Ik ga morgen bellen naar Besured om even te checken of ik mezelf gewoon bij hun kan verzekeren als pas afgestudeerde. Daarnaast neem ik in dat geval ook gewoon aanvullend + tand, ik bedoel het kost echt niets in vergelijking met andere maatschappijen en die 230 euro voor een bril geeft voor mij de doorslag.quote:Op zondag 27 november 2011 20:46 schreef secondant het volgende:
die verzekering van Besured is wel erg mooi. Ben alleen benieuwd hoe ik de condooms moet gaan claimen. Bij mijn huidige verzekering (VGZ) moest dat via een linkje en kreeg je een door hen samengesteld pakket hier lijkt het erop dat ik zelf wat kan kopen en kan indienen of heb ik het mis?
ik keek gister naar het verschil tussen promovendum en besured en bij prmovendum staat echt onderwijsinstelling etc bij de studentenverzekering, bij besured staat hoogst genoten opleiding. Promovendum is voor studenten tm 25 jaar. Besured voor studenten en youing professionals (hoog afgestudeerden) tot 27 jaar. Ik vermoed dus dat je zolang je minimaal hbo/wo hebt afgerond en geen 27+ bent, je bij hen welkom bentquote:Op zondag 27 november 2011 21:19 schreef Mallet het volgende:
[..]
Ik ga morgen bellen naar Besured om even te checken of ik mezelf gewoon bij hun kan verzekeren als pas afgestudeerde. Daarnaast neem ik in dat geval ook gewoon aanvullend + tand, ik bedoel het kost echt niets in vergelijking met andere maatschappijen en die 230 euro voor een bril geeft voor mij de doorslag.
Zelfde hier. Al twijfel ik of 350 euro aan de tandarts wel voldoende is. Kom er elke controle wel af met tandplakverwijdering of een vulling van een gaatje. Én ik hoop dat je bij Besured niet vooruit hoeft te betalen bij de tandarts. Dat heb ik nu met ZK niet maar 167 piek terwijl je als student voor 108 piek bij Besured kan zitten is wel prettig.quote:Op zondag 27 november 2011 20:46 schreef secondant het volgende:
die verzekering van Besured is wel erg mooi. Ben alleen benieuwd hoe ik de condooms moet gaan claimen. Bij mijn huidige verzekering (VGZ) moest dat via een linkje en kreeg je een door hen samengesteld pakket hier lijkt het erop dat ik zelf wat kan kopen en kan indienen of heb ik het mis?
vooruitbetalen hoeft volgens mij niet altijd: Ik ben naar een zorgverlener geweest, maar ik heb nooit een rekening ontvangen. Hoe kan dat?quote:Op zondag 27 november 2011 21:36 schreef o.us het volgende:
[..]
Zelfde hier. Al twijfel ik of 350 euro aan de tandarts wel voldoende is. Kom er elke controle wel af met tandplakverwijdering of een vulling van een gaatje. Én ik hoop dat je bij Besured niet vooruit hoeft te betalen bij de tandarts. Dat heb ik nu met ZK niet maar 167 piek terwijl je als student voor 108 piek bij Besured kan zitten is wel prettig.
Iemand hier die dit kan antwoorden?
denk dat je dan met 350 euro n heel eind komt hoorquote:Op zondag 27 november 2011 21:36 schreef o.us het volgende:
[..]
Zelfde hier. Al twijfel ik of 350 euro aan de tandarts wel voldoende is. Kom er elke controle wel af met tandplakverwijdering of een vulling van een gaatje. Én ik hoop dat je bij Besured niet vooruit hoeft te betalen bij de tandarts. Dat heb ik nu met ZK niet maar 167 piek terwijl je als student voor 108 piek bij Besured kan zitten is wel prettig.
Iemand hier die dit kan antwoorden?
Ik heb dat ook wel eens gehad. gewoon een mail sturen dat je per ongeluk op aanmelden hebt geklikt terwijl je aan het zoeken was hoeveel de premie was en dat je de verzekering wilt anuleren. Dan is dat zeker geen probleem.quote:Op zondag 27 november 2011 21:49 schreef Mallet het volgende:
Ik moet dan alleen nog van FBTO af zien te komen. Volgens mij heb je gewoon 2 weken de tijd na het aanvragen om de verzekering schriftelijk weer te beëindigen. Morgen bij groen licht van Besured maar gelijk een e-mail sturen, dinsdag is het 2 weken geleden dat ik hem aanvroeg nml.
"U (verzekeringnemer) kunt een nieuw gesloten basisverzekering herroepen.quote:Op zondag 27 november 2011 21:50 schreef secondant het volgende:
[..]
Ik heb dat ook wel eens gehad. gewoon een mail sturen dat je per ongeluk op aanmelden hebt geklikt terwijl je aan het zoeken was hoeveel de premie was en dat je de verzekering wilt anuleren. Dan is dat zeker geen probleem.
Wat betreft de tandarts lijkt het me in ieder geval een verstandige keuze. Als je nu 276 euro aan premie betaald terwijl je er geen gebruik van maakt (en al zo lang het ook niet hebt gedaan). Daarnaast kan je voor medische kosten - in het buitenland - natuurlijk altijd een tijdelijke reisverzekering afsluiten met de optie medische kosten, ben je ook gedekt.quote:Op zondag 27 november 2011 21:54 schreef ex het volgende:
Bij Unive Zekur staat bij buitenland dat bij "Zekur gewoon" er geen kosten worden gedekt als je vervoerd moet worden uit het buitenland.. Waar moet ik dan aan denken? Gips vluchten enzo?
Ik had tot nu toe altijd Zekur + extra, maar ik heb hele sterkte tanden en kom eigenlijk nooit bij de dokter. Ik zit er dus aan te denken om de extra weg te doen, scheelt me 23,- per maand.
Ik ga 1x per jaar op vakantie, en dit is meestal Amerika/city trips. Er staat dat zorg op locatie wel wordt gedekt tegen Nederlands tarief. Bij extra 100%.
Wat denken jullie? De gok "waard" ik ben de afgelopen 5 jaar niet bij de dokter geweest.
Oh gaaf, dat wist ik niet! Dus bij me reisverzekering dus goed kijken.quote:Op zondag 27 november 2011 21:55 schreef Mallet het volgende:
[..]
Wat betreft de tandarts lijkt het me in ieder geval een verstandige keuze. Als je nu 276 euro aan premie betaald terwijl je er geen gebruik van maakt (en al zo lang het ook niet hebt gedaan). Daarnaast kan je voor medische kosten natuurlijk altijd een tijdelijke reisverzekering afsluiten met de optie medische kosten, ben je ook gedekt.
quote:Op zondag 27 november 2011 21:50 schreef secondant het volgende:
[..]
Ik heb dat ook wel eens gehad. gewoon een mail sturen dat je per ongeluk op aanmelden hebt geklikt terwijl je aan het zoeken was hoeveel de premie was en dat je de verzekering wilt anuleren. Dan is dat zeker geen probleem.
verder nog onverwachte dingen te horen gekregen ofzo?quote:Op maandag 28 november 2011 18:31 schreef Mallet het volgende:
Ik heb mezelf vandaag telefonisch aangemeld bij Besured. Ik val inderdaad onder de categorie young professional.
Ja correct. Ging verder allemaal heel makkelijk. Je moet dus wel je onderwijsinstelling opgeven waar je hebt gestudeerd, hoewel ik me afvraag of daar ook echt wat mee wordt gedaan..quote:Op maandag 28 november 2011 18:53 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
verder nog onverwachte dingen te horen gekregen ofzo?en wat is de definitie young professional? zoals ik dacht afgestudeerd hbm/wo en nog geen 27?
same here dus nogmaals, voorwaarden en premiebedrag klinken prima, ben benieuwdquote:Op maandag 28 november 2011 20:03 schreef Mallet het volgende:
[..]
Ja correct. Ging verder allemaal heel makkelijk. Je moet dus wel je onderwijsinstelling opgeven waar je hebt gestudeerd, hoewel ik me afvraag of daar ook echt wat mee wordt gedaan..
"Als u nog niet de 27e jarige leeftijd heeft bereikt, dan kunt u zich aanmelden voor de studentenzorgverzekering van Besured. U valt in dat geval dan onder Young professionals."
Ik ben maar gewoon voor the full package gegaan.
Basis 89,90
Aanvullend (met 230 euro per 2 jaar voor bril/lenzen indien je minimaal -3 of +3 hebt) 7,90
Tand (350 euro per jaar) 10,90
Totaal 108,70 met 220 eigen risico.
Goedkoper kan je het niet krijgen.
Als je je verstandskiezen laat trekken bij de tandarts = aanvullend.quote:Op zondag 27 november 2011 22:23 schreef blessed19 het volgende:
Ik heb een bril, maar verder geen spannende dingen. Halfjaarlijks tandarts alleen wat plak weghalen. Ik heb wel mijn verstandskiezen nog... Maar het eventuele trekken ervan zit toch in de basisverzekering?
Heb alleen nog een operatie + revalidatie die ik moet ondergaan, zal volgens jaar worden. Lijkt mij dat dat gewoon ziekenhuiskosten zullen zijn. Revalidatie houdt bij mij in dat ik weer opnieuw moet leren lopen, is dit ziekenhuis of toch fysio?
quote:Tot welke leeftijd kom ik in aanmerking voor een zorgverzekering bij Besured?
Besured is er voor studenten en young professionals van 18 tot 27 jaar.
Besured is trouwens niet de enige die toch aan leeftijdsdiscriminatie doet. Hoe kan het dat ze hier toch mee wegkomen?quote:Wat betekent acceptatieplicht?
Alle Nederlandse zorgverzekeraars zijn verplicht jou te accepteren voor het basispakket van de zorgverzekering, ongeacht je geslacht, leeftijd of gezondheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |