Dat kun je ook niet maken hoor, zomaar even bij je telefoon wegquote:Op dinsdag 13 december 2011 11:49 schreef Cathmar het volgende:
Zit ik heel de ochtend 'op' mijn telefoon te wachten op de uitslag van het progesteron prikken.... bellen ze als ik net heel even snel op zolder ben. Zonder telefoon.
En ik wacht weer. Daar wordt je wel een expert in, in dit topic.
Ook na 4 keer paar weken Gonal nooit boven de 6 gekomen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 11:49 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik kom normaal ook niet boven de 6 hoor, ik was behoorlijk geschokt toen het met de Gonal-F ineens boven de 10 ging
[..]
Hier moet ik dan toch wel om grinnikenquote:Op dinsdag 13 december 2011 17:20 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Ook na 4 keer paar weken Gonal nooit boven de 6 gekomen.
Ik ben lui aangelegd dat zal dan ook wel voor mijn baarmoeder gelden.
Misschien doe ik iets heel vreemds maar zolang ik geen positieve test in mijn handen heb drink ik gewoonquote:Op dinsdag 13 december 2011 23:06 schreef LadyBlack het volgende:
We gaan voor het eerst in lange tijd echt op vakantie naar Florence, en ik trek het niet om daar bezig te zijn met zwanger worden. Dus ik ga me gewoon te goed doen aan de stad en de lekkere Italiaanse wijnen
Ik weet daar een wijnbar......
Maar het was me in het "wachten op"-topic ook al eens opgevallen dat sommigen bij het stoppen met de pil al stoppen met alles wat tijdens een zwangerschap niet mag. Ik weet dat listeria theoretisch een lange incubatietijd kan hebben dus daar heeft het theoretisch wel zin maar ik moet er niet aan denken om mezelf ook wat dat betreft van alles te ontzeggen.quote:Op woensdag 14 december 2011 08:58 schreef droomvrouwtje het volgende:
En ik vind een ander moet vooral doen waar hij/zij zich goed bij voelt
Geen idee.quote:Op vrijdag 16 december 2011 11:35 schreef kahlie het volgende:
Dames, ik kom even wat vragen. Mijn zus doet haar IVF-behandelingen dus in het buitenland. Haar zorgverzekering wil niet echt veel vergoeden 80% van het Nederlandse tarief. Volgend jaar zou dat bij een andere zorgverzekeraar 100% van het Nederlandse tarief worden.
Dat is echter nog zo'n 1400 euro tekort voor elke IVF behandeling. Ik meende me te herinneren dat er ook aanvullende verzekeringen zijn die dit tekort (behandelingen in het buitenland) opvangen. I.p.v. overloos te gaan googlen (en dan al te zien dat het bij sommigen ook alleen om spoedeisende hulp gaat), vroeg ik me af of iemand het misschien wist? Of weet welke organisatie ik daarvoor kan bellen (patientenorganisatie bijv.).
Aangezien de poging van November mislukt isligt het allemaal even wat gevoeliger, dus ik wil het graag uitzoeken voor haar.
PS moet nu de deur uit, maar zal straks ff rustig bijlezen. Ik was nog bij de 'wat-eten-we-wel' discussie blijven hangen.
Het tekort van ¤1400 is dat inclusief de hormonen? Die worden in de Nederlandse DBC namelijk niet meegenomen (dbc is het bedrag dat het ziekenhuis krijgt voor de ivf-poging). De hormomen zou ze ook gewoon bij de Nederlandse apotheek kunnen halen en worden dan gewoon vergoed.quote:Op vrijdag 16 december 2011 11:35 schreef kahlie het volgende:
Dames, ik kom even wat vragen. Mijn zus doet haar IVF-behandelingen dus in het buitenland. Haar zorgverzekering wil niet echt veel vergoeden 80% van het Nederlandse tarief. Volgend jaar zou dat bij een andere zorgverzekeraar 100% van het Nederlandse tarief worden.
Die valt af want dit is een geplande behandeling.quote:Op vrijdag 16 december 2011 15:55 schreef kahlie het volgende:
Dank je wel lieverds
Ik heb wat rondgezocht en Kolonia's link hielp ook mee.
Voor mensen die interesse hebben vanwege buitenland wensen voor wat ik heb kunnen zien:
PNO: volledige buitenlandse bedrag vergoed op alle niet geplande behandelingen in het buitenland en bij alle aanvullende verzekeringen van hen.
Wel even nagaan welke ziekenhuizen gecontracteerd zijn want het geldt alleen voor gecontracteerde zorg.quote:FBTO: module extra zorg: overnachtingskosten ¤75, vervoerskosten tot ¤300 en het volledige buitenlandse bedrag vergoed.
Zal ik ook nog even naar kijken, werkticquote:Aevitae: 2x het Nederlandse tarief (TOP Aanvullend) of 100% (VIP aanvullend)
Dit gaat dus om vergoeding van kosten terwijl je in het buitenland verblijft, niet om geplande zorg vanuit Nederland.quote:Artikel 3 Buitenland Wereldwijd
A Spoedeisende en niet-spoedeisende zorg
Wij vergoeden de kosten van medisch noodzakelijke zorg gedurende vakantie-, studie- of zakenverblijf van ten hoogste 12 maanden.
De kosten worden alleen vergoed indien het zorg betreft die bij vertrek naar het buitenland niet was te voorzien en niet was uit te
stellen tot na terugkeer in Nederland.
Sorry, foutje, moest niet spoedeisend/gepland zijn. Ik zit zo door elkaar te lezen in die polissen dat ik het verkeerd schreef.quote:Op vrijdag 16 december 2011 16:47 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Die valt af want dit is een geplande behandeling.
Dat had ik er idd bij gezet. Ze zit in UZ Gent, dus ik hoop dat dat gecontracteerd is. Zij hebben met veel zorgverzekeraars contracten.quote:Op vrijdag 16 december 2011 16:47 schreef _Ophelia_ het volgende:
Wel even nagaan welke ziekenhuizen gecontracteerd zijn want het geldt alleen voor gecontracteerde zorg.
Ja, dat had ik ook gezien. Dat is heel raar, want er staat dus "niet spoed-eisende zorg", maar vervolgens staat er daarna "niet te voorzien". Dat kan toch niet samen?quote:Op vrijdag 16 december 2011 16:47 schreef _Ophelia_ het volgende:
In de voorwaarden van de VIP aanvullende verzekering staat:
Dit gaat dus om vergoeding van kosten terwijl je in het buitenland verblijft, niet om geplande zorg vanuit Nederland.
quote:Op vrijdag 16 december 2011 17:32 schreef LadyBlack het volgende:
Spannend, maar wel heel fijn dat dit traject nu echt gestart is
Dat kan best hoor want zo te lezen gaat het om langdurig verblijf in het buitenland. Dan kan er best sprake zijn van geplande zorg die je niet kunt uitstellen. Als je een jaar in het buitenland zit kan er best iets zijn waar je voor vertrek geen weet van had en waarvoor je niet a la minute naar de EHBO hoeft maar wat je ook geen maanden uit kan stellen. Is dat nog een beetje te volgen?quote:Op vrijdag 16 december 2011 17:33 schreef kahlie het volgende:
[..]
Ja, dat had ik ook gezien. Dat is heel raar, want er staat dus "niet spoed-eisende zorg", maar vervolgens staat er daarna "niet te voorzien". Dat kan toch niet samen?Het is het zelfde artikel als bij de andere aanvullende verzekering (die is alleen bij spoedeisende zorg), dus ik heb het idee dat het niet helemaal klopt en had ze aangeraden toch nogmaals te bellen.
Fijn dat er eindelijk actie is, weet je wat ze verder nog gaan doen zodra ze je eisprong gaan volgen??quote:Op vrijdag 16 december 2011 17:32 schreef LadyBlack het volgende:
Even zonder bij te lezen een kleine update van mn bezoekje aan de fertiliteitspoli: ik heb een inwendige echo gehad waar een follikel van 17 mm te zien was. Verder geen tekenen van endometriose [sub](daar ging ie speciaal naar kijken omdat ik zei dat mijn menstruatie pijnlijk was -> ergens denk ik dat een vrouw dat misschien niet had gedaanvolgens mij is een pijnlijke menstruatie niet heel ongewoon)[sub] of cystes, dus in principe goed nieuws
Nu moeten we allebei nog bloed laten prikken, en dan moet ik in de volgende cyclus echo's laten maken om de eisprong te bepalen.
Spannend, maar wel heel fijn dat dit traject nu echt gestart is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |