Hoe wordt er dan verklaard dat mensen door een onschuldige/oppervlakkige beet van een walker toch snel ziek worden en dood gaan?quote:Op zondag 4 december 2011 10:17 schreef Stefan het volgende:
In de comic raak je besmet door de wond. Een arm of been afhakken helpt dus als je net bent gebeten in dat deel. Maar in de comic heeft idd iedereen het virus al, daar word je zombie na het sterven van een natuurlijke dood of een ongeluk/moord
Dat zijn meestal infected ipv zombies.quote:Op zondag 4 december 2011 09:39 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zie je heel verschillende theorieen over in de diverse zombie literatuur. Day by day armageddon bijvoorbeeld gaat ervanuit dat iedereen besmet is en dus gevaarlijk in principe. Maar veel schrijvers houden het op een tweedeling van mensen/zombies die alleen door beten of bloed bloed contact wordt overgedragen
Walking Dead werkt met dezelfde regels als Romero's films. Dus het virus word actief als je dood gaat en waarschijnlijk heeft iedereen het al. De reden dat de meeste mensen zombie worden van een beet is dat een wond van een zombiebijt tot een dodelijke infectie leid. Een beetje bloed op je krijgen is dus waarschijnlijk ook niet zo gevaarlijk als in een 28 ... Later film waarin je met Infected zit.quote:Op zondag 4 december 2011 07:22 schreef FoXje het volgende:
[..]
Die OTIS bv werd echt opgegeten, net zoals die fietsen zombie. Hangt er misschien vanaf hoeveel honger de walker heeft. Zou je trouwens besmet worden als je wordt gebeten, of heeft iedereen het zombie virus, en wordt het actief als je dood gaat? Hoe zou dat dan werken als een vrouw een baby heeft die in de baarmoeder sterft, wordt dat dan ook een zombie ?
Gerechtvaardigd gedrag of niet, het is en blijft een eikelquote:Op zondag 4 december 2011 12:19 schreef ems. het volgende:
Shane's gedrag is voornamelijk iets wat voortkomt uit het onkunnen en de naïviteit van zijn groepsgenoten. Ik zou ook doordraaien als ik in een zombie apocalypse zit en iedereen om mij heen lijkt wel hun best te doen om dood te gaan
Het gaat klinken als wetenschap zo.quote:Op zondag 4 december 2011 09:39 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zie je heel verschillende theorieen over in de diverse zombie literatuur.
Een zombiebeet is zwaar geinfecteerd. Waarschijnlijk omdat het rottende lijken zijn die rondlopen.quote:Op zondag 4 december 2011 12:28 schreef Palomar het volgende:
[..]
Hoe wordt er dan verklaard dat mensen door een onschuldige/oppervlakkige beet van een walker toch snel ziek worden en dood gaan?
dodelijk ja, maar vervolgens worden ze zelf ook weer zombiequote:Op zondag 4 december 2011 13:13 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Een zombiebeet is zwaar geinfecteerd. Waarschijnlijk omdat het rottende lijken zijn die rondlopen.Dus het virus dood je niet, maar de infectie van alle troep uit een zombiebeet is gewoon zeer dodelijk.
Dus iedereen draagt het virus in zich, maar het virus maakt niet dat je dood gaat. Een beet maakt wel dat je dood gaat, en dan gaat het virus dus werken.quote:Op zondag 4 december 2011 14:31 schreef andreas612 het volgende:
[..]
dodelijk ja, maar vervolgens worden ze zelf ook weer zombieje verwoordt het leuk maar helaas pindakaas
nee, wat ik bedoelde is dat je juist dood gaat en vervolgens weer opstaat door dat virus in die zombie (die hij overbrengt dmv hapje oid), aan zo'n klein schaafwondje ga je echt niet dood hoorquote:Op zondag 4 december 2011 14:56 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Dus iedereen draagt het virus in zich, maar het virus maakt niet dat je dood gaat. Een beet maakt wel dat je dood gaat, en dan gaat het virus dus werken.
Omdat je zombie word als je dood gaat. Dat is het hele punt. Enige helaas pindakaas is dat jij het niet snapt.quote:Op zondag 4 december 2011 14:31 schreef andreas612 het volgende:
[..]
dodelijk ja, maar vervolgens worden ze zelf ook weer zombieje verwoordt het leuk maar helaas pindakaas
Ja, dat is wel een beetje tegenstrijdig, als je erover nadenkt zou die beet helemaal geen verschil moeten maken als iedereen al besmet is.quote:Op zondag 4 december 2011 12:28 schreef Palomar het volgende:
[..]
Hoe wordt er dan verklaard dat mensen door een onschuldige/oppervlakkige beet van een walker toch snel ziek worden en dood gaan?
Maar dan zou je met antibiotica oid misschien wel te redden zijn van die infectie.quote:Op zondag 4 december 2011 13:13 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Een zombiebeet is zwaar geinfecteerd. Waarschijnlijk omdat het rottende lijken zijn die rondlopen.Dus het virus dood je niet, maar de infectie van alle troep uit een zombiebeet is gewoon zeer dodelijk.
Door een losse opmerking op een ander forum ben ik een tijdje heel veel zombie boeken gaan lezen en dan leidde dan weer tot ouwehoer discussies tussen de politieke discussies doorquote:Op zondag 4 december 2011 13:11 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Het gaat klinken als wetenschap zo.
Wie is er dood gegaan aan een schaafwondje dan? En als dat gebeurt is is diegene niet doodgegaan door het schaafwondje, maar door de ontsteking van dat schaafwondje. Wat wanneer het door een zombie gebeurd heel extreem is.quote:Op zondag 4 december 2011 15:15 schreef andreas612 het volgende:
[..]
nee, wat ik bedoelde is dat je juist dood gaat en vervolgens weer opstaat door dat virus in die zombie (die hij overbrengt dmv hapje oid), aan zo'n klein schaafwondje ga je echt niet dood hoor
In de serie niet, maar door de makers wel.quote:Op zondag 4 december 2011 14:57 schreef Tim86 het volgende:
Inderdaad, zo ingewikkeld is het niet. Er is alleen nergens in de serie aangetoond dat ze dit idee van de comic ook volgen. Hoe zit het dan met die lijken die in hun auto's zaten bijvoorbeeld?
Sorry, maar dat klinkt volstrekt onlogisch. Als je de besmetting al in je hebt, dan zouden niet dodelijke beten ook niet veel moeten uitmaken. Je zou dan verwachten dat je een dodelijke wond nodig hebt om de 'zombie-fase' te activeren.quote:Op zondag 4 december 2011 13:13 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Het is wel een serie, maar een serie werkt pas goed als hij een interne cohesie heeft. Dat wil zeggen; er moeten regels zijn. Die regels kunnen net zo onmogelijk zijn als de schrijver het wil, maar zolang hij zich eraan houdt blijft het verhaal acceptabel. Het wordt voor de meeste mensen pas ongeloofwaardig als schrijvers zich niet aan hun eigen regels houden.quote:Op zondag 4 december 2011 15:31 schreef Palomar het volgende:
[..]
Maar dan zou je met antibiotica oid misschien wel te redden zijn van die infectie.
(al is het natuurlijk niet echt, maar slechts een serie).
die kerel die ze toch achtergelaten hebben in seizoen 1 bij zo'n boom?quote:Op zondag 4 december 2011 15:35 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Wie is er dood gegaan aan een schaafwondje dan? En als dat gebeurt is is diegene niet doodgegaan door het schaafwondje, maar door de ontsteking van dat schaafwondje. Wat wanneer het door een zombie gebeurd heel extreem is.
[..]
In de serie niet, maar door de makers wel.
En die lijken in de auto's zijn misschien verhongerde zombies? Die zullen wel niet begrepen hebben hoe ze uit de auto konden komen. Of een foutje van de makers.
Dat was nog een aardige beet hoor.quote:Op zondag 4 december 2011 15:38 schreef andreas612 het volgende:
[..]
die kerel die ze toch achtergelaten hebben in seizoen 1 bij zo'n boom?
verhongerde zombies kan opzich wel, ze hebben toch ook die zombies lopen voeren met kippen in die schuur?
Het is niet de wond van de beet die dodelijk is, het is de gore troep uit de bek van de zombie die in die wond komt te zitten die zorgt dat het zwaar ontsteekt. Daar past de koorts ook bij en daar ga je dood aan. Niet aan de wond. Dat zeg ik ook al in de post die je quote, maar misschien dat het woord ontsteking duidelijker is dan infectie. (Woordkeuze komt door vertalen uit het engels)quote:Op zondag 4 december 2011 15:36 schreef HiZ het volgende:
[..]
Sorry, maar dat klinkt volstrekt onlogisch. Als je de besmetting al in je hebt, dan zouden niet dodelijke beten ook niet veel moeten uitmaken. Je zou dan verwachten dat je een dodelijke wond nodig hebt om de 'zombie-fase' te activeren.
Iedereen besmet is trouwens wel spannend voor nadat je de walkers onder controle hebt gekregen. Als iemand in zijn slaap dood gaat kan hij dus zijn hele familie afmaken voordat ze door hebben dat er weer een uitbraak is.
het zombie-virus kan niet bestreden worden en maakt je een zombie. Andere infecties moeten gaan om bacteriën en zo die gewoon wel met anti-biotica kan worden bestreden.quote:Op zondag 4 december 2011 15:49 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Dat was nog een aardige beet hoor.
[ afbeelding ]
[..]
Het is niet de wond van de beet die dodelijk is, het is de gore troep uit de bek van de zombie die in die wond komt te zitten die zorgt dat het zwaar ontsteekt. Daar past de koorts ook bij en daar ga je dood aan. Niet aan de wond. Dat zeg ik ook al in de post die je quote, maar misschien dat het woord ontsteking duidelijker is dan infectie. (Woordkeuze komt door vertalen uit het engels)
Het zou best kunnen dat je met anti-biotica (als die sterk genoeg zijn) dat aan kan pakken. In zombieverhalen met dezelfde regels werkt amputatie vaak ook als je op tijd bent. Dan moet je alleen niet overlijden aan de amputatie.quote:Op zondag 4 december 2011 16:00 schreef HiZ het volgende:
[..]
het zombie-virus kan niet bestreden worden en maakt je een zombie. Andere infecties moeten gaan om bacteriën en zo die gewoon wel met anti-biotica kan worden bestreden.
Voor de cohesie van het verhaal moet je dan niet een in principe geneesbare infectie attributen gaan toekennen die horen bij de zombie-infectie.
Ja, deze uit Ep 1 had zelfs geen maag en darmen meerquote:Op zondag 4 december 2011 15:38 schreef andreas612 het volgende:
verhongerde zombies kan opzich wel, ze hebben toch ook die zombies lopen voeren met kippen in die schuur?
die was ook bijna doodquote:Op zondag 4 december 2011 18:44 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ja, deze uit Ep 1 had zelfs geen maag en darmen meer
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed punt, en in theorie zouden hoofden in de TV-serie ook in leven moeten blijven.quote:Op zondag 4 december 2011 18:44 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ja, deze uit Ep 1 had zelfs geen maag en darmen meer
[ afbeelding ]
In de comics blijven afgehakte hoofden ook leven
Maar bij Romero is er helemaal geen sprake van een besmetting; daar gaat het erom dat 'de hel vol is' waardoor doden gereanimeerd worden.quote:Op zondag 4 december 2011 12:31 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Dat zijn meestal infected ipv zombies.
[..]
Walking Dead werkt met dezelfde regels als Romero's films. Dus het virus word actief als je dood gaat en waarschijnlijk heeft iedereen het al. De reden dat de meeste mensen zombie worden van een beet is dat een wond van een zombiebijt tot een dodelijke infectie leid. Een beetje bloed op je krijgen is dus waarschijnlijk ook niet zo gevaarlijk als in een 28 ... Later film waarin je met Infected zit.
(En of de baby er als zombie uit komt ligt er aan of het ver genoeg gevormd is om besmet te kunnen worden. Als dat zo is komt het er als zombie uit na overlijden in de baarmoeder. Al vraag ik mij af of ze dat wel in een TV serie willen stoppen, dat is zelfs voor een zombieverhaal nog vrij luguber)
Ook nooit bevestigd...dat is alleen een bekende quote geworden omdat die ene kerel dat zeiquote:Op zondag 4 december 2011 20:46 schreef HiZ het volgende:
[..]
Maar bij Romero is er helemaal geen sprake van een besmetting; daar gaat het erom dat 'de hel vol is' waardoor doden gereanimeerd worden.
Comicspoilerquote:Op zondag 4 december 2011 19:32 schreef Mirel het volgende:
Ik had eens het idee en ik zie nu dat er over nog 'levende' hoofden gepraat wordt; zou het niet gaaf zijn als er een dude of een groepering is die andere mensen buiten hun groep of woonplek/fort houdt door zombiekoppen op hekken en dergelijke te rammen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In plaats van tvCombineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
Ja euh, hier ben ik het dus totaal niet mee eens.quote:Op zondag 4 december 2011 12:31 schreef Ugjerke het volgende:
Dus het virus word actief als je dood gaat en waarschijnlijk heeft iedereen het al. De reden dat de meeste mensen zombie worden van een beet is dat een wond van een zombiebijt tot een dodelijke infectie leid.
quote:Op maandag 5 december 2011 02:08 schreef Stefan het volgende:
[..]
ComicspoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In plaats van tv![]()
Er is niet zoveel om mee eens of oneens te zijn. Dit is gewoon hoe het werkt in de serie.quote:Op maandag 5 december 2011 02:23 schreef n0ir het volgende:
[..]
Ja euh, hier ben ik het dus totaal niet mee eens.
Je zal vast ergens gelezen hebben dat de serie "Romero's regels" volgt maar in de serie komt het zeker over alsof je pas geïnfecteerd raakt ná een zombie-beet. Jij (en een zooi anderen) beweert dat als Carl was gestorven op de operatietafel hij weer opgestaan was als zombie? Ik geloof er niks van.
Toen de zus van Andrea was gebeten ging ze behoorlijk snel daarna dood, sneller dan zou gebeuren als je pus, uitwerpselen, bacteriën en virussen, rottend vlees en andere rotzooi in een willekeurige wond zou smeren. Dit is voor mij toch een indicatie dat het zombie-virus de reden van haar dood was.
Maar we zullen het zien als Shane (:r ) een survivor doodschiet (kwestie van tijd lijkt me, psycho). Ik durf te wedden dat die persoon dood blijft.
Laten we het om de eer houden, de winnaar moet de volgende link een week (?) lang in z'n signatuur zetten.quote:Op maandag 5 december 2011 02:32 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Er is niet zoveel om mee eens of oneens te zijn. Dit is gewoon hoe het werkt in de serie.Een zombiebeet leid gewoon tot een superinfectie. Maar in het geval van Andrea's zus was dat niet eens nodig denk ik, dat was een flinke beet.
[ afbeelding ]
Maar in plaats van je te verwijzen naar het interview waarin de schrijver praat over de dodelijkheid van zombiebeten troggel ik liever je geld af aangezien je wil wedden. Tientje?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 5 december 2011 02:41 schreef n0ir het volgende:
[..]
Laten we het om de eer houden, de winnaar moet de volgende link een week (?) lang in z'n signatuur zetten.
n0ir is een baas
Ugjerke is een baasDat is een nog leukere prijs.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kom maar op Shane, en nou geen headshot maken.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
Eigenlijk best een goeie observatie.quote:Op maandag 5 december 2011 02:23 schreef n0ir het volgende:
[..]
Je zal vast ergens gelezen hebben dat de serie "Romero's regels" volgt maar in de serie komt het zeker over alsof je pas geïnfecteerd raakt ná een zombie-beet. Jij (en een zooi anderen) beweert dat als Carl was gestorven op de operatietafel hij weer opgestaan was als zombie? Ik geloof er niks van.
Toen de zus van Andrea was gebeten ging ze behoorlijk snel daarna dood, sneller dan zou gebeuren als je pus, uitwerpselen, bacteriën en virussen, rottend vlees en andere rotzooi in een willekeurige wond zou smeren. Dit is voor mij toch een indicatie dat het zombie-virus de reden van haar dood was.
Maar we zullen het zien als Shane (:r ) een survivor doodschiet (kwestie van tijd lijkt me, psycho). Ik durf te wedden dat die persoon dood blijft.
quote:Op maandag 5 december 2011 02:08 schreef Stefan het volgende:
[..]
ComicspoilerNICESPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In plaats van tv
When all else fails, you always have delusion.
ik ben het met jou eens, ik denk er hetzelfde over.quote:Op maandag 5 december 2011 02:23 schreef n0ir het volgende:
[..]
In de strips is er wel het geval dat er een virus is en als je sterft je zombie wordt. Alleen komen ze hier pas veel later achter in de strips.quote:Op maandag 5 december 2011 02:23 schreef n0ir het volgende:
[..]
Jup. Ik wil ook zo'n kruisboog.quote:Op maandag 5 december 2011 12:24 schreef kapiteintje het volgende:
Zijn jullie ook zo'n fan van deze baas?
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 5 december 2011 12:53 schreef Mirel het volgende:
Hij jaagt ook op vampieren
[ afbeelding ]
Ik denk dat ik op een bootje zou gaan zitten. De hele zee of rivier als mijn slotgracht.quote:Op maandag 5 december 2011 12:00 schreef athlonkmf het volgende:
ik wacht eigenlijk nog steeds (ook voor de comics) dat ze eens eindelijk terugvechten.
Wat zullen jullie "anti-walkers plannen zijn?
Een paar ideen
Een of ander autodemolition-bedrijf vinden. Een sirene plaatsen, walkers komen er op af. Vallen in de schredder en...
Of om je fort heen een diepe tunnel graven met spietsen, messen en ander scherp spul. Walkers vallen er in, en worden door hun eigen pogingen om er uit te komen lekker fijngehakt.
Ach, zelfs Romero's zombies zijn niet 100% hetzelfde door alle films heen. Als men het heeft over de regels (bij gebrek aan beter woord) die zijn films volgen gaat het ook over de dingen die wel gelijk blijven. Zo zijn zombies in de eerdere films bang voor vuur en hebben ze er later vrijwel geen probleem mee en kunnen zombies in eerste instantie niks behalve eten en kunnen ze in latere films hele simpele dingen leren.quote:Op maandag 5 december 2011 11:04 schreef Mirel het volgende:
[..]
Eigenlijk best een goeie observatie.
Hoe dan ook, ik heb zelf nooit de zombiefilms van Romero gezien, maar het is leuker als de nieuwe zombiefictie gewoon net even dingen wat anders doet. Anders blijft het hetzelfde. Beetje een regel in veel fictie, nieuwe dingen proberen. Ik zal nog wel Romero films kijken, en ik vind het al leuk dat ze daar uit hun graf opstaan, dan heb ik het gevoel dat ik niet gewoon een old school Walking Dead zit te kijken maar iets wat net even wat anders is.
[..]
NICE![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |