abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 april 2012 @ 14:10:46 #251
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_109803300
Zal ik een apart topic hiervoor openen of niet?
Als ik gelijk heb (en dat denk ik uiteraard) dan zit Ditzo best een beetje (boel) fout.

Geen of gedeeltelijke vermelding
- van restrictieve voorwaarden bij bepaalde zorg, bijv fysiotherapie.
- van limitering vergoeding tot markt conform tarief bij ongecontracteerde zorg

Verder niet eenduidig: bv wel vermelding restrictieve voorwaarden/maximaal bedrag per behandeling bij andere zorg bijv. Alternatieve Geneeswijze.
  zaterdag 21 april 2012 @ 20:43:12 #252
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110608041
Poef! :s)

[ Bericht 78% gewijzigd door Viking84 op 21-04-2012 20:54:05 ]
Niet meer actief op Fok!
  zondag 22 april 2012 @ 20:26:54 #253
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_110645626
poef?
  maandag 23 april 2012 @ 16:21:03 #254
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110678966
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 20:26 schreef leolinedance het volgende:
poef?
Ja ik had een vraag, maar had even later het antwoord op die vraag al ;).
Niet meer actief op Fok!
  † In Memoriam † vrijdag 27 april 2012 @ 21:17:14 #255
25682 2cv
Niet subtiel
pi_110878120
Ik wil uitvinden of ik iets van autisme ofzo heb. Ik ben hiervoor al bij de huisarts geweest en die heeft me doorverwezen naar een psychiater. Maar nu kom ik er niet achter of een vervolgonderzoek bij een psychiater door de zorgverzekeraar vergoed wordt.

Ik ben verzekerd bij de FBTO, met zo min mogelijk (geen) extra modules. De premie per maand is ¤96,75. Als mijn verzekering zoals die nu is het onderzoek (een behandeling zal er niet zijn) niet vergoedt, kan ik dan 1 of andere module aanzetten waardoor het wel vergoed wordt ?

Ik heb zelf uiteraard al gekeken maar ik kom er niet uit.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_110892472
FBTO hanteert een wachttijd van (geloof ik) een halfjaar voor deze aanvullende module als je hem niet bij het afsluiten hebt genomen. Bel ze anders even.
  † In Memoriam † dinsdag 8 mei 2012 @ 21:29:00 #257
25682 2cv
Niet subtiel
pi_111308417
Ik heb ze gemaild. Het antwoord lijkt computergegenereerd ( :r ) maar het klopt inhoudelijk wel.

quote:
Beste meneer 2cv,

Bedankt voor uw e-mail. Hierin informeert u naar de vergoeding van eerstelijns psychologische zorg. Graag help ik u verder.

Krijgt u een vergoeding voor eerstelijns psychologische zorg?

Dit krijgt u vergoedt uit de basisverzekering. Hiervoor geldt:

- U bent doorverwezen door uw huisarts of bedrijfsarts.

- De zorgverlener is een GezondheidsZorg psycholoog (GZ-psycholoog) of klinisch psycholoog met een BIG-registratie.

- Wij vergoeden 5 zittingen per kalenderjaar.

- Heeft uw zorgverlener een contract afgesloten? Dan vergoeden wij uw nota volledig op de eigen bijdrage na. Kijk op Zorgzoeker voor een zorgverlener bij u in de buurt.

- Heeft uw zorgverlener geen contract afgesloten? Dan vergoeden wij maximaal ¤ 57,- per zitting. De kosten die boven dit bedrag uitkomen zijn voor eigen rekening.

Heeft u de Module Therapieën? Nee
Dan heeft u aanvullend op de basisverzekering, recht op een vergoeding van 7 zittingen per kalenderjaar. Hiervoor gelden dezelfde voorwaarden.

U betaalt een eigen bijdrage
Deze is ¤ 20,- per zitting. Dit geldt voor zowel gecontracteerde als ongecontracteerde zorg.

Uw eigen risico is ¤ 220,- per jaar

Dit is uw eigen risico van de basisverzekering. Houdt u daar rekening mee?

Ga ik toch wel overheen i.v.m. andere problemen dus dat is niet interessant.

Kunnen we nog iets voor u doen?

Heeft u nog vragen? Stuur dan een e-mail naar uitkeringen.zorg@fbto.nl of typ uw vraag bij `Zoek¿ op fbto.nl. Bellen kan ook: (058) XXXXXX. U bereikt ons op maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur.

Vriendelijke groet,

Mevrouw van de FBTO

FBTO Zorg
Maar de psycholoog mailt het volgende:

quote:
Beste meneer 2cv,

U bent welkom in mijn praktijk. Ik kan kijken wat er aan de hand is, en welke hulp eventueel nodig is.

Ik nodig u uit voor een afspraak op

donderdag datum en tijd

Het gesprek vindt plaats in mijn praktijk aan de straatnaam, huisnummer en plaatsnaam. De ingang is aan de waterzijde (straatnaam). U kunt uw auto of fiets voor de deur op de stoep parkeren. De praktijk is op loopafstand van NS station plaatsnaam.

Wilt u een identiteitsbewijs meenemen? Dat moet u laten zien bij de inschrijving. Een verwijsbrief is noodzakelijk voor vergoeding van de behandeling door de verzekering.
Verder wil ik u wijzen op de eigen bijdrage die dit jaar is ingevoerd voor behandelingen in de geestelijke gezondheidszorg. Mijn praktijk is een tweedelijns instelling. Dat betekent dat u voor onderzoek en behandeling tot 100 minuten een eigen bijdrage van ¤100,- aan uw verzekeraar moet betalen. Voor onderzoek en behandeling langer dan 200 minuten betaalt u ¤200,-. Daarnaast geldt een eigen risico. Meer informatie kunt u krijgen bij uw zorgverzekeraar.

Met vriendelijke groet,

Voornaam en Achternaam
psychiater
Que :? Eerst kost het ¤20,- en dan plotseling ¤100,- of ¤200,- :?

En hoe zit het als het onderzoek en behandeling b.v. 150 minuten duurt ? Is het dan gratis ? :P
pi_111308669
Eerstelijns in je mail naar zorgverzekering
Tweedelijns in de mail van je toekomstige psychiater.

Daar zit verschil in. Tweedelijnspsycholoog zit idd een eigen risico op van 200 euro per jaar.
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
  † In Memoriam † vrijdag 11 mei 2012 @ 00:35:15 #259
25682 2cv
Niet subtiel
pi_111404489
Oeps :@

En er is geen manier om onder dat eigen risico uit te komen ?

Overigens, mijn standaard eigen risico van ¤220,- ben ik zowieso wel kwijt. Zoals ik het lees/begrijp ben ik dit jaar dus minimaal ¤320,- kwijt. Klopt dat ?
  † In Memoriam † vrijdag 11 mei 2012 @ 17:17:56 #260
25682 2cv
Niet subtiel
pi_111426666
Ik he het uitgevonden: de eigen bijdrage voor de 2e lijns psychologische zorg komt boven op mijn eigen risico. Ik ben dit jaar dus minimaal ¤320,- kwijt :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')