quote:
Op vrijdag 2 december 2011 22:59 schreef Nielsch het volgende:Het maakt mij ook niet uit wat ouders doen qua voeding. Borstvoeding of flesvoeding is mij om het even. Het is echter compleet naïef om te denken dat al die pro-borstvoedingsclubs het niet voor het geld doen maar puur uit liefdadigheid. Ondertussen wordt dat argument keer op keer aangevoerd om bedrijven als Nutrilon een veeg uit de pan te geven. Ow ja, en ouders die wel kiezen voor flesvoeding worden ondertussen ook nog even als minderwaardig weggezet door die borstvoedingsmiepen hier. Net als mensen die af en toe wel eens een potje geven, ja dat zijn echt duivels. Hoe durven ze.
Deze vind ik eigenlijk heel mooi

ik maak het namelijk hoofdzakelijk mee dat moeders die borstvoeding geven, en dan ook nog ná de 3 maanden, dus als ze alweer werken en moeten kolven, voor gek en 'raar' versleten worden

Van de week nog, gesprek tijdens de lunch met collega's. Er werd zo'n gesprek neergezet dat ik al bijna niet meer durfde te vertellen dat ik mijn dochter een jaar borstvoeding heb gegeven. De sfeer was zo: ja moeilijk, kv net zo goed, ben geen melkkoe, al dat gedoe, vies, bah. Ze zagen eens een moeder die haar baby van 6 maanden OPENBAAR bv gaven,

(zo werd er echt gekeken! Leuk was dan ook de schrik reactie toen ik vertelde dat ik een jaar heb gegeven, en dat bij de volgende ook van plan was. Het gesprek ging ineens heel snel naar een ander onderwerp

)
Ik denk dat er maar een klein groepje bv gevende moeders erg extreem is (zo wordt het wel snel genoemd, je mag niet vertellen dat bv het beste is, want oh wee wie weet raak je er een teer zieletje mee. Waarom mag je dat niet vertellen als bv gevende moeder? Mogen dan alleen de kv gevende moeders vertellen dat kv net zo goed is en dat bv gewoon teveel gedoe en eng en bah is? Dat snap ik niet zo... Er is net zo goed een kv maffia hoor

echt!)
Leven en laten leven enzo.