Ontspannenquote:Op maandag 5 december 2011 21:04 schreef Nirak het volgende:
[..]
Nope.. Heb een eenvoudige van medela (mini electric) http://www.medela.com/BX/(...)g/mini-electric.html
Had van de thuiszorg zo'n grote dubbele die automatisch eerst anders aanzoog om de tsr op te wekken, maar deze gaat meteen vol gas. De zuigkracht is wel te regelen, die heb ik al zachter geprobeerd maar dat lijkt niet uit te maken..
Neusspray had ik al eens van gehoord, maar er zijn geen andere dingen die ik nog zou kunnen proberen? Heb nog 4 weken tot ik ga werken nml
Zet de kolf aan, zet de meest hersenspoelende tvshow op die je in je collectie hebt en kijk naar de show. Lopen je flesjes vanzelf volquote:Op maandag 5 december 2011 21:04 schreef Nirak het volgende:
[..]
Nope.. Heb een eenvoudige van medela (mini electric) http://www.medela.com/BX/(...)g/mini-electric.html
Had van de thuiszorg zo'n grote dubbele die automatisch eerst anders aanzoog om de tsr op te wekken, maar deze gaat meteen vol gas. De zuigkracht is wel te regelen, die heb ik al zachter geprobeerd maar dat lijkt niet uit te maken..
Neusspray had ik al eens van gehoord, maar er zijn geen andere dingen die ik nog zou kunnen proberen? Heb nog 4 weken tot ik ga werken nml
Pfff, moet ik nu echt gtst gaan kijkenquote:Op maandag 5 december 2011 22:14 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Zet de kolf aan, zet de meest hersenspoelende tvshow op die je in je collectie hebt en kijk naar de show. Lopen je flesjes vanzelf vol
Kolf je dan in plaats van een voeding of een keer extra tussendoor?quote:Op maandag 5 december 2011 18:19 schreef Nirak het volgende:
Maar het volgende probleem die t zich aan: kolven.. Ik heb al vaker gekolft maar steeds als de kleine in de buurt is. Het ging dan goed en wel tot 100 ml per borst, soms zelfs 150 (dat waren wel de overproductiedage ..) Nu heb ik afgelopen week en vandaag 2x gekolft als meneer in bed ligt en dat lukt het me met moeite om 50 ml per borst eruit te krijgen... en dat terwijl hij uit een flesje toch minimaal 100 ml wil drinken.. Bij BV geef ik 1 borst en dat is genoeg, maar met kolven haal ik dat er niet uit...
In plaats van.. Als ik na een voeding de "gebruikte" borst kolf komt er ook nog 50 ml af.. Hij is bijna 6 weken, maar drinkt bv uit de fles ook al vlug 100 ml en soms wil hij meer..quote:Op maandag 5 december 2011 22:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Kolf je dan in plaats van een voeding of een keer extra tussendoor?
Ik vind 50ml per borst eerlijk gezegd helemaal niet gek klinken. Hij is ook nog niet zo oud, toch?
Schijnt dat veel babietjes (mijne ook) uit de fles bv drinken zolang je het aanbiedt, maar dan toch ook best tevreden zijn met wat minder. De onze dronk met 6 mnd oid makkelijk 200 als ze zo'n fles kreeg, maar met 150 was ze heel content en daar hield ze het even lang mee vol.quote:Op dinsdag 6 december 2011 05:22 schreef Nirak het volgende:
[..]
In plaats van.. Als ik na een voeding de "gebruikte" borst kolf komt er ook nog 50 ml af.. Hij is bijna 6 weken, maar drinkt bv uit de fles ook al vlug 100 ml en soms wil hij meer..
Ja, dat lijkt bij ons ook zo te zijn... Ik doe er nu 150 in, maar als ik er 200 in doe zou hij het ook wel drinken (om vervolgens weer uit te spugen)quote:Op dinsdag 6 december 2011 07:53 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Schijnt dat veel babietjes (mijne ook) uit de fles bv drinken zolang je het aanbiedt, maar dan toch ook best tevreden zijn met wat minder. De onze dronk met 6 mnd oid makkelijk 200 als ze zo'n fles kreeg, maar met 150 was ze heel content en daar hield ze het even lang mee vol.
3x150 is ook zeker wel wat ik in januari moet gaan meegeven aan het KDV! Plus nog 1x 150 in de vriezer voor een extra voeding indien nodig.quote:Op dinsdag 6 december 2011 09:14 schreef Vanyel het volgende:
450 op de eerste dag al? Wij begonnen met 3x100 of 2x150.
Scheelt een slok op een borrel, zeker met kolven.
Oeps, nee inderdaad niet zo handig.quote:Op dinsdag 6 december 2011 14:39 schreef p_iglet het volgende:
Netjes Evenstar, wat.fijn dat de bv zo goed loopt.
Aoraki, Jeetje 3x 150ml Pffff dat is nogal een hoeveelheid om te drinken en Kolven.
Joris houd het met 3.5maand oud nog op 3x 90ml als ik weg ben.
Ik had Kolven met hindernissen vandaag. In een archiefkast/hok waar eerst de stroom het niet deed en vervolgens de.zonnewering open.ging terwijl ik zat te kolven. Niet zo handig.
Ja, dat denk ik ook. Hij is heel licht geboren (2675 gram) maar was bij de 2-maanden-check op het CB precies gemiddeld volgens hun curven. Dat is nu 2 weken geleden en ik schat dat hij nu zo ongeveer 5,5 kilo weegt.quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:40 schreef pessie het volgende:
Evenstar,![]()
sver, ik denk ook dat het gevoel is, ik zou het ook niet prettig vinden. Hangt ook een beetje af van het gewicht van je kindje of heb ik dat verkeerd?
Dat hebben we een paar weken gedaan (rond 22.00 uur, en daarna kwam hij dan weer tussen 3 en 4)! We probeerden nu voor het eerst hem te laten liggen, in de veronderstelling dat hij rond 2 uur wel honger zou krijgen. We waren dus echt stomverbaasd dat het half 5 was. Hij kan blijkbaar langer slapen dan wij denken!quote:Op dinsdag 6 december 2011 16:27 schreef Juud79 het volgende:
@Sverbern, als het mij zo zou gebeuren dan had ik om 23.00 uur slapend gevoed, heb ik ook wel gedaan toen Lientje klein was. De verdere nacht zou ik dan gewoon aankijken tot max 06.30/07.00 uur.
Nathan was 2520 gram en kwam pas echt goed aan nadat hij met bijvoeding is gestart (5.5 maanden). Het eerste jaar liet hij maximaal 6 uur tussen 2 voedingen, nu bied ik hem nog 2x per dag aan (maar das anders, hij is al 16 maanden). Het is echt moedergevoel, dat werkt het beste.quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:58 schreef sverbern het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook. Hij is heel licht geboren (2675 gram) maar was bij de 2-maanden-check op het CB precies gemiddeld volgens hun curven. Dat is nu 2 weken geleden en ik schat dat hij nu zo ongeveer 5,5 kilo weegt.
ja! ik heb gisteren de borst leeggekolfd en daarna aan het blokvoeden! dus 1 borst per 3-4 uur en gemasseerd en vandaag is het wegquote:Op dinsdag 6 december 2011 16:23 schreef Twinkly het volgende:
Bitterend, is de harde plek al verdwenen?
Ik ben benieuwd hoe lang het hier nog duurt voordat Niels niet meer wil drinken. Hij drinkt nu alleen 's nachts een keer en 's morgens, maar hij wordt steeds vaker heel boos omdat hij vindt dat er niet genoeg uitkomt. Dan wil hij weer aan de eerste borst drinken, maar die is al leeg. Vanmorgen werd hij al boos voordat de tsr kwam, toen heeft hij helemaal niet gedronken, alleen gesabbeld (en dat werkt natuurlijk niet).
quote:Op dinsdag 6 december 2011 16:55 schreef bitterend het volgende:
[..]
ja! ik heb gisteren de borst leeggekolfd en daarna aan het blokvoeden! dus 1 borst per 3-4 uur en gemasseerd en vandaag is het weg
Heb ik ook gehad bij Lotte, danwel niet hoofdpijn maar wel nekpijn. Kwam bij mij toch door de houding of ondersteuning. Toen ik daar op lette ging het een stuk beter!quote:Op dinsdag 6 december 2011 17:00 schreef innepin het volgende:
Fijn dat je daar vanaf bent bitterend!
Pvoess een kloofwat apart joh, na zo'n lange tijd voeden!
Verder nog een vraag: ik heb al 2 weken barstende koppijn die niet weggaat met paracetamol. Dus ik de dokter bellen en toen kreeg ik de fantastische door-de-telefoon-diagnose dat het vast door de borstvoeding kwam, en dan met name de houding die ik aannam, dus dat ik maar eens moest proberen in een andere houding te voeden.
Ik vond het een beetje raar eigenlijk, ik zit heus niet zo voorovergebogen te voeden dat ik er pijn in mijn slapen van krijg, maar toch: iemand ervaring mee? Iemand die mij kan vertellen dat het géén onzin is?
Het is geen onzin iig. Ik had in het begin ook last van veel hoofdpijn, en ook kloofjes door verkeerd aanleggen, toen ik anders ben gaan voeden verdwenen de kloven, maar ook de hoofdpijnquote:Op dinsdag 6 december 2011 17:00 schreef innepin het volgende:
Fijn dat je daar vanaf bent bitterend!
Pvoess een kloofwat apart joh, na zo'n lange tijd voeden!
Verder nog een vraag: ik heb al 2 weken barstende koppijn die niet weggaat met paracetamol. Dus ik de dokter bellen en toen kreeg ik de fantastische door-de-telefoon-diagnose dat het vast door de borstvoeding kwam, en dan met name de houding die ik aannam, dus dat ik maar eens moest proberen in een andere houding te voeden.
Ik vond het een beetje raar eigenlijk, ik zit heus niet zo voorovergebogen te voeden dat ik er pijn in mijn slapen van krijg, maar toch: iemand ervaring mee? Iemand die mij kan vertellen dat het géén onzin is?
even een linkje zoeken voor je. In welke houding voed je nu trouwens ? rugby/madonna etc?quote:Op dinsdag 6 december 2011 20:29 schreef innepin het volgende:
Thanks dames voor het meedenken! Ik probeer te letten op m'n houding, tot nu toe helpt het niet. En ik drink me een ongeluk (heb zelfs van de week m'n suiker geprikt omdat ik het verdacht vond dat ik zoveel dorst had), dus dat zal 't niet zijn. Ik kijk 't nog even een dagje aan en anders moet ik vrijdag bij de dokter zijn; de combinatie van hoofdpijn, kaak-en-kiespijn en verkoudheid kan ook duiden op een holteontsteking ofzoiets. Maar eerst even dit uitsluiten idd. Ik weet alleen niet zo goed hóe ik dan anders moet voeden dan ik nu doe.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |