Dat word ook nergens beweerd.quote:Op maandag 5 december 2011 14:51 schreef Stefan het volgende:
Romero heeft het fenomeen zombie zelf ook niet bedacht, alleen aangepast naar zn eigen ideeen
Hier? Het enige wat gezegd is is dat de serie zijn interpretatie volgt en dat die daarom van toepassing is.quote:Op maandag 5 december 2011 15:33 schreef Stefan het volgende:
Maar t wordt gedaan alsof zijn interpretatie heilig is
Fanboy meldt zich! Ik heb me bewust afzijdig gehouden in de "discussie" hier aangezien het in mijn ogen alle kanten op kan qua zombies. Er zijn al zoveel verklaringen verzonnen in de loop der jaren dat zo'n beetje alles mogelijk is. Persoonlijk ben ik een liefhebber van Max Brooks door de realistische schrijfstijl (voor zover je een zombie apocalyps realistisch kunt noemen natuurlijk)quote:Op maandag 5 december 2011 15:35 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ik denk dat tegenwoordig Max Brooks' interpretatie onder zombiefans minstens net zo "heilig" is.
Wat ik bij hem vooral tof vind is vooral de manier waarop hij uitlegt waarom het leger faalt tegen de horden zombies. Zijn uitleg zou ik nog best kunnen zien gebeuren, ware het niet dat er nooit zombies zullen zijn.quote:Op maandag 5 december 2011 15:41 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Fanboy meldt zich! Ik heb me bewust afzijdig gehouden in de "discussie" hier aangezien het in mijn ogen alle kanten op kan qua zombies. Er zijn al zoveel verklaringen verzonnen in de loop der jaren dat zo'n beetje alles mogelijk is. Persoonlijk ben ik een liefhebber van Max Brooks door de realistische schrijfstijl (voor zover je een zombie apocalyps realistisch kunt noemen natuurlijk)
en die verklaring is?quote:Op maandag 5 december 2011 15:47 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Wat ik bij hem vooral tof vind is vooral de manier waarop hij uitlegt waarom het leger faalt tegen de horden zombies. Zijn uitleg zou ik nog best kunnen zien gebeuren, ware het niet dat er nooit zombies zullen zijn.
Moment, staat iemand hard op de voordeur te bonzen.
Een boek van bijna 400 pagina's. Te lang om zo uit te leggen, maar koop het je? Als zombieliefhebber is dat onmogelijk een miskoop (world war Z)quote:
En de film komt eraanquote:Op maandag 5 december 2011 16:27 schreef ems. het volgende:
Er is ook een heel degelijk audiobook van World War Z verschenen. Aanrader als je geen zin hebt om te lezen
Vrij lang, maar de korte versie is dat ze wapens en tactieken gebruiken die men tegen bewapende vijanden en vijandelijke legers zou gebruiken. En dat sommige overbodige zooi alleen maar gebruikt word voor propaganda doeleinden.quote:
Klopt niet helemaal, want met een M1 kun je gewoon over zombies heenrijden. En een paar MOAB's en alle zombies staan in de fik. Maar wel mooi boekquote:Op maandag 5 december 2011 15:47 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Wat ik bij hem vooral tof vind is vooral de manier waarop hij uitlegt waarom het leger faalt tegen de horden zombies. Zijn uitleg zou ik nog best kunnen zien gebeuren, ware het niet dat er nooit zombies zullen zijn.
Moment, staat iemand hard op de voordeur te bonzen.
Zou een M1 zich niet klem rijden op een gegeven moment?quote:Op maandag 5 december 2011 17:07 schreef FoXje het volgende:
[..]
Klopt niet helemaal, want met een M1 kun je gewoon over zombies heenrijden. En een paar MOAB's en alle zombies staan in de fik. Maar wel mooi boek
Achja, is allemaal leuk beschreven. Maar vooralsnog onrealistisch. Als ik me het goed herinner worden mensen zombies door een virus, Solanum genoemd, dat soms voorkomt. Het is echter niet 'airborne' (als ik het me goed herinner) dus een wereldwijde zombieplaag is sowieso onmogelijk.quote:Op maandag 5 december 2011 17:07 schreef FoXje het volgende:
[..]
Klopt niet helemaal, want met een M1 kun je gewoon over zombies heenrijden. En een paar MOAB's en alle zombies staan in de fik. Maar wel mooi boek
Een verhaal maken met een airborne virus is sowieso een beetje saai lijkt mij. Dan mis je een groot deel van de verspreiding er van. Tenzij het een virus is die pas actief word als je dood gaat, zoals eerder bediscussieerd. Maar in World War Z begint de verspreiding toch ook stapje voor stapje over de wereld heen? Het gevaar van een zombieplaag is juist dat het zich exponentieel verspreid dus makkelijk aan te pakken in het begin, maar als je te lang wacht ben je de pineut.quote:Op maandag 5 december 2011 17:13 schreef Platina het volgende:
[..]
Achja, is allemaal leuk beschreven. Maar vooralsnog onrealistisch. Als ik me het goed herinner worden mensen zombies door een virus, Solanum genoemd, dat soms voorkomt. Het is echter niet 'airborne' (als ik het me goed herinner) dus een wereldwijde zombieplaag is sowieso onmogelijk.
Ja, aan het einde van seizoen 1 verteld de wetenschapper in het CDC dat wetenschappers in andere onderzoekscentra over de wereld heen de hoop op hebben gegeven en dat veel van hen zelfmoord hebben gepleegd of onder de voet gelopen zijn.quote:Op maandag 5 december 2011 17:19 schreef n0ir het volgende:
Is er in TWD wel eens iets gezegd hoe het er qua zombies uitziet in andere werelddelen dan Amerika?
Ja, maar dat exponentieel verspreiden vind ik altijd zn vaag verhaal. Dan zouden al veel mensen gebeten moeten worden en ontsnappen. Mij lijkt juist dat mensen zo overrompeld worden dat ze opgegeten worden en dus geen zombie meer worden.quote:Op maandag 5 december 2011 17:19 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Een verhaal maken met een airborne virus is sowieso een beetje saai lijkt mij. Dan mis je een groot deel van de verspreiding er van. Tenzij het een virus is die pas actief word als je dood gaat, zoals eerder bediscussieerd. Maar in World War Z begint de verspreiding toch ook stapje voor stapje over de wereld heen? Het gevaar van een zombieplaag is juist dat het zich exponentieel verspreid dus makkelijk aan te pakken in het begin, maar als je te lang wacht ben je de pineut.
Met exponentieel verspreiden bedoel ik gewoon dat elke zombie een meervoud aan mensen bijt/eet die zombies worden die weer een meervoud aan mensen bijt. En zolang de zombies niet door mensen hun schedels heen kauwen, wat me lastig lijkt, worden hun slachtoffers ook zombies.quote:Op maandag 5 december 2011 17:25 schreef Platina het volgende:
[..]
Ja, maar dat exponentieel verspreiden vind ik altijd zn vaag verhaal. Dan zouden al veel mensen gebeten moeten worden en ontsnappen. Mij lijkt juist dat mensen zo overrompeld worden dat ze opgegeten worden en dus geen zombie meer worden.
Aflevering 7 is het beterquote:Op zondag 11 december 2011 21:17 schreef 2dope het volgende:
Ik hoor veelal negatieve geluiden over seizoen 2. Ik vond seizoen 1 best wel heel erg vet; wordt het na S02E03 wat beter qua actie/spanning of blijft het bij jankende wijven en kibbelende dramaqueens?
De laatste 5 minutenquote:
was toch al gepost?quote:Op zondag 11 december 2011 22:07 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik kwam deze nog tegen
[ afbeelding ]
Hij is fokking lekker.quote:Op maandag 5 december 2011 12:24 schreef kapiteintje het volgende:
Zijn jullie ook zo'n fan van deze baas?
[ afbeelding ]
Zombie Survival Guidequote:Op maandag 5 december 2011 17:05 schreef Platina het volgende:
World War Z en Zombie Survival Guide kan ik van harte aanbevelen! Echt goede boeken!
Ik volg het topic niet maar ik dacht ik post het wel ffquote:Op zondag 11 december 2011 22:36 schreef andreas612 het volgende:
[..]
was toch al gepost?
volgens mij was daar nog een hele discussie over dat er in de USA van die nepgrasmatten liggen enzo..
zombie-gras, dat is dood, dus groeit niet meer, maar lijkt wel levend!quote:Op zondag 11 december 2011 22:07 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik kwam deze nog tegen
[ afbeelding ]
Bij ons een straat verder hebben ze zo'n nep grasmat (vorig jaar gelegd) en dat ziet er een stuk kunstmatiger uit dan op die foto. Zombiegras is dan een betere uitleg.quote:Op zondag 11 december 2011 22:36 schreef andreas612 het volgende:
[..]
volgens mij was daar nog een hele discussie over dat er in de USA van die nepgrasmatten liggen enzo..
quote:Here are some quotes from various folks in the thread dedicated to The Walking Dead:
"Why are the writers doing their best to make us hate the main characters?"
"Man, this show is getting more and more soap opera-y every week. They really need to get back on the road because it's starting to stagnate."
"I was trying not to dislike Dale and Andrea, I've failed."
"I think at this point, the words that come to mind when I think of Lori are 'useless' and 'no redeeming qualities.' That's probably not good for your leading lady."
"Yes, I do hate the shit out of most everybody."
It's not like we have a special section of our forums for people to hate a TV show. Those are people in a thread reserved for fans of The Walking Dead! And the weird thing is that they are fans. The people who don't like the show don't watch it, but the people who love this show hate it. Go to the comments section over at the AV Club whenever they recap a new episode, and you'll find that most of those commenters are similarly pissed off at the show. The show that they keep watching. Every. Single. Week.
And why do they do that? One word: Hope. And now for some more words: Everyone who watches The Walking Dead isn't watching it because it's good; they're watching it because it can be good (and because Daryl rules). When I heard about this show, I was on board because I thought, "This could be either a show about people fighting zombies OR a show about interesting, diverse strangers trying to set up a new life at the end of the world, and also there are zombies in the background." It is, unfortunately, neither of those shows (it's a show where 12 unlikable people get into tense whisper-fights inches from each other's faces and between two and four zombies get killed every episode to remind people that HEY ZOMBIES). But I keep watching because, one day, it might be one of those better shows I envisioned when the show was first announced.
Some people watch because the graphic novel on which the show is based is awesome, and they're holding out hope that, one day, the show might be as good as the comics. Some people keep watching because it has all of the ingredients of a good show (money, the creative freedom a network like AMC allows, great source material, lots of characters, a liberal amount of side-boob, zombies), and even though it hasn't embraced those ingredients yet, it still might some day.
The Walking Dead is successful because people are tuning in but watching a different, better show in their imaginations, every single week. We, as a television-viewing audience, have never been this optimistic.
Beetje jammer inderdaad.quote:Op zondag 25 december 2011 03:52 schreef Tim86 het volgende:
Tijdens seizoen 1 zat iedereen hier te zeiken dat het saai was en nu loopt iedereen dat seizoen weer te romantiseren en is seizoen 2 saai
toch blijf iedereen trouw kijkenquote:Op zondag 25 december 2011 23:06 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Beetje jammer inderdaad.
Alleen de pilot kreeg veel lof, sindsdien loopt iedereen te mekkeren.
Laatst weer seizoen 1 gekeken, waar ik ook veel over mekkerde, maar daar gebeurt in minder zendtijd nog een stuk meer dan in seizoen 2. Of seizoen 1 meer lof verdiende dan het kreeg, of dat seizoen 2 gewoon nog slechter is.. Tsja...quote:Op zondag 25 december 2011 03:52 schreef Tim86 het volgende:
Tijdens seizoen 1 zat iedereen hier te zeiken dat het saai was en nu loopt iedereen dat seizoen weer te romantiseren en is seizoen 2 saai
Ze maken meerdere series hè.quote:Op maandag 26 december 2011 00:57 schreef ems. het volgende:
Maar waarom een -lager- budget? Als seizoen 1 zo succesvol is zou je toch juist verwachten dat er meer centjes in gestoken wordt. Of in ieder geval een gelijke investering.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |