Je hebt gelijk! Per kwartaal kreeg je 1% korting, per half jaar 2% en per jaar 3%.quote:Op zaterdag 19 november 2011 21:30 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik dacht dat je met een jaar betaling maar 3 % korting kreeg?
Als dat zo is, is het een redelijk nutteloze verzekering moet ik zeggen (maar dat vind ik sowieso van de meeste tandartsverzekeringen).quote:Op zondag 20 november 2011 22:15 schreef Renesite het volgende:
75% krijg je vergoed tot een max van.... 300euro uit mijn hoofd
Dat klopt niet. Anderzorg vergoedt maximaal 6 vullingen (zie hier )quote:Op zondag 20 november 2011 22:40 schreef pussywillow het volgende:
Bij de tandartsverzekering van AnderZorg is er geen maximum. Je krijgt een bepaald bedrag per verrichting (bijv. €34 voor een éénvlaksvulling), maar er zit in principe geen beperking aan het aantal, dus als jij 12 éénvlaksvullingen declareert krijg je gewoon 408 euro van AnderZorg. Tenminste, met ingang van volgend jaar, dit jaar is het nog zo dat er aan sommige dingen een limiet zit (bijv. maximaal 6 vullingen).
Nee, bereken je premie op de website maar eens. Dan zie je dit staan:quote:Op zondag 20 november 2011 22:54 schreef pussywillow het volgende:
Dit jaar, ja, dat zei ik ook. Volgend jaar niet meer!
quote:Tandartskosten voor volwassenen worden maar beperkt vergoed door de Basisverzekering. Met AnderZorg Tand verzeker je jezelf voor veel voorkomende behandelingen door de tandarts. Je krijgt onder meer 100% van maximaal 3 consulten, tandsteen verwijderen (maximaal twee keer), vullingen (maximaal 6) en röntgenfoto's (maximaal 4).
In het ziekenhuis kost mijn sessie 500,-quote:Op maandag 21 november 2011 11:58 schreef hansvbijnen het volgende:
Wat zijn de kosten om een verstandkies er met grof geweld uit te laten halen? (Ongeveer)
Oke. Voorlopig is er bij mij nog maar eentje nodig. Ervan uitgaande dat het ongeveer 250 euro zal kosten, ga ik me hier niet extra voor verzekeren. Bedankt!quote:Op maandag 21 november 2011 12:12 schreef BertV het volgende:
[..]
In het ziekenhuis kost mijn sessie 500,-
(alle verstandskiezen in 1 keer)
misschien is dit een handig overzicht?quote:Op maandag 21 november 2011 14:01 schreef Verwerker het volgende:
Ik snap geen snars meer van die tandartsverzekeringen en hoeveel er wordt vergoed bij welke maatschappij
Je hebt een "contract" met Delta Lloyd, niet met Independer. Mijn werkgever is immers ook niet verplicht om een tegenvoorstel te doen. Je gebruikt Independer puur om te genieten van de collectieve korting, verder is zij geen partij in deze. Ik neem aan dat je van Delta Lloyd toch gewoon weer een polis hebt gekregen van de korting van Independer?quote:Op maandag 21 november 2011 21:53 schreef AXI-OMA het volgende:
in het kader van independer:
heb vorig jaar bij delta lloyd een zorgverzekering gesloten met 9 behandelingen fysio en tandarts 250 euro 75% minimum.
Premie 2011: 106,99 euro
Premie 2012: 141,50 euro
Nog niets gehoord van Independer, zijn ze verplicht als tussenpersoon om een tegenvoorstel te doen?
super!quote:Op maandag 21 november 2011 14:17 schreef poemojn het volgende:
[..]
misschien is dit een handig overzicht?
https://www.independer.nl(...)dingen/tandarts.aspx
Na een controle aan de tandarts bleek ik op 5 plekken gaatjes te hebbenquote:Op maandag 21 november 2011 23:22 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Verwacht je dit jaar hoge kosten aan je gebit dat je een tandartsverzekering nodig hebt?
Ik kan me niet voorstellen dat dat mogelijk is.quote:Op zaterdag 19 november 2011 20:59 schreef MadBear1983 het volgende:
Heb gekozen voor FBTO (via actiecode met Zalando cadeaubon voor 25 euro (je kan ook voor bol.com kiezen). Daarnaast collectiviteitskorting via moerstaal.nl (ff accountje aangemaakt), scheelt weer 10% op aanvullende verzekeringen.
Hoog Eigen risico + tandarts module.
Tandartsmodule staat aan, die zet ik vanaf februari weer uit want dan heb ik mn tandartscontrole weer gehad, dan gaat ie over een half jaartje weer voor een maandje aan
Dan moet je de voorwaarden door gaan lezen of contact zoeken met FBTO want het is wel mogelijk. Voor enkele behandelingen geldt een wachttijd, maar voor het reguliere onderhoud als consulten / tandsteen is dat n.v.t.quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:51 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat dat mogelijk is.
Correct. Geheel afhankelijk van wat de schade is, natuurlijk, maar als je het hebt over kronen of zelfs implantaten dan heb je aan de gemiddelde tandartsverzekering weinig tot niets.quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:42 schreef Palomar het volgende:
Ik vraag mij alleen af, stel dat met sporten een keer een paar tanden eruit worden geslagen. Iemand een idee of een gemiddelde tandartsverzekering dan wel zin heeft? Want de meesten dekken maar tot 300 euro oid. Bij een beetje schade zullen de kosten wel hoger zijn lijkt me...?
Coolquote:Op dinsdag 22 november 2011 07:27 schreef AXI-OMA het volgende:
Premie Youcare bekend:
Basisverzekering eigen risico 220: 99,95 euro per maand
Basisverzekering eigen risico 720: 69,50 euro per maand
Met het maximale eigen risico zijn ze de goedkoopste van Nederland en dus niet Anderzorg
Bron: de eigen website: www.youcare.nuquote:Cool
Bron trouwens? Wil wel alles kunnen vergelijken
Zet er maar een nulletje achter.quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:42 schreef Palomar het volgende:
Ik vraag mij alleen af, stel dat met sporten een keer een paar tanden eruit worden geslagen. Iemand een idee of een gemiddelde tandartsverzekering dan wel zin heeft? Want de meesten dekken maar tot 300 euro oid. Bij een beetje schade zullen de kosten wel hoger zijn lijkt me...?
Vanaf 78,50 (ER=720, 98,50 bij ER=220)quote:Op woensdag 23 november 2011 09:23 schreef blomke het volgende:
[..]
Zet er maar een nulletje achter.
Wat zijn de premies bij Ditzo?
Scheelt €5,- en dan heb je vrije zorgkeuze. Dat zijn de verschillen (nou ja: ook een verschil bij de tandverzekering, maar dat afsluiten begrijp ik nooit zo goed)quote:Op woensdag 23 november 2011 09:38 schreef blomke het volgende:
Wat hoog! Bij friesland verzekeraar heb ik een offerte: De Friesland Zorgverzekeraar Alles Verzorgd Polis + AV Tand Standaard met korting bedraagt € 83,28. ER €720
In 2011 heb ik €125,- premie betaald en €250,- uitgekeerd gekregen.quote:Op woensdag 23 november 2011 09:49 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
nou ja: ook een verschil bij de tandverzekering, maar dat afsluiten begrijp ik nooit zo goed
En dat blijf je elk jaar doen?quote:Op woensdag 23 november 2011 10:23 schreef blomke het volgende:
[..]
In 2011 heb ik €125,- premie betaald en €250,- uitgekeerd gekregen.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | Verzekering Bruto premie Korting Premie collec- per maand tiviteit --------------------------------------------------------------- Natura polis 107,80 8,62 99,18 Top Collectief 31,00 3,10 27,90 Uitgebr Tandarts Col 38,40 3,94 35,46 + --------------------------------------------------------------- Totaal 177,20 15,66 162,54 |
Hoeveel bedraagt dat minimale prijsverschil voor jou dan?quote:Op donderdag 24 november 2011 10:53 schreef exode het volgende:
De knoop is doorgehakt, we gaan over van AnderZorg naar FBTO. Prijsverschil is minimaal (oa door korting via vereniging van eigenaren) en het grote voordeel bij FBTO vind ik de opzet van de aanvullende verzekeringen.
Ik: maximaal eigen risico, alleen basisverzekering
Vriendin: minimaal eigen risico, alleen basisverzekering
Doe net zo als ik,zeker als je een zuinige ZK verbruiker bent met amper kosten per jaar, en flikker gewoon je aanvullende verzekering (zoals tandarts) eruit aangezien in 2012 je toch eerst € 220,- zelf mag ophoesten en gezien mijn kosten ik elk jaar amper boven deze kosten uitkom.quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:52 schreef douche-eendje het volgende:
Wilt iemand even met mij meekijken?
[knip= heel verhaal]
En hier komt dit jaar dus ook nog een nieuwe bril aangezien dat nog net kan... Heb hem toch écht nodig.
Als je een tandartsverzekering hebt, vallen die kosten niet onder het ER, maar worden tig-% vergoed tot een bepaald max. In mijn geval (2x jaarlijkse controle en gemiddelde tandsteen verwijderen) kost dat al €80,-. Een tandartsverzekering kost €126,- : ergo voor ongeveer €46,- verzeker ik extra tandartskosten (tot max. €250).quote:Op donderdag 24 november 2011 12:09 schreef rubje het volgende:
[..]
... en flikker gewoon je aanvullende verzekering (zoals tandarts) eruit aangezien in 2012 je toch eerst € 220,- zelf mag ophoesten en gezien mijn kosten ik elk jaar amper boven deze kosten uitkom.
Voordeel is wel, dat de mensen die die aanvullende behandeling(en) niet nodig hebben, er ook geen gebruik van gaan maken i.c. de verzekering niet afsluiten. Dat drukt weer de totale zorgkosten.quote:Op woensdag 23 november 2011 12:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
Als iedereen nu het maximale eruit wilt halen betekent dat automatisch dat de prijzen nog meer stijgen. Dat zie je nu al bij de aanvullende verzekeringen. Deze stijgen de pan uit, omdat veel mensen, die nooit ziek worden, deze annuleren, waardoor dem ensen die vaak ziek zijn en dit nodig hebben overblijven. Omdat de verzekeraars geen liefdadigheids instellingen zijn worden deze prijzen aanzienlijk hoger.
Als je aanvullend voor tandartskosten bent verzekerd, gaat dat natuurlijk niet van je eigen risico af.quote:Op donderdag 24 november 2011 12:09 schreef rubje het volgende:
[..]
Doe net zo als ik,zeker als je een zuinige ZK verbruiker bent met amper kosten per jaar, en flikker gewoon je aanvullende verzekering (zoals tandarts) eruit aangezien in 2012 je toch eerst € 220,- zelf mag ophoesten en gezien mijn kosten ik elk jaar amper boven deze kosten uitkom.![]()
Heb je een basisverzekering en lekker lagere kosten per maand.
Ja, dat kan. Het maakt inderdaad niet uit of je verwacht 1 euro of 219 euro aan kosten te hebben (buiten je aanvullende verzekering), je krijgt daar sowieso niets van terug.quote:Op donderdag 24 november 2011 13:35 schreef TripleS het volgende:
Ik zit te twijfelen of ik het eigen risico verhoog.
Enige zorg die ik verwacht te gebruiken is de tandarts en de apotheek, aangezien ik niet meer dan 220euro aan medicijnen verwacht te gebruiken kan ik het eigen risico dan toch het beste op maximaal zetten? Of ik zie ik iets over het hoofd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |