abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105128121
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 december 2011 10:31 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Gatver! Je hebt haar toch wel Norrit gegeven? :o

Norrit?

Bij ons komt melk gewoon uit een pak.
pi_105128127
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 09:42 schreef Cooki het volgende:
ik ben hier een lurker... en mag hier nog niet posten
Doe dat dan ook niet.
pi_105128135
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 11:00 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Je hebt zelf toch ook wel even geproefd he? :Y)
Nee, ik had mijn eigen pannenkoek van gewone melk.
pi_105128218
Oh sorry, een 'r' teveel, Norit gebruik je bij vergiftiging.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_105128253
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 december 2011 10:31 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Gatver! Je hebt haar toch wel Norrit gegeven? :o

Waarom doe je zo krampachtig? Voor de zoveelste keer, ik heb niets tegen borstvoeding. Doe dan niet alsof ik het verschrikkelijk vind. Muts.
pi_105128400
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 11:11 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Norrit?

Bij ons komt melk gewoon uit een pak.
:D hier moet ik altijd wel een beetje om lachen :P 'gewoon' uit een pak :D
pi_105128426
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 11:25 schreef Orea het volgende:

[..]

:D hier moet ik altijd wel een beetje om lachen :P 'gewoon' uit een pak :D
Jij haalt je groenten toch ook in de supermarkt, of heb je je eigen moestuin?
pi_105128664
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 11:18 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Waarom doe je zo krampachtig? Voor de zoveelste keer, ik heb niets tegen borstvoeding. Doe dan niet alsof ik het verschrikkelijk vind. Muts.
Ik denk juist helemaal niet dat jij iets tegen borstvoeding hebt :D
En je heeft niet te schelden hoor :')
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_105128782
Ik begin de draad een beetje kwijt te raken. Wat was nou ook alweer je oorspronkelijke punt Niels? De borstvoedingsmaffia en-commercie?
pi_105128935
Haha, ik heb ineens 5 pagina's gemist in dit topic omdat ene Nielsch zich heeft geroerd. Levert eigenlijk wel een mooie discussie op.

Ik ben het helemaal eens met dit:

quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2011 22:52 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Serieus. Jij bent toch altijd van het rationele denken? Picture this:

je bent zwanger, en je lijf maakt de perfecte voeding aan voor je kind. Gratis en voor niets. En ipv daar handig gebruik van te maken, neem je een koe, die laat je bewust zwanger worden, zodra ze bevalt pak je dr jong af en de melk geef je vervolgens aan je kind. Maar dat moet je dat wel eerst steriliseren en bewerken en zo, anders bestaat de kans dat je kind er dood aan gaat.

Da's toch best gek eigenlijk?
Maar ik geloof niet dat kindjes die flesvoeding krijgen er allemaal slecht van worden.

Ik zou het alleen niet willen missen, zo'n genietend kleintje aan de borst midden in de nacht. Ik kan het iedereen aanbevelen. O+

(En het is niet voor niets dat 'nursing' in het Engels een ander woord voor breastfeeding is.)
  zaterdag 3 december 2011 @ 12:00:58 #136
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_105129098
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 11:26 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Jij haalt je groenten toch ook in de supermarkt, of heb je je eigen moestuin?
en die melk komt uit een gekolfde koe... dus ook bv! whahaaaa
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_105129506
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 11:45 schreef Ssserpente het volgende:
Ik begin de draad een beetje kwijt te raken. Wat was nou ook alweer je oorspronkelijke punt Niels? De borstvoedingsmaffia en-commercie?
Mijn punt is dat de borstvoedingsindustrie en -lobby net zozeer gedreven wordt door geld als de flesvoedingsindustrie.
pi_105129517
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2011 11:39 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Ik denk juist helemaal niet dat jij iets tegen borstvoeding hebt :D
En je heeft niet te schelden hoor :')
Schelden, waar dan?
pi_105129714
Gezellig hier <3

Ik denk dat ik een verstopt melkkliertje heb. 't gaat lekker met de linkerborst... kloven - spruw - meer kloven met bloed enzo - verstopt kliertje. :')
Maar heb er wel weer net 60cc uit gekolfd dus hij doet 't in elk geval nog prima :)
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_105129827
He jakkes Innepin. Heb helaas geen tips voor je.. geen ervaring mee. Succes!

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 12:24 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Mijn punt is dat de borstvoedingsindustrie en -lobby net zozeer gedreven wordt door geld als de flesvoedingsindustrie.
En toch zijn er bij de borstvoedings'industrie' ook organisaties die vrijwillig advies en hulp geven, zoals Wup al eerder schreef. Waarom mag er aan borstvoeding niet verdiend worden, en ALLE andere vormen van (kinder)voeding wel?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_105129908
Och, bv.com zegt dat een verstopt kliertje meestal binnen 24-48 uur weer verdwijnt, dus ik wacht het af, kolf, leg aan en masseer en dan komt 't wel goed hoor. Zou wel leuk zijn als de problemen met linkerborst dan voorbij zijn, want voeden rechts gaat zo soepel dat ik 't zowaar leuk vind O+ en dat wil ik graag links ook :P
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_105129916
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 12:39 schreef Morretje het volgende:
He jakkes Innepin. Heb helaas geen tips voor je.. geen ervaring mee. Succes!

[..]

En toch zijn er bij de borstvoedings'industrie' ook organisaties die vrijwillig advies en hulp geven, zoals Wup al eerder schreef. Waarom mag er aan borstvoeding niet verdiend worden, en ALLE andere vormen van (kinder)voeding wel?
Ik zeg toch nergens dat je er niet aan mag verdienen.
pi_105130610
Je zegt het niet, maar je impliceert het hieronder toch?

quote:

[..]

Hoe anders kan dat je punt dan zijn?
pi_105131842
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 13:13 schreef Morretje het volgende:
Je zegt het niet, maar je impliceert het hieronder toch?

[..]

Hoe anders kan dat je punt dan zijn?
Heel anders. Beide lobbies zijn ingegeven door geld en niet enkel de flesvoedingsindustrie, zoals hier wel eens wordt beweerd. Maakt mij verder ook niet uit, iedereen mag geld verdienen aan anderen wat mij betreft.
  zaterdag 3 december 2011 @ 13:58:08 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105132008
quote:
[..]
Dat kan wel zijn, maar dat wil niet zeggen dat moeders die BV geven zich daardoor (hebben) laten leiden. De BV-lobby moet je immers bijna opzoeken, terwijl de KV-lobby jou zelfs opzoekt als je geen kinderen hebt.

Ik heb 20 jaar geleden ook borstvoeding gegeven, en toen waren er geen BV-clubjes, zelfs op het CB vroegen ze vanaf het moment dat zoonlief 10 weken oud was iedere keer dusdanig verbijsterd "Voed je hem nog steeds zelf?" dat ik bijna het gevoel had dat ik de keuze voor BV moest verdedigen...

Er is idd een industrie die handig gebruik maakt van het feit dat vrouwen BV geven, en dat ook willen blijven doen als ze weer gaan werken, en eerlijk gezegd zie ik nogal eens iets waarvan ik denk "wat is dat nou weer voor nonsens?", maar ik heb het idee dat de BV-industrie voornamelijk met een aanbod reageert op een vraag, waar de KV-industrie gebaseerd is op het omgekeerde.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_105132145
quote:
17s.gif Op zaterdag 3 december 2011 12:43 schreef innepin het volgende:
Och, bv.com zegt dat een verstopt kliertje meestal binnen 24-48 uur weer verdwijnt, dus ik wacht het af, kolf, leg aan en masseer en dan komt 't wel goed hoor. Zou wel leuk zijn als de problemen met linkerborst dan voorbij zijn, want voeden rechts gaat zo soepel dat ik 't zowaar leuk vind O+ en dat wil ik graag links ook :P
Hopelijk ben je er snel vanaf! Wat fijn dat voeden rechts zo fijn gaat O+

Niels krijgt sinds maandag weer alleen 's morgens en 's nachts borstvoeding en dat is te merken: hij reageert nu steeds heel geïrriteerd wanneer het na een paar slokken alweer "op" is en wil heel lang sabbelen (maar dat wil ik niet :P). Hij drinkt nu wel ineens veel meer ander drinken, koeienmelk en water. Dat deed hij de vorige keer dat ik minderde niet, toen had hij hele geconcentreerde luiers.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_105133350
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 13:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat kan wel zijn, maar dat wil niet zeggen dat moeders die BV geven zich daardoor (hebben) laten leiden. De BV-lobby moet je immers bijna opzoeken, terwijl de KV-lobby jou zelfs opzoekt als je geen kinderen hebt.

Dat ben ik toch niet met je eens. Als je zwanger bent word je doodgegooid met bv-promo, op het irritante af. In tegenstelling tot flesvoeding, want dat is verboden (day vind ik trouwens enorm betuttelend)
pi_105133424
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2011 14:45 schreef Aoraki het volgende:

[..]

Dat ben ik toch niet met je eens. Als je zwanger bent word je doodgegooid met bv-promo, op het irritante af. In tegenstelling tot flesvoeding, want dat is verboden (day vind ik trouwens enorm betuttelend)
Volgens mij is reclame voor flesvoeding niet verboden toch? Maar je hebt gelijk over reclame voor borstvoedingsmeuk, die krijg je ook door je strot gedrukt...
pi_105133674
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 14:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Volgens mij is reclame voor flesvoeding niet verboden toch? Maar je hebt gelijk over reclame voor borstvoedingsmeuk, die krijg je ook door je strot gedrukt...
Tot 6 maanden is verboden
pi_105133696
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 14:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Net als zwitsal.. Je kiest er toch voor of je je daar aan stoort of niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')