Wow, dat is zeker een verrassing!! Gefeliciteerdquote:Op woensdag 30 november 2011 11:11 schreef bijtje84 het volgende:
Ik ben de afgelopen twee weken 4kg afgevallen...! Ik ben zo misselijkAls ik niks eet ben ik misselijk, dat is eigenlijk het ergst, en als ik wel eet wordt ik misselijk van dat wat ik gegeten heb. Dus ik eet om het uur een halve boterham, dat gaat het best. Sapjes wordt ik ook spuugmisselijk van, koffie ook. Dus ik drink alleen nog maar thee of water.
Maar.... de misselijkheid heeft een reden! Maandag mochten we voor de termijnecho, ik ben ietsje teruggezet, naar 10 weken. En.... het zijn er 2!!
2 kleine frummeltjes, 2 vliesjes, 2 navelstrengen en het belangrijkste 2 knipperende hartjes!!![]()
Het was een totale verassing, al heeft het ergens in mijn achterhoofd rondgespookt. Maar dat is dan zo'n gevoel dat je wegstopt zo van nee joh doe niet zo raar
We moeten er wel even aan wennen, die nacht ook slecht geslapen, woelen en draaien. Nu begint het een beetje in te zinken. Maar we zijn vooral heel erg blij!
Deze had ik helemaal gemistquote:Op woensdag 30 november 2011 11:11 schreef bijtje84 het volgende:
Ik ben de afgelopen twee weken 4kg afgevallen...! Ik ben zo misselijkAls ik niks eet ben ik misselijk, dat is eigenlijk het ergst, en als ik wel eet wordt ik misselijk van dat wat ik gegeten heb. Dus ik eet om het uur een halve boterham, dat gaat het best. Sapjes wordt ik ook spuugmisselijk van, koffie ook. Dus ik drink alleen nog maar thee of water.
Maar.... de misselijkheid heeft een reden! Maandag mochten we voor de termijnecho, ik ben ietsje teruggezet, naar 10 weken. En.... het zijn er 2!!
2 kleine frummeltjes, 2 vliesjes, 2 navelstrengen en het belangrijkste 2 knipperende hartjes!!![]()
Het was een totale verassing, al heeft het ergens in mijn achterhoofd rondgespookt. Maar dat is dan zo'n gevoel dat je wegstopt zo van nee joh doe niet zo raar
We moeten er wel even aan wennen, die nacht ook slecht geslapen, woelen en draaien. Nu begint het een beetje in te zinken. Maar we zijn vooral heel erg blij!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus men neme een vent mee met warme handenquote:Op woensdag 30 november 2011 12:18 schreef Fee-nix het volgende:
Vooral koude borsten schijnen niet zo goed te zijn.
Goed(e) Punt(en)quote:Op woensdag 30 november 2011 12:20 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Dus men neme een vent mee met warme handen
Huh?quote:Op woensdag 30 november 2011 12:09 schreef flugeltje het volgende:
En ik vind het zo oneerlijk dat ik m'n schoenen nooit uit mag doen
Lieverd, een prachtnaam hebben jullie gekozen... Kracht van god betekent het toch? Ik hoop voor jullie dat hij jullie al deze kracht geeft om hier doorheen te komen. Zo'n klein manneke dat toch zo bij jullie hoort, maar niet mag blijven... Meis, neem je tijd hiervoor... Sterktequote:Op woensdag 30 november 2011 12:27 schreef Incantrix het volgende:
Ik had twee borstvoedingshemdjes van de noppies, relatief duur (ik meen iets van 25 of 30 per stuk), maar omg wat vond ik díe dingen fijn! Heb de eerste paar dagen mijn schoonzus al een exemplaar bij laten halen, ik was er zo aan verknocht. Denk dat ik die ook aan zou schaffen voor een 'echte' (voldragen) bevalling. Wel een dik vest erover want dunne bandjes, maar ach
En wij zijn in het ziekenhuis geweest en hebben veel nuttige informatie gekregen. Over een paar dagen tot een paar weken, wanneer wíj er klaar voor zijn, wordt ik ingeleid en zal ik bevallen van onze zoon, die we Gabriël hebben genoemd. Onze engel.. Wanneer hij ter wereld is gekomen kunnen we de crematie via het ziekenhuis laten verlopen en dan gebeurt dat bij de begraafplaats heel dicht bij ons thuis. Die begraafplaats is opgesplitst in een oud en een nieuw deel en op het oude deel ligt ook iemand die veel voor mij betekent, Gabriël zal dan gecremeerd worden op het nieuwe deel en de as mogen wij dan zelf ophalen. Over het inleiden hebben we nog niet heel uitvoerig gesproken, het duurt maximaal twee dagen en de placenta moet wellicht manueel (onder narcose) verwijderd worden, in ongeveer de helft van dit soort gevallen komt deze niet automatisch los.
Pfff, dat was het wel even, geloof ik. We zijn blij dat we ons kindje nu een naam hebben kunnen geven en het betekent ook iets voor ons dat hij naar een engel genoemd is. Een meisje zou ook een engelen-naam hebben gekregen.
Even een dikkevoor allemaal, omdat ik het even niet goed voor elkaar krijg om bij te lezen en omdat jullie zo lief zijn en omdat ik weet dat iedereen zo zijn eigen gevechten te leveren heeft
Ja dat is minimaal anderhalve kilo als ik m'n klossebakken aanhebquote:
Hé jou had ik nog niet in het topic gezien of wel?quote:Op woensdag 30 november 2011 12:13 schreef Theeleuter het volgende:
Jeetje, ik schrik wel van deze verhalen omtrent werk en bazen die echt volledig niet met me mee willen werken.
Altijd jezelf voorop stellen Kuukske, niemand anders die dat voor je doet. En als je lichaam aangeeft het niet aan te kunnen, dan zal je echt wat minder moeten gaan werken. Verloskundige zal je denk ik daar zeker in kunnen adviseren.
Om antwoord te geven op je oorspronkelijke vraag. Ik ga per 1-1-2012 1 dag per week minder werken door verlof op te nemen. Werk nu nog full-time en kan het gelukkig ook fysiek aan, dus nog 1 maandje zwoegen.
Tot aan het zwangerschapsverlof neem ik 1 dag verlof per week op en na het zwangerschapsverlof ga ik over op ouderschapsverlof.
Waarschijnlijk 50 topics terug ooit eens gepostquote:Op woensdag 30 november 2011 12:30 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Hé jou had ik nog niet in het topic gezien of wel?
Bedankt ook voor je reactie. Ik begin vrijdag es met de verloskundige. Gisteren had ik ook weer zo'n buik die ik niet ontspannen kreeg. M'n hele lijf was net een plank. Dat is ook niet gezond denk ik.
Wat betreft je verlofconstructie voor je zw.verlof: ik ga ook zoiets doen. Ik heb toch uren zat volgend jaar.
Is erg leuk hoor, met zn vijvenquote:Op woensdag 30 november 2011 12:33 schreef bijtje84 het volgende:
Marrije nee niet mijn eerste kind(eren). Ik heb al een dochter van 4, tegen die tijd 5 jaar. Dus we zijn meteen met zn vijven dan!
Asy, dat klinkt goed, van die eigen kamer!quote:Op woensdag 30 november 2011 11:05 schreef Asyniur het volgende:
Hier in het ziekenhuis krijg je een eigen kamer en de baby op je kamer dus vandaar dat het zo warm was...
Jeetje ik zit hier echt met tranenquote:Op woensdag 30 november 2011 12:27 schreef Incantrix het volgende:
Ik had twee borstvoedingshemdjes van de noppies, relatief duur (ik meen iets van 25 of 30 per stuk), maar omg wat vond ik díe dingen fijn! Heb de eerste paar dagen mijn schoonzus al een exemplaar bij laten halen, ik was er zo aan verknocht. Denk dat ik die ook aan zou schaffen voor een 'echte' (voldragen) bevalling. Wel een dik vest erover want dunne bandjes, maar ach
En wij zijn in het ziekenhuis geweest en hebben veel nuttige informatie gekregen. Over een paar dagen tot een paar weken, wanneer wíj er klaar voor zijn, wordt ik ingeleid en zal ik bevallen van onze zoon, die we Gabriël hebben genoemd. Onze engel.. Wanneer hij ter wereld is gekomen kunnen we de crematie via het ziekenhuis laten verlopen en dan gebeurt dat bij de begraafplaats heel dicht bij ons thuis. Die begraafplaats is opgesplitst in een oud en een nieuw deel en op het oude deel ligt ook iemand die veel voor mij betekent, Gabriël zal dan gecremeerd worden op het nieuwe deel en de as mogen wij dan zelf ophalen. Over het inleiden hebben we nog niet heel uitvoerig gesproken, het duurt maximaal twee dagen en de placenta moet wellicht manueel (onder narcose) verwijderd worden, in ongeveer de helft van dit soort gevallen komt deze niet automatisch los.
Pfff, dat was het wel even, geloof ik. We zijn blij dat we ons kindje nu een naam hebben kunnen geven en het betekent ook iets voor ons dat hij naar een engel genoemd is. Een meisje zou ook een engelen-naam hebben gekregen.
Even een dikkevoor allemaal, omdat ik het even niet goed voor elkaar krijg om bij te lezen en omdat jullie zo lief zijn en omdat ik weet dat iedereen zo zijn eigen gevechten te leveren heeft
quote:Op woensdag 30 november 2011 12:27 schreef Incantrix het volgende:
quote:Op woensdag 30 november 2011 12:58 schreef Incantrix het volgende:
Thnx girls, wij zijn ook heel blij dat we ons eigen moment wel echt mogen kiezen. Het is gewoon zo'n raar en onbegrijpelijk gebeuren, dat je dan een bevalling moet regelen en alles wat erna komt, dus extra fijn om ons er op ons gemak en eigen tempo op voor te bereiden..
ik heb het aangepast!quote:Op woensdag 30 november 2011 12:13 schreef bijtje84 het volgende:
Ow ja, kan iemand mijn datum in de OP veranderen? Hij stond al fout, het was eigenlijk 21 juni, maar dus teruggezet naar 29 juni. Al zal ik die waarschijnlijk niet halen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |