De richtlijn is geloof ik binnen 24 uur in de vriezer zetten. Tijdens de kraamperiode kolfde ik elke dag na de ochtendvoeding af. Daar haalde ik geen 100 ml mee, dus ik moest kleinere porties invriezen. Om 100 ml af te kolven had ik de hele dag moeten sprokkelen en dat had ik te belastend gevonden. Deze methode was niet zo belastend en heeft me véél opgeleverd. En oh wat heb ik er plezier van gehad! Geen kolfstress, geen frustratie omdat er eens een bakje moedermelk om was gegaan.quote:Op zondag 4 december 2011 08:25 schreef Jipster het volgende:
[..]
Ik probeer ook wat melk in te vriezen, per 100cc. Maar daar doe ik 24u over om dat bij elkaar te krijgen en dan vries ik het in. Kan dat of moet het eigenlijk gelijk?
bedankt voor je antwoord!quote:Op zondag 4 december 2011 07:39 schreef PM-girl het volgende:
Dat wisselt heel sterk met bv, daar is geen norm voor. Wat ik zou doen is bijv basisflesjes van 100 cc invriezen en daarnaast melk invriezen als ijsblokjes. Die kun je dan toevoegen aan het flesje naar behoefte, je kunt dan vlak voor de start eens testen hoeveel cc er grmiddeld gedronken wordt.
Ik geef nu, al enige tijd (vanaf 4 mnd dus) 160 cc mee, eerder gaf ik 130.
Als je in gaat vriezen word aangeraden om dat binnen 24 uur te doen.quote:Op zondag 4 december 2011 11:19 schreef Asyniur het volgende:
Ik spaarde gewoon op achterin onderin de koelkast totdat ik ongeveer 300cc had (wel binnen de termijn van 5 dagen) en dan gooide ik het in ijsblokjeszakjes in de vriezer.
Ik vond het makkelijk. Je kunt altijd doseren en pakken wat je nodig hebt. Als je even snel een beetje extra wil, dan is het zo ontdooit itt een grote klomp.
Het enige waar je met ijsklontjeszakjes op moet letten is dat een enkele keer een velletje mee loslaat en dat blijft dan plakken aan je melkklontje, maar dat kan echt geen kwaad. Het past namelijk (als je het niet zou zien) met geen enkele mogelijkheid door het gaatje van de speen
Je kan er ook voor kiezen om het in te vriezen in van die ijsklontjesbakjes.
hmm maar ik moet toch kolven straks voor de kdv enzoquote:Op zondag 4 december 2011 11:21 schreef wickie het volgende:
Ik gaf 1 borst per keer. Je kan eens proberen dat te doen. Ik zou de andere borst niet kolven want dan train je die borst ook altijd te produceren en dan blijf je straks kolven. Straks met regeldagen wordt je productie wel steeds opgekrikt.
De eerste 2 dagen zal je misschien wel stuwing ervaren in de borst die je niet leegt, na een paar dagen raken ze eraan gewend.
Let wel op dat je geen harde, pijnlijke plekken krijgt. Zowel dan wel kolven, masseren en borst warm maken op die plek.
quote:Op zondag 4 december 2011 14:11 schreef Leandra het volgende:
Pannenkoeken bakken, ijs maken.... whatever je met melk doet.
Taart bakken? Tagliatelle roomsaus maken?
Leuk idee (behalve dat wij douchen), maar zou dat nou allergietechnisch niet ook problemen opleveren?quote:Op zondag 4 december 2011 14:14 schreef p_iglet het volgende:
Je zou het in het badje van Dottir kunnen doen, als zelf gebruiken je tegenstaat.
Schijnt heel goed voor de huid te zijn.
Lijkt mij ookquote:Op zondag 4 december 2011 14:18 schreef p_iglet het volgende:
Ik vermoed dat dat allergie technisch wel mee valt. Je gooit er per slot van rekening geen puur koemelk in. En daarbij drinkt ze niet het hele badje leeg denk ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |