abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65206283
Vervolg van: Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat (#50)

Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met "proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

basimah
PCOS - vijfde poging hormoonstimulatie puregon +pregnyl tot op heden nog geen resultaat.

CrazyPrincess
PCOS. Maart 2008 begonnen met Clomid. Na drie keer (1x50, 2x50, 3x50) proberen zonder resultaat in juli een LEO gehad die uiteindelijk ook geen resultaat bleek te hebben. In december weer een poging met Clomid gedaan (1x50, weer zonder resultaat) en nu wachten op de vervolgaanpak voor ronde 5.

Leonieke
PCOS - intakegesprek fertiliteitscentrum UZ Brussel op 20 januari 2009 (bezig sinds 02-2008)

NieTTus
Gestopt met de pil in 2002... 2004: eileiders verwijderd. 2 ivf-en gehad. Helaas beide mislukt. 6 cryo's over 2 rietjes verdeeld. Al 4 cancels voor een cryo terugplaatsing gehad, omdat er geen plek was in zkh. Rond 4 feb weer een meting voor komende poging, hopelijk d.m.v. pregnyl WEL een terugplaatsing dit keer....!

sproet-je
Bezig met icsi, 2 terugplaatsingen gehad. Nog 1 rietje in de vriezer.

Vlindur
Vlindur, in maart 2007 laatste prikpil gehad. In januari 2008 ongesteld. Na soms hele maanden ongesteld door gestuurd naar de gynaecoloog. Blijkt PCOS te hebben. Sinds juli 2008 aan de Clomid. Zonder resultaat in april terug komen.

[ Bericht 3% gewijzigd door BE op 26-01-2009 09:49:27 ]
pi_65206333
Even de laatste posts uit het vorige topic:
quote:
Op maandag 19 januari 2009 10:17 schreef leonieke het volgende:

[..]

Wat lief Thx

Silktie ook van hieruit: proficiat

Ondertussen zit ik hier op het werk serieus te dolen van de koorts, dus ik heb het topic helemaal niet aandachtig gelezen. Ik had eerst gedacht van naar de dokter te gaan, maar had schrik dat hij me een paar dagen ging thuis geven en dan zag ik die afspraak van morgen in het water vallen. Dus even afzien.
Vannacht een beetje een paniekaanval gehad Ik ben al niet de grootste optimist en toen passeerden alle mogelijke scenario's en in geen enkele zou er ook maar iets positiefs uitkomen. Het is dus maar om te zeggen dat mijn schrik er niet kleiner is op geworden Hopelijk morgen een beter gevoel dus.

En dan ga ik straks misschien toch proberen om een lijstje met vragen op te schrijven. Maar het is gewoon zo moeilijk omdat ik totaal niet weet wat ik moet verwachten.
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:07 schreef Saffier het volgende:
Koorts is heel vervelend Leonieke, hou moed hoor! Succes met je gesprek morgen, ik zal voor je duimen

Wilmadonna ook of juist als je er doorheen zit hier blijven posten hoor! Heb je al uitslag over je doorverwijzing? Kop op meid! (al begrijp ik dóndersgoed dat het gewoon hartstikke zwaar is )

Niettus goede instelling om je aan te sluiten bij de babyboom, ik doe mee heb er zin in Volgens de gyn uit het andere zh was met die testuitslagen de kans om zelfstandig zwanger te worden nihiel (de zwemmers zijn eigenwijs er zijn er te weinig en ze zwemmen niet, hebben peper nodig denk ik ) maar er hoeft er maar 1 te zijn natuurlijk En ik heb net gehoord dat ik géén endometriose heb maar waarschijnlijk een milde vorm van PCOS. De ene eierstok liet 12 follikels zien en de andere 13 en de linker waren wat groter, kans dus dat die kant springt rond volgend weekend. De bloeduitslagen moeten vertellen hoe mild maar aan de echo te zien zo mild dat het geen belemmering geeft om zwanger te worden Over 6 weken dus de echte uitslag hiervan en hoogstwaarschijnlijk het behandelplan
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:40 schreef happyme28 het volgende:
Saffier, wat een mooi nieuws!

Leonieke

Verder hoop ik dat jullie allemaal mee kunnen doen aan de babyboom
  maandag 19 januari 2009 @ 14:56:49 #3
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_65209150
Saffier dat bied perspectief
pi_65211101
[/zeurmodus on:] Ik heb constant een hele irritante kramp in mijn onderbuik. Niet echt pijn, maar gewoon heel irritant. En ik heb steeds van die oprispingen, dat heb ik normaal nooit. Op dag 22 lijkt me dat een beetje onzin om dit te linken aan een eventuele zwangerschap. Toch wel raar hoor, nu ik in die MMM zit heb ik de neiging meteen de gyn te bellen voor dit soort buikpijndingen... Toch maar niet doen. [/zeurmodus off]

Saffier, dat klinkt alsof de toekomst er zonnig uitziet!
pi_65213506
Saffier wat een goed nieuws Zo fijn om te lezen dat het om een milde vorm zou gaan en dat dit geen belemmering zou zijn om zwanger te worden Hebben ze jou al iets verteld over een eventueel behandelplan of zou dit echt betekenen dat je geen hormonen zou moeten nemen.

Het is hier ondertussen ook al zo gigantisch druk geweest dat ik nog geen tijd heb gehad om na te denken over eventuele vragen. Vanavond maar doen of morgenochtend in de wagen

PZE: dat gevoel ken ik En zeker die oprispingen. Zo vervelend natuurlijk. Het suckt ook gewoon zo hard dat je die zwangerschapsverschijnselen ook zo kunt hebben. Ze zouden het moeten verbieden, vind je niet? Ik probeer het in zo'n geval zelf wel zoveel mogelijk te vergeten en met beide voetjes op de grond te blijven staan. Maar de hoop groeit natuurlijk elke dag met de verschijnselen die erbij komen hé. Ik duim alvast met je mee!
pi_65214527
Echt heel veel hoop heb ik niet hoor lieve Leonieke, mijn temperatuur was vanmorgen 36,4: weer laag dus. Dus zwanger zal ik deze maand niet zijn, hopelijk heeft de clomid wel wat gedaan... Wel fijn dat je het druk hebt, dan kun je niet teveel aan babietjes denken.
pi_65214627
Silk-tie gefeliciteerd met de !

Leonieke, vervelend dat je je zo rot voelt. Hopelijk kunnen ze je in Jette een beetje helpen.

Safiier, wat een opluchting lijkt me dat. Fijn he, dat ze je wel alvast iets willen vertellen en dat ze je niet 6 weken in spanning laten. Heb je al enig idee hoe zo'n behandeling eruit ziet. Ilk kan me nog een beetje herinneren dat Catootje ook PCOS had.

Basimah, succes de komende ronde

Hier vloei ik nog wel, maar het valt me mee hoe weinig het nu is. Ik voel me gelukkig ook niet rot meer. Op naar de volgende ronde dan maar

Edit: Oh en prinseszondererwt, de afgelopen cyclus had ik ook nog rond CD 20-21 lichte ongesteldheidskrampen (ik denk zoiets als jou oprispingen), een paar dagen daarvoor waren mijn tepels al niet gevoelig meer, toen heb ik even gedacht dat het niet raak was, maar toch was het wel zo.
Inmiddels heb ik al wel van veel andere vrouwen begrepen, dat iedereen weer andere kwaaltjes heeft en soms ook tegenovergestelde dingen. Ik zou alleen de gyn bellen als je hele felle krampen of er een heel slecht gevoel bij krijgt en nu toch (en ja ik weet het, dat het zo moeiljk is) rustig afwachten
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  maandag 19 januari 2009 @ 17:45:03 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65215641
Saffier, wat fijn dat het geen endometriose is, en 'alleen maar' lichte PCOS waarschijnlijk. Klinkt goed hoor, van die trosjes follikels.
pi_65217028
Saffier, dat is goed bericht! Althans, PCOS is ook niet fijn, maar er zijn kansen!!
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
  Moderator maandag 19 januari 2009 @ 18:50:24 #10
5428 crew  miss_sly
pi_65217864
Saffier, gelukkig geen endometriose. Dat is zeker goed nieuws. Er lopen er hier in OUD verschillende rond met PCOS in lichtere of minder lichte mate die zwanger zijn/een kind hebben.Ik hoop dat Tobias snel een brusje krijgt

NieTTus, kanjer! Wat geweldig dat je er weer voor gaat. Ik zou het zooo geweldig vinden als je poging nu eens gewoon soepeltjes verloopt en je cryootje lekker blijft plakken

SilkTie, een tweeling De aanhouder wint Hoe is het met je vrouw? Behalve blij, hoe voelt ze zich?

Basimah, je mag weer met een poging beginnen, dat is goed nieuws En nu maar hopen dat het eindelijk eens een gelukte poging gaat zijn

Mariposa, wat verdrietig zo kort op elkaar blijdschap en verdriet

prinsesje, ik had vanaf een dag of 10 voor NOD ook veel rare krampen. Ik maakte me geen zorgen, maar ging er maar gewoon vanuit dat het niet goed was...Iedereen heeft andere kwaaltjes, valt iets anders op, je kunt er zo weinig van zeggen. Ik duim voor je

leonieke, succes morgen in Jette. Je zit daar natuurlijk wel bij the best of the best, dus ze gaan je daar vast kunnen helpen. het wachten zal nog niet voorbij zijn, het zal best nog even duren misschien, maar het komt vast goed. Hou moed
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_65218812
Saffier, het lijkt dus mee te vallen, fijn!
Leonieke: heel veel succes morgen! En denk aan de tips: vraag of je achteraf, via telefoon of mail, nog vragen mag stellen. Dat geeft je even de tijd om alles op een rijtje te zetten.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_65221287
tvp

Wat is er weer veel gebeurd bij iedereen. Ik hou 't niet meer bij
  maandag 19 januari 2009 @ 21:20:06 #13
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_65224082
Rottdog jou eerst hier ook nog eens van harte feliciteren met je kleine wondertje wat heerlijk Hoe voel je je?

Leonieke heb je al vragen op papier kunnen zetten? Neem sowieso pen en papier mee hoor, kan je mailadres of telefoonnummers meteen noteren! Hoop dat ze in Jette net zo lief zijn als in het UMC, toi toi toi.

Mariposa ik hoop dat de volgende ronde jou meer geluk brengt

Ik antwoord op iedereen even tegelijk (hoop ik ) Bij mij vallt het dus als het goed is alles mee, wachten is nog op de bloeduitslagen maar daar wordt niets raars uit verwacht dus dat doe ik ook niet. De 'trosjes' follikels BE zijn eik niet goed dat is een teken van PCOS nl maar wel prettig dat je gewoon follikels kan zien zitten, ze zijn er dus wel gewoon da's mooi
Voorzover ik begrepen heb blijft IVF/ICSI wel gewoon het plan, dus hormonen zal ik hoe dan ook wel aan gaan Leonieke. De vorige uitslagen van de zwemmers waren gewoon té slecht. Binnenkort in dit zh ook zwemmers testen en die uitslag krijgen we dan over 6 weken. De onderzoeker was een heel aardige arts die me ook meteen dingen vertelde en liet zien, erg fijn dat ze je niet zo in het ongewisse laten En verder heb ik er gewoon helemaal zin in
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_65224291
Saffier, fijne berichten dus
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_65224383
Saffier, goed nieuws! Wat fijn dat je geen endometriose hebt!! Verklaard de (lichte mate van) PCOS dan ook de buikklachten die je hebt/had voor je? Ik ben hel blij voor jullie dat jullie nu de fase van behandelplan in kunnen gaan stappen... eindelijk weer wat concreets!

En nog 2 blije voor de kuikens van Silktie!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_65224505
happy ? kan jij de op aanpassen voor mij
Ik ben namelijk aan poging nummer 8 bezig
pi_65226566
quote:
Op maandag 19 januari 2009 21:20 schreef Saffier het volgende:
Rottdog jou eerst hier ook nog eens van harte feliciteren met je kleine wondertje wat heerlijk Hoe voel je je?

OMG! Dit geweldige nieuws heb ik gemist. Rottdog gefeliciteerd, is het er gelukkig toch nog van gekomen
quote:
.........
En verder heb ik er gewoon helemaal zin in
Keep de spirit!. We maken dit jaar gewoon een einde aan deze reeks Zonder gekheid ik denk dat je nu al de grootste stap genomen hebt! Ik ben benieuwd hoe het verder gaat
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  maandag 19 januari 2009 @ 22:21:31 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65226866
quote:
Op maandag 19 januari 2009 21:20 schreef Saffier het volgende:

Ik antwoord op iedereen even tegelijk (hoop ik ) Bij mij vallt het dus als het goed is alles mee, wachten is nog op de bloeduitslagen maar daar wordt niets raars uit verwacht dus dat doe ik ook niet. De 'trosjes' follikels BE zijn eik niet goed dat is een teken van PCOS nl maar wel prettig dat je gewoon follikels kan zien zitten, ze zijn er dus wel gewoon da's mooi
Voorzover ik begrepen heb blijft IVF/ICSI wel gewoon het plan, dus hormonen zal ik hoe dan ook wel aan gaan Leonieke. De vorige uitslagen van de zwemmers waren gewoon té slecht. Binnenkort in dit zh ook zwemmers testen en die uitslag krijgen we dan over 6 weken. De onderzoeker was een heel aardige arts die me ook meteen dingen vertelde en liet zien, erg fijn dat ze je niet zo in het ongewisse laten En verder heb ik er gewoon helemaal zin in
Ow...
Steen zoekt...
pi_65229992
Even een ordinaire TVP, morgen reageer ik uitgebreid.
Promise. Ben de hele dag aan het werk geweest en morgen middag heb ik pas weer tijd voor Fok!

Hoezo verslaafd?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_65234646
quote:
Op maandag 19 januari 2009 19:17 schreef mefke79 het volgende:
Leonieke: heel veel succes morgen! En denk aan de tips: vraag of je achteraf, via telefoon of mail, nog vragen mag stellen. Dat geeft je even de tijd om alles op een rijtje te zetten.
Ga ik zeker en vast doen
Vannacht bijna heel de nacht wakker gelegen. Niet dat de vragen naar boven zijn gekomen ofzo, maar gewoon: wakker.
Hopelijk hebben ze een mailbox ofzo waar ik terecht kan met mijn vragen die ik achteraf natuurlijk zal hebben
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:12:37 #21
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_65237978
Ik dacht dat ik voor het eerst in 8 jaar een tvp zou moeten plaatsen, maar de felicitaties die ik (we) in dit topic nog krijgen, rechtvaardigt toch een normale post .

Leonieke, heel veel succes vandaag, ook met vragen stellen .
quote:
Op maandag 19 januari 2009 17:15 schreef Mariposa het volgende:
Silk-tie gefeliciteerd met de !

[..]
quote:
Op maandag 19 januari 2009 18:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]

SilkTie, een tweeling De aanhouder wint Hoe is het met je vrouw? Behalve blij, hoe voelt ze zich?

[..]
quote:
Op maandag 19 januari 2009 21:27 schreef Poppedein het volgende:
[..]

En nog 2 blije voor de kuikens van Silktie!
Bedankt allemaal!
"Silly" (© McLaura) is moe, heel erg moe. Maar wel blij (op het feit na dat ze nu al een flinke buik heeft die ze niet meer kan verbergen; waar ik weer helemaal geen probleem mee heb ... vrouwen, eerst al die moeite doen om zwanger te worden en het daarna willen verbergen ... ). Maar genoeg daarover, dat kan verder in Z&G (zodra het van "Silly" mag ).
quote:
Op maandag 19 januari 2009 22:15 schreef Mariposa het volgende:

[..]

OMG! Dit geweldige nieuws heb ik gemist. Rottdog gefeliciteerd, is het er gelukkig toch nog van gekomen
[..]
Same here .

Rottdog: .

BTW, CrazyPrincess, bij het doorbladeren van #50 kwam ik nog je post tegen over de Gonal-F; mijn excuses als je het al hierboven verteld hebt (gisteravond na 12 had ik pas een enorm vertaalproject af, ik kan nu weer wat hersencellen vrijmaken voor sociaal gedrag, waaronder bijhouden wat er om mij heen gebeurt), maar ben je er al mee begonnen? Zo ja, helpen de tips die ik toen heb gegeven?
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
  Moderator dinsdag 20 januari 2009 @ 11:20:51 #22
5428 crew  miss_sly
pi_65238202
SilkTie, mijn beste vriendinnetje noemt mij vaak Silly, dus het leest erg vreemd voor me
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 20 januari 2009 @ 12:43:40 #23
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_65240704
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:20 schreef miss_sly het volgende:
SilkTie, mijn beste vriendinnetje noemt mij vaak Silly, dus het leest erg vreemd voor me

Leg dat maar aan McLaura uit .
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_65243106
Er was eigenlijk geen sprake van vragen stellen. Ik heb vandaag enkel een opsomming moeten maken van mijn historiek wat betreft menstruatie en pogingen.
Ik moet ondertussen vermageren (en nee, eerlijk waar, ik zie er geen begin aan aangezien ik al bijna niet snoep, geen alcohol drink, geen saus eet, heel af en toe iets vettigs eet... Ik kan toch niet gewoon stoppen met eten? ) en een paar onderzoeken ondergaan. Op 3 maart moeten we terug voor bespreking van onderzoeksresultaten.
Al bij al, geen positief gevoel.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 14:04:33 #25
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_65243583
He bah ... .
Hoe ga je dan dat afvallen nu aanpakken? Hoeveel moet er eigenlijk vanaf?
Lijkt me dan het beste om met een diëtiste te gaan praten.

Sterkte ermee .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')