quote:Op dinsdag 29 november 2011 00:50 schreef _evenstar_ het volgende:
Verzoek op FB nog even stil te houden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op dinsdag 29 november 2011 11:18 schreef Incantrix het volgende:
Helaas geen wonderen hier. Trisomie 18, niet met het leven verenigbaar.. En nu ga ik heel hard janken bij elke hap van het broodje filet american dat ik net gekocht heb..
Er is geen kans dat het kindje wel levend geboren wordt?quote:Op dinsdag 29 november 2011 15:28 schreef Incantrix het volgende:
Thnx lieverds![]()
We zijn er goed stuk van, net als onze (naaste) omgeving. Hoe nu verder horen we morgenochtend, dan hebben we een afspraak staan. De curretage valt af, dat gaat me te snel. Blijft over uitdragen tot het vanzelf ophoudt, of afbreken dmv inleiden. Het eerste vind ik doodeng omdat ik dan volgens mij de hele dag door bij mezelf denk 'het is toch niet al dood he?' en het wachten, het idee van een dood kindje in je buik ook, het tweede vind ik doodeng want inleiden klinkt zo eng.. Morgen dus goed de voors en tegens afwegen en bespreken, en ik hoop het geslacht nog te horen, want we hebben wel al besloten dat het kindje een naam zal krijgen.
Overigens, modjes, sorry dat ik het topic kaap, zal ik me maar weer naar het 'en dan gaat het mis'-topic begeven?
Voor zover we begrepen hebben heeft het een hele kleine kans de geboorte te overleven, maar op de iets lamgere termijn geen kansen.quote:Op dinsdag 29 november 2011 15:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Er is geen kans dat het kindje wel levend geboren wordt?
Eh... Er was toen ik zwanger van van Jen, een user... En die was ook zwanger en waarbij ze wist dat hij waarschijnlijk of in de buik of bijna direct naar de geboorte zou overlijden... Mensen weten vast wie ik bedoel, want ik kom niet op de naam....quote:Op dinsdag 29 november 2011 15:30 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Voor zover we begrepen hebben heeft het een hele kleine kans de geboorte te overleven, maar op de iets lamgere termijn geen kansen.
quote:Levensverwachting
De levensverwachting van een kind met trisomie 18 is erg laag. Ongeveer 50% van de kinderen overlijdt voor de tweede maand en 90% overlijdt in het eerste jaar. Ongeveer 5% van de kinderen wordt ouder dan drie jaar. De kinderen die in leven blijven, zijn verstandelijk beperkt. Ook wordt hun levensduur verkort door lichamelijke aandoeningen (zie kenmerken). Omdat de levensverwachting laag is, wordt er vaak voor gekozen om de zwangerschap voortijdig af te breken.
Dat weet ik nog ja, een open schedeltje was het toch? Zodra we weer een beetje kunnen nadenken p, ik je eensquote:Op dinsdag 29 november 2011 15:39 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Sterkte icantrix, en meneer icantrix...
Ik heb 3 jaar terug iets soortgelijks mee gemaakt. Wij hebben toen wel voor curettage gekozen. Ik had toen nog 2 dagen om me voor te bereiden. Het blijft altijd moeilijk...Mensen om ons heen stapten er gemakkelijk overheen onder de noemer miskraam maar het was geen miskraam. Op de monitor was gewoon een levend kindje te zien die helaas niet kon leven buiten mijn buik.
Hoe dan ook veel sterkte en welke keuze jullie ook maken het is de goede keuze.
Twinkly, wat zeg je dat treffend!quote:Op dinsdag 29 november 2011 15:43 schreef Twinkly het volgende:
Incantrix, wat een ongelooflijk moeilijke beslissingen moeten jullie maken Het is zo oneerlijk dat je hierover moet beslissen... ik weet niet hoe ik het moet zeggen...![]()
*dikke knuffel*
Heel veel sterkte voor jullie en iedereen om jullie heen
Ja, dat inderdaad.quote:Op dinsdag 29 november 2011 15:43 schreef Twinkly het volgende:
Incantrix, wat een ongelooflijk moeilijke beslissingen moeten jullie maken Het is zo oneerlijk dat je hierover moet beslissen... ik weet niet hoe ik het moet zeggen...![]()
*dikke knuffel*
Heel veel sterkte voor jullie en iedereen om jullie heen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |