Ik heb ze gemaild. Het antwoord lijkt computergegenereerd (

) maar het klopt inhoudelijk wel.
quote:
Beste meneer 2cv,
Bedankt voor uw e-mail. Hierin informeert u naar de vergoeding van eerstelijns psychologische zorg. Graag help ik u verder.
Krijgt u een vergoeding voor eerstelijns psychologische zorg?
Dit krijgt u vergoedt uit de basisverzekering. Hiervoor geldt:
- U bent doorverwezen door uw huisarts of bedrijfsarts.
- De zorgverlener is een GezondheidsZorg psycholoog (GZ-psycholoog) of klinisch psycholoog met een BIG-registratie.
- Wij vergoeden 5 zittingen per kalenderjaar.
- Heeft uw zorgverlener een contract afgesloten? Dan vergoeden wij uw nota volledig op de eigen bijdrage na. Kijk op Zorgzoeker voor een zorgverlener bij u in de buurt.
- Heeft uw zorgverlener geen contract afgesloten? Dan vergoeden wij maximaal ¤ 57,- per zitting. De kosten die boven dit bedrag uitkomen zijn voor eigen rekening.
Heeft u de Module Therapieën? Nee
Dan heeft u aanvullend op de basisverzekering, recht op een vergoeding van 7 zittingen per kalenderjaar. Hiervoor gelden dezelfde voorwaarden.
U betaalt een eigen bijdrage
Deze is ¤ 20,- per zitting. Dit geldt voor zowel gecontracteerde als ongecontracteerde zorg.
Uw eigen risico is ¤ 220,- per jaar
Dit is uw eigen risico van de basisverzekering. Houdt u daar rekening mee?
Ga ik toch wel overheen i.v.m. andere problemen dus dat is niet interessant.
Kunnen we nog iets voor u doen?
Heeft u nog vragen? Stuur dan een e-mail naar uitkeringen.zorg@fbto.nl of typ uw vraag bij `Zoek¿ op fbto.nl. Bellen kan ook: (058) XXXXXX. U bereikt ons op maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur.
Vriendelijke groet,
Mevrouw van de FBTO
FBTO Zorg
Maar de psycholoog mailt het volgende:
quote:
Beste meneer 2cv,
U bent welkom in mijn praktijk. Ik kan kijken wat er aan de hand is, en welke hulp eventueel nodig is.
Ik nodig u uit voor een afspraak op
donderdag datum en tijd
Het gesprek vindt plaats in mijn praktijk aan de straatnaam, huisnummer en plaatsnaam. De ingang is aan de waterzijde (straatnaam). U kunt uw auto of fiets voor de deur op de stoep parkeren. De praktijk is op loopafstand van NS station plaatsnaam.
Wilt u een identiteitsbewijs meenemen? Dat moet u laten zien bij de inschrijving. Een verwijsbrief is noodzakelijk voor vergoeding van de behandeling door de verzekering.
Verder wil ik u wijzen op de eigen bijdrage die dit jaar is ingevoerd voor behandelingen in de geestelijke gezondheidszorg. Mijn praktijk is een tweedelijns instelling. Dat betekent dat u voor onderzoek en behandeling tot 100 minuten een eigen bijdrage van ¤100,- aan uw verzekeraar moet betalen. Voor onderzoek en behandeling langer dan 200 minuten betaalt u ¤200,-. Daarnaast geldt een eigen risico. Meer informatie kunt u krijgen bij uw zorgverzekeraar.
Met vriendelijke groet,
Voornaam en Achternaam
psychiater
Que

Eerst kost het ¤20,- en dan plotseling ¤100,- of ¤200,-
En hoe zit het als het onderzoek en behandeling b.v. 150 minuten duurt ? Is het dan gratis ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/