Gatver! Je hebt haar toch wel Norrit gegeven?quote:Op zaterdag 3 december 2011 10:08 schreef Nielsch het volgende:
Mijn dochter heeft laatst nog een borstvoedingspannenkoek van een andere moeder opgegeten
Je hebt zelf toch ook wel even geproefd he?quote:Op zaterdag 3 december 2011 10:08 schreef Nielsch het volgende:
Mijn dochter heeft laatst nog een borstvoedingspannenkoek van een andere moeder opgegeten
Allemaal besproken tijdens de Samen Bevallen cursus.quote:Op zaterdag 3 december 2011 10:31 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Gatver! Je hebt haar toch wel Norrit gegeven?![]()
Je weet trouwens wel veel van bv af Nielsch. Je weet van het bestaan van Lansinoh zalf en vrijwilligersorganisaties enzo, dat is wel wat voor insiders
Norrit?quote:Op zaterdag 3 december 2011 10:31 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Doe dat dan ook niet.quote:Op zaterdag 3 december 2011 09:42 schreef Cooki het volgende:
ik ben hier een lurker... en mag hier nog niet posten
Nee, ik had mijn eigen pannenkoek van gewone melk.quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:00 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Je hebt zelf toch ook wel even geproefd he?
Waarom doe je zo krampachtig? Voor de zoveelste keer, ik heb niets tegen borstvoeding. Doe dan niet alsof ik het verschrikkelijk vind. Muts.quote:Op zaterdag 3 december 2011 10:31 schreef Twinkly het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:11 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Norrit?
Bij ons komt melk gewoon uit een pak.
Jij haalt je groenten toch ook in de supermarkt, of heb je je eigen moestuin?quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:25 schreef Orea het volgende:
[..]hier moet ik altijd wel een beetje om lachen
'gewoon' uit een pak
Ik denk juist helemaal niet dat jij iets tegen borstvoeding hebtquote:Op zaterdag 3 december 2011 11:18 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Waarom doe je zo krampachtig? Voor de zoveelste keer, ik heb niets tegen borstvoeding. Doe dan niet alsof ik het verschrikkelijk vind. Muts.
Maar ik geloof niet dat kindjes die flesvoeding krijgen er allemaal slecht van worden.quote:Op vrijdag 2 december 2011 22:52 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Serieus. Jij bent toch altijd van het rationele denken? Picture this:
je bent zwanger, en je lijf maakt de perfecte voeding aan voor je kind. Gratis en voor niets. En ipv daar handig gebruik van te maken, neem je een koe, die laat je bewust zwanger worden, zodra ze bevalt pak je dr jong af en de melk geef je vervolgens aan je kind. Maar dat moet je dat wel eerst steriliseren en bewerken en zo, anders bestaat de kans dat je kind er dood aan gaat.
Da's toch best gek eigenlijk?
en die melk komt uit een gekolfde koe... dus ook bv! whahaaaaquote:Op zaterdag 3 december 2011 11:26 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Jij haalt je groenten toch ook in de supermarkt, of heb je je eigen moestuin?
Mijn punt is dat de borstvoedingsindustrie en -lobby net zozeer gedreven wordt door geld als de flesvoedingsindustrie.quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:45 schreef Ssserpente het volgende:
Ik begin de draad een beetje kwijt te raken. Wat was nou ook alweer je oorspronkelijke punt Niels? De borstvoedingsmaffia en-commercie?
Schelden, waar dan?quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:39 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Ik denk juist helemaal niet dat jij iets tegen borstvoeding hebt
En je heeft niet te schelden hoor
En toch zijn er bij de borstvoedings'industrie' ook organisaties die vrijwillig advies en hulp geven, zoals Wup al eerder schreef. Waarom mag er aan borstvoeding niet verdiend worden, en ALLE andere vormen van (kinder)voeding wel?quote:Op zaterdag 3 december 2011 12:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Mijn punt is dat de borstvoedingsindustrie en -lobby net zozeer gedreven wordt door geld als de flesvoedingsindustrie.
Ik zeg toch nergens dat je er niet aan mag verdienen.quote:Op zaterdag 3 december 2011 12:39 schreef Morretje het volgende:
He jakkes Innepin. Heb helaas geen tips voor je.. geen ervaring mee. Succes!
[..]
En toch zijn er bij de borstvoedings'industrie' ook organisaties die vrijwillig advies en hulp geven, zoals Wup al eerder schreef. Waarom mag er aan borstvoeding niet verdiend worden, en ALLE andere vormen van (kinder)voeding wel?
Hoe anders kan dat je punt dan zijn?quote:Op zaterdag 3 december 2011 12:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Mijn punt is dat de borstvoedingsindustrie en -lobby net zozeer gedreven wordt door geld als de flesvoedingsindustrie.
Heel anders. Beide lobbies zijn ingegeven door geld en niet enkel de flesvoedingsindustrie, zoals hier wel eens wordt beweerd. Maakt mij verder ook niet uit, iedereen mag geld verdienen aan anderen wat mij betreft.quote:Op zaterdag 3 december 2011 13:13 schreef Morretje het volgende:
Je zegt het niet, maar je impliceert het hieronder toch?
[..]
Hoe anders kan dat je punt dan zijn?
Dat kan wel zijn, maar dat wil niet zeggen dat moeders die BV geven zich daardoor (hebben) laten leiden. De BV-lobby moet je immers bijna opzoeken, terwijl de KV-lobby jou zelfs opzoekt als je geen kinderen hebt.quote:Op zaterdag 3 december 2011 12:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hopelijk ben je er snel vanaf! Wat fijn dat voeden rechts zo fijn gaatquote:Op zaterdag 3 december 2011 12:43 schreef innepin het volgende:
Och, bv.com zegt dat een verstopt kliertje meestal binnen 24-48 uur weer verdwijnt, dus ik wacht het af, kolf, leg aan en masseer en dan komt 't wel goed hoor. Zou wel leuk zijn als de problemen met linkerborst dan voorbij zijn, want voeden rechts gaat zo soepel dat ik 't zowaar leuk vinden dat wil ik graag links ook
Dat ben ik toch niet met je eens. Als je zwanger bent word je doodgegooid met bv-promo, op het irritante af. In tegenstelling tot flesvoeding, want dat is verboden (day vind ik trouwens enorm betuttelend)quote:Op zaterdag 3 december 2011 13:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat kan wel zijn, maar dat wil niet zeggen dat moeders die BV geven zich daardoor (hebben) laten leiden. De BV-lobby moet je immers bijna opzoeken, terwijl de KV-lobby jou zelfs opzoekt als je geen kinderen hebt.
Volgens mij is reclame voor flesvoeding niet verboden toch? Maar je hebt gelijk over reclame voor borstvoedingsmeuk, die krijg je ook door je strot gedrukt...quote:Op zaterdag 3 december 2011 14:45 schreef Aoraki het volgende:
[..]
Dat ben ik toch niet met je eens. Als je zwanger bent word je doodgegooid met bv-promo, op het irritante af. In tegenstelling tot flesvoeding, want dat is verboden (day vind ik trouwens enorm betuttelend)
Tot 6 maanden is verbodenquote:Op zaterdag 3 december 2011 14:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Volgens mij is reclame voor flesvoeding niet verboden toch? Maar je hebt gelijk over reclame voor borstvoedingsmeuk, die krijg je ook door je strot gedrukt...
Net als zwitsal.. Je kiest er toch voor of je je daar aan stoort of niet?quote:Op zaterdag 3 december 2011 14:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Volgens mij is reclame voor flesvoeding niet verboden toch? Maar je hebt gelijk over reclame voor borstvoedingsmeuk, die krijg je ook door je strot gedrukt...
Daar heb ik niets van gemerkt. Ik moest zelf actief op zoek naar info over bv, nergens werd me iets aangereikt/opgedrongen.quote:Op zaterdag 3 december 2011 14:45 schreef Aoraki het volgende:
[..]
Dat ben ik toch niet met je eens. Als je zwanger bent word je doodgegooid met bv-promo, op het irritante af. In tegenstelling tot flesvoeding, want dat is verboden (day vind ik trouwens enorm betuttelend)
Nee, daar kies je niet voor. Iets stoort je of iets stoort je niet. Wat je er vervolgens mee doet, daar kies je wel voor.quote:Op zaterdag 3 december 2011 14:56 schreef Morretje het volgende:
[..]
Net als zwitsal.. Je kiest er toch voor of je je daar aan stoort of niet?
Ik ook hoor. Ik werd gevraagd wat ik wilde geven kunst of borst voeding en de rest werd aan mij gelatenquote:Op zaterdag 3 december 2011 14:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar heb ik niets van gemerkt. Ik moest zelf actief op zoek naar info over bv, nergens werd me iets aangereikt/opgedrongen.
wauw 70cc!! ik heb eer gisteren 30cc gekolfd..quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:21 schreef _evenstar_ het volgende:
Whoei even 3 minuten. Ergste stuwing afgekolfd van de te drinken borst want hij kon niet aanhappen.. 70 cc !!
Wat kan ik het beste met die melk doen? Ik heb nog geen bakjes/zakjes want had niet durven hopen dat t zo goed zou gaan.. Heb wel hersluitbare diepvrieszakjes .. Daar in doen? En dan in koelkast of invriezen?
En mag het dan direct in de vriezer of moet t eerst dagje koelkast dan vriezer?
Veel vragen dus
Ooh maar jij hebt pech genoeg gehad voor 10 mensen dus dit mag dan wel eens goed lopen...quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:31 schreef _evenstar_ het volgende:
Thnx!
Bitterend 30cc is kei netjes! Kraam zegt ook dat ik gewoon heel erg geluk heb dat dit ook uitzonderlijk snel zo goed loopt.
Ja!!quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:34 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ooh maar jij hebt pech genoeg gehad voor 10 mensen dus dit mag dan wel eens goed lopen...
het is toch allebei candida ?quote:Op zaterdag 3 december 2011 21:31 schreef Twinkly het volgende:
Nee hoor, dat is een andere schimmelMaar GB werkt dat week tegen! Loop je alleen wel met paarse tenen
Wat fijn dat hij nu goed drinkt,hij houdt gewoon van paars!
+1quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:33 schreef bitterend het volgende:
ik ga rond januari meer kolven als er meer routine in alles zit. Wil graag een voorraad hebben voor als ze naar het kdv gaat !!
Hoeveel drinken ze meestal dan rond 3 maanden? wil niet te veel geven aan het kdv dat ze het weg moeten gooien maar ook niet te weinig dat ze dr kv moeten geven
Ik probeer ook wat melk in te vriezen, per 100cc. Maar daar doe ik 24u over om dat bij elkaar te krijgen en dan vries ik het in. Kan dat of moet het eigenlijk gelijk?quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:27 schreef Ticootje het volgende:
Meteen de vriezer in. Je kan het een half jaar bewaren in de diepvries.
Ik zit in spanje en Dottir niet, dus dat is voor volgende weekquote:Op zondag 4 december 2011 09:39 schreef Asyniur het volgende:
Vanyel, ik heb voor jou pas nog in het allergietopic gepost (over Biobim speltpap).
De richtlijn is geloof ik binnen 24 uur in de vriezer zetten. Tijdens de kraamperiode kolfde ik elke dag na de ochtendvoeding af. Daar haalde ik geen 100 ml mee, dus ik moest kleinere porties invriezen. Om 100 ml af te kolven had ik de hele dag moeten sprokkelen en dat had ik te belastend gevonden. Deze methode was niet zo belastend en heeft me véél opgeleverd. En oh wat heb ik er plezier van gehad! Geen kolfstress, geen frustratie omdat er eens een bakje moedermelk om was gegaan.quote:Op zondag 4 december 2011 08:25 schreef Jipster het volgende:
[..]
Ik probeer ook wat melk in te vriezen, per 100cc. Maar daar doe ik 24u over om dat bij elkaar te krijgen en dan vries ik het in. Kan dat of moet het eigenlijk gelijk?
bedankt voor je antwoord!quote:Op zondag 4 december 2011 07:39 schreef PM-girl het volgende:
Dat wisselt heel sterk met bv, daar is geen norm voor. Wat ik zou doen is bijv basisflesjes van 100 cc invriezen en daarnaast melk invriezen als ijsblokjes. Die kun je dan toevoegen aan het flesje naar behoefte, je kunt dan vlak voor de start eens testen hoeveel cc er grmiddeld gedronken wordt.
Ik geef nu, al enige tijd (vanaf 4 mnd dus) 160 cc mee, eerder gaf ik 130.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |