Ik huil nu !quote:Op zaterdag 26 november 2011 11:01 schreef Orea het volgende:
Melopes, 10 dagen na de tp? Dat is 2 weken na punctie toch? Dan hoef je niet meer voorzichtig blij te zijn, maar heel blij mag je zijn! 4 weken zwanger!Wauw!! Van harte gefeliciteerd!
Dank je lieverd !quote:Op zaterdag 26 november 2011 11:07 schreef Orea het volgende:
Ja dat is logisch dat het je onzeker maakt... Je hebt er 2 teruggeplaatst gekregen? Bloedverlies rond deze periode kan heel goed nog bij de innesteling horen. Als het nu gestopt is, en maar even was is de kans groot dat het bij de innesteling hoort...
Ga maar niet meer googlen, daar wordt je alleen maar verdrietiger van! Het kan alle kanten op. Bel in elk geval wel even je ziekenhuis (als je je er beter van voelt kun je dat nu ook doen, anders maandag even bellen)...
Sterkte!
Dank je !quote:Op zaterdag 26 november 2011 11:12 schreef bianca en michael het volgende:
Melopes, je kunt er niks van zeggen. Het is gewoon k*t maar je zult echt moeten afwachten. Toen het bij mij verkeerd ging testte ik nog dagen positief. Wel werd bij die goedkope Kruidvattesten het streepje steeds iets lichter terwijl die juist dagelijks of donkerder of iig gelijk moet blijven. Misschien kun je er daar een stel van halen?
Ik duim voor je dat het gewoon goed komt!
We mochten pas dinsdag testen, dus 2 weken na TP. Las ook dat gisteren te vroeg was, vandaar dat ik het dacht. Maar daarom post ik ook hier. Omdat er overal wat ander wordt gezegd.quote:Op zaterdag 26 november 2011 11:17 schreef Orea het volgende:
Je hebt zeker niet te vroeg getest hoor, Melopes! Als er nu verder geen bloed meer verschijnt en de wat er verschijnt oud bloed is mag je zeker nog wel hoop hebben.
Heb je nog pregnyl na de terugplaatsing gebruikt? Of alleen voor de punctie?
quote:
Wat lief zijn julliequote:Op zondag 27 november 2011 09:44 schreef bianca en michael het volgende:
Melopes ben je de nacht nog een beetje doorgekomen? En heb je die testen nog gehaald?
Ha Cathmar, 2 zielen 1 gedachte.
Snap niet helemaal wat je schrijftquote:Op zondag 27 november 2011 12:39 schreef Troel het volgende:
Toen ik (bij het vrouwtje van MvM) negatief testte, heb ik diezelfde dag nog testen gehaald. De dag erna begon het bloeden, maar slechts 1 van de testen sloeg toen aan en na het bloeden was het helemaal weg (had ook testje gehad nog van de MvM mevrouw). Ik heb goede hoop voor je dat het bloeden gestopt is en dat je dus positief getest hebt!
Nee, niet zwanger, ook niet bezig of het willen zijnquote:Op zondag 27 november 2011 12:47 schreef Melopes het volgende:
[..]
Snap niet helemaal wat je schrijft?
MvM ?
Ben jij nu zwanger ?
Opes sorry meiden, maar ben zo nieuw hier.
Weet ook niet wie nu IUI of wie nu IVF doet.
Biancaenmichael: IVF en cryo poging toch ?
Cathmar: IVF ?
xxx
Ah zo, snap het ( geloof ik)quote:Op zondag 27 november 2011 12:49 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee, niet zwanger, ook niet bezig of het willen zijnTussen mijn twee kindjes in heb ik twee miskramen gehad, en een daarvan kwam ik dus achter toen de mevrouw van Moeder voor Moeders (MvM) langskwam
Gebruik je nu dis bolletjes nog? Of ben je net gestopt ermee? Die dingen veroorzaker wel eens doorbraakbloedingen. Zie bijsluiter.quote:
Nog steeds positief?? Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 29 november 2011 11:42 schreef Melopes het volgende:
Nou mooie dames
Jullie mogen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zo blij hier !
Van harte gefeliciteerd. Het topic in en er snel weer uit; zo zien we dat graag.quote:Op dinsdag 29 november 2011 11:42 schreef Melopes het volgende:
Nou mooie dames
Jullie mogen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zo blij hier !
quote:Op dinsdag 29 november 2011 16:01 schreef klumsy het volgende:
Nouja ze kon het wel weten want toen ik geirriteerd reageerde en zei dat ze hun administratie maar eens in orde moesten maken zei ze, ow wacht ik zie het inderdaad staan...
Nog steeds helemaal niets! Dag 21.quote:Op dinsdag 29 november 2011 16:22 schreef klumsy het volgende:
En Cathmar hoe was je echo? Was er inmiddels al wat te zien?
Och Klumsy. Jeetje zeg, dat stomme uwv. Ik hoop dat mensen daar volgende keer eerste even doorlezen voordat ze de telefoon pakken.quote:Op dinsdag 29 november 2011 15:16 schreef klumsy het volgende:
Pfff wat een mensen daar bij het UWV![]()
Dit is nu al de 2e keer binnen 1 maand dat ik gebeld word, nou is dat niet zo gek aangezien ik nog voor een gedeelte in de ziektewet zit, maar mensen lees eerst eens voor je gaat bellen!!!
kreeg nu weer de vraag hoe ik me voelde en wanneer ik uitgerekend ben![]()
en daarna maar zitten sorry-en... tja daar heb ik wat aan, lees liever eens waarvoor je moet bellen.
Daarom blijf ik ook maar stug met mijn kop in het zand doorhopenquote:Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef LadyBlack het volgende:
Het zal toch ooit wel he... maar waarom het zo lang moet duren?
Groot gelijk, gooi de frustraties er maar uit hoor! Ik zou hier ook zo boos en verdrietig van worden! Wat DML al zegt, die fotograaf hoort zn werk over te dragenquote:Op donderdag 1 december 2011 14:58 schreef klumsy het volgende:
ziekenhuis maar weer gebeld waar de foto's blijven, maar ze gaan er weer achteraan en bellen terug als ze meer weten... echt slordig hoe ze ( nouja die ziekenhuisfotograaf ) hoe mee omgaat!
de foto's zijn 12 en 20 september gemaakt, die moeten toch allang beschikbaar zijn voor ons!!
zo... tot zover de frustraties
quote:
Dat inderdaad, het begon me op te vallen toen ik de "symptomen" ook had toen vriend met een rotte knie zat en ik wist dat het niet raak kon zijn. Bovendien lees je ook wel eens dat er vrouwen zijn die juist ineens nergens last van hebben en dan zwanger blijken. Loslaten is inderdaad het enige.quote:Op zondag 4 december 2011 18:29 schreef droomvrouwtje het volgende:
Wat klumsy zegt ik had ook vaak heel veel klachten die op de symptomen van een zwangerschap leken, maar achteraf kwam ik erachter dat het gewoon standaard klachten waren die ik iedere maand op het zelfde moment in mijn cyclus kreeg.
quote:Op maandag 5 december 2011 12:04 schreef LadyBlack het volgende:
Succes ermee Happiness, het is niet leuk als je gevoel je lijf niet gelooft...
Hier blijk ik ook gewoon een nieuw nepkwaaltje te hebben. Nog steeds zere borsten, maar temperatuur dalende en bruinverlies gespot
quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:21 schreef klumsy het volgende:
Eindelijk een telefoontje van het ziekenhuis dat ze de foto's hebben
![]()
misschien morgen even langs gaan om ze op te halen, ze wilde ze ook wel opsturen, maar haal ze liever even zelf op
Wat fijn Klumsy!quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:21 schreef klumsy het volgende:
Eindelijk een telefoontje van het ziekenhuis dat ze de foto's hebben
![]()
misschien morgen even langs gaan om ze op te halen, ze wilde ze ook wel opsturen, maar haal ze liever even zelf op
Trui, hoe verzin je het weer?quote:Op woensdag 7 december 2011 14:20 schreef trui het volgende:
iedereen weer succes hier met alle nodige geduld en de bijkomende spanning...
en LB, ook nog een partner met proefschriftstress erbij, sterkte! maar mocht het nu niet lukken, dan heb je straks wel gediplomeerde zaadjes he.wie weet helpt dat!
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
Dat vind ik ook. Zo'n mooi klein neusje en mondje ookquote:Op zondag 11 december 2011 12:23 schreef Sorbootje het volgende:
Wat mooi Klumsy! Wat bijzonder dat je die met ons deelt.
Sorbo, spannend! Ik hoop dat het zo blijft.quote:Op zondag 11 december 2011 12:23 schreef Sorbootje het volgende:
Nog geen bloed hier trouwens. Spannend!
quote:Op zondag 11 december 2011 12:13 schreef klumsy het volgende:
Nog geen reaktie van de fotograaf, maar we hebben de foto's imiddels zelf maar ingescand...
dan hebben we altijd een kopie van de foto's
deze van Senna vind ik zelf erg mooiDie lipjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
Ik weet het ik weet hetquote:Op zondag 11 december 2011 12:49 schreef Kolonia het volgende:
Lief Klumsy.![]()
Sorbo, was de TP in eigen cyclus?
Dan is je NOD pas vrijdag he.![]()
Mag je al op dag 14 testen?
In mijn ziekenhuis houden ze zelfs dag 18 aan (maar dan weet je het dus eigenlijk al).
Het is nu dag 11. Ik geloof dat ik erin blijf, zo verrekte spannend. Ik durf niet meer naar de wc.quote:Zwanger?
Is er veertien dagen na de terugplaatsing nog geen menstruatie opgetreden dan doet u een zwangerschapstest.
Het resultaat belt u door aan de verpleegkundige via het telefonisch spreekuur (zie link 'Inlichtingen en afspraken').
Zij maakt met u een afspraak voor een zwangerschapsecho .
Niet zwanger
Treedt er 6-10 dagen na de terugplaatsing een menstruatie op dan is de behandeling helaas niet gelukt. Geef ook deze uitslag door aan de verpleegkundige tijdens het verpleegkundige spreekuur (zie: ‘Inlichtingen en afspraken’)!
Ik wist dat als ik op dag 29 van mijn eigen cyclus, waar ik de tijd op gelijk kon zetten want die was echt altijd 28 dagen, dat toen ik niet ongesteld werd dat het raak was. Zo rond de 10 dagen na terugplaatsen werd ik inderdaad steeds ongesteld... Bij 14 dagen wist ik al genoeg.quote:Op maandag 12 december 2011 09:32 schreef Sorbootje het volgende:
Dit zegt de site van het UMC Utrecht ('mijn' ziekenhuis):
[..]
Het is nu dag 11. Ik geloof dat ik erin blijf, zo verrekte spannend. Ik durf niet meer naar de wc.
Oh... Spannend! Dus als je over 3 dagen niet ongesteld bent dan weet je wel genoeg zeg maar.quote:
Dat zeg ik ook steeds tegen mijn schoonzus, want die heeft het helemáál niet meer. Krijg ongeveer dertig keer op een dag een sms: "Voel je al iets?"quote:Op maandag 12 december 2011 10:12 schreef Ticootje het volgende:
Het mooie van tijd... Het gaat vanzelf... Hoef je niets aan te doen.
Ja het schopt <3...quote:Op maandag 12 december 2011 10:13 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook steeds tegen mijn schoonzus, want die heeft het helemáál niet meer. Krijg ongeveer dertig keer op een dag een sms: "Voel je al iets?"
<3quote:Op maandag 12 december 2011 10:15 schreef Sorbootje het volgende:
Mijn antoorden varieren idd van "Het schopt" tot "Ja, ik moet kakken"
quote:Op zondag 11 december 2011 12:13 schreef klumsy het volgende:
Nog geen reaktie van de fotograaf, maar we hebben de foto's imiddels zelf maar ingescand...
dan hebben we altijd een kopie van de foto's
deze van Senna vind ik zelf erg mooidat neusjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
Ik vrees dat ze sluiten, maar weet het niet zeker. Hoor ik vanmiddag.quote:Op maandag 12 december 2011 12:21 schreef Orea het volgende:
Ah fuck fuck fuck!
Is er bij het zkh een kerst sluiting of kunnen jullie gelijk door?
Soms doen ze wel terugplaatsingen, maar starten ze geen nieuwe ivf op...quote:Op maandag 12 december 2011 12:27 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Ik vrees dat ze sluiten, maar weet het niet zeker. Hoor ik vanmiddag.
Ik heb heb een postertje gezien daar over de feestdagen en ivf, maar ik kan me met geen mogelijkheid herinneren wat erop stond. We kunnen om half 3 bellen, dan zullen we het wel horen.quote:Op maandag 12 december 2011 12:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Soms doen ze wel terugplaatsingen, maar starten ze geen nieuwe ivf op...
Zelfde als met gewoon zwanger worden... De eerste ronde raak is gewoon vaker niet dan wel.quote:Op maandag 12 december 2011 12:39 schreef Sorbootje het volgende:
Nou ja jongens, de kans dat het niet zou lukken was groter dan dat het wel zou lukken. Dus, gewoon de moed erin houden en opnieuw proberen. Ik kan dat.
Tuurlijk! En het gaat gewoon goedkomen, dat weet ik zeker! Maar daarom is het wel een beetje een domper. Je (en wij ook allemaal!) hoopt(en) toch gewoon dat het gewoon in 1 keer raak was. Hopsa, na al dat lange wachten wat er al op zit.quote:Op maandag 12 december 2011 12:39 schreef Sorbootje het volgende:
Nou ja jongens, de kans dat het niet zou lukken was groter dan dat het wel zou lukken. Dus, gewoon de moed erin houden en opnieuw proberen. Ik kan dat.
quote:Op maandag 12 december 2011 14:02 schreef Sorbootje het volgende:
Zaterdag lekker troostshoppen met jou en Elmo!
quote:Op maandag 12 december 2011 14:02 schreef Sorbootje het volgende:
Zaterdag lekker troostshoppen met jou en Elmo!
Utrecht toch?quote:Op maandag 12 december 2011 12:38 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Ik heb heb een postertje gezien daar over de feestdagen en ivf, maar ik kan me met geen mogelijkheid herinneren wat erop stond. We kunnen om half 3 bellen, dan zullen we het wel horen.
Was ik al bang voor. Ik dacht al ze gaan vast niet een poster ophangen waarop ze zetten dat ze wél open zijn.quote:Op maandag 12 december 2011 16:02 schreef Kolonia het volgende:
[..]
Utrecht toch?
Daar heb ik ook IVF.
Lab is dicht met kerst helaas, ik moet ook een extra ronde overslaan.
Ja idd. Vooral mijn schoonzus heeft 't er zwaar mee en die moet ook nog tot 8 uur vanavond werken. Ik vind tot kwart over vijf al een opgave...quote:Op maandag 12 december 2011 16:21 schreef bodpa09 het volgende:
Wat k*t Sorbo! Ook voor je schoonzus en zwager. :-(
Ha Ophelia, ja, ik ben het laatste half jaar 'geadopteerd' door een fertiliteitsarts, maken ook eigenlijk alleen maar afspraken als zij er is, het klikt leuk tussen ons dus dat is fijn.quote:Op dinsdag 13 december 2011 11:35 schreef _Ophelia_ het volgende:
Balen Bianca, is de meting door dezelfde persoon gedaan? Hier werd me verteld dat het niet heel exact is en afhankelijk van de persoon die de meting doet.
Dat kun je ook niet maken hoor, zomaar even bij je telefoon wegquote:Op dinsdag 13 december 2011 11:49 schreef Cathmar het volgende:
Zit ik heel de ochtend 'op' mijn telefoon te wachten op de uitslag van het progesteron prikken.... bellen ze als ik net heel even snel op zolder ben. Zonder telefoon.
En ik wacht weer. Daar wordt je wel een expert in, in dit topic.
Ook na 4 keer paar weken Gonal nooit boven de 6 gekomen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 11:49 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik kom normaal ook niet boven de 6 hoor, ik was behoorlijk geschokt toen het met de Gonal-F ineens boven de 10 ging
[..]
Hier moet ik dan toch wel om grinnikenquote:Op dinsdag 13 december 2011 17:20 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Ook na 4 keer paar weken Gonal nooit boven de 6 gekomen.
Ik ben lui aangelegd dat zal dan ook wel voor mijn baarmoeder gelden.
Misschien doe ik iets heel vreemds maar zolang ik geen positieve test in mijn handen heb drink ik gewoonquote:Op dinsdag 13 december 2011 23:06 schreef LadyBlack het volgende:
We gaan voor het eerst in lange tijd echt op vakantie naar Florence, en ik trek het niet om daar bezig te zijn met zwanger worden. Dus ik ga me gewoon te goed doen aan de stad en de lekkere Italiaanse wijnen
Ik weet daar een wijnbar......
Maar het was me in het "wachten op"-topic ook al eens opgevallen dat sommigen bij het stoppen met de pil al stoppen met alles wat tijdens een zwangerschap niet mag. Ik weet dat listeria theoretisch een lange incubatietijd kan hebben dus daar heeft het theoretisch wel zin maar ik moet er niet aan denken om mezelf ook wat dat betreft van alles te ontzeggen.quote:Op woensdag 14 december 2011 08:58 schreef droomvrouwtje het volgende:
En ik vind een ander moet vooral doen waar hij/zij zich goed bij voelt
Geen idee.quote:Op vrijdag 16 december 2011 11:35 schreef kahlie het volgende:
Dames, ik kom even wat vragen. Mijn zus doet haar IVF-behandelingen dus in het buitenland. Haar zorgverzekering wil niet echt veel vergoeden 80% van het Nederlandse tarief. Volgend jaar zou dat bij een andere zorgverzekeraar 100% van het Nederlandse tarief worden.
Dat is echter nog zo'n 1400 euro tekort voor elke IVF behandeling. Ik meende me te herinneren dat er ook aanvullende verzekeringen zijn die dit tekort (behandelingen in het buitenland) opvangen. I.p.v. overloos te gaan googlen (en dan al te zien dat het bij sommigen ook alleen om spoedeisende hulp gaat), vroeg ik me af of iemand het misschien wist? Of weet welke organisatie ik daarvoor kan bellen (patientenorganisatie bijv.).
Aangezien de poging van November mislukt isligt het allemaal even wat gevoeliger, dus ik wil het graag uitzoeken voor haar.
PS moet nu de deur uit, maar zal straks ff rustig bijlezen. Ik was nog bij de 'wat-eten-we-wel' discussie blijven hangen.
Het tekort van ¤1400 is dat inclusief de hormonen? Die worden in de Nederlandse DBC namelijk niet meegenomen (dbc is het bedrag dat het ziekenhuis krijgt voor de ivf-poging). De hormomen zou ze ook gewoon bij de Nederlandse apotheek kunnen halen en worden dan gewoon vergoed.quote:Op vrijdag 16 december 2011 11:35 schreef kahlie het volgende:
Dames, ik kom even wat vragen. Mijn zus doet haar IVF-behandelingen dus in het buitenland. Haar zorgverzekering wil niet echt veel vergoeden 80% van het Nederlandse tarief. Volgend jaar zou dat bij een andere zorgverzekeraar 100% van het Nederlandse tarief worden.
Die valt af want dit is een geplande behandeling.quote:Op vrijdag 16 december 2011 15:55 schreef kahlie het volgende:
Dank je wel lieverds
Ik heb wat rondgezocht en Kolonia's link hielp ook mee.
Voor mensen die interesse hebben vanwege buitenland wensen voor wat ik heb kunnen zien:
PNO: volledige buitenlandse bedrag vergoed op alle niet geplande behandelingen in het buitenland en bij alle aanvullende verzekeringen van hen.
Wel even nagaan welke ziekenhuizen gecontracteerd zijn want het geldt alleen voor gecontracteerde zorg.quote:FBTO: module extra zorg: overnachtingskosten ¤75, vervoerskosten tot ¤300 en het volledige buitenlandse bedrag vergoed.
Zal ik ook nog even naar kijken, werkticquote:Aevitae: 2x het Nederlandse tarief (TOP Aanvullend) of 100% (VIP aanvullend)
Dit gaat dus om vergoeding van kosten terwijl je in het buitenland verblijft, niet om geplande zorg vanuit Nederland.quote:Artikel 3 Buitenland Wereldwijd
A Spoedeisende en niet-spoedeisende zorg
Wij vergoeden de kosten van medisch noodzakelijke zorg gedurende vakantie-, studie- of zakenverblijf van ten hoogste 12 maanden.
De kosten worden alleen vergoed indien het zorg betreft die bij vertrek naar het buitenland niet was te voorzien en niet was uit te
stellen tot na terugkeer in Nederland.
Sorry, foutje, moest niet spoedeisend/gepland zijn. Ik zit zo door elkaar te lezen in die polissen dat ik het verkeerd schreef.quote:Op vrijdag 16 december 2011 16:47 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Die valt af want dit is een geplande behandeling.
Dat had ik er idd bij gezet. Ze zit in UZ Gent, dus ik hoop dat dat gecontracteerd is. Zij hebben met veel zorgverzekeraars contracten.quote:Op vrijdag 16 december 2011 16:47 schreef _Ophelia_ het volgende:
Wel even nagaan welke ziekenhuizen gecontracteerd zijn want het geldt alleen voor gecontracteerde zorg.
Ja, dat had ik ook gezien. Dat is heel raar, want er staat dus "niet spoed-eisende zorg", maar vervolgens staat er daarna "niet te voorzien". Dat kan toch niet samen?quote:Op vrijdag 16 december 2011 16:47 schreef _Ophelia_ het volgende:
In de voorwaarden van de VIP aanvullende verzekering staat:
Dit gaat dus om vergoeding van kosten terwijl je in het buitenland verblijft, niet om geplande zorg vanuit Nederland.
quote:Op vrijdag 16 december 2011 17:32 schreef LadyBlack het volgende:
Spannend, maar wel heel fijn dat dit traject nu echt gestart is
Dat kan best hoor want zo te lezen gaat het om langdurig verblijf in het buitenland. Dan kan er best sprake zijn van geplande zorg die je niet kunt uitstellen. Als je een jaar in het buitenland zit kan er best iets zijn waar je voor vertrek geen weet van had en waarvoor je niet a la minute naar de EHBO hoeft maar wat je ook geen maanden uit kan stellen. Is dat nog een beetje te volgen?quote:Op vrijdag 16 december 2011 17:33 schreef kahlie het volgende:
[..]
Ja, dat had ik ook gezien. Dat is heel raar, want er staat dus "niet spoed-eisende zorg", maar vervolgens staat er daarna "niet te voorzien". Dat kan toch niet samen?Het is het zelfde artikel als bij de andere aanvullende verzekering (die is alleen bij spoedeisende zorg), dus ik heb het idee dat het niet helemaal klopt en had ze aangeraden toch nogmaals te bellen.
Fijn dat er eindelijk actie is, weet je wat ze verder nog gaan doen zodra ze je eisprong gaan volgen??quote:Op vrijdag 16 december 2011 17:32 schreef LadyBlack het volgende:
Even zonder bij te lezen een kleine update van mn bezoekje aan de fertiliteitspoli: ik heb een inwendige echo gehad waar een follikel van 17 mm te zien was. Verder geen tekenen van endometriose [sub](daar ging ie speciaal naar kijken omdat ik zei dat mijn menstruatie pijnlijk was -> ergens denk ik dat een vrouw dat misschien niet had gedaanvolgens mij is een pijnlijke menstruatie niet heel ongewoon)[sub] of cystes, dus in principe goed nieuws
Nu moeten we allebei nog bloed laten prikken, en dan moet ik in de volgende cyclus echo's laten maken om de eisprong te bepalen.
Spannend, maar wel heel fijn dat dit traject nu echt gestart is
Rond de jaarwisseling mag je dus testen begrijp ik... Ik denk dat jij het nieuwe jaar echt helemaal nieuw start met een mooie tweede streepquote:Op zaterdag 17 december 2011 09:01 schreef bianca en michael het volgende:
Even een kort berichtje vanaf de telefoon: ik mag me vanmiddag melden in het EMC voor tp van ons cryootje![]()
Hou me maar voor dat 10 procent kans beter is dan 0 procent kans dus dat er echt wel enige kans van slagen is.
Thank you, ik wil net zo'n dikke buik als jij!quote:Op zaterdag 17 december 2011 17:09 schreef Orea het volgende:
Ik hoop het heel erg van harte voor je, Bianca! Ik ga dik aan de duim!!![]()
En wat goed, al uit zijn schilletje aan het breken! Dat is het moment vlak voordat het gaat nestelendat ie het zover heeft gered is al heel positief!
Ja dat hebben ze me net ook verteld. Gek hoor, voor het eerst een cryootje en dan nog de enige ook. Met nummer 7 bij jou kom je wel aardig op de 100 procent! (7 x 10 a 15 procent slagingskans)quote:Op zaterdag 17 december 2011 17:10 schreef Orea het volgende:
Oh, en ik had zelf ook vreselijk weinig vertrouwen in de cryo's! Deze laatste van mij had ik ook zoiets van hup, terugplaatsen maar dan kunnen we verder! Vooral omdat we er hiervoor al 3 keer 2 per keer terug hadden geplaatst, dus bij 1 had ik helemaal geen vertrouwen meer...
Et voila... het kán echt!!
En stoppen met progynova en utrogestan doe je pas na bericht van ziekenhuis.. dus als je op de test datum die zij hebben aangegeven negatief test, éérst even contact zoeken met het ziekenhuis voor je stopt
Er is bij Nikki een andere reden waarom ze naar Brussel komt, maar ik weet niet of ik die hier zomaar mag/kan herhalenquote:Op zondag 18 december 2011 16:48 schreef Incantrix het volgende:
Oh, ik heb geen idee, ik ben wereldvreemd want ik kijk geen tv![]()
Ik zag trouwens dat Nikki had gepost dat ze naar Brussel moet hiervoor omdat deze behandeling in NL niet mag, maar volgens de website kun je hier ook voor terecht in MaastrichtWacht, even linkje zoeken..
En Klums, nacontrole na 6 weken is wat mij betreft prima, maar ik weet niet of dat dan ook meteen weer de afspraak is om 'het traject' weer op te pakken. Als dat apart moet heb ik die liever eerder, want ik wil heel erg graag weten hoe het nu zit met Gabriëls trisomie 18 en de miskramen die ervoor zaten. We zijn er ondertussen achter dat het waarschijnlijk niet middels bloed te testen is of één van ons drager is, dus dat zou dan nog niet zijn onderzocht. Niet alleen zou dat verklaren waar mijn miskramen vandaan komen, er is nog een andere (minder fijne) consequentie: dan zou Stef ook drager kunnen zijn en als hij groot is en kinderen wil met deze problemen in aanraking kunnen komen..
Ik vind het toch wat anders als ik het opzoek in de geschiedenis. Bij deze dus: Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat (#51)quote:Op zondag 18 december 2011 16:57 schreef Incantrix het volgende:
Ooww, dan heb ik niks gezegd hoor, ik dacht dat dat ook voor anderen gold en dat het misschien zo was dat de regelgeving was veranderd terwijl zij dit niet wist ofzo
Idem!quote:Op maandag 19 december 2011 15:37 schreef bianca en michael het volgende:
Dat ik hier niet post betekent niet dat ik hier niet lees, dat doe ik zeker tweemaaldaags op mijn telefoon, vind het alleen altijd zo rot posten.
quote:Op maandag 19 december 2011 18:50 schreef prinseszondererwt het volgende:
Meiden, ik kan het bijlezen niet laten. Een dikkevoor iedereen die het kan gebruiken.
Dank je wel dat je even de tijd nam om te reagerenquote:Op maandag 19 december 2011 20:52 schreef _NIKKI_ het volgende:
Kahlie, bij mij is de hele behandeling (à iets van 12000 euro)destijds (2009) vergoed door Zorg en Zekerheid. Voor de (hopelijk) komende behandeling volgend jaar hoop ik dat Zorg en Zekerheid het weer helemaal wil vergoeden. Destijds heeft het AZ Maastricht een brief aan mijn verzekering geschreven en die is goedgekeurd. Ik moet er wel bij zeggen dat mijn behandeling niet is toegestaan in Nederland.
Dit gaat misschien iets te ver offtopic maar dat mag niet. Zorg die in NL vergoed wordt moet ook in het buitenland vergoed worden, Tegen Nederlandse tarieven, dat wel.quote:Op dinsdag 20 december 2011 10:03 schreef kahlie het volgende:
[..]
In de huidige aanvullende verzekeringen van Zorg en Zekerheid staat dat ze geen buitenlandse planbare hulp vergoeden. Alleen staat daar achter 'zonder toestemming' er is geen kopje 'met toestemming'.
Dat had ik inderdaad gelezen, maar zij geven aan slechts 80% van het Nederlandse tarief te vergoeden via de basisverzekering.quote:Op dinsdag 20 december 2011 10:09 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Dit gaat misschien iets te ver offtopic maar dat mag niet. Zorg die in NL vergoed wordt moet ook in het buitenland vergoed worden, Tegen Nederlandse tarieven, dat wel.
Dat is raar, want in hun aanvullende verzekeringen staat niets over buitenlandse planbare hulp (alleen spoedeisend). Ik had daar ook al gekeken namelijk. Het andere probleem is dat ze vaak Nederlands tarief vergoeden en dat is niet genoeg voor m'n zus (narcose e.d.). Ze hebben wel een afspraak met Gent. Ik ga het doorgeven. Thanksquote:Bij Delta Lloyd vergoeden ze fertiliteitsbehandelingen in Belgie. Heb ik ze van de week over gebeld. Hier is een lijst van aangesloten ziekenhuizen te vinden.
https://zed.cz.nl/zeddl.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |