abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105119259
Nou hapte ik ook :')
pi_105119334
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 23:06 schreef WupWup het volgende:
Nou hapte ik ook :')
:D
pi_105119389
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 23:04 schreef WupWup het volgende:
Aan de ene kant grappig, aan de andere kant dieptriest dat je je aangevallen voelt door de wijzen waarop wij onze kinderen voeden.
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 22:59 schreef Nielsch het volgende:
Het maakt mij ook niet uit wat ouders doen qua voeding. Borstvoeding of flesvoeding is mij om het even.
lol wut?
pi_105119390
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 23:03 schreef Ssserpente het volgende:
Oh shit, ik wil óók in een hokje.

Maar ik werk, geef borst- en flesvoeding én potjes en het zal me mn anus oxideren wat anderen doen. En ik vind dat je gelijk hebt omtrent de borstvoedingscommercie.

Waar hoor ik nou bij? ;(
Pek! Veren! Hooivorken! Brandende fakkels!
pi_105119475
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 23:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]

[..]

lol wut?
quote:
Het maakt mij ook niet uit wat ouders doen qua voeding. Borstvoeding of flesvoeding is mij om het even. Het is echter compleet naïef om te denken dat al die pro-borstvoedingsclubs het niet voor het geld doen maar puur uit liefdadigheid. Ondertussen wordt dat argument keer op keer aangevoerd om bedrijven als Nutrilon een veeg uit de pan te geven.
Valide argument.

quote:
Ow ja, en ouders die wel kiezen voor flesvoeding worden ondertussen ook nog even als minderwaardig weggezet door die borstvoedingsmiepen hier. Net als mensen die af en toe wel eens een potje geven, ja dat zijn echt duivels. Hoe durven ze.
Uit de lucht gegrepen argument.
  vrijdag 2 december 2011 @ 23:16:20 #106
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105119650
Soneal heeft al dagen last van ontstoken ogen, en zowel een scène uit de documentaire Babies als een van die stukjes van die moeders in Afrika en Mongolië had me geïnspireerd het met BV te proberen, en eigenlijk ging dat best goed, maar omdat het inmiddels al 4 dagen was en ik geen zin had het weekend bij de HAP te zitten vandaag toch maar even naar de huisarts.

Je had haar (jong, in opleiding) moeten zien kijken toen ik zei dat ik het tot nu toe op de ouderwetse manier geprobeerd had: met borstvoeding... in z'n ogen druppelen :D :')

Ik geloof dat ze denkt dat ik gek ben, maar volgens mij werkt het wel, of het was vanzelf ook wel overgegaan, maar dat geldt natuurlijk ook voor dat wat de dokter voorschrijft; je weet nooit zeker of het herstel niet vanzelf zou zijn gekomen.

Alleen wel jammer dat ik er moeilijk wat uit krijg, en nu een blauwe plek op m'n ene borst heb :(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_105119693
Ik type op mn telefoon, kan niet goed quoten maar ging om dat laatste stuk inderdaad.

Reactie op dat eerste: ja, Philips en medela willen vooral geld. Logisch, het zijn commerciële bedrijven. 'Clubs' als LLL en VBN echter draaien op vrijwilligers en delen geen bonussen uit aan het management.
pi_105119763
Werkt ook, je melk is antibacterieel. Op bv.com kun je een handleiding vinden om met de hand te kolven, je hoort er geen blauwe plekken van te krijgen.
  vrijdag 2 december 2011 @ 23:20:24 #109
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_105119828
Leandra, het werkt echt. Heb het ook wel bij mezelf gedaan, de melk verzacht onmiddellijk en het helpt ook tegen de ontsteking (maar je moet geen spruw hebben :X).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_105120161
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 23:20 schreef Grijs het volgende:
Leandra, het werkt echt. Heb het ook wel bij mezelf gedaan, de melk verzacht onmiddellijk en het helpt ook tegen de ontsteking (maar je moet geen spruw hebben :X).
Klopt. Tepels na voeding ook niet afvegen, maar aan de lucht laten drogen. Is goed voor ze :)
  vrijdag 2 december 2011 @ 23:28:34 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105120217
Nou krijg ik nogal snel blauwe plekken, dus het verbaast me niet echt zeg maar ;)

Zodra het weer nodig is zal ik eens een "handkolfhandleiding" gaan zoeken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 2 december 2011 @ 23:35:11 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105120570
Tijdens het boodschappen doen had ik ineens echt zin in een wijntje vanavond, en gezien het toch bij één glas moet blijven werd het zo'n klein flesje bij de AH (biologische rosé, deze week in de bonus) en darn wat is het een lekker wijntje maar ik merk wel dat ik al heel lang geen alcohol gehad heb :X

Nou maar hopen dat zoonlief vannacht ook gewoon doorslaapt...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_105120765
Joh dat doorslapen is voor je hoofd, maar niet ivm de alcohol hoor.

Een standaard glas alcohol is in 1,5 uur afgebroken. Dus zo'n klein flesje in een uur of 3.
  vrijdag 2 december 2011 @ 23:45:59 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105121062
Het is zo'n heel klein flesje, er gaat maar 1 glas uit ;)
Okay, we hebben wel vrij grote wijnglazen, dat dan wel weer :')

Maar ik zou me wel schuldig voelen als hij over een uurtje wakker zou worden en dan alleen met een voeding te troosten is :Y
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_105121229
Dan heb je hele grote wijnglazen, want die flesjes zijn 250ml en een standaard eenheid wijn is 125ml. ;)

Maar goed, ik duim voor je dat hij nog even lekker slaapt...
  vrijdag 2 december 2011 @ 23:52:37 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105121367
Je hebt gelijk, het is een 0,25 L flesje.

Nou ja, ik slaap zo iig prima :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_105125365
Goeiemorgen :W
Topdiscussie ^O^
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_105125709
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 december 2011 02:57 schreef Vanyel het volgende:
Goeiemorgen :W
Topdiscussie ^O^
Dit ja :D zeer vermakelijk om dit snachts tijdens het borstvoeden te lezen :+
pi_105126837
ik ben hier een lurker... en mag hier nog niet posten .... maarrrrr
mag ik deze hier ff laten zien? ik was op zoek naar haartjes-foto voor Z&G topic
en toen vond ik deze :

check de lipjes, het handje, de wangetjes *;
(en weer weg) ... origineel staat ws nog even in z&g ivm haartjes

[ Bericht 14% gewijzigd door -Caroline- op 03-12-2011 10:34:55 ]
pi_105126937
quote:
Het maakt mij ook niet uit wat ouders doen qua voeding. Borstvoeding of flesvoeding is mij om het even. Het is echter compleet naïef om te denken dat al die pro-borstvoedingsclubs het niet voor het geld doen maar puur uit liefdadigheid. Ondertussen wordt dat argument keer op keer aangevoerd om bedrijven als Nutrilon een veeg uit de pan te geven. Ow ja, en ouders die wel kiezen voor flesvoeding worden ondertussen ook nog even als minderwaardig weggezet door die borstvoedingsmiepen hier. Net als mensen die af en toe wel eens een potje geven, ja dat zijn echt duivels. Hoe durven ze.
Deze vind ik eigenlijk heel mooi :D ik maak het namelijk hoofdzakelijk mee dat moeders die borstvoeding geven, en dan ook nog ná de 3 maanden, dus als ze alweer werken en moeten kolven, voor gek en 'raar' versleten worden :D

Van de week nog, gesprek tijdens de lunch met collega's. Er werd zo'n gesprek neergezet dat ik al bijna niet meer durfde te vertellen dat ik mijn dochter een jaar borstvoeding heb gegeven. De sfeer was zo: ja moeilijk, kv net zo goed, ben geen melkkoe, al dat gedoe, vies, bah. Ze zagen eens een moeder die haar baby van 6 maanden OPENBAAR bv gaven, :r :r (zo werd er echt gekeken! Leuk was dan ook de schrik reactie toen ik vertelde dat ik een jaar heb gegeven, en dat bij de volgende ook van plan was. Het gesprek ging ineens heel snel naar een ander onderwerp :+)

Ik denk dat er maar een klein groepje bv gevende moeders erg extreem is (zo wordt het wel snel genoemd, je mag niet vertellen dat bv het beste is, want oh wee wie weet raak je er een teer zieletje mee. Waarom mag je dat niet vertellen als bv gevende moeder? Mogen dan alleen de kv gevende moeders vertellen dat kv net zo goed is en dat bv gewoon teveel gedoe en eng en bah is? Dat snap ik niet zo... Er is net zo goed een kv maffia hoor :D echt!)

Leven en laten leven enzo.
pi_105127138
Mijn dochter heeft laatst nog een borstvoedingspannenkoek van een andere moeder opgegeten :o
pi_105127297
Wat is daar :o aan?
Is alleen maar goed voor d'r heur..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_105127457
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 10:08 schreef Nielsch het volgende:
Mijn dochter heeft laatst nog een borstvoedingspannenkoek van een andere moeder opgegeten :o
Gatver! Je hebt haar toch wel Norrit gegeven? :o

Je weet trouwens wel veel van bv af Nielsch. Je weet van het bestaan van Lansinoh zalf en vrijwilligersorganisaties enzo, dat is wel wat voor insiders :D
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_105127924
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 10:08 schreef Nielsch het volgende:
Je hebt zelf toch ook wel even geproefd he? :Y)
pi_105128094
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 december 2011 10:31 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Gatver! Je hebt haar toch wel Norrit gegeven? :o

Je weet trouwens wel veel van bv af Nielsch. Je weet van het bestaan van Lansinoh zalf en vrijwilligersorganisaties enzo, dat is wel wat voor insiders :D
Allemaal besproken tijdens de Samen Bevallen cursus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')