abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 november 2011 @ 11:13:45 #201
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_104545224
Wat een gezeik weer zeg die zorgverzekeringen, ieder jaar weer alles moeten vergelijken. Van mij mag het systeem op de schop.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  Moderator zaterdag 19 november 2011 @ 11:19:49 #202
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_104545356
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 11:13 schreef Herkauwer het volgende:
Wat een gezeik weer zeg die zorgverzekeringen, ieder jaar weer alles moeten vergelijken. Van mij mag het systeem op de schop.
Ik vind het ook vrij onduidelijk :{ !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 19 november 2011 @ 11:25:39 #203
47047 Herkauwer
pi_104545508
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 11:19 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ik heb geen flauw idee waar ik voor verzekerd ben. Ik heb zelf een basisverzekering en mijn vriendin een basisverzekering + aanvullend pakket. En dan maximaal eigen risico en gaan met die banaan.

Dit jaar goed uitgepakt, 400 euro aan extra kosten en per maand 100 euro bespaard. Winst van 800 euro ten opzichte van mijn vorige verzekering zonder maximaal eigen risico.

Ik zie het wel, ik heb geen zin om me er in te gaan verdiepen.
pi_104546720
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 11:19 schreef Renesite het volgende:

[..]

Doe eens een voorstel hoe het voor jou dan duidelijker gemaakt kan worden? De vergoedingen staan in een tabel met nummers, en in een inhoudsopgave staat dat nummer.
Hoe kan iets nog duidelijker vermeld worden?
Dat het veel werk is en dat je erbij moet nadenken is een andere kwestie trouwens.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_104546775
quote:
15s.gif Op vrijdag 18 november 2011 15:17 schreef rubje het volgende:
Vraagje aan de anderen. :) Ik heb gemerkt dat ik de afgelopen 3 jaren geen gebruik heb gemaakt van mijn zorgverzekering en heb naast de basis ook een 3 sterren aanvullende maar aangezien de eigen bijdrage al vrij hoog is,en ik altijd binnen die grens val als ik iets moet betalen,vraag ik mij af of ik niet gewoon die aanvullende eventjes laat vallen zodat ik alleen een basisverzekering heb gezien mijn goede gezondheid en daarmee dus ook mijn premiekosten druk. :@ Iemand?
Als je zelf die dingen in het aanvullend pakket kan betalen, die je denkt nodig te hebben dan zou ik ze gewoon schrappen. Heb ik ook gedaan. Ik betaal zelf wel de fysio en de brillen/lenzen. Daarnaast kan je het vrijwillig eigen risico verhogen als je genoeg spaargeld hebt om die kosten zelf te kunnen betalen, indien nodig.
Ik betaal nu 69,11 p/m en dat bevalt me wel (omgerekend via de jaarpremie, omdat je 3% korting krijgt met een jaarbetaling)
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_104547565
Ik blijf bij FBTO, één van de goedkoopste verzekeringen en voor die paar euro p/m winst vind ik het niet waard om over te stappen.
Modules zijn echt ideaal t.o.v. een pakket waarvan je in veel gevallen toch een hoop niet gebruikt. Extra winst is het per maand kunnen wijzigen van de verzekering.
  Moderator zaterdag 19 november 2011 @ 12:53:10 #207
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_104548207
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 12:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Doe eens een voorstel hoe het voor jou dan duidelijker gemaakt kan worden? De vergoedingen staan in een tabel met nummers, en in een inhoudsopgave staat dat nummer.
Dat het veel werk is en dat je erbij moet nadenken is een andere kwestie trouwens.
Ik vind NA onduidelijk omdat er niet staat wat in de basisverzekering vergoed wordt. Thats it.

Daarnaast zijn al die tandarts aanvullende verzekeringen voor mij vrij onduidelijk.

Ik overweeg OF mijn huidige of een andere te nemen. Maar wil wel weten dat wanneer ik fysiotherapie nog heb ik niet maar 4 heb of zo. Ik weet dat het wettelijk vastgesteld is maar wil het wel zwart op wit.

Daarnaast: promovendum is 89,90 als basis. Wil ik als student een extra pakket staat dát pakket niet in het vergoedingsoverzicht dat in PDF staat. Welke is het dan? Ik zie alleen AV-P. Is dat dezelfde? Het bedrag klopt niet/correspondeert niet.
En dan zie ik TV-P staan als aanvullende bij de tandartsverzekering en daarna scroll ik wat lager en zie ik opeens dat de kortingsregelingen ook onder TV-P zit? (dus korting op sportschool etc.)

En nog steeds niet wat wordt vergoedt in de standaard.
pi_104548540
Mwoa, wij hadden graag voorwaarden willen maken zoals onze voorwaarden altijd zijn (helder, normaal Nederlands), maar dat mag dus niet. Dan worden dingen vanzelf lastig.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  zaterdag 19 november 2011 @ 13:21:25 #209
47047 Herkauwer
pi_104548961
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 12:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Het is net als met pakketten op een auto. Ik wil een standaard auto met airco, dat mag niet want ik moet eerst een extra pakket kopen om vervolgens een airco te kunnen aanschaffen.

Of ik wil alleen betalen wat ik denk nodig te hebben of ik wil voor alles verzekert zijn. Niet dat halfslachtige wat we nu hebben. 2 tot 3 aanvullende verzekeringen plus nog eens een aparte tandartsverzekering. Waarbij het weer per onderdeel verschilt of je wel of niet wat vergoed krijgt.
pi_104549066
ik denk dat ik lekker bij cz blijf, ik wil toch wel n aardige tandartsdekking hebben en die zit daar in t jongerenpakket (ipv een extra aanvullend en daarnaast nog een tandartsverzekering zoals bij vrijwel alle andere verzekeringen)
pi_104549284
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 12:53 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ik vind NA onduidelijk omdat er niet staat wat in de basisverzekering vergoed wordt. Thats it.

Daarnaast zijn al die tandarts aanvullende verzekeringen voor mij vrij onduidelijk.

Ik overweeg OF mijn huidige of een andere te nemen. Maar wil wel weten dat wanneer ik fysiotherapie nog heb ik niet maar 4 heb of zo. Ik weet dat het wettelijk vastgesteld is maar wil het wel zwart op wit.

Daarnaast: promovendum is 89,90 als basis. Wil ik als student een extra pakket staat dát pakket niet in het vergoedingsoverzicht dat in PDF staat. Welke is het dan? Ik zie alleen AV-P. Is dat dezelfde? Het bedrag klopt niet/correspondeert niet.
En dan zie ik TV-P staan als aanvullende bij de tandartsverzekering en daarna scroll ik wat lager en zie ik opeens dat de kortingsregelingen ook onder TV-P zit? (dus korting op sportschool etc.)

En nog steeds niet wat wordt vergoedt in de standaard.
Ik moet je dus het systeem uitleggen:
De basisverzekering is OVERAL gelijk. Hooguit de zorgaanbieder is beperkt, voor niet spoedeisende zorg ben je dan op bepaalde ziekenhuizen aangewezen.

Fysio zit vanaf de 21e behandeling in het basispakket. De aanvullende verzekeringen verzekeren je dus voor maximaal 20 behandelingen. Hoe duurder je aanvullende pakket, hoe meer er vergoed wordt. Zo simpel is het. Bij Promovendum bv wordt er vanaf het 3de aanvullende pakket de fysio 20 behandelingen vergoed.
  zaterdag 19 november 2011 @ 13:42:56 #212
47047 Herkauwer
pi_104549545
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 13:32 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

De basisverzekering is OVERAL gelijk. Hooguit de zorgaanbieder is beperkt, voor niet spoedeisende zorg ben je dan op bepaalde ziekenhuizen aangewezen.

Fysio zit vanaf de 21e behandeling in het basispakket. De aanvullende verzekeringen verzekeren je dus voor maximaal 20 behandelingen. Hoe duurder je aanvullende pakket, hoe meer er vergoed wordt. Zo simpel is het. Bij Promovendum bv wordt er vanaf het 3de aanvullende pakket de fysio 20 behandelingen vergoed.
Mooi dat de basisverzekering over hetzelfde is, heb nu een overzicht gevonden. Het is 1 en al uitzondering en onduidelijk. Ik heb geen flauw idee wat ik nodig heb, ik heb nooit wat nodig en heb al helemaal geen idee wat iets kost. Hoe kan je daar ooit een overzicht van hebben?

Volgens mij is het grootste probleem dat je te veel kan wisselen. Een verzekering is iets wat je betaald om iets te verzekeren, hoe langer je je verzekert hoe goedkoper iets zou moeten worden. En nu kan je jaarlijks wijzigen en zelfs soms per maand (aanvullend). Daar worden premies alleen maar duurder van.
  Moderator zaterdag 19 november 2011 @ 14:14:57 #213
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_104550503
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 13:32 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ok ok. Prima.
Gaan we eens zoeken wat er in de basis zit. Daarnaast beweert promovendum in zoverre garant te staan voor de 500 euro korting die er anders zou zijn?
Dus 89,90 is 220 euro ER?
Ok dan.
pi_104550795
Even over dat fysiotherapieverhaal, het klopt niet wat Tha_Duck zegt. Alleen bij bepaalde chronische aandoeningen zit fysiotherapie vanaf de 21ste behandeling in de basisverzekering.

Ik heb chronisch fysio nodig, maar mijn aandoening staat niet op die, voor komend jaar nog meer beperkte, lijst. Ik heb nu een aanvullend pakket gekozen met ¤1000 vergoeding voor fysiotherapie, dat komt overeen met zo'n 35 behandelingen, daar moet ik het komend jaar maar mee doen, andere pakketten zijn me te duur (en er zijn niet veel verzekeraars meer die überhaupt nog een aanvullende verzekering met onbeperkte vergoeding voor fysiotherapie aanbieden).
pi_104550803
Waarom laten we het eigenlijk toe dat we uitgekleed worden?
pi_104550919
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 13:24 schreef Memento-Mori het volgende:
ik denk dat ik lekker bij cz blijf, ik wil toch wel n aardige tandartsdekking hebben en die zit daar in t jongerenpakket (ipv een extra aanvullend en daarnaast nog een tandartsverzekering zoals bij vrijwel alle andere verzekeringen)
Gebruik je dan iets uit dat jongeren pakket behalve de tandarts?
Dat is een dure aanvullende verzekering namelijk bijna 20 euro per maand.
  Moderator zaterdag 19 november 2011 @ 14:29:14 #217
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_104550923
quote:
15s.gif Op zaterdag 19 november 2011 14:25 schreef Verwerker het volgende:
Waarom laten we het eigenlijk toe dat we uitgekleed worden?
Ja, don't ask me :{
pi_104555759
De OHRA Extra Uitgebreid heeft nog volledige vergoeding voor fysiotherapie. Daar staat natuurlijk wel weer een maandelijkse premie van ¤ 58,29 tegenover. Sommige mensen moeten helaas wel.. Er zijn mensen die 2x per week fysiotherapie hebben waarvan de aandoening niet meer op de lijst voorkomt. Wat kost een behandeling? 28 euro ofzo.. 28 x 2 = 56. 56 x 52 = 2912 euro als je het zelf moet betalen. De premie van dat hoge pakket à 58,29 x 12 = 699,48.. Maar het blijft natuurlijk een behoorlijk bedrag (naast eventueel basis en tand) per maand..
  zaterdag 19 november 2011 @ 17:12:16 #219
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_104555930
Vanavond om 18:55 op Nederland 1 in Kassa gaan zij voor ons alle zorgverzekeringen vergelijken. Ik ga zeker kijken. Want dit jaar had ik fysio nodig, ik dacht dat ik daarvoor was verzekerd, maar mooi niet...
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
pi_104556393
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 14:24 schreef Doedezemaar het volgende:
Even over dat fysiotherapieverhaal, het klopt niet wat Tha_Duck zegt. Alleen bij bepaalde chronische aandoeningen zit fysiotherapie vanaf de 21ste behandeling in de basisverzekering.

Ik heb chronisch fysio nodig, maar mijn aandoening staat niet op die, voor komend jaar nog meer beperkte, lijst. Ik heb nu een aanvullend pakket gekozen met ¤1000 vergoeding voor fysiotherapie, dat komt overeen met zo'n 35 behandelingen, daar moet ik het komend jaar maar mee doen, andere pakketten zijn me te duur (en er zijn niet veel verzekeraars meer die überhaupt nog een aanvullende verzekering met onbeperkte vergoeding voor fysiotherapie aanbieden).
Je hebt helemaal gelijk. Ik ben, onterecht, uitgegaan van het feit dat als je 20 behandelingen nodig hebt je dit als chronisch bestempeld wordt. Zo werkt het in dit apenland niet helaas. Alhoewel ik me afvraag in hoeverre je met een fysio zou kunnen onderhandelen over de te stellen code van de diagnose. Maar dat is oplichting en moet je aan mee willen werken.

Overigens vind ik persoonlijk het systeem in Nederland op papier een mooi systeem. Een basis voor iedereen, en mensen met meer geld kunnen zich voor meer verzekeren. Dat het niet goedkoper wordt heeft met de verzekeringsoort te maken, dat is ook nog te billijken. Maar het steeds verder uitkleden van de basisverzekering en de premieverhogingen zijn om te kotsen. Nederland zou zich moeten schamen hoe ze dit en de pensioenen aanpakken.
pi_104556503
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 13:42 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Mooi dat de basisverzekering over hetzelfde is, heb nu een overzicht gevonden. Het is 1 en al uitzondering en onduidelijk. Ik heb geen flauw idee wat ik nodig heb, ik heb nooit wat nodig en heb al helemaal geen idee wat iets kost. Hoe kan je daar ooit een overzicht van hebben?
ik denk dat je je mindset moet veranderen. Je mmoet er voor het gemak gewoon van uitgaan dat de basis de belangrijkste zaken dekt. Bijvoorbeeld als je kanker krijgt of een gebroken been. Alle andere zaken KAN je verzekeren, maar hoeft niet. Vergelijk het maar met een verzekering voor de auto, de WA is verplicht en de rest is luxe. Als jij fysio kunt betalen of de tandarts, dan hoef je je daarvoor niet te verzekeren.

Mooier zou het in mijn ogen zijn als we teruggaan naar een soort ziekenfonds vanuit de overheid wat standaard van je salaris/uitkering/whatever wordt ingehouden en dat je dan dus een basis hebt. Al het extra kan dan via een los te kiezen verzekering. Zo hou je de kosten voor de basis veel lager, en kan iedereen zich wel of niet druk maken of hij iets extra wil.
pi_104557071
Zit al jaren bij de VGZ en na eerst uit het 'jong pakket' te zijn geflikker (ben 27 geworden) wat me ruim 10 euro per maand meer kostte kreeg ik afgelopen week de verwachting voor 2012 binnen: 144 euro per maand....weer 11 euro per maand erbij.
Echt voor die 1x dat ik voor controle naar de tandarts ga en misschien twee keer naar de huisarts moet ik dus 144 euro per maand gaan dokken. Maar goed....stel dat er wat gebeurd...dus ben ff wezen shoppen en kwam bij CZDirect uit. Alles online regelen, praktisch dezelfde dekking op de punten die voor mij belangrijk zijn en het scheelt me 30 euro per maand.
pi_104558391
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 17:47 schreef Jill-RMC het volgende:
Zit al jaren bij de VGZ en na eerst uit het 'jong pakket' te zijn geflikker (ben 27 geworden) wat me ruim 10 euro per maand meer kostte kreeg ik afgelopen week de verwachting voor 2012 binnen: 144 euro per maand....weer 11 euro per maand erbij.
Echt voor die 1x dat ik voor controle naar de tandarts ga en misschien twee keer naar de huisarts moet ik dus 144 euro per maand gaan dokken. Maar goed....stel dat er wat gebeurd...dus ben ff wezen shoppen en kwam bij CZDirect uit. Alles online regelen, praktisch dezelfde dekking op de punten die voor mij belangrijk zijn en het scheelt me 30 euro per maand.
VGZ en CZ verschillen normaal gesproken qua bedrag nauwelijks van elkaar en nu plotseling 30 euro per maand?
Weet je zeker dat je niets over het hoofd hebt gezien?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_104558656
Misschien bewust gekozen voor een minder uitgebreid pakket?
pi_104558740
Ik doe al 3 jaar lang Anderzorg + max. ER + betaal alles in 1 jaar met 4% korting :)

Krijg meer zorgtoeslag dan dat ik betaal aan verzekering :')

Alleen nu ga ik wel een tandartsverzekering nemen, want ik heb al 5 gaatjes :'(_! Maar wete niet welk verzekering ik met tandarts het goedkoopst uit ben...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')