abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 december 2011 @ 10:04:36 #251
35189 Troel
scherp en bot
pi_105686075
Bianca, ik hoop heel erg voor je dat het strenge toespreken geholpen heeft.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105686125
Bianca, succes!
pi_105686144
Iemand trouwens ervaring met tp van een cryo? Ik moet dan nu door gaan met de progynova en de utrogestan, maar die laatste verhinderen me dan eventueel ongesteld te worden. Stop je daar dan nu pas mee na een eventuele negatieve zwangerschapstest?

(Ik zal het vanmiddag wel horen hoor, maar ben benieuwd)
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
  zaterdag 17 december 2011 @ 10:10:01 #254
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_105686164
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2011 09:01 schreef bianca en michael het volgende:
Even een kort berichtje vanaf de telefoon: ik mag me vanmiddag melden in het EMC voor tp van ons cryootje O+

Hou me maar voor dat 10 procent kans beter is dan 0 procent kans dus dat er echt wel enige kans van slagen is.
Rond de jaarwisseling mag je dus testen begrijp ik... Ik denk dat jij het nieuwe jaar echt helemaal nieuw start met een mooie tweede streep :Y

Hier draaien de duimen...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_105686271
Wat een lieve reacties allemaal O+

En zelf heb ik echt zo'n idee van 'de cryo's moeten op' voor we weer aan een nieuwe IVF poging kunnen gaan beginnen, ik heb er zo weinig vertrouwen in, niet alleen vanwegen de lage(re) slagingskans van een teruggeplaatste cryo maar ook omdat het zo'n toestand was om bij mij 'de boel' in orde te krijgen en dat dat nu een beetje experimenteel gedaan is.

Aan de andere kant van het broertje/zusje embryootje van dit cryootje was ik natuurlijk wel zwanger en dat dat op een miskraam uitliep vind ik niet zo raar onder de zware stress van de laatste weken van Michael :'(

(Maar wel nog steeds opperklote dat hij dat nog mee heeft moeten maken)
pi_105687098
Heel veel succes Bianca *O* Ik duim voor je.

Miskramen zijn ongelofelijk klote, maar wat me opviel was dat iemand anders tegen mij zus zei (die zelf al jaren bezig is, maar waar nog nooit wat gebeurde IVF na IVF): je weet nu wel dat het gewoon kan. Een schrale troost vind ik het, maar er zit wel een klein stukje waarheid in.
pi_105696115
Van de 2 cryo's heeft 1 het ontdooien overleefd en daar ben ik nu een klein uurtje op aan het broeden. Het zag er goed uit en het was al uit zijn schilletje (?) aan het breken waarop mijn vriendin zei 'nou plaats maar snel terug dan' :P

Wat een wonder zou het toch zijn als ons enige cryootje het zou redden, een kindje nog verwekt tijdens Michaël zijn leven O+
pi_105696760
Ik hoop het heel erg van harte voor je, Bianca! Ik ga dik aan de duim!! ^O^

En wat goed, al uit zijn schilletje aan het breken! Dat is het moment vlak voordat het gaat nestelen :Y dat ie het zover heeft gered is al heel positief!
pi_105696809
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 17:09 schreef Orea het volgende:
Ik hoop het heel erg van harte voor je, Bianca! Ik ga dik aan de duim!! ^O^

En wat goed, al uit zijn schilletje aan het breken! Dat is het moment vlak voordat het gaat nestelen :Y dat ie het zover heeft gered is al heel positief!
Thank you, ik wil net zo'n dikke buik als jij! :)
pi_105696812
Oh, en ik had zelf ook vreselijk weinig vertrouwen in de cryo's! Deze laatste van mij had ik ook zoiets van hup, terugplaatsen maar dan kunnen we verder! Vooral omdat we er hiervoor al 3 keer 2 per keer terug hadden geplaatst, dus bij 1 had ik helemaal geen vertrouwen meer...

Et voila... het kán echt!! :Y

En stoppen met progynova en utrogestan doe je pas na bericht van ziekenhuis.. dus als je op de test datum die zij hebben aangegeven negatief test, éérst even contact zoeken met het ziekenhuis voor je stopt :)
pi_105697095
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 17:10 schreef Orea het volgende:
Oh, en ik had zelf ook vreselijk weinig vertrouwen in de cryo's! Deze laatste van mij had ik ook zoiets van hup, terugplaatsen maar dan kunnen we verder! Vooral omdat we er hiervoor al 3 keer 2 per keer terug hadden geplaatst, dus bij 1 had ik helemaal geen vertrouwen meer...

Et voila... het kán echt!! :Y

En stoppen met progynova en utrogestan doe je pas na bericht van ziekenhuis.. dus als je op de test datum die zij hebben aangegeven negatief test, éérst even contact zoeken met het ziekenhuis voor je stopt :)
Ja dat hebben ze me net ook verteld. Gek hoor, voor het eerst een cryootje en dan nog de enige ook. Met nummer 7 bij jou kom je wel aardig op de 100 procent! (7 x 10 a 15 procent slagingskans)
pi_105697288
Ja maar je mag de scores niet bij elkaar op tellen hé! De 10-15% is echt per cryo per keer.

Máár, de kansen worden al hoger naarmate een cryo goed is ontdooit, goed doordeeld, hatcht (wat jouw cryo dus al aan het doen was)... etc. :)

Ik blijf dan maar bij mijn 50% :P het lukt, of het lukt niet ;)

Ik duim me suf dat het je lukt!
pi_105697477
Oeh, een uitbrekertje. O+
Dat móet gewoon goed gaan Bianca!
Het zou geweldig zijn als je een kindje krijgt dat Michael nog als embryo heeft meegemaakt, ik hoop het zó voor je. :*
pi_105697505
Bianca PUPO *O*
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  zaterdag 17 december 2011 @ 18:40:38 #265
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_105699483
Bianca PUPO en nu broeden lieve schat dat je met oud&nieuw een mooi begin mag maken*O*
Be happy with the little things in life
  zaterdag 17 december 2011 @ 21:14:19 #266
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_105705061
Spannend Bianca, ik hoop ECHT ontzettend erg dat dit gewoon het kindje zal zijn dat nog een lang leven bij je zal zijn :*

Wij hebben vanavond vragen zitten opschrijven voor de gyn over een eventuele erfelijkheidsfactor in de trisomie 18 die bij Gabriël werd gevonden. Ongeveer 1 op de 100 trisomie 18-stellen (zo noem ik het maar even) blijkt een drager ervan in het koppel te hebben en dat zóu mijn miskramen kunnen verklaren. Ik verwacht het niet, maar omdat ik zwanger was is het onderzoek naar ons dna dat gedaan is nooit echt meer besproken, dus dat blijft erg bij ons hangen. Des te meer nu wij uit zeer betrouwbare bron hebben vernomen dat er een ivf-vorm is waarbij voor de terugplaatsing het embryo eerst wordt onderzocht op een aanwezige erfelijke aandoening. Ik verwacht er weinig van, maar ik wil het precies weten allemaal. Best spannend en bijzonder dat er dan zomaar ineens ivf het hoekje om komt gluren bij ons, terwijl wij eigenlijk supervruchtbaar blijken te zijn..
3!
  zaterdag 17 december 2011 @ 21:21:13 #267
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105705319
Bianca, broeden maar! O+ :Y

Inca, kan me goed voorstellen dat je het toch even goed onderzocht wil hebben, zeker als er een mogelijkheid is te screenen en te selecteren hierop, of eigenlijk niet natuurlijk, in een eventueel IVF traject. :Y
  zondag 18 december 2011 @ 13:21:05 #268
95408 Incantrix
pi_105720870
Ja, het is ook heel stom, maar ik zou bijna hopen dat dit het is, want dan is er een oplossing die ons wel een gezond kindje kan geven, maar zonder nog tig keren door de ellende te moeten. Althans, dat klinkt alsof het allemaal heel makkelijk is ofzo en zo voelt dat nu ook weer niet, maar op dit moment voelt het allemaal vreselijk uizichtloos en kan ik me niet afsluiten van het idee dat we voor eeuwig vergeefs aan het proberen zullen blijven, keer op keer weer met dit verdriet, en dan zou dit wat mij betreft een blik verse hoop zijn. Ofzoiets.
3!
pi_105721152
Inca :*
Wanneer hebben jullie een gesprek? Goed om alles op te schrijven. Hopelijk kunnen jullie daar rustig zitten en alles uitspreken en vragen.

Bianca, duim duim duim.

Ik ga morgen praten met de gyn. Ik ga vragen wat zijn idee is over de afgelopen twee pogingen, wat hij adviseert voor een 3e poging. En als hij zegt: gewoon zo doorgaan... dan wil ik heel graag zijn argumenten horen.
Probleem is alleen dat mijn man niet meekan. We hebben nl geen oppas en kunnen onze meiden echt niet meenemen. Mijn kleuter is net iets te bijdehand O+
Met een meidenkwartet
pi_105721198
:Y Inca, dat is PGD en o.a. Nikki hier heeft dat gedaan! Het is inderdaad niet de makkelijke weg, maar het kan rust geven als blijkt dat het wel iets erfelijks is, en je het op deze manier kunt omzeilen.. dat je weet dat als er een embryootje blijft plakken, dat het gezond is!
  zondag 18 december 2011 @ 13:30:19 #271
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105721242
Ook dat kan ik me goed voorstellen hoor Inca, ten eerste is er dan idd de mogelijkheid om wel een goede zwangerschap met gezond kindje te hebben en het voelt gewoon minder 'waarom toch steeds?'. :Y
  zondag 18 december 2011 @ 13:45:55 #272
95408 Incantrix
pi_105721863
Oh, ik wist helemaal niet dat er hier ook mensen zijn die dat gedaan hebben! We hebben eind januari weer een afspraak staan bij de gyn, maar dat is in principe de nacontrole voor mijn bevalling, dus ik weer niet of dit dan ook aan bod zal/kan komen. Ik ga morgen dus even bellen ook, want ik wil eigenlijk wel sneller weer daarheen als dit echt puur om de nacontrole gaat.
3!
pi_105727800
Was er bij babyboom niet ook een stel die dat gedaan hebben?
Kan me heel goed voorstellen dat je daar voor zou kiezen als het echt iets erfelijks blijkt te zijn.

Ik had trouwens 2 nacontroles. Bij ons in het ziekenhuis was de eerste nacontrole na 4 weken en 6 weken later de 2e nacontrole...
Had van mij best minder tijd tussen mogen zitten, maar dat is daar het protocol..
  zondag 18 december 2011 @ 16:48:11 #274
95408 Incantrix
pi_105730359
Oh, ik heb geen idee, ik ben wereldvreemd want ik kijk geen tv ;)

Ik zag trouwens dat Nikki had gepost dat ze naar Brussel moet hiervoor omdat deze behandeling in NL niet mag, maar volgens de website kun je hier ook voor terecht in Maastricht :? Wacht, even linkje zoeken..

En Klums, nacontrole na 6 weken is wat mij betreft prima, maar ik weet niet of dat dan ook meteen weer de afspraak is om 'het traject' weer op te pakken. Als dat apart moet heb ik die liever eerder, want ik wil heel erg graag weten hoe het nu zit met Gabriëls trisomie 18 en de miskramen die ervoor zaten. We zijn er ondertussen achter dat het waarschijnlijk niet middels bloed te testen is of één van ons drager is, dus dat zou dan nog niet zijn onderzocht. Niet alleen zou dat verklaren waar mijn miskramen vandaan komen, er is nog een andere (minder fijne) consequentie: dan zou Stef ook drager kunnen zijn en als hij groot is en kinderen wil met deze problemen in aanraking kunnen komen..
3!
pi_105730687
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 16:48 schreef Incantrix het volgende:
Oh, ik heb geen idee, ik ben wereldvreemd want ik kijk geen tv ;)

Ik zag trouwens dat Nikki had gepost dat ze naar Brussel moet hiervoor omdat deze behandeling in NL niet mag, maar volgens de website kun je hier ook voor terecht in Maastricht :? Wacht, even linkje zoeken..

En Klums, nacontrole na 6 weken is wat mij betreft prima, maar ik weet niet of dat dan ook meteen weer de afspraak is om 'het traject' weer op te pakken. Als dat apart moet heb ik die liever eerder, want ik wil heel erg graag weten hoe het nu zit met Gabriëls trisomie 18 en de miskramen die ervoor zaten. We zijn er ondertussen achter dat het waarschijnlijk niet middels bloed te testen is of één van ons drager is, dus dat zou dan nog niet zijn onderzocht. Niet alleen zou dat verklaren waar mijn miskramen vandaan komen, er is nog een andere (minder fijne) consequentie: dan zou Stef ook drager kunnen zijn en als hij groot is en kinderen wil met deze problemen in aanraking kunnen komen..
Er is bij Nikki een andere reden waarom ze naar Brussel komt, maar ik weet niet of ik die hier zomaar mag/kan herhalen :? In haar situatie doen ze het alleszins niet in Nederland.
  zondag 18 december 2011 @ 16:57:44 #276
95408 Incantrix
pi_105730802
Ooww, dan heb ik niks gezegd hoor, ik dacht dat dat ook voor anderen gold en dat het misschien zo was dat de regelgeving was veranderd terwijl zij dit niet wist ofzo :)
3!
pi_105731041
Ben nieuw hier. Hoop aansluiting te kunnen vinden in mijn verwerking. Zit al 8 jaar in de medische molen. In 2008 ouders geworden van een zoon na IUI. Daarvoor, 2010 en nu midden in een miskraam met 7, 12 en 11 weken zwangerschap. Als alles goed verloopt gaan we in 2012 starten met IVF.
Zijn hier veel meiden die miskramen hebben gehad? Ik zou graag met jullie daarover willen mailen, gedachten willen uitwisselen en jullie verhalen willen horen....
Heb het erg moeilijk en probeer hoop te houden maar het valt me steeds zwaarder....
pi_105731546
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2011 16:57 schreef Incantrix het volgende:
Ooww, dan heb ik niks gezegd hoor, ik dacht dat dat ook voor anderen gold en dat het misschien zo was dat de regelgeving was veranderd terwijl zij dit niet wist ofzo :)
Ik vind het toch wat anders als ik het opzoek in de geschiedenis. Bij deze dus: Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat (#51)

Bambi, welkom hier :* Het is altijd jammer om hier iemand te verwelkomen, maar ik weet uit ervaring dat je de aansluiting hier zal vinden. Het lijkt me zo zwaar om dit allemaal te moeten verwerken.
pi_105731789
Leonieke, bedankt voor je snelle reactie!! Ja, dat is ook zo. Ik heb wel familie en vrienden die me steunen maar hebben dit niet meegemaakt en dat is toch anders....Ik hoop dat ik de aansluiting kan vinden maar dat gaat me lukken. Wat is jouw verhaal?
pi_105731953
Ik heb pcos waardoor het zwanger worden hier niet vanzelf gaat. Na een 2e IUI (maar in totaal 6e hormoonbehandeling met inspuitingen, ervoor was het met Clomid) ben ik in 2009 zwanger geworden en in 2010 mama geworden.
Omdat de 6 IUI's op zijn, zijn we ook aangewezen op IVF voor een eventuele volgende poging. Maar dat ziet mijn man (nog :? ) niet zitten. Momenteel "hoor" ik hier dus niet en pas ik in het rammelaarstopic, maar dit topic is voor mij altijd een beetje thuis-komen op FOK! en is het enige topic dat ik al jaren heel consequent volg. Gewoon omdat ik het hier altijd fijn posten vind (ook al is de reden waarom we hier posten helemaal niet fijn).
  zondag 18 december 2011 @ 17:38:15 #281
95408 Incantrix
pi_105732337
Leo, ik zie dat het bij haar gaat om exclusie-PGD, daar zal het de schoen wel wringen :) ik heb nog geen idee van de verschillende soorten pgd die er zijn, dus hou het er maar op dat k haar post verkeerd begrepen heb ;)

Bambi, welkom hier, wat een nare geschiedenis zo zeg.. Treden de miskramen bij jou spontaan op? En zijn die zwangerschappen ook met IUI tor stand gekomen? Ik heb nu 5 miskramen gehad, de laatste afgelopen dinsdag. De laatste is anders als de rest, deze is niet spontaan op gang gekomen maar ik ben ingeleid omdat onze zoon een afwijking in de chromosomen had die niet met het leven verenigbaar was. Deze zwangerschap was ik 15 weken, de rest is allemaal spontaan gekomen eerder in de zwangerschap.

Ik weet in elk geval dat Flugeltje en TimeJumper ook meedere miskramen hebben gehad.

Krijg jij hier nu ook verder onderzoek in?
3!
pi_105742680
Bij mij was de afspraak voor de controle los van de afspraak om opnieuw de molen in te gaan...
Ik zou inprincippe pas weer de doorverwijzing krijgen op 5 januari als de uitslag van het bloed bekend is, maar heb alvast een afspraak gemaakt voor 10 januari met de fert.arts, want als ik pas de 5e een afspraak zou kunnen maken dan ben ik zo weer 5 weken verder voor een volgende afspraak en daar had ik geen zin in. Vind het wachten sowieso allemaal lang duren... Maar nu ik weet dat we de 10e een afspraak hebben vind ik het wat minder erg, heb ik toch het gevoel er al weer mee bezig te zijn.

Welkom Bambi
pi_105760622
Inca, mijn zus heeft ook gekeken naar PGD, maar aangezien ze nu in Belgie zitten vanwege allerlei redenen is daar geadviseerd het niet te doen. Het is niet duidelijk of er een genetische afwijking verantwoordelijk is voor de 5 miskramen (genetische testen in NL zeggen vooralsnog niets) en PGD kan mogelijk het embryo beschadigen. Ik denk dat de situatie anders ligt bij jullie. Ik weet nog wel dat het in Nederland nog niet altijd zo makkelijk geregeld is, maar misschien is dat inmiddels veranderd.

Bambi, welkom hier. Ik heb mijn zus na haar miskramen het boek: "Knocked Up, Knocked Down" gegeven wat gaat over het proces van rouw na miskramen. Het is een boek met wrange humor waarin ze zichzelf herkende en wat haar heeft geholpen. Misschien is het iets voor jou. Als familie erom heen voelen wij ons meestal erg machteloos, want niets troost of kan troosten.

[ Bericht 2% gewijzigd door kahlie op 19-12-2011 08:29:11 ]
  maandag 19 december 2011 @ 10:03:00 #284
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_105762498
Er is overigens wel iets wat troost en helpt... En dat is het krijgen van een gezond kind. De pijn van mijn 4 miskramen is daardoor wegge-ebt... De angst is vele malen langer blijven hangen... Al voel ik in de huidige zwangerschap vanaf dag 1 al een zekerheid dat het goed zit... Heel vreemd, maar tot op heden klopt het.

Zolang ik nog in het miskramentraject zat en het maar niet leek te lukken voelde ik me de grootste mislukking ooit, zoveel vrouwen zag ik kinderen krijgen en bij mij lukte het maar niet.. Woede en verdriet streden om voorrang. Die periode heb ik nu achter me gelaten gelukkig, maar het is behoorlijk heftig geweest...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_105763627
Bedankt, bedankt, bedankt voor jullie lieve en snelle reacties!! Doet me erg goed en de tranen gaan over mijn wangen....

Leo; bedankt voor je verhaal en leuk dat je meeleest en meeleeft!!

Incantrix; wat een verhaal zeg!! Heel veel sterkte. Wat is dat zwaar zeg. Ik leef met je mee. Mijn eerste miskraam kwam voordat mijn zoon geboren is na de 2de IUI poging. Deze miskraam kwam spontaan op gang in week 7. In 2010 ben ik spontaan zwanger geraakt wat ons in al die 8 jaar nog nooit gebeurd is....8 weken echo bleek dat het vruchtje een hele trage hartslag had en in week 10 geen hartslag meer en hebben ze mijn in week 12 gecuretteerd. Ik wilde dit zelf omdat ik me zo beroerd voelde en op en top zwanger. De curettage is niet goed gegaan en 6 weken later moest het nog een keer....Dit jaar zwanger geraakt bij de 6de IUI poging en heb afgelopen weekend de laatste kuur tabletten ingebracht om hopelijk de miskraam compleet te maken. Het vruchtje laat weer niet los. Ik was anders nu 12 weken zwanger geweest. Afgelopen vrijdag was mijn baarmoeder nog niet schoon. Donderdag weer heen....Hebben jullie ook ervaring met de vaginale tabletten om een miskraam op te wekken? Ik vond het vreselijk.
Nu zullen we eind januari het vervolg voor IVF bespreken in een ander ziekenhuis. We zijn daar inmiddels 3 keer geweest om te praten en uitleg te krijgen over IVF.
Mijn huidige arts zegt dat ik 6 tot 8 weken moet wachten om bloedonderzoek te doen om eventueel de oorzaak van de miskramen te achterhalen. Ik laat dat onderzoek maar in het andere ziekenhuis doen lijkt me, daar zullen we toch verder gaan zoals het nu lijkt.
Ik wens jullie heel veel sterkte met het verlies van jullie baby. Denk aan jullie.

Kahlie; bedankt voor je tip van het boek. Ik ga het opzoeken en het klopt mijn omgeving zegt ook heel vaak, we willen wat voor je doen maar we staan machteloos. En dat is natuurlijk ook zo.

Flugeltje; zo herkenbaar wat je zegt. De angst om te gaan voor het 2de kind is erg groot en ik ben dus nu 2 keer zwanger geweest na de geboorte van mijn zoon en die periode dat ik zwanger was, was erg zwaar en ik leefde van minuut tot minuut in angst. Als ik nu ooit weer zwanger zou raken is de angst weer groter. Super zeg dat je zwanger bent, gefeliciteerd!! Hoeveel weken ben je? Ben je zwanger geraakt door IUI of IVF of spontaan? Ben er benieuwd naar je verhaal.
Is er bij jou ook een oorzaak ontdekt voor de miskramen?
Ik zit nu ook in een periode dat het voelt of heb ik gefaald, ben ook erg boos met afwisselend verdriet en snap niet waarom mijn lichaam doet zoals het doet. Klopt dat je zegt dat je je mislukt voelt. Niet terecht zegt iedereen maar dat gevoel overheerst.
  maandag 19 december 2011 @ 12:24:06 #286
171422 LadyBlack
paint it black
pi_105766500
Oh dames wat een heftige posts hierboven... pfff.
Een hartelijk welkom voor Bambi, en een heel dikke knuffel voor iedereen die dat nu nodig heeft :*

En dan nog even apart een ^O^ voor Bianca! Lief zijn voor jezelf en je buik, en dat 9 maanden volhouden ;)
pi_105770248
Bambi, sterkte met alles wat er nu op je afkomt en ik wens je heel veel geluk met de ivf!

Bianca, hopelijk is de cryo een plakkert!

En Incantrix, ik wens jou vooral veel duidelijkheid, over de oorzaak van de trisomie van Gabriel en een eventuele te volgen vervolgroute.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_105773258
Dat ik hier niet post betekent niet dat ik hier niet lees, dat doe ik zeker tweemaaldaags op mijn telefoon, vind het alleen altijd zo rot posten.

:*
pi_105781698
Meiden, ik kan het bijlezen niet laten. Een dikke :* voor iedereen die het kan gebruiken.
  maandag 19 december 2011 @ 19:18:31 #290
171422 LadyBlack
paint it black
pi_105783124
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2011 15:37 schreef bianca en michael het volgende:
Dat ik hier niet post betekent niet dat ik hier niet lees, dat doe ik zeker tweemaaldaags op mijn telefoon, vind het alleen altijd zo rot posten.

Idem!

PZE, hoe is het daar? :*
  maandag 19 december 2011 @ 19:20:58 #291
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_105783266
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 18:50 schreef prinseszondererwt het volgende:
Meiden, ik kan het bijlezen niet laten. Een dikke :* voor iedereen die het kan gebruiken.

ik reageer van de week even uitgebreid op alles :*
Be happy with the little things in life
pi_105785564
Hier ook actief mee lezend, maar posten kost me heel veel energie.. wat een ontzettend heftige verhalen allemaal.. Bambi heel veel sterkte!

*duimduim* voor Bianca

Tijd voor mooie berichten hier!

Meiden, heeeeel veel sterkte :*

Ik ga me maar weer inlezen.. had alle termen aardig op een rijtje.. maar nu het misschien voor ons dichterbij komt weet ik ineens niet meer wat het allemaal is :? zal wel ontkenning zijn :P
pi_105788859
Helloow, sorry dames, maar ik heb nooit zoveel tijd om te posten hier. Met een baan van 40+ uur en een dreumes en huishouden is er vaak weinig tijd over. Ik probeer zoveel mogelijk mee te lezen, maar ook dat red ik niet altijd jammergenoeg.

Bianca, broedse! Wat moet dit een emotionele rollercoaster voor je zijn... :*

Bambi welkom!

Inca, PGD in Nederland (Utrecht, Maastricht of Groningen) is voor jullie een optie als één van jullie inderdaad drager is van het trisomie 18 (gen?). Dat zal dan dus eerst onderzocht moeten worden. Maar er zit één grote "maar" aan PGD, wachttijd... het kan 1 tot 2 jaar duren voordat je een dergelijke behandeling kunt starten. Dit alles in verband met het vooronderzoek, wachtlijsten etc. Mocht je vragen hebben, let me know. :)

Kahlie, bij mij is de hele behandeling (à iets van 12000 euro) :@ destijds (2009) vergoed door Zorg en Zekerheid. Voor de (hopelijk) komende behandeling volgend jaar hoop ik dat Zorg en Zekerheid het weer helemaal wil vergoeden. Destijds heeft het AZ Maastricht een brief aan mijn verzekering geschreven en die is goedgekeurd. Ik moet er wel bij zeggen dat mijn behandeling niet is toegestaan in Nederland.

Ik heb trouwens geen cryo's meer, dus we moeten weer helemaal opnieuw beginnen. Ik weet dat de kans dat het weer in één keer lukt niet groot is en dat vind ik best beangstigend eigenlijk. Het lichamelijke was piece of cake voor mij, maar mentaal vond ik het achteraf toch ontzettend zwaar. Op het moment dat je in de achtbaan zit besef je dat niet zo, maar toen alles achter de rug was vond ik het echt toch wel heftig. ik mag eigenlijk niet zeuren, want sommige van jullie zijn al zo lang bezig, maargoed het is hoe ik het voelde.

Oja
pi_105810412
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 20:52 schreef _NIKKI_ het volgende:
Kahlie, bij mij is de hele behandeling (à iets van 12000 euro) :@ destijds (2009) vergoed door Zorg en Zekerheid. Voor de (hopelijk) komende behandeling volgend jaar hoop ik dat Zorg en Zekerheid het weer helemaal wil vergoeden. Destijds heeft het AZ Maastricht een brief aan mijn verzekering geschreven en die is goedgekeurd. Ik moet er wel bij zeggen dat mijn behandeling niet is toegestaan in Nederland.

Dank je wel dat je even de tijd nam om te reageren :*
In de huidige aanvullende verzekeringen van Zorg en Zekerheid staat dat ze geen buitenlandse planbare hulp vergoeden. Alleen staat daar achter 'zonder toestemming' er is geen kopje 'met toestemming'.

Ik vind het zo vervelend dat alles zo ondoorzichtig is en zo slecht geregeld. Wel fijn dat ze het voor jullie vergoed hebben! En veel succes alvast voor de volgende poging!
pi_105810522
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 10:03 schreef kahlie het volgende:

[..]

In de huidige aanvullende verzekeringen van Zorg en Zekerheid staat dat ze geen buitenlandse planbare hulp vergoeden. Alleen staat daar achter 'zonder toestemming' er is geen kopje 'met toestemming'.
Dit gaat misschien iets te ver offtopic maar dat mag niet. Zorg die in NL vergoed wordt moet ook in het buitenland vergoed worden, Tegen Nederlandse tarieven, dat wel.

Verder even een :* voor iedereen
pi_105810608
Bij Delta Lloyd vergoeden ze fertiliteitsbehandelingen in Belgie. Heb ik ze van de week over gebeld. Hier is een lijst van aangesloten ziekenhuizen te vinden.
https://zed.cz.nl/zeddl.html

Bij UvA Antwerpen kun je gewoon een afspraak maken en er moet toestemming gevraagd worden voor fertiliteitsbehandelingen, maar dat regelt het zh dan gewoon rechtstreeks met de verzekeraar.
Met een meidenkwartet
pi_105810734
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 10:09 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Dit gaat misschien iets te ver offtopic maar dat mag niet. Zorg die in NL vergoed wordt moet ook in het buitenland vergoed worden, Tegen Nederlandse tarieven, dat wel.
Dat had ik inderdaad gelezen, maar zij geven aan slechts 80% van het Nederlandse tarief te vergoeden via de basisverzekering.

quote:
Bij Delta Lloyd vergoeden ze fertiliteitsbehandelingen in Belgie. Heb ik ze van de week over gebeld. Hier is een lijst van aangesloten ziekenhuizen te vinden.
https://zed.cz.nl/zeddl.html
Dat is raar, want in hun aanvullende verzekeringen staat niets over buitenlandse planbare hulp (alleen spoedeisend). Ik had daar ook al gekeken namelijk. Het andere probleem is dat ze vaak Nederlands tarief vergoeden en dat is niet genoeg voor m'n zus (narcose e.d.). Ze hebben wel een afspraak met Gent. Ik ga het doorgeven. Thanks :*
pi_105810805
ik weet inderdaad niet of ze het hele bedrag vergoeden, of alleen de nederlandse 'prijs'. Op zich zou ik het raar vinden, want dan zou je verwachten dat ze me dat vertellen als ik zo'n vraag aan ze stel. Maar goed... ik ben niet echt onder de indruk van zorgverzekeraars en hun informatieverstrekking.
Met een meidenkwartet
pi_105816470
Meelezer komt even inbreken en melden.

Ik las hier een aantal posts over vergoedingen voor behandelingen in het buitenland.
Ik heb zelf ICSI gedaan in Gent. Dit was ivm een TESE operatie, en dat mag in nederland alleen in Amsterdam en Nijmegen. (De operatie an sich niet, maar de ICSI die er op volgt mag dus alleen daar)

Na wat onderzoek op internet kwamen we zelf tot de conclusie dat we beter naar Belgie konden gaan ivm wachttijden en de ervaring die ze daar hebben.
Onze gyn in Rotterdam was heel duidelijk: Als je naar Belgie kan, dan moet je naar Belgie gaan. Hij gaf de opties Brussel of Gent.
Ik ben verzekerd bij Delta Lloyd (CZ groep) en die hebben een contract met Gent en dus was de beslissing snel genomen.
Zelf Gent gebeld voor een eerste afspraak, daar heen gegaan, en daar bleek al direct dat zij een TESE operatie onzin vonden. Mijn man had/heeft namelijk wel levend zaad, al is het vreselijk weinig.
Daarna contact opgenomen met de verzekering, aangegeven dat we zijn doorverwezen naar Gent en dat we daar ICSI wilden gaan doen. Ik kreeg een aanvraagformulier en dat werd goedgekeurd. Alles is volledig vergoed (en een TESE operatie bleek niet nodig. Sterker nog: hij heeft 20 embryo's in 1 x gemaakt...)
De rekeningen van Gent kregen wij wel thuis, en alleen de kosten voor de punctie zijn rechtstreeks naar de verzekering gegaan.
WIj hebben wel alle medicijnen in nederland besteld, maar mocht je het zelf moeten betalen, dan kan je ze beter in Belgie halen omdat het daar minder duur is.

En voor wat betreft cryo's...
Ik ben inmiddels 12 weken zwanger van een cryo. En deze cryo was zelfs B kwaliteit.
De kwaliteit zegt dus ook niet alles...
Op het moment dat de cryo goed ontdooid is, dan is de kans dat deze blijft zitten even groot als bij een verse terugplaatsing. Ik heb wel eens gehoord dat de kans dan groter is, omdat je lichaam niet hoeft te herstellen van de punctie.
Wij hadden een zeer luxe positie met 10 cryo's, maar daarvan hebben we uiteindelijk maar 2 terugplaatsingen gehad. Op de site van Freya hebben ze het over een slagingspercentage van 10%, maar daar rekenen ze dus ook het ontdooien mee!!
Ik heb een tijdje meegeschreven op het forum van ivfmoeders, en als ik dan naar de maandtopics van het wachtbankje keek, dan had ik het idee dat de score bij cryo's tussen de 40 en 50% was...

Meiden, ik wens jullie allemaal heeeeeeeeel veel succes! Hou vol allemaal.
Ooit zal het geluk aan jullie kant zijn!
pi_105820031
Dat laatste zei mijn gynaecoloog laatst ook, Haakmuts.. Dat de resultaten met cryo's tegenwoordig zelfs beter zijn dan met vers en dat er zelfs fertiliteitsartsen zijn die pleiten voor alleen maar cryo terugplaatsingen.. ook heb je met cryo behandeling sowieso al een selectie, de embryo's die de invriezing en ontdooiing overleven zijn sterke...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')