abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104562384
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 18:32 schreef _Ophelia_ het volgende:
Misschien bewust gekozen voor een minder uitgebreid pakket?
Heb idd voor mn tanden een stapje terug gedaan. Zat bij VGZ bij het Tand Beter en heb bij CZ me gewoon basic aanvullend verzekerd. Die optie bij CZ vergoed 75% tot max 250 euro en bij VGZ Tand beter is dat 80% tot max 500 euro.
Aangezien ik de afgelopen jaren echt alleen voor de controle ben geweest en een btje tandplak verwijderen kon die optie dat wel een tandje lager ;)
pi_104563734
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 14:29 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Gebruik je dan iets uit dat jongeren pakket behalve de tandarts?
Dat is een dure aanvullende verzekering namelijk bijna 20 euro per maand.
heb jij n tandartsverzekering met dezelfde voorwaarden voor veel goedkoper dan? dus vergoeding tot 450 euro? (en niet 250)
pi_104564553
Heb gekozen voor FBTO (via actiecode met Zalando cadeaubon voor 25 euro (je kan ook voor bol.com kiezen). Daarnaast collectiviteitskorting via moerstaal.nl (ff accountje aangemaakt), scheelt weer 10% op aanvullende verzekeringen.
Hoog Eigen risico + tandarts module.
Tandartsmodule staat aan, die zet ik vanaf februari weer uit want dan heb ik mn tandartscontrole weer gehad, dan gaat ie over een half jaartje weer voor een maandje aan ;)
  zaterdag 19 november 2011 @ 21:30:17 #229
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_104565916
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 18:34 schreef Verwerker het volgende:
Ik doe al 3 jaar lang Anderzorg + max. ER + betaal alles in 1 jaar met 4% korting :)

Krijg meer zorgtoeslag dan dat ik betaal aan verzekering :')

Alleen nu ga ik wel een tandartsverzekering nemen, want ik heb al 5 gaatjes :'(_! Maar wete niet welk verzekering ik met tandarts het goedkoopst uit ben...
Ik dacht dat je met een jaar betaling maar 3 % korting kreeg?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  zaterdag 19 november 2011 @ 22:10:17 #230
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_104567601
Pff, ik zit ook te kijken naar onze verzekeringen. Jeeminee zeg, je kan beter hopen dat je nergens last van krijgt want overal zitten wel mitsen en maren aan.
Switchen daar ben ik niet zo van, ik blijf waarschijnlijk wel waar ik nu zit, maar zit een beetje te twijfelen tussen een jongerenpakket of alleen een tandartspakket.
klerkje
pi_104570264
quote:
Overstappen lucratief

AMSTERDAM - Vooral gezinnen kunnen veel geld besparen als ze de juiste keuze maken voor hun ziektekostenverzekering. Het consumentenprogramma Kassa heeft dat uitgerekend. Veel mensen met een gezin hebben een brede aanvullende verzekering, juist met het oog op ziektekosten voor de kinderen.

Ze beseffen volgens Kassa niet dat veel zorg al door het basispakket wordt gedekt. Een gezin kan door het maken van de juiste keuze tot soms wel 1200 euro besparen. Ook mensen die een goede tandartsverzekering willen, doen er verstandig aan goed te kijken naar alle aanbiedingen die er zijn. Zij kunnen voor hetzelfde geld soms wel 500 euro meer dekking krijgen, volgens Kassa.
bron: televaag.nl
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_104571520
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 17:28 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk. Ik ben, onterecht, uitgegaan van het feit dat als je 20 behandelingen nodig hebt je dit als chronisch bestempeld wordt. Zo werkt het in dit apenland niet helaas. Alhoewel ik me afvraag in hoeverre je met een fysio zou kunnen onderhandelen over de te stellen code van de diagnose. Maar dat is oplichting en moet je aan mee willen werken.

Volgens mij heb je voor zo'n indicatie een verwijzing door een arts nodig, een fysio mag sowieso geen diagnose stellen.

@Mallet:
Een verzekeraar die nog wel een redelijk geprijsde aanvullende verzekering met onbeperkte fysio aanbiedt is Menzis. ¤33,95 pm. En via bijvoorbeeld Veronicamagazine is er nog wat collectiviteitskorting mogelijk.
pi_104572472
Bij Kassa zei men dat alle bedragen bekend moeten zijn... had ik van mijn verzekeraar (VPZ) dan niet dit per post ook moeten krijgen? Of hebben ze daar langer voor?
pi_104573479
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 00:14 schreef elkravo het volgende:
Bij Kassa zei men dat alle bedragen bekend moeten zijn... had ik van mijn verzekeraar (VPZ) dan niet dit per post ook moeten krijgen? Of hebben ze daar langer voor?
Dit had men je al moeten laten weten, inderdaad (voor de 19e)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_104573521
Goed topic!

Ik heb mij vorig jaar verzekerd van 100,- per maand maar ben nooit naar de huisarts en tandarts gegaan. Dit jaar wil switchen naar de goedkopste met een hoog eigen risiso. 400-600 euro eigen risico vind ik geen probleem.

Welke opties blijven er dan over?
pi_104574374
quote:
14s.gif Op zondag 20 november 2011 00:49 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dit had men je al moeten laten weten, inderdaad (voor de 19e)
Ben collectief verzekerd via mijn werkgever... zal maandag 'ns aan de bel trekken.
pi_104577127
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 01:22 schreef elkravo het volgende:

[..]

Ben collectief verzekerd via mijn werkgever... zal maandag 'ns aan de bel trekken.
Of je nou collectief verzekerd bent of niet, dat maakt niet uit. Je werkgever is hier niet verantwoordelijk voor. De verzekeraar is verplicht om je vóór 19 november te informeren. Kan natuurlijk ook zijn dat het nog ergens bij PostNL zweeft. Maandag gewoon even bellen naar je zorgverzekeraar.
pi_104577164
Heeft iemand wellicht een PDF-je met overzicht van vergoedingen + bijbehorende voorwaarde voor de tandartsverzekering van Anderzorg?

Ik kan echt geen wijs uit hun website. De informatie is daar zeer beknopt, en klopt deels ook niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ludd op 20-11-2011 15:07:34 ]
pi_104578203
Ik wilde net zelf een topic openen maar zag toen dit topic;

Ik ben nu verzekerd bij Unive met een extra goed polis, 123,- per maand. Ik maak vooral veel gebruik van psychologische hulp bij het GGZ en antidepressiva/benzodiazepines. Betaal ik teveel? Is er een goedkoper alternatief waarbij mijn kosten gedekt worden door de zorgverzekeraar? Of zal ik gewoon Unive bellen en van pakket B naar een goedkoper pakket A gaan?
  zondag 20 november 2011 @ 11:58:34 #240
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_104580048
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 00:50 schreef Klaasvaak87 het volgende:
Goed topic!

Ik heb mij vorig jaar verzekerd van 100,- per maand maar ben nooit naar de huisarts en tandarts gegaan. Dit jaar wil switchen naar de goedkopste met een hoog eigen risiso. 400-600 euro eigen risico vind ik geen probleem.

Kijk eens bij Anderzorg.nl, Ik betaalde afgelopen jaar 145 euro per maand voor 2 volwassenen waarvan 1 met aanvullende verzekering en beide maximaal eigen risico. Tandartsverzekering is 17 euro per maand bij anderzorg. Komend jaar wordt de verzekering 155 euro.

71,25 is de premie bij Anderzorg
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_104581364
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 00:50 schreef Klaasvaak87 het volgende:
Goed topic!

Uit je verhaal kan ik niet opmaken of je vorig jaar wel verzekerd was voor eventuele aanvullende zorg. Bij Zekur van Univé kom ik puur basis met maximaal eigen risico (720 in 2012) op 73,50 en voor hun basis inclusief aanvullend op 97,25 per maand. Je moet er wel rekening mee houden dat ze maar één ziekenhuis per provincie hebben gecontracteerd voor niet-spoedeisende zorg.

Overigens blijf ik erbij dat FBTO wel heel aantrekkelijk is met die aanvullende modules. Je zou dus tandarts tot 800 euro kunnen nemen en in februari er weer af kunnen halen.. Weet iemand of FBTO deze constructie al langer heeft? Want erg lucratief lijkt mij dit toch niet?

Daarnaast zie ik dit staan in de voorwaarden 2012 voor tand: Per verzekerd gezinslid hebt u recht op vergoeding van de kosten van tandheelkundige hulp volgens het UPT tarief."

Maar UPT bestaat toch niet meer volgend jaar?
pi_104582642
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 12:33 schreef Mallet het volgende:
Overigens blijf ik erbij dat FBTO wel heel aantrekkelijk is met die aanvullende modules. Je zou dus tandarts tot 800 euro kunnen nemen en in februari er weer af kunnen halen.. Weet iemand of FBTO deze constructie al langer heeft? Want erg lucratief lijkt mij dit toch niet?

Daarnaast zie ik dit staan in de voorwaarden 2012 voor tand: Per verzekerd gezinslid hebt u recht op vergoeding van de kosten van tandheelkundige hulp volgens het UPT tarief."

Maar UPT bestaat toch niet meer volgend jaar?
Nee UPT bestaat volgend jaar niet, alhoewel er nog wel een lijst met adviestarieven wordt vrijgegeven als het goed is. Denk dat ze niet zo moeilijk gaan doen of dat mijn tandarts schappelijk blijft met de tarieven ;)
Die modules heeft FBTO dacht ik al langer al was ik er nog niet eerder verzekerd (pas per 1-1-2012). Ze gokken er misschien wel op dat mensen te gemakzuchtig zijn om al die modules elke keer aan en uit te zetten.
Bovendien is FBTO gewoon het 'internetlabel' van Achmea, bedoelt om nieuwe klanten te lokken, daar worden altijd wat scherpere tarieven gehanteerd vanwege de concurrentie.
pi_104583813
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 13:09 schreef MadBear1983 het volgende:

[..]

Nee UPT bestaat volgend jaar niet, alhoewel er nog wel een lijst met adviestarieven wordt vrijgegeven als het goed is. Denk dat ze niet zo moeilijk gaan doen of dat mijn tandarts schappelijk blijft met de tarieven ;)
Die modules heeft FBTO dacht ik al langer al was ik er nog niet eerder verzekerd (pas per 1-1-2012). Ze gokken er misschien wel op dat mensen te gemakzuchtig zijn om al die modules elke keer aan en uit te zetten.
Bovendien is FBTO gewoon het 'internetlabel' van Achmea, bedoelt om nieuwe klanten te lokken, daar worden altijd wat scherpere tarieven gehanteerd vanwege de concurrentie.
Nee precies, dat dacht ik al met het UPT principe. Ik heb FBTO wel een e-mail gestuurd met de vraag of ze dit even kunnen uitleggen. Gewoon het maximumbedrag per jaar ongeacht behandeling / tandarts lijkt mij het meest ideaal, maar als ik naar de verzekeraar kijk waar ik werk is het weer 100% vergoeding bij een gecontracteerde tandarts en anders maximaal het bedrag wat de gecontracteerde tandarts in rekening brengt.
pi_104586108
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 09:21 schreef Ludd het volgende:
Heeft iemand wellicht een PDF-je met overzicht van vergoedingen + bijbehorende voorwaarde voor de tandartsverzekering van tandartszorg?

Ik kan echt geen wijs uit hun website. De informatie is daar zeer beknopt, en klopt deels ook niet.
Wie of wat is "Tandartszorg"? Of bedoel je AnderZorg?
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_104586814
Effe een vraagje: wat kost een doorsnee fysiotherapie behandeling ongeveer? En hoeveel tijd omvat een 'behandeling' zoals die overal in de voorwaarden genoemd staat eigenlijk? half uur of een uur?

Wil even wat rekenen of het zinvol is om aanvullend te gaan verzekeren.

Thanx! :)
pi_104587473
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 14:33 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Wie of wat is "Tandartszorg"? Of bedoel je AnderZorg?
Ik bedoelde Anderzorg inderdaad.
pi_104588124
Fysio kost zo'n ¤28 per behandeling van een half uur.
pi_104589119
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 15:07 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik bedoelde Anderzorg inderdaad.
Staat wel gewoon op hun website, maar het staat verspreid over een aantal pagina's:

http://www.anderzorg.nl/w(...)ieEnDiagnostiek1.htm
http://www.anderzorg.nl/w(...)ventieveMondzorg.htm
http://www.anderzorg.nl/w(...)nKronenEnBruggen.htm
http://www.anderzorg.nl/w(...)enEndodontologie.htm

Een duidelijk overzicht heb ik er ook nog niet kunnen ontdekken. Wel per post gehad.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_104589425
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 14:50 schreef Moogwai10 het volgende:
Effe een vraagje: wat kost een doorsnee fysiotherapie behandeling ongeveer? En hoeveel tijd omvat een 'behandeling' zoals die overal in de voorwaarden genoemd staat eigenlijk? half uur of een uur?

Wil even wat rekenen of het zinvol is om aanvullend te gaan verzekeren.

Thanx! :)
Als je 1 keer per maand gaat, dan heb je het er meestal al uit.
pi_104599479
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 00:42 schreef hvdbr het volgende:
Vandaag de nieuwe polis van de Rabobank Studentenzorgverzekering binnen: met 95,21 maar 2,50 duurder dan Zekur en nog goedkoper dan Anderzorg, maar dan met een aardige aanvullende verzekering (o.a. fysio en dekking buitenland). Erg interessant dus!

Bij het afsluiten van de verzekering wordt er vermeld dat dit alleen kan als je jonger dan 30 jaar bent en ingeschreven staat op een HBO/universiteit en/of studiefinanciering ontvangt. Maar wat als je student was toen je de verzekering afsloot, maar ondertussen niet meer? Ben je dan tegen de regels bezig als je de verzekering lekker door laat lopen?

Of is het sowieso een wassen neus en mag je straffeloos tegen ze zeggen dat je studeert & daarmee de korting binnenhalen, terwijl dit helemaal niet zo is? In de voorwaarden van de verzekering komt het woord 'student' niet eens voor, en ook aan het deelnemen aan een collectiviteitskorting worden geen voorwaarden gesteld..
Ondertussen heb ik even met Interpolis gebeld over deze vraag, maar ik ben er nog steeds niet helemaal uit. Ze vertelden me dat het geen probleem is als je afstudeert halverwege een jaar waarin je de studentenverzekering hebt lopen, dan mag je gewoon tot het einde van het jaar blijven zitten. Maar daarna wordt het wat vaag: als je nou van plan bent om in het jaar daarna wellicht weer verder te gaan studeren, dan mag je 'm ook nog aanhouden. Zo niet, dan word je geacht om per januari een andere verzekering te zoeken.

Ze vertelden me ook dat het inderdaad vrijwel onmogelijk is om zoiets te controleren, en dat het dus op vertrouwen gebeurt..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')