abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105362776
quote:
Ik heb deze vraag eerder per e-mail gesteld.. Week of twee geleden. Hieronder het antwoord van FBTO:

"UPT tarieven
In het kalenderjaar mogen tandartsen vrije tarieven hanteren van de overheid. De FBTO ziektekostenverzekering heeft ervoor gekozen om voor de UPT codes vaste tarieven te hanteren. Deze tarievenlijst wordt op korte termijn getoond op de FBTO site."

Dus niets 100% vergoeding tot je gekozen bedrag. Werkt bij Besured overigens ook zo.
Het zal vast zijn zoals jij zegt, maar eigenlijk is dat wel raar, omdat bij de uitleg van de tandartsverzekering toch duidelijk staat:

"De rekeningen van de tandarts en mondhygiëniste worden tot 100% vergoed tot aan het gekozen bedrag. U ontvangt na het indienen van uw tandartsrekening het volledige bedrag dat op deze rekening staat. Dat blijft FBTO doen tot uw gekozen maximale jaarlijkse vergoeding is bereikt."

Ik zal FBTO morgen zelf even een mailtje sturen, want eigenlijk zegt bovenstaande tekst iets anders dan wat jij als antwoord hebt gekregen.
pi_105364280
Iemand al afgelopen jaar eens gezeur gehad dat je zorg moest hebben, maar daarvoor net niet dat aanvullende pakket had?

Lijkt mij vreselijk, dat ik van de trap af pleur, mn arm breek en dan net die fysio niet vergoed krijg :{ Of je halve bek een kerkhof raakt door zo'n val en je orthodontische hulp nodig hebt... :{

Natuurlijk, je bent het nooit van plan, maar ongelukken en ziektes plannen zich nu eenmaal niet :{

Denk aan Ditzo met Tandarts, omdat ik afgelopen jaar niet gegaan ben bij de tandarts, maar wel last heb van terugtrekkend tandvlees. Hiervoor zou nog een behandeling plaatsvinden bij de mondhygieniste. En ik een controle moet krijgen en dan misschien wel gaatjes gevuld moet worden of zelfs een wortelkanaal.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  Eindredactie Games vrijdag 9 december 2011 @ 10:04:19 #253
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_105368621
Wie heeft er al een collectiviteit gevonden die zoveel mogelijk bespaard bij ZilverenKruis? Mijn Metro collectiviteit bestaat helaas niet meer :(
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_105371796
Ik heb een aanvullende verzekering laten vallen en doorgegeven maar nog niks gehoord van mijn Zorgverzekeraar. :{ Is dat normaal of moeten ze dit bevestigen? :? Ik overweeg trouwens als ik niks voor begin volgende week maandag hoor over te stappen naar een andere zorgverzekeraar die meer biedt voor iets minder geld. :Y
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_105372353
Ik overweeg nu de basisverzekering van Ditzo. Zitten daar nog haken of ogen aan?

(vind het wel handig, omdat ik mn andere verzekeringen ook bij Ditzo heb).
pi_105372393
Ik ga ook maar naar Besured. Betaal dan 5 euro meer tov takecarenow waar ik geeneens een tandartsverzekering heb. Krijg gelukkig wel 230 euro aan brillen en lenzen vergoed.

Heb daar overigens wel een vraagje over. Ik koop mijn lenzen altijd via internet bij toplenzen.nl.
Bij Agis (takecarenow) kon ik die altijd zonder problemen declareren. Zit daar bij Besured en andere verzekeringsmaatschappijen nog verschil in?

Ander punt is dat je bij toplenzen klantenkorting krijgt bij na 5 keer lenzen te hebben besteld. Je krijgt dan namelijk bij aankoop van 2 x 6 paar lenzen er nog eens 6 paar gratis bij. Zou ik dat gewoon in één keer kunnen declareren?
pi_105372528
Dit jaar overstappen naar Zekur denk ik. Scheelt toch een aardig bedrag.
pi_105384941
Ik zit bij CZ, incl. aanvullende verzekeringen kom ik voor 2012 op ongeveer 130 euro per maand . En zij hebben een fantastische service voor als je in het buitenland medische kosten maakt . Een absolute aanrader !
pi_105390657
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 december 2011 11:50 schreef rubje het volgende:
Ik heb een aanvullende verzekering laten vallen en doorgegeven maar nog niks gehoord van mijn Zorgverzekeraar. :{ Is dat normaal of moeten ze dit bevestigen? :? Ik overweeg trouwens als ik niks voor begin volgende week maandag hoor over te stappen naar een andere zorgverzekeraar die meer biedt voor iets minder geld. :Y
Je zult inderdaad een nieuw polisblad moeten ontvangen. Zelf sturen wij gewoon per post (even afhankelijk van het product) een nieuwe polis en/of zetten we de nieuwe online in de inlogomgeving.

Overigens is het bij veel verzekeringsmaatschappijen - begrijpelijk - heel erg druk op dit moment en kan het administratief allemaal wat langer duren dan normaal. Denk dat je toch wel met 10 werkdagen rekening moet houden qua verwerkingstijd.
pi_105390819
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 00:21 schreef justhanna het volgende:

[..]

Het zal vast zijn zoals jij zegt, maar eigenlijk is dat wel raar, omdat bij de uitleg van de tandartsverzekering toch duidelijk staat:

"De rekeningen van de tandarts en mondhygiëniste worden tot 100% vergoed tot aan het gekozen bedrag. U ontvangt na het indienen van uw tandartsrekening het volledige bedrag dat op deze rekening staat. Dat blijft FBTO doen tot uw gekozen maximale jaarlijkse vergoeding is bereikt."

Ik zal FBTO morgen zelf even een mailtje sturen, want eigenlijk zegt bovenstaande tekst iets anders dan wat jij als antwoord hebt gekregen.
Ik ben benieuwd wat je als antwoord krijgt aangezien in de verzekeringsvoorwaarden 2012 staat dat je vergoeding krijgt a.d.v. het UPT tarief. Voordat ik deze e-mail kreeg heb ik per telefoon geïnformeerd en daar kreeg ik inderdaad hetzelfde verhaal - na enig uitzoekwerk - als die 100% vergoeding ongeacht behandeling/frequentie. Maar dat was zo'n onzeker antwoord dat ik dus die e-mail ook nog had gestuurd.
pi_105393592
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 20:24 schreef Mallet het volgende:

Overigens is het bij veel verzekeringsmaatschappijen - begrijpelijk - heel erg druk op dit moment en kan het administratief allemaal wat langer duren dan normaal. Denk dat je toch wel met 10 werkdagen rekening moet houden qua verwerkingstijd.
Behoorlijk irritant, moet ik zeggen. Via VeCoZo krijgt iedereen het gewoon heel snel binnen. VGZ heeft nog langer vertraging momenteel. (die zijn bezig met de opzeggingen van 20-25 november...)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_105406872
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 12:12 schreef Asgard het volgende:
Dit jaar overstappen naar Zekur denk ik. Scheelt toch een aardig bedrag.
Let wel op dat Zekur maar een zeer beperkt aantal ziekenhuizen voledig vergoed. Er zijn verzekeringen die ongeveer even duur zijn en niet dat soort rare voorwaarden hebben.

quote:
Van de zekur site:
Univé heeft voor de verzekerden van ZEKUR afspraken gemaakt met meerdere ziekenhuizen. Deze ziekenhuizen zijn geselecteerd op basis van hun kwaliteit en ligging.
Zorg is voor jou altijd dichtbij, want ZEKUR heeft in elke provincie ten minste één ziekenhuis gecontracteerd! Voor planbare ziekenhuiszorg maak je gebruik van de door ZEKUR gecontracteerde ziekenhuizen. Ga je voor planbare zorg naar een ander ziekenhuis, dan brengt ZEKUR 20% van de kosten bij je in rekening (tot maximaal ¤ 500,- per verzekerde per kalenderjaar).

De volgende ziekenhuizen zijn door ZEKUR gecontracteerd tot ten minste 31 december 2012:

UMCG Groningen
OLVG Amsterdam
Isala Klinieken Zwolle
Flevoziekenhuis Almere
Nij Smellinghe Drachten
UMC Radboud Nijmegen
Maastricht UMC+ Maastricht
Haga Ziekenhuis Den Haag
Ikazia Ziekenhuis Rotterdam
Rijnland Ziekenhuis Leiderdorp
TweeSteden Ziekenhuis Tilburg
Ziekenhuis Bethesda Hoogeveen
Medisch Spectrum Twente Enschede
St. Antonius Ziekenhuis Nieuwegein en Utrecht
Maxima Medisch Centrum Eindhoven/Veldhoven
Ziekenhuis Zeeuws Vlaanderen te Terneuzen, Oostburg en Hulst

[ Bericht 0% gewijzigd door pvc op 10-12-2011 03:34:16 ]
pi_105407626
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 december 2011 21:11 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Behoorlijk irritant, moet ik zeggen. Via VeCoZo krijgt iedereen het gewoon heel snel binnen. VGZ heeft nog langer vertraging momenteel. (die zijn bezig met de opzeggingen van 20-25 november...)
Aanmeldingen idem. Als ik zie wat voor werkvoorraden er zijn op dit moment.
pi_105407843
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 08:21 schreef Mallet het volgende:

[..]

Aanmeldingen idem. Als ik zie wat voor werkvoorraden er zijn op dit moment.
Wat valt er te vertragen aan aanmeldingen :?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_105407948
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 december 2011 09:04 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Wat valt er te vertragen aan aanmeldingen :?
Nou die aanmeldingen moeten toch verwerkt worden; niet alles gaat automatisch.. Vooral aanmeldingen waarbij mensen niet de NL nationaliteit hebben duren langer aangezien er dan aanvullende informatie moet worden aangeleverd.. En sowieso een aantal checks die worden gedaan na de aanmelding.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mallet op 10-12-2011 09:30:26 ]
pi_105408848
quote:
5s.gif Op vrijdag 9 december 2011 01:12 schreef Godshand het volgende:
Iemand al afgelopen jaar eens gezeur gehad dat je zorg moest hebben, maar daarvoor net niet dat aanvullende pakket had?

Lijkt mij vreselijk, dat ik van de trap af pleur, mn arm breek en dan net die fysio niet vergoed krijg :{ Of je halve bek een kerkhof raakt door zo'n val en je orthodontische hulp nodig hebt... :{

Natuurlijk, je bent het nooit van plan, maar ongelukken en ziektes plannen zich nu eenmaal niet :{

Denk aan Ditzo met Tandarts, omdat ik afgelopen jaar niet gegaan ben bij de tandarts, maar wel last heb van terugtrekkend tandvlees. Hiervoor zou nog een behandeling plaatsvinden bij de mondhygieniste. En ik een controle moet krijgen en dan misschien wel gaatjes gevuld moet worden of zelfs een wortelkanaal.
Tja, dat is de prijs die je betaalt als je het niet goed onderzoekt en klakeloos aanneemt dat alles hetzelfde blijft.
Hoeveel mensen ik wel niet uitgelachen hebt die zeiden dat de kaakchirurg niet in het basispakket zat, dat je tandartsverzekering niet uitbetaald als je niet elk jaar naar de controle gaat, dan ook het aanvullende pakket een eigen risico heeft, en zo kan ik nog wel doorgaan. En dat ook maar vol stug blijven houden he?
Soms best zielig, maar wel eigen schuld.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_105408884
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 10:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Tja, dat is de prijs die je betaalt als je het niet goed onderzoekt en klakeloos aanneemt dat alles hetzelfde blijft.
Hoeveel mensen ik wel niet uitgelachen hebt die zeiden dat de kaakchirurg niet in het basispakket zat, dat je tandartsverzekering niet uitbetaald als je niet elk jaar naar de controle gaat, dan ook het aanvullende pakket een eigen risico heeft, en zo kan ik nog wel doorgaan. En dat ook maar vol stug blijven houden he?
Soms best zielig, maar wel eigen schuld.
Ik vind dat ook zo vermoeiend.. Ik spreek zoveel mensen die maar klagen dat het zo ingewikkeld en lastig is. Het is gewoon laksheid. Ik bedoel neem even een uurtje om de polisvoorwaarden door te lezen en je bent helemaal op de hoogte.

Overigens snap ik het wel dat oudere mensen het lastig vinden om de veranderingen bij te houden. Hebben vaak geen computer en worden onzeker van alle berichten die ze via-via horen. Maar je hebt ook zoveel mensen die zeuren dat ze er zo tegenop zien en bla bla.. Ik vind het juist leuk om te vergelijken om zo - voor mij - de beste prijs/kwaliteitsverzekering te vinden.
pi_105408946
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 10:55 schreef Mallet het volgende:

[..]

Ik vind dat ook zo vermoeiend.. Ik spreek zoveel mensen die maar klagen dat het zo ingewikkeld en lastig is. Het is gewoon laksheid. Ik bedoel neem even een uurtje om de polisvoorwaarden door te lezen en je bent helemaal op de hoogte.

Overigens snap ik het wel dat oudere mensen het lastig vinden om de veranderingen bij te houden. Hebben vaak geen computer en worden onzeker van alle berichten die ze via-via horen. Maar je hebt ook zoveel mensen die zeuren dat ze er zo tegenop zien en bla bla.. Ik vind het juist leuk om te vergelijken om zo - voor mij - de beste prijs/kwaliteitsverzekering te vinden.
Voor een gemiddeld mens met een IQ tussen de 90 en 110 is het echt niet moeilijk en lastig. De wijzigingen worden apart elk jaar toegestuurd, dus je hoeft niet eens je polis in te duiken. Dus ouderen mensen hebben geen internet nodig. Daarnaast moet je NOOIT de berichten via/via geloven. Dat is eigenlijk gewoon per definitie niet waar.

Het is inderdaad gewoon luiheid, en helaas klagen die nog het hardst.

Het toppunt van onwetendheid vond ik nog dat iemand dacht dat je ook 100 eur per maand kwijt was voor de verzekering van je kind -O- Best sneu eigenlijk. :X
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_105408998
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 10:59 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Voor een gemiddeld mens met een IQ tussen de 90 en 110 is het echt niet moeilijk en lastig. De wijzigingen worden apart elk jaar toegestuurd, dus je hoeft niet eens je polis in te duiken. Dus ouderen mensen hebben geen internet nodig. Daarnaast moet je NOOIT de berichten via/via geloven. Dat is eigenlijk gewoon per definitie niet waar.

Het is inderdaad gewoon luiheid, en helaas klagen die nog het hardst.

Het toppunt van onwetendheid vond ik nog dat iemand dacht dat je ook 100 eur per maand kwijt was voor de verzekering van je kind -O- Best sneu eigenlijk. :X
Ik iemand die dacht dat haar maandelijkse premie 220 euro werd (wist niet het verschil tussen premie en eigen risico).
pi_105420081
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 00:21 schreef justhanna het volgende:

[..]

Houd je ons op de hoogte? :)
pi_105444959
Ik ben ook erg benieuwd. Mijn moeder wil een hogere tandartsverzekering ( > 450) en 100% vergoeding, dus FBTO zou voor haar ook nog een optie zijn.
  zondag 11 december 2011 @ 10:58:09 #272
198959 Okasha
Ik ben gek
pi_105445987
Ben ook een beetje aan het zoeken, maar vind het maar wat lastig. Het is echt een doolhof, maar het doet de concurrentie goed zullen we maar denken :)

Zit via de werkgever nu bij Aevitae (polis is van VGZ) met een aanvullend pakket vanuit werkgever dat gratis is. Daar zit allerlei leuke dingen bij, maar daar maak ik nauwelijks gebruik van. Eigenlijk maken mijn vrouw en ik allebei weinig gebruik van de aanvullende zorg. Hebben wel een kinderwens, maar naar ik begrijp is de eigen bijdrage voor in het ziekenhuis bevallen zonder medische noodzaak een marginaal bedrag dat we prima zelf kunnen ophoesten.

Wat voor mij wel een issue is; is de tandarts. Vorig jaar heb ik voor 700 euro laten vertimmeren en dit jaar komt er voor minimaal zo'n bedrag weer bij. Achterstallig onderhoud uit de studententijd zeg maar.

Aevitae geeft 80% vergoeding tot 350 euro voor 14 euro per maand. Opzich best aardig, maar ik wil graag hoger,rond de 500 lijkt me prettig. MAAR dan loop ik tegen het probleem dat je bij aevitae een toelating moet doorlopen. Wat voor zin heeft dat dan denk ik dan; als ik een goed gebit had zou ik nooit die verzekering aanvragen. Ik profiteer graag van de mensen die uit angst die verzekering afsluiten maar eigenlijk weten dat ze nooit wat hebben aan hun gebit.

Iemand al rond gezocht naar tandartsverzekeringen die mij opweg kan helpen? Zoek dus rond 500 euro vergoeding zonder toelatingstest, want dat er een kroon moet komen is een gegeven..

Oja en ik doe graag ALLES online, met andere woorden; geen brieven gezeur met declaraties etc :)

Ik zit nu zelf te kijken naar Promovendum en dacht dan aan het basispakket met royaal tandarts (500 euro, 100%), deze komt op 118 euro per maand, dat is maar 7 euro duurder dan ik nu heb, en daarvoor krijg ik 150 euro extra vergoed bij de tandarts (75 euro in de zak dus)

Ander alternatief wat me wel interessant lijkt is ZEKUR, prijs ongeveer gelijk, AnderZORG ziet er ook interessant uit, maar daar is het mij onduidelijk wat het MAX bedrag voor de tandarts is.

[ Bericht 4% gewijzigd door Okasha op 11-12-2011 11:20:26 ]
pi_105446390
*meldt*

Doordat anderzorg (waar ik overigens tevreden mee ben) de orthodontie tot 18 jaar eruit heeft gegooid, ben ik op zoek naar een andere verzekering. Moeder met 2 kids... beide ortho nodig (eentje is al bezig, ander start in 2012 of 2013) maar ik zie door de zorgverzekeringen het bos niet meer. Voor mezelf wil ik alleen een tandartsverzekering tot 500,- ong.

Iemand tips ? Collectief kan ik terecht bij IZA en Univé, beide flink dure alternatieven.
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_105446423
Mensen die zich druk maken over welke zorgverzekeraar om een paar euro's uit te sparen snap ik niet zo. c_/
  Moderator zondag 11 december 2011 @ 11:23:41 #275
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_105446424
besured maar genomen :s)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')