het volgende:
Leandra, het werkt echt. Heb het ook wel bij mezelf gedaan, de melk verzacht onmiddellijk en het helpt ook tegen de ontsteking (maar je moet geen spruw hebben).
Deze vind ik eigenlijk heel mooiquote:Op vrijdag 2 december 2011 22:59 schreef Nielsch het volgende:
Het maakt mij ook niet uit wat ouders doen qua voeding. Borstvoeding of flesvoeding is mij om het even. Het is echter compleet naïef om te denken dat al die pro-borstvoedingsclubs het niet voor het geld doen maar puur uit liefdadigheid. Ondertussen wordt dat argument keer op keer aangevoerd om bedrijven als Nutrilon een veeg uit de pan te geven. Ow ja, en ouders die wel kiezen voor flesvoeding worden ondertussen ook nog even als minderwaardig weggezet door die borstvoedingsmiepen hier. Net als mensen die af en toe wel eens een potje geven, ja dat zijn echt duivels. Hoe durven ze.
Gatver! Je hebt haar toch wel Norrit gegeven?quote:Op zaterdag 3 december 2011 10:08 schreef Nielsch het volgende:
Mijn dochter heeft laatst nog een borstvoedingspannenkoek van een andere moeder opgegeten
Je hebt zelf toch ook wel even geproefd he?quote:Op zaterdag 3 december 2011 10:08 schreef Nielsch het volgende:
Mijn dochter heeft laatst nog een borstvoedingspannenkoek van een andere moeder opgegeten
Allemaal besproken tijdens de Samen Bevallen cursus.quote:Op zaterdag 3 december 2011 10:31 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Gatver! Je hebt haar toch wel Norrit gegeven?![]()
Je weet trouwens wel veel van bv af Nielsch. Je weet van het bestaan van Lansinoh zalf en vrijwilligersorganisaties enzo, dat is wel wat voor insiders
Norrit?quote:Op zaterdag 3 december 2011 10:31 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Doe dat dan ook niet.quote:Op zaterdag 3 december 2011 09:42 schreef Cooki het volgende:
ik ben hier een lurker... en mag hier nog niet posten
Nee, ik had mijn eigen pannenkoek van gewone melk.quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:00 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Je hebt zelf toch ook wel even geproefd he?
Waarom doe je zo krampachtig? Voor de zoveelste keer, ik heb niets tegen borstvoeding. Doe dan niet alsof ik het verschrikkelijk vind. Muts.quote:Op zaterdag 3 december 2011 10:31 schreef Twinkly het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:11 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Norrit?
Bij ons komt melk gewoon uit een pak.
Jij haalt je groenten toch ook in de supermarkt, of heb je je eigen moestuin?quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:25 schreef Orea het volgende:
[..]hier moet ik altijd wel een beetje om lachen
'gewoon' uit een pak
Ik denk juist helemaal niet dat jij iets tegen borstvoeding hebtquote:Op zaterdag 3 december 2011 11:18 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Waarom doe je zo krampachtig? Voor de zoveelste keer, ik heb niets tegen borstvoeding. Doe dan niet alsof ik het verschrikkelijk vind. Muts.
Maar ik geloof niet dat kindjes die flesvoeding krijgen er allemaal slecht van worden.quote:Op vrijdag 2 december 2011 22:52 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Serieus. Jij bent toch altijd van het rationele denken? Picture this:
je bent zwanger, en je lijf maakt de perfecte voeding aan voor je kind. Gratis en voor niets. En ipv daar handig gebruik van te maken, neem je een koe, die laat je bewust zwanger worden, zodra ze bevalt pak je dr jong af en de melk geef je vervolgens aan je kind. Maar dat moet je dat wel eerst steriliseren en bewerken en zo, anders bestaat de kans dat je kind er dood aan gaat.
Da's toch best gek eigenlijk?
en die melk komt uit een gekolfde koe... dus ook bv! whahaaaaquote:Op zaterdag 3 december 2011 11:26 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Jij haalt je groenten toch ook in de supermarkt, of heb je je eigen moestuin?
Mijn punt is dat de borstvoedingsindustrie en -lobby net zozeer gedreven wordt door geld als de flesvoedingsindustrie.quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:45 schreef Ssserpente het volgende:
Ik begin de draad een beetje kwijt te raken. Wat was nou ook alweer je oorspronkelijke punt Niels? De borstvoedingsmaffia en-commercie?
Schelden, waar dan?quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:39 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Ik denk juist helemaal niet dat jij iets tegen borstvoeding hebt
En je heeft niet te schelden hoor
En toch zijn er bij de borstvoedings'industrie' ook organisaties die vrijwillig advies en hulp geven, zoals Wup al eerder schreef. Waarom mag er aan borstvoeding niet verdiend worden, en ALLE andere vormen van (kinder)voeding wel?quote:Op zaterdag 3 december 2011 12:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Mijn punt is dat de borstvoedingsindustrie en -lobby net zozeer gedreven wordt door geld als de flesvoedingsindustrie.
Ik zeg toch nergens dat je er niet aan mag verdienen.quote:Op zaterdag 3 december 2011 12:39 schreef Morretje het volgende:
He jakkes Innepin. Heb helaas geen tips voor je.. geen ervaring mee. Succes!
[..]
En toch zijn er bij de borstvoedings'industrie' ook organisaties die vrijwillig advies en hulp geven, zoals Wup al eerder schreef. Waarom mag er aan borstvoeding niet verdiend worden, en ALLE andere vormen van (kinder)voeding wel?
Hoe anders kan dat je punt dan zijn?quote:Op zaterdag 3 december 2011 12:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Mijn punt is dat de borstvoedingsindustrie en -lobby net zozeer gedreven wordt door geld als de flesvoedingsindustrie.
Heel anders. Beide lobbies zijn ingegeven door geld en niet enkel de flesvoedingsindustrie, zoals hier wel eens wordt beweerd. Maakt mij verder ook niet uit, iedereen mag geld verdienen aan anderen wat mij betreft.quote:Op zaterdag 3 december 2011 13:13 schreef Morretje het volgende:
Je zegt het niet, maar je impliceert het hieronder toch?
[..]
Hoe anders kan dat je punt dan zijn?
Dat kan wel zijn, maar dat wil niet zeggen dat moeders die BV geven zich daardoor (hebben) laten leiden. De BV-lobby moet je immers bijna opzoeken, terwijl de KV-lobby jou zelfs opzoekt als je geen kinderen hebt.quote:Op zaterdag 3 december 2011 12:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hopelijk ben je er snel vanaf! Wat fijn dat voeden rechts zo fijn gaatquote:Op zaterdag 3 december 2011 12:43 schreef innepin het volgende:
Och, bv.com zegt dat een verstopt kliertje meestal binnen 24-48 uur weer verdwijnt, dus ik wacht het af, kolf, leg aan en masseer en dan komt 't wel goed hoor. Zou wel leuk zijn als de problemen met linkerborst dan voorbij zijn, want voeden rechts gaat zo soepel dat ik 't zowaar leuk vinden dat wil ik graag links ook
Dat ben ik toch niet met je eens. Als je zwanger bent word je doodgegooid met bv-promo, op het irritante af. In tegenstelling tot flesvoeding, want dat is verboden (day vind ik trouwens enorm betuttelend)quote:Op zaterdag 3 december 2011 13:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat kan wel zijn, maar dat wil niet zeggen dat moeders die BV geven zich daardoor (hebben) laten leiden. De BV-lobby moet je immers bijna opzoeken, terwijl de KV-lobby jou zelfs opzoekt als je geen kinderen hebt.
Volgens mij is reclame voor flesvoeding niet verboden toch? Maar je hebt gelijk over reclame voor borstvoedingsmeuk, die krijg je ook door je strot gedrukt...quote:Op zaterdag 3 december 2011 14:45 schreef Aoraki het volgende:
[..]
Dat ben ik toch niet met je eens. Als je zwanger bent word je doodgegooid met bv-promo, op het irritante af. In tegenstelling tot flesvoeding, want dat is verboden (day vind ik trouwens enorm betuttelend)
Tot 6 maanden is verbodenquote:Op zaterdag 3 december 2011 14:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Volgens mij is reclame voor flesvoeding niet verboden toch? Maar je hebt gelijk over reclame voor borstvoedingsmeuk, die krijg je ook door je strot gedrukt...
Net als zwitsal.. Je kiest er toch voor of je je daar aan stoort of niet?quote:Op zaterdag 3 december 2011 14:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Volgens mij is reclame voor flesvoeding niet verboden toch? Maar je hebt gelijk over reclame voor borstvoedingsmeuk, die krijg je ook door je strot gedrukt...
Daar heb ik niets van gemerkt. Ik moest zelf actief op zoek naar info over bv, nergens werd me iets aangereikt/opgedrongen.quote:Op zaterdag 3 december 2011 14:45 schreef Aoraki het volgende:
[..]
Dat ben ik toch niet met je eens. Als je zwanger bent word je doodgegooid met bv-promo, op het irritante af. In tegenstelling tot flesvoeding, want dat is verboden (day vind ik trouwens enorm betuttelend)
Nee, daar kies je niet voor. Iets stoort je of iets stoort je niet. Wat je er vervolgens mee doet, daar kies je wel voor.quote:Op zaterdag 3 december 2011 14:56 schreef Morretje het volgende:
[..]
Net als zwitsal.. Je kiest er toch voor of je je daar aan stoort of niet?
Ik ook hoor. Ik werd gevraagd wat ik wilde geven kunst of borst voeding en de rest werd aan mij gelatenquote:Op zaterdag 3 december 2011 14:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar heb ik niets van gemerkt. Ik moest zelf actief op zoek naar info over bv, nergens werd me iets aangereikt/opgedrongen.
wauw 70cc!! ik heb eer gisteren 30cc gekolfd..quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:21 schreef _evenstar_ het volgende:
Whoei even 3 minuten. Ergste stuwing afgekolfd van de te drinken borst want hij kon niet aanhappen.. 70 cc !!
Wat kan ik het beste met die melk doen? Ik heb nog geen bakjes/zakjes want had niet durven hopen dat t zo goed zou gaan.. Heb wel hersluitbare diepvrieszakjes .. Daar in doen? En dan in koelkast of invriezen?
En mag het dan direct in de vriezer of moet t eerst dagje koelkast dan vriezer?
Veel vragen dus
Ooh maar jij hebt pech genoeg gehad voor 10 mensen dus dit mag dan wel eens goed lopen...quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:31 schreef _evenstar_ het volgende:
Thnx!
Bitterend 30cc is kei netjes! Kraam zegt ook dat ik gewoon heel erg geluk heb dat dit ook uitzonderlijk snel zo goed loopt.
Ja!!quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:34 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ooh maar jij hebt pech genoeg gehad voor 10 mensen dus dit mag dan wel eens goed lopen...
het is toch allebei candida ?quote:Op zaterdag 3 december 2011 21:31 schreef Twinkly het volgende:
Nee hoor, dat is een andere schimmelMaar GB werkt dat week tegen! Loop je alleen wel met paarse tenen
Wat fijn dat hij nu goed drinkt,hij houdt gewoon van paars!
+1quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:33 schreef bitterend het volgende:
ik ga rond januari meer kolven als er meer routine in alles zit. Wil graag een voorraad hebben voor als ze naar het kdv gaat !!
Hoeveel drinken ze meestal dan rond 3 maanden? wil niet te veel geven aan het kdv dat ze het weg moeten gooien maar ook niet te weinig dat ze dr kv moeten geven
Ik probeer ook wat melk in te vriezen, per 100cc. Maar daar doe ik 24u over om dat bij elkaar te krijgen en dan vries ik het in. Kan dat of moet het eigenlijk gelijk?quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:27 schreef Ticootje het volgende:
Meteen de vriezer in. Je kan het een half jaar bewaren in de diepvries.
Ik zit in spanje en Dottir niet, dus dat is voor volgende weekquote:Op zondag 4 december 2011 09:39 schreef Asyniur het volgende:
Vanyel, ik heb voor jou pas nog in het allergietopic gepost (over Biobim speltpap).
De richtlijn is geloof ik binnen 24 uur in de vriezer zetten. Tijdens de kraamperiode kolfde ik elke dag na de ochtendvoeding af. Daar haalde ik geen 100 ml mee, dus ik moest kleinere porties invriezen. Om 100 ml af te kolven had ik de hele dag moeten sprokkelen en dat had ik te belastend gevonden. Deze methode was niet zo belastend en heeft me véél opgeleverd. En oh wat heb ik er plezier van gehad! Geen kolfstress, geen frustratie omdat er eens een bakje moedermelk om was gegaan.quote:Op zondag 4 december 2011 08:25 schreef Jipster het volgende:
[..]
Ik probeer ook wat melk in te vriezen, per 100cc. Maar daar doe ik 24u over om dat bij elkaar te krijgen en dan vries ik het in. Kan dat of moet het eigenlijk gelijk?
bedankt voor je antwoord!quote:Op zondag 4 december 2011 07:39 schreef PM-girl het volgende:
Dat wisselt heel sterk met bv, daar is geen norm voor. Wat ik zou doen is bijv basisflesjes van 100 cc invriezen en daarnaast melk invriezen als ijsblokjes. Die kun je dan toevoegen aan het flesje naar behoefte, je kunt dan vlak voor de start eens testen hoeveel cc er grmiddeld gedronken wordt.
Ik geef nu, al enige tijd (vanaf 4 mnd dus) 160 cc mee, eerder gaf ik 130.
Als je in gaat vriezen word aangeraden om dat binnen 24 uur te doen.quote:Op zondag 4 december 2011 11:19 schreef Asyniur het volgende:
Ik spaarde gewoon op achterin onderin de koelkast totdat ik ongeveer 300cc had (wel binnen de termijn van 5 dagen) en dan gooide ik het in ijsblokjeszakjes in de vriezer.
Ik vond het makkelijk. Je kunt altijd doseren en pakken wat je nodig hebt. Als je even snel een beetje extra wil, dan is het zo ontdooit itt een grote klomp.
Het enige waar je met ijsklontjeszakjes op moet letten is dat een enkele keer een velletje mee loslaat en dat blijft dan plakken aan je melkklontje, maar dat kan echt geen kwaad. Het past namelijk (als je het niet zou zien) met geen enkele mogelijkheid door het gaatje van de speen
Je kan er ook voor kiezen om het in te vriezen in van die ijsklontjesbakjes.
hmm maar ik moet toch kolven straks voor de kdv enzoquote:Op zondag 4 december 2011 11:21 schreef wickie het volgende:
Ik gaf 1 borst per keer. Je kan eens proberen dat te doen. Ik zou de andere borst niet kolven want dan train je die borst ook altijd te produceren en dan blijf je straks kolven. Straks met regeldagen wordt je productie wel steeds opgekrikt.
De eerste 2 dagen zal je misschien wel stuwing ervaren in de borst die je niet leegt, na een paar dagen raken ze eraan gewend.
Let wel op dat je geen harde, pijnlijke plekken krijgt. Zowel dan wel kolven, masseren en borst warm maken op die plek.
quote:Op zondag 4 december 2011 14:11 schreef Leandra het volgende:
Pannenkoeken bakken, ijs maken.... whatever je met melk doet.
Taart bakken? Tagliatelle roomsaus maken?
Leuk idee (behalve dat wij douchen), maar zou dat nou allergietechnisch niet ook problemen opleveren?quote:Op zondag 4 december 2011 14:14 schreef p_iglet het volgende:
Je zou het in het badje van Dottir kunnen doen, als zelf gebruiken je tegenstaat.
Schijnt heel goed voor de huid te zijn.
Lijkt mij ookquote:Op zondag 4 december 2011 14:18 schreef p_iglet het volgende:
Ik vermoed dat dat allergie technisch wel mee valt. Je gooit er per slot van rekening geen puur koemelk in. En daarbij drinkt ze niet het hele badje leeg denk ik.
Ja, lastig is dat. De leidsters op het kinderdagverblijf van Lena zijn ontzettend lief, maar met het fenomeen 'voeden op verzoek' hadden ze wat moeite. Ze wilden het liefst een richtlijn en dus gaf ik die, waarbij ik aantekende dat ze er altijd vanaf mochten wijken.quote:Op zondag 4 december 2011 13:49 schreef sverbern het volgende:
Toch vind ik het wel spannend straks de voedingen op het KDV. Ik voed op verzoek en overdag zit er meestal tussen de 2 en 4 uur tussen de voedingen. Hoe nemen KDV's dat over? Voeden zij op verzoek? En wat nu als er regeldagen komen?
Ik bedoel qua huidcontact, niet drinkenquote:Op zondag 4 december 2011 14:18 schreef p_iglet het volgende:
Ik vermoed dat dat allergie technisch wel mee valt. Je gooit er per slot van rekening geen puur koemelk in. En daarbij drinkt ze niet het hele badje leeg denk ik.
Ja maar ik vind het raar dat je het wél 8 dagen in de koelkast mag bewaren en zonder problemen kan geven en als ik dan 2/3 dagen spaar, dan mag ik het niet invriezen?quote:Op zondag 4 december 2011 11:40 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Als je in gaat vriezen word aangeraden om dat binnen 24 uur te doen.
HIer vries ik gewoon in wat ik kolf, dus wisselende hoeveelheden. Joris krijgt altijd meerdere voedingen op een werkdag van mij, dus dan kan t_igger overgieten wat Joris nodig heeft.
Bedankt voor je advies, daar kan ik zeker iets mee!quote:Op zondag 4 december 2011 14:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, lastig is dat. De leidsters op het kinderdagverblijf van Lena zijn ontzettend lief, maar met het fenomeen 'voeden op verzoek' hadden ze wat moeite. Ze wilden het liefst een richtlijn en dus gaf ik die, waarbij ik aantekende dat ze er altijd vanaf mochten wijken.
Een ander probleem waar ik tegenaan liep is dat ze op ons kinderdagverblijf amper ruimte hebben om moedermelk op te slaan. Ik gaf dus altijd 's ochtends verse of ontdooide melk mee voor de hele dag (voor in de koelkast op de groep), en in de centrale vriezer daar had ik 2 Avent-bakjes liggen. Dat was genoeg voor 2 voedingen zodat ze altijd extra konden geven.
En weet je, in de praktijk kwam het er vooral op neer dat ze zelf hun draai moesten vinden, en dat gebeurde heel gauw. De dagen op het kinderdagverblijf zagen er altijd anders uit dan thuis en dat is nu vaak nog steeds zo.
Maar goed, spreek het gewoon goed door met de leidsters!
Blijft dat eeuwig mogelijk? Als wij een tweede krijgen (van de Mrs) zou ik wel bv mee willen geven, maar of dat werkt?quote:Op maandag 5 december 2011 00:36 schreef WupWup het volgende:
Het klopt wat grijs zegt. En relacteren, zo heet dat met een mooi woord, is absoluut mogelijk! Bel een lactatiekundige om je te begeleiden! Succes en we horen graag hoe het verder gaat
Ja, dat kan ermee te maken hebben. Poep kan in het begin bijna alle kleuren van de regenboog hebben (bij wijze van spreken dan).quote:Op maandag 5 december 2011 09:18 schreef jessie het volgende:
Thx meiden
In de kraamweek hebben ze echt hun best gedaan. Nadeel was wel dat ik in 1 week ik denk 8 verschillende mensen gezien heb in het kraamhotel.
Lactatiedeskundige zit niet in mijn pakket.
Waar kan ik terecht zodat ik weet dat is een goede en weet iemand ook hoe duur dat is.zijn ontlasting is nu van geel naar groen aan het gaan. Heeft dat ook met de bv te maken of heeft dat er helemaal niks mee te maken?
Mijn baby had eerst ook gele ontlasting en dat is overgegaan naar groen (leek wel spinaziequote:Op maandag 5 december 2011 09:18 schreef jessie het volgende:
Thx meiden
In de kraamweek hebben ze echt hun best gedaan. Nadeel was wel dat ik in 1 week ik denk 8 verschillende mensen gezien heb in het kraamhotel.
Lactatiedeskundige zit niet in mijn pakket.
Waar kan ik terecht zodat ik weet dat is een goede en weet iemand ook hoe duur dat is.zijn ontlasting is nu van geel naar groen aan het gaan. Heeft dat ook met de bv te maken of heeft dat er helemaal niks mee te maken?Vanacht heb ik hem ook 2 keer gegeven. Hij lijkt het heerlijk te vinden. Wel vind hij het moeilijker om daarna weer in zijn eigen bedje te slapen. Gelukkig staat deze wel op onze kamer, maar protesteren kan die wel
Ukkie heeft er geen last van nee, maar ik beetje wel...rechter borst is erg groot, vol en strak...ik vraag me dan af of ze hem goed leeg drinkt..ze drinkt sowieso tot ze los laat dus 15 minuten ongeveer. De andere borst voelt mooi soepel..quote:Op maandag 5 december 2011 12:49 schreef WupWup het volgende:
bitterend, dat hoeft op zich niet erg te zijn. Heb jij er last van? Heeft je kind er last van?
Ja, zou ik zeker doen. Als je graag bv wilt geven dan zou ik het nog niet opgeven! Het gaat vast nog lukken, veel succes!!quote:Op maandag 5 december 2011 11:43 schreef SummerBreeze het volgende:
Mijn kleine meid weigert aan de borst te drinken. In het ziekenhuis hebben ze haar direct na de geboorte een flesje gegeven ivm haar bloedglucose-niveau. Ook kreeg ze daar de eerste dagen bijvoeding met een flesje. Met een erg makkelijk speentje ook nog. Dit totaal tegen mijn wens in.
Ik denk dat mevrouw daardoor niet het geduld heeft om aan de borst te blijven hangen tot er melk komt.
Daarom ben ik in het ziekenhuis maar over gegaan op kolven, maar dat is nog steeds geen succes. ik hou het schema aan dat ik ook in het zkh had(elke 3 uur kolven voor 15 min per borst) maar als er 20 cc in totaal per keer uit kont is het veel.
Het is nu zo frustrerend geworden dat ik eigenlijk wil stoppen met het hele gedoe en overstappen op volledig kunstvoeding. maar dat doet dan ook weer erg pijn. Iemand een idee of ik hiermee bij een lactatiekundige terecht kan?
ja dat wel! hij is daarna wel erg snel weer hard en vol...terwijl de linker gewoon altijd soepel isquote:Op maandag 5 december 2011 13:15 schreef WupWup het volgende:
Bij de meeste vrouwen loopt de productie niet gelijk op. Bij mij is rechts ook iets beter. Als je uk rechts goed heeft gedronken, voelt hij dan wel soepeler dan voorheen?
Ongelijke productie komt veel voor. Probeer de legere borst ook goed te stimuleren door toch elke voeding bij de andere borst te beginnen dan de vorige voeding. Geef je 1 of 2 borsten per keer? Ik had de eerste 7 weken last van overproductie die steeds erger werd en ben toen over gegaan naar 1 borst per keer. Als 'toetje' bied ik dan dezelfde borst weer aan. Dat hielp enorm, na een week was vraag & aanbod veel meer in balans.quote:Op maandag 5 december 2011 12:58 schreef bitterend het volgende:
[..]
Ukkie heeft er geen last van nee, maar ik beetje wel...rechter borst is erg groot, vol en strak...ik vraag me dan af of ze hem goed leeg drinkt..ze drinkt sowieso tot ze los laat dus 15 minuten ongeveer. De andere borst voelt mooi soepel..
vraag me af of ik iets verkeerd doe of de rechter borst gewoon meer produceert
auuuuuu.... de mijne is na een flinke poos eindelijk weer dicht... feel your pain.... sterkte ermee!!quote:Op maandag 5 december 2011 16:06 schreef Pvoesss het volgende:
Ik heb een tepelkloof.. mijn eerste in 2 jaar voederen![]()
En hij is gigagigantischik ga door de grond van de pijn
Dankjequote:Op maandag 5 december 2011 13:50 schreef sverbern het volgende:
[..]
Ongelijke productie komt veel voor. Probeer de legere borst ook goed te stimuleren door toch elke voeding bij de andere borst te beginnen dan de vorige voeding. Geef je 1 of 2 borsten per keer? Ik had de eerste 7 weken last van overproductie die steeds erger werd en ben toen over gegaan naar 1 borst per keer. Als 'toetje' bied ik dan dezelfde borst weer aan. Dat hielp enorm, na een week was vraag & aanbod veel meer in balans.
Mijn rechterborst heeft net als de jouwe veel meer productie dan mijn linkerborst (ongeveer 2x zoveel) en als hij echt heel vol is 's morgens dan kolf ik na de voeding de rest af (er komt dan soms nog meer dan 100 ml uit!) om te voorkomen dat de melk zich te veel ophoopt.
Succes!
Ik ben geen expert... misschien kun je een vrijwilliger van de vereniging Borstvoeding Natuurlijk bellen voor advies?quote:Op maandag 5 december 2011 16:44 schreef bitterend het volgende:
[..]
Dankje
ik probeer altijd 2 borsten aan te bieden, begin altijd met diegene die als laatst uit is gedronken
heb net de rechter borst gekolfd omdat ie zo veel pijn deed en ze nam maar een paar slokken
er kwam dus 60ml uit en hij doet nog steeds pijner zit een harde plek onder de borst
![]()
zal ik bij de volgende voeding met de pijnlijk borst weer beginnen? ik wil het niet over stimuleren![]()
sorry voor al de vragen![]()
heb alleen gemasseerd als ze drinkt nog niet onder de douch eigenlijk! ga ik doenquote:Op maandag 5 december 2011 16:52 schreef sverbern het volgende:
[..]
Ik ben geen expert... misschien kun je een vrijwilliger van de vereniging Borstvoeding Natuurlijk bellen voor advies?
Er lijkt nu meer aan de hand te zijn dan overproductie: je eerste prioriteit is het wegkrijgen van de pijnlijke plek.
Ik zou daarom toch de borst met de harde plek weer eerst aanbieden.
Je hebt vast massage van de harde plek onder de douche al geprobeerd? (met de muis van je hand), of massage terwijl je kindje eraan drinkt? Of probeer eens een andere aanleghouding, op je zij liggend of op je rug met je kindje op je buik.
Draag in ieder geval geen beugel-bh want dat kan ook een harde plek aan de onderkant veroorzaken omdat de melk er niet goed weg kan.
quote:Op maandag 5 december 2011 17:01 schreef jessie het volgende:
Hoi meiden,
Vandaag is de mevr van het CB geweest.
Deze zei eigenlijk hetzelfde als jij Grijs.
BV mag ik onbeperkt bij de fv geven.
Als hij minder fv drinkt is dat geen probleem en hoogstwaarschijnlijk een teken dat hij genoeg uit de bv begint te krijgen.
Voor elke fv aanleggen. Twee borsten aanbieden. Alles wat hij binnen krijgt aan bv is mooi meegenomen. En als ik uiteindelijk over kan op algehele bv zou dat helemaal mooi zijn.
Mocht ik er niet uitkomen of er doen zich problemen voor kunnen hun me ook in contact brengen met een lk.
Meneertje heeft vanmorgen en vanmiddag weer goed bij me gedronken. Gaf zelfs wat melk terug met een boertje. Dus hij drinkt echt bij me. Kan het zelf nog amper geloven aangezien het 8 en 10 jaar terug met me meiden ook niet lukte.
Auquote:Op maandag 5 december 2011 16:19 schreef Pvoesss het volgende:
ik zie net dat het er meer dan 1 is, helemaal rondom
Nope.. Heb een eenvoudige van medela (mini electric) http://www.medela.com/BX/(...)g/mini-electric.htmlquote:Op maandag 5 december 2011 20:37 schreef pessie het volgende:
Pvoess wat naar! Heb je zelf een oorzaak kunnen ontdekken?
Jessie![]()
Nirak heb je een stand TSR op je kolf?
Ontspannenquote:Op maandag 5 december 2011 21:04 schreef Nirak het volgende:
[..]
Nope.. Heb een eenvoudige van medela (mini electric) http://www.medela.com/BX/(...)g/mini-electric.html
Had van de thuiszorg zo'n grote dubbele die automatisch eerst anders aanzoog om de tsr op te wekken, maar deze gaat meteen vol gas. De zuigkracht is wel te regelen, die heb ik al zachter geprobeerd maar dat lijkt niet uit te maken..
Neusspray had ik al eens van gehoord, maar er zijn geen andere dingen die ik nog zou kunnen proberen? Heb nog 4 weken tot ik ga werken nml
Zet de kolf aan, zet de meest hersenspoelende tvshow op die je in je collectie hebt en kijk naar de show. Lopen je flesjes vanzelf volquote:Op maandag 5 december 2011 21:04 schreef Nirak het volgende:
[..]
Nope.. Heb een eenvoudige van medela (mini electric) http://www.medela.com/BX/(...)g/mini-electric.html
Had van de thuiszorg zo'n grote dubbele die automatisch eerst anders aanzoog om de tsr op te wekken, maar deze gaat meteen vol gas. De zuigkracht is wel te regelen, die heb ik al zachter geprobeerd maar dat lijkt niet uit te maken..
Neusspray had ik al eens van gehoord, maar er zijn geen andere dingen die ik nog zou kunnen proberen? Heb nog 4 weken tot ik ga werken nml
Pfff, moet ik nu echt gtst gaan kijkenquote:Op maandag 5 december 2011 22:14 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Zet de kolf aan, zet de meest hersenspoelende tvshow op die je in je collectie hebt en kijk naar de show. Lopen je flesjes vanzelf vol
Kolf je dan in plaats van een voeding of een keer extra tussendoor?quote:Op maandag 5 december 2011 18:19 schreef Nirak het volgende:
Maar het volgende probleem die t zich aan: kolven.. Ik heb al vaker gekolft maar steeds als de kleine in de buurt is. Het ging dan goed en wel tot 100 ml per borst, soms zelfs 150 (dat waren wel de overproductiedage ..) Nu heb ik afgelopen week en vandaag 2x gekolft als meneer in bed ligt en dat lukt het me met moeite om 50 ml per borst eruit te krijgen... en dat terwijl hij uit een flesje toch minimaal 100 ml wil drinken.. Bij BV geef ik 1 borst en dat is genoeg, maar met kolven haal ik dat er niet uit...
In plaats van.. Als ik na een voeding de "gebruikte" borst kolf komt er ook nog 50 ml af.. Hij is bijna 6 weken, maar drinkt bv uit de fles ook al vlug 100 ml en soms wil hij meer..quote:Op maandag 5 december 2011 22:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Kolf je dan in plaats van een voeding of een keer extra tussendoor?
Ik vind 50ml per borst eerlijk gezegd helemaal niet gek klinken. Hij is ook nog niet zo oud, toch?
Schijnt dat veel babietjes (mijne ook) uit de fles bv drinken zolang je het aanbiedt, maar dan toch ook best tevreden zijn met wat minder. De onze dronk met 6 mnd oid makkelijk 200 als ze zo'n fles kreeg, maar met 150 was ze heel content en daar hield ze het even lang mee vol.quote:Op dinsdag 6 december 2011 05:22 schreef Nirak het volgende:
[..]
In plaats van.. Als ik na een voeding de "gebruikte" borst kolf komt er ook nog 50 ml af.. Hij is bijna 6 weken, maar drinkt bv uit de fles ook al vlug 100 ml en soms wil hij meer..
Ja, dat lijkt bij ons ook zo te zijn... Ik doe er nu 150 in, maar als ik er 200 in doe zou hij het ook wel drinken (om vervolgens weer uit te spugen)quote:Op dinsdag 6 december 2011 07:53 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Schijnt dat veel babietjes (mijne ook) uit de fles bv drinken zolang je het aanbiedt, maar dan toch ook best tevreden zijn met wat minder. De onze dronk met 6 mnd oid makkelijk 200 als ze zo'n fles kreeg, maar met 150 was ze heel content en daar hield ze het even lang mee vol.
3x150 is ook zeker wel wat ik in januari moet gaan meegeven aan het KDV! Plus nog 1x 150 in de vriezer voor een extra voeding indien nodig.quote:Op dinsdag 6 december 2011 09:14 schreef Vanyel het volgende:
450 op de eerste dag al? Wij begonnen met 3x100 of 2x150.
Scheelt een slok op een borrel, zeker met kolven.
Oeps, nee inderdaad niet zo handig.quote:Op dinsdag 6 december 2011 14:39 schreef p_iglet het volgende:
Netjes Evenstar, wat.fijn dat de bv zo goed loopt.
Aoraki, Jeetje 3x 150ml Pffff dat is nogal een hoeveelheid om te drinken en Kolven.
Joris houd het met 3.5maand oud nog op 3x 90ml als ik weg ben.
Ik had Kolven met hindernissen vandaag. In een archiefkast/hok waar eerst de stroom het niet deed en vervolgens de.zonnewering open.ging terwijl ik zat te kolven. Niet zo handig.
Ja, dat denk ik ook. Hij is heel licht geboren (2675 gram) maar was bij de 2-maanden-check op het CB precies gemiddeld volgens hun curven. Dat is nu 2 weken geleden en ik schat dat hij nu zo ongeveer 5,5 kilo weegt.quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:40 schreef pessie het volgende:
Evenstar,![]()
sver, ik denk ook dat het gevoel is, ik zou het ook niet prettig vinden. Hangt ook een beetje af van het gewicht van je kindje of heb ik dat verkeerd?
Dat hebben we een paar weken gedaan (rond 22.00 uur, en daarna kwam hij dan weer tussen 3 en 4)! We probeerden nu voor het eerst hem te laten liggen, in de veronderstelling dat hij rond 2 uur wel honger zou krijgen. We waren dus echt stomverbaasd dat het half 5 was. Hij kan blijkbaar langer slapen dan wij denken!quote:Op dinsdag 6 december 2011 16:27 schreef Juud79 het volgende:
@Sverbern, als het mij zo zou gebeuren dan had ik om 23.00 uur slapend gevoed, heb ik ook wel gedaan toen Lientje klein was. De verdere nacht zou ik dan gewoon aankijken tot max 06.30/07.00 uur.
Nathan was 2520 gram en kwam pas echt goed aan nadat hij met bijvoeding is gestart (5.5 maanden). Het eerste jaar liet hij maximaal 6 uur tussen 2 voedingen, nu bied ik hem nog 2x per dag aan (maar das anders, hij is al 16 maanden). Het is echt moedergevoel, dat werkt het beste.quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:58 schreef sverbern het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook. Hij is heel licht geboren (2675 gram) maar was bij de 2-maanden-check op het CB precies gemiddeld volgens hun curven. Dat is nu 2 weken geleden en ik schat dat hij nu zo ongeveer 5,5 kilo weegt.
ja! ik heb gisteren de borst leeggekolfd en daarna aan het blokvoeden! dus 1 borst per 3-4 uur en gemasseerd en vandaag is het wegquote:Op dinsdag 6 december 2011 16:23 schreef Twinkly het volgende:
Bitterend, is de harde plek al verdwenen?
Ik ben benieuwd hoe lang het hier nog duurt voordat Niels niet meer wil drinken. Hij drinkt nu alleen 's nachts een keer en 's morgens, maar hij wordt steeds vaker heel boos omdat hij vindt dat er niet genoeg uitkomt. Dan wil hij weer aan de eerste borst drinken, maar die is al leeg. Vanmorgen werd hij al boos voordat de tsr kwam, toen heeft hij helemaal niet gedronken, alleen gesabbeld (en dat werkt natuurlijk niet).
quote:Op dinsdag 6 december 2011 16:55 schreef bitterend het volgende:
[..]
ja! ik heb gisteren de borst leeggekolfd en daarna aan het blokvoeden! dus 1 borst per 3-4 uur en gemasseerd en vandaag is het weg
Heb ik ook gehad bij Lotte, danwel niet hoofdpijn maar wel nekpijn. Kwam bij mij toch door de houding of ondersteuning. Toen ik daar op lette ging het een stuk beter!quote:Op dinsdag 6 december 2011 17:00 schreef innepin het volgende:
Fijn dat je daar vanaf bent bitterend!
Pvoess een kloofwat apart joh, na zo'n lange tijd voeden!
Verder nog een vraag: ik heb al 2 weken barstende koppijn die niet weggaat met paracetamol. Dus ik de dokter bellen en toen kreeg ik de fantastische door-de-telefoon-diagnose dat het vast door de borstvoeding kwam, en dan met name de houding die ik aannam, dus dat ik maar eens moest proberen in een andere houding te voeden.
Ik vond het een beetje raar eigenlijk, ik zit heus niet zo voorovergebogen te voeden dat ik er pijn in mijn slapen van krijg, maar toch: iemand ervaring mee? Iemand die mij kan vertellen dat het géén onzin is?
Het is geen onzin iig. Ik had in het begin ook last van veel hoofdpijn, en ook kloofjes door verkeerd aanleggen, toen ik anders ben gaan voeden verdwenen de kloven, maar ook de hoofdpijnquote:Op dinsdag 6 december 2011 17:00 schreef innepin het volgende:
Fijn dat je daar vanaf bent bitterend!
Pvoess een kloofwat apart joh, na zo'n lange tijd voeden!
Verder nog een vraag: ik heb al 2 weken barstende koppijn die niet weggaat met paracetamol. Dus ik de dokter bellen en toen kreeg ik de fantastische door-de-telefoon-diagnose dat het vast door de borstvoeding kwam, en dan met name de houding die ik aannam, dus dat ik maar eens moest proberen in een andere houding te voeden.
Ik vond het een beetje raar eigenlijk, ik zit heus niet zo voorovergebogen te voeden dat ik er pijn in mijn slapen van krijg, maar toch: iemand ervaring mee? Iemand die mij kan vertellen dat het géén onzin is?
even een linkje zoeken voor je. In welke houding voed je nu trouwens ? rugby/madonna etc?quote:Op dinsdag 6 december 2011 20:29 schreef innepin het volgende:
Thanks dames voor het meedenken! Ik probeer te letten op m'n houding, tot nu toe helpt het niet. En ik drink me een ongeluk (heb zelfs van de week m'n suiker geprikt omdat ik het verdacht vond dat ik zoveel dorst had), dus dat zal 't niet zijn. Ik kijk 't nog even een dagje aan en anders moet ik vrijdag bij de dokter zijn; de combinatie van hoofdpijn, kaak-en-kiespijn en verkoudheid kan ook duiden op een holteontsteking ofzoiets. Maar eerst even dit uitsluiten idd. Ik weet alleen niet zo goed hóe ik dan anders moet voeden dan ik nu doe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |