Het zal vast zijn zoals jij zegt, maar eigenlijk is dat wel raar, omdat bij de uitleg van de tandartsverzekering toch duidelijk staat:quote:Ik heb deze vraag eerder per e-mail gesteld.. Week of twee geleden. Hieronder het antwoord van FBTO:
"UPT tarieven
In het kalenderjaar mogen tandartsen vrije tarieven hanteren van de overheid. De FBTO ziektekostenverzekering heeft ervoor gekozen om voor de UPT codes vaste tarieven te hanteren. Deze tarievenlijst wordt op korte termijn getoond op de FBTO site."
Dus niets 100% vergoeding tot je gekozen bedrag. Werkt bij Besured overigens ook zo.
Je zult inderdaad een nieuw polisblad moeten ontvangen. Zelf sturen wij gewoon per post (even afhankelijk van het product) een nieuwe polis en/of zetten we de nieuwe online in de inlogomgeving.quote:Op vrijdag 9 december 2011 11:50 schreef rubje het volgende:
Ik heb een aanvullende verzekering laten vallen en doorgegeven maar nog niks gehoord van mijn Zorgverzekeraar.Is dat normaal of moeten ze dit bevestigen?
Ik overweeg trouwens als ik niks voor begin volgende week maandag hoor over te stappen naar een andere zorgverzekeraar die meer biedt voor iets minder geld.
Ik ben benieuwd wat je als antwoord krijgt aangezien in de verzekeringsvoorwaarden 2012 staat dat je vergoeding krijgt a.d.v. het UPT tarief. Voordat ik deze e-mail kreeg heb ik per telefoon geïnformeerd en daar kreeg ik inderdaad hetzelfde verhaal - na enig uitzoekwerk - als die 100% vergoeding ongeacht behandeling/frequentie. Maar dat was zo'n onzeker antwoord dat ik dus die e-mail ook nog had gestuurd.quote:Op vrijdag 9 december 2011 00:21 schreef justhanna het volgende:
[..]
Het zal vast zijn zoals jij zegt, maar eigenlijk is dat wel raar, omdat bij de uitleg van de tandartsverzekering toch duidelijk staat:
"De rekeningen van de tandarts en mondhygiëniste worden tot 100% vergoed tot aan het gekozen bedrag. U ontvangt na het indienen van uw tandartsrekening het volledige bedrag dat op deze rekening staat. Dat blijft FBTO doen tot uw gekozen maximale jaarlijkse vergoeding is bereikt."
Ik zal FBTO morgen zelf even een mailtje sturen, want eigenlijk zegt bovenstaande tekst iets anders dan wat jij als antwoord hebt gekregen.
Behoorlijk irritant, moet ik zeggen. Via VeCoZo krijgt iedereen het gewoon heel snel binnen. VGZ heeft nog langer vertraging momenteel. (die zijn bezig met de opzeggingen van 20-25 november...)quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:24 schreef Mallet het volgende:
Overigens is het bij veel verzekeringsmaatschappijen - begrijpelijk - heel erg druk op dit moment en kan het administratief allemaal wat langer duren dan normaal. Denk dat je toch wel met 10 werkdagen rekening moet houden qua verwerkingstijd.
Let wel op dat Zekur maar een zeer beperkt aantal ziekenhuizen voledig vergoed. Er zijn verzekeringen die ongeveer even duur zijn en niet dat soort rare voorwaarden hebben.quote:Op vrijdag 9 december 2011 12:12 schreef Asgard het volgende:
Dit jaar overstappen naar Zekur denk ik. Scheelt toch een aardig bedrag.
quote:Van de zekur site:
Univé heeft voor de verzekerden van ZEKUR afspraken gemaakt met meerdere ziekenhuizen. Deze ziekenhuizen zijn geselecteerd op basis van hun kwaliteit en ligging.
Zorg is voor jou altijd dichtbij, want ZEKUR heeft in elke provincie ten minste één ziekenhuis gecontracteerd! Voor planbare ziekenhuiszorg maak je gebruik van de door ZEKUR gecontracteerde ziekenhuizen. Ga je voor planbare zorg naar een ander ziekenhuis, dan brengt ZEKUR 20% van de kosten bij je in rekening (tot maximaal ¤ 500,- per verzekerde per kalenderjaar).
De volgende ziekenhuizen zijn door ZEKUR gecontracteerd tot ten minste 31 december 2012:
UMCG Groningen
OLVG Amsterdam
Isala Klinieken Zwolle
Flevoziekenhuis Almere
Nij Smellinghe Drachten
UMC Radboud Nijmegen
Maastricht UMC+ Maastricht
Haga Ziekenhuis Den Haag
Ikazia Ziekenhuis Rotterdam
Rijnland Ziekenhuis Leiderdorp
TweeSteden Ziekenhuis Tilburg
Ziekenhuis Bethesda Hoogeveen
Medisch Spectrum Twente Enschede
St. Antonius Ziekenhuis Nieuwegein en Utrecht
Maxima Medisch Centrum Eindhoven/Veldhoven
Ziekenhuis Zeeuws Vlaanderen te Terneuzen, Oostburg en Hulst
Aanmeldingen idem. Als ik zie wat voor werkvoorraden er zijn op dit moment.quote:Op vrijdag 9 december 2011 21:11 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Behoorlijk irritant, moet ik zeggen. Via VeCoZo krijgt iedereen het gewoon heel snel binnen. VGZ heeft nog langer vertraging momenteel. (die zijn bezig met de opzeggingen van 20-25 november...)
Wat valt er te vertragen aan aanmeldingenquote:Op zaterdag 10 december 2011 08:21 schreef Mallet het volgende:
[..]
Aanmeldingen idem. Als ik zie wat voor werkvoorraden er zijn op dit moment.
Nou die aanmeldingen moeten toch verwerkt worden; niet alles gaat automatisch.. Vooral aanmeldingen waarbij mensen niet de NL nationaliteit hebben duren langer aangezien er dan aanvullende informatie moet worden aangeleverd.. En sowieso een aantal checks die worden gedaan na de aanmelding.quote:Op zaterdag 10 december 2011 09:04 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Wat valt er te vertragen aan aanmeldingen
Tja, dat is de prijs die je betaalt als je het niet goed onderzoekt en klakeloos aanneemt dat alles hetzelfde blijft.quote:Op vrijdag 9 december 2011 01:12 schreef Godshand het volgende:
Iemand al afgelopen jaar eens gezeur gehad dat je zorg moest hebben, maar daarvoor net niet dat aanvullende pakket had?
Lijkt mij vreselijk, dat ik van de trap af pleur, mn arm breek en dan net die fysio niet vergoed krijgOf je halve bek een kerkhof raakt door zo'n val en je orthodontische hulp nodig hebt...
Natuurlijk, je bent het nooit van plan, maar ongelukken en ziektes plannen zich nu eenmaal niet
Denk aan Ditzo met Tandarts, omdat ik afgelopen jaar niet gegaan ben bij de tandarts, maar wel last heb van terugtrekkend tandvlees. Hiervoor zou nog een behandeling plaatsvinden bij de mondhygieniste. En ik een controle moet krijgen en dan misschien wel gaatjes gevuld moet worden of zelfs een wortelkanaal.
Ik vind dat ook zo vermoeiend.. Ik spreek zoveel mensen die maar klagen dat het zo ingewikkeld en lastig is. Het is gewoon laksheid. Ik bedoel neem even een uurtje om de polisvoorwaarden door te lezen en je bent helemaal op de hoogte.quote:Op zaterdag 10 december 2011 10:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Tja, dat is de prijs die je betaalt als je het niet goed onderzoekt en klakeloos aanneemt dat alles hetzelfde blijft.
Hoeveel mensen ik wel niet uitgelachen hebt die zeiden dat de kaakchirurg niet in het basispakket zat, dat je tandartsverzekering niet uitbetaald als je niet elk jaar naar de controle gaat, dan ook het aanvullende pakket een eigen risico heeft, en zo kan ik nog wel doorgaan. En dat ook maar vol stug blijven houden he?
Soms best zielig, maar wel eigen schuld.
Voor een gemiddeld mens met een IQ tussen de 90 en 110 is het echt niet moeilijk en lastig. De wijzigingen worden apart elk jaar toegestuurd, dus je hoeft niet eens je polis in te duiken. Dus ouderen mensen hebben geen internet nodig. Daarnaast moet je NOOIT de berichten via/via geloven. Dat is eigenlijk gewoon per definitie niet waar.quote:Op zaterdag 10 december 2011 10:55 schreef Mallet het volgende:
[..]
Ik vind dat ook zo vermoeiend.. Ik spreek zoveel mensen die maar klagen dat het zo ingewikkeld en lastig is. Het is gewoon laksheid. Ik bedoel neem even een uurtje om de polisvoorwaarden door te lezen en je bent helemaal op de hoogte.
Overigens snap ik het wel dat oudere mensen het lastig vinden om de veranderingen bij te houden. Hebben vaak geen computer en worden onzeker van alle berichten die ze via-via horen. Maar je hebt ook zoveel mensen die zeuren dat ze er zo tegenop zien en bla bla.. Ik vind het juist leuk om te vergelijken om zo - voor mij - de beste prijs/kwaliteitsverzekering te vinden.
Ik iemand die dacht dat haar maandelijkse premie 220 euro werd (wist niet het verschil tussen premie en eigen risico).quote:Op zaterdag 10 december 2011 10:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Voor een gemiddeld mens met een IQ tussen de 90 en 110 is het echt niet moeilijk en lastig. De wijzigingen worden apart elk jaar toegestuurd, dus je hoeft niet eens je polis in te duiken. Dus ouderen mensen hebben geen internet nodig. Daarnaast moet je NOOIT de berichten via/via geloven. Dat is eigenlijk gewoon per definitie niet waar.
Het is inderdaad gewoon luiheid, en helaas klagen die nog het hardst.
Het toppunt van onwetendheid vond ik nog dat iemand dacht dat je ook 100 eur per maand kwijt was voor de verzekering van je kindBest sneu eigenlijk.
Houd je ons op de hoogte?quote:Op vrijdag 9 december 2011 00:21 schreef justhanna het volgende:
[..]
Het zal vast zijn zoals jij zegt, maar eigenlijk is dat wel raar, omdat bij de uitleg van de tandartsverzekering toch duidelijk staat:
"De rekeningen van de tandarts en mondhygiëniste worden tot 100% vergoed tot aan het gekozen bedrag. U ontvangt na het indienen van uw tandartsrekening het volledige bedrag dat op deze rekening staat. Dat blijft FBTO doen tot uw gekozen maximale jaarlijkse vergoeding is bereikt."
Ik zal FBTO morgen zelf even een mailtje sturen, want eigenlijk zegt bovenstaande tekst iets anders dan wat jij als antwoord hebt gekregen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |