abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105108191
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:
11 december Freubelot
12 december Cooki
13 december Kwisted
26 december Spewey
12 januari Ashina

designed
Lijnloos
Skoap
Ladyblack (08-2010)
Winks
Fenne
Dananana
frummeltje86 (12-2010)
papillion
Sopho

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

Afkortingen:
NOD = Niet Ongesteldheidsdag (de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het niet wilt)
DPO = Days Past Ovulation (het aantal dagen dat verstreken is sinds je ovulatie)
LF = Luteale fase (het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie, tussen 9-14 dagen is normaal)
PUPO = pregnant until proven otherwise
KvK = klussen voor kindje (functioneel klussen dus, of te wel neuken in je vruchtbare periode)
FFF = Fuck for Fun (gewoon lekker neuken omdat je daar gewoon zin in hebt)
FF = Fertility Friend (site waar je je cyclus kunt bijhouden mbv temperaturen)
pi_105108279
Vitapientje is zwanger, gefeliciteerd!! *O* *O* Fijn dat het afstand nemen misschien echt wel geholpen heeft! :)
  vrijdag 2 december 2011 @ 20:07:03 #3
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_105109298
Vitapientje, wat gaaf!! Gefeli!! :D Hoor je vaker toch, dat als je er even helemaal niet mee bezig bent dat het dan ineens raak is? Maar supertof joh O+ *G*
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_105109739
Goed begin van een nieuw topic..!!!!

Nu hopen dat barretje morgen ook streepjes plast! :+
pi_105110536
Ik ben er de afgelopen tijd ook wat minder geweest. Ben niet zo op de hoogte van alles, sorry! :@ Ik heb deze maand de thermometer en ovulatietesten ook aan de kant gelegd. Hopelijk zal dit voor ons ook werken! :)
  vrijdag 2 december 2011 @ 20:34:07 #6
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_105110554
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 20:17 schreef Freubelot het volgende:
Goed begin van een nieuw topic..!!!!

Nu hopen dat barretje morgen ook streepjes plast! :+
Jaaaaaa :D *O*
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 20:33 schreef Labelloo het volgende:
Ik ben er de afgelopen tijd ook wat minder geweest. Ben niet zo op de hoogte van alles, sorry! :@ Ik heb deze maand de thermometer en ovulatietesten ook aan de kant gelegd. Hopelijk zal dit voor ons ook werken! :)
Dat geeft toch niet joh :* Ik hoop dat het idd werkt! :)
pi_105110749
O+ Vitapientje, gefeliciteerd met je streepjes *O*

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 14:27 schreef Vitapientje het volgende:
Zodra je twee streepjes ziet ... begin je je gelijk zorgen te maken
-O- ik wens je een hele fijne zwangerschap :Y
en mag ik nog ff een tegeltjeswijsheid er in gooien (goed bedoeld he)
zorgen moet je doen O+ , niet maken :*

Barretje, spannend, ik duim heel hard voor je! O+

[ Bericht 36% gewijzigd door -Caroline- op 02-12-2011 20:43:31 ]
  vrijdag 2 december 2011 @ 20:58:20 #8
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_105111968
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 20:37 schreef Cooki het volgende:
O+ Vitapientje, gefeliciteerd met je streepjes *O*

[..]

-O- ik wens je een hele fijne zwangerschap :Y
en mag ik nog ff een tegeltjeswijsheid er in gooien (goed bedoeld he)
zorgen moet je doen O+ , niet maken :*

Barretje, spannend, ik duim heel hard voor je! O+
Hahaha, da's wel een hele mooie in de categorie tegeltjes Cooki! :Y
Wel heeeeel herkenbaar hoor Vitapientje en ik vrees dat niemand het weg kan nemen. Je vertrouwen in een zwangerschap moet groeien, dat moet echt in jouzelf gebeuren, maar komt vast goed... geef het even de tijd. O+ Van harte gefeliciteerd! *O*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_105112825
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 20:58 schreef __Isis__ het volgende:
Je vertrouwen in een zwangerschap moet groeien, dat moet echt in jouzelf gebeuren, maar komt vast goed... geef het even de tijd.
:Y Dat vind ik ook een hele goeie tip ! O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 6% gewijzigd door -Caroline- op 02-12-2011 21:21:22 ]
pi_105113871
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 21:15 schreef Cooki het volgende:

[..]

:Y Dat vind ik ook een hele goeie tip ! O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
heheh.. met al die " eerste" babies zitten we nog een beetje op een roze wolk denk ik :P

hier enorm pijnlijke borsten :@ .. moooooorrrggeenn!!! :%

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_105113992
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 december 2011 21:34 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

heheh.. met al die " eerste" babies zitten we nog een beetje op een roze wolk denk ik :P

en die roze wolk: vasthouden hoor! want ook al zijn er zorgen, het roze overheerst gelukkig vaker O+
ik stuiter alvast met je mee hoor *O*
pi_105114267
Vandaag waren alle 'klachten' nergens meer te vinden, misselijkheid weg, geen last van mijn onderrug gehad en mijn hoofd voelde ook weer normaal.

Ach, we zullen het wel zien.. Donderdag kan ik een vroege test.. De drogisten draaien op deze manier wel een top omzet! :)
pi_105114449
AED ben jij ook van 12dec? O+ ik ga ms ook de drogist sponsoren, maar ik wacht eerst ff jouw streepjes/plusjes af :Y
pi_105114690
Ja, mijn nod is ook 12 december!

Mijn moeder kan in ieder geval niet wachten om oma te worden... Heeft ze een goede reden om te stoppen met werken :X (Vind ze zelf dan..)
  vrijdag 2 december 2011 @ 22:05:25 #15
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_105115760
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 december 2011 21:34 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

iiiiii! :D O+ Ik duim! Nog steeds! :D
pi_105116886
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 21:48 schreef AED86 het volgende:
Mijn moeder kan in ieder geval niet wachten om oma te worden... Heeft ze een goede reden om te stoppen met werken :X (Vind ze zelf dan..)
wat lief van je moeder O+
en jij zegt gewoon dat je je kinderen naar t kdv brengt? >:)
of he mam, ik stop zelf met werken, wat denk jij nou _O-
pi_105123859
Vitapientje gefeliciteerd *O* . Het is best logisch dat je je zorgen maakt het is ook spannend nu je een tweede streepje hebt geplast of het allemaal wel goed komt. Maar probeer er ook van te genieten, want de tijd dat je een eerste tweede streepje ziet komt nooit meer terug.
En verder sluit ik me aan bij de mooie wijsheden van cooki en isis.

Labelloo ik hoop dat het voor jou ook geholpen heeft om er niet zoveel mee bezig te zijn hier.
Waar zit je nu in je cyclus?

Barretje ik ben erg benieuwd morgen.

AED ik hoop voor je dat het raak is, maar is het niet heel vroeg om de klachten die je hebt aan een eventuele zwangerschap te verbinden? Al hoop ik wel voor je dat het raak is natuurlijk. Ik bedoel het niet verkeerd, maar ben bang dat het anders zo'n domper is mocht het niet raak zijn donderdag :*

Ik ben zelf nog steeds niet echt fit, blijf misselijk, zo'n beetje het gevoel van een lichte buikgriep die niet echt doorzet ;(. Er was vorige week ook een buikgriepvirus op het werk en meerdere mensen ziek, zal daar wel iets van hebben meegekregen :').
pi_105126041
Sethiwe, Dat had ik mezelf ook al bedacht! Mijn lichaam houdt mij gewoon voor de gek.. Ik ga ervan uit dat ik mee mag doen aan de volgende ronde, dan kan het alleen maar meevallen ;)
pi_105126279
Zo..

en toen werd ik wakker van enorme krampen in mijn buik .. :P
}) }) dus ..

bij deze is de cyclus dus getimed op 36 dagen..
volgens de calculaties is de klus periode nu rond kerst :D
en is de nod 8 januari..

oftewel.. we gaan gewoon weer verder :)

sorry van jullie duimen :@

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_105126452
Ook hier voor de tweede keer harstikke negatief,plus kramp dus }) }) Geen mooie uitrekendatum dus,maar eigenlijk kan me dat al geen fuck meer schelen,wachten duurt zo lang. Bezig sinds juli dus bijna een half jaar.

*O* gefeliciteerd Vitapientje!
pi_105126542
-O- :( heuj... }:| k slinger net mn lifeline met de buitenwereld aan :P en wat lees ik: }) voor Barretje en Milka... meiden wat rot/stom.... :*

Barretje: actieperiode tijdens kerst is O+ maja... wel ff stom nu... :* die duimen staan alweer klaar voor de volgende keer hoor ^O^

Milka die datum is idd ondergeschikt he... gewoon raak volgende keer :Y
(gebruik jij ovu-testen ? :@ ik twijfel nog n beetje voor de volgende ronde... iets met kansen vergroten of teveel ermee bezig te zijn... :@ )
pi_105126556
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 06:44 schreef AED86 het volgende:
Sethiwe, Dat had ik mezelf ook al bedacht! Mijn lichaam houdt mij gewoon voor de gek.. Ik ga ervan uit dat ik mee mag doen aan de volgende ronde, dan kan het alleen maar meevallen ;)
neee AED jij moet samen met mij een datum-test-tweeling doen O+
(ik herken je gedachtenspinsels 110% :P )
pi_105126733
@ cooki,heb nu idd voor het eerst ovulatietesten gebruikt maar die vertelden me wat ik eigenlijk al wist... Ovulatie tijdens extra afscheiding. De datum kan me niets schelen,ik wil gewoon een baby!
pi_105126754
Vitapientje, gefeliciteerd met de twee streepjes! En zorgen maken is heel normaal hoor, alleen geniet ook hoor!
Barretje en Milka, dat wordt een gezellige decembermaand met kerst klus plezier! En dan 2012 beginnen met twee streepjes hoor!

Deze maand ga ik wel aan de ovulatie testen, want ik snap niks van mijn cyclus meer. Alleen dat elke keer herinneren dat ik moet piesen voor het testen, pfff dat wordt lachen.
pi_105128126
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')