quote:Op dinsdag 29 november 2011 00:50 schreef _evenstar_ het volgende:
Verzoek op FB nog even stil te houden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op dinsdag 29 november 2011 11:18 schreef Incantrix het volgende:
Helaas geen wonderen hier. Trisomie 18, niet met het leven verenigbaar.. En nu ga ik heel hard janken bij elke hap van het broodje filet american dat ik net gekocht heb..
Er is geen kans dat het kindje wel levend geboren wordt?quote:Op dinsdag 29 november 2011 15:28 schreef Incantrix het volgende:
Thnx lieverds![]()
We zijn er goed stuk van, net als onze (naaste) omgeving. Hoe nu verder horen we morgenochtend, dan hebben we een afspraak staan. De curretage valt af, dat gaat me te snel. Blijft over uitdragen tot het vanzelf ophoudt, of afbreken dmv inleiden. Het eerste vind ik doodeng omdat ik dan volgens mij de hele dag door bij mezelf denk 'het is toch niet al dood he?' en het wachten, het idee van een dood kindje in je buik ook, het tweede vind ik doodeng want inleiden klinkt zo eng.. Morgen dus goed de voors en tegens afwegen en bespreken, en ik hoop het geslacht nog te horen, want we hebben wel al besloten dat het kindje een naam zal krijgen.
Overigens, modjes, sorry dat ik het topic kaap, zal ik me maar weer naar het 'en dan gaat het mis'-topic begeven?
Voor zover we begrepen hebben heeft het een hele kleine kans de geboorte te overleven, maar op de iets lamgere termijn geen kansen.quote:Op dinsdag 29 november 2011 15:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Er is geen kans dat het kindje wel levend geboren wordt?
Eh... Er was toen ik zwanger van van Jen, een user... En die was ook zwanger en waarbij ze wist dat hij waarschijnlijk of in de buik of bijna direct naar de geboorte zou overlijden... Mensen weten vast wie ik bedoel, want ik kom niet op de naam....quote:Op dinsdag 29 november 2011 15:30 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Voor zover we begrepen hebben heeft het een hele kleine kans de geboorte te overleven, maar op de iets lamgere termijn geen kansen.
quote:Levensverwachting
De levensverwachting van een kind met trisomie 18 is erg laag. Ongeveer 50% van de kinderen overlijdt voor de tweede maand en 90% overlijdt in het eerste jaar. Ongeveer 5% van de kinderen wordt ouder dan drie jaar. De kinderen die in leven blijven, zijn verstandelijk beperkt. Ook wordt hun levensduur verkort door lichamelijke aandoeningen (zie kenmerken). Omdat de levensverwachting laag is, wordt er vaak voor gekozen om de zwangerschap voortijdig af te breken.
Dat weet ik nog ja, een open schedeltje was het toch? Zodra we weer een beetje kunnen nadenken p, ik je eensquote:Op dinsdag 29 november 2011 15:39 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Sterkte icantrix, en meneer icantrix...
Ik heb 3 jaar terug iets soortgelijks mee gemaakt. Wij hebben toen wel voor curettage gekozen. Ik had toen nog 2 dagen om me voor te bereiden. Het blijft altijd moeilijk...Mensen om ons heen stapten er gemakkelijk overheen onder de noemer miskraam maar het was geen miskraam. Op de monitor was gewoon een levend kindje te zien die helaas niet kon leven buiten mijn buik.
Hoe dan ook veel sterkte en welke keuze jullie ook maken het is de goede keuze.
Twinkly, wat zeg je dat treffend!quote:Op dinsdag 29 november 2011 15:43 schreef Twinkly het volgende:
Incantrix, wat een ongelooflijk moeilijke beslissingen moeten jullie maken Het is zo oneerlijk dat je hierover moet beslissen... ik weet niet hoe ik het moet zeggen...![]()
*dikke knuffel*
Heel veel sterkte voor jullie en iedereen om jullie heen
Ja, dat inderdaad.quote:Op dinsdag 29 november 2011 15:43 schreef Twinkly het volgende:
Incantrix, wat een ongelooflijk moeilijke beslissingen moeten jullie maken Het is zo oneerlijk dat je hierover moet beslissen... ik weet niet hoe ik het moet zeggen...![]()
*dikke knuffel*
Heel veel sterkte voor jullie en iedereen om jullie heen
Ik denk dat je mij bedoelt. Ik was 12,5 week toen de pretecho mevrouw zag dat ons kindje een open schedeltje had. Dat was op een zaterdag, de maandag erop konden we naar de gynaecoloog. Die zag het meteen. Ons kindje was of dood geboren in een enkel geval leven ze nog enkele uren. Onze keuze was snel gemaakt. het is misschien egoïstisch maar ik wilde het mezelf en Mika niet aandoen om ons kindje te laten leven, trappeltjes voelen, en te bevallen van een dood kindje of een kindje dat in mijn armen zou sterven. 3 dagen erna op donderdag ben ik gecuretteerd, ik was toen 13 weken. Toen ik wakker werd had mijn vriend een heel mooi sterren hangertje voor aan mijn armband gekocht. De 3 wachtdagen hebben we buikfoto's gemaakt want ik had al best een klein bolletje. Ik voel me nu af en toe nog wel schuldig maar de wetenschap dat ons kindje niet buiten mijn buik kon leven maakt dat goed. Ik wilde eigenlijk weer zo snel mogelijk zwanger zijn, dat heeft helaas 2 lange jaren geduurd. Sterkte en mijn pm box staat altijd open..quote:Op dinsdag 29 november 2011 16:03 schreef Incantrix het volgende:
Dankjewel, Poppedein, de informatie die jij nu al geeft is ontzettend waardevol voor ons. Thnx dat je tijd hebt genomen dit voor ons op te schrijven(mijn inbox opruimen lukt niet op de ipad, ik regel vnvnd even een laptop
) We gaan morgen goed luisteren wat de adviezen en mogelijkheden zijn, ik vertrouw inderdaad op de adviezen en deskundigheid van onze 'begeleiders'..
DV, hoe ver was jij toen ook al weer?
Er is nog steeds pijn aan de maagstreek, maar goed het is enorm minder als hoe het was, dat heeft allemaal tijd nodig.quote:Op dinsdag 29 november 2011 21:06 schreef Troeta het volgende:
Evenstar gefeliciteerd met je zoon! Klinkt als een zware bevalling idd, rust lekker goed uit en geniet!
Hoe is het met je middenrifbreuk? Is het over of nog steeds pijn?
NTS mag ook nog wel voorgaan.. Ik ga voor 2012quote:Op woensdag 30 november 2011 08:51 schreef Kyara het volgende:
We hebben nu trouwens helemaal geen LLM-ers meerDF heeft pas vanaf zondag meldplicht en dat is de 1e. Duurt nog heeeeeeeeeel lang voordat we weer verse babies hebben.
Maar aan de andere kant wel heerlijk he dat het al zo snel zichtbaar is?quote:Op woensdag 30 november 2011 08:47 schreef Orea het volgende:
NTS je baby laat je vast wennen aan het nachtelijke wakker zijn straksga je straks nog even lekker liggen?
Ik ben echt aan het ontploffenmijn hemel wat heb ik een buik.. voelt zo raar als mensen dan aan je gaan vragen: hoe ver ben je (denkende dat ik al zeker op weg ben naar de 20 weken) en dat je dan zegt: bijna 7 weken
![]()
SPOILER: crappy werk-plee fotoOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 30 november 2011 09:32 schreef Orea het volgende:
Hahaha nee ik draag ook geen buikbanden, bij Leia ook niet gedaan...WowSPOILER: crappy werk-plee fotoOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
vind mn buikband wel leuk omdat t dan wat zichtbaar is, als ik naar mn zus ga ofzoquote:Op woensdag 30 november 2011 09:36 schreef flugeltje het volgende:
Orea dat is echt een zwangerbuikje hoor
Overigens heb ik ook nooit buikbanden gedragen, maar ik vind het ergens wel heel erg tof dat ik zo groot gegroeid ben weer. Draag m'n buik met trots als ik zwanger ben...
En dat heeft heul niks te maken met het feit dat ie zo lekker afkleedt(hoe groter de buik is, hoe kleiner de kont lijkt)
Klinkt echt ziek.. waarom meldt je je niet ziek van t werk?quote:Op woensdag 30 november 2011 09:38 schreef Sonnetje85 het volgende:
Zooooo orea!![]()
Hier is nog niets te zienmaar vorige keer had k ook niet veel buik
Vandaag ben k ziek ofzo, k hoop op t virus van floris, want anders vrees.k dat er niks van me.overblijft na de zwangerschap als t zo doorgaat (vorige keer was k helemaal niets aangekomen, nou ja 4kilo ofzo, was na de bevalling 6 kilo lichter dan ervoor, toen was k wat zwaarder dan k nu ben)
Maar bluh ik voel me beroerd. Zolang k zit gaat t zodra k sta móet ik spugen.
K vind.mezelf vandaag heel zieligwas al misselijk toen kwam de vieze poepluier van floris er ook nog bij
![]()
Ben moed.aan t verzamelen om naar mn werk te gaan. Hoef.maar een halve dag, mja autorijden lijkt me wat minder fijn en met t gekots dus...
Die snapte ik ook nietquote:
Heb al gezegd idd dat k thuis blijf. Werk bij mn vriend op kantoor, dus das wel handig. Even kijken hoe k t met floris doe. Die is voor.een halve dag bij opa. Misschien dat.k mn bed even induik.quote:Op woensdag 30 november 2011 09:42 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Klinkt echt ziek.. waarom meldt je je niet ziek van t werk?
ja ff lekker uitziekenquote:Op woensdag 30 november 2011 10:00 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Heb al gezegd idd dat k thuis blijf. Werk bij mn vriend op kantoor, dus das wel handig. Even kijken hoe k t met floris doe. Die is voor.een halve dag bij opa. Misschien dat.k mn bed even induik.
Dat je op papier kunt zetten wat je wilt.quote:
Jamaar, je hebt hele zware botten toch?quote:Op woensdag 30 november 2011 10:19 schreef flugeltje het volgende:
Denk alleen niet dat ze bij mij gaan geloven dat ik 56 kilo weeg ofzo
En wat te denken van Pieter, die weegt minstens 20 kiloquote:Op woensdag 30 november 2011 10:21 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Jamaar, je hebt hele zware botten toch?
Nee, ik zeg dat de vlos moet liegen over je gewichtquote:Op woensdag 30 november 2011 10:18 schreef flugeltje het volgende:
Asy zegt dat we moeten liegen over ons gewicht
haha dan zou mn man not amused kijken en mij zelf wel gaan tillen hahaquote:Op woensdag 30 november 2011 10:41 schreef covie het volgende:
Oh ik dacht dat je met je telefoon had getypt en dat die er mss wat anders van had gemaakt
Maar je bedoelde dus echt papier is geduldig.
En ik denk eerlijk gezegd dat ze heus niet voor 3 kilo teveel de brandweer gaan bellen hoor.
Offfff die brandweerlieden denken dan we gaan haar niet eruit takelen, wij tillen je wel naar beneden!
Ja, mevrouw, gaat u eerst maar op de weegschaal staan. Daarna bekijken we of het in het protocol past of we u naar beneden tillen of de brandweer gaan bellen.quote:Op woensdag 30 november 2011 10:41 schreef covie het volgende:
En ik denk eerlijk gezegd dat ze heus niet voor 3 kilo teveel de brandweer gaan bellen hoor.
Offfff die brandweerlieden denken dan we gaan haar niet eruit takelen, wij tillen je wel naar beneden!
Oh, dat moet een héle interessante avond zijn geweestquote:Op woensdag 30 november 2011 10:45 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
* Zoë23 denkt aan een stapavond met een vriendin waarbij een kroeg vol stond met alleen maar brandweermannen
quote:Op woensdag 30 november 2011 10:45 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Oh, dat moet een héle interessante avond zijn geweest.
Waren vast geen brandweermannen als.on rijswijkquote:Op woensdag 30 november 2011 10:45 schreef Zoë23 het volgende:
* Zoë23 denkt aan een stapavond met een vriendin waarbij een kroeg vol stond met alleen maar brandweermannen
zeker netjes!quote:Op woensdag 30 november 2011 10:45 schreef Kuukske het volgende:
Oh en over gewicht.. Ik mag echt niet klagen. Ik zat vorige week op plus 7 en dus 67 kilo. Vond ik wel netjes.
quote:Op woensdag 30 november 2011 10:47 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Waren vast geen brandweermannen als.on rijswijk(werkte mm vader, gemiddelde.leeftijd lag.hoog
)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gewoon voor de zekerheid effe met je VK overleggen erover, die ene kilo zal vast het probleem niet zijn. Je mot ook effe kijken of ze bijvoorbeeld makkelijk met brancard naar beneden kunnen. Bij ons zit bijvoorbeeld een draai die sowieso niet te maken is.Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
Vorige keer hoefde k alleen met 36weken te wegen, had volgens mij te maken mer eventuele pijnstilling. Aan t begin hoefde k.mn gewicht alleen maar te zeggenquote:Op woensdag 30 november 2011 10:44 schreef Zoë23 het volgende:
wegen jullie je bij elke controle bij de VK?
ik vroeg 't vorige week bij de VK maar dat doet ze niet standaard, en ook over toucheren had ze een mening (vaak onnodig enz enz) dat vond ik wel weer oké
quote:Op woensdag 30 november 2011 10:48 schreef Zoë23 het volgende:
[..]nee dan was ik wel weg gegaan
![]()
Was zo rond de 24 tot 35
mn vriend weet 't verhaal ongv welquote:
Ik zie het al helemaal voor me.quote:Op woensdag 30 november 2011 10:52 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
mn vriend weet 't verhaal ongv welvandaar dat ie mij liever tilt dan dat een brandweer man me naar beneden gaat tillen haha
Haha same here! Maar het verschil is volgens mij vooral of je nou een vrijwilligerskorps hebt ja of nee.quote:Op woensdag 30 november 2011 10:47 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Waren vast geen brandweermannen als.on rijswijk(werkte mm vader, gemiddelde.leeftijd lag.hoog
)
Vooral omdat je dan waarschijnlijk ook nog eens alleen een blote kont aanhebtquote:Op woensdag 30 november 2011 10:54 schreef covie het volgende:
[..]
Haha same here! Maar het verschil is volgens mij vooral of je nou een vrijwilligerskorps hebt ja of nee.
Mijn vader zat er eerder ook bij, en ook de slager en de kapper uit het dorp![]()
Ik zou er nou niet bepaald op zitten te wachten om door mijn baas van mijn bijbaantje van 10 jr geleden naar beneden getild te worden.
Mijn vader was beroepsquote:Op woensdag 30 november 2011 10:54 schreef covie het volgende:
[..]
Haha same here! Maar het verschil is volgens mij vooral of je nou een vrijwilligerskorps hebt ja of nee.
Mijn vader zat er eerder ook bij, en ook de slager en de kapper uit het dorp![]()
Ik zou er nou niet bepaald op zitten te wachten om door mijn baas van mijn bijbaantje van 10 jr geleden naar beneden getild te worden.
Heel herkenbaar. Vooral dat van je lichaamsbeweging. Ik zou dolgraag naar m'n werk willen fietsen (5 km enkele reis) maar ik lag na 2 km al bijna van m'n fiets van buiten-ademigheid.quote:Op woensdag 30 november 2011 11:01 schreef Kyara het volgende:
Ik zit nu op +13. Zonder al te veel gekke dingen. Ja, het enige is dat ik niet misselijk ben geweest en niet het overgegeven in de 1e 3 maanden dus ik ben ook niet afgevallen in het begin. En van 2,5 uur sporten per week naar 0 en van 2 uur wandelen per week naar amper 15 minuten strompelen helpt ook niet. Verder is het toch vooral baby, vruchtwater, tieten en vocht heb ik het idee. Tja, is niet anders. Straks weer lekker sporten en hopelijk gaat er dan ook meer af van die 13 kg.
Ik had een oud t-shirt van mijn man om in te bevallen.quote:Op woensdag 30 november 2011 10:56 schreef Kuukske het volgende:
Oja, daarover gesproken. Weet iemand een leuk adresje voor goedkope lange pyama achtige dingen? Voor in het ziekenhuis? Of andere tips wat betreft daar bevallen en kleding die je eh.. niet / wel aanhebt?
quote:Op woensdag 30 november 2011 11:05 schreef Asyniur het volgende:
Ik had een oud t-shirt van mijn man om in te bevallen.
Ik draag zelf nooit pyjama's want ik draai me altijd vastdus ik had een pyjama van mijn man aan, maar in de praktijk liep ik in mijn netbroekje en en zijn pyjamajasje (opgeknoopt tot aan mijn navel) door mijn kamer want het was er bloedheet!
Hier in het ziekenhuis krijg je een eigen kamer en de baby op je kamer dus vandaar dat het zo warm was...
Oja, klinkt logisch.quote:Op woensdag 30 november 2011 11:05 schreef Zoë23 het volgende:
@kuukske; ik heb 2 jurkjes van hunkemöller, die draag ik deze zwangerschap gewoon 'af'(mee rekken enz) en daar ga ik ook in bevallen. Ben niet zo van de shirts enz, veel te heet![]()
Oh shitquote:Op woensdag 30 november 2011 10:56 schreef Kuukske het volgende:
Oja, daarover gesproken. Weet iemand een leuk adresje voor goedkope lange pyama achtige dingen? Voor in het ziekenhuis? Of andere tips wat betreft daar bevallen en kleding die je eh.. niet / wel aanhebt?
Wauw! gefeliciteerd!quote:Op woensdag 30 november 2011 11:11 schreef bijtje84 het volgende:
Ik ben de afgelopen twee weken 4kg afgevallen...! Ik ben zo misselijkAls ik niks eet ben ik misselijk, dat is eigenlijk het ergst, en als ik wel eet wordt ik misselijk van dat wat ik gegeten heb. Dus ik eet om het uur een halve boterham, dat gaat het best. Sapjes wordt ik ook spuugmisselijk van, koffie ook. Dus ik drink alleen nog maar thee of water.
Maar.... de misselijkheid heeft een reden! Maandag mochten we voor de termijnecho, ik ben ietsje teruggezet, naar 10 weken. En.... het zijn er 2!!
2 kleine frummeltjes, 2 vliesjes, 2 navelstrengen en het belangrijkste 2 knipperende hartjes!!![]()
Het was een totale verassing, al heeft het ergens in mijn achterhoofd rondgespookt. Maar dat is dan zo'n gevoel dat je wegstopt zo van nee joh doe niet zo raar
We moeten er wel even aan wennen, die nacht ook slecht geslapen, woelen en draaien. Nu begint het een beetje in te zinken. Maar we zijn vooral heel erg blij!
Ik heb sinterklaas die opdracht gegevenquote:Op woensdag 30 november 2011 11:20 schreef Kuukske het volgende:
Ik ga mezelf ook maar een joggingpakachtig iets kado doen. As't allemaal maar comfortabel zit over een week of 16 à 18.
Pas je wel goed op jezelf als je zo misselijk bent?quote:Op woensdag 30 november 2011 11:20 schreef bijtje84 het volgende:
Dank jullie wel allemaal!![]()
Zoë ja klopt dat zei de echoscopiste ook al, niet zo gek dat je zo misselijk bent!
ja precies!quote:Op woensdag 30 november 2011 11:20 schreef bijtje84 het volgende:
Dank jullie wel allemaal!![]()
Zoë ja klopt dat zei de echoscopiste ook al, niet zo gek dat je zo misselijk bent!
Hoever ben je? Misschien kun je in overleg, en als je nog enorm vakantie dagen hebt overleggen om een dagje minder te doen.quote:Op woensdag 30 november 2011 11:21 schreef Kuukske het volgende:
Wat doen jullie trouwens met werk? Ik werk nu 40 uur en ik ben op vrijdagmiddag zó godsgruwelijk moe, dat ik zelfs op maandagochtend de vermoeidheid nog voel. Is dat iets wat ik zeker bij de vk aan moet kaarten? Of is het normaal? of of of?
[..]
Pas je wel goed op jezelf als je zo misselijk bent?
quote:Op woensdag 30 november 2011 11:21 schreef Kuukske het volgende:
Wat doen jullie trouwens met werk? Ik werk nu 40 uur en ik ben op vrijdagmiddag zó godsgruwelijk moe, dat ik zelfs op maandagochtend de vermoeidheid nog voel. Is dat iets wat ik zeker bij de vk aan moet kaarten? Of is het normaal? of of of?
[..]
ja.. of ziektewetquote:Op woensdag 30 november 2011 11:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hoever ben je? Misschien kun je in overleg, en als je nog enorm vakantie dagen hebt overleggen om een dagje minder te doen.
Ik werk 36 uur, 4 dagen van 9 uur. Ik ben ook moe en heb daarnaast last van m'n heupen, rug, buik... Heb afgesproken dat ik zoveel mogelijk thuis werk en gewoon op tijd m'n rust neem.quote:Op woensdag 30 november 2011 11:21 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Het hoort er een beetje bij, maar als je het gevoel hebt jezelf voorbij te lopen, kun je ook in overleg met je werkgever voor een paar uurtjes per week (bijv. een uur per dag, oid, om te beginnen) de ziektewet in gaan. Dat je bijv. elke dag een uur eerder naar huis gaat. Meestal helpt dat wel genoeg om op korte termijn weer gewoon fulltime aan de slag te gaanquote:Op woensdag 30 november 2011 11:21 schreef Kuukske het volgende:
Ja, die vraag moet ik nog even bij P&O neerleggen, want ik dacht dat er ook bij stond, dat als het in je CAO niet is opgenomen dat niet per se van toepassing is. En het staat bij ons niet in de CAO.quote:Op woensdag 30 november 2011 11:24 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik werk 36 uur, 4 dagen van 9 uur. Ik ben ook moe en heb daarnaast last van m'n heupen, rug, buik... Heb afgesproken dat ik zoveel mogelijk thuis werk en gewoon op tijd m'n rust neem.
Je mag een uur extra pauze per dag nemen he, dat is wettelijk zo geregeld...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
Dat is ook weer zo, ik had gewoon altijd meer dan zat vakantiedagen, dus ik merkte het nooit..quote:Op woensdag 30 november 2011 11:24 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
ja.. of ziektewet
vakantiedagen heb je later missch ook nog wel nodig
en dit;quote:Op woensdag 30 november 2011 11:27 schreef Kyara het volgende:
Kuuks, het staat in de wet. Dus dan maakt het niet uit wat in je cao staat, je hebt gewoon recht op dat uurtje extra pauze.
helemaal mee eens.quote:Op woensdag 30 november 2011 11:26 schreef Kyara het volgende:
Kuuks, ik ben met 20 weken ingestort bij de vk en ben toen op haar advies 50% gaan werken. Ik kwam om 18.00 uur thuis, ging op de bank een uurtje slapen, daarna koken, eten en om 20.30 uur weer naar bed. In het weekend vooral veel slapen en geen energie voor wat dan ook. Dat brak mij uiteindelijk helemaal op. Had eigenlijk eerder aan de bel moeten trekken maar ja, ik dacht ook zolang ik nog op mijn benen blijf staan functioneer ik nog... De vk dacht daar anders over.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron: De arbeidsrechter
Dat is dan wel weer fijn!quote:Op woensdag 30 november 2011 11:30 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat is ook weer zo, ik had gewoon altijd meer dan zat vakantiedagen, dus ik merkte het nooit..
quote:Op woensdag 30 november 2011 11:30 schreef Kuukske het volgende:
Oh hehe. Dan moet ik met m'n baas es om de tafel.1 troostSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bij mij is 't ook (een soort van) goedgekomen haha
quote:
Hoop ook dat je misselijkheid dan minder wordt!quote:Op woensdag 30 november 2011 11:32 schreef bijtje84 het volgende:
Kuukske ik let goed op mezelf en er wordt om me heen ook goed op me gelet![]()
Zoë nou gelukkig houdt ik alles tot nu toe wel binnen, ik heb ook niet het idee dat spugen zou helpen zeg maar. Ben de hele dag misselijk, al was het gisterenavond heel even weg dat was fijn!! Nu hoop ik dat het langzaam minder zal worden richting de 12 weken. Maar goed dat is nog even afwachten.
Ik ben uiteraard ook meteen 'weggestuurd' door de vk. Heb een afspraak over anderhalve week bij de gynaecoloog, medische indicatie natuurlijk en thuisbevallen zit er ook niet in. Dat vind ik ergens wel jammer, vorige keer bij mijn dochter vond ik het heel fijn gewoon lekker thuis. Maar mn vriend zag het al niet zo zitten (andere partner dan bij mijn dochter) dus nou ja, nu dus naar het ziekenhuis als het zover is.
quote:Op woensdag 30 november 2011 11:34 schreef Kyara het volgende:
Ja, en sla die baas vanje maar mooi met al die wetteksten om zijn oren.
Wat dat betreft zijn Zoë en ik ook ervaringsdeskundigen
Wow, dat is zeker een verrassing!! Gefeliciteerdquote:Op woensdag 30 november 2011 11:11 schreef bijtje84 het volgende:
Ik ben de afgelopen twee weken 4kg afgevallen...! Ik ben zo misselijkAls ik niks eet ben ik misselijk, dat is eigenlijk het ergst, en als ik wel eet wordt ik misselijk van dat wat ik gegeten heb. Dus ik eet om het uur een halve boterham, dat gaat het best. Sapjes wordt ik ook spuugmisselijk van, koffie ook. Dus ik drink alleen nog maar thee of water.
Maar.... de misselijkheid heeft een reden! Maandag mochten we voor de termijnecho, ik ben ietsje teruggezet, naar 10 weken. En.... het zijn er 2!!
2 kleine frummeltjes, 2 vliesjes, 2 navelstrengen en het belangrijkste 2 knipperende hartjes!!![]()
Het was een totale verassing, al heeft het ergens in mijn achterhoofd rondgespookt. Maar dat is dan zo'n gevoel dat je wegstopt zo van nee joh doe niet zo raar
We moeten er wel even aan wennen, die nacht ook slecht geslapen, woelen en draaien. Nu begint het een beetje in te zinken. Maar we zijn vooral heel erg blij!
Deze had ik helemaal gemistquote:Op woensdag 30 november 2011 11:11 schreef bijtje84 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus men neme een vent mee met warme handenquote:Op woensdag 30 november 2011 12:18 schreef Fee-nix het volgende:
Vooral koude borsten schijnen niet zo goed te zijn.
Goed(e) Punt(en)quote:Op woensdag 30 november 2011 12:20 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Dus men neme een vent mee met warme handen
Huh?quote:Op woensdag 30 november 2011 12:09 schreef flugeltje het volgende:
En ik vind het zo oneerlijk dat ik m'n schoenen nooit uit mag doen
Lieverd, een prachtnaam hebben jullie gekozen... Kracht van god betekent het toch? Ik hoop voor jullie dat hij jullie al deze kracht geeft om hier doorheen te komen. Zo'n klein manneke dat toch zo bij jullie hoort, maar niet mag blijven... Meis, neem je tijd hiervoor... Sterktequote:Op woensdag 30 november 2011 12:27 schreef Incantrix het volgende:
Ik had twee borstvoedingshemdjes van de noppies, relatief duur (ik meen iets van 25 of 30 per stuk), maar omg wat vond ik díe dingen fijn! Heb de eerste paar dagen mijn schoonzus al een exemplaar bij laten halen, ik was er zo aan verknocht. Denk dat ik die ook aan zou schaffen voor een 'echte' (voldragen) bevalling. Wel een dik vest erover want dunne bandjes, maar ach
En wij zijn in het ziekenhuis geweest en hebben veel nuttige informatie gekregen. Over een paar dagen tot een paar weken, wanneer wíj er klaar voor zijn, wordt ik ingeleid en zal ik bevallen van onze zoon, die we Gabriël hebben genoemd. Onze engel.. Wanneer hij ter wereld is gekomen kunnen we de crematie via het ziekenhuis laten verlopen en dan gebeurt dat bij de begraafplaats heel dicht bij ons thuis. Die begraafplaats is opgesplitst in een oud en een nieuw deel en op het oude deel ligt ook iemand die veel voor mij betekent, Gabriël zal dan gecremeerd worden op het nieuwe deel en de as mogen wij dan zelf ophalen. Over het inleiden hebben we nog niet heel uitvoerig gesproken, het duurt maximaal twee dagen en de placenta moet wellicht manueel (onder narcose) verwijderd worden, in ongeveer de helft van dit soort gevallen komt deze niet automatisch los.
Pfff, dat was het wel even, geloof ik. We zijn blij dat we ons kindje nu een naam hebben kunnen geven en het betekent ook iets voor ons dat hij naar een engel genoemd is. Een meisje zou ook een engelen-naam hebben gekregen.
Even een dikkevoor allemaal, omdat ik het even niet goed voor elkaar krijg om bij te lezen en omdat jullie zo lief zijn en omdat ik weet dat iedereen zo zijn eigen gevechten te leveren heeft
Ja dat is minimaal anderhalve kilo als ik m'n klossebakken aanhebquote:
Hé jou had ik nog niet in het topic gezien of wel?quote:Op woensdag 30 november 2011 12:13 schreef Theeleuter het volgende:
Jeetje, ik schrik wel van deze verhalen omtrent werk en bazen die echt volledig niet met me mee willen werken.
Altijd jezelf voorop stellen Kuukske, niemand anders die dat voor je doet. En als je lichaam aangeeft het niet aan te kunnen, dan zal je echt wat minder moeten gaan werken. Verloskundige zal je denk ik daar zeker in kunnen adviseren.
Om antwoord te geven op je oorspronkelijke vraag. Ik ga per 1-1-2012 1 dag per week minder werken door verlof op te nemen. Werk nu nog full-time en kan het gelukkig ook fysiek aan, dus nog 1 maandje zwoegen.
Tot aan het zwangerschapsverlof neem ik 1 dag verlof per week op en na het zwangerschapsverlof ga ik over op ouderschapsverlof.
Waarschijnlijk 50 topics terug ooit eens gepostquote:Op woensdag 30 november 2011 12:30 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Hé jou had ik nog niet in het topic gezien of wel?
Bedankt ook voor je reactie. Ik begin vrijdag es met de verloskundige. Gisteren had ik ook weer zo'n buik die ik niet ontspannen kreeg. M'n hele lijf was net een plank. Dat is ook niet gezond denk ik.
Wat betreft je verlofconstructie voor je zw.verlof: ik ga ook zoiets doen. Ik heb toch uren zat volgend jaar.
Is erg leuk hoor, met zn vijvenquote:Op woensdag 30 november 2011 12:33 schreef bijtje84 het volgende:
Marrije nee niet mijn eerste kind(eren). Ik heb al een dochter van 4, tegen die tijd 5 jaar. Dus we zijn meteen met zn vijven dan!
Asy, dat klinkt goed, van die eigen kamer!quote:Op woensdag 30 november 2011 11:05 schreef Asyniur het volgende:
Hier in het ziekenhuis krijg je een eigen kamer en de baby op je kamer dus vandaar dat het zo warm was...
Jeetje ik zit hier echt met tranenquote:Op woensdag 30 november 2011 12:27 schreef Incantrix het volgende:
Ik had twee borstvoedingshemdjes van de noppies, relatief duur (ik meen iets van 25 of 30 per stuk), maar omg wat vond ik díe dingen fijn! Heb de eerste paar dagen mijn schoonzus al een exemplaar bij laten halen, ik was er zo aan verknocht. Denk dat ik die ook aan zou schaffen voor een 'echte' (voldragen) bevalling. Wel een dik vest erover want dunne bandjes, maar ach
En wij zijn in het ziekenhuis geweest en hebben veel nuttige informatie gekregen. Over een paar dagen tot een paar weken, wanneer wíj er klaar voor zijn, wordt ik ingeleid en zal ik bevallen van onze zoon, die we Gabriël hebben genoemd. Onze engel.. Wanneer hij ter wereld is gekomen kunnen we de crematie via het ziekenhuis laten verlopen en dan gebeurt dat bij de begraafplaats heel dicht bij ons thuis. Die begraafplaats is opgesplitst in een oud en een nieuw deel en op het oude deel ligt ook iemand die veel voor mij betekent, Gabriël zal dan gecremeerd worden op het nieuwe deel en de as mogen wij dan zelf ophalen. Over het inleiden hebben we nog niet heel uitvoerig gesproken, het duurt maximaal twee dagen en de placenta moet wellicht manueel (onder narcose) verwijderd worden, in ongeveer de helft van dit soort gevallen komt deze niet automatisch los.
Pfff, dat was het wel even, geloof ik. We zijn blij dat we ons kindje nu een naam hebben kunnen geven en het betekent ook iets voor ons dat hij naar een engel genoemd is. Een meisje zou ook een engelen-naam hebben gekregen.
Even een dikkevoor allemaal, omdat ik het even niet goed voor elkaar krijg om bij te lezen en omdat jullie zo lief zijn en omdat ik weet dat iedereen zo zijn eigen gevechten te leveren heeft
quote:Op woensdag 30 november 2011 12:27 schreef Incantrix het volgende:
quote:Op woensdag 30 november 2011 12:58 schreef Incantrix het volgende:
Thnx girls, wij zijn ook heel blij dat we ons eigen moment wel echt mogen kiezen. Het is gewoon zo'n raar en onbegrijpelijk gebeuren, dat je dan een bevalling moet regelen en alles wat erna komt, dus extra fijn om ons er op ons gemak en eigen tempo op voor te bereiden..
ik heb het aangepast!quote:Op woensdag 30 november 2011 12:13 schreef bijtje84 het volgende:
Ow ja, kan iemand mijn datum in de OP veranderen? Hij stond al fout, het was eigenlijk 21 juni, maar dus teruggezet naar 29 juni. Al zal ik die waarschijnlijk niet halen
quote:Op woensdag 30 november 2011 14:17 schreef miss-jones25 het volgende:
Dankjullie wel.
en deze heb ik van hem gekregen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
mooi!
Goede smaak heeft je lief![]()
Deepfreeze, dat wist ik niet, goeie info van jequote:Op woensdag 30 november 2011 14:18 schreef Deepfreeze het volgende:
Kyara, als je een verplaatste thuisbevalling hebt, moet je soms je kraampakket meenemen (inc navelding). Hangt even af van de afspraken. Hier is dat afgelopen jaar veranderd. Anders moest je zo'n grote doos meeslepen.
quote:Op woensdag 30 november 2011 14:33 schreef Kyara het volgende:
Op de heenweg zal het wel meevallen met die grote doos, maar op de terugweg....![]()
wehehe.. echt.. zon navelklem moeten ze daar toch gewoon hebben, stel je voor dat de bevallige m vergeet... dan laten ms de navelstreng en placenta er aan zitten,quote:Orea, ja inderdaad. Je moet al ongeveer 300 euro betalen om alleen al te mogen bevallen (met je eigen verloskundige). Nou ja, ik prop het allemaal wel in een tas en dan zien ze maar wat ze nodig hebben.
ja of die van de hema, zijn ook fijnquote:Die netbroekjes heb ik ook niet maar wel mega onderbroeken van de Zeeman. Dat komt ook op het zelfde neer toch?
dat deed ik ook met de hema 3 voor 3 euroquote:Op woensdag 30 november 2011 14:36 schreef Orea het volgende:
Kan prima hoor Kyara! Wat ik echter fijn vond aan die netdingen, is dat je ze gewoon zo weg kunt keilen na gebruikvooral handig als je toch eens doorlekt (ondanks maat stoomboot aan kraamverbanden
)
Dwars door 3 kraamverbanden heenquote:Op woensdag 30 november 2011 14:36 schreef Orea het volgende:
Kan prima hoor Kyara! Wat ik echter fijn vond aan die netdingen, is dat je ze gewoon zo weg kunt keilen na gebruikvooral handig als je toch eens doorlekt (ondanks maat stoomboot aan kraamverbanden
)
wat denk je dat ik van plan ben met die mega onderbroeken van de Zeeman....quote:Op woensdag 30 november 2011 14:36 schreef Orea het volgende:
)
quote:Op woensdag 30 november 2011 14:37 schreef Cooki het volgende:
dat deed ik ook met de hema 3 voor 3 euro
quote:Op woensdag 30 november 2011 14:37 schreef Kyara het volgende:
wat denk je dat ik van plan ben met die mega onderbroeken van de Zeeman....
of je krijgt daarna nog een rekening meequote:Op woensdag 30 november 2011 14:36 schreef Cooki het volgende:
wehehe.. echt.. zon navelklem moeten ze daar toch gewoon hebben, stel je voor dat de bevallige m vergeet... dan laten ms de navelstreng en placenta er aan zitten,
mevrouw, dat moet u thuis nog ff afhechten...
quote:Op woensdag 30 november 2011 14:37 schreef Kyara het volgende:
[..]
wat denk je dat ik van plan ben met die mega onderbroeken van de Zeeman....
ik ben wel geen modje maar kon de op nog wel editten. Aangepast dus.quote:Op woensdag 30 november 2011 14:38 schreef clauwheee het volgende:
O ja en ik ben ook drie dagen teruggezet. wil een modje mijn datum op 30 juni zetten? Tenk joe very muchie!
Wat denk je wel niet van mij zegquote:Op woensdag 30 november 2011 14:24 schreef Cooki het volgende:
[..]
Deepfreeze, dat wist ik niet, goeie info van je![]()
enne vet:
![]()
daar weet Flugeltje straks best iets grappig op te zeggen denk ik zo
ja, dat heb ik ook gedaan... tenminste mn verloskundige die de nacontrole deed, zei dat ze dat ging doenquote:Op woensdag 30 november 2011 14:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik heb wat over was van mijn kraampakket, en dat was veel want ik eindigde in het ziekenhuis, ingeleverd bij stichting baby hope die het naar derde wereld landen meeneemt
hebben ze die omatenten ook in boxer uitvoering eigk? want ik had altijd last van die randen bij mn benen..quote:Op woensdag 30 november 2011 14:39 schreef flugeltje het volgende:
In die netdingen ben ik net zo'n rollade, daar is m'n kont gewoon echt te dik voor. Zit ernstig ongemakkelijk. Hier wordt het dus ook weer een ritje Wibra of Zeeman voor formaatje omatent
Waarschijnlijk wel dan ja want ik heb alleen wat matjes nog gebruikt in bed en de alcohol iets (maar die mag je ook geopend inleveren) maar da wast. Watten, kraammatrassen, handschoenen en de hele rambam allemaal niet gebruikt.quote:Op woensdag 30 november 2011 14:43 schreef Orea het volgende:
Ondanks ZKH bevalling heb ik toch best nog wel veel gebruikt in mijn kraampakket en had amper iets over...? Heb ik dan toch een ZKH kraampakket gehad met alleen het hoognodige? (er zijn verschillende heb ik begrepen en ik heb direct bij aanmelding aangegeven dat ik in het ZKH ging bevallen..)
haha okquote:Op woensdag 30 november 2011 14:50 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik kom te weinig bij de action om dat te weten. Sterker nog ik kom pas bij de action sinds ik godzijdank geen kotex meer nodig heb![]()
quote:Op woensdag 30 november 2011 14:40 schreef flugeltje het volgende:
Wat denk je wel niet van mij zeg
waarschijnlijk de waarheid![]()
quote:Op woensdag 30 november 2011 14:53 schreef flugeltje het volgende:
Effe een gore mental image om te checken hoe het met jullie verbeeldingsvermogen is
Je ligt op bed verpakt in tentonderbroek en luiermaandverband. Tot op dan nog niets aan de hand... Vervolgens sta je even op.....
Ken je die reclame van vroeger... Spinazi a la bloooooep?
quote:Op woensdag 30 november 2011 14:53 schreef flugeltje het volgende:
Effe een gore mental image om te checken hoe het met jullie verbeeldingsvermogen is
Je ligt op bed verpakt in tentonderbroek en luiermaandverband. Tot op dan nog niets aan de hand... Vervolgens sta je even op.....
Ken je die reclame van vroeger... Spinazi a la bloooooep?
quote:Op woensdag 30 november 2011 14:50 schreef Orea het volgende:
Kotex kingsize jaen dan 3 of 4 verbanden over elkaar heen geplakt
daar houdt je het in het begin wel een uurtje mee uit...
Dat is me gelukkig allemaal bespaard gebleven, meer dan een zware ongesteldheid was het niet. Lang leve de ksquote:Op woensdag 30 november 2011 14:54 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ja en dat de boel niet gehouden heeft en je een heel spoor na laat dwars door je ziekenhuiskamer naar je wc?
quote:Op woensdag 30 november 2011 14:58 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nou voor sommige dingen kan je maar beter gewoon goed voorbereid zijn dan dat het je overkomt en denkt WTF? er is vast iets heel erg mis hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |