abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105127138
Mijn dochter heeft laatst nog een borstvoedingspannenkoek van een andere moeder opgegeten :o
pi_105127297
Wat is daar :o aan?
Is alleen maar goed voor d'r heur..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_105127457
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 10:08 schreef Nielsch het volgende:
Mijn dochter heeft laatst nog een borstvoedingspannenkoek van een andere moeder opgegeten :o
Gatver! Je hebt haar toch wel Norrit gegeven? :o

Je weet trouwens wel veel van bv af Nielsch. Je weet van het bestaan van Lansinoh zalf en vrijwilligersorganisaties enzo, dat is wel wat voor insiders :D
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_105127924
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 10:08 schreef Nielsch het volgende:
Je hebt zelf toch ook wel even geproefd he? :Y)
pi_105128094
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 december 2011 10:31 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Je weet trouwens wel veel van bv af Nielsch. Je weet van het bestaan van Lansinoh zalf en vrijwilligersorganisaties enzo, dat is wel wat voor insiders :D
Allemaal besproken tijdens de Samen Bevallen cursus.
pi_105128121
quote:

[..]

Norrit?

Bij ons komt melk gewoon uit een pak.
pi_105128127
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 09:42 schreef Cooki het volgende:
ik ben hier een lurker... en mag hier nog niet posten
Doe dat dan ook niet.
pi_105128135
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 11:00 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Je hebt zelf toch ook wel even geproefd he? :Y)
Nee, ik had mijn eigen pannenkoek van gewone melk.
pi_105128218
Oh sorry, een 'r' teveel, Norit gebruik je bij vergiftiging.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_105128253
quote:

[..]

Waarom doe je zo krampachtig? Voor de zoveelste keer, ik heb niets tegen borstvoeding. Doe dan niet alsof ik het verschrikkelijk vind. Muts.
pi_105128400
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 11:11 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Norrit?

Bij ons komt melk gewoon uit een pak.
:D hier moet ik altijd wel een beetje om lachen :P 'gewoon' uit een pak :D
pi_105128426
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 11:25 schreef Orea het volgende:

[..]

:D hier moet ik altijd wel een beetje om lachen :P 'gewoon' uit een pak :D
Jij haalt je groenten toch ook in de supermarkt, of heb je je eigen moestuin?
pi_105128664
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 11:18 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Waarom doe je zo krampachtig? Voor de zoveelste keer, ik heb niets tegen borstvoeding. Doe dan niet alsof ik het verschrikkelijk vind. Muts.
Ik denk juist helemaal niet dat jij iets tegen borstvoeding hebt :D
En je heeft niet te schelden hoor :')
pi_105128782
Ik begin de draad een beetje kwijt te raken. Wat was nou ook alweer je oorspronkelijke punt Niels? De borstvoedingsmaffia en-commercie?
pi_105128935
Haha, ik heb ineens 5 pagina's gemist in dit topic omdat ene Nielsch zich heeft geroerd. Levert eigenlijk wel een mooie discussie op.

Ik ben het helemaal eens met dit:

quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2011 22:52 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Serieus. Jij bent toch altijd van het rationele denken? Picture this:

je bent zwanger, en je lijf maakt de perfecte voeding aan voor je kind. Gratis en voor niets. En ipv daar handig gebruik van te maken, neem je een koe, die laat je bewust zwanger worden, zodra ze bevalt pak je dr jong af en de melk geef je vervolgens aan je kind. Maar dat moet je dat wel eerst steriliseren en bewerken en zo, anders bestaat de kans dat je kind er dood aan gaat.

Da's toch best gek eigenlijk?
Maar ik geloof niet dat kindjes die flesvoeding krijgen er allemaal slecht van worden.

Ik zou het alleen niet willen missen, zo'n genietend kleintje aan de borst midden in de nacht. Ik kan het iedereen aanbevelen. O+

(En het is niet voor niets dat 'nursing' in het Engels een ander woord voor breastfeeding is.)
  zaterdag 3 december 2011 @ 12:00:58 #136
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_105129098
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 11:26 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Jij haalt je groenten toch ook in de supermarkt, of heb je je eigen moestuin?
en die melk komt uit een gekolfde koe... dus ook bv! whahaaaa
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_105129506
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 11:45 schreef Ssserpente het volgende:
Ik begin de draad een beetje kwijt te raken. Wat was nou ook alweer je oorspronkelijke punt Niels? De borstvoedingsmaffia en-commercie?
Mijn punt is dat de borstvoedingsindustrie en -lobby net zozeer gedreven wordt door geld als de flesvoedingsindustrie.
pi_105129517
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2011 11:39 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Ik denk juist helemaal niet dat jij iets tegen borstvoeding hebt :D
En je heeft niet te schelden hoor :')
Schelden, waar dan?
pi_105129714
Gezellig hier <3

Ik denk dat ik een verstopt melkkliertje heb. 't gaat lekker met de linkerborst... kloven - spruw - meer kloven met bloed enzo - verstopt kliertje. :')
Maar heb er wel weer net 60cc uit gekolfd dus hij doet 't in elk geval nog prima :)
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_105129827
He jakkes Innepin. Heb helaas geen tips voor je.. geen ervaring mee. Succes!

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 12:24 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Mijn punt is dat de borstvoedingsindustrie en -lobby net zozeer gedreven wordt door geld als de flesvoedingsindustrie.
En toch zijn er bij de borstvoedings'industrie' ook organisaties die vrijwillig advies en hulp geven, zoals Wup al eerder schreef. Waarom mag er aan borstvoeding niet verdiend worden, en ALLE andere vormen van (kinder)voeding wel?
pi_105129908
Och, bv.com zegt dat een verstopt kliertje meestal binnen 24-48 uur weer verdwijnt, dus ik wacht het af, kolf, leg aan en masseer en dan komt 't wel goed hoor. Zou wel leuk zijn als de problemen met linkerborst dan voorbij zijn, want voeden rechts gaat zo soepel dat ik 't zowaar leuk vind O+ en dat wil ik graag links ook :P
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_105129916
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 12:39 schreef Morretje het volgende:
He jakkes Innepin. Heb helaas geen tips voor je.. geen ervaring mee. Succes!

[..]

En toch zijn er bij de borstvoedings'industrie' ook organisaties die vrijwillig advies en hulp geven, zoals Wup al eerder schreef. Waarom mag er aan borstvoeding niet verdiend worden, en ALLE andere vormen van (kinder)voeding wel?
Ik zeg toch nergens dat je er niet aan mag verdienen.
pi_105130610
Je zegt het niet, maar je impliceert het hieronder toch?

quote:

[..]

Hoe anders kan dat je punt dan zijn?
pi_105131842
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 13:13 schreef Morretje het volgende:
Je zegt het niet, maar je impliceert het hieronder toch?

[..]

Hoe anders kan dat je punt dan zijn?
Heel anders. Beide lobbies zijn ingegeven door geld en niet enkel de flesvoedingsindustrie, zoals hier wel eens wordt beweerd. Maakt mij verder ook niet uit, iedereen mag geld verdienen aan anderen wat mij betreft.
  zaterdag 3 december 2011 @ 13:58:08 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105132008
quote:
[..]
Dat kan wel zijn, maar dat wil niet zeggen dat moeders die BV geven zich daardoor (hebben) laten leiden. De BV-lobby moet je immers bijna opzoeken, terwijl de KV-lobby jou zelfs opzoekt als je geen kinderen hebt.

Ik heb 20 jaar geleden ook borstvoeding gegeven, en toen waren er geen BV-clubjes, zelfs op het CB vroegen ze vanaf het moment dat zoonlief 10 weken oud was iedere keer dusdanig verbijsterd "Voed je hem nog steeds zelf?" dat ik bijna het gevoel had dat ik de keuze voor BV moest verdedigen...

Er is idd een industrie die handig gebruik maakt van het feit dat vrouwen BV geven, en dat ook willen blijven doen als ze weer gaan werken, en eerlijk gezegd zie ik nogal eens iets waarvan ik denk "wat is dat nou weer voor nonsens?", maar ik heb het idee dat de BV-industrie voornamelijk met een aanbod reageert op een vraag, waar de KV-industrie gebaseerd is op het omgekeerde.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_105132145
quote:
17s.gif Op zaterdag 3 december 2011 12:43 schreef innepin het volgende:
Och, bv.com zegt dat een verstopt kliertje meestal binnen 24-48 uur weer verdwijnt, dus ik wacht het af, kolf, leg aan en masseer en dan komt 't wel goed hoor. Zou wel leuk zijn als de problemen met linkerborst dan voorbij zijn, want voeden rechts gaat zo soepel dat ik 't zowaar leuk vind O+ en dat wil ik graag links ook :P
Hopelijk ben je er snel vanaf! Wat fijn dat voeden rechts zo fijn gaat O+

Niels krijgt sinds maandag weer alleen 's morgens en 's nachts borstvoeding en dat is te merken: hij reageert nu steeds heel geïrriteerd wanneer het na een paar slokken alweer "op" is en wil heel lang sabbelen (maar dat wil ik niet :P). Hij drinkt nu wel ineens veel meer ander drinken, koeienmelk en water. Dat deed hij de vorige keer dat ik minderde niet, toen had hij hele geconcentreerde luiers.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_105133350
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 13:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat kan wel zijn, maar dat wil niet zeggen dat moeders die BV geven zich daardoor (hebben) laten leiden. De BV-lobby moet je immers bijna opzoeken, terwijl de KV-lobby jou zelfs opzoekt als je geen kinderen hebt.

Dat ben ik toch niet met je eens. Als je zwanger bent word je doodgegooid met bv-promo, op het irritante af. In tegenstelling tot flesvoeding, want dat is verboden (day vind ik trouwens enorm betuttelend)
pi_105133424
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2011 14:45 schreef Aoraki het volgende:

[..]

Dat ben ik toch niet met je eens. Als je zwanger bent word je doodgegooid met bv-promo, op het irritante af. In tegenstelling tot flesvoeding, want dat is verboden (day vind ik trouwens enorm betuttelend)
Volgens mij is reclame voor flesvoeding niet verboden toch? Maar je hebt gelijk over reclame voor borstvoedingsmeuk, die krijg je ook door je strot gedrukt...
pi_105133674
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 14:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Volgens mij is reclame voor flesvoeding niet verboden toch? Maar je hebt gelijk over reclame voor borstvoedingsmeuk, die krijg je ook door je strot gedrukt...
Tot 6 maanden is verboden
pi_105133696
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 14:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Net als zwitsal.. Je kiest er toch voor of je je daar aan stoort of niet?
  Moderator zaterdag 3 december 2011 @ 14:57:43 #151
5428 crew  miss_sly
pi_105133732
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2011 14:45 schreef Aoraki het volgende:

[..]

Daar heb ik niets van gemerkt. Ik moest zelf actief op zoek naar info over bv, nergens werd me iets aangereikt/opgedrongen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_105133852
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 14:56 schreef Morretje het volgende:

[..]

Net als zwitsal.. Je kiest er toch voor of je je daar aan stoort of niet?
Nee, daar kies je niet voor. Iets stoort je of iets stoort je niet. Wat je er vervolgens mee doet, daar kies je wel voor.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2011 15:03:12 ]
  zaterdag 3 december 2011 @ 15:21:01 #153
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105134311
Whoei even 3 minuten. Ergste stuwing afgekolfd van de te drinken borst want hij kon niet aanhappen.. 70 cc !!

Wat kan ik het beste met die melk doen? Ik heb nog geen bakjes/zakjes want had niet durven hopen dat t zo goed zou gaan.. Heb wel hersluitbare diepvrieszakjes .. Daar in doen? En dan in koelkast of invriezen?
En mag het dan direct in de vriezer of moet t eerst dagje koelkast dan vriezer?

Veel vragen dus :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_105134388
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2011 14:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Daar heb ik niets van gemerkt. Ik moest zelf actief op zoek naar info over bv, nergens werd me iets aangereikt/opgedrongen.
Ik ook hoor. Ik werd gevraagd wat ik wilde geven kunst of borst voeding en de rest werd aan mij gelaten
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_105134446
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:21 schreef _evenstar_ het volgende:
Whoei even 3 minuten. Ergste stuwing afgekolfd van de te drinken borst want hij kon niet aanhappen.. 70 cc !!

Wat kan ik het beste met die melk doen? Ik heb nog geen bakjes/zakjes want had niet durven hopen dat t zo goed zou gaan.. Heb wel hersluitbare diepvrieszakjes .. Daar in doen? En dan in koelkast of invriezen?
En mag het dan direct in de vriezer of moet t eerst dagje koelkast dan vriezer?

Veel vragen dus :+
wauw 70cc!! ik heb eer gisteren 30cc gekolfd..
mijn kraam zei dat je het beste in ijsblokjes zakjes in kan doen en invriezen
of als je het binnen een paar dagen wil gebruiken gewoon in de koelkast
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_105134466
Meteen de vriezer in. Je kan het een half jaar bewaren in de diepvries.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 3 december 2011 @ 15:31:10 #157
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105134559
Thnx :)!
Bitterend 30cc is kei netjes! Kraam zegt ook dat ik gewoon heel erg geluk heb dat dit ook uitzonderlijk snel zo goed loopt.
pi_105134618
ik ga rond januari meer kolven als er meer routine in alles zit. Wil graag een voorraad hebben voor als ze naar het kdv gaat !!

Hoeveel drinken ze meestal dan rond 3 maanden? wil niet te veel geven aan het kdv dat ze het weg moeten gooien maar ook niet te weinig dat ze dr kv moeten geven
  zaterdag 3 december 2011 @ 15:34:45 #159
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105134641
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:31 schreef _evenstar_ het volgende:
Thnx :)!
Bitterend 30cc is kei netjes! Kraam zegt ook dat ik gewoon heel erg geluk heb dat dit ook uitzonderlijk snel zo goed loopt.
Ooh maar jij hebt pech genoeg gehad voor 10 mensen dus dit mag dan wel eens goed lopen... :*
pi_105134653
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:34 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ooh maar jij hebt pech genoeg gehad voor 10 mensen dus dit mag dan wel eens goed lopen... :*
Ja!! :Y
  zaterdag 3 december 2011 @ 15:38:54 #161
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105134734
:@
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 3 december 2011 @ 21:18:29 #162
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105145373
ik heb hier een paarsgebekt vogeltje. Malle eppie trok 't wattenstaafje met GV uit m'n handen om 't op te vreten :') beide tepels zijn (licht) paars verkleurd, dat houd in dat het goed is gegaan toch? en na hoeveel dagen behandelen zou er effect merkbaar moeten zijn? Als in rustiger drinken (ik het het vermoeden dat z'n onrustige drinkgedrag door spruw komt, al kunnen het ook weer tandjes / kiezen zijn)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_105145523
Wat fijn dat het zo goed gaat Evenstar!

Haha Geert :D Wat grappig ,het is heel bitter! Toen ik geen AB gebruikte merkte ik al na een dag verlichting en na drie dagen, geloof ik, was het weg.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 3 december 2011 @ 21:28:41 #164
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105145885
toeval of niet ? Hij ligt nu wel héél rustig aan de borst te drinken. (en hij heeft echt de hele tijd zitten "klieren" happen, loslaten, knijpen, bijten, happen, drinken, loslaten, und so un .. )

Overigens heb ik zelf geen (echte) klachten Twinkly, maar ik heb eigenlijk een chronische voetschimmel, dus wellicht dat dat in verband staat met elkaar?
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_105146026
Nee hoor, dat is een andere schimmel ;) Maar GB werkt dat week tegen! Loop je alleen wel met paarse tenen :D
Wat fijn dat hij nu goed drinkt,hij houdt gewoon van paars!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 3 december 2011 @ 21:34:00 #166
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105146144
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2011 21:31 schreef Twinkly het volgende:
Nee hoor, dat is een andere schimmel ;) Maar GB werkt dat week tegen! Loop je alleen wel met paarse tenen :D
Wat fijn dat hij nu goed drinkt,hij houdt gewoon van paars!
het is toch allebei candida ?

pi_105146335
Nee, vaginale schimmelinfectie is wel candida
  zondag 4 december 2011 @ 01:56:24 #168
260253 Sandous
*+*+*+*+*+
pi_105155561
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:33 schreef bitterend het volgende:
ik ga rond januari meer kolven als er meer routine in alles zit. Wil graag een voorraad hebben voor als ze naar het kdv gaat !!

Hoeveel drinken ze meestal dan rond 3 maanden? wil niet te veel geven aan het kdv dat ze het weg moeten gooien maar ook niet te weinig dat ze dr kv moeten geven
+1
hier precies zelfde vraag :+
  zondag 4 december 2011 @ 07:39:14 #169
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_105157845
Dat wisselt heel sterk met bv, daar is geen norm voor. Wat ik zou doen is bijv basisflesjes van 100 cc invriezen en daarnaast melk invriezen als ijsblokjes. Die kun je dan toevoegen aan het flesje naar behoefte, je kunt dan vlak voor de start eens testen hoeveel cc er grmiddeld gedronken wordt.
Ik geef nu, al enige tijd (vanaf 4 mnd dus) 160 cc mee, eerder gaf ik 130.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_105157923
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:27 schreef Ticootje het volgende:
Meteen de vriezer in. Je kan het een half jaar bewaren in de diepvries.
Ik probeer ook wat melk in te vriezen, per 100cc. Maar daar doe ik 24u over om dat bij elkaar te krijgen en dan vries ik het in. Kan dat of moet het eigenlijk gelijk?

Wat gebruiken jullie voor het invriezen van melk als ijsblokjes? Zakjes met die vormpjes ofzo?
De 100ml vries ik in zakjes voor bv in.
  zondag 4 december 2011 @ 08:28:33 #171
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_105157930
Ik heb van die ijsblokzakjes gebruikt.

Nu zet ik standaard 160/170 per voeding in de vriezer, vaak blijft er wel wat over, maar als je eenmaal werkt kolf je waarschijnlijk sneller, omdat je dan voedingen overslaat.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_105158223
Lansiloh zakjes zijn heel fijn, maar die kun je hier alleen online kopen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 4 december 2011 @ 09:39:09 #173
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105158381
Ik heb ook altijd van die ijsblokjeszakjes gebruikt...

Vanyel, ik heb voor jou pas nog in het allergietopic gepost (over Biobim speltpap).
pi_105158547
quote:
2s.gif Op zondag 4 december 2011 09:39 schreef Asyniur het volgende:
Vanyel, ik heb voor jou pas nog in het allergietopic gepost (over Biobim speltpap).
Ik zit in spanje en Dottir niet, dus dat is voor volgende week :D
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_105158851
IJsblokzakjes lijken mij vreselijk onhandig om mee te werken. En was er niet iets met het plastic waarvan je goed moet opletten dat het niet in de melk belandt? Ik weet niet meer precies hoe dat zat.

Ik deed uit bezuinigingsmotieven het volgende. Ik nam deze potjes van de Hema, deed er een boterhamzakje in, goot de melk daarin, maakte het zakje dicht, deed de deksel van het potje erop en zette het in de vriezer. Als de melk bevroren was haalde ik het zakje uit het potje.

Ik moet zeggen dat dat goedkoop maar niet heel handig was. Om de melk te ontdooien zette ik het zakje ruim tevoren in eenzelfde Hema-bakje in de koelkast, knipte het zakje door en liet de melk in een Avent-bakje lopen. Daar trad helaas wat verspilling bij op.

Verder had ik Lansinoh-zakjes en Aventbakjes. Met de kennis van nu zou ik toen uitsluitend deze twee opties hebben gebruikt, want ronduit het fijnst. Maar je betaalt er wel voor. Het voordeel van de Avent-bakjes is dat je ze vaker kunt gebruiken, maar het nadeel is dat ze meer ruimte van je vriezer in beslag nemen.

Ik heb overigens nog een stapel Avent-bakjes liggen die ik wel weg zou kunnen doen. Ik kolf niet meer.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_105158931
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 08:25 schreef Jipster het volgende:

[..]

Ik probeer ook wat melk in te vriezen, per 100cc. Maar daar doe ik 24u over om dat bij elkaar te krijgen en dan vries ik het in. Kan dat of moet het eigenlijk gelijk?
De richtlijn is geloof ik binnen 24 uur in de vriezer zetten. Tijdens de kraamperiode kolfde ik elke dag na de ochtendvoeding af. Daar haalde ik geen 100 ml mee, dus ik moest kleinere porties invriezen. Om 100 ml af te kolven had ik de hele dag moeten sprokkelen en dat had ik te belastend gevonden. Deze methode was niet zo belastend en heeft me véél opgeleverd. En oh wat heb ik er plezier van gehad! Geen kolfstress, geen frustratie omdat er eens een bakje moedermelk om was gegaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_105159060
Binnen 24 uur invriezen inderdaad en alleen melk van dezelfde temperatuur bij elkaar gooien. Melk is een paar uur houdbaar op kamertemperatuur (ik dacht 6, maar hou me ten goede) en tot 8 dagen achterin, onderin de koelkast. In de vriezer 3 tot 6 maanden, in de diepvries 6 tot 12 maanden. Melk hoort zepig te ruiken en te smaken na ontdooien, dat betekent niet dat het niet goed meer is. Ik ging zelf half over mn nek van mijn ontdooide melk, maar Emma vond het heerlijk :')
pi_105159139
Dat achterin en onderin schijn inmiddels achterhaald. Het temperatuurverschil is er te klein voor.

Heb ik ooit onderzoek over gelezen, maar weet natuurlijk niet meer waar...
pi_105159667
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 07:39 schreef PM-girl het volgende:
Dat wisselt heel sterk met bv, daar is geen norm voor. Wat ik zou doen is bijv basisflesjes van 100 cc invriezen en daarnaast melk invriezen als ijsblokjes. Die kun je dan toevoegen aan het flesje naar behoefte, je kunt dan vlak voor de start eens testen hoeveel cc er grmiddeld gedronken wordt.
Ik geef nu, al enige tijd (vanaf 4 mnd dus) 160 cc mee, eerder gaf ik 130.
bedankt voor je antwoord!

vraagje:
sinds vrijdag lijkt mijn ukkie genoeg te hebben aan een tiet
ik bied 1, ze drinkt met grote slokken een kwartier lang en laat zelf los
daarna verschonen we haar en bied ik de andere borst maar daar hoef ze niks van te weten
gisteren nacht gaf ze zelf een golf melk terug na de eerste borst

Kan ik vanuit gaan dat ze genoeg aan een borst per keer heeft? zal ik de andere borst dan kolven maar?
ze is nu 8 dagen en komt ongeveer elke 2-3 uur
  zondag 4 december 2011 @ 11:19:18 #180
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105159876
Ik spaarde gewoon op achterin onderin de koelkast totdat ik ongeveer 300cc had (wel binnen de termijn van 5 dagen) en dan gooide ik het in ijsblokjeszakjes in de vriezer.
Ik vond het makkelijk. Je kunt altijd doseren en pakken wat je nodig hebt. Als je even snel een beetje extra wil, dan is het zo ontdooit itt een grote klomp.
Het enige waar je met ijsklontjeszakjes op moet letten is dat een enkele keer een velletje mee loslaat en dat blijft dan plakken aan je melkklontje, maar dat kan echt geen kwaad. Het past namelijk (als je het niet zou zien) met geen enkele mogelijkheid door het gaatje van de speen ;)

Je kan er ook voor kiezen om het in te vriezen in van die ijsklontjesbakjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')