abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104896750
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 20:46 schreef secondant het volgende:
die verzekering van Besured is wel erg mooi. Ben alleen benieuwd hoe ik de condooms moet gaan claimen. Bij mijn huidige verzekering (VGZ) moest dat via een linkje en kreeg je een door hen samengesteld pakket hier lijkt het erop dat ik zelf wat kan kopen en kan indienen of heb ik het mis?
Ik ga morgen bellen naar Besured om even te checken of ik mezelf gewoon bij hun kan verzekeren als pas afgestudeerde. Daarnaast neem ik in dat geval ook gewoon aanvullend + tand, ik bedoel het kost echt niets in vergelijking met andere maatschappijen en die 230 euro voor een bril geeft voor mij de doorslag.
pi_104896957
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 21:19 schreef Mallet het volgende:

[..]

Ik ga morgen bellen naar Besured om even te checken of ik mezelf gewoon bij hun kan verzekeren als pas afgestudeerde. Daarnaast neem ik in dat geval ook gewoon aanvullend + tand, ik bedoel het kost echt niets in vergelijking met andere maatschappijen en die 230 euro voor een bril geeft voor mij de doorslag.
ik keek gister naar het verschil tussen promovendum en besured en bij prmovendum staat echt onderwijsinstelling etc bij de studentenverzekering, bij besured staat hoogst genoten opleiding. Promovendum is voor studenten tm 25 jaar. Besured voor studenten en youing professionals (hoog afgestudeerden) tot 27 jaar. Ik vermoed dus dat je zolang je minimaal hbo/wo hebt afgerond en geen 27+ bent, je bij hen welkom bent :) maar als je belt weet je t zeker ;)

ik ben iig overgestapt voor the full package :) (aanvullend en tanden 100% 350 euro) prima :)
pi_104897155
Ja dat van de hoogst genoten opleiding viel mij ook op inderdaad, dus dat zou prima zijn. Daarnaast vind ik het ook wel een fijn idee dat het onderdeel is van Avero Achmea, dan weet je dat er iig nog een groter concern achter zit aangezien ze dus iets van drie sites hebben waar je in principe bijna hetzelfde product kan afsluiten.
  zondag 27 november 2011 @ 21:36:10 #79
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_104897936
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 20:46 schreef secondant het volgende:
die verzekering van Besured is wel erg mooi. Ben alleen benieuwd hoe ik de condooms moet gaan claimen. Bij mijn huidige verzekering (VGZ) moest dat via een linkje en kreeg je een door hen samengesteld pakket hier lijkt het erop dat ik zelf wat kan kopen en kan indienen of heb ik het mis?
Zelfde hier. Al twijfel ik of 350 euro aan de tandarts wel voldoende is. Kom er elke controle wel af met tandplakverwijdering of een vulling van een gaatje. Én ik hoop dat je bij Besured niet vooruit hoeft te betalen bij de tandarts. Dat heb ik nu met ZK niet maar 167 piek terwijl je als student voor 108 piek bij Besured kan zitten is wel prettig.
Iemand hier die dit kan antwoorden?
Feyenoord Rotterdam
pi_104898361
quote:
14s.gif Op zondag 27 november 2011 21:36 schreef o.us het volgende:

[..]

Zelfde hier. Al twijfel ik of 350 euro aan de tandarts wel voldoende is. Kom er elke controle wel af met tandplakverwijdering of een vulling van een gaatje. Én ik hoop dat je bij Besured niet vooruit hoeft te betalen bij de tandarts. Dat heb ik nu met ZK niet maar 167 piek terwijl je als student voor 108 piek bij Besured kan zitten is wel prettig.
vooruitbetalen hoeft volgens mij niet altijd: Ik ben naar een zorgverlener geweest, maar ik heb nooit een rekening ontvangen. Hoe kan dat?
Veel zorgverleners dienen rekeningen rechtstreeks in bij de zorgverzekeraar. Dit is de reden dat je geen rekening ontvangt van de zorgverlener. Zo heb je er zelf geen omkijken naar. Wel zo handig.

Dus als je tandarts een contract heeft met Menzis (en dat zijn er heel veel) dan zie de rekening niet eens waarschijnlijk. En 350 euro voor tand is echt meer dan voldoende als je geen kronen moet hebben. Zelfs een wortelkanaal behandeling past nog wel binnen deze kaders :)
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_104898397
quote:
14s.gif Op zondag 27 november 2011 21:36 schreef o.us het volgende:

[..]

denk dat je dan met 350 euro n heel eind komt hoor :)

en wat ik gelezen heb is het een natura verzekering dus in meeste gevallen wordt er aan de zorgverlener uitgekeerd en krijg jij achteraf de rekening
pi_104898617
Er zijn toch ook heel veel tandartsen die werken met bedrijven zoals Fa-Med die voor de afwikkeling van de rekening zorgen? Vaak sturen die door naar je zorgverzekeraar en vervolgens hoor je vanzelf of je een eigen bijdrage o.i.d. moet betalen.

Ik vind 350 euro persoonlijk een prima bedrag. Mogen de kosten hoger uitvallen, wat ik niet verwacht, neem ik dat gewoon voor eigen rekening. Ik zou mezelf op dit moment iig niet hoger verzekeren.
pi_104898674
ik had bij cz jongeren aanvullend 75% tot 450, 250 zoals bij n gros van de tandartsverzekeringen had ik wel n beetje mwahmwah bij maar 350 met deze maandpremie, dikke prima :)
pi_104898861
Ik moet dan alleen nog van FBTO af zien te komen. Volgens mij heb je gewoon 2 weken de tijd na het aanvragen om de verzekering schriftelijk weer te beëindigen. Morgen bij groen licht van Besured maar gelijk een e-mail sturen, dinsdag is het 2 weken geleden dat ik hem aanvroeg nml.
pi_104898952
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 21:49 schreef Mallet het volgende:
Ik moet dan alleen nog van FBTO af zien te komen. Volgens mij heb je gewoon 2 weken de tijd na het aanvragen om de verzekering schriftelijk weer te beëindigen. Morgen bij groen licht van Besured maar gelijk een e-mail sturen, dinsdag is het 2 weken geleden dat ik hem aanvroeg nml.
Ik heb dat ook wel eens gehad. gewoon een mail sturen dat je per ongeluk op aanmelden hebt geklikt terwijl je aan het zoeken was hoeveel de premie was en dat je de verzekering wilt anuleren. Dan is dat zeker geen probleem.
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_104899069
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 21:50 schreef secondant het volgende:

[..]

Ik heb dat ook wel eens gehad. gewoon een mail sturen dat je per ongeluk op aanmelden hebt geklikt terwijl je aan het zoeken was hoeveel de premie was en dat je de verzekering wilt anuleren. Dan is dat zeker geen probleem.
"U (verzekeringnemer) kunt een nieuw gesloten basisverzekering herroepen.
U kunt de basisverzekering binnen 14 dagen na ontvangst van uw polisblad schriftelijk of per e-mail zonder opgaaf van redenen beëindigen."

Kijk precies zoals ik dacht.
  zondag 27 november 2011 @ 21:54:08 #87
189961 ex
aperture science
pi_104899147
Bij Unive Zekur staat bij buitenland dat bij "Zekur gewoon" er geen kosten worden gedekt als je vervoerd moet worden uit het buitenland.. Waar moet ik dan aan denken? Gips vluchten enzo?

Ik had tot nu toe altijd Zekur + extra, maar ik heb hele sterkte tanden en kom eigenlijk nooit bij de dokter. Ik zit er dus aan te denken om de extra weg te doen, scheelt me 23,- per maand.

Ik ga 1x per jaar op vakantie, en dit is meestal Amerika/city trips. Er staat dat zorg op locatie wel wordt gedekt tegen Nederlands tarief. Bij extra 100%.

Wat denken jullie? De gok "waard" ik ben de afgelopen 5 jaar niet bij de dokter geweest.
The cake is a lie!
pi_104899248
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 21:54 schreef ex het volgende:
Bij Unive Zekur staat bij buitenland dat bij "Zekur gewoon" er geen kosten worden gedekt als je vervoerd moet worden uit het buitenland.. Waar moet ik dan aan denken? Gips vluchten enzo?

Ik had tot nu toe altijd Zekur + extra, maar ik heb hele sterkte tanden en kom eigenlijk nooit bij de dokter. Ik zit er dus aan te denken om de extra weg te doen, scheelt me 23,- per maand.

Ik ga 1x per jaar op vakantie, en dit is meestal Amerika/city trips. Er staat dat zorg op locatie wel wordt gedekt tegen Nederlands tarief. Bij extra 100%.

Wat denken jullie? De gok "waard" ik ben de afgelopen 5 jaar niet bij de dokter geweest.
Wat betreft de tandarts lijkt het me in ieder geval een verstandige keuze. Als je nu 276 euro aan premie betaald terwijl je er geen gebruik van maakt (en al zo lang het ook niet hebt gedaan). Daarnaast kan je voor medische kosten - in het buitenland - natuurlijk altijd een tijdelijke reisverzekering afsluiten met de optie medische kosten, ben je ook gedekt.
  zondag 27 november 2011 @ 21:58:03 #89
189961 ex
aperture science
pi_104899370
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 21:55 schreef Mallet het volgende:

[..]

Wat betreft de tandarts lijkt het me in ieder geval een verstandige keuze. Als je nu 276 euro aan premie betaald terwijl je er geen gebruik van maakt (en al zo lang het ook niet hebt gedaan). Daarnaast kan je voor medische kosten natuurlijk altijd een tijdelijke reisverzekering afsluiten met de optie medische kosten, ben je ook gedekt.
Oh gaaf, dat wist ik niet! Dus bij me reisverzekering dus goed kijken.
Ja, ik ben in de afgelopen 5 jaar niet naar de dokter geweest en 2 weken geleden voor het eerst naar de tandarts (jaja, in 5 jaar.. dom ik weet het) ik had geen gaatjes, 1 vulling moest vervangen worden en een beschadiging gerepareerd.. Koste 220,- dat had ik dus beter uit me eigen zak kunnen betalen. Verder zei de tandarts dat ik 1x per jaar op controle moet komen en vaker niet, en dat ik een sterk gebid had.

Thanks voor de info!
The cake is a lie!
pi_104901045
Ik heb een bril, maar verder geen spannende dingen. Halfjaarlijks tandarts alleen wat plak weghalen. Ik heb wel mijn verstandskiezen nog... Maar het eventuele trekken ervan zit toch in de basisverzekering?

Heb alleen nog een operatie + revalidatie die ik moet ondergaan, zal volgens jaar worden. Lijkt mij dat dat gewoon ziekenhuiskosten zullen zijn. Revalidatie houdt bij mij in dat ik weer opnieuw moet leren lopen, is dit ziekenhuis of toch fysio?
pi_104904525
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 21:50 schreef secondant het volgende:

[..]

:')

Dan heb je alles ingevuld (inclusief BSN) en op akkoord geklikt en dan was je alleen op zoek naar de premie....als dat écht zo zou zijn, zou je handelingsonbekwaam moeten worden verklaard...
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  maandag 28 november 2011 @ 00:39:34 #92
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_104908142
Het tabelletje klopt niet. De Unive Zekur is namelijk duurder dan die van de FBTO bij 200 euro eigen risico.

Vooralsnog is FBTO het goedkoopste voor mij.
pi_104931258
Ik heb mezelf vandaag telefonisch aangemeld bij Besured. Ik val inderdaad onder de categorie young professional :P.
pi_104932260
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 18:31 schreef Mallet het volgende:
Ik heb mezelf vandaag telefonisch aangemeld bij Besured. Ik val inderdaad onder de categorie young professional :P.
verder nog onverwachte dingen te horen gekregen ofzo? :) en wat is de definitie young professional? zoals ik dacht afgestudeerd hbm/wo en nog geen 27?
pi_104936434
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 18:53 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

verder nog onverwachte dingen te horen gekregen ofzo? :) en wat is de definitie young professional? zoals ik dacht afgestudeerd hbm/wo en nog geen 27?
Ja correct. Ging verder allemaal heel makkelijk. Je moet dus wel je onderwijsinstelling opgeven waar je hebt gestudeerd, hoewel ik me afvraag of daar ook echt wat mee wordt gedaan..

"Als u nog niet de 27e jarige leeftijd heeft bereikt, dan kunt u zich aanmelden voor de studentenzorgverzekering van Besured. U valt in dat geval dan onder Young professionals."

Ik ben maar gewoon voor the full package gegaan.
Basis 89,90
Aanvullend (met 230 euro per 2 jaar voor bril/lenzen indien je minimaal -3 of +3 hebt) 7,90
Tand (350 euro per jaar) 10,90
Totaal 108,70 met 220 eigen risico.

Goedkoper kan je het niet krijgen.
pi_104936874
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 20:03 schreef Mallet het volgende:

[..]

Ja correct. Ging verder allemaal heel makkelijk. Je moet dus wel je onderwijsinstelling opgeven waar je hebt gestudeerd, hoewel ik me afvraag of daar ook echt wat mee wordt gedaan..

"Als u nog niet de 27e jarige leeftijd heeft bereikt, dan kunt u zich aanmelden voor de studentenzorgverzekering van Besured. U valt in dat geval dan onder Young professionals."

Ik ben maar gewoon voor the full package gegaan.
Basis 89,90
Aanvullend (met 230 euro per 2 jaar voor bril/lenzen indien je minimaal -3 of +3 hebt) 7,90
Tand (350 euro per jaar) 10,90
Totaal 108,70 met 220 eigen risico.

Goedkoper kan je het niet krijgen.
same here dus nogmaals, voorwaarden en premiebedrag klinken prima, ben benieuwd
pi_104936956
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 22:23 schreef blessed19 het volgende:
Ik heb een bril, maar verder geen spannende dingen. Halfjaarlijks tandarts alleen wat plak weghalen. Ik heb wel mijn verstandskiezen nog... Maar het eventuele trekken ervan zit toch in de basisverzekering?

Heb alleen nog een operatie + revalidatie die ik moet ondergaan, zal volgens jaar worden. Lijkt mij dat dat gewoon ziekenhuiskosten zullen zijn. Revalidatie houdt bij mij in dat ik weer opnieuw moet leren lopen, is dit ziekenhuis of toch fysio?
Als je je verstandskiezen laat trekken bij de tandarts = aanvullend.
Als je je verstandskiezen laat trekken bij de kaakchirurg (bijvoorbeeld wanneer de tandarts ze zelf niet kan verwijderen i.v.m. bijvoorbeeld operatief verwijderen = basis en vergeet dan je eigen risico niet.

Je operatie en revalidatie kan je niet zo gemakkelijk beantwoorden. Je moet daarvoor echt even precies het behandelplan opvragen. Het kan bijvoorbeeld zijn dat je na de revalidatie nog een machtiging krijgt van een jaar voor chronische fysiotherapie en dan heb je vaak gedeelte aanvullend en volgend jaar vanaf de 21ste behandeling basis.. Maar goed dat is dus maar speculeren nu.
  maandag 28 november 2011 @ 22:47:55 #98
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_104948302
Hmm..misschien kan iemand mij hier wat op weg helpen.
Ik val dit jaar nog onder CZ Collectief dankzij m'n vader (Natura Polis+Tandarts collectief+Top collectief). (=141,19 pm)
Nu moet ik dus uit het collectief gebeuren. Wel kan ik via m'n eigen werk een collectieve zorgverzekering via Menzis afsluiten.

Wat belangrijk is:
Veel fysio ivm Bechterew. Echt gewoon zo veel mogelijk. Kans bestaat dat ik ook een tijd medische trainings therapie ervoor krijg. (dit vergoed Menzis bv niet meende ik te lezen)
Tandarts: Geen problemen daar, nooit een gaatje of wat dan ook gehad. Gewoon (half)jaarlijkse controle.

Boom-bos gevalletje hier :X
pi_104950000
Let wel: collectief is niet altijd voordelig. Vaak maakt het een "dure" verzekering betaalbaarder, maar houd er ook rekening mee dat je die korting meteen kwijt bent als je van baan verandert.

Zie dit overzicht voor fysiotherapievergoedingen per verzekeraar. Een tandartsverzekering lijkt me niet echt zinvol in jouw geval dus daar zou ik niet in het bijzonder op letten (als het toevallig bij een aanvullende verzekering in zit die je toch al wilde i.v.m. fysio is het natuurlijk mooi meegenomen).
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_104951784
Besured ziet er inderdaad aantrekkelijk uit.

Wel grappig,
quote:
Tot welke leeftijd kom ik in aanmerking voor een zorgverzekering bij Besured?
Besured is er voor studenten en young professionals van 18 tot 27 jaar.
quote:
Wat betekent acceptatieplicht?
Alle Nederlandse zorgverzekeraars zijn verplicht jou te accepteren voor het basispakket van de zorgverzekering, ongeacht je geslacht, leeftijd of gezondheid.
Besured is trouwens niet de enige die toch aan leeftijdsdiscriminatie doet. Hoe kan het dat ze hier toch mee wegkomen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')