Bijzonder terechte opmerking van Ms_Furious:quote:
Hoe voorspel jij of je volgend jaar een ziekte krijgt en in het ziekenhuis komt te liggen?quote:Op donderdag 24 november 2011 13:42 schreef ioko het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Het maakt inderdaad niet uit of je verwacht 1 euro of 219 euro aan kosten te hebben (buiten je aanvullende verzekering), je krijgt daar sowieso niets van terug.
Enige risico zijn onverwachte hoge kosten. Die betaal je dan zelf tot het maximum eigen risico.
Boven de 220 euro moet je de extra kosten die je maakt afwegen tegen de korting die je krijgt bij het verhogen van je eigen risico. Zo is het niet verstandig om je eigen risico op 220 te laten staan als je verwacht 230 euro aan kosten te maken. Die kun je dan beter zelf betalen en je eigen risico maximaal zetten = elke maand een korting
Het geldt voor de aanvullende verzekering ook. Je gaat niet naar de fysio omdat dat een leuk tijdsverdrijf is. (als voorbeeld)quote:Op donderdag 24 november 2011 15:09 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Hoe voorspel jij of je volgend jaar een ziekte krijgt en in het ziekenhuis komt te liggen?
Besparen, is niet iets doet wat je op je eigen risico, imo.
Wel op aanvullende verzekering
quote:Op donderdag 24 november 2011 13:56 schreef AXI-OMA het volgende:
Iedereen is verplicht verzekerd, dus ook voor jou is dit topic belangrijk.
Kom je nooit bij een dokter? Dan ben je misschien beter af met een hoger eigen risico tegen een lagere premie.
Het bezoek aan een huisarts, valt buiten het eigen risico.quote:Op donderdag 24 november 2011 15:17 schreef fliphip het volgende:
Valt een bezoek aan de huisarts ook onder het eigen risico ? dus kosten een aantal consults per jaar al meer dan het eigen risico ?
Vergoeding van maximaal 800 euro per kalenderjaar.quote:Op donderdag 24 november 2011 16:34 schreef blomke het volgende:
Wat is dat met die "maximale tand" ?
Kan je dat even laten zien, want die 4* tandarts polis is alleen al 50,35 EUR?quote:Op donderdag 24 november 2011 14:18 schreef TripleS het volgende:
Net een berekening gedaan en die ziet er interessant uit : Zilveren kruis , basisverzekering met ¤520 eigen risico + tand 4 sterren 100% vergoeding tot max. ¤1150 . ¤114,06 euro per maand.
Nou ja, als je bijv. een kroon moet en een paar gaatjes hebt dan zit je daar zo aan. Ik heb dit jaar ook een euro of 900 aan de tandarts moeten overmaken.quote:
Ik weet niet of je dit sarcastisch bedoelt, maar goed...quote:
Excuses. Ik zit er nog middenin, zou willen dat ik zo ver was als jij.quote:Op donderdag 24 november 2011 17:57 schreef Xebber het volgende:
[..]
Ik weet niet of je dit sarcastisch bedoelt, maar goed...
No problem! En ik weet dat het moeilijk is om uit een depressie te raken, maar óók jij kan dat! Je moet het alleen écht willen! Succes!quote:Op donderdag 24 november 2011 18:01 schreef blomke het volgende:
[..]
Excuses. Ik zit er nog middenin, zou willen dat ik zo ver was als jij.
Dat kan ik :quote:Op donderdag 24 november 2011 17:04 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Kan je dat even laten zien, want die 4* tandarts polis is alleen al 50,35 EUR?
OMG hoe dan?quote:Op donderdag 24 november 2011 18:03 schreef Xebber het volgende:
[..]
No problem! En ik weet dat het moeilijk is om uit een depressie te raken, maar óók jij kan dat!
NIemand kan in de toekomst kijken, maar het verleden is vaak een goede voorspeller. Zoals al eerder aangegeven scheelt het opschroeven van je eigen risico tot wel 25 euro per maand, dat is 300 euro per jaar. Stel dat ik mijn eigen risico toch volledig gebruik is mijn risico dus 200 euro (500-300).quote:Op donderdag 24 november 2011 15:09 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Hoe voorspel jij of je volgend jaar een ziekte krijgt en in het ziekenhuis komt te liggen?
Besparen, is niet iets doet wat je op je eigen risico, imo.
Wel op aanvullende verzekering
Klopt.quote:Op vrijdag 25 november 2011 11:11 schreef ejfaar het volgende:
Misschien stomme vraag:
Ik heb gehoord dat als je overstapt je alleen de nieuwe verzekering af moet sluiten, en die zorgverzekeraar je oude verzekeraar benaderd om die stop te zetten.
Weet iemand of dat klopt?
Dit is toch alles wat je wilt weten, de rest wordt toch niet vergoed in het basispakket, buiten de huisarts om, maar ik neem aan dat iedere huisarts vergoed wordt.quote:Je kan in ieder geval bij alle ziekenhuizen in Nederland terecht.
Overstappen is gratis, kost 1 minuut. Pak jij een briefje van 20 euro op als je die morgen op straat ziet liggen? De tijd die je daarvoor kwijt bent is gelijk aan het overstappen.quote:Op vrijdag 25 november 2011 11:50 schreef pussywillow het volgende:
YouCare is van Achmea, AnderZorg is van Menzis. Beide zijn grote verzekeraars die met veel zorgaanbieders contracten hebben, dus ik denk dat er weinig verschil tussen zit. Sowieso zou ik me niet heel erg druk maken om die gecontracteerde zorgaanbieders zolang je gewoon bij alle ziekenhuizen terecht kunt.
Maar je gaat toch niet serieus overstappen om ¤1,69 per maand te besparen?
Je hebt gelijkquote:Op vrijdag 25 november 2011 11:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dit is toch alles wat je wilt weten, de rest wordt toch niet vergoed in het basispakket, buiten de huisarts om, maar ik neem aan dat iedere huisarts vergoed wordt.
Bedoel je dit nu sarcastich of niet? Als je het sarcastisch bedoeld, noem eens 1 zorgverlener dan buiten de huisarts en ziekenhuis op die wel vergoed wordt in het basispakket. Ik kan er geen bedenken namelijk, maar wellicht zie ik iets over het hoofd.quote:
Als je dit topic leest dan lees je dat dat niet zo is.quote:anderzorg, hoogste eigen risico en laagste premie
Haha, nee bedoelde letterlijk dat je inderdaad gelijk hebt. Dequote:Op vrijdag 25 november 2011 11:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Bedoel je dit nu sarcastich of niet? Als je het sarcastisch bedoeld, noem eens 1 zorgverlener dan buiten de huisarts en ziekenhuis op die wel vergoed wordt in het basispakket. Ik kan er geen bedenken namelijk, maar wellicht zie ik iets over het hoofd.
Ik zie het nut er niet van in om zo'n miniem bedrag te willen besparen, maar vooruitquote:Op vrijdag 25 november 2011 11:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Overstappen is gratis, kost 1 minuut. Pak jij een briefje van 20 euro op als je die morgen op straat ziet liggen? De tijd die je daarvoor kwijt bent is gelijk aan het overstappen.
Wie de eigenaar is van een zorgverzekeraar zegt niks over de algemene voorwaarden of zorgaanbieders....
[edit]ik zie trouwens dat Youcare dezelfde zorgaanbieder gebruikt als de eigenaar[/edit]
okquote:Op vrijdag 25 november 2011 11:57 schreef Rayna het volgende:
[..]
Haha, nee bedoelde letterlijk dat je inderdaad gelijk hebt. Dewas voor mezelf bedoeld, als in: 'dat wist ik eigenlijk ook wel en had ik dus niet hoeven vragen' o.i.d.
Zover ik weet hebben alle zorgverzekeraars een naturapolis en kan je kiezen voor een polis, waarin alles vrij te kiezen is voor een paar euro per maand meer. Hoewel ik denk dat deze polis gaat verdwijnen of stukken duurder gaat worden.quote:Juist, AnderZorg doet dat dus ook. Meestal bij die "budget"-verzekeraars.
Klinieken, voor ons van belang aangezien we met KID zwanger willen worden. Dat zijn geen ziekenhuizen.quote:Op vrijdag 25 november 2011 11:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Bedoel je dit nu sarcastich of niet? Als je het sarcastisch bedoeld, noem eens 1 zorgverlener dan buiten de huisarts en ziekenhuis op die wel vergoed wordt in het basispakket. Ik kan er geen bedenken namelijk, maar wellicht zie ik iets over het hoofd.
Fysio is er toch helemaal uit? Ook chronische indicatie? Dat was laatst op het nieuws.quote:Op vrijdag 25 november 2011 14:37 schreef exode het volgende:
[..]
Klinieken, voor ons van belang aangezien we met KID zwanger willen worden. Dat zijn geen ziekenhuizen.
Kraamzorg, ooit voor ons van belang.
Fysio bij chronische indicatie.
Psychologische zorg.
Apotheek.
De kosten verschillen enorm met de behandeling en of het 1ste lijn of 2de lijn is. Het beste kan je dit navragen bij je psycholoog.quote:Iemand een indicatie qua psychologische hulp ? Hoeveel het ong. per sessie kost; zodat ik een idee heb tot welk bedrag ik me zou kunnen verzekeren.
quote:Op vrijdag 25 november 2011 17:32 schreef fliphip het volgende:
Iemand een tip betreft het kiezen voor zorgverzekeraar puur qua budget ?
Anderzorg, Zekur of YouCare ?
Zekur is nog duurder.quote:Op vrijdag 25 november 2011 11:44 schreef Rayna het volgende:
Ik zit dit jaar bij Anderzorg, maar wil misschien overstappen naar YouCare. Ik wil namelijk voor de goedkoopste basisverzekering gaan (maximaal eigen risico + 3% jaarkorting), en dat zou dan dus YouCare worden.
YouCare: ¤ 809.04 per jaar = ¤ 67.42 per maand, Anderzorg: ¤ 829.32 per jaar = ¤ 69.11 per maand.
Nee, de eerste 20 behandelingen (fysio) worden niet meer vergoed. Bij chronische problemen de behandelingen daarna wel (op enkele chronische aandoeningen na).quote:Op vrijdag 25 november 2011 16:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Fysio is er toch helemaal uit? Ook chronische indicatie? Dat was laatst op het nieuws.
Hetzelfde geld voor psychologisch hulp toch?
DIt betekent dat je recht op vergoeding hebt als je minimaal -3 of + 3 hebt qua sterkte. Met jouw -4 kom je dus voor vergoeding in aanmerking.quote:Op vrijdag 25 november 2011 12:06 schreef Zinedinho het volgende:
Toch even gekeken naar promovendum. Enig idee wat dit betekent bij de vergoedingen van brillen en lenzen. -3/+3 . Betekend dit vanaf of dat er alleen vergoed wordt tussen deze sterktes. (+3 +2 +1 -1 etc) Heb zelf namelijk -4![]()
http://www.agisweb.nl/Voo(...)e/Condooms_bestellenquote:Op zaterdag 26 november 2011 17:25 schreef EL_Presidente het volgende:
weet iemand hoe het zit met zorgverzekering en condooms.. ik zit bij Agis, heb daar o.a. een compactpolis.. en er staat bij het vergoedingen bij Condooms: 50 stuks per jaar
waar kan ik deze claimen??
thanks voor de link, even voor de duidelijkheid ik kan gewoon 50 gratis condooms bestellen toch... 4 x 12pack Durex Fetherlite..quote:Op zaterdag 26 november 2011 17:34 schreef Mallet het volgende:
[..]
http://www.agisweb.nl/Voo(...)e/Condooms_bestellen
Ik heb geen idee, ik heb ff de link voor je opgezocht in 2 min maar je moet zelf ff doorlezen hoe je moet bestellen, ik moet weg nml hehequote:Op zaterdag 26 november 2011 18:00 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
thanks voor de link, even voor de duidelijkheid ik kan gewoon 50 gratis condooms bestellen toch... 4 x 12pack Durex Fetherlite..
of is het alleen die goedkope shit: CONDOOMS ROMED 50 STUKS![]()
Het bedrag klopt niet.quote:Op donderdag 24 november 2011 14:33 schreef AXI-OMA het volgende:
[..]
Bijzonder terechte opmerking van Ms_Furious:
plaatje is aangepast, nu staat ook Promovendum ertussen!!!
Prolongatiekosten is een moelijk woord voor dat ze voor elke incasso, dus elke maand, 1,95 aan incassokosten berekenen. De verzereking is dus eigenlijk 2 euro duurder dan ze zeggen. Dus ongeveer 24 euro per jaar duurder dan in de tabel staat.quote:Het totaalbedrag is exclusief
¤ 1,95 prolongatiekosten
Zorgtoeslag is op basis van de inkomen. Je verzekeringsmaatschappij heeft daar helemaal niets mee te maken, staat los van elkaar.quote:Op zondag 27 november 2011 00:51 schreef Memento-Mori het volgende:
Stomme vraag wellichtals je overstapt van zorgverzekeraar moet je dan ook iets veranderen mbt zorgtoeslag of gaat dat automatisch?
Shit hee! Wat goedkoop! Alleen waar ik dus elke keer niet tegen kan is bij dit soort site's (net zoals Promovendium / NA) dat er duidelijk wordt gemaakt dat ze zich op een bepaalde doelgroep richten, maar nergens staat hoe je aannemelijk moet maken dat je tot die doelgroep behoort en of er uberhaupt een selectie van toepassing is. Bij NA kwam ik er per e-mail achter dat je dus ingeschreven moet staan bij een hogeschool / uni. Bij Besured kan ik dat ook wederom niet vinden. Ik heb mijn HBO diploma, ben 22 jaar.. Zou ik daar dan terecht kunnen?quote:Op zaterdag 26 november 2011 23:57 schreef Memento-Mori het volgende:
http://www.besured.nl/
ah is van promovendum zo te zien
interessant
edit: ga naar besured, scheelt me 16 euro per maand, enige is 100 euro minder tandartsvergoeding, verder zijn de voorwaarden wat ik wil(die prolongatiekosten zal er wel bijkomen ook maar dan nog)
hoewel bij besured nergens die prolongatiekosten staan ook niet aan het einde, alleen eenmalig 7.50
Bij de veelgestelde vragen:quote:Op zondag 27 november 2011 10:03 schreef Mallet het volgende:
Ik heb mijn HBO diploma, ben 22 jaar.. Zou ik daar dan terecht kunnen?
quote:Tot welke leeftijd kom ik in aanmerking voor een zorgverzekering bij Besured?
Besured is er voor studenten en young professionals van 18 tot 27 jaar. Vanaf komend jaar zal Besured ook (zeer voordelige) zorgverzekeringen gaan voeren voor hoger opgeleiden vanaf 27 jaar.
Ja, maar ingeschreven bij een hogeschool of uni kan ik daar dan weer niet uit opmaken.. Dat was bij NA dus wel het geval.quote:Op zondag 27 november 2011 10:13 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Bij de veelgestelde vragen:
[..]
Daar wordt dus niet gesproken over ingeschreven staan. Het is w.m.b. vrij duidelijk. Een 'Young Professional' is gewoon een jong afgestudeerde.quote:Op zondag 27 november 2011 10:14 schreef Mallet het volgende:
[..]
Ja, maar ingeschreven bij een hogeschool of uni kan ik daar dan weer niet uit opmaken.. Dat was bij NA dus wel het geval.
Als ze over "studenten" spreken leg ik die link nog wel. Het is meer dat "young professionals" wat ik niet concreet vind.
Ik heb ook dit gevonden:quote:Op zondag 27 november 2011 10:19 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Daar wordt dus niet gesproken over ingeschreven staan. Het is w.m.b. vrij duidelijk. Een 'Young Professional' is gewoon een jong afgestudeerde.
Ik wel.quote:Op vrijdag 25 november 2011 11:50 schreef pussywillow het volgende:
Maar je gaat toch niet serieus overstappen om ¤1,69 per maand te besparen?
neem contact op met de klantenservice van zilverenkruis, het is toch van de zotte als ze niks voor je kunnen regelenquote:Op zondag 27 november 2011 19:51 schreef donald_dick het volgende:
Zilverenkruis vergeet gewoon zijn trouwe klanten. Nieuwe klanten krijgen eenmalig 75 euro korting op hun beter af extra aanvulling en trouwe klanten krijgen niets. Dus ik stap over!
Ik word nieuwe klant en stap over een jaartje misschien wel weer over. Maar kloppen de facturen die je krijgt? Is de klantenservice goed bereikbaar? Etc.quote:Op zondag 27 november 2011 19:51 schreef donald_dick het volgende:
Zilverenkruis vergeet gewoon zijn trouwe klanten. Nieuwe klanten krijgen eenmalig 75 euro korting op hun beter af extra aanvulling en trouwe klanten krijgen niets. Dus ik stap over!
nee hoor, het werd vergelijken met een krant en het kadootje was de kortingquote:Op zondag 27 november 2011 20:20 schreef groggy het volgende:
[..]
neem contact op met de klantenservice van zilverenkruis, het is toch van de zotte als ze niks voor je kunnen regelen
ze zijn laat met betalen, en als ze geld van je willen dan halen ze dat binnen 4 dagen van je rekening af nadat de brief binnen is dat ze geld van je willen zienquote:Op zondag 27 november 2011 20:24 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Ik word nieuwe klant en stap over een jaartje misschien wel weer over. Maar kloppen de facturen die je krijgt? Is de klantenservice goed bereikbaar? Etc.
Ik ga morgen bellen naar Besured om even te checken of ik mezelf gewoon bij hun kan verzekeren als pas afgestudeerde. Daarnaast neem ik in dat geval ook gewoon aanvullend + tand, ik bedoel het kost echt niets in vergelijking met andere maatschappijen en die 230 euro voor een bril geeft voor mij de doorslag.quote:Op zondag 27 november 2011 20:46 schreef secondant het volgende:
die verzekering van Besured is wel erg mooi. Ben alleen benieuwd hoe ik de condooms moet gaan claimen. Bij mijn huidige verzekering (VGZ) moest dat via een linkje en kreeg je een door hen samengesteld pakket hier lijkt het erop dat ik zelf wat kan kopen en kan indienen of heb ik het mis?
ik keek gister naar het verschil tussen promovendum en besured en bij prmovendum staat echt onderwijsinstelling etc bij de studentenverzekering, bij besured staat hoogst genoten opleiding. Promovendum is voor studenten tm 25 jaar. Besured voor studenten en youing professionals (hoog afgestudeerden) tot 27 jaar. Ik vermoed dus dat je zolang je minimaal hbo/wo hebt afgerond en geen 27+ bent, je bij hen welkom bentquote:Op zondag 27 november 2011 21:19 schreef Mallet het volgende:
[..]
Ik ga morgen bellen naar Besured om even te checken of ik mezelf gewoon bij hun kan verzekeren als pas afgestudeerde. Daarnaast neem ik in dat geval ook gewoon aanvullend + tand, ik bedoel het kost echt niets in vergelijking met andere maatschappijen en die 230 euro voor een bril geeft voor mij de doorslag.
Zelfde hier. Al twijfel ik of 350 euro aan de tandarts wel voldoende is. Kom er elke controle wel af met tandplakverwijdering of een vulling van een gaatje. Én ik hoop dat je bij Besured niet vooruit hoeft te betalen bij de tandarts. Dat heb ik nu met ZK niet maar 167 piek terwijl je als student voor 108 piek bij Besured kan zitten is wel prettig.quote:Op zondag 27 november 2011 20:46 schreef secondant het volgende:
die verzekering van Besured is wel erg mooi. Ben alleen benieuwd hoe ik de condooms moet gaan claimen. Bij mijn huidige verzekering (VGZ) moest dat via een linkje en kreeg je een door hen samengesteld pakket hier lijkt het erop dat ik zelf wat kan kopen en kan indienen of heb ik het mis?
vooruitbetalen hoeft volgens mij niet altijd: Ik ben naar een zorgverlener geweest, maar ik heb nooit een rekening ontvangen. Hoe kan dat?quote:Op zondag 27 november 2011 21:36 schreef o.us het volgende:
[..]
Zelfde hier. Al twijfel ik of 350 euro aan de tandarts wel voldoende is. Kom er elke controle wel af met tandplakverwijdering of een vulling van een gaatje. Én ik hoop dat je bij Besured niet vooruit hoeft te betalen bij de tandarts. Dat heb ik nu met ZK niet maar 167 piek terwijl je als student voor 108 piek bij Besured kan zitten is wel prettig.
Iemand hier die dit kan antwoorden?
denk dat je dan met 350 euro n heel eind komt hoorquote:Op zondag 27 november 2011 21:36 schreef o.us het volgende:
[..]
Zelfde hier. Al twijfel ik of 350 euro aan de tandarts wel voldoende is. Kom er elke controle wel af met tandplakverwijdering of een vulling van een gaatje. Én ik hoop dat je bij Besured niet vooruit hoeft te betalen bij de tandarts. Dat heb ik nu met ZK niet maar 167 piek terwijl je als student voor 108 piek bij Besured kan zitten is wel prettig.
Ik heb dat ook wel eens gehad. gewoon een mail sturen dat je per ongeluk op aanmelden hebt geklikt terwijl je aan het zoeken was hoeveel de premie was en dat je de verzekering wilt anuleren. Dan is dat zeker geen probleem.quote:Op zondag 27 november 2011 21:49 schreef Mallet het volgende:
Ik moet dan alleen nog van FBTO af zien te komen. Volgens mij heb je gewoon 2 weken de tijd na het aanvragen om de verzekering schriftelijk weer te beëindigen. Morgen bij groen licht van Besured maar gelijk een e-mail sturen, dinsdag is het 2 weken geleden dat ik hem aanvroeg nml.
"U (verzekeringnemer) kunt een nieuw gesloten basisverzekering herroepen.quote:Op zondag 27 november 2011 21:50 schreef secondant het volgende:
[..]
Ik heb dat ook wel eens gehad. gewoon een mail sturen dat je per ongeluk op aanmelden hebt geklikt terwijl je aan het zoeken was hoeveel de premie was en dat je de verzekering wilt anuleren. Dan is dat zeker geen probleem.
Wat betreft de tandarts lijkt het me in ieder geval een verstandige keuze. Als je nu 276 euro aan premie betaald terwijl je er geen gebruik van maakt (en al zo lang het ook niet hebt gedaan). Daarnaast kan je voor medische kosten - in het buitenland - natuurlijk altijd een tijdelijke reisverzekering afsluiten met de optie medische kosten, ben je ook gedekt.quote:Op zondag 27 november 2011 21:54 schreef ex het volgende:
Bij Unive Zekur staat bij buitenland dat bij "Zekur gewoon" er geen kosten worden gedekt als je vervoerd moet worden uit het buitenland.. Waar moet ik dan aan denken? Gips vluchten enzo?
Ik had tot nu toe altijd Zekur + extra, maar ik heb hele sterkte tanden en kom eigenlijk nooit bij de dokter. Ik zit er dus aan te denken om de extra weg te doen, scheelt me 23,- per maand.
Ik ga 1x per jaar op vakantie, en dit is meestal Amerika/city trips. Er staat dat zorg op locatie wel wordt gedekt tegen Nederlands tarief. Bij extra 100%.
Wat denken jullie? De gok "waard" ik ben de afgelopen 5 jaar niet bij de dokter geweest.
Oh gaaf, dat wist ik niet! Dus bij me reisverzekering dus goed kijken.quote:Op zondag 27 november 2011 21:55 schreef Mallet het volgende:
[..]
Wat betreft de tandarts lijkt het me in ieder geval een verstandige keuze. Als je nu 276 euro aan premie betaald terwijl je er geen gebruik van maakt (en al zo lang het ook niet hebt gedaan). Daarnaast kan je voor medische kosten natuurlijk altijd een tijdelijke reisverzekering afsluiten met de optie medische kosten, ben je ook gedekt.
quote:Op zondag 27 november 2011 21:50 schreef secondant het volgende:
[..]
Ik heb dat ook wel eens gehad. gewoon een mail sturen dat je per ongeluk op aanmelden hebt geklikt terwijl je aan het zoeken was hoeveel de premie was en dat je de verzekering wilt anuleren. Dan is dat zeker geen probleem.
verder nog onverwachte dingen te horen gekregen ofzo?quote:Op maandag 28 november 2011 18:31 schreef Mallet het volgende:
Ik heb mezelf vandaag telefonisch aangemeld bij Besured. Ik val inderdaad onder de categorie young professional.
Ja correct. Ging verder allemaal heel makkelijk. Je moet dus wel je onderwijsinstelling opgeven waar je hebt gestudeerd, hoewel ik me afvraag of daar ook echt wat mee wordt gedaan..quote:Op maandag 28 november 2011 18:53 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
verder nog onverwachte dingen te horen gekregen ofzo?en wat is de definitie young professional? zoals ik dacht afgestudeerd hbm/wo en nog geen 27?
same here dus nogmaals, voorwaarden en premiebedrag klinken prima, ben benieuwdquote:Op maandag 28 november 2011 20:03 schreef Mallet het volgende:
[..]
Ja correct. Ging verder allemaal heel makkelijk. Je moet dus wel je onderwijsinstelling opgeven waar je hebt gestudeerd, hoewel ik me afvraag of daar ook echt wat mee wordt gedaan..
"Als u nog niet de 27e jarige leeftijd heeft bereikt, dan kunt u zich aanmelden voor de studentenzorgverzekering van Besured. U valt in dat geval dan onder Young professionals."
Ik ben maar gewoon voor the full package gegaan.
Basis 89,90
Aanvullend (met 230 euro per 2 jaar voor bril/lenzen indien je minimaal -3 of +3 hebt) 7,90
Tand (350 euro per jaar) 10,90
Totaal 108,70 met 220 eigen risico.
Goedkoper kan je het niet krijgen.
Als je je verstandskiezen laat trekken bij de tandarts = aanvullend.quote:Op zondag 27 november 2011 22:23 schreef blessed19 het volgende:
Ik heb een bril, maar verder geen spannende dingen. Halfjaarlijks tandarts alleen wat plak weghalen. Ik heb wel mijn verstandskiezen nog... Maar het eventuele trekken ervan zit toch in de basisverzekering?
Heb alleen nog een operatie + revalidatie die ik moet ondergaan, zal volgens jaar worden. Lijkt mij dat dat gewoon ziekenhuiskosten zullen zijn. Revalidatie houdt bij mij in dat ik weer opnieuw moet leren lopen, is dit ziekenhuis of toch fysio?
quote:Tot welke leeftijd kom ik in aanmerking voor een zorgverzekering bij Besured?
Besured is er voor studenten en young professionals van 18 tot 27 jaar.
Besured is trouwens niet de enige die toch aan leeftijdsdiscriminatie doet. Hoe kan het dat ze hier toch mee wegkomen?quote:Wat betekent acceptatieplicht?
Alle Nederlandse zorgverzekeraars zijn verplicht jou te accepteren voor het basispakket van de zorgverzekering, ongeacht je geslacht, leeftijd of gezondheid.
Dan is het toch goed?quote:We hebben met alle ziekenhuizen een contract voor alle DBC's.
Bij onderstaande ziekenhuizen betreft het overwegend hoofdvestigingen. Voor de bijbehorende locaties gelden dezelfde voorwaarden.
Kortom, woon je bij één van die ziekenhuizen in de buurt dan is het geen probleem.quote:Univé heeft voor de verzekerden van ZEKUR afspraken gemaakt met meerdere ziekenhuizen. Deze ziekenhuizen zijn geselecteerd op basis van hun kwaliteit en ligging.
Zorg is voor jou altijd dichtbij, want ZEKUR heeft in elke provincie ten minste één ziekenhuis gecontracteerd! Voor planbare ziekenhuiszorg maak je gebruik van de door ZEKUR gecontracteerde ziekenhuizen. Ga je voor planbare zorg naar een ander ziekenhuis, dan brengt ZEKUR 20% van de kosten bij je in rekening (tot maximaal ¤ 500,- per verzekerde per kalenderjaar).
De volgende ziekenhuizen zijn door ZEKUR gecontracteerd tot ten minste 31 december 2012:
• UMCG Groningen
• OLVG Amsterdam
• Isala Klinieken Zwolle
• Flevoziekenhuis Almere
• Nij Smellinghe Drachten
• UMC Radboud Nijmegen
• Maastricht UMC+ Maastricht
• Haga Ziekenhuis Den Haag
• Ikazia Ziekenhuis Rotterdam
• Rijnland Ziekenhuis Leiderdorp
• TweeSteden Ziekenhuis Tilburg
• Ziekenhuis Bethesda Hoogeveen
• Medisch Spectrum Twente Enschede
• St. Antonius Ziekenhuis Nieuwegein en Utrecht
• Maxima Medisch Centrum Eindhoven/Veldhoven
• Ziekenhuis Zeeuws Vlaanderen te Terneuzen, Oostburg en Hulst
Voor spoedeisende zorg, topklinische zorg en topreferente zorg kun je bij ieder ziekenhuis terecht. Dit geldt ook bij doorverwijzing van een gecontracteerd ziekenhuis naar een niet-gecontracteerd ziekenhuis. Aan de nota kunnen wij niet zien of er sprake is van spoedeisende zorg of een van de andere uitzonderingen. Maar als je aannemelijk kunt maken dat er sprake is van spoedeisende zorg of een van de andere uitzonderingen, dan krijg je de reeds ingehouden eigen bijdrage van 20% terug.
Alle medische kosten, behalve de huisarts, die vergoed worden in de basisverzekering. Kom je bijvoorbeeld in het ziekenhuis, dan tellen die kosten eerst mee voor het eigen risico.quote:Op dinsdag 29 november 2011 10:42 schreef NouMooiNiet het volgende:
Misschien een domme vraag, maar wat moet er nu WEL uit het eigen risico betaald worden?
Ik kan via Google alleen vinden, wat er NIET in het eigen risico valt.
Tot nu toe weet ik alleen dat er medicijnen uit betaald worden.
Laten trekken door de kaakchirurg wordt niet meer zonder meer vergoed uit de basisverzekering.quote:Op dinsdag 29 november 2011 14:49 schreef Roces18 het volgende:
Maar verstandskiezen laten trekken laat ik doen door de kaakchirurg. Dus dan valt het toch gewoon onder de basisverzekering (ziekenhuis) specialistische doorverwijzing.
Maar als ik kijk naar die prijzen die jij geeft, bijv. 20,- voor controle. Bij mijn tandarts is dat 55,-. Heheafzetter. Maarja dus dan weet ik niet hoeveel sterren ik moet nemen. ...
Thanks, dat geeft te denken...quote:Op dinsdag 29 november 2011 10:58 schreef pussywillow het volgende:
Van de website:
[..]
Kortom, woon je bij één van die ziekenhuizen in de buurt dan is het geen probleem.
Thanks.quote:Op dinsdag 29 november 2011 11:47 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Alle medische kosten, behalve de huisarts, die vergoed worden in de basisverzekering. Kom je bijvoorbeeld in het ziekenhuis, dan tellen die kosten eerst mee voor het eigen risico.
Hehe Besured krijgt het nog druk dankzij dit topic!quote:Op maandag 28 november 2011 23:55 schreef o.us het volgende:
Besured aanvraag ingediend. Ben benieuwd als student.
Thanksquote:Op maandag 28 november 2011 23:18 schreef pussywillow het volgende:
Let wel: collectief is niet altijd voordelig. Vaak maakt het een "dure" verzekering betaalbaarder, maar houd er ook rekening mee dat je die korting meteen kwijt bent als je van baan verandert.
Zie dit overzicht voor fysiotherapievergoedingen per verzekeraar. Een tandartsverzekering lijkt me niet echt zinvol in jouw geval dus daar zou ik niet in het bijzonder op letten (als het toevallig bij een aanvullende verzekering in zit die je toch al wilde i.v.m. fysio is het natuurlijk mooi meegenomen).
Niemand die dit kan uitleggen? @Five_Horizons?quote:Op maandag 28 november 2011 23:53 schreef hvdbr het volgende:
[..]
[..]
Besured is trouwens niet de enige die toch aan leeftijdsdiscriminatie doet. Hoe kan het dat ze hier toch mee wegkomen?
Leeftijdsdiscriminatie komt volgens mij overal voor bij die verzekeringsmaatschappijen. Bij Zilveren Kruis hangen de tarieven ook af aan je leeftijd. Logisch natuurlijk, een gezond iemand van 25 of een gezond iemand van 50. Welke zou meer kosten maken...quote:Op dinsdag 29 november 2011 19:36 schreef hvdbr het volgende:
[..]
Niemand die dit kan uitleggen? @Five_Horizons?
Als ik google op acceptatieplicht kom ik verschillende sites tegen die zeggen dat het inderdaad toegestaan is om een verschillende premie te rekenen per leeftijdscategorie, maar dat het niet toegstaan is om mensen te weigeren op basis van leeftijd, wat dus praktisch bij al deze 'studenten'/jongerenverzekeringen wel gebeurt.. als ik 1/1/1950 invul bij de Rabo studentenverzekering of bij Besured kan je simpelweg niet verder bij het aanmeldformulier.quote:Op dinsdag 29 november 2011 19:56 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Leeftijdsdiscriminatie komt volgens mij overal voor bij die verzekeringsmaatschappijen. Bij Zilveren Kruis hangen de tarieven ook af aan je leeftijd. Logisch natuurlijk, een gezond iemand van 25 of een gezond iemand van 50. Welke zou meer kosten maken...
dan maak je als verzekeringmaatschappij de premie toch absurd hoog voor mensen boven de 27? op die manier weer je ze ook..quote:Op dinsdag 29 november 2011 22:30 schreef hvdbr het volgende:
[..]
Als ik google op acceptatieplicht kom ik verschillende sites tegen die zeggen dat het inderdaad toegestaan is om een verschillende premie te rekenen per leeftijdscategorie, maar dat het niet toegstaan is om mensen te weigeren op basis van leeftijd, wat dus praktisch bij al deze 'studenten'/jongerenverzekeringen wel gebeurt.. als ik 1/1/1950 invul bij de Rabo studentenverzekering of bij Besured kan je simpelweg niet verder bij het aanmeldformulier.
En dat kan dus niet. Premiedifferentiatie is verboden.quote:Op dinsdag 29 november 2011 22:34 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
dan maak je als verzekeringmaatschappij de premie toch absurd hoog voor mensen boven de 27? op die manier weer je ze ook..
en dit dan?quote:Op dinsdag 29 november 2011 22:41 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
En dat kan dus niet. Premiedifferentiatie is verboden.
of nouja niet absurd hoog maar dan maak je de premie voor die mensen "normaal"quote:Als ik google op acceptatieplicht kom ik verschillende sites tegen die zeggen dat het inderdaad toegestaan is om een verschillende premie te rekenen per leeftijdscategorie,
Ik ben benieuwd naar de verschillende bronnen.quote:Op dinsdag 29 november 2011 23:01 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
en dit dan?
[..]
of nouja niet absurd hoog maar dan maak je de premie voor die mensen "normaal"
maar je alleen op een bepaalde leeftijdsgroep focussen mag dan volgens jou wel?quote:Op dinsdag 29 november 2011 23:16 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar de verschillende bronnen.Ze kloppen m.i. niet.
Uiteraardquote:Op dinsdag 29 november 2011 23:17 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
maar je alleen op een bepaalde leeftijdsgroep focussen mag dan volgens jou wel?
Op het moment dat je erop staat, moeten ze je accepteren. Moet je alleen wel bellen.quote:Op dinsdag 29 november 2011 23:23 schreef hvdbr het volgende:
Wordt hier gewoon niet tegen opgetreden of is er een loophole oid?
want volgens de googlebronnen van hvdbr mag dat nietquote:
denk niet dat dat verder relevant is voor de vraag of het officieel nu wel of niet magquote:Op dinsdag 29 november 2011 23:22 schreef o.us het volgende:
Studenten hebben over het algemeen meer te verliezen dan volwassenen met een vast inkomen
Apart hoor. Zou toch ook wel verwachten dat concurrerende zorgverzekeraars hier dan graag een punt van willen maken wegens oneerlijke concurrentie.quote:Op dinsdag 29 november 2011 23:24 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Op het moment dat je erop staat, moeten ze je accepteren. Moet je alleen wel bellen.
- niks-quote:Op dinsdag 29 november 2011 23:25 schreef Memento-Mori het volgende:
denk niet dat dat verder relevant is voor de vraag of het officieel nu wel of niet mag
Je mag je toch gewoon focussen op een bepaalde doelgroep? Dat is wat anders dan anderen uitsluiten.quote:Op dinsdag 29 november 2011 23:25 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
want volgens de googlebronnen van hvdbr mag dat nietof zolang je het als collectiviteit ofzo kan verklaren dan mag t wel?
Waarom is dat oneerlijk?quote:Op dinsdag 29 november 2011 23:26 schreef hvdbr het volgende:
[..]
Apart hoor. Zou toch ook wel verwachten dat concurrerende zorgverzekeraars hier dan graag een punt van willen maken wegens oneerlijke concurrentie.
Vindt een verzekeraar die niet zo'n leeftijdsgrens hanteert het niet vervelend dat zij van alles en nogwat als aanmeldingen binnenkrijgen, van gezonde 18jarigen tot kreupele 100jarigen, terwijl een besured alleen jongeren in het klantenbestand heeft zitten, die relatief een stuk minder gezondheidsproblemen hebben en veel minder snel kinderen hebben die gratis mee-aanvullend-verzekerd moeten worden?quote:
maar stel ik val niet in de doelgroep maar ik wil me verzekeren bij besured, wat dan? of word ik dan gewoon naar avero achmea verwezen (waar besured van is) voor een voor mij geschikte verzekering en bijbehorende premie?quote:Op dinsdag 29 november 2011 23:28 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Je mag je toch gewoon focussen op een bepaalde doelgroep? Dat is wat anders dan anderen uitsluiten.
Dat kun je al sturen door hoe je je aanvullende pakketten hebt samengesteld. Wij hebben ook een bepaalde doelgroep en daarop hebben wij de aanvullende pakketten op ingericht (en dus de vergoedingen daarin). Het is een keuze van Besured om het zo te doen, net zoals wij een andere keuze maken.quote:Op dinsdag 29 november 2011 23:35 schreef hvdbr het volgende:
[..]
Vindt een verzekeraar die niet zo'n leeftijdsgrens hanteert het niet vervelend dat zij van alles en nogwat als aanmeldingen binnenkrijgen, van gezonde 18jarigen tot kreupele 100jarigen, terwijl een besured alleen jongeren in het klantenbestand heeft zitten, die relatief een stuk minder gezondheidsproblemen hebben en veel minder snel kinderen hebben die gratis mee-aanvullend-verzekerd moeten worden?
Mhm, thanks voor het melden. Geen nut voor mij dus, heb -1.5 en -1.75quote:Op woensdag 30 november 2011 16:15 schreef hvdbr het volgende:
Jup. Let op: lenzen en bril alleen vergoed bij 'erger dan' -3 of +3.. staat niet op de site zelf, alleen in de kleine lettertjes.
Ja die tarievenlijst was wel te verwachten. Volgens mij hebben ze ze gewoon op het huidige UPT tarief gehouden. Veel verzekeraars gaan met dit soort lijsten werken overigens. FBTO heeft geen gecontracteerde zorg en komt binnenkort ook met een lijst met maximale vergoedingen. Wat wij bijvoorbeeld doen is 100% tot een maximumbedrag bij gecontracteerde tandarts.quote:Op woensdag 30 november 2011 13:37 schreef rosey het volgende:
Ik vind Besured wel een heel aantrekkelijk aanbod hebben! Alles valt onder de dekking, alleen waar ik wel over val is dat zij bij de tandartsen vergoeden tot het door hun maximale vastgestelde bedrag per prestatie.
Op de website kan je de lijst vinden met de door hun vastgestelde bedragen per prestatie. Dit als voorbeeld:
A111 Periodieke controle ¤ 19,63
Met de tandartsen die hun eigen prijzen mogen bepalen vanaf volgend jaar is het wel handig om hier op te letten. Als jou tandarts meer dan dit bedrag gaat vragen (denk dat die kans wel vrij groot is) dan is het geen 100% vergoeding meer natuurlijk. Nou zijn dit misschien maar een paar euro's, maar ik weet niet hoe het kan oplopen bij de grotere behandelingen zoals een wortelkanaalbehandeling
Ik denk inderdaad dat meer verzekeraars zo'n lijst gaan invoeren. Dit was echter wel de eerste die ik ook echt tegenkwam. Stond er even van te kijken, maar het is natuurlijk wel logisch. Hopelijk gaan de tandartsen het niet te bont maken. Ik ben heel tevreden over mijn tandarts, maar als die er ver boven gaat zitten, zoek ik een ander natuurlijk. Ik stap in ieder geval over op deze verzekering. De kosten van de tandarts zullen niet zo hoog zijn, als wat ik bespaar met deze verzekering.quote:Op woensdag 30 november 2011 19:26 schreef Mallet het volgende:
[..]
Ja die tarievenlijst was wel te verwachten. Volgens mij hebben ze ze gewoon op het huidige UPT tarief gehouden. Veel verzekeraars gaan met dit soort lijsten werken overigens. FBTO heeft geen gecontracteerde zorg en komt binnenkort ook met een lijst met maximale vergoedingen. Wat wij bijvoorbeeld doen is 100% tot een maximumbedrag bij gecontracteerde tandarts.
Het zal idd wel bijbetalen worden, maar goed so be it.
Dit dus...quote:Op donderdag 1 december 2011 09:34 schreef Kadooosh het volgende:
Man man wat een gedoe allemaal, ben er nog steeds niet uit.
quote:Op dinsdag 29 november 2011 23:43 schreef ROFLOL het volgende:
Mhm, sinds mijn achttiende (nu twintig) verzekert bij Univé ZEKUR, destijds was dat nog maar zo'n ¤77 per maand. Twee jaar later is dat al weer ¤92. In die twee jaar tijd eigenlijk nooit gebruik gemaakt van iets (nooit ziek, hoogstens verkouden maar daar ga ik niet voor naar de dokter), nooit problemen met tanden en geen medicijnen. Alleen vanaf Juli een bril moeten nemen, helaas werd dat maar voor 15 of 25 procent gedekt. Had ik dus uiteraard geen fuck aan. Ben nu aan het kijken voor lenzen, maar met mijn verzekering dat ik nu heb zal het ook wel een lekker prijsje worden. Zit te kijken voor iets anders dat meer dekt voor zowel ogen als eventueel tandarts. Prijs kan dan uiteraard ook iets meer worden, maar dat heb ik er dan wel voor over.
quote:Op woensdag 30 november 2011 16:09 schreef ROFLOL het volgende:
Klinkt misschien dom maar heb toch een vraag: Wil waarschijnlijk overstappen naar Besured met aanvullende verzekering voor lenzen. Dit geven ze aan bij aanvullende verzekering: Brillen / Lenzen,
100% vergoedt met een maximale dekking van ¤230 voor twee kalenderjaren. Lenzen zijn er meestal voor een halfjaar wat qua prijs verschillend is, maar als die vier pakketten lenzen in twee jaar tijd meer dan ¤230 hebben gekost totaal is het verschil dat daarboven zit voor mijn eigen kosten, right?
Dit wordt engquote:Op woensdag 30 november 2011 16:19 schreef ROFLOL het volgende:
[..]
Mhm, thanks voor het melden. Geen nut voor mij dus, heb -1.5 en -1.75
Even verder kijken dan maar.
Maar wát is er eigenlijk zo moeilijk, dan?quote:Op donderdag 1 december 2011 18:02 schreef David Letterman het volgende:
[..]
Dit dus...
Zie soms door de bomen het bos niet meer. Maar ik worstel verder...
Dat staat volgens mij hier op pagina 64. http://www.kieszorgverzekering.nl/download/polisvoorwaarden.pdf , althans; dat blijkt uit: http://www.kieszorgverzek(...)gerenverzekering.pdfquote:Op donderdag 1 december 2011 22:56 schreef Renesite het volgende:
Bij PMA/Menzis jongerenverzorgd kan ik het maximum aantal euro dat wordt vergoedt bij de tandarts niet terugvinden!!
Iemand een idee?
Dus feitelijk maar een afspraak? EEN consult? Of alle consulten voor 100% (althans: tot een max. bedrag van bv. 19 euro per afspraak)quote:Op donderdag 1 december 2011 23:01 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat staat volgens mij hier op pagina 64. http://www.kieszorgverzekering.nl/download/polisvoorwaarden.pdf , althans; dat blijkt uit: http://www.kieszorgverzek(...)gerenverzekering.pdf
Zit te kloten met tandartspakket, wat wel en niet wordt vergoed, percentages, maximale bedrag van vergoeding, en is het rendabel...quote:Op donderdag 1 december 2011 21:15 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Maar wát is er eigenlijk zo moeilijk, dan?
Ik moet ook zeggen dat sommige verzekeraars het onnodig moeilijk maken met tabellen en allerlei andere onzin. Ben blij dat ik dat soort dingen niet hoef uit te leggenquote:Op vrijdag 2 december 2011 02:22 schreef David Letterman het volgende:
[..]
Zit te kloten met tandartspakket, wat wel en niet wordt vergoed, percentages, maximale bedrag van vergoeding, en is het rendabel...
Ah okay. Zet dat er in en ik snap hetquote:Op donderdag 1 december 2011 23:10 schreef pussywillow het volgende:
Dat laatste, ja. Menzis keert een bepaald bedrag per verrichting uit, er zit geen limiet aan het aantal verrichtingen en er is ook geen maximum totaalbedrag.
Voor Besured en voor FBTO wilde ik naar Menzis.. Ik nam contact op met de klantenservice over het bovenstaande, omdat ik ook graag wilde weten hoeveel behandelingen je dan mag doen. Na wat uitzoekwerk kwam er een vrij onzeker antwoord dat inderdaad overeenkomt met geen limiet aan het aantal verrichtingen en geen maximumbedrag totaal. Toch vond ik het niet helemaal zeker overkomen hehe, maar opzicht wel een mooie constructie natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 december 2011 08:49 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ah okay. Zet dat er in en ik snap het! 'Geen limiet, er worden vastgestelde bedragen uitbetaald. Mocht hetgeen erboven komen komen die kosten voor uw eigen risico' . BAM! Logisch! Snap ik!
Promovendum heeft meer dan 125000 verzekerden en heeft het grote Achmea achter zich staan. Zij richten zich op HBO'ers en academici. Daardoor de scherpste premie van Nederland en prima voorwaarden.quote:Op vrijdag 25 november 2011 12:06 schreef Zinedinho het volgende:
Zit nu bijna 4 jaar bij Agis (takecarenow) maar ga nu toch echt overstappen. Betaal nu 104 euro voor alleen een extra t@ke one verzekering. Die dekt alleen lucht. Ga nu denk ik overstappen op Anderzorg. 107 euro incl anderzorg jong. (320 euro e.r.)
Toch even gekeken naar promovendum. Enig idee wat dit betekent bij de vergoedingen van brillen en lenzen. -3/+3 . Betekend dit vanaf of dat er alleen vergoed wordt tussen deze sterktes. (+3 +2 +1 -1 etc) Heb zelf namelijk -4![]()
Twijfel tussen deze twee. Promovendum betaal ik maar 1,50. Maar heb dan wel een lagere eigen risico (220 ipv 320) en krijg ik bij brillen en lenzen 220 uitgekeerd itt tot 100 bij Anderzorg. Heb alleen nog nooit van het bedrijf gehoord. Zijn ze een beetje betrouwbaar?
En dan nog zijn ze de goedkoopste in Nederland ZONDER EXTRA EIGEN RISICO. Weet je wat goedkoop is: Al die maatschappijen die een lage maandpremie van de daken schreeuwen, maar allemaal met een extra eigen risico van ¤ 500 bovenop de wettelijke ¤ 220!quote:Op zaterdag 26 november 2011 22:39 schreef pvc het volgende:
[..]
Het bedrag klopt niet.
Het zijn scammers bij Promovendum.
Op hun site staat onder het totaalbedrag:
[..]
Prolongatiekosten is een moelijk woord voor dat ze voor elke incasso, dus elke maand, 1,95 aan incassokosten berekenen. De verzereking is dus eigenlijk 2 euro duurder dan ze zeggen. Dus ongeveer 24 euro per jaar duurder dan in de tabel staat.
Ik vindt touwens je de mensen die dit soort dingen lopen te verzinnen mag schoppen. Goed vergelijken is niet te doen op die manier.
Tuurlijk! Besured is voor studenten en young professionals. jij komt zeker in aanmerking.quote:Op zondag 27 november 2011 10:03 schreef Mallet het volgende:
[..]
Shit hee! Wat goedkoop! Alleen waar ik dus elke keer niet tegen kan is bij dit soort site's (net zoals Promovendium / NA) dat er duidelijk wordt gemaakt dat ze zich op een bepaalde doelgroep richten, maar nergens staat hoe je aannemelijk moet maken dat je tot die doelgroep behoort en of er uberhaupt een selectie van toepassing is. Bij NA kwam ik er per e-mail achter dat je dus ingeschreven moet staan bij een hogeschool / uni. Bij Besured kan ik dat ook wederom niet vinden. Ik heb mijn HBO diploma, ben 22 jaar.. Zou ik daar dan terecht kunnen?
Het criterium vioor studenten bij Besured is of je Studiefinanciering krijgt. De leeftijd is niet echt van belang.quote:Op zondag 27 november 2011 10:13 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Bij de veelgestelde vragen:
[..]
Het is afhankelijk van jouw tandarts. Bij Besured kan het allemaal. Als jouw tandarts rechtstreeks bij besured wil declareren, is dat natuurlijk voor iedereen het beste. Vraag het je tandarts!quote:Op zondag 27 november 2011 21:36 schreef o.us het volgende:
[..]
Zo niet, dan dus wel! Beter is het te kijken naar een aanbieder waar je gewoon naar elk ziekenhuis in Nederland kunt...quote:Op dinsdag 29 november 2011 10:58 schreef pussywillow het volgende:
Van de website:
[..]
Kortom, woon je bij één van die ziekenhuizen in de buurt dan is het geen probleem.
jij bent van besured?quote:Op vrijdag 2 december 2011 15:24 schreef Albertotomba het volgende:
[..]
Zo niet, dan dus wel! Beter is het te kijken naar een aanbieder waar je gewoon naar elk ziekenhuis in Nederland kunt...
Erm... een 'young professional' krijgt geen studiefinanciering....quote:Op vrijdag 2 december 2011 14:47 schreef Albertotomba het volgende:
[..]
Het criterium vioor studenten bij Besured is of je Studiefinanciering krijgt. De leeftijd is niet echt van belang.
Ik denk dat je het gewoon moet zien als student = iemand die studiefinanciering ontvangt en young professional = HBO / WO afgestudeerd en nog geen 27.quote:Op vrijdag 2 december 2011 21:12 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Erm... een 'young professional' krijgt geen studiefinanciering....
Maar ze richten zich niet per se op studenten, maar gewoon puur op mensen tot 27quote:Op vrijdag 2 december 2011 22:57 schreef Mallet het volgende:
[..]
Ik denk dat je het gewoon moet zien als student = iemand die studiefinanciering ontvangt en young professional = HBO / WO afgestudeerd en nog geen 27.
Zoiets staat ook op de website..quote:Op vrijdag 2 december 2011 23:39 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Maar ze richten zich niet per se op studenten, maar gewoon puur op mensen tot 27Waarom hij ineens met studiefinanciering op de proppen komt, is me een raadsel.
Ja, maar dat is onderdeel van de groep 18-27 die studeert of YP isquote:Op vrijdag 2 december 2011 23:43 schreef Mallet het volgende:
[..]
Zoiets staat ook op de website..
"Hoe kom ik in aanmerking voor de lage premie van Besured?"
Doordat je studeert en studiefinanciering ontvangt kom je automatisch in aanmerking voor de lage premie van Besured.
Dat is gewoon dezelfde marketing die MediaMarkt & Saturn gebruiken: bij de aankoop van een elektronisch artikel gaan consumenten naar drie winkels en ze gaan er vanuit dat mensen dan in elk geval naar één (of beide) winkels gaan en dan linksom of rechtsom tóch wel bij hen terecht komen.quote:Lijkt me dat er in dit geval misschien best één label kan worden gemaakt, want er is teveel overlap. Zo kan je nml als student bij zowel Besured als National Academic terecht en heb je dezelfde verzekering. Alleen bij NA moet je dus weer studerend zijn en vervolgens schiet je naar Besured en kan je het wel gewoon afsluiten (zelfde product) als bij NA als afgestudeerde.. Het wordt ook allemaal vanuit één kantoor geregeld. Nja het zal allemaal wel, we zien volgend jaar wel hoe het gaat
Inderdaad, ik ga ook overstappenquote:Op donderdag 24 november 2011 14:16 schreef brulaap112 het volgende:
Heb nu AnderZorg maar Youcare ziet er ook goed uit. Scheelt maar liefst 21 euro
Heb nog niet eerder van zo'n constructie gehoord. Wellicht kan je de opticien vragen om een gedeelte direct te laten betalen en een restant op de nota te laten staan. Die stuur je vervolgens naar de zorgverzekeraar. In het kader van Besured moet je er wel op letten dat je minimaal -3 of +3 hebt.quote:Op maandag 5 december 2011 19:54 schreef Jaytonism het volgende:
Ik ben echt een sukkel als 't om verzekeringen gaat. Vandaag deze vraag:
Als ik per 2 kalenderjaren 230eu ontvang voor lenzen, mag ik dan zelf kiezen hoe ik dit verdeel over deze periode? Als ik bijvoorbeeld voor een half jaar lenzen laat aanmeten, kan ik er dan voor kiezen zelf een deel te betalen en de helft door mijn aanvullende verzekering? Zo ja, hoe doe ik dit? Betalen en later terug declareren?
Erm....vanaf 20 behandelingen valt het in de meeste gevallen in de basisverzekering. Dát is de reden dat de eerste 20 worden vergoed in een aanvullende dekking.quote:Op maandag 5 december 2011 21:05 schreef GotC het volgende:
Sowieso belachelijk dat ze alle fysiotherapie vergoeden, maar o wee dat je meer dan 20 behandelingen nodig hebt
Dan krijg je 22 verschillende antwoorden, dus dat zegt nogal weinig.quote:Op maandag 5 december 2011 22:15 schreef fliphip het volgende:
Waar zijn de meeste mensen hier nu op overgestapt ?
Mja, maar dan vind ik het gek dat ze zeggen dat ze alle fysiobehandelingen vergoeden bij niet-chronische gevallen. Daarom heb ik specifiek voor die zorgverzekeraar+polis gekozen.quote:Op maandag 5 december 2011 22:13 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Erm....vanaf 20 behandelingen valt het in de meeste gevallen in de basisverzekering. Dát is de reden dat de eerste 20 worden vergoed in een aanvullende dekking.
Meer dan 20 wordt gezien als chronisch, dus echt krom vind ik het niet. Wij doen dat bijvoorbeeld niet (wij hebben geen acceptatie wat dat betreft), maar er is natuurlijk geen acceptatieplicht.quote:Op maandag 5 december 2011 22:18 schreef GotC het volgende:
[..]
Mja, maar dan vind ik het gek dat ze zeggen dat ze alle fysiobehandelingen vergoeden bij niet-chronische gevallen. Daarom heb ik specifiek voor die zorgverzekeraar+polis gekozen.
Maar zodra ik dus invul dat ik meer dan 20 nodig heb, word ik afgewezen. Beetje krom imo?
Tsja. Beetje jammer dat ze precies Bechterew als niet-chronisch hebben gespecificeerd. Toevallig een aandoening dat zonder fysiotherapie snel erger kan worden..quote:Op maandag 5 december 2011 22:20 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Meer dan 20 wordt gezien als chronisch, dus echt krom vind ik het niet. Wij doen dat bijvoorbeeld niet (wij hebben geen acceptatie wat dat betreft), maar er is natuurlijk geen acceptatieplicht.
Daarom zei ik ook "meeste gevallen"quote:Op maandag 5 december 2011 22:24 schreef GotC het volgende:
[..]
Tsja. Beetje jammer dat ze precies Bechterew als niet-chronisch hebben gespecificeerd. Toevallig een aandoening dat zonder fysiotherapie snel erger kan worden..
Maargoed, dat is een hele andere discussie.
Dan zul je op zoek moeten naar een verzekeraar waarbij je in elk geval een deel vergoed krijgt, dat scheelt in elk geval iets. Meer gaat gewoonweg niet, blijkbaar.quote:Punt is dat mijn fysiotherapeut (en ik) van mening is dat ik minstens 2x per week fysio nodig heb om mijn rug weer ietwat stabiel te krijgen. Iets wat dus knap lastig wordt zonder volledige dekking qua fysiotherapie..
In de meeste gevallen? Helaas, alleen bij een beperkt aantal aandoeningen.quote:Op maandag 5 december 2011 22:13 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Erm....vanaf 20 behandelingen valt het in de meeste gevallen in de basisverzekering. Dát is de reden dat de eerste 20 worden vergoed in een aanvullende dekking.
Tsja..quote:Op maandag 5 december 2011 22:30 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook "meeste gevallen"
[..]
Dan zul je op zoek moeten naar een verzekeraar waarbij je in elk geval een deel vergoed krijgt, dat scheelt in elk geval iets. Meer gaat gewoonweg niet, blijkbaar.
Thanks, ga ik even kijkenquote:Op maandag 5 december 2011 22:37 schreef Doedezemaar het volgende:
GotC heb je al bij Menzis gekeken? Met een collectief is dat best betaalbaar en ze hebben bij Extra Verzorgd 3 ook onbeperkte vergoeding van fysiotherapie,
En moet ik dan nog alle codes nakijken voor de tandarts of zitten daar geen (tandarts)haken aan?quote:Op dinsdag 6 december 2011 17:11 schreef Five_Horizons het volgende:
Wij accepteren je inderdaad.(zonder keuring of wachttijd)
Door je argumenten ben ik het helemaal met je eens.quote:Op dinsdag 6 december 2011 19:12 schreef VliegVlieg het volgende:
Zilveren Kruis is voor studenten de beste keuze
Je krijgt de maximale collectiviteitskorting die er is. Uitgaande van mijn situatie, zie ik het zo:quote:Op dinsdag 6 december 2011 19:15 schreef Mallet het volgende:
[..]
Door je argumenten ben ik het helemaal met je eens.
Maakt niets uitquote:Op dinsdag 6 december 2011 20:59 schreef just me het volgende:
Via welke site krijg ik de meeste korting voor Ditzo of maakt dat niets uit
Zo dan is dat voor ons ook weer geregeldquote:
same here, wil geen 720 eigen risicoquote:Op dinsdag 6 december 2011 19:42 schreef Mallet het volgende:
Voor jou is dit misschien de beste polis, voor mij niet. Besured geeft mij 230 euro per 2 jaar voor bril/contactlenzen (ik voldoe aan de voorwaarden). Daarnaast ongeveer iets van 11 fysiobehandelingen en 350 euro tandarts en geen vrijwillig eigen risico. Vooral dat laatste vind ik belangrijk. De premie van 108 euro totaal vind ik dan niet onaantrekkelijk.
quote:Op dinsdag 6 december 2011 19:42 schreef Mallet het volgende:
Voor jou is dit misschien de beste polis, voor mij niet. Besured geeft mij 230 euro per 2 jaar voor bril/contactlenzen (ik voldoe aan de voorwaarden). Daarnaast ongeveer iets van 11 fysiobehandelingen en 350 euro tandarts en geen vrijwillig eigen risico. Vooral dat laatste vind ik belangrijk. De premie van 108 euro totaal vind ik dan niet onaantrekkelijk.
Ook dan ben je naar mijn mening beter af bij Zilveren Kruis. Onderstaande berekening is vergelijkbaar aan wat je bij Besured krijgt:quote:Op dinsdag 6 december 2011 22:54 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
same here, wil geen 720 eigen risicoen jaarpremie in 1x betalen wordt m ook niet voor mij
Hangt van je verzekering af. Wat zei je verzekeraar toen je belde?quote:Op woensdag 7 december 2011 10:53 schreef Jaytonism het volgende:
Kan je lenzen declareren die je via internet besteld? Of moet dit via een opticien?
Ik heb het hier niet over slechte lenzen, maar gewoon over hetzelfde merk dat je in de opticiens meekrijgt.
Jij hecht dus waarde aan die +100 tandarts maar ik niet. Ik heb nooit wat, alleen consult 2x per jaar. Ik heb wel veel behoefte aan bril/lenzen en daar heb ik dus +130 per 2 jaar voor en niet per 3 jaar zoals bij Zilveren Kruis. Daarnaast zei ik al dat ik aan de voorwaarden voldoe van Besured.. En wat betreft die vertrouwenskwestie.. Tja als jij dat zo voelt moet je inderdaad niet overstappen. Ik weet dat Besured van Avéro Achmea is en ik maak me daar geen zorgen om. Daarnaast wil ik geen vrijwillig eigen risico en wil ik niet per jaar betalen, dus ik sta volledig achter mijn keuze en vind dat dit de beste optie voor mij is.quote:Op woensdag 7 december 2011 01:07 schreef VliegVlieg het volgende:
[..]
[..]
Ook dan ben je naar mijn mening beter af bij Zilveren Kruis. Onderstaande berekening is vergelijkbaar aan wat je bij Besured krijgt:
[ afbeelding ]
Je betaalt 3 euro meer premie per maand maar hebt wel recht op 450 euro vergoeding voor tandartskosten. Nadeel is wel de dat je "maar" 100 euro mag declareren voor brillen en contactlenzen, maar hier schijnen ook haakjes en ogen aan te hangen bij Besured, had ik hierboven gelezen. Zilveren Kruis declareert gewoon alles.
+100 euro voordeel op tandarts
-130 euro nadeel brillen en contactlenzen
-36 euro (3 euro duurdere premie x 12 maanden)
Totaal een voordeel van 66 euro dat je hebt als je voor Besured kiest. Nu kijk ik alleen naar brillen/contactlenzen en tandarts omdat dat voor mij het meest interessant is, de rest heb ik allemaal nog niet nodig gehad tot nu toe. Maar wie weet als je veel gebruikt maakt van iets anders, dat dat wel beter is gedekt bij Zilveren Kruis. Voor die 66 euro zou ik persoonlijk niet overstappen. Zilveren Kruis geeft bij mij toch iets meer vertrouwen als verzekeraar. Besured is nog helemaal nieuw, en ziet er gewoon wat minder professioneel uit allemaal, naar mijn mening.
Met maximaal eigen risico (die optie heb je niet bij Besured) en jaarbetaling (die optie heb je ook niet?) heb ik in ieder geval maximale dekking + prijsvoordeel bij Zilveren Kruis. Tot nu toe is er geen cent van mijn eigen risico afgegaan, dus ik hoop wel dat dat zo blijft!
Ik heb alleen gevraagd of ik bij bepaalde opticiens terecht moest (i.v.m. contracten). Er werd gezegd dat het niet uitmaakte..quote:Op woensdag 7 december 2011 12:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Hangt van je verzekering af. Wat zei je verzekeraar toen je belde?
Ik ben trouwens overgestapt naar YouCare. Ik ben benieuwd hoe ze zijn als ik volgend jaar veel zorg nodig zou meoten hebben.
Het ligt idd aan de verzekeraar maar meestal zijn er voorwaarden zoals dat de sterkte van de lenzen op de nota moeten staan en er bijvoorbeeld geen vergoeding is voor vloeistof. Dan zou via internet dus ook een optie zijn, Lensway ofzo. Maar dat kan dus verschillen.quote:Op woensdag 7 december 2011 12:53 schreef Jaytonism het volgende:
[..]
Ik heb alleen gevraagd of ik bij bepaalde opticiens terecht moest (i.v.m. contracten). Er werd gezegd dat het niet uitmaakte..
Ik zal de polisvoorwaarden nog ff uitpluizen, volgens mij staat hier niets over in.quote:Op woensdag 7 december 2011 12:56 schreef Mallet het volgende:
[..]
Het ligt idd aan de verzekeraar maar meestal zijn er voorwaarden zoals dat de sterkte van de lenzen op de nota moeten staan en er bijvoorbeeld geen vergoeding is voor vloeistof. Dan zou via internet dus ook een optie zijn, Lensway ofzo. Maar dat kan dus verschillen.
Waar ben je verzekerd dan?quote:Op woensdag 7 december 2011 12:57 schreef Jaytonism het volgende:
[..]
Ik zal de polisvoorwaarden nog ff uitpluizen, volgens mij staat hier niets over in.
Oke, dit zijn dan de enige voorwaarden:quote:
Ow, thx! Ik heb altijd veel fysio nodig. Maar ik heb het net niet ernstig genoeg voor chronisch geloof ik. Weet jij misschien waar ik daar meer over kan vinden? Of verschilt dat per verzekering?quote:Op vrijdag 25 november 2011 21:56 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nee, de eerste 20 behandelingen (fysio) worden niet meer vergoed. Bij chronische problemen de behandelingen daarna wel (op enkele chronische aandoeningen na).
De eerste vijf behandelingen bij een psycholoog (eerstelijns) wordt in de basis vergoed. (eigen bijdrage wordt verhoogd)
Zilveren kruis heb ik overwogen, echter ben ik vanaf februari geen student meer en weet niet hoe het dan zit met de korting, besured mag ik ook daarna nog gewoon blijvenquote:Op woensdag 7 december 2011 01:07 schreef VliegVlieg het volgende:
[..]
[..]
Ook dan ben je naar mijn mening beter af bij Zilveren Kruis. Onderstaande berekening is vergelijkbaar aan wat je bij Besured krijgt:
[ afbeelding ]
Je betaalt 3 euro meer premie per maand maar hebt wel recht op 450 euro vergoeding voor tandartskosten. Nadeel is wel de dat je "maar" 100 euro mag declareren voor brillen en contactlenzen, maar hier schijnen ook haakjes en ogen aan te hangen bij Besured, had ik hierboven gelezen. Zilveren Kruis declareert gewoon alles.
+100 euro voordeel op tandarts
-130 euro nadeel brillen en contactlenzen
-36 euro (3 euro duurdere premie x 12 maanden)
Totaal een voordeel van 66 euro dat je hebt als je voor Besured kiest. Nu kijk ik alleen naar brillen/contactlenzen en tandarts omdat dat voor mij het meest interessant is, de rest heb ik allemaal nog niet nodig gehad tot nu toe. Maar wie weet als je veel gebruikt maakt van iets anders, dat dat wel beter is gedekt bij Zilveren Kruis. Voor die 66 euro zou ik persoonlijk niet overstappen. Zilveren Kruis geeft bij mij toch iets meer vertrouwen als verzekeraar. Besured is nog helemaal nieuw, en ziet er gewoon wat minder professioneel uit allemaal, naar mijn mening.
Met maximaal eigen risico (die optie heb je niet bij Besured) en jaarbetaling (die optie heb je ook niet?) heb ik in ieder geval maximale dekking + prijsvoordeel bij Zilveren Kruis. Tot nu toe is er geen cent van mijn eigen risico afgegaan, dus ik hoop wel dat dat zo blijft!
Ja, want je tandarts kan dit zelf niet en heeft je dus doorgestuurd. Het is medisch specialistische zorg en wordt vanuit de basisverzekering (let op eigen risico) vergoed.quote:Op woensdag 7 december 2011 15:54 schreef TC_Artemis het volgende:
Dit jaar mijn eerste set verstandskiezen weg laten snijden bij de kaakchirurg, moet binnenkort een nieuwe afspraak maken voor de tweede set. Wat is nou precies handig qua zorgverzekering?
Valt dit onder de basisverzekering?
Kost het mij m'n eigen risico?
Moet ik het zelf gaan lappen?
Ik zie door de bomen het bos niet meer :/ Klopt het dat het onder mijn basisverzekering valt en ik dus gewoon met elke verzekering goed zit? kost dat mij alsnog m'n eigen risico?
Dan krijg je bij je andere verzekeraar gewoon het jaarlijkse bedrag wat hun vergoedenquote:Op woensdag 7 december 2011 16:12 schreef tijdrenner het volgende:
Ik zie bij Besured staan 230 euro (bij aanvullend) voor brillen en lenzen. Dit is echter voor twee jaar. Hoe zit dat dan als je volgend jaar overstapt naar een andere verzekering?
Nee ik kom uit op een premie van 108 euro nogwat voor the full package. Dat is hetzelfde wat je in de premieberekening ziet.quote:Op woensdag 7 december 2011 16:14 schreef Printerkabel het volgende:
[..]
Dan krijg je bij je andere verzekeraar gewoon het jaarlijkse bedrag wat hun vergoeden
Verder las ik dat er bijvoorbeeld bij Promovemdum nog kosten bij kwamen, is dat bij Besured ook zo?
ik denk dat hij eventuele prolongatiekosten bedoeltquote:Op woensdag 7 december 2011 16:39 schreef Mallet het volgende:
[..]
Nee ik kom uit op een premie van 108 euro nogwat voor the full package. Dat is hetzelfde wat je in de premieberekening ziet.
Ja hoor. Je kan gewoon je eigen dekking nemen.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:51 schreef 81Renrew het volgende:
Ik heb mij aangemeld voor fbto, max eigen risico verder geen aanvullende verzekering of tandartsverzekering.
mijn vrouw is daar al verzekerd, wel met tandarts en aanvullende verzekering.
Kan dit zo? Dat we allebei bij fbto verzekerd zijn los van elkaar? Of val ik nu automatisch met haar samen en heb ik dus ook die aanvullende verzekeringen?
Vanaf volgend jaar geld verstandkiezen trekken niet meer onder de basisverzekering volgens mij.quote:Op woensdag 7 december 2011 16:06 schreef Mallet het volgende:
[..]
Ja, want je tandarts kan dit zelf niet en heeft je dus doorgestuurd. Het is medisch specialistische zorg en wordt vanuit de basisverzekering (let op eigen risico) vergoed.
Als er geen kaakchirurg bij de pas kotm meot je inderdaad zelf je tandartskosten betalen, ook al zijn die 10k euro. Als er wel een kaakchirurg bij de pas komt meot je je ER betalen, ondanks je tandartsverzekering.quote:Op donderdag 8 december 2011 12:25 schreef Palomar het volgende:
Wat ik mij bij die tandartsverzekeringen een beetje afvraag. Er wordt bij veel maatschappijen bijv. maximaal 250 euro per jaar vergoed als je zo'n extra verzekering afsluit. Stel er breken bij een ongeluk een aantal tanden af en de schade is 2000 euro. Moet je dan zelf alsnog 1750 bijbetalen? Of werkt dit anders?
Die genoemde 250 euro kan ik nl. zelf ook nog wel makkelijk opbrengen en hoef ik me niet voor te verzekeren. Ik wil juist dat ik verzekerd ben mocht er iets echt goed fout gaan. Maar als ik het goed begrijp is zo'n tandartsverzekering een beetje een wassen neus?
(heb overigens al jaren een tandartsverzekering, maar nooit iets ernstigs gehad en vraag me af of ik het wel nodig heb. Doe alleen 2 keer per jaar controle, maar die paar tientjes kan ik ook wel zelf betalen).
Ja klopt, dat is ook mijn afweging. Heb ondertussen al mn verstandskiezen er al uit en al jaren geen gaatjes meer gehad (ws. omdat er al vullingen zittenquote:Op donderdag 8 december 2011 12:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als er geen kaakchirurg bij de pas kotm meot je inderdaad zelf je tandartskosten betalen, ook al zijn die 10k euro. Als er wel een kaakchirurg bij de pas komt meot je je ER betalen, ondanks je tandartsverzekering.
Ik weet niet wat er gebeurd als er veel tanden afbreken of als je veel tanden verliest....
Vanwege vetgedrukte heb ik al jaren geen tandartsverzekering. Er moeten wel hele gekke dingen gebeuren wil ik meer kwijt zijn aan tandartskosten dan de premie+eigen bijdrage. Zelfs 2 gaatjes + fotos waren nog minder dan de premie+eigen bijdrage.
als ik op die site kijk moet je gewoon kiezen tussen maximale dekkingen van 200 tot 800 euro.quote:Op donderdag 8 december 2011 14:55 schreef justhanna het volgende:
Weet iemand hier hoe het nu zit met de tandartsverzekering van FBTO? Die vergoeden toch gewoon 100% tot het verzekerde bedrag, zonder een bepaald bedrag per code toch?
Als je gewoon op info klikt bij de tandartsverzekering staat er:quote:Op donderdag 8 december 2011 15:27 schreef HetBrabandertje het volgende:
Ook bij FBTO wordt alleen het UPT tarief vergoed, volgens http://www.welkombij.fbto(...)nvullendemodules.pdf (bladzijde 60). Dat lijkt ondertussen het geval bij de hele Achmea tak, zoals Zilveren Kruis en Besured.
Dat kan niet kloppen, want vanaf volgend jaar is er helemaal geen UPT tarief meer. Dat wordt juist afgeschaft.quote:Op donderdag 8 december 2011 15:27 schreef HetBrabandertje het volgende:
Ook bij FBTO wordt alleen het UPT tarief vergoed, volgens http://www.welkombij.fbto(...)nvullendemodules.pdf (bladzijde 60). Dat lijkt ondertussen het geval bij de hele Achmea tak, zoals Zilveren Kruis en Besured.
Dat zou ik eerder aan de zorgverzekeraar vragenquote:Op donderdag 8 december 2011 16:23 schreef ScarFace- het volgende:
Volgens mijn dokter krijg ik ook volgend jaar de maagbeschermers gewoon vergoeden zo hoort het ook!
Ik heb deze vraag eerder per e-mail gesteld.. Week of twee geleden. Hieronder het antwoord van FBTO:quote:Op donderdag 8 december 2011 16:55 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Dat kan niet kloppen, want vanaf volgend jaar is er helemaal geen UPT tarief meer. Dat wordt juist afgeschaft.
Het zal vast zijn zoals jij zegt, maar eigenlijk is dat wel raar, omdat bij de uitleg van de tandartsverzekering toch duidelijk staat:quote:Ik heb deze vraag eerder per e-mail gesteld.. Week of twee geleden. Hieronder het antwoord van FBTO:
"UPT tarieven
In het kalenderjaar mogen tandartsen vrije tarieven hanteren van de overheid. De FBTO ziektekostenverzekering heeft ervoor gekozen om voor de UPT codes vaste tarieven te hanteren. Deze tarievenlijst wordt op korte termijn getoond op de FBTO site."
Dus niets 100% vergoeding tot je gekozen bedrag. Werkt bij Besured overigens ook zo.
Je zult inderdaad een nieuw polisblad moeten ontvangen. Zelf sturen wij gewoon per post (even afhankelijk van het product) een nieuwe polis en/of zetten we de nieuwe online in de inlogomgeving.quote:Op vrijdag 9 december 2011 11:50 schreef rubje het volgende:
Ik heb een aanvullende verzekering laten vallen en doorgegeven maar nog niks gehoord van mijn Zorgverzekeraar.Is dat normaal of moeten ze dit bevestigen?
Ik overweeg trouwens als ik niks voor begin volgende week maandag hoor over te stappen naar een andere zorgverzekeraar die meer biedt voor iets minder geld.
Ik ben benieuwd wat je als antwoord krijgt aangezien in de verzekeringsvoorwaarden 2012 staat dat je vergoeding krijgt a.d.v. het UPT tarief. Voordat ik deze e-mail kreeg heb ik per telefoon geďnformeerd en daar kreeg ik inderdaad hetzelfde verhaal - na enig uitzoekwerk - als die 100% vergoeding ongeacht behandeling/frequentie. Maar dat was zo'n onzeker antwoord dat ik dus die e-mail ook nog had gestuurd.quote:Op vrijdag 9 december 2011 00:21 schreef justhanna het volgende:
[..]
Het zal vast zijn zoals jij zegt, maar eigenlijk is dat wel raar, omdat bij de uitleg van de tandartsverzekering toch duidelijk staat:
"De rekeningen van de tandarts en mondhygiëniste worden tot 100% vergoed tot aan het gekozen bedrag. U ontvangt na het indienen van uw tandartsrekening het volledige bedrag dat op deze rekening staat. Dat blijft FBTO doen tot uw gekozen maximale jaarlijkse vergoeding is bereikt."
Ik zal FBTO morgen zelf even een mailtje sturen, want eigenlijk zegt bovenstaande tekst iets anders dan wat jij als antwoord hebt gekregen.
Behoorlijk irritant, moet ik zeggen. Via VeCoZo krijgt iedereen het gewoon heel snel binnen. VGZ heeft nog langer vertraging momenteel. (die zijn bezig met de opzeggingen van 20-25 november...)quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:24 schreef Mallet het volgende:
Overigens is het bij veel verzekeringsmaatschappijen - begrijpelijk - heel erg druk op dit moment en kan het administratief allemaal wat langer duren dan normaal. Denk dat je toch wel met 10 werkdagen rekening moet houden qua verwerkingstijd.
Let wel op dat Zekur maar een zeer beperkt aantal ziekenhuizen voledig vergoed. Er zijn verzekeringen die ongeveer even duur zijn en niet dat soort rare voorwaarden hebben.quote:Op vrijdag 9 december 2011 12:12 schreef Asgard het volgende:
Dit jaar overstappen naar Zekur denk ik. Scheelt toch een aardig bedrag.
quote:Van de zekur site:
Univé heeft voor de verzekerden van ZEKUR afspraken gemaakt met meerdere ziekenhuizen. Deze ziekenhuizen zijn geselecteerd op basis van hun kwaliteit en ligging.
Zorg is voor jou altijd dichtbij, want ZEKUR heeft in elke provincie ten minste één ziekenhuis gecontracteerd! Voor planbare ziekenhuiszorg maak je gebruik van de door ZEKUR gecontracteerde ziekenhuizen. Ga je voor planbare zorg naar een ander ziekenhuis, dan brengt ZEKUR 20% van de kosten bij je in rekening (tot maximaal ¤ 500,- per verzekerde per kalenderjaar).
De volgende ziekenhuizen zijn door ZEKUR gecontracteerd tot ten minste 31 december 2012:
UMCG Groningen
OLVG Amsterdam
Isala Klinieken Zwolle
Flevoziekenhuis Almere
Nij Smellinghe Drachten
UMC Radboud Nijmegen
Maastricht UMC+ Maastricht
Haga Ziekenhuis Den Haag
Ikazia Ziekenhuis Rotterdam
Rijnland Ziekenhuis Leiderdorp
TweeSteden Ziekenhuis Tilburg
Ziekenhuis Bethesda Hoogeveen
Medisch Spectrum Twente Enschede
St. Antonius Ziekenhuis Nieuwegein en Utrecht
Maxima Medisch Centrum Eindhoven/Veldhoven
Ziekenhuis Zeeuws Vlaanderen te Terneuzen, Oostburg en Hulst
Aanmeldingen idem. Als ik zie wat voor werkvoorraden er zijn op dit moment.quote:Op vrijdag 9 december 2011 21:11 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Behoorlijk irritant, moet ik zeggen. Via VeCoZo krijgt iedereen het gewoon heel snel binnen. VGZ heeft nog langer vertraging momenteel. (die zijn bezig met de opzeggingen van 20-25 november...)
Wat valt er te vertragen aan aanmeldingenquote:Op zaterdag 10 december 2011 08:21 schreef Mallet het volgende:
[..]
Aanmeldingen idem. Als ik zie wat voor werkvoorraden er zijn op dit moment.
Nou die aanmeldingen moeten toch verwerkt worden; niet alles gaat automatisch.. Vooral aanmeldingen waarbij mensen niet de NL nationaliteit hebben duren langer aangezien er dan aanvullende informatie moet worden aangeleverd.. En sowieso een aantal checks die worden gedaan na de aanmelding.quote:Op zaterdag 10 december 2011 09:04 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Wat valt er te vertragen aan aanmeldingen
Tja, dat is de prijs die je betaalt als je het niet goed onderzoekt en klakeloos aanneemt dat alles hetzelfde blijft.quote:Op vrijdag 9 december 2011 01:12 schreef Godshand het volgende:
Iemand al afgelopen jaar eens gezeur gehad dat je zorg moest hebben, maar daarvoor net niet dat aanvullende pakket had?
Lijkt mij vreselijk, dat ik van de trap af pleur, mn arm breek en dan net die fysio niet vergoed krijgOf je halve bek een kerkhof raakt door zo'n val en je orthodontische hulp nodig hebt...
Natuurlijk, je bent het nooit van plan, maar ongelukken en ziektes plannen zich nu eenmaal niet
Denk aan Ditzo met Tandarts, omdat ik afgelopen jaar niet gegaan ben bij de tandarts, maar wel last heb van terugtrekkend tandvlees. Hiervoor zou nog een behandeling plaatsvinden bij de mondhygieniste. En ik een controle moet krijgen en dan misschien wel gaatjes gevuld moet worden of zelfs een wortelkanaal.
Ik vind dat ook zo vermoeiend.. Ik spreek zoveel mensen die maar klagen dat het zo ingewikkeld en lastig is. Het is gewoon laksheid. Ik bedoel neem even een uurtje om de polisvoorwaarden door te lezen en je bent helemaal op de hoogte.quote:Op zaterdag 10 december 2011 10:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Tja, dat is de prijs die je betaalt als je het niet goed onderzoekt en klakeloos aanneemt dat alles hetzelfde blijft.
Hoeveel mensen ik wel niet uitgelachen hebt die zeiden dat de kaakchirurg niet in het basispakket zat, dat je tandartsverzekering niet uitbetaald als je niet elk jaar naar de controle gaat, dan ook het aanvullende pakket een eigen risico heeft, en zo kan ik nog wel doorgaan. En dat ook maar vol stug blijven houden he?
Soms best zielig, maar wel eigen schuld.
Voor een gemiddeld mens met een IQ tussen de 90 en 110 is het echt niet moeilijk en lastig. De wijzigingen worden apart elk jaar toegestuurd, dus je hoeft niet eens je polis in te duiken. Dus ouderen mensen hebben geen internet nodig. Daarnaast moet je NOOIT de berichten via/via geloven. Dat is eigenlijk gewoon per definitie niet waar.quote:Op zaterdag 10 december 2011 10:55 schreef Mallet het volgende:
[..]
Ik vind dat ook zo vermoeiend.. Ik spreek zoveel mensen die maar klagen dat het zo ingewikkeld en lastig is. Het is gewoon laksheid. Ik bedoel neem even een uurtje om de polisvoorwaarden door te lezen en je bent helemaal op de hoogte.
Overigens snap ik het wel dat oudere mensen het lastig vinden om de veranderingen bij te houden. Hebben vaak geen computer en worden onzeker van alle berichten die ze via-via horen. Maar je hebt ook zoveel mensen die zeuren dat ze er zo tegenop zien en bla bla.. Ik vind het juist leuk om te vergelijken om zo - voor mij - de beste prijs/kwaliteitsverzekering te vinden.
Ik iemand die dacht dat haar maandelijkse premie 220 euro werd (wist niet het verschil tussen premie en eigen risico).quote:Op zaterdag 10 december 2011 10:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Voor een gemiddeld mens met een IQ tussen de 90 en 110 is het echt niet moeilijk en lastig. De wijzigingen worden apart elk jaar toegestuurd, dus je hoeft niet eens je polis in te duiken. Dus ouderen mensen hebben geen internet nodig. Daarnaast moet je NOOIT de berichten via/via geloven. Dat is eigenlijk gewoon per definitie niet waar.
Het is inderdaad gewoon luiheid, en helaas klagen die nog het hardst.
Het toppunt van onwetendheid vond ik nog dat iemand dacht dat je ook 100 eur per maand kwijt was voor de verzekering van je kindBest sneu eigenlijk.
Houd je ons op de hoogte?quote:Op vrijdag 9 december 2011 00:21 schreef justhanna het volgende:
[..]
Het zal vast zijn zoals jij zegt, maar eigenlijk is dat wel raar, omdat bij de uitleg van de tandartsverzekering toch duidelijk staat:
"De rekeningen van de tandarts en mondhygiëniste worden tot 100% vergoed tot aan het gekozen bedrag. U ontvangt na het indienen van uw tandartsrekening het volledige bedrag dat op deze rekening staat. Dat blijft FBTO doen tot uw gekozen maximale jaarlijkse vergoeding is bereikt."
Ik zal FBTO morgen zelf even een mailtje sturen, want eigenlijk zegt bovenstaande tekst iets anders dan wat jij als antwoord hebt gekregen.
Wees blij dat jij je over een paar euro niet druk hoeft te makenquote:Op zondag 11 december 2011 11:23 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Mensen die zich druk maken over welke zorgverzekeraar om een paar euro's uit te sparen snap ik niet zo.
elk jaar lokkertjes die van het premiegeld betaald worden en dan volgend jaar gaat alles weer tig euro omhoog. divide and conquer is het.quote:Op zondag 11 december 2011 11:30 schreef Muks het volgende:
[..]
Wees blij dat jij je over een paar euro niet druk hoeft te maken
Is goed, ik heb vrijdag gemaild en kreeg een automatisch mailtje terug dat ze hopen mijn vraag voor 16 december te kunnen beantwoorden. Dus ik zal nog even op antwoord moeten wachten. Ik heb ondertussen wel alvast mijn zorgverzekering bij FBTO afgesloten, ik had geen zin meer om nog langer te twijfelen.quote:
Als je lid bent van een hockeyvereniging ook direct verzekerd bij de KNHB, alleen moet je hier aanspraken opmaken bij zulke grote ongelukken. De KNHB dekt alles wat tijdens het hockeyen gebeurt aan schade als je eigen zorgverzekering dit niet dektquote:Op donderdag 8 december 2011 12:33 schreef Palomar het volgende:
[..]
Ja klopt, dat is ook mijn afweging. Heb ondertussen al mn verstandskiezen er al uit en al jaren geen gaatjes meer gehad (ws. omdat er al vullingen zitten), dus elke keer is het alleen even 3 minuten controle en weer gaan.
Ik doe alleen wel een paar gevaarlijke sporten (hockey en mountainbiken), maar mochten mijn tanden eruit worden gemept dan helpt zo'n verzekering eigenlijk nog niks.
thnx voor die info. Dat scheelt idd weerquote:Op zondag 11 december 2011 22:20 schreef Brembo het volgende:
[..]
Als je lid bent van een hockeyvereniging ook direct verzekerd bij de KNHB, alleen moet je hier aanspraken opmaken bij zulke grote ongelukken. De KNHB dekt alles wat tijdens het hockeyen gebeurt aan schade als je eigen zorgverzekering dit niet dekt.
Als je geweigerd word op leeftijd mag je naar commissie gelijke behandelingen, ze hebben de plicht om iedereen aan te nemen voor de basisverzekering. Wel kan het zijn dat de 'collectiviteitskorting' dan niet meer opgaat, waarmee de verzekering weer duurder (maximaal 10 %) is dan andere verzekeraars.quote:Op maandag 12 december 2011 00:07 schreef AngryAngel het volgende:
zit zelf nog te twijfelen
of ik pak 720 eigen risico en ga naar youcare (ben nl. nooit ziek)
of ik wil naar besured + aanvullend
echter ben 29, wel WO afgestudeerd.
maar volgens mij zijn zei gewoon verplicht mij te accepteren, aangezien basisverzekering een aceptaieplicht geld.
ik lees daar nog niets over, iemand ervaring?
ik heb niet even gebeld met besured.quote:Op maandag 12 december 2011 01:23 schreef Brembo het volgende:
[..]
Als je geweigerd word op leeftijd mag je naar commissie gelijke behandelingen, ze hebben de plicht om iedereen aan te nemen voor de basisverzekering. Wel kan het zijn dat de 'collectiviteitskorting' dan niet meer opgaat, waarmee de verzekering weer duurder (maximaal 10 %) is dan andere verzekeraars.
Ik vraag mij af of iemand wel eens promovendus heeft aangevochten, omdat ze 1,95 euro extra heffen en dit niet direct op de website of premie vermeld is. Maar misschien staat het wle weer op de offerte?
Hahahaha ze hebben ff de leeftijdsgrens omhoog gegooidquote:Op maandag 12 december 2011 10:16 schreef AngryAngel het volgende:
[..]
ik heb niet even gebeld met besured.
hun maximum leeftijd is inmiddels 30 geworden, dus ik kan me zo aanmelden.
ik heb hun gewezen op het feit dat er een acceptatie plicht is en hoe dat nu precies zit.
de persoon de ik aan de lijn had zei dat ze richten op een specifiek doelgroep en ze denken dan dat er geen acceptatie plicht is.
ik denk dat dat niet helemaal waar is. wel zouden ze een korting eraf kunnen halen. maar daar houd het volgens mij op.
Kan je die lijst uploaden naar bijvoorbeeld http://www.datafilehost.com ?quote:Op maandag 12 december 2011 10:28 schreef justhanna het volgende:
Ik kreeg het volgende antwoord terug van FBTO over hun tandartsverzekering:
Tandheelkundige zorg
Tot en met 2011 hebben wij het bedrag altijd tot 100 procent vergoed vanuit de aanvullende Module Tandheelkunde omdat voor iedere behandeling een vast tarief verbonden was. Vanaf 2012 zijn de tandartstarieven door de regering vrij gegeven. Het ligt dus aan de tarieven, die uw tandarts in rekening brengt, of wij de nota voor 100 procent vergoeden. Ik stuur u de tarievenlijst mee als bijlage op deze mail.
Bij deze: http://www.datafilehost.com/download-8a3eef4f.htmlquote:Op maandag 12 december 2011 10:29 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Kan je die lijst uploaden naar bijvoorbeeld http://www.datafilehost.com ?
Bedankt! Toch raar dat je dit niet op de website kan vinden en ze overal roepen dat je gewoon een potje van een x aantal euro's hebt en dat je rekeningen in kan blijven sturen totdat het op is.quote:Op maandag 12 december 2011 10:39 schreef justhanna het volgende:
[..]
Bij deze: http://www.datafilehost.com/download-8a3eef4f.html
quote:Op maandag 12 december 2011 10:42 schreef Mallet het volgende:
[..]
Bedankt! Toch raar dat je dit niet op de website kan vinden en ze overal roepen dat je gewoon een potje van een x aantal euro's hebt en dat je rekeningen in kan blijven sturen totdat het op is.
Overigens zie ik Periodiek consult EUR 19,63.. Dat is gewoon huidig UPT tarief. Volgens mij nemen heel veel maatschappijen gewoon de lijst van 2011 over, of niet?
Ik vind het ook niet helemaal kloppen inderdaad. En wat betreft die tarieven, dat was mij ook al opgevallen. Niet helemaal eerlijk dus.quote:Op maandag 12 december 2011 10:42 schreef Mallet het volgende:
[..]
Bedankt! Toch raar dat je dit niet op de website kan vinden en ze overal roepen dat je gewoon een potje van een x aantal euro's hebt en dat je rekeningen in kan blijven sturen totdat het op is.
Overigens zie ik Periodiek consult EUR 19,63.. Dat is gewoon huidig UPT tarief. Volgens mij nemen heel veel maatschappijen gewoon de lijst van 2011 over, of niet?
Bedankt. Ik zou iedereen aanraden om een screenshot te maken van de quote 'Wij vergoeden tot het 100% blabla' mocht het in de toekomst tot problemen leiden.quote:Op maandag 12 december 2011 10:39 schreef justhanna het volgende:
[..]
Bij deze: http://www.datafilehost.com/download-8a3eef4f.html
Alle codes zijn veranderd, wat dit jaar M59 was, wordt volgend jaar C214. Ik heb de lijst van FBTO vergeleken met De Friesland en de lijst met codes is hetzelfde, alleen vergoed FBTO op sommige punten wel (iets) meer dan De Friesland. Wel mis ik de "gewone" verdoving in de lijst.quote:Op maandag 12 december 2011 10:48 schreef Mallet het volgende:
Ik kom er sowieso niet helemaal uit. Als je de UPT tarieven van 2011 bekijkt he.. Dan mist er toch heel veel in hun overzicht? http://www.tandarts.nl/public/pdf/tarieven_2011.pdf ik bedoel waar zijn de M-codes?
Denk je dat je bezwaar kan maken dan, mochten ze niet tot 100% vergoeden?quote:Op maandag 12 december 2011 10:52 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Bedankt. Ik zou iedereen aanraden om een screenshot te maken van de quote 'Wij vergoeden tot het 100% blabla' mocht het in de toekomst tot problemen leiden.
De polisvoorwaarden zijn dan wel leidend, dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze je mogen misleiden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |