abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104601285
Nvm, blijkbaar was je op zoek naar specifieke codes.
pi_104608285
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 21:30 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik dacht dat je met een jaar betaling maar 3 % korting kreeg?
Je hebt gelijk! Per kwartaal kreeg je 1% korting, per half jaar 2% en per jaar 3%.
Met maximaal ER erbij kreeg ik in totaal een korting van 300 euro, dus na 3 jaar heb ik in principe een gratis verzekering per jaar :)

Bovendien kreeg ik 5-7€ meer zorgtoeslag dan dat ik aan verzekering betaalde. Tja ik ben jong en gezond en al sport ik fanatiek ik heb het niet nodig :)

Maar ontopic:

Anderzorg kost nu € 96,25 per maand.
Met max eigen risico: € 71,25 per maand korting: -25€ p/mnd = 300€ p/jaar
En dan de jaarlijke betaling in 1 keer: korting: -25,68€ p/mnd = 829,32 p/jaar

Dus de goedkoopste verzekering is voor mij €69,11 p/mnd als ik het uitreken. Wat was de zorgtoeslag, iets van 75€ ofzo? Ik maak er zelfs winst op.

Alleen nu wil ik ook een tandartsverzekering erbij, dus ik moet kijken of ik met Anderzorg ook het voordeligst uitkomt. De verzekering bij hen is 17€ per maand, 204€ per jaar wat voor mij totaal neerkomt op € 1.027,20 per jaar. Het is op de website onduidelijk tot hoeveel ik vergoed krijg.

Wat een gedoe. Komt iemand cheaper uit? :@
  Moderator zondag 20 november 2011 @ 22:15:35 #253
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_104608358
75% krijg je vergoed tot een max van.... 300euro uit mijn hoofd :@
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_104608736
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 22:15 schreef Renesite het volgende:
75% krijg je vergoed tot een max van.... 300euro uit mijn hoofd :@
Als dat zo is, is het een redelijk nutteloze verzekering moet ik zeggen (maar dat vind ik sowieso van de meeste tandartsverzekeringen).
pi_104610080
Bij de tandartsverzekering van AnderZorg is er geen maximum. Je krijgt een bepaald bedrag per verrichting (bijv. €34 voor een éénvlaksvulling), maar er zit in principe geen beperking aan het aantal, dus als jij 12 éénvlaksvullingen declareert krijg je gewoon 408 euro van AnderZorg. Tenminste, met ingang van volgend jaar, dit jaar is het nog zo dat er aan sommige dingen een limiet zit (bijv. maximaal 6 vullingen).
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_104610476
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 22:40 schreef pussywillow het volgende:
Bij de tandartsverzekering van AnderZorg is er geen maximum. Je krijgt een bepaald bedrag per verrichting (bijv. €34 voor een éénvlaksvulling), maar er zit in principe geen beperking aan het aantal, dus als jij 12 éénvlaksvullingen declareert krijg je gewoon 408 euro van AnderZorg. Tenminste, met ingang van volgend jaar, dit jaar is het nog zo dat er aan sommige dingen een limiet zit (bijv. maximaal 6 vullingen).
Dat klopt niet. Anderzorg vergoedt maximaal 6 vullingen (zie hier )
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_104610829
Dit jaar, ja, dat zei ik ook. Volgend jaar niet meer!
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_104610984
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 22:54 schreef pussywillow het volgende:
Dit jaar, ja, dat zei ik ook. Volgend jaar niet meer!
Nee, bereken je premie op de website maar eens. Dan zie je dit staan:

quote:
Tandartskosten voor volwassenen worden maar beperkt vergoed door de Basisverzekering. Met AnderZorg Tand verzeker je jezelf voor veel voorkomende behandelingen door de tandarts. Je krijgt onder meer 100% van maximaal 3 consulten, tandsteen verwijderen (maximaal twee keer), vullingen (maximaal 6) en röntgenfoto's (maximaal 4).
pi_104611185
Dan hebben ze dat zeker nog niet aangepast. In het wijzigingsblad voor 2012 staat, en ik citeer:

"De maximeringen voor bijvoorbeeld de vullingen en röntgenfoto's zijn vervallen."

Of ze verspreiden leugens via dat blad, dat kan ook (maar lijkt me minder waarschijnlijk) :P
pi_104617445
Nu begrijp ik het niet meer :{
pi_104620933
Ik heb nagevraagd bij FBTO wat zij nu gaan hanteren in 2012 voor tandarts.. Er staat dus in de voorwaarden van 2012 dat er vergoeding plaats zal vinden volgens het UPT tarief.. Heel leuk allemaal maar die zogenaamde maximumbedragen per behandelingen zijn helemaal niet meer aan de orde. Volgens de medewerkster juist wel degelijk en er zouden beperkingen zitten aan bepaalde behandelingen (qua kosten en frequentie).. Maar goed ze ging het dus navragen.. Na een minuut of 7 in de wacht wist de telefoniste mij te vertellen dat ze nu dus gewoon de maximale dekking vergoeden ongeacht behandeling. Ze werken namelijk niet met gecontracteerde zorgaanbieders dus veel anders kunnen ze volgens mij niet. Wellicht dat er in de toekomst nog wat gaat veranderen.. Ik zorg iig dat ik dit ook nog per e-mail krijg, want zo'n onzeker antwoord is ook niet echt wat.
pi_104623631
Wat zijn de kosten om een verstandkies er met grof geweld uit te laten halen? (Ongeveer :))
pi_104624097
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 11:58 schreef hansvbijnen het volgende:
Wat zijn de kosten om een verstandkies er met grof geweld uit te laten halen? (Ongeveer :))
In het ziekenhuis kost mijn sessie 500,-
(alle verstandskiezen in 1 keer)
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_104626281
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 12:12 schreef BertV het volgende:

[..]

In het ziekenhuis kost mijn sessie 500,-
(alle verstandskiezen in 1 keer)
Oke. Voorlopig is er bij mij nog maar eentje nodig. Ervan uitgaande dat het ongeveer 250 euro zal kosten, ga ik me hier niet extra voor verzekeren. Bedankt!
pi_104627739
Ik snap geen snars meer van die tandartsverzekeringen en hoeveel er wordt vergoed bij welke maatschappij :r
pi_104628455
quote:
13s.gif Op maandag 21 november 2011 14:01 schreef Verwerker het volgende:
Ik snap geen snars meer van die tandartsverzekeringen en hoeveel er wordt vergoed bij welke maatschappij :r
misschien is dit een handig overzicht?
https://www.independer.nl(...)dingen/tandarts.aspx
pi_104653343
in het kader van independer:

heb vorig jaar bij delta lloyd een zorgverzekering gesloten met 9 behandelingen fysio en tandarts 250 euro 75% minimum.

Premie 2011: 106,99 euro
Premie 2012: 141,50 euro

Nog niets gehoord van Independer, zijn ze verplicht als tussenpersoon om een tegenvoorstel te doen?
Zuinigheid met vlijt bouwt huizen als kastelen
pi_104654535
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 21:53 schreef AXI-OMA het volgende:
in het kader van independer:

heb vorig jaar bij delta lloyd een zorgverzekering gesloten met 9 behandelingen fysio en tandarts 250 euro 75% minimum.

Premie 2011: 106,99 euro
Premie 2012: 141,50 euro

Nog niets gehoord van Independer, zijn ze verplicht als tussenpersoon om een tegenvoorstel te doen?
Je hebt een "contract" met Delta Lloyd, niet met Independer. Mijn werkgever is immers ook niet verplicht om een tegenvoorstel te doen. Je gebruikt Independer puur om te genieten van de collectieve korting, verder is zij geen partij in deze. Ik neem aan dat je van Delta Lloyd toch gewoon weer een polis hebt gekregen van de korting van Independer?

Kortom, gewoon een nieuwe vergelijking uitvoeren en veranderen van verzekeraar is de enige optie om goedkoper te gaan.
pi_104658314
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:17 schreef poemojn het volgende:

[..]

misschien is dit een handig overzicht?
https://www.independer.nl(...)dingen/tandarts.aspx
super!
pi_104658998
quote:
14s.gif Op maandag 21 november 2011 23:10 schreef Verwerker het volgende:

[..]

super!
Verwacht je dit jaar hoge kosten aan je gebit dat je een tandartsverzekering nodig hebt?
pi_104659365
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 23:22 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Verwacht je dit jaar hoge kosten aan je gebit dat je een tandartsverzekering nodig hebt?
Na een controle aan de tandarts bleek ik op 5 plekken gaatjes te hebben :'(
Ik denk dat de kosten dan rond de 300€ zullen liggen, moet dus kijken welk verzekering dat vergoed en wat financieel aantrekkelijkst is :)
pi_104664371
Premie Youcare bekend:

Basisverzekering eigen risico 220: 99,95 euro per maand
Basisverzekering eigen risico 720: 69,50 euro per maand

Met het maximale eigen risico zijn ze de goedkoopste van Nederland en dus niet Anderzorg
pi_104665396
Soms krijg je kortingen als je via een vergelijkingswebsite, afsluit. Ik zit bij CZ-direct en heb een nieuw polisblad en premievoorstel ontvangen. Als ik via Independer (of zo) dezelfde verzekering afsluit, ben ik € 8 per maand goedkoper uit.

Wat vinden jullie van Ander Zorg? Ik heb in 2011 ongeveer €120 van m'n eigen risico opgesoupeerd en gebruik gen alternatieve geneeswijzen. Ga 2x/jaar naar de tandarts, meestal tandsteen verwijderen en een enkele vulling (1 per 2 jaar hooguit).

Zou dus met een hoog eigen risico een gunstige premie kunnen bedingen. Is dat Ander Zorg wat? Of Friesland Verzekering, de rolde bij Independer er (via die site met korting) als laagste eruit.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_104682576
Ik ga ook eens rondkijken :)
Heb nu National Academic, maar wil ff kijken wat de rest doet. Ik ben dit jaar wederom over mijn Fysio vergoedingen heen, dus moet even kijken wat andere verzekeringen daarmee doen

Ga deze week ff een nieuwe bril halen en declareren. Dus dat is bij de volgende verzekering niet erg belangrijk.

Eigen risico hou ik op t laagst. Zit er vanaf deze maand over heen denk. Wel kut dat het weer omhoog is gegaan naar 220. Zal ik volgend jaar wss ook moeten betalen.
~ Bonito La Risa ~
pi_104682693
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 20:59 schreef MadBear1983 het volgende:
Heb gekozen voor FBTO (via actiecode met Zalando cadeaubon voor 25 euro (je kan ook voor bol.com kiezen). Daarnaast collectiviteitskorting via moerstaal.nl (ff accountje aangemaakt), scheelt weer 10% op aanvullende verzekeringen.
Hoog Eigen risico + tandarts module.
Tandartsmodule staat aan, die zet ik vanaf februari weer uit want dan heb ik mn tandartscontrole weer gehad, dan gaat ie over een half jaartje weer voor een maandje aan ;)
Ik kan me niet voorstellen dat dat mogelijk is.
pi_104682723
Wilt iemand even met mij meekijken?
Ik ben collectief verzekerd via IZZ met de basisaanvullende regeling (waarvoor ik in 2012 een bruto werkgeversbijdrage van zo'n 20 euro krijg, circa 10 euro netto).
Nieuwe polis is dus als volgt:
Basispakket (Natura) € 108,00 > door collectiviteitskorting 100.44
Basisaanvullende regeling €29.95 > door werkgeversbijdrage ongeveer 19.95
Maakt een maandpremie van €120.39.
Nu is mijn premie in vergelijking met vorig jaar 5 euro omhoog gegaan en zijn de extra's uit de basisaanvullende regeling die ik gebruik (nieuwe bril/lenzen, vaccinaties) allemaal verzet naar aanvullende regelingen, wat €13.50 per maand meer is. Dat gaat hem dus niet worden en zal ik dan zelf maar gaan betalen.

Het enige wat ik dus eigenlijk nodig heb is de tandarts; ik heb in ongeveer iedere tand & kies gaatjes zitten door een overdaad aan ventolin en antibiotica in mijn kinderjaren. Daar heeft dit pakket een ruime vergoeding voor (€750 per jaar, geen eigen bijdrage).
Van mijn eigen risico heb ik dit jaar €35 verbruikt voor wat medicatie, verder geen bijzondere dingen. Hierbij komt wel een kleine kanttekening dat ik een oogafwijking heb waarvoor ik bij veranderingen direct naar de oogarts moet, dus een hoog eigen risico lijkt mij niet slim.

Is het verstandig om hier te blijven óf toch over te gaan stappen naar een andere verzekering, en zo ja, welke.

En hier komt dit jaar dus ook nog een nieuwe bril aangezien dat nog net kan... Heb hem toch écht nodig.
pi_104688459
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:51 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat dat mogelijk is.
Dan moet je de voorwaarden door gaan lezen of contact zoeken met FBTO want het is wel mogelijk. Voor enkele behandelingen geldt een wachttijd, maar voor het reguliere onderhoud als consulten / tandsteen is dat n.v.t.
pi_104690930
Zit ook te denken om over te stappen naar een goedkopere verzekering. Heb nu IZZ met aanvullende tandartsverzekering (iets van 135 euro per jaar). Over die tandartsverzekering twijfel ik of ik die nog neem, want ik heb al een paar jaar geen gaatjes meer gehad en sinds vorig jaar zijn al mn verstandskiezen er ook uit en verder nooit klachten.

Ik vraag mij alleen af, stel dat met sporten een keer een paar tanden eruit worden geslagen. Iemand een idee of een gemiddelde tandartsverzekering dan wel zin heeft? Want de meesten dekken maar tot 300 euro oid. Bij een beetje schade zullen de kosten wel hoger zijn lijkt me...?

En verder, stel je wordt ernstig/levensbedreigend ziek. Is er dan ook verschil tussen basisverzekeringen? (als je een verzekering kiest met vrije keuze van zorginstelling). Of worden de beste behandelmethoden altijd gedekt door de basisverzekering?

Zit overigens te denken aan Ditzo. Heb daar ook andere verzekeringen lopen en vind het wel een duidelijke verzekeraar.
pi_104695810
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:42 schreef Palomar het volgende:
Ik vraag mij alleen af, stel dat met sporten een keer een paar tanden eruit worden geslagen. Iemand een idee of een gemiddelde tandartsverzekering dan wel zin heeft? Want de meesten dekken maar tot 300 euro oid. Bij een beetje schade zullen de kosten wel hoger zijn lijkt me...?
Correct. Geheel afhankelijk van wat de schade is, natuurlijk, maar als je het hebt over kronen of zelfs implantaten dan heb je aan de gemiddelde tandartsverzekering weinig tot niets.
pi_104696719
M.b.t. tandartsverzekeringen: je betaalt bij de wat duurdere tandartsverzekeringen grofweg de helft aan wat ze maximaal vergoeden. Bij bijv. 800 euro vergoeding betaal je vaak iets van 400 euro premie per jaar. Als je redelijk kan calculeren dat je boven de 400 euro zit iqua kosten is dat in dat geval wel aantrekkelijk.
Bij FBTO kan je de tandartsverzekering per maand opzeggen. Dus als je in een paar maanden even van alles laat doen en dan de tandartsverzekering weer opzegt is dit wel aantrekkelijk.

Wat betreft eigen risico: als je verwacht minder dan pakweg 500 euro per jaar aan basiszorgkosten maakt (excl. huisarts) dan is een verhoogd eigen risico aantrekkelijk. Je betaalt meestal nl. ongeveer 300 euro premie minder per jaar + verplicht eigen risico van 220.
Bedenk gewoon of je A dit risico kan dragen (dus max. 200 euro extra kosten en geld beschikbaar houden voor het verhoogd eigen risico) en of je niet sowieso aan die 500 euro komt (door bijv. het gebruik van bepaalde medicijnen).
Bij gezonde mensen met een normale geldbuffer is een hoog vrijwillig eigen risico eigenlijk totaal geen probleem.

Kijk voor vergelijkingen op wat vergelijkingssites: bijv. Zorgplanet, Independer, Verzekeringssite of Zorgkiezer.

Vergeet ook niet te kijken naar collectieven zoals PMA, NA of YouCare want deze worden vaak niet meegenomen op vergelijkingssites.
pi_104703391
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 07:27 schreef AXI-OMA het volgende:
Premie Youcare bekend:

Basisverzekering eigen risico 220: 99,95 euro per maand
Basisverzekering eigen risico 720: 69,50 euro per maand

Met het maximale eigen risico zijn ze de goedkoopste van Nederland en dus niet Anderzorg
Cool :Y
Bron trouwens? Wil wel alles kunnen vergelijken :P
pi_104708817
quote:
Cool :Y
Bron trouwens? Wil wel alles kunnen vergelijken :P
Bron: de eigen website: www.youcare.nu

In het kader van kennis delen. Vond tijdens het googlen naar youcare, trouwens deze site: Uwzorgverzekeringsite. Is mi een prima startpunt om zorgverzekeringen te vergelijken.
pi_104709058
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:42 schreef Palomar het volgende:
Zet er maar een nulletje achter.
Wat zijn de premies bij Ditzo?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_104709138
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 09:23 schreef blomke het volgende:

[..]

Zet er maar een nulletje achter.
Wat zijn de premies bij Ditzo?
Vanaf 78,50 (ER=720, 98,50 bij ER=220) :)
pi_104709314
Wat hoog! Bij friesland verzekeraar heb ik een offerte: De Friesland Zorgverzekeraar Alles Verzorgd Polis + AV Tand Standaard met korting bedraagt € 83,28. ER €720
pi_104709516
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 09:38 schreef blomke het volgende:
Wat hoog! Bij friesland verzekeraar heb ik een offerte: De Friesland Zorgverzekeraar Alles Verzorgd Polis + AV Tand Standaard met korting bedraagt € 83,28. ER €720
Scheelt €5,- en dan heb je vrije zorgkeuze. Dat zijn de verschillen (nou ja: ook een verschil bij de tandverzekering, maar dat afsluiten begrijp ik nooit zo goed)
pi_104710334
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2011 09:49 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

nou ja: ook een verschil bij de tandverzekering, maar dat afsluiten begrijp ik nooit zo goed
In 2011 heb ik €125,- premie betaald en €250,- uitgekeerd gekregen.
pi_104710449
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 10:23 schreef blomke het volgende:

[..]

In 2011 heb ik €125,- premie betaald en €250,- uitgekeerd gekregen.
En dat blijf je elk jaar doen?
pi_104710502
Nee, dit jaar niet, de broodmolen is opgekalefaterd en ik kan nu met controle en tandsteenverwijderen klaar zijn....hoewel dat ook vergoed wordt......
pi_104714246
Het probleem met het huidige systeem met zoveel keuze is dat mensen echt gaan berekenen wat men nodig denkt te hebben om er meer uit te halen dan dat ze betalen. Mensen die veel zorg nodig hebben betalen dus minder dan wat de verzekering moet betalen en dat betaald iemand anders, die geen zorg nodig had.
Als iedereen nu het maximale eruit wilt halen betekent dat automatisch dat de prijzen nog meer stijgen. Dat zie je nu al bij de aanvullende verzekeringen. Deze stijgen de pan uit, omdat veel mensen, die nooit ziek worden, deze annuleren, waardoor dem ensen die vaak ziek zijn en dit nodig hebben overblijven. Omdat de verzekeraars geen liefdadigheids instellingen zijn worden deze prijzen aanzienlijk hoger.

Daarom denk ik dat het systeem met zoveel keuzevrijheid niet houdbaar is op de lange termijn. Zelfs het kiezen van een vrijwillig ER is niet houdbaar, omdat dit het hele principe van collectiviteit ondermijnt.
De stijgingen in de premies worden door ons eigen gedrag ook veroorzaakt, hoewel er uiteraard ook andere aspecten meespelen.
Aangezien iedereen dit doet kan je als buitenstaander die er anders over denkt natuurlijk niet achterblijven, want dan betaal je gewoon teveel, maar toch is dit neveneffect jammer.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_104725004
Ik heb inmiddels de nieuwe polis van CZ ontvangen.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
Verzekering            Bruto premie    Korting     Premie
                                        collec-     per maand
                                        tiviteit
---------------------------------------------------------------
Natura polis           107,80          8,62        99,18
Top Collectief          31,00          3,10        27,90
Uitgebr Tandarts Col    38,40          3,94        35,46      +
---------------------------------------------------------------
Totaal                 177,20         15,66       162,54
:{

Gelukkig krijg ik de aanvullende verzekering bruto vergoed door de werkgever: 63,36.

163,54 - (58% 63,36) = 163,54 - 36.75 = 126,79 netto per maand.

Zonder aanvullende verzekering kom ik niet in aanmerking voor collectieve zorgverzekering via werkgever.
pi_104753207
De knoop is doorgehakt, we gaan over van AnderZorg naar FBTO. Prijsverschil is minimaal (oa door korting via vereniging van eigenaren) en het grote voordeel bij FBTO vind ik de opzet van de aanvullende verzekeringen.

Ik: maximaal eigen risico, alleen basisverzekering
Vriendin: minimaal eigen risico, alleen basisverzekering
pi_104754689
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 10:53 schreef exode het volgende:
De knoop is doorgehakt, we gaan over van AnderZorg naar FBTO. Prijsverschil is minimaal (oa door korting via vereniging van eigenaren) en het grote voordeel bij FBTO vind ik de opzet van de aanvullende verzekeringen.

Ik: maximaal eigen risico, alleen basisverzekering
Vriendin: minimaal eigen risico, alleen basisverzekering
Hoeveel bedraagt dat minimale prijsverschil voor jou dan?
pi_104755404
quote:
17s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:52 schreef douche-eendje het volgende:
Wilt iemand even met mij meekijken?
[knip= heel verhaal]

En hier komt dit jaar dus ook nog een nieuwe bril aangezien dat nog net kan... Heb hem toch écht nodig.
Doe net zo als ik,zeker als je een zuinige ZK verbruiker bent met amper kosten per jaar, en flikker gewoon je aanvullende verzekering (zoals tandarts) eruit aangezien in 2012 je toch eerst € 220,- zelf mag ophoesten en gezien mijn kosten ik elk jaar amper boven deze kosten uitkom. :Y
Heb je een basisverzekering en lekker lagere kosten per maand. :)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_104756315
Ik heb mn aanvullende verzekering lekker weg geflikkert.
Goedkoper uit volgend jaar:)
pi_104756695
Nu dit topic op zijn eind loopt wil ik voorstellen om, net zoals bij mijn geliefde topic banken met "hoge" rente, een rijtje met handige sites in de OP op te nemen.
Onderstaand mijn rijtje, maar interessanter is welke sites gebruiken jullie eigenlijk nog meer en waarvoor?

Startpunt: Vergelijk de vergelijkingssites:
Ken ik pas sinds maandag: Uwzorgverzekeringsite

Vergelijkingsites (premies en achtergrondinformatie)
Independer
Verzekeringssite
Zorgkiezer
Dit jaar zo rommelig dat ik ze maar niet meer gebruik: Consumentenbond

Achtergrond informatie:
Rijksoverheid
pi_104756917
quote:
6s.gif Op donderdag 24 november 2011 12:09 schreef rubje het volgende:

[..]
... en flikker gewoon je aanvullende verzekering (zoals tandarts) eruit aangezien in 2012 je toch eerst € 220,- zelf mag ophoesten en gezien mijn kosten ik elk jaar amper boven deze kosten uitkom.
Als je een tandartsverzekering hebt, vallen die kosten niet onder het ER, maar worden tig-% vergoed tot een bepaald max. In mijn geval (2x jaarlijkse controle en gemiddelde tandsteen verwijderen) kost dat al €80,-. Een tandartsverzekering kost €126,- : ergo voor ongeveer €46,- verzeker ik extra tandartskosten (tot max. €250).

quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 12:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
Als iedereen nu het maximale eruit wilt halen betekent dat automatisch dat de prijzen nog meer stijgen. Dat zie je nu al bij de aanvullende verzekeringen. Deze stijgen de pan uit, omdat veel mensen, die nooit ziek worden, deze annuleren, waardoor dem ensen die vaak ziek zijn en dit nodig hebben overblijven. Omdat de verzekeraars geen liefdadigheids instellingen zijn worden deze prijzen aanzienlijk hoger.
Voordeel is wel, dat de mensen die die aanvullende behandeling(en) niet nodig hebben, er ook geen gebruik van gaan maken i.c. de verzekering niet afsluiten. Dat drukt weer de totale zorgkosten.

[ Bericht 45% gewijzigd door blomke op 24-11-2011 13:12:14 ]
  donderdag 24 november 2011 @ 13:15:33 #298
85962 ioko
I Appear Missing
pi_104757244
quote:
6s.gif Op donderdag 24 november 2011 12:09 schreef rubje het volgende:

[..]

Doe net zo als ik,zeker als je een zuinige ZK verbruiker bent met amper kosten per jaar, en flikker gewoon je aanvullende verzekering (zoals tandarts) eruit aangezien in 2012 je toch eerst € 220,- zelf mag ophoesten en gezien mijn kosten ik elk jaar amper boven deze kosten uitkom. :Y
Heb je een basisverzekering en lekker lagere kosten per maand. :)
Als je aanvullend voor tandartskosten bent verzekerd, gaat dat natuurlijk niet van je eigen risico af.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_104758075
Ik zit te twijfelen of ik het eigen risico verhoog.

Enige zorg die ik verwacht te gebruiken is de tandarts en de apotheek, aangezien ik niet meer dan 220euro aan medicijnen verwacht te gebruiken kan ik het eigen risico dan toch het beste op maximaal zetten? Of ik zie ik iets over het hoofd?
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
  donderdag 24 november 2011 @ 13:42:53 #300
85962 ioko
I Appear Missing
pi_104758391
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:35 schreef TripleS het volgende:
Ik zit te twijfelen of ik het eigen risico verhoog.

Enige zorg die ik verwacht te gebruiken is de tandarts en de apotheek, aangezien ik niet meer dan 220euro aan medicijnen verwacht te gebruiken kan ik het eigen risico dan toch het beste op maximaal zetten? Of ik zie ik iets over het hoofd?
Ja, dat kan. Het maakt inderdaad niet uit of je verwacht 1 euro of 219 euro aan kosten te hebben (buiten je aanvullende verzekering), je krijgt daar sowieso niets van terug.

Enige risico zijn onverwachte hoge kosten. Die betaal je dan zelf tot het maximum eigen risico.

Boven de 220 euro moet je de extra kosten die je maakt afwegen tegen de korting die je krijgt bij het verhogen van je eigen risico. Zo is het niet verstandig om je eigen risico op 220 te laten staan als je verwacht 230 euro aan kosten te maken. Die kun je dan beter zelf betalen en je eigen risico maximaal zetten = elke maand een korting
Coincidence
Makes sense
Only with you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')