Ik zie het al helemaal voor me.quote:Op woensdag 30 november 2011 10:52 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
mn vriend weet 't verhaal ongv welvandaar dat ie mij liever tilt dan dat een brandweer man me naar beneden gaat tillen haha
Haha same here! Maar het verschil is volgens mij vooral of je nou een vrijwilligerskorps hebt ja of nee.quote:Op woensdag 30 november 2011 10:47 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Waren vast geen brandweermannen als.on rijswijk(werkte mm vader, gemiddelde.leeftijd lag.hoog
)
Vooral omdat je dan waarschijnlijk ook nog eens alleen een blote kont aanhebtquote:Op woensdag 30 november 2011 10:54 schreef covie het volgende:
[..]
Haha same here! Maar het verschil is volgens mij vooral of je nou een vrijwilligerskorps hebt ja of nee.
Mijn vader zat er eerder ook bij, en ook de slager en de kapper uit het dorp![]()
Ik zou er nou niet bepaald op zitten te wachten om door mijn baas van mijn bijbaantje van 10 jr geleden naar beneden getild te worden.
Mijn vader was beroepsquote:Op woensdag 30 november 2011 10:54 schreef covie het volgende:
[..]
Haha same here! Maar het verschil is volgens mij vooral of je nou een vrijwilligerskorps hebt ja of nee.
Mijn vader zat er eerder ook bij, en ook de slager en de kapper uit het dorp![]()
Ik zou er nou niet bepaald op zitten te wachten om door mijn baas van mijn bijbaantje van 10 jr geleden naar beneden getild te worden.
Heel herkenbaar. Vooral dat van je lichaamsbeweging. Ik zou dolgraag naar m'n werk willen fietsen (5 km enkele reis) maar ik lag na 2 km al bijna van m'n fiets van buiten-ademigheid.quote:Op woensdag 30 november 2011 11:01 schreef Kyara het volgende:
Ik zit nu op +13. Zonder al te veel gekke dingen. Ja, het enige is dat ik niet misselijk ben geweest en niet het overgegeven in de 1e 3 maanden dus ik ben ook niet afgevallen in het begin. En van 2,5 uur sporten per week naar 0 en van 2 uur wandelen per week naar amper 15 minuten strompelen helpt ook niet. Verder is het toch vooral baby, vruchtwater, tieten en vocht heb ik het idee. Tja, is niet anders. Straks weer lekker sporten en hopelijk gaat er dan ook meer af van die 13 kg.
Ik had een oud t-shirt van mijn man om in te bevallen.quote:Op woensdag 30 november 2011 10:56 schreef Kuukske het volgende:
Oja, daarover gesproken. Weet iemand een leuk adresje voor goedkope lange pyama achtige dingen? Voor in het ziekenhuis? Of andere tips wat betreft daar bevallen en kleding die je eh.. niet / wel aanhebt?
quote:Op woensdag 30 november 2011 11:05 schreef Asyniur het volgende:
Ik had een oud t-shirt van mijn man om in te bevallen.
Ik draag zelf nooit pyjama's want ik draai me altijd vastdus ik had een pyjama van mijn man aan, maar in de praktijk liep ik in mijn netbroekje en en zijn pyjamajasje (opgeknoopt tot aan mijn navel) door mijn kamer want het was er bloedheet!
Hier in het ziekenhuis krijg je een eigen kamer en de baby op je kamer dus vandaar dat het zo warm was...
Oja, klinkt logisch.quote:Op woensdag 30 november 2011 11:05 schreef Zoë23 het volgende:
@kuukske; ik heb 2 jurkjes van hunkemöller, die draag ik deze zwangerschap gewoon 'af'(mee rekken enz) en daar ga ik ook in bevallen. Ben niet zo van de shirts enz, veel te heet![]()
Oh shitquote:Op woensdag 30 november 2011 10:56 schreef Kuukske het volgende:
Oja, daarover gesproken. Weet iemand een leuk adresje voor goedkope lange pyama achtige dingen? Voor in het ziekenhuis? Of andere tips wat betreft daar bevallen en kleding die je eh.. niet / wel aanhebt?
Wauw! gefeliciteerd!quote:Op woensdag 30 november 2011 11:11 schreef bijtje84 het volgende:
Ik ben de afgelopen twee weken 4kg afgevallen...! Ik ben zo misselijkAls ik niks eet ben ik misselijk, dat is eigenlijk het ergst, en als ik wel eet wordt ik misselijk van dat wat ik gegeten heb. Dus ik eet om het uur een halve boterham, dat gaat het best. Sapjes wordt ik ook spuugmisselijk van, koffie ook. Dus ik drink alleen nog maar thee of water.
Maar.... de misselijkheid heeft een reden! Maandag mochten we voor de termijnecho, ik ben ietsje teruggezet, naar 10 weken. En.... het zijn er 2!!
2 kleine frummeltjes, 2 vliesjes, 2 navelstrengen en het belangrijkste 2 knipperende hartjes!!![]()
Het was een totale verassing, al heeft het ergens in mijn achterhoofd rondgespookt. Maar dat is dan zo'n gevoel dat je wegstopt zo van nee joh doe niet zo raar
We moeten er wel even aan wennen, die nacht ook slecht geslapen, woelen en draaien. Nu begint het een beetje in te zinken. Maar we zijn vooral heel erg blij!
Ik heb sinterklaas die opdracht gegevenquote:Op woensdag 30 november 2011 11:20 schreef Kuukske het volgende:
Ik ga mezelf ook maar een joggingpakachtig iets kado doen. As't allemaal maar comfortabel zit over een week of 16 à 18.
Pas je wel goed op jezelf als je zo misselijk bent?quote:Op woensdag 30 november 2011 11:20 schreef bijtje84 het volgende:
Dank jullie wel allemaal!![]()
Zoë ja klopt dat zei de echoscopiste ook al, niet zo gek dat je zo misselijk bent!
ja precies!quote:Op woensdag 30 november 2011 11:20 schreef bijtje84 het volgende:
Dank jullie wel allemaal!![]()
Zoë ja klopt dat zei de echoscopiste ook al, niet zo gek dat je zo misselijk bent!
Hoever ben je? Misschien kun je in overleg, en als je nog enorm vakantie dagen hebt overleggen om een dagje minder te doen.quote:Op woensdag 30 november 2011 11:21 schreef Kuukske het volgende:
Wat doen jullie trouwens met werk? Ik werk nu 40 uur en ik ben op vrijdagmiddag zó godsgruwelijk moe, dat ik zelfs op maandagochtend de vermoeidheid nog voel. Is dat iets wat ik zeker bij de vk aan moet kaarten? Of is het normaal? of of of?
[..]
Pas je wel goed op jezelf als je zo misselijk bent?
quote:Op woensdag 30 november 2011 11:21 schreef Kuukske het volgende:
Wat doen jullie trouwens met werk? Ik werk nu 40 uur en ik ben op vrijdagmiddag zó godsgruwelijk moe, dat ik zelfs op maandagochtend de vermoeidheid nog voel. Is dat iets wat ik zeker bij de vk aan moet kaarten? Of is het normaal? of of of?
[..]
ja.. of ziektewetquote:Op woensdag 30 november 2011 11:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hoever ben je? Misschien kun je in overleg, en als je nog enorm vakantie dagen hebt overleggen om een dagje minder te doen.
Ik werk 36 uur, 4 dagen van 9 uur. Ik ben ook moe en heb daarnaast last van m'n heupen, rug, buik... Heb afgesproken dat ik zoveel mogelijk thuis werk en gewoon op tijd m'n rust neem.quote:Op woensdag 30 november 2011 11:21 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Het hoort er een beetje bij, maar als je het gevoel hebt jezelf voorbij te lopen, kun je ook in overleg met je werkgever voor een paar uurtjes per week (bijv. een uur per dag, oid, om te beginnen) de ziektewet in gaan. Dat je bijv. elke dag een uur eerder naar huis gaat. Meestal helpt dat wel genoeg om op korte termijn weer gewoon fulltime aan de slag te gaanquote:Op woensdag 30 november 2011 11:21 schreef Kuukske het volgende:
Ja, die vraag moet ik nog even bij P&O neerleggen, want ik dacht dat er ook bij stond, dat als het in je CAO niet is opgenomen dat niet per se van toepassing is. En het staat bij ons niet in de CAO.quote:Op woensdag 30 november 2011 11:24 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik werk 36 uur, 4 dagen van 9 uur. Ik ben ook moe en heb daarnaast last van m'n heupen, rug, buik... Heb afgesproken dat ik zoveel mogelijk thuis werk en gewoon op tijd m'n rust neem.
Je mag een uur extra pauze per dag nemen he, dat is wettelijk zo geregeld...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
Dat is ook weer zo, ik had gewoon altijd meer dan zat vakantiedagen, dus ik merkte het nooit..quote:Op woensdag 30 november 2011 11:24 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
ja.. of ziektewet
vakantiedagen heb je later missch ook nog wel nodig
en dit;quote:Op woensdag 30 november 2011 11:27 schreef Kyara het volgende:
Kuuks, het staat in de wet. Dus dan maakt het niet uit wat in je cao staat, je hebt gewoon recht op dat uurtje extra pauze.
helemaal mee eens.quote:Op woensdag 30 november 2011 11:26 schreef Kyara het volgende:
Kuuks, ik ben met 20 weken ingestort bij de vk en ben toen op haar advies 50% gaan werken. Ik kwam om 18.00 uur thuis, ging op de bank een uurtje slapen, daarna koken, eten en om 20.30 uur weer naar bed. In het weekend vooral veel slapen en geen energie voor wat dan ook. Dat brak mij uiteindelijk helemaal op. Had eigenlijk eerder aan de bel moeten trekken maar ja, ik dacht ook zolang ik nog op mijn benen blijf staan functioneer ik nog... De vk dacht daar anders over.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron: De arbeidsrechter
Dat is dan wel weer fijn!quote:Op woensdag 30 november 2011 11:30 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat is ook weer zo, ik had gewoon altijd meer dan zat vakantiedagen, dus ik merkte het nooit..
quote:Op woensdag 30 november 2011 11:30 schreef Kuukske het volgende:
Oh hehe. Dan moet ik met m'n baas es om de tafel.1 troostSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bij mij is 't ook (een soort van) goedgekomen haha
quote:
Hoop ook dat je misselijkheid dan minder wordt!quote:Op woensdag 30 november 2011 11:32 schreef bijtje84 het volgende:
Kuukske ik let goed op mezelf en er wordt om me heen ook goed op me gelet![]()
Zoë nou gelukkig houdt ik alles tot nu toe wel binnen, ik heb ook niet het idee dat spugen zou helpen zeg maar. Ben de hele dag misselijk, al was het gisterenavond heel even weg dat was fijn!! Nu hoop ik dat het langzaam minder zal worden richting de 12 weken. Maar goed dat is nog even afwachten.
Ik ben uiteraard ook meteen 'weggestuurd' door de vk. Heb een afspraak over anderhalve week bij de gynaecoloog, medische indicatie natuurlijk en thuisbevallen zit er ook niet in. Dat vind ik ergens wel jammer, vorige keer bij mijn dochter vond ik het heel fijn gewoon lekker thuis. Maar mn vriend zag het al niet zo zitten (andere partner dan bij mijn dochter) dus nou ja, nu dus naar het ziekenhuis als het zover is.
quote:Op woensdag 30 november 2011 11:34 schreef Kyara het volgende:
Ja, en sla die baas vanje maar mooi met al die wetteksten om zijn oren.
Wat dat betreft zijn Zoë en ik ook ervaringsdeskundigen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |