Bijzonder terechte opmerking van Ms_Furious:quote:
Hoe voorspel jij of je volgend jaar een ziekte krijgt en in het ziekenhuis komt te liggen?quote:Op donderdag 24 november 2011 13:42 schreef ioko het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Het maakt inderdaad niet uit of je verwacht 1 euro of 219 euro aan kosten te hebben (buiten je aanvullende verzekering), je krijgt daar sowieso niets van terug.
Enige risico zijn onverwachte hoge kosten. Die betaal je dan zelf tot het maximum eigen risico.
Boven de 220 euro moet je de extra kosten die je maakt afwegen tegen de korting die je krijgt bij het verhogen van je eigen risico. Zo is het niet verstandig om je eigen risico op 220 te laten staan als je verwacht 230 euro aan kosten te maken. Die kun je dan beter zelf betalen en je eigen risico maximaal zetten = elke maand een korting
Het geldt voor de aanvullende verzekering ook. Je gaat niet naar de fysio omdat dat een leuk tijdsverdrijf is. (als voorbeeld)quote:Op donderdag 24 november 2011 15:09 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Hoe voorspel jij of je volgend jaar een ziekte krijgt en in het ziekenhuis komt te liggen?
Besparen, is niet iets doet wat je op je eigen risico, imo.
Wel op aanvullende verzekering
quote:Op donderdag 24 november 2011 13:56 schreef AXI-OMA het volgende:
Iedereen is verplicht verzekerd, dus ook voor jou is dit topic belangrijk.
Kom je nooit bij een dokter? Dan ben je misschien beter af met een hoger eigen risico tegen een lagere premie.
Het bezoek aan een huisarts, valt buiten het eigen risico.quote:Op donderdag 24 november 2011 15:17 schreef fliphip het volgende:
Valt een bezoek aan de huisarts ook onder het eigen risico ? dus kosten een aantal consults per jaar al meer dan het eigen risico ?
Vergoeding van maximaal 800 euro per kalenderjaar.quote:Op donderdag 24 november 2011 16:34 schreef blomke het volgende:
Wat is dat met die "maximale tand" ?
Kan je dat even laten zien, want die 4* tandarts polis is alleen al 50,35 EUR?quote:Op donderdag 24 november 2011 14:18 schreef TripleS het volgende:
Net een berekening gedaan en die ziet er interessant uit : Zilveren kruis , basisverzekering met ¤520 eigen risico + tand 4 sterren 100% vergoeding tot max. ¤1150 . ¤114,06 euro per maand.
Nou ja, als je bijv. een kroon moet en een paar gaatjes hebt dan zit je daar zo aan. Ik heb dit jaar ook een euro of 900 aan de tandarts moeten overmaken.quote:
Ik weet niet of je dit sarcastisch bedoelt, maar goed...quote:
Excuses. Ik zit er nog middenin, zou willen dat ik zo ver was als jij.quote:Op donderdag 24 november 2011 17:57 schreef Xebber het volgende:
[..]
Ik weet niet of je dit sarcastisch bedoelt, maar goed...
No problem! En ik weet dat het moeilijk is om uit een depressie te raken, maar óók jij kan dat! Je moet het alleen écht willen! Succes!quote:Op donderdag 24 november 2011 18:01 schreef blomke het volgende:
[..]
Excuses. Ik zit er nog middenin, zou willen dat ik zo ver was als jij.
Dat kan ik :quote:Op donderdag 24 november 2011 17:04 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Kan je dat even laten zien, want die 4* tandarts polis is alleen al 50,35 EUR?
OMG hoe dan?quote:Op donderdag 24 november 2011 18:03 schreef Xebber het volgende:
[..]
No problem! En ik weet dat het moeilijk is om uit een depressie te raken, maar óók jij kan dat!
NIemand kan in de toekomst kijken, maar het verleden is vaak een goede voorspeller. Zoals al eerder aangegeven scheelt het opschroeven van je eigen risico tot wel 25 euro per maand, dat is 300 euro per jaar. Stel dat ik mijn eigen risico toch volledig gebruik is mijn risico dus 200 euro (500-300).quote:Op donderdag 24 november 2011 15:09 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Hoe voorspel jij of je volgend jaar een ziekte krijgt en in het ziekenhuis komt te liggen?
Besparen, is niet iets doet wat je op je eigen risico, imo.
Wel op aanvullende verzekering
Klopt.quote:Op vrijdag 25 november 2011 11:11 schreef ejfaar het volgende:
Misschien stomme vraag:
Ik heb gehoord dat als je overstapt je alleen de nieuwe verzekering af moet sluiten, en die zorgverzekeraar je oude verzekeraar benaderd om die stop te zetten.
Weet iemand of dat klopt?
Dit is toch alles wat je wilt weten, de rest wordt toch niet vergoed in het basispakket, buiten de huisarts om, maar ik neem aan dat iedere huisarts vergoed wordt.quote:Je kan in ieder geval bij alle ziekenhuizen in Nederland terecht.
Overstappen is gratis, kost 1 minuut. Pak jij een briefje van 20 euro op als je die morgen op straat ziet liggen? De tijd die je daarvoor kwijt bent is gelijk aan het overstappen.quote:Op vrijdag 25 november 2011 11:50 schreef pussywillow het volgende:
YouCare is van Achmea, AnderZorg is van Menzis. Beide zijn grote verzekeraars die met veel zorgaanbieders contracten hebben, dus ik denk dat er weinig verschil tussen zit. Sowieso zou ik me niet heel erg druk maken om die gecontracteerde zorgaanbieders zolang je gewoon bij alle ziekenhuizen terecht kunt.
Maar je gaat toch niet serieus overstappen om ¤1,69 per maand te besparen?
Je hebt gelijkquote:Op vrijdag 25 november 2011 11:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dit is toch alles wat je wilt weten, de rest wordt toch niet vergoed in het basispakket, buiten de huisarts om, maar ik neem aan dat iedere huisarts vergoed wordt.
Bedoel je dit nu sarcastich of niet? Als je het sarcastisch bedoeld, noem eens 1 zorgverlener dan buiten de huisarts en ziekenhuis op die wel vergoed wordt in het basispakket. Ik kan er geen bedenken namelijk, maar wellicht zie ik iets over het hoofd.quote:
Als je dit topic leest dan lees je dat dat niet zo is.quote:anderzorg, hoogste eigen risico en laagste premie
Haha, nee bedoelde letterlijk dat je inderdaad gelijk hebt. Dequote:Op vrijdag 25 november 2011 11:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Bedoel je dit nu sarcastich of niet? Als je het sarcastisch bedoeld, noem eens 1 zorgverlener dan buiten de huisarts en ziekenhuis op die wel vergoed wordt in het basispakket. Ik kan er geen bedenken namelijk, maar wellicht zie ik iets over het hoofd.
Ik zie het nut er niet van in om zo'n miniem bedrag te willen besparen, maar vooruitquote:Op vrijdag 25 november 2011 11:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Overstappen is gratis, kost 1 minuut. Pak jij een briefje van 20 euro op als je die morgen op straat ziet liggen? De tijd die je daarvoor kwijt bent is gelijk aan het overstappen.
Wie de eigenaar is van een zorgverzekeraar zegt niks over de algemene voorwaarden of zorgaanbieders....
[edit]ik zie trouwens dat Youcare dezelfde zorgaanbieder gebruikt als de eigenaar[/edit]
okquote:Op vrijdag 25 november 2011 11:57 schreef Rayna het volgende:
[..]
Haha, nee bedoelde letterlijk dat je inderdaad gelijk hebt. Dewas voor mezelf bedoeld, als in: 'dat wist ik eigenlijk ook wel en had ik dus niet hoeven vragen' o.i.d.
Zover ik weet hebben alle zorgverzekeraars een naturapolis en kan je kiezen voor een polis, waarin alles vrij te kiezen is voor een paar euro per maand meer. Hoewel ik denk dat deze polis gaat verdwijnen of stukken duurder gaat worden.quote:Juist, AnderZorg doet dat dus ook. Meestal bij die "budget"-verzekeraars.
Klinieken, voor ons van belang aangezien we met KID zwanger willen worden. Dat zijn geen ziekenhuizen.quote:Op vrijdag 25 november 2011 11:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Bedoel je dit nu sarcastich of niet? Als je het sarcastisch bedoeld, noem eens 1 zorgverlener dan buiten de huisarts en ziekenhuis op die wel vergoed wordt in het basispakket. Ik kan er geen bedenken namelijk, maar wellicht zie ik iets over het hoofd.
Fysio is er toch helemaal uit? Ook chronische indicatie? Dat was laatst op het nieuws.quote:Op vrijdag 25 november 2011 14:37 schreef exode het volgende:
[..]
Klinieken, voor ons van belang aangezien we met KID zwanger willen worden. Dat zijn geen ziekenhuizen.
Kraamzorg, ooit voor ons van belang.
Fysio bij chronische indicatie.
Psychologische zorg.
Apotheek.
De kosten verschillen enorm met de behandeling en of het 1ste lijn of 2de lijn is. Het beste kan je dit navragen bij je psycholoog.quote:Iemand een indicatie qua psychologische hulp ? Hoeveel het ong. per sessie kost; zodat ik een idee heb tot welk bedrag ik me zou kunnen verzekeren.
quote:Op vrijdag 25 november 2011 17:32 schreef fliphip het volgende:
Iemand een tip betreft het kiezen voor zorgverzekeraar puur qua budget ?
Anderzorg, Zekur of YouCare ?
Zekur is nog duurder.quote:Op vrijdag 25 november 2011 11:44 schreef Rayna het volgende:
Ik zit dit jaar bij Anderzorg, maar wil misschien overstappen naar YouCare. Ik wil namelijk voor de goedkoopste basisverzekering gaan (maximaal eigen risico + 3% jaarkorting), en dat zou dan dus YouCare worden.
YouCare: ¤ 809.04 per jaar = ¤ 67.42 per maand, Anderzorg: ¤ 829.32 per jaar = ¤ 69.11 per maand.
Nee, de eerste 20 behandelingen (fysio) worden niet meer vergoed. Bij chronische problemen de behandelingen daarna wel (op enkele chronische aandoeningen na).quote:Op vrijdag 25 november 2011 16:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Fysio is er toch helemaal uit? Ook chronische indicatie? Dat was laatst op het nieuws.
Hetzelfde geld voor psychologisch hulp toch?
DIt betekent dat je recht op vergoeding hebt als je minimaal -3 of + 3 hebt qua sterkte. Met jouw -4 kom je dus voor vergoeding in aanmerking.quote:Op vrijdag 25 november 2011 12:06 schreef Zinedinho het volgende:
Toch even gekeken naar promovendum. Enig idee wat dit betekent bij de vergoedingen van brillen en lenzen. -3/+3 . Betekend dit vanaf of dat er alleen vergoed wordt tussen deze sterktes. (+3 +2 +1 -1 etc) Heb zelf namelijk -4![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |