abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 december 2011 @ 21:13:18 #251
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_105226874
Tsja, klinkt stom maar met mn handkolfje kon ik eerst wel een TSR opwekken door heel snel te pompen en daarna ging het vanzelf. Kun je er een handpomp ding bij kopen? Of is dit puur elektrisch? (kan die info niet vinden dus vermoed puur elektrisch).
pi_105230284
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2011 21:04 schreef Nirak het volgende:

[..]

Nope.. Heb een eenvoudige van medela (mini electric) http://www.medela.com/BX/(...)g/mini-electric.html
Had van de thuiszorg zo'n grote dubbele die automatisch eerst anders aanzoog om de tsr op te wekken, maar deze gaat meteen vol gas. De zuigkracht is wel te regelen, die heb ik al zachter geprobeerd maar dat lijkt niet uit te maken..

Neusspray had ik al eens van gehoord, maar er zijn geen andere dingen die ik nog zou kunnen proberen? Heb nog 4 weken tot ik ga werken nml :)
Ontspannen ;)
Klinkt lullig, maar scheelt vaak wel.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 5 december 2011 @ 22:14:34 #253
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_105230406
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2011 21:04 schreef Nirak het volgende:

[..]

Nope.. Heb een eenvoudige van medela (mini electric) http://www.medela.com/BX/(...)g/mini-electric.html
Had van de thuiszorg zo'n grote dubbele die automatisch eerst anders aanzoog om de tsr op te wekken, maar deze gaat meteen vol gas. De zuigkracht is wel te regelen, die heb ik al zachter geprobeerd maar dat lijkt niet uit te maken..

Neusspray had ik al eens van gehoord, maar er zijn geen andere dingen die ik nog zou kunnen proberen? Heb nog 4 weken tot ik ga werken nml :)
Zet de kolf aan, zet de meest hersenspoelende tvshow op die je in je collectie hebt en kijk naar de show. Lopen je flesjes vanzelf vol :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_105230536
Tja.. Eerder geen last van gehad, maar dan was hij er ook steeds bij.
Blijf gewoon proberen, misschien wordt t nog beter :)

volgende keer bij kaarslicht kolven ;)
pi_105230699
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2011 22:14 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Zet de kolf aan, zet de meest hersenspoelende tvshow op die je in je collectie hebt en kijk naar de show. Lopen je flesjes vanzelf vol :)
Pfff, moet ik nu echt gtst gaan kijken :') ;)
Maar ik ga t proberen, dan ben ik iig niet zo met mn tieten bezig :)
pi_105230738
Ik ging altijd fokken op mijn telefoon.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_105231944
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:19 schreef Nirak het volgende:

Maar het volgende probleem die t zich aan: kolven.. Ik heb al vaker gekolft maar steeds als de kleine in de buurt is. Het ging dan goed en wel tot 100 ml per borst, soms zelfs 150 (dat waren wel de overproductiedage ..) Nu heb ik afgelopen week en vandaag 2x gekolft als meneer in bed ligt en dat lukt het me met moeite om 50 ml per borst eruit te krijgen... en dat terwijl hij uit een flesje toch minimaal 100 ml wil drinken.. Bij BV geef ik 1 borst en dat is genoeg, maar met kolven haal ik dat er niet uit...
Kolf je dan in plaats van een voeding of een keer extra tussendoor?

Ik vind 50ml per borst eerlijk gezegd helemaal niet gek klinken. Hij is ook nog niet zo oud, toch?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 5 december 2011 @ 22:46:39 #258
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105232296
Ik schuif de spruw hier naar een gedeelde eerste plaats .. er is een nieuw tandje door (kind heeft vuurrode wangen, dus wellicht zit er nog meer dwars dan dit ene puntje, maar dat zal moeten blijken .. we hebben nu zeven tanden...

en ik voed nog steeds, ondanks de horrorverhalen van kennisen, wildvreemden en zelfs familie die allemaal stuk voor stuk zeiden dat het met tanden wel snel over zou zijn met voeden :{w
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_105240336
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 22:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Kolf je dan in plaats van een voeding of een keer extra tussendoor?

Ik vind 50ml per borst eerlijk gezegd helemaal niet gek klinken. Hij is ook nog niet zo oud, toch?
In plaats van.. Als ik na een voeding de "gebruikte" borst kolf komt er ook nog 50 ml af.. Hij is bijna 6 weken, maar drinkt bv uit de fles ook al vlug 100 ml en soms wil hij meer..

DJMO, je bent een volhouder :)
  dinsdag 6 december 2011 @ 06:29:03 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105240449
Pvoesss, enig idee hoe dat ineens kan?
Sterkte ermee :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_105240866
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2011 05:22 schreef Nirak het volgende:

[..]

In plaats van.. Als ik na een voeding de "gebruikte" borst kolf komt er ook nog 50 ml af.. Hij is bijna 6 weken, maar drinkt bv uit de fles ook al vlug 100 ml en soms wil hij meer..
Schijnt dat veel babietjes (mijne ook) uit de fles bv drinken zolang je het aanbiedt, maar dan toch ook best tevreden zijn met wat minder. De onze dronk met 6 mnd oid makkelijk 200 als ze zo'n fles kreeg, maar met 150 was ze heel content en daar hield ze het even lang mee vol.
pi_105241500
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2011 07:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Schijnt dat veel babietjes (mijne ook) uit de fles bv drinken zolang je het aanbiedt, maar dan toch ook best tevreden zijn met wat minder. De onze dronk met 6 mnd oid makkelijk 200 als ze zo'n fles kreeg, maar met 150 was ze heel content en daar hield ze het even lang mee vol.
Ja, dat lijkt bij ons ook zo te zijn... Ik doe er nu 150 in, maar als ik er 200 in doe zou hij het ook wel drinken (om vervolgens weer uit te spugen)

Ik heb een borst die heel makkelijk kolft, in 5 minuten is ie leeg. De andere doe ik 15 minuten over. Dus als ik kan kiezen, kolf ik de makkelijke en mag manneke uit de andere drinken.

Vandaag voor het eerst voor het 'echie'. Manneke net naar de opvang gebracht. 3 voedingen van 150ml + 1 extra voor in de vriezer. Zo slinkt mijn opgebouwde voorraad wel erg snel! Ik ben benieuwd of ik vandaag overdag 450ml gekolft krijg...

Pvoess, sterkte. Het klinkt erg pijnlijk.
pi_105241895
450 op de eerste dag al? Wij begonnen met 3x100 of 2x150.
Scheelt een slok op een borrel, zeker met kolven.
pi_105242022
tsja, misschien kan het wel minder, hoor. Maar ik wilde niet te weinig meegeven. Hij heeft ook zeker 3 voedingen nodig. Dus 2x 150 is geen optie. Als hij nu steeds veel blijft teruggeven, dan ga ik er minder indoen.

Alle voedingen die ik tot nu toe heb ingevroren zijn 150, die moeten toch op...
pi_105242313
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2011 09:14 schreef Vanyel het volgende:
450 op de eerste dag al? Wij begonnen met 3x100 of 2x150.
Scheelt een slok op een borrel, zeker met kolven.
3x150 is ook zeker wel wat ik in januari moet gaan meegeven aan het KDV! Plus nog 1x 150 in de vriezer voor een extra voeding indien nodig.
pi_105242450
Wij hebben een ongebruikelijke nacht achter de rug. Normaal gaat J. (11 weken) altijd al vroeg slapen (eind van de middag/begin van de avond) en als we hem dan niet tussendoor wakker maken slaapt hij tot middernacht en is de rest van de nacht onrustig.

Nu had ik hem om 19 uur gevoed en daarna was hij lief en wakker, terwijl hij de hele dag al hangerig was geweest en niet goed wilde slapen. Ik was weg en om 21 uur maakte mijn man een flesje mm klaar omdat J. er hongerig uitzag. Hij dronk echter niets! Dus mijn man heeft hem maar in bed gelegd en hij ging lekker slapen. Wij om half twaalf ook.

Om 4 uur werden we wakker en dachten we: "hee, het is al negen uur sinds de laatste voeding, hoe kan dat??" Even getwijfeld maar uiteindelijk om half vijf hem toch maar uit bed gehaald en (slapend) gevoed. Hij dronk goed en sliep daarna tot half acht verder.

Denken jullie dat het nodig was om hem om half vijf de nachtvoeding te geven ondanks dat hij er niet om vroeg of hadden we hem gewoon kunnen laten slapen? (mijn borsten liepen bijna over trouwens...)
pi_105243174
Met 11 weken zou ik me er niet prettig bij voelen om er langer dan een uur of acht tussen te laten. Maar dat is puur op gevoel.
  dinsdag 6 december 2011 @ 14:32:51 #268
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105252082
In twee dagen bijna 180gr op mijn melk aangekomen :o /flex
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_105252310
Netjes Evenstar, wat.fijn dat de bv zo goed loopt.

Aoraki, Jeetje 3x 150ml Pffff dat is nogal een hoeveelheid om te drinken en Kolven.
Joris houd het met 3.5maand oud nog op 3x 90ml als ik weg ben.

Ik had Kolven met hindernissen vandaag. In een archiefkast/hok waar eerst de stroom het niet deed en vervolgens de.zonnewering open.ging terwijl ik zat te kolven. Niet zo handig.
  dinsdag 6 december 2011 @ 15:40:48 #270
259886 pessie
pi_105254687
Evenstar, _O_

sver, ik denk ook dat het gevoel is, ik zou het ook niet prettig vinden. Hangt ook een beetje af van het gewicht van je kindje of heb ik dat verkeerd?

p_ig das inderdaad met hindernissen :*
pi_105254890
Nou, ik hoop ook dat hij met minder toekan, want als het zoals vandaag gaat, krijg ik het ook niet bij elkaar gekolft. 3x 120 zou wel haalbaar moeten zijn.

Lekker, automatische zonwering. Ons kolfhok heeft geen ramen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 6 december 2011 @ 15:49:26 #272
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105255057
Netjes hoor Evenstar! hypoallergene Slagroom ;)

Tandje 8 is ook een feit, en nu heb ik dus het probleem dat hij constant z'n vuist / vingers bij de borst in z'n mond wil proppen. En waar ik zelf-compressie door hem nog wel kon hebben, is dit een stuk pijnlijker, want hij knijpt nu echt de tepel zelf fijn. *AU*
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_105255329
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:39 schreef p_iglet het volgende:
Netjes Evenstar, wat.fijn dat de bv zo goed loopt.

Aoraki, Jeetje 3x 150ml Pffff dat is nogal een hoeveelheid om te drinken en Kolven.
Joris houd het met 3.5maand oud nog op 3x 90ml als ik weg ben.

Ik had Kolven met hindernissen vandaag. In een archiefkast/hok waar eerst de stroom het niet deed en vervolgens de.zonnewering open.ging terwijl ik zat te kolven. Niet zo handig.
Oeps, nee inderdaad niet zo handig.
Leuk trouwens dat je kindje Joris heet; de mijne ook :Y
Hij is net wat jonger dan jouw Joris: ruim 11 weken.
pi_105255434
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 15:40 schreef pessie het volgende:
Evenstar, _O_

sver, ik denk ook dat het gevoel is, ik zou het ook niet prettig vinden. Hangt ook een beetje af van het gewicht van je kindje of heb ik dat verkeerd?
Ja, dat denk ik ook. Hij is heel licht geboren (2675 gram) maar was bij de 2-maanden-check op het CB precies gemiddeld volgens hun curven. Dat is nu 2 weken geleden en ik schat dat hij nu zo ongeveer 5,5 kilo weegt.
  dinsdag 6 december 2011 @ 16:00:57 #275
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_105255572
Nirak, en als je nou eens helemaal niet (geforceerd) aan je kindje denkt? Ik heb op een gegeven moment afleveringen van The Big Bang Theory gekeken op m'n telefoon!

Oh, er was nog een pagina. :@ Wat Davinia zegt dus. :@
A grand adventure has begun.
pi_105256503
Bitterend, is de harde plek al verdwenen? :*

Ik ben benieuwd hoe lang het hier nog duurt voordat Niels niet meer wil drinken. Hij drinkt nu alleen 's nachts een keer en 's morgens, maar hij wordt steeds vaker heel boos omdat hij vindt dat er niet genoeg uitkomt. Dan wil hij weer aan de eerste borst drinken, maar die is al leeg. Vanmorgen werd hij al boos voordat de tsr kwam, toen heeft hij helemaal niet gedronken, alleen gesabbeld (en dat werkt natuurlijk niet).
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  dinsdag 6 december 2011 @ 16:27:10 #277
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_105256649
@Sverbern, als het mij zo zou gebeuren dan had ik om 23.00 uur slapend gevoed, heb ik ook wel gedaan toen Lientje klein was. De verdere nacht zou ik dan gewoon aankijken tot max 06.30/07.00 uur.

Eigenlijk pas sinds een week of 4 laat ik haar slapen omdat ik toch wel weet dat ze dan om 01.30 uur zal wakker worden. :)
pi_105256958
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 16:27 schreef Juud79 het volgende:
@Sverbern, als het mij zo zou gebeuren dan had ik om 23.00 uur slapend gevoed, heb ik ook wel gedaan toen Lientje klein was. De verdere nacht zou ik dan gewoon aankijken tot max 06.30/07.00 uur.
Dat hebben we een paar weken gedaan (rond 22.00 uur, en daarna kwam hij dan weer tussen 3 en 4)! We probeerden nu voor het eerst hem te laten liggen, in de veronderstelling dat hij rond 2 uur wel honger zou krijgen. We waren dus echt stomverbaasd dat het half 5 was. Hij kan blijkbaar langer slapen dan wij denken!
  dinsdag 6 december 2011 @ 16:44:24 #279
259886 pessie
pi_105257447
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 15:58 schreef sverbern het volgende:

[..]

Ja, dat denk ik ook. Hij is heel licht geboren (2675 gram) maar was bij de 2-maanden-check op het CB precies gemiddeld volgens hun curven. Dat is nu 2 weken geleden en ik schat dat hij nu zo ongeveer 5,5 kilo weegt.
Nathan was 2520 gram en kwam pas echt goed aan nadat hij met bijvoeding is gestart (5.5 maanden). Het eerste jaar liet hij maximaal 6 uur tussen 2 voedingen, nu bied ik hem nog 2x per dag aan (maar das anders, hij is al 16 maanden). Het is echt moedergevoel, dat werkt het beste.
pi_105258004
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 16:23 schreef Twinkly het volgende:
Bitterend, is de harde plek al verdwenen? :*

Ik ben benieuwd hoe lang het hier nog duurt voordat Niels niet meer wil drinken. Hij drinkt nu alleen 's nachts een keer en 's morgens, maar hij wordt steeds vaker heel boos omdat hij vindt dat er niet genoeg uitkomt. Dan wil hij weer aan de eerste borst drinken, maar die is al leeg. Vanmorgen werd hij al boos voordat de tsr kwam, toen heeft hij helemaal niet gedronken, alleen gesabbeld (en dat werkt natuurlijk niet).
ja! ik heb gisteren de borst leeggekolfd en daarna aan het blokvoeden! dus 1 borst per 3-4 uur en gemasseerd en vandaag is het weg

arme nielsje :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_105258139
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 16:55 schreef bitterend het volgende:

[..]

ja! ik heb gisteren de borst leeggekolfd en daarna aan het blokvoeden! dus 1 borst per 3-4 uur en gemasseerd en vandaag is het weg
w/
pi_105258269
Fijn dat je daar vanaf bent bitterend!
Pvoess een kloof -O- wat apart joh, na zo'n lange tijd voeden!

Verder nog een vraag: ik heb al 2 weken barstende koppijn die niet weggaat met paracetamol. Dus ik de dokter bellen en toen kreeg ik de fantastische door-de-telefoon-diagnose dat het vast door de borstvoeding kwam, en dan met name de houding die ik aannam, dus dat ik maar eens moest proberen in een andere houding te voeden.

Ik vond het een beetje raar eigenlijk, ik zit heus niet zo voorovergebogen te voeden dat ik er pijn in mijn slapen van krijg, maar toch: iemand ervaring mee? Iemand die mij kan vertellen dat het géén onzin is?
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_105258674
Bitterend fijn dat het weg is!
Innepin, ik heb geen zinnige verklaring voor je helaas.
-O- voor de tepelkloven..

Ik kom weer even binnen walsen met een hulpvraag..

Vandaag zijn we naar het CB geweest, 2 maanden check, en de prikjes. J. weegt nu 4060 en is 54 cm lang. Hij is vandaag precies 2 maanden oud (wel 5 weken te vroeg geboren).
Ik ben eigenlijk wel een beetje geschrokken, want op 26 november, ruim 1,5 wk geleden, woog hij 3980 gram, dus nu slechts 80 gram aangekomen in die anderhalve week.

Ik heb weleens gelezen dat het met bv het aankomen onregelmatig kan gaan, maar dit lijkt me erg weinig?

We waren na veel moeite (alleen kolven omdat live drinken te veel energie kostte, te veel afvallen etc.) eindelijk helemaal over op borstvoeding en ik had niet het idee hij niet goed dronk. Nu adviseerde het cb om een flesje kv erbij te geven en we gaan sowieso vrijdag weer wegen. Kijken of ie dan wat is aangekomen.

Nu wil ik jullie vragen, kan dat een keer 80 gram aankomen in anderhalve week? En kan ik gewoon zo doorgaan of kan ik toch beter kv erbij gaan geven en is mijn productie misschien niet goed genoeg of de melk niet goed of of of..? Ik word hier zo onzeker van, het kostte zoveel moeite en dacht eigenlijk het goed ging en dan nu dit..

Hij heeft ook al ruim een week niet gepoept, dus nu hebben we ook lactulose voorgeschreven gekregen..

Zijn gewichtstoename:

25-10: 3170 gr
03-11: 3515 gr
16-11: 3730 gr
25-11: 3980 gr
06-12: 4060 gr

edit: hij heeft wel goede plasluiers en genoeg en ziet er prima uit en levendig.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jipster op 06-12-2011 17:19:54 ]
pi_105259365
oh Jipster -O- die onzekerheid ken ik...ik ben ook zo onzeker over de bv...donderdag gaan we wegen hopelijk is ze aangekomen!
ik heb geen tips alleen een dikke :*
vraag me wel af, als J tevreden is na de borst hoeveel kv je erin krijgt :?
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_105259768
Ach Jipster, ik kan me voorstellen dat je even schrok. Hij is inderdaad weinig aangekomen. Groeien gaat met horten en stoten maar op deze leeftijd wil je eigenlijk wel meer groei zien dan die 80 gram. Aan de andere kant is één weegmoment nooit voldoende om de groei echt te kunnen beoordelen. Als hij het echter verder goed doet is het al met al zeker geen reden tot paniek

Een flesje KV bijgeven kan, maar dit zal zeker een nadelig effect op je productie hebben waardoor de kans groot is dat je steeds meer KV bij moet geven en uiteindelijk geen borstvoeding meer geeft.

Het is prima mogelijk om met alleen borstvoeding dit op te lossen door nog meer aan te leggen. Ik weet niet of hij 'snachts nog drinkt maar anders zou je een nachtvoeding in kunnen lassen. Even een week of twee héél veel aanleggen en per voeding een paar keer van borst wisselen geeft je kindje meer melk en jouw productie krijgt tegelijk een boost.

Hoe vaak drinkt hij nu en voedt je met hulpmiddelen (tepelhoedje of een flesje er bij, etc.)?
pi_105259938
Erg fijn maar niet heus P_iglet, zo kolven met hindernissen. Gaan we ook nog een keer voor het stereokolven met een concertje? :p

Floris krijgt naar de gastouder 150 ml mee in zijn fles en dan nog een beetje extra mee voor als hij nog zou willen. (Hij blijft daar ongeveer 3 uurtjes op dit moment.) En dat gaat tot nu toe prima.
Net stond mijn linkerborst op ontploffen maar alsnog 100 ml daaruit en de andere 180 ml gekolfd, terwijl die nog soepel voelde 8)7
pi_105259952
Jipster balen. Mijne was gister ook precies 2 maanden. Had m ook zwaarder verwacht, dus ook onzekerheid.

Drinkt ie lang genoeg aan de borst en drinkt hij ze leeg? Krijgt ie genoeg achtermelk binnen want daar woorden ze vooral dik (oftewel meer calorien) dan voormelk.

Hoevask geef je hem te drinken?

Ik geef m nu de borst, weinig dat ie echt mijn borst helemaal leegdrinkt. Komt er bij mij best snel uot, dus na 4 minuten heeft ie t gehad en stopt(verslikt zich ook) heb meestal de handkolf bij de hand en kolf nog 2 minuten na. Na een boertje en wat munuten drinkt ie dat weer op.

Misschien moet je er een extra bv moment zelf creeeren voor hij er zelf om vraagt.

Sterkte!!
pi_105260154
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 december 2011 17:00 schreef innepin het volgende:

Verder nog een vraag: ik heb al 2 weken barstende koppijn die niet weggaat met paracetamol. Dus ik de dokter bellen en toen kreeg ik de fantastische door-de-telefoon-diagnose dat het vast door de borstvoeding kwam, en dan met name de houding die ik aannam, dus dat ik maar eens moest proberen in een andere houding te voeden.

Ik vond het een beetje raar eigenlijk, ik zit heus niet zo voorovergebogen te voeden dat ik er pijn in mijn slapen van krijg, maar toch: iemand ervaring mee? Iemand die mij kan vertellen dat het géén onzin is?
Heb ik ook gehad bij Lotte, danwel niet hoofdpijn maar wel nekpijn. Kwam bij mij toch door de houding of ondersteuning. Toen ik daar op lette ging het een stuk beter!
En misschien drink je te weinig, flesje water bij je zetten als je gaat voeden en dan ook gaan drinken :)
pi_105260159
Dank voor de reacties. Ik voed zonder hulpmiddelen, en hij krijgt nog 2 nachtvoedingen (ongeveer om de 4 uur en overdag voed ik zeker nog om de 3 uur). Dus per 24 uur heeft ie wel 7 a 8 voedingen. Ook laat hij meestal zelf los, na ongeveer 15 min. en ik bied hem ook altijd de andere kant aan en dan drinkt ie daar ook vaak nog 10-15 min.
pi_105260260
Wat jammer jipster :(
Ik wil me graag even bij owlet aansluiten
pi_105260580
Oh Jipster wat een teleurstellende grafiek -O- Ik heb geen tips.. Sterkte en succes :*

Mijn Jelte is vandaag ook geweest en dat is gelukkig wel perfect. Met Rienk ging het ook niet zo snel, maar Jelte heeft duidelijk door hoe het wel moet!

57.3 centimeter en 4960 gram! *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 6 december 2011 @ 18:10:34 #292
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_105261583
Geen tips jipster die laat ik aan de pro's over :+

Weet ff niet meer wie de hoofdpijn had.. Drink je genoeg? Ik drink naast mijn gewone drinkmomenten nog zeker 1,5 liter water extra !
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_105262123
Jipster, wat jammer dat het gewicht zo teleurstellend is nu!

Maar geef niet op! Stel je vraag (met curve) anders eens op www.borstvoedingsforum.nl, misschien krijg je dan antwoord van een vrijwilliger van de vereniging borstvoeding natuurlijk. Ik ben zelf helemaal geen expert maar ik zie op dat forum vaak van dit soort vragen voorbij komen.

Ik denk dat ik hetzelfde zou adviseren als owlet, dus proberen vaker aan te leggen...
Als je echt heel onzeker blijft, kun je kv gaan toevoegen omdat je anders misschien te veel stress hebt maar probeer eerst deskundig advies over de bv te krijgen.

Succes!
pi_105265608
Innepin, hoofdpijn kent heel veel verschillende oorzaken. Spierspanning in de nek is één van de meest voorkomende, dus ik vind de gedachte van de huisarts helemaal niet zo gek. Vermoeidheid of stress kunnen ook een rol spelen. Evt kun je nog je bloeddruk laten meten.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 6 december 2011 @ 19:59:22 #295
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105266894
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 december 2011 17:00 schreef innepin het volgende:

Het is geen onzin iig. Ik had in het begin ook last van veel hoofdpijn, en ook kloofjes door verkeerd aanleggen, toen ik anders ben gaan voeden verdwenen de kloven, maar ook de hoofdpijn ;) En idd wat hierboven me al gezegd wordt, genoeg water drinken, ik merkte vooral in de eerste periode dat ik vaak met hoofdpijn wakker werd, want Geert dronk wel, maar ik niet 's nachts. als ik 's nachts wel meedronk (flesje water naast m'n bed) had ik de volgende ochtend beduidend minder last van hoofdpijn.

pi_105268415
Thanks dames voor het meedenken! Ik probeer te letten op m'n houding, tot nu toe helpt het niet. En ik drink me een ongeluk (heb zelfs van de week m'n suiker geprikt omdat ik het verdacht vond dat ik zoveel dorst had :P ), dus dat zal 't niet zijn. Ik kijk 't nog even een dagje aan en anders moet ik vrijdag bij de dokter zijn; de combinatie van hoofdpijn, kaak-en-kiespijn en verkoudheid kan ook duiden op een holteontsteking ofzoiets. Maar eerst even dit uitsluiten idd. Ik weet alleen niet zo goed hóe ik dan anders moet voeden dan ik nu doe. :?
pi_105268465
Innepintje :*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 6 december 2011 @ 20:31:11 #298
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105268499
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 december 2011 20:29 schreef innepin het volgende:
Thanks dames voor het meedenken! Ik probeer te letten op m'n houding, tot nu toe helpt het niet. En ik drink me een ongeluk (heb zelfs van de week m'n suiker geprikt omdat ik het verdacht vond dat ik zoveel dorst had :P ), dus dat zal 't niet zijn. Ik kijk 't nog even een dagje aan en anders moet ik vrijdag bij de dokter zijn; de combinatie van hoofdpijn, kaak-en-kiespijn en verkoudheid kan ook duiden op een holteontsteking ofzoiets. Maar eerst even dit uitsluiten idd. Ik weet alleen niet zo goed hóe ik dan anders moet voeden dan ik nu doe. :?
even een linkje zoeken voor je. In welke houding voed je nu trouwens ? rugby/madonna etc?
edit: http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/kraamtijd/bn.html

pi_105270449
ik wissel af tussen liggend (in bed), madonna en rugby.. En ik merk geen verschil in hoofdpijn tussen de 3. Of t moet liggend zijn, dat ik minder hoofdpijn heb, maar dat is 's nachts en toch al redelijk hoofdpijnvrij. Nu voed ik ook liggend. Met hoofdpijn. Mja.
pi_105270636
Wat rot Innepin dat je nu al zo lang zo'n hoofdpijn hebt -O- :{ Merk je verbetering wanneer je een hotpack/ kersenpitkussen/ warme douche op je schouders en nek hebt?
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')