das duidelijk, dat is de wereld die veranderd, maar op welke manier veranderd het omgaan met de wereld?quote:Op woensdag 30 november 2011 18:46 schreef Stefan het volgende:
De regel die veranderd is is dat doden weer levend worden, en die doden willen jou eten
Lijkt me sterk, een groep mensen zoekt een 10 jarig meisje, en je hebt net een 10 jarige zombiemeisje in de schuur verstopt.quote:Op woensdag 30 november 2011 18:48 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee man. Ik denk dat ze de link tussen de kindzombie en Sophia niet gelegd hebben. Onlogisch maar dat is gewoon een van de onlogische dingen vd serie.
Dat is een natuurwet, geen regel. Als je alleen Shanes overhoudt dan is het uiteindelijk extinction of the fittestquote:
Het enige wat je die Shane kunt aanrekenen is dat ie die man (Otis?) bij die school heeft opgeofferd, maar zelfs daarbij kun je je de vraag stellen of ze wel beiden hadden kunnen overleven. Verder heeft Shane niks fout gedaan; hij stelt terecht dat eigendomsrechten van een enkel individu niet meer gelden als iedereen alles is kwijtgeraakt. Hij stelt ook terecht dat zombies zo gevaarlijk zijn dat je ze meteen moet uitschakelen. Hij is wat pissig omdat 'ie z'n neukmaatje plotseling kwijt is en dat zij hysterisch doet over het feit dat hij oprecht dacht dat Rick dood was.quote:Op woensdag 30 november 2011 18:54 schreef kingmob het volgende:
[..]
Dat is een natuurwet, geen regel. Als je alleen Shanes overhoudt dan is het uiteindelijk extinction of the fittest
En dat hij zijn beste vriend neer wou schieten en Dale bedreigd is ook niet echt tof.quote:Op woensdag 30 november 2011 19:05 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het enige wat je die Shane kunt aanrekenen is dat ie die man (Otis?) bij die school heeft opgeofferd, maar zelfs daarbij kun je je de vraag stellen of ze wel beiden hadden kunnen overleven. Verder heeft Shane niks fout gedaan; hij stelt terecht dat eigendomsrechten van een enkel individu niet meer gelden als iedereen alles is kwijtgeraakt. Hij stelt ook terecht dat zombies zo gevaarlijk zijn dat je ze meteen moet uitschakelen. Hij is wat pissig omdat 'ie z'n neukmaatje plotseling kwijt is en dat zij hysterisch doet over het feit dat hij oprecht dacht dat Rick dood was.
Lijkt me voor de hand liggend, ze gaan geen levende kinderen in de schuur gooien. Het feit dat ze het niet over hun hart konden krijgen om hun herrezen familie neer te schieten maakt ze nog niet evil.quote:Op woensdag 30 november 2011 18:51 schreef Stefan het volgende:
Overigens moet Sophia al dood zijn gegaan voor ze de schuur inging omdat ze anders verscheurd zou zijn
En ook al kon hij het wel vertellen, dat had meteen ingehouden dat hij moest verklappen dat er walkers in de schuur zaten. En dat wilden ze geheim houden voor Rick's groep.quote:Op woensdag 30 november 2011 18:53 schreef truedestiny het volgende:
Is toch al gezegd. Otis regelde die zaken en aangezien hij dood ging voordat die ervan wist kon die het aan niemand vertellen.
En dat ie Lori wilde verkrachten is ook niet het meest sympathieke gedrag dat je je kunt indenken!quote:Op woensdag 30 november 2011 19:13 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
En dat hij zijn beste vriend neer wou schieten en Dale bedreigd is ook niet echt tof.
En z'n beste vriend wou hij al een tijdje geleden neer schieten, voor zover ik kan zien is hij sindsdien niet bepaald kalmer en rationeler geworden. Hij is juist ontzettend opgefokt de helft van de tijd.
Zoals ik al zei, die Shane gaat nog een keer mede-survivors neerschieten.
Uit niets bleek dat Hershell zich een soort van betrapt voelde toen Sophia uit de barn kwam. Er zouden op z'n minst betekenisvolle blikken hebben plaatsgevonden tussen de groep en Hershell.quote:Op woensdag 30 november 2011 18:50 schreef Stefan het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, een groep mensen zoekt een 10 jarig meisje, en je hebt net een 10 jarige zombiemeisje in de schuur verstopt.
Dan had Hershell nog altijd kunnen proberen Sophia er weer uit te halen en laten ontsnappen
"2 maand"quote:
1 koe, 2 koe, 3 koe.quote:
Ja dat gaat dus lastig met een kogel in je zombiekop.quote:
Volgens mij werd ze in dr borst geschoten.quote:Op donderdag 1 december 2011 02:24 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ja dat gaat dus lastig met een kogel in je zombiekop.
Ja precies. Maar die dieren-arts zei tegen Rick toen ze die twee walkers uit het veen haalden. Dat iemand anders dat altijd deed en nu moesten zij dat doen ofzo. Wellicht wisten zij niks van dat meisje. Plothole conveniently solvedquote:Op woensdag 30 november 2011 18:50 schreef Stefan het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, een groep mensen zoekt een 10 jarig meisje, en je hebt net een 10 jarige zombiemeisje in de schuur verstopt.
Dan had Hershell nog altijd kunnen proberen Sophia er weer uit te halen en laten ontsnappen
Wat nou plothole solved, dat was gewoon om de waanzin van die Hershel duidelijk te maken.quote:Op donderdag 1 december 2011 05:20 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ja precies. Maar die dieren-arts zei tegen Rick toen ze die twee walkers uit het veen haalden. Dat iemand anders dat altijd deed en nu moesten zij dat doen ofzo. Wellicht wisten zij niks van dat meisje. Plothole conveniently solved
Kijk, deze jongen heeft deze serie goed opgelet.quote:Op donderdag 1 december 2011 05:17 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Volgens mij werd ze in dr borst geschoten.
Dit!quote:Op woensdag 30 november 2011 21:31 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
En dat ie Lori wilde verkrachten is ook niet het meest sympathieke gedrag dat je je kunt indenken!
Ik kan totaal geen sympathie opbrengen voor die Shane, dan nog meer voor Daryl. Wel hoop ik dat ze er allebei nog lang bij blijven want het zorgt wel voor mooie momenten in de serie.
Verkrachten is een groot woord, eerst biedt ze zich aan als een loopse teef en dan ineens doen of t niet gebeurd is.quote:Op woensdag 30 november 2011 21:31 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
En dat ie Lori wilde verkrachten is ook niet het meest sympathieke gedrag dat je je kunt indenken!
Gewoon Zombieland kijken voor de tipsquote:Op donderdag 1 december 2011 05:44 schreef Schenkstroop het volgende:
Mja ik verstond niet wat die Hershel zei.
Maar verder je moet het maar kunnen zeg. Elke dag leven in die stres. Ik moet trainen voor als zoiets in t echt gebeurt. Look left, look right, look left, lookout!
En dan slapen in een tentje. Moet maar effe kevlar fixen. En wat moet je als je snachts snurkt. Then you're dead!of in een boom slapen omg.
Of snurken als een zombie
Shane zei dat Rick dood was. In de laatste aflevering bekende hij ook dat hij wist dat Rick niet dood was, maar hoopte dat het snel zo zou zijn. Vind je het dan heel raar dat die wilde oester veranderd in een klamme mossel?quote:Op donderdag 1 december 2011 09:05 schreef Stefan het volgende:
[..]
Verkrachten is een groot woord, eerst biedt ze zich aan als een loopse teef en dan ineens doen of t niet gebeurd is.
oh gelukkig!quote:Op donderdag 1 december 2011 05:17 schreef Schenkstroop het volgende:
Volgens mij werd ze in dr borst geschoten.
Alsof ze de enige negert afmakenquote:Op donderdag 1 december 2011 13:41 schreef bijdehand het volgende:
Hopelijk gaat t-dog snel een t-bone steak worden want ik mag 'm niet.
Beste ruil ooit.quote:Op donderdag 1 december 2011 14:14 schreef Tim86 het volgende:
Dan komt deze baas gewoon weer terug:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
quote:Op donderdag 1 december 2011 14:16 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Beste ruil ooit.
Voor de comic-lezers:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
quote:Op donderdag 1 december 2011 14:20 schreef Tim86 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
T-Dog is gewoon nutteloos. Hij is nooit in beeld en voldoet ook niet aan stereotypen (want dan moest hij als eerste dood). Hopelijk gaat hij nog iets toevoegen, maar vrees van niet. Hij zou wel goed zijn als de nieuwe Otis
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
What the fuck; 'hoopte dat het snel zo zou zijn?'. Hij had 'm moeten achterlaten in een ziekenhuis vol zombies in een coma. Natuurlijk dacht Shane dat Rick dood was en zou hij niet zeggen dat hij 'misschien dood was' omdat ze dan een zinloze reddingsactie waren gaan uitvoeren. Wat hij daarover dacht was volkomen begrijpelijk en logisch. Dat Rick nog leefde was puur geluk.quote:Op donderdag 1 december 2011 10:08 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Shane zei dat Rick dood was. In de laatste aflevering bekende hij ook dat hij wist dat Rick niet dood was, maar hoopte dat het snel zo zou zijn. Vind je het dan heel raar dat die wilde oester veranderd in een klamme mossel?
Nee, hij zei dat hij wist dat Rick nog leefde en hem in leven achtergelaten had in de hoop dat hij spoedig dood zou gaan zodat hij zijn vrouw kon overnemen. Wordt letterlijk zo gezegd.quote:Op donderdag 1 december 2011 14:40 schreef HiZ het volgende:
[..]
What the fuck; 'hoopte dat het snel zo zou zijn?'. Hij had 'm moeten achterlaten in een ziekenhuis vol zombies in een coma. Natuurlijk dacht Shane dat Rick dood was en zou hij niet zeggen dat hij 'misschien dood was' omdat ze dan een zinloze reddingsactie waren gaan uitvoeren. Wat hij daarover dacht was volkomen begrijpelijk en logisch. Dat Rick nog leefde was puur geluk.
Welke aflevering en door wie ?quote:Op donderdag 1 december 2011 16:08 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Nee, hij zei dat hij wist dat Rick nog leefde en hem in leven achtergelaten had in de hoop dat hij spoedig dood zou gaan zodat hij zijn vrouw kon overnemen. Wordt letterlijk zo gezegd.
quote:Op donderdag 1 december 2011 05:44 schreef Schenkstroop het volgende:
Mja ik verstond niet wat die Hershel zei.
Maar verder je moet het maar kunnen zeg. Elke dag leven in die stres. Ik moet trainen voor als zoiets in t echt gebeurt. Look left, look right, look left, lookout!
En dan slapen in een tentje. Moet maar effe kevlar fixen. En wat moet je als je snachts snurkt. Then you're dead!of in een boom slapen omg.
Of snurken als een zombie
Waarom zette hij dat ziekenhuisbed dan nog voor de deur, waardoor Rick nog leeft? Dat strookt niet met de wens om hem snel dood te willen hebben..quote:Op donderdag 1 december 2011 16:08 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Nee, hij zei dat hij wist dat Rick nog leefde en hem in leven achtergelaten had in de hoop dat hij spoedig dood zou gaan zodat hij zijn vrouw kon overnemen. Wordt letterlijk zo gezegd.
Niet dusquote:Op donderdag 1 december 2011 16:44 schreef TheThirdMark het volgende:
Laatste aflevering, door Shane zelf.
Als jij een vrouw hardhandig tot seks wil dwingen wanneer zij geen seks met jou wil is dat verkrachting. Daar is niet echt een grijs gebied in.quote:Op donderdag 1 december 2011 09:05 schreef Stefan het volgende:
[..]
Verkrachten is een groot woord, eerst biedt ze zich aan als een loopse teef en dan ineens doen of t niet gebeurd is.
quote:Op donderdag 1 december 2011 17:49 schreef HiZ het volgende:
[..]
Niet dus
Shane; I thought he was dead
Lori; Shane, I don ..
Shane; and then when he came back, right then right there, you see, I wished he was. Not because you wouldn't be mine but I knew, sooner or later he would be dead. You see, Rick.. he aint built for this world. Not for what it is now.
Lori; You're wrong, you're wrong
Shane; how many times has he saved your live? I just. I wanna know how many times. Because by my account I've saved your live on four different occasions and that's Carl's too. So I just wanna ask you, how many times has Rick saved your life?
Lori; That night at the camp, that night night at the camp. After the fish fry.
Shane; no no no no no, you see no, that was me too, you see Rick, he showed up late, because he went out on a suicide mission over nothing. Yeah, he joined in. But see, we wouldn't have been in that situation if he hadn't left. Because he felt he needed to leave to save a drug dealer. And so we lost Amy, and we lost Tim, we lost...
Rick told me....
Lori; told you what?
Shane; I know the reason why you didn't because you know it's mine.. en dan gaat het gesprek door dat Shane nooit de vader zal zijn.
Kortom, helemaal geen bekentenis, wel een man die probeert aan te tonen dat hij minder fatale fouten maakt dan Rick en daardoor betere overlevingskansen biedt voor hemzelf en Lori.
Het helpt niet echt dat hij met een geweer op hem richtte. Lijkt mij ook vrij duidelijk wat hij daar zegt. Hoe interpreteer jij dat dan?quote:Op donderdag 1 december 2011 18:09 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Als je zo begint, kun je er natuurlijk van alles uit halen..
Frustratie.quote:Op donderdag 1 december 2011 22:25 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Het helpt niet echt dat hij met een geweer op hem richtte. Lijkt mij ook vrij duidelijk wat hij daar zegt. Hoe interpreteer jij dat dan?
Nou, zie je wel?quote:Op donderdag 1 december 2011 23:33 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik doe dat ook wel eens, uit frustratie een geweer op de kop van m'n beste vriend richten.
Dan is de etnische excuus-factor uit de serie gewist. wat dan, paniek!quote:Op donderdag 1 december 2011 14:09 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Alsof ze de enige negert afmaken
Je zag de sherrif nog twijvelen hoofd, borst, hoofd, borst. maarja, eerst borst, dan ligt ze. en dan met een schep afmaken als de rest niet kijkt. dat dacht ik.quote:Op donderdag 1 december 2011 13:25 schreef Daskaar het volgende:
[..]
oh gelukkig!
...ze maakt nog een kans..
Hij danst geen michael jackson hij schreeuwt niet als james brown. wat is dat nouquote:Op donderdag 1 december 2011 14:32 schreef bijdehand het volgende:
[..]![]()
T-Dog is gewoon nutteloos. Hij is nooit in beeld en voldoet ook niet aan stereotypen (want dan moest hij als eerste dood). Hopelijk gaat hij nog iets toevoegen, maar vrees van niet. Hij zou wel goed zijn als de nieuwe Otis
Behalve dat ie dat ook niet deed.quote:Op donderdag 1 december 2011 18:01 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Als jij een vrouw hardhandig tot seks wil dwingen wanneer zij geen seks met jou wil is dat verkrachting. Daar is niet echt een grijs gebied in.
Volgens mij zegt hij dat hij hoopte dat Rick dood was/snel dood zou gaan omdat Rick zijn karakter ( te soft ) niet opgewassen is tegen de huidige wereld.quote:Op donderdag 1 december 2011 18:16 schreef Baszh het volgende:
Hij zegt ook niet dat hij Rick dood wilde, alleen dat toen hij eenmaal wat met Lori had en Rick toch bleek te leven had hij liever dat Rick dood was geweest.
Dat dus. Zie ook het volledige gesprek, dat HiZ postte.quote:Op vrijdag 2 december 2011 19:56 schreef yavanna het volgende:
[..]
Volgens mij zegt hij dat hij hoopte dat Rick dood was/snel dood zou gaan omdat Rick zijn karakter ( te soft ) niet opgewassen is tegen de huidige wereld.
Details, details. Vraag me af of er überhaupt zombiefilms zijn waar er aan dit detail gedacht is. Zou wel vet zijnquote:Op vrijdag 2 december 2011 20:26 schreef vault_tec het volgende:
Weet niet of die al gepost is
[ afbeelding ]
Dat vereist meer budget, wat er simpelweg niet is.quote:Op vrijdag 2 december 2011 20:28 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Details, details. Vraag me af of er überhaupt zombiefilms zijn waar er aan dit detail gedacht is. Zou wel vet zijn
Shane is de enige realist, en tevens de smaakmaker van de hele serie.quote:Op zaterdag 3 december 2011 04:13 schreef Bellatrix het volgende:
Mooie aflevering.
Maar wat is die Shane een klapmongool zeg.
Mocht die zombie shit ooit echt gebeuren zit ik liever bij Shane dan bij Rick.quote:Op zaterdag 3 december 2011 04:13 schreef Bellatrix het volgende:
Mooie aflevering.
Maar wat is die Shane een klapmongool zeg.
En in tvseries is de smaakmaker vrijwel nooit de normale, Shane heeft weliswaar gelijk dat zombies een grotere dreiging vormen dan sommigen doorhebben, hij vormt tegelijk zelf ook een gevaar voor de groep en gedraagt zich, inderdaad, als een mongool.quote:Op zaterdag 3 december 2011 09:17 schreef Suc het volgende:
[..]
Shane is de enige realist, en tevens de smaakmaker van de hele serie.
Het is geen Left 4 Dead hoor.quote:Op zaterdag 3 december 2011 12:39 schreef ems. het volgende:
10 walkers die 1 voor 1 uit de schuur komen zijn niet bepaald een dreiging voor een groep gewapende personen die ze opwachten lijkt meGewoon point&click!
Hij is inderdaad de smaakmaker, zeker weten!quote:Op zaterdag 3 december 2011 09:17 schreef Suc het volgende:
[..]
Shane is de enige realist, en tevens de smaakmaker van de hele serie.
In veel van die Amerikaanse suburbs hebben ze nepgras dat niet groeit en dus ook niet gemaaid hoeft te worden.quote:Op vrijdag 2 december 2011 20:26 schreef vault_tec het volgende:
Weet niet of die al gepost is
[ afbeelding ]
Shane zit ook in de serie Eastwick, gebaseerd op The Witches of Eastwick.quote:Op zaterdag 3 december 2011 02:09 schreef planethugo het volgende:
Net the ghost writer gezien, speelt shane een rolletje en hij heet daar Rick
Shane is GEEN eikel. Rick is de slappe lul die geen beslissingen durft te maken. Gewoon die Herschel en zijn redneck family executeren (ex meid) en de farm overnemen.quote:Op zondag 4 december 2011 02:01 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Shane zit ook in de serie Eastwick, gebaseerd op The Witches of Eastwick.
Bijna net zo'n eikel daar
Serie is (helaas) gecancelled na 1 seizoen.
Die OTIS bv werd echt opgegeten, net zoals die fietsen zombie. Hangt er misschien vanaf hoeveel honger de walker heeft. Zou je trouwens besmet worden als je wordt gebeten, of heeft iedereen het zombie virus, en wordt het actief als je dood gaat? Hoe zou dat dan werken als een vrouw een baby heeft die in de baarmoeder sterft, wordt dat dan ook een zombie ?quote:Op zondag 4 december 2011 01:33 schreef athlonkmf het volgende:
Wat ik nog steeds niet begrijp: je wordt een zombie als je gebeten wordt. Maar de zombie die je bijt zal toch nooit ophouden met 1 beet? Die zal je wel afkloven. Hoe kunnen er dan zoveel walkers zijn?
Zombies zijn niet heel slim en willen gewoon alleen eten. Dus die bijten een willekeurige plek, door de beet is het slachtoffer besmet, maar niet iedereen blijft natuurlijk zitten wachten tot ie is opgegeten.quote:Op zondag 4 december 2011 01:33 schreef athlonkmf het volgende:
Wat ik nog steeds niet begrijp: je wordt een zombie als je gebeten wordt. Maar de zombie die je bijt zal toch nooit ophouden met 1 beet? Die zal je wel afkloven. Hoe kunnen er dan zoveel walkers zijn?
Zie je heel verschillende theorieen over in de diverse zombie literatuur. Day by day armageddon bijvoorbeeld gaat ervanuit dat iedereen besmet is en dus gevaarlijk in principe. Maar veel schrijvers houden het op een tweedeling van mensen/zombies die alleen door beten of bloed bloed contact wordt overgedragenquote:Op zondag 4 december 2011 07:22 schreef FoXje het volgende:
[..]
Die OTIS bv werd echt opgegeten, net zoals die fietsen zombie. Hangt er misschien vanaf hoeveel honger de walker heeft. Zou je trouwens besmet worden als je wordt gebeten, of heeft iedereen het zombie virus, en wordt het actief als je dood gaat? Hoe zou dat dan werken als een vrouw een baby heeft die in de baarmoeder sterft, wordt dat dan ook een zombie ?
Shane is een eikel. Dat ie in bepaalde situaties gelijk heeft onder deze omstandigheden maakt m nog geen fijn mens.quote:Op zondag 4 december 2011 07:21 schreef FoXje het volgende:
[..]
Shane is GEEN eikel. Rick is de slappe lul die geen beslissingen durft te maken. Gewoon die Herschel en zijn redneck family executeren (ex meid) en de farm overnemen.
Dat vind jijquote:Op zondag 4 december 2011 10:21 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Shane is een eikel. Dat ie in bepaalde situaties gelijk heeft onder deze omstandigheden maakt m nog geen fijn mens.
Even een familie executeren, dat is een teken van mentale gezondheid.quote:Op zondag 4 december 2011 07:21 schreef FoXje het volgende:
[..]
Shane is GEEN eikel. Rick is de slappe lul die geen beslissingen durft te maken. Gewoon die Herschel en zijn redneck family executeren (ex meid) en de farm overnemen.
Dat is een teken van overleven. En dat was mijn idee, en niet van Shanequote:Op zondag 4 december 2011 12:24 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Even een familie executeren, dat is een teken van mentale gezondheid.
Hoe wordt er dan verklaard dat mensen door een onschuldige/oppervlakkige beet van een walker toch snel ziek worden en dood gaan?quote:Op zondag 4 december 2011 10:17 schreef Stefan het volgende:
In de comic raak je besmet door de wond. Een arm of been afhakken helpt dus als je net bent gebeten in dat deel. Maar in de comic heeft idd iedereen het virus al, daar word je zombie na het sterven van een natuurlijke dood of een ongeluk/moord
Dat zijn meestal infected ipv zombies.quote:Op zondag 4 december 2011 09:39 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zie je heel verschillende theorieen over in de diverse zombie literatuur. Day by day armageddon bijvoorbeeld gaat ervanuit dat iedereen besmet is en dus gevaarlijk in principe. Maar veel schrijvers houden het op een tweedeling van mensen/zombies die alleen door beten of bloed bloed contact wordt overgedragen
Walking Dead werkt met dezelfde regels als Romero's films. Dus het virus word actief als je dood gaat en waarschijnlijk heeft iedereen het al. De reden dat de meeste mensen zombie worden van een beet is dat een wond van een zombiebijt tot een dodelijke infectie leid. Een beetje bloed op je krijgen is dus waarschijnlijk ook niet zo gevaarlijk als in een 28 ... Later film waarin je met Infected zit.quote:Op zondag 4 december 2011 07:22 schreef FoXje het volgende:
[..]
Die OTIS bv werd echt opgegeten, net zoals die fietsen zombie. Hangt er misschien vanaf hoeveel honger de walker heeft. Zou je trouwens besmet worden als je wordt gebeten, of heeft iedereen het zombie virus, en wordt het actief als je dood gaat? Hoe zou dat dan werken als een vrouw een baby heeft die in de baarmoeder sterft, wordt dat dan ook een zombie ?
Gerechtvaardigd gedrag of niet, het is en blijft een eikelquote:Op zondag 4 december 2011 12:19 schreef ems. het volgende:
Shane's gedrag is voornamelijk iets wat voortkomt uit het onkunnen en de naïviteit van zijn groepsgenoten. Ik zou ook doordraaien als ik in een zombie apocalypse zit en iedereen om mij heen lijkt wel hun best te doen om dood te gaan
Het gaat klinken als wetenschap zo.quote:Op zondag 4 december 2011 09:39 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zie je heel verschillende theorieen over in de diverse zombie literatuur.
Een zombiebeet is zwaar geinfecteerd. Waarschijnlijk omdat het rottende lijken zijn die rondlopen.quote:Op zondag 4 december 2011 12:28 schreef Palomar het volgende:
[..]
Hoe wordt er dan verklaard dat mensen door een onschuldige/oppervlakkige beet van een walker toch snel ziek worden en dood gaan?
dodelijk ja, maar vervolgens worden ze zelf ook weer zombiequote:Op zondag 4 december 2011 13:13 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Een zombiebeet is zwaar geinfecteerd. Waarschijnlijk omdat het rottende lijken zijn die rondlopen.Dus het virus dood je niet, maar de infectie van alle troep uit een zombiebeet is gewoon zeer dodelijk.
Dus iedereen draagt het virus in zich, maar het virus maakt niet dat je dood gaat. Een beet maakt wel dat je dood gaat, en dan gaat het virus dus werken.quote:Op zondag 4 december 2011 14:31 schreef andreas612 het volgende:
[..]
dodelijk ja, maar vervolgens worden ze zelf ook weer zombieje verwoordt het leuk maar helaas pindakaas
nee, wat ik bedoelde is dat je juist dood gaat en vervolgens weer opstaat door dat virus in die zombie (die hij overbrengt dmv hapje oid), aan zo'n klein schaafwondje ga je echt niet dood hoorquote:Op zondag 4 december 2011 14:56 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Dus iedereen draagt het virus in zich, maar het virus maakt niet dat je dood gaat. Een beet maakt wel dat je dood gaat, en dan gaat het virus dus werken.
Omdat je zombie word als je dood gaat. Dat is het hele punt. Enige helaas pindakaas is dat jij het niet snapt.quote:Op zondag 4 december 2011 14:31 schreef andreas612 het volgende:
[..]
dodelijk ja, maar vervolgens worden ze zelf ook weer zombieje verwoordt het leuk maar helaas pindakaas
Ja, dat is wel een beetje tegenstrijdig, als je erover nadenkt zou die beet helemaal geen verschil moeten maken als iedereen al besmet is.quote:Op zondag 4 december 2011 12:28 schreef Palomar het volgende:
[..]
Hoe wordt er dan verklaard dat mensen door een onschuldige/oppervlakkige beet van een walker toch snel ziek worden en dood gaan?
Maar dan zou je met antibiotica oid misschien wel te redden zijn van die infectie.quote:Op zondag 4 december 2011 13:13 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Een zombiebeet is zwaar geinfecteerd. Waarschijnlijk omdat het rottende lijken zijn die rondlopen.Dus het virus dood je niet, maar de infectie van alle troep uit een zombiebeet is gewoon zeer dodelijk.
Door een losse opmerking op een ander forum ben ik een tijdje heel veel zombie boeken gaan lezen en dan leidde dan weer tot ouwehoer discussies tussen de politieke discussies doorquote:Op zondag 4 december 2011 13:11 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Het gaat klinken als wetenschap zo.
Wie is er dood gegaan aan een schaafwondje dan? En als dat gebeurt is is diegene niet doodgegaan door het schaafwondje, maar door de ontsteking van dat schaafwondje. Wat wanneer het door een zombie gebeurd heel extreem is.quote:Op zondag 4 december 2011 15:15 schreef andreas612 het volgende:
[..]
nee, wat ik bedoelde is dat je juist dood gaat en vervolgens weer opstaat door dat virus in die zombie (die hij overbrengt dmv hapje oid), aan zo'n klein schaafwondje ga je echt niet dood hoor
In de serie niet, maar door de makers wel.quote:Op zondag 4 december 2011 14:57 schreef Tim86 het volgende:
Inderdaad, zo ingewikkeld is het niet. Er is alleen nergens in de serie aangetoond dat ze dit idee van de comic ook volgen. Hoe zit het dan met die lijken die in hun auto's zaten bijvoorbeeld?
Sorry, maar dat klinkt volstrekt onlogisch. Als je de besmetting al in je hebt, dan zouden niet dodelijke beten ook niet veel moeten uitmaken. Je zou dan verwachten dat je een dodelijke wond nodig hebt om de 'zombie-fase' te activeren.quote:Op zondag 4 december 2011 13:13 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Het is wel een serie, maar een serie werkt pas goed als hij een interne cohesie heeft. Dat wil zeggen; er moeten regels zijn. Die regels kunnen net zo onmogelijk zijn als de schrijver het wil, maar zolang hij zich eraan houdt blijft het verhaal acceptabel. Het wordt voor de meeste mensen pas ongeloofwaardig als schrijvers zich niet aan hun eigen regels houden.quote:Op zondag 4 december 2011 15:31 schreef Palomar het volgende:
[..]
Maar dan zou je met antibiotica oid misschien wel te redden zijn van die infectie.
(al is het natuurlijk niet echt, maar slechts een serie).
die kerel die ze toch achtergelaten hebben in seizoen 1 bij zo'n boom?quote:Op zondag 4 december 2011 15:35 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Wie is er dood gegaan aan een schaafwondje dan? En als dat gebeurt is is diegene niet doodgegaan door het schaafwondje, maar door de ontsteking van dat schaafwondje. Wat wanneer het door een zombie gebeurd heel extreem is.
[..]
In de serie niet, maar door de makers wel.
En die lijken in de auto's zijn misschien verhongerde zombies? Die zullen wel niet begrepen hebben hoe ze uit de auto konden komen. Of een foutje van de makers.
Dat was nog een aardige beet hoor.quote:Op zondag 4 december 2011 15:38 schreef andreas612 het volgende:
[..]
die kerel die ze toch achtergelaten hebben in seizoen 1 bij zo'n boom?
verhongerde zombies kan opzich wel, ze hebben toch ook die zombies lopen voeren met kippen in die schuur?
Het is niet de wond van de beet die dodelijk is, het is de gore troep uit de bek van de zombie die in die wond komt te zitten die zorgt dat het zwaar ontsteekt. Daar past de koorts ook bij en daar ga je dood aan. Niet aan de wond. Dat zeg ik ook al in de post die je quote, maar misschien dat het woord ontsteking duidelijker is dan infectie. (Woordkeuze komt door vertalen uit het engels)quote:Op zondag 4 december 2011 15:36 schreef HiZ het volgende:
[..]
Sorry, maar dat klinkt volstrekt onlogisch. Als je de besmetting al in je hebt, dan zouden niet dodelijke beten ook niet veel moeten uitmaken. Je zou dan verwachten dat je een dodelijke wond nodig hebt om de 'zombie-fase' te activeren.
Iedereen besmet is trouwens wel spannend voor nadat je de walkers onder controle hebt gekregen. Als iemand in zijn slaap dood gaat kan hij dus zijn hele familie afmaken voordat ze door hebben dat er weer een uitbraak is.
het zombie-virus kan niet bestreden worden en maakt je een zombie. Andere infecties moeten gaan om bacteriën en zo die gewoon wel met anti-biotica kan worden bestreden.quote:Op zondag 4 december 2011 15:49 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Dat was nog een aardige beet hoor.
[ afbeelding ]
[..]
Het is niet de wond van de beet die dodelijk is, het is de gore troep uit de bek van de zombie die in die wond komt te zitten die zorgt dat het zwaar ontsteekt. Daar past de koorts ook bij en daar ga je dood aan. Niet aan de wond. Dat zeg ik ook al in de post die je quote, maar misschien dat het woord ontsteking duidelijker is dan infectie. (Woordkeuze komt door vertalen uit het engels)
Het zou best kunnen dat je met anti-biotica (als die sterk genoeg zijn) dat aan kan pakken. In zombieverhalen met dezelfde regels werkt amputatie vaak ook als je op tijd bent. Dan moet je alleen niet overlijden aan de amputatie.quote:Op zondag 4 december 2011 16:00 schreef HiZ het volgende:
[..]
het zombie-virus kan niet bestreden worden en maakt je een zombie. Andere infecties moeten gaan om bacteriën en zo die gewoon wel met anti-biotica kan worden bestreden.
Voor de cohesie van het verhaal moet je dan niet een in principe geneesbare infectie attributen gaan toekennen die horen bij de zombie-infectie.
Ja, deze uit Ep 1 had zelfs geen maag en darmen meerquote:Op zondag 4 december 2011 15:38 schreef andreas612 het volgende:
verhongerde zombies kan opzich wel, ze hebben toch ook die zombies lopen voeren met kippen in die schuur?
die was ook bijna doodquote:Op zondag 4 december 2011 18:44 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ja, deze uit Ep 1 had zelfs geen maag en darmen meer
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed punt, en in theorie zouden hoofden in de TV-serie ook in leven moeten blijven.quote:Op zondag 4 december 2011 18:44 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ja, deze uit Ep 1 had zelfs geen maag en darmen meer
[ afbeelding ]
In de comics blijven afgehakte hoofden ook leven
Maar bij Romero is er helemaal geen sprake van een besmetting; daar gaat het erom dat 'de hel vol is' waardoor doden gereanimeerd worden.quote:Op zondag 4 december 2011 12:31 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Dat zijn meestal infected ipv zombies.
[..]
Walking Dead werkt met dezelfde regels als Romero's films. Dus het virus word actief als je dood gaat en waarschijnlijk heeft iedereen het al. De reden dat de meeste mensen zombie worden van een beet is dat een wond van een zombiebijt tot een dodelijke infectie leid. Een beetje bloed op je krijgen is dus waarschijnlijk ook niet zo gevaarlijk als in een 28 ... Later film waarin je met Infected zit.
(En of de baby er als zombie uit komt ligt er aan of het ver genoeg gevormd is om besmet te kunnen worden. Als dat zo is komt het er als zombie uit na overlijden in de baarmoeder. Al vraag ik mij af of ze dat wel in een TV serie willen stoppen, dat is zelfs voor een zombieverhaal nog vrij luguber)
Ook nooit bevestigd...dat is alleen een bekende quote geworden omdat die ene kerel dat zeiquote:Op zondag 4 december 2011 20:46 schreef HiZ het volgende:
[..]
Maar bij Romero is er helemaal geen sprake van een besmetting; daar gaat het erom dat 'de hel vol is' waardoor doden gereanimeerd worden.
Comicspoilerquote:Op zondag 4 december 2011 19:32 schreef Mirel het volgende:
Ik had eens het idee en ik zie nu dat er over nog 'levende' hoofden gepraat wordt; zou het niet gaaf zijn als er een dude of een groepering is die andere mensen buiten hun groep of woonplek/fort houdt door zombiekoppen op hekken en dergelijke te rammen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In plaats van tvCombineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
Ja euh, hier ben ik het dus totaal niet mee eens.quote:Op zondag 4 december 2011 12:31 schreef Ugjerke het volgende:
Dus het virus word actief als je dood gaat en waarschijnlijk heeft iedereen het al. De reden dat de meeste mensen zombie worden van een beet is dat een wond van een zombiebijt tot een dodelijke infectie leid.
quote:Op maandag 5 december 2011 02:08 schreef Stefan het volgende:
[..]
ComicspoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In plaats van tv![]()
Er is niet zoveel om mee eens of oneens te zijn. Dit is gewoon hoe het werkt in de serie.quote:Op maandag 5 december 2011 02:23 schreef n0ir het volgende:
[..]
Ja euh, hier ben ik het dus totaal niet mee eens.
Je zal vast ergens gelezen hebben dat de serie "Romero's regels" volgt maar in de serie komt het zeker over alsof je pas geïnfecteerd raakt ná een zombie-beet. Jij (en een zooi anderen) beweert dat als Carl was gestorven op de operatietafel hij weer opgestaan was als zombie? Ik geloof er niks van.
Toen de zus van Andrea was gebeten ging ze behoorlijk snel daarna dood, sneller dan zou gebeuren als je pus, uitwerpselen, bacteriën en virussen, rottend vlees en andere rotzooi in een willekeurige wond zou smeren. Dit is voor mij toch een indicatie dat het zombie-virus de reden van haar dood was.
Maar we zullen het zien als Shane (:r ) een survivor doodschiet (kwestie van tijd lijkt me, psycho). Ik durf te wedden dat die persoon dood blijft.
Laten we het om de eer houden, de winnaar moet de volgende link een week (?) lang in z'n signatuur zetten.quote:Op maandag 5 december 2011 02:32 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Er is niet zoveel om mee eens of oneens te zijn. Dit is gewoon hoe het werkt in de serie.Een zombiebeet leid gewoon tot een superinfectie. Maar in het geval van Andrea's zus was dat niet eens nodig denk ik, dat was een flinke beet.
[ afbeelding ]
Maar in plaats van je te verwijzen naar het interview waarin de schrijver praat over de dodelijkheid van zombiebeten troggel ik liever je geld af aangezien je wil wedden. Tientje?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 5 december 2011 02:41 schreef n0ir het volgende:
[..]
Laten we het om de eer houden, de winnaar moet de volgende link een week (?) lang in z'n signatuur zetten.
n0ir is een baas
Ugjerke is een baasDat is een nog leukere prijs.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kom maar op Shane, en nou geen headshot maken.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
Eigenlijk best een goeie observatie.quote:Op maandag 5 december 2011 02:23 schreef n0ir het volgende:
[..]
Je zal vast ergens gelezen hebben dat de serie "Romero's regels" volgt maar in de serie komt het zeker over alsof je pas geïnfecteerd raakt ná een zombie-beet. Jij (en een zooi anderen) beweert dat als Carl was gestorven op de operatietafel hij weer opgestaan was als zombie? Ik geloof er niks van.
Toen de zus van Andrea was gebeten ging ze behoorlijk snel daarna dood, sneller dan zou gebeuren als je pus, uitwerpselen, bacteriën en virussen, rottend vlees en andere rotzooi in een willekeurige wond zou smeren. Dit is voor mij toch een indicatie dat het zombie-virus de reden van haar dood was.
Maar we zullen het zien als Shane (:r ) een survivor doodschiet (kwestie van tijd lijkt me, psycho). Ik durf te wedden dat die persoon dood blijft.
quote:Op maandag 5 december 2011 02:08 schreef Stefan het volgende:
[..]
ComicspoilerNICESPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In plaats van tv
When all else fails, you always have delusion.
ik ben het met jou eens, ik denk er hetzelfde over.quote:Op maandag 5 december 2011 02:23 schreef n0ir het volgende:
[..]
In de strips is er wel het geval dat er een virus is en als je sterft je zombie wordt. Alleen komen ze hier pas veel later achter in de strips.quote:Op maandag 5 december 2011 02:23 schreef n0ir het volgende:
[..]
Jup. Ik wil ook zo'n kruisboog.quote:Op maandag 5 december 2011 12:24 schreef kapiteintje het volgende:
Zijn jullie ook zo'n fan van deze baas?
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 5 december 2011 12:53 schreef Mirel het volgende:
Hij jaagt ook op vampieren
[ afbeelding ]
Ik denk dat ik op een bootje zou gaan zitten. De hele zee of rivier als mijn slotgracht.quote:Op maandag 5 december 2011 12:00 schreef athlonkmf het volgende:
ik wacht eigenlijk nog steeds (ook voor de comics) dat ze eens eindelijk terugvechten.
Wat zullen jullie "anti-walkers plannen zijn?
Een paar ideen
Een of ander autodemolition-bedrijf vinden. Een sirene plaatsen, walkers komen er op af. Vallen in de schredder en...
Of om je fort heen een diepe tunnel graven met spietsen, messen en ander scherp spul. Walkers vallen er in, en worden door hun eigen pogingen om er uit te komen lekker fijngehakt.
Ach, zelfs Romero's zombies zijn niet 100% hetzelfde door alle films heen. Als men het heeft over de regels (bij gebrek aan beter woord) die zijn films volgen gaat het ook over de dingen die wel gelijk blijven. Zo zijn zombies in de eerdere films bang voor vuur en hebben ze er later vrijwel geen probleem mee en kunnen zombies in eerste instantie niks behalve eten en kunnen ze in latere films hele simpele dingen leren.quote:Op maandag 5 december 2011 11:04 schreef Mirel het volgende:
[..]
Eigenlijk best een goeie observatie.
Hoe dan ook, ik heb zelf nooit de zombiefilms van Romero gezien, maar het is leuker als de nieuwe zombiefictie gewoon net even dingen wat anders doet. Anders blijft het hetzelfde. Beetje een regel in veel fictie, nieuwe dingen proberen. Ik zal nog wel Romero films kijken, en ik vind het al leuk dat ze daar uit hun graf opstaan, dan heb ik het gevoel dat ik niet gewoon een old school Walking Dead zit te kijken maar iets wat net even wat anders is.
[..]
NICE![]()
Dat word ook nergens beweerd.quote:Op maandag 5 december 2011 14:51 schreef Stefan het volgende:
Romero heeft het fenomeen zombie zelf ook niet bedacht, alleen aangepast naar zn eigen ideeen
Hier? Het enige wat gezegd is is dat de serie zijn interpretatie volgt en dat die daarom van toepassing is.quote:Op maandag 5 december 2011 15:33 schreef Stefan het volgende:
Maar t wordt gedaan alsof zijn interpretatie heilig is
Fanboy meldt zich! Ik heb me bewust afzijdig gehouden in de "discussie" hier aangezien het in mijn ogen alle kanten op kan qua zombies. Er zijn al zoveel verklaringen verzonnen in de loop der jaren dat zo'n beetje alles mogelijk is. Persoonlijk ben ik een liefhebber van Max Brooks door de realistische schrijfstijl (voor zover je een zombie apocalyps realistisch kunt noemen natuurlijk)quote:Op maandag 5 december 2011 15:35 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ik denk dat tegenwoordig Max Brooks' interpretatie onder zombiefans minstens net zo "heilig" is.
Wat ik bij hem vooral tof vind is vooral de manier waarop hij uitlegt waarom het leger faalt tegen de horden zombies. Zijn uitleg zou ik nog best kunnen zien gebeuren, ware het niet dat er nooit zombies zullen zijn.quote:Op maandag 5 december 2011 15:41 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Fanboy meldt zich! Ik heb me bewust afzijdig gehouden in de "discussie" hier aangezien het in mijn ogen alle kanten op kan qua zombies. Er zijn al zoveel verklaringen verzonnen in de loop der jaren dat zo'n beetje alles mogelijk is. Persoonlijk ben ik een liefhebber van Max Brooks door de realistische schrijfstijl (voor zover je een zombie apocalyps realistisch kunt noemen natuurlijk)
en die verklaring is?quote:Op maandag 5 december 2011 15:47 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Wat ik bij hem vooral tof vind is vooral de manier waarop hij uitlegt waarom het leger faalt tegen de horden zombies. Zijn uitleg zou ik nog best kunnen zien gebeuren, ware het niet dat er nooit zombies zullen zijn.
Moment, staat iemand hard op de voordeur te bonzen.
Een boek van bijna 400 pagina's. Te lang om zo uit te leggen, maar koop het je? Als zombieliefhebber is dat onmogelijk een miskoop (world war Z)quote:
En de film komt eraanquote:Op maandag 5 december 2011 16:27 schreef ems. het volgende:
Er is ook een heel degelijk audiobook van World War Z verschenen. Aanrader als je geen zin hebt om te lezen
Vrij lang, maar de korte versie is dat ze wapens en tactieken gebruiken die men tegen bewapende vijanden en vijandelijke legers zou gebruiken. En dat sommige overbodige zooi alleen maar gebruikt word voor propaganda doeleinden.quote:
Klopt niet helemaal, want met een M1 kun je gewoon over zombies heenrijden. En een paar MOAB's en alle zombies staan in de fik. Maar wel mooi boekquote:Op maandag 5 december 2011 15:47 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Wat ik bij hem vooral tof vind is vooral de manier waarop hij uitlegt waarom het leger faalt tegen de horden zombies. Zijn uitleg zou ik nog best kunnen zien gebeuren, ware het niet dat er nooit zombies zullen zijn.
Moment, staat iemand hard op de voordeur te bonzen.
Zou een M1 zich niet klem rijden op een gegeven moment?quote:Op maandag 5 december 2011 17:07 schreef FoXje het volgende:
[..]
Klopt niet helemaal, want met een M1 kun je gewoon over zombies heenrijden. En een paar MOAB's en alle zombies staan in de fik. Maar wel mooi boek
Achja, is allemaal leuk beschreven. Maar vooralsnog onrealistisch. Als ik me het goed herinner worden mensen zombies door een virus, Solanum genoemd, dat soms voorkomt. Het is echter niet 'airborne' (als ik het me goed herinner) dus een wereldwijde zombieplaag is sowieso onmogelijk.quote:Op maandag 5 december 2011 17:07 schreef FoXje het volgende:
[..]
Klopt niet helemaal, want met een M1 kun je gewoon over zombies heenrijden. En een paar MOAB's en alle zombies staan in de fik. Maar wel mooi boek
Een verhaal maken met een airborne virus is sowieso een beetje saai lijkt mij. Dan mis je een groot deel van de verspreiding er van. Tenzij het een virus is die pas actief word als je dood gaat, zoals eerder bediscussieerd. Maar in World War Z begint de verspreiding toch ook stapje voor stapje over de wereld heen? Het gevaar van een zombieplaag is juist dat het zich exponentieel verspreid dus makkelijk aan te pakken in het begin, maar als je te lang wacht ben je de pineut.quote:Op maandag 5 december 2011 17:13 schreef Platina het volgende:
[..]
Achja, is allemaal leuk beschreven. Maar vooralsnog onrealistisch. Als ik me het goed herinner worden mensen zombies door een virus, Solanum genoemd, dat soms voorkomt. Het is echter niet 'airborne' (als ik het me goed herinner) dus een wereldwijde zombieplaag is sowieso onmogelijk.
Ja, aan het einde van seizoen 1 verteld de wetenschapper in het CDC dat wetenschappers in andere onderzoekscentra over de wereld heen de hoop op hebben gegeven en dat veel van hen zelfmoord hebben gepleegd of onder de voet gelopen zijn.quote:Op maandag 5 december 2011 17:19 schreef n0ir het volgende:
Is er in TWD wel eens iets gezegd hoe het er qua zombies uitziet in andere werelddelen dan Amerika?
Ja, maar dat exponentieel verspreiden vind ik altijd zn vaag verhaal. Dan zouden al veel mensen gebeten moeten worden en ontsnappen. Mij lijkt juist dat mensen zo overrompeld worden dat ze opgegeten worden en dus geen zombie meer worden.quote:Op maandag 5 december 2011 17:19 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Een verhaal maken met een airborne virus is sowieso een beetje saai lijkt mij. Dan mis je een groot deel van de verspreiding er van. Tenzij het een virus is die pas actief word als je dood gaat, zoals eerder bediscussieerd. Maar in World War Z begint de verspreiding toch ook stapje voor stapje over de wereld heen? Het gevaar van een zombieplaag is juist dat het zich exponentieel verspreid dus makkelijk aan te pakken in het begin, maar als je te lang wacht ben je de pineut.
Met exponentieel verspreiden bedoel ik gewoon dat elke zombie een meervoud aan mensen bijt/eet die zombies worden die weer een meervoud aan mensen bijt. En zolang de zombies niet door mensen hun schedels heen kauwen, wat me lastig lijkt, worden hun slachtoffers ook zombies.quote:Op maandag 5 december 2011 17:25 schreef Platina het volgende:
[..]
Ja, maar dat exponentieel verspreiden vind ik altijd zn vaag verhaal. Dan zouden al veel mensen gebeten moeten worden en ontsnappen. Mij lijkt juist dat mensen zo overrompeld worden dat ze opgegeten worden en dus geen zombie meer worden.
Aflevering 7 is het beterquote:Op zondag 11 december 2011 21:17 schreef 2dope het volgende:
Ik hoor veelal negatieve geluiden over seizoen 2. Ik vond seizoen 1 best wel heel erg vet; wordt het na S02E03 wat beter qua actie/spanning of blijft het bij jankende wijven en kibbelende dramaqueens?
De laatste 5 minutenquote:
was toch al gepost?quote:Op zondag 11 december 2011 22:07 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik kwam deze nog tegen
[ afbeelding ]
Hij is fokking lekker.quote:Op maandag 5 december 2011 12:24 schreef kapiteintje het volgende:
Zijn jullie ook zo'n fan van deze baas?
[ afbeelding ]
Zombie Survival Guidequote:Op maandag 5 december 2011 17:05 schreef Platina het volgende:
World War Z en Zombie Survival Guide kan ik van harte aanbevelen! Echt goede boeken!
Ik volg het topic niet maar ik dacht ik post het wel ffquote:Op zondag 11 december 2011 22:36 schreef andreas612 het volgende:
[..]
was toch al gepost?
volgens mij was daar nog een hele discussie over dat er in de USA van die nepgrasmatten liggen enzo..
zombie-gras, dat is dood, dus groeit niet meer, maar lijkt wel levend!quote:Op zondag 11 december 2011 22:07 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik kwam deze nog tegen
[ afbeelding ]
Bij ons een straat verder hebben ze zo'n nep grasmat (vorig jaar gelegd) en dat ziet er een stuk kunstmatiger uit dan op die foto. Zombiegras is dan een betere uitleg.quote:Op zondag 11 december 2011 22:36 schreef andreas612 het volgende:
[..]
volgens mij was daar nog een hele discussie over dat er in de USA van die nepgrasmatten liggen enzo..
quote:Here are some quotes from various folks in the thread dedicated to The Walking Dead:
"Why are the writers doing their best to make us hate the main characters?"
"Man, this show is getting more and more soap opera-y every week. They really need to get back on the road because it's starting to stagnate."
"I was trying not to dislike Dale and Andrea, I've failed."
"I think at this point, the words that come to mind when I think of Lori are 'useless' and 'no redeeming qualities.' That's probably not good for your leading lady."
"Yes, I do hate the shit out of most everybody."
It's not like we have a special section of our forums for people to hate a TV show. Those are people in a thread reserved for fans of The Walking Dead! And the weird thing is that they are fans. The people who don't like the show don't watch it, but the people who love this show hate it. Go to the comments section over at the AV Club whenever they recap a new episode, and you'll find that most of those commenters are similarly pissed off at the show. The show that they keep watching. Every. Single. Week.
And why do they do that? One word: Hope. And now for some more words: Everyone who watches The Walking Dead isn't watching it because it's good; they're watching it because it can be good (and because Daryl rules). When I heard about this show, I was on board because I thought, "This could be either a show about people fighting zombies OR a show about interesting, diverse strangers trying to set up a new life at the end of the world, and also there are zombies in the background." It is, unfortunately, neither of those shows (it's a show where 12 unlikable people get into tense whisper-fights inches from each other's faces and between two and four zombies get killed every episode to remind people that HEY ZOMBIES). But I keep watching because, one day, it might be one of those better shows I envisioned when the show was first announced.
Some people watch because the graphic novel on which the show is based is awesome, and they're holding out hope that, one day, the show might be as good as the comics. Some people keep watching because it has all of the ingredients of a good show (money, the creative freedom a network like AMC allows, great source material, lots of characters, a liberal amount of side-boob, zombies), and even though it hasn't embraced those ingredients yet, it still might some day.
The Walking Dead is successful because people are tuning in but watching a different, better show in their imaginations, every single week. We, as a television-viewing audience, have never been this optimistic.
Beetje jammer inderdaad.quote:Op zondag 25 december 2011 03:52 schreef Tim86 het volgende:
Tijdens seizoen 1 zat iedereen hier te zeiken dat het saai was en nu loopt iedereen dat seizoen weer te romantiseren en is seizoen 2 saai
toch blijf iedereen trouw kijkenquote:Op zondag 25 december 2011 23:06 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Beetje jammer inderdaad.
Alleen de pilot kreeg veel lof, sindsdien loopt iedereen te mekkeren.
Laatst weer seizoen 1 gekeken, waar ik ook veel over mekkerde, maar daar gebeurt in minder zendtijd nog een stuk meer dan in seizoen 2. Of seizoen 1 meer lof verdiende dan het kreeg, of dat seizoen 2 gewoon nog slechter is.. Tsja...quote:Op zondag 25 december 2011 03:52 schreef Tim86 het volgende:
Tijdens seizoen 1 zat iedereen hier te zeiken dat het saai was en nu loopt iedereen dat seizoen weer te romantiseren en is seizoen 2 saai
Ze maken meerdere series hè.quote:Op maandag 26 december 2011 00:57 schreef ems. het volgende:
Maar waarom een -lager- budget? Als seizoen 1 zo succesvol is zou je toch juist verwachten dat er meer centjes in gestoken wordt. Of in ieder geval een gelijke investering.
Precies. Zelfde een beetje als met Heroes toch? Ondanks dat die serie een wereldwijde hit was nooit echt winst op gemaakt toch?quote:Op maandag 26 december 2011 13:57 schreef Xaobotnik het volgende:
AMC heeft over de meeste series die ze uitzenden alleen maar de licentie om het te mogen uitzenden. De daadwerkelijke rechten hebben ze niet. Die hebben ze wel over om. The Walking Dead en Rubicon. Die laatste (goede serie overigens) hebben ze gecancelled, en in The Walking Dead zijn ze gaan snijden. De series waar ze de rechten niet van hebben, hebben ze namelijk weinig invloed op. Mad Men moet gewoon een x-bedrag kosten, en dat dient AMC te betalen.
Verder lijk je te denken dat wanneer je een succesvolle serie hebt, je dan ook meer budget hebt. Dit is echter niet zo. Sowieso zijn de opbrengsten een meerjaren plan. In de meeste gevallen wordt het echte geld pas echt verdient wanneer de serie verkocht wordt aan andere zenders, wereldwijd. Tijdens de initiële uitzendperiode niet echt, afgezien van wat TV-gelden.
Tnx voor de uitlegquote:Op maandag 26 december 2011 13:57 schreef Xaobotnik het volgende:
AMC heeft over de meeste series die ze uitzenden alleen maar de licentie om het te mogen uitzenden. De daadwerkelijke rechten hebben ze niet. Die hebben ze wel over om. The Walking Dead en Rubicon. Die laatste (goede serie overigens) hebben ze gecancelled, en in The Walking Dead zijn ze gaan snijden. De series waar ze de rechten niet van hebben, hebben ze namelijk weinig invloed op. Mad Men moet gewoon een x-bedrag kosten, en dat dient AMC te betalen.
Verder lijk je te denken dat wanneer je een succesvolle serie hebt, je dan ook meer budget hebt. Dit is echter niet zo. Sowieso zijn de opbrengsten een meerjaren plan. In de meeste gevallen wordt het echte geld pas echt verdient wanneer de serie verkocht wordt aan andere zenders, wereldwijd. Tijdens de initiële uitzendperiode niet echt, afgezien van wat TV-gelden.
Fix deze zin eens.quote:Op maandag 26 december 2011 13:57 schreef Xaobotnik het volgende:
Hoezo? "Die hebben ze wel over ondermeer The Walking Dead en Rubicon". Klopt dit volgens jou niet?quote:
Ok. 'Om.' moet overigens eigenlijk 'o.m.' zijn. Ik heb lang gedacht dat 'onder meer' gespeld dient te worden als 'ondermeer', vandaar dat ik die fout vaak maak. 'Rechten over' wordt redelijk vaak gebruikt in dit verband, maar 'van' is inderdaad meer gangbaar. Of het gebruik van 'over' in werkelijkheid juist of onjuist is durf ik niet te zeggen.quote:Op maandag 2 januari 2012 14:40 schreef Mirel het volgende:
oa. ken ik wel maar om. niet. Las zo raar. En het is 'van' en niet 'over'.
quote:Op maandag 2 januari 2012 14:40 schreef Mirel het volgende:
oa. ken ik wel maar om. niet. Las zo raar. En het is 'van' en niet 'over'.
Dat klinkt zoveel beter dan S2. Jammer dat daar dan niets mee gedaan wordt.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 09:25 schreef Tokus het volgende:
interessant artikeltje:
http://spinoff.comicbookr(...)ing-dead-web-series/
er waren dus nog wat grotere plannen, inderdaad.
Oh nee, dat had zo tof kunnen zijnquote:Op vrijdag 6 januari 2012 09:25 schreef Tokus het volgende:
interessant artikeltje:
http://spinoff.comicbookr(...)ing-dead-web-series/
er waren dus nog wat grotere plannen, inderdaad.
quote:Op zaterdag 7 januari 2012 00:42 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Het was dan ook niet grappig
Geen wonder dat de weblog niet loopt
Minder toch? 8 feb?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 23:21 schreef Mestras het volgende:
FOLKS! Nog een maandje!![]()
[ afbeelding ]
Vind je er echt niks aan? Seizoen 2 is iets minder. Hoop dat 3e wat beter wordt, maar betwijfel het.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 00:16 schreef Merkie het volgende:
Ik vind seizoen 1 al waardeloze troep, ik kan maar beter niet aan seizoen 2 beginnen dan. Alleen S01E01 was leuk.
Ik vond S01 om te huilen, zo slecht. Niveautje GTST, maar dan met zombies.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 00:18 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Vind je er echt niks aan? Seizoen 2 is iets minder. Hoop dat 3e wat beter wordt, maar betwijfel het.
Dat riep iedereen hier ook maar in seizoen 2 is het opeens nostalgisch terugkijken naar seizoen 1 dat de klok slaat.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 01:05 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik vond S01 om te huilen, zo slecht. Niveautje GTST, maar dan met zombies.
Is dat zo? Behalve aflevering 1 (en 2) vond ik seizoen 1 dramatisch slecht. In seizoen 2 vind ik dat ze het al iets beter hebben aangepakt, hoewel er nog steeds ruimte is voor -veel- verbetering. Ik kijk in ieder geval niet nostalgisch terug.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 02:02 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Dat riep iedereen hier ook maar in seizoen 2 is het opeens nostalgisch terugkijken naar seizoen 1 dat de klok slaat.![]()
Oei, die 9 gemiddeld gaat ie dan niet meer halen.quote:Op zondag 15 januari 2012 23:34 schreef computerprobleem het volgende:
En ik heb er geen spijt van gehad.
Binnen één dag heel seizoen 1 afgekeken. Dit is echt een goede en soms best spannende serie.
Voor nu al een 9.0.
Gisteren met seizoen 2 begonnen, ik ga nu verder met episode 2.
Same here.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 18:53 schreef toetsenbordridder het volgende:
Nu ik al dit gezeur zo lees kan ik het best begrijpen, maar toch blijf ik kijken. Kwestie van zombies, de hele apocalyptische setting en wat er nog kán gebeuren met de serie doet me blijven hopen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The Outside Agency
Nice, maar het is gewoon dit seizoen wat verder gaat.quote:Op donderdag 26 januari 2012 00:05 schreef NoBody122 het volgende:
Kwam zojuist deze promo tegen voor het volgende seizoen
Het is formeel nog steeds seizoen 2, inderdaad, maar aangezien er een paar maanden tussen zitten, zou je dit ook als een volgend (sub)seizoen kunnen zien..quote:Op donderdag 26 januari 2012 00:06 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Nice, maar het is gewoon dit seizoen wat verder gaat.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
Ik denk dat ze zo langzaamaan ook wel enige frictie hebben gekregen met die boer, die heel zijn familie- en vriendenkring afgeschoten zag worden, dus het lijkt me vrij waarschijnlijk dat ze direct weer op pad gaan...quote:Op woensdag 25 januari 2012 15:05 schreef Beaudelaire het volgende:
Ze zitten al veel te lang bij die boerderij. Ze moeten weer gaan verder trekken, dat kindje is nu toch dood, dus daar hoeven ze niet meer naar te zoeken.
quote:Op donderdag 26 januari 2012 00:05 schreef NoBody122 het volgende:
Kwam zojuist deze promo tegen voor het volgende seizoen
Season 2 is season 2 bro. Laten we vooral lekker moeilijk doen! Tweede subseizoen! Wilt u daar alle groentes op?quote:Op donderdag 26 januari 2012 00:53 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Het is formeel nog steeds seizoen 2, inderdaad, maar aangezien er een paar maanden tussen zitten, zou je dit ook als een volgend (sub)seizoen kunnen zien..
Kun je het al niet meer volgen?quote:Op donderdag 26 januari 2012 08:58 schreef BradleyQ het volgende:
[..]
Season 2 is season 2 bro. Laten we vooral lekker moeilijk doen! Tweede subseizoen! Wilt u daar alle groentes op?
Tnx but no tnx! Ik wacht totdat de nieuwe ep er in zijn geheel isquote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:58 schreef planethugo het volgende:
De eerste 3 minuten van aflevering 8, direct na laatste scene van aflevering 7
quote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:58 schreef planethugo het volgende:
bawsquote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:58 schreef planethugo het volgende:
Ietwat voorspelbare eerste 3 minuten, ben benieuwd!quote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:58 schreef planethugo het volgende:
Wedden dat het je lukt?quote:
Ik heb een middel om me te overleven tot die tijd! Ik kijk SE1 en eerste gedeelte van SE2 voor de 5e keer!quote:
Agree, mijn fav. personage, waar ik mezelf het meest mee kan overwegen, is Shane.quote:
Goed dat je het zegt.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:13 schreef NoBody122 het volgende:
Info over die 3 minuten graag in spoilertags. Even bij voorbaat.
Goeie film is datquote:Op woensdag 1 februari 2012 02:25 schreef Tim86 het volgende:
Vanavond The Mist weer eens gezien, van Frank Darabont...wat een feest van herkenning met een grote rol voor Dale en Andrea en kleinere rollen voor Carol en....de zombie uit de tank
Ik denk dat die negerin met de zwaarden er wel inkomt.quote:Op donderdag 26 januari 2012 20:31 schreef truedestiny het volgende:
Jammer dat ze niet wat meer de comics volgen. Komen namelijk wel wat toffe personages in voor.
Ja, kijk maar naar de nieuwe dawn of the dead!quote:Op zondag 4 december 2011 07:22 schreef FoXje het volgende:
[..]
Iedereen heeft het zombie virus en het wordt actief als je dood gaat. Daarnaast zijn zombiebeten zeer dodelijk.quote:Op zondag 4 december 2011 07:22 schreef FoXje het volgende:
[..]
Als iemand door een kogelwond sterft wordt diegene ook een zombie, tenzij het een headshot is. Waarschijnlijk komt dat nog wel een keer voor in de serie.quote:Op maandag 6 februari 2012 22:25 schreef Mirel het volgende:
En als iemand door een kogelwond doodgaat, maar niet gebeten wordt?
Op de een of andere manier klopt dat niet dat 'iedereen het virus heeft die actief wordt als die persoon doodgaat'. Waarom zou je dan doodgaan van een zombiebeet als je het virus toch al hebt?
quote:Robert Kirkman: "...the rule is: WHATEVER it is that causes the zombies, is something everyone already has. If you stub your toe, get an infection and die ... you turn into a zombie. UNLESS your brain is damaged. If someone shoots you in the head and you die ...you're dead. A zombie bite kills you because of infection, or blood loss ... not because of the zombie "virus."
Ook niet bekend, ook in de comics niet.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 04:26 schreef computerprobleem het volgende:
En weet iemand hoe de infectie begonnen is? Want dat heb ik volgens mij nog niet gezien.
Je gooit toch niet 'gewoon even' atoombommen op je eigen bevolking.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 04:26 schreef computerprobleem het volgende:
Ha, net aflevering 6 en 7 van seizoen 2 gekeken.
Nu nog 5 dagen wachten op aflevering 8
Erg goede serie.
Ik hoop dat ze wel verder gaan nu, want bijna heel seizoen 2 waren ze op die boerderij!
Maar ja, ik ben benieuwd of er echt nog grote gemeenschappen zijn!
En weet iemand hoe de infectie begonnen is? Want dat heb ik volgens mij nog niet gezien.
En waarom heeft de regering niet gewoon chemische wapens of atoombommen gebruikt op de steden? En is alleen de VS besmet of heel de wereld?
Ik zou dat wel doen hoor.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:40 schreef Mestras het volgende:
[..]
Je gooit toch niet 'gewoon even' atoombommen op je eigen bevolking.
Wel vreemd dat de regeringen nog niet aan het woord gekomen zijn.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:41 schreef Stefan het volgende:
En of de hele wereld is besmet weet ook niemand, de mensen hebben geen communicatiemiddelen meer.
Origineel is beterquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |