Ik vind het ook vrij onduidelijkquote:Op zaterdag 19 november 2011 11:13 schreef Herkauwer het volgende:
Wat een gezeik weer zeg die zorgverzekeringen, ieder jaar weer alles moeten vergelijken. Van mij mag het systeem op de schop.
Ik heb geen flauw idee waar ik voor verzekerd ben. Ik heb zelf een basisverzekering en mijn vriendin een basisverzekering + aanvullend pakket. En dan maximaal eigen risico en gaan met die banaan.quote:Op zaterdag 19 november 2011 11:19 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik vind het ook vrij onduidelijk!
Doe eens een voorstel hoe het voor jou dan duidelijker gemaakt kan worden? De vergoedingen staan in een tabel met nummers, en in een inhoudsopgave staat dat nummer.quote:Op zaterdag 19 november 2011 11:19 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik vind het ook vrij onduidelijk!
Als je zelf die dingen in het aanvullend pakket kan betalen, die je denkt nodig te hebben dan zou ik ze gewoon schrappen. Heb ik ook gedaan. Ik betaal zelf wel de fysio en de brillen/lenzen. Daarnaast kan je het vrijwillig eigen risico verhogen als je genoeg spaargeld hebt om die kosten zelf te kunnen betalen, indien nodig.quote:Op vrijdag 18 november 2011 15:17 schreef rubje het volgende:
Vraagje aan de anderen.Ik heb gemerkt dat ik de afgelopen 3 jaren geen gebruik heb gemaakt van mijn zorgverzekering en heb naast de basis ook een 3 sterren aanvullende maar aangezien de eigen bijdrage al vrij hoog is,en ik altijd binnen die grens val als ik iets moet betalen,vraag ik mij af of ik niet gewoon die aanvullende eventjes laat vallen zodat ik alleen een basisverzekering heb gezien mijn goede gezondheid en daarmee dus ook mijn premiekosten druk.
Iemand?
Ik vind NA onduidelijk omdat er niet staat wat in de basisverzekering vergoed wordt. Thats it.quote:Op zaterdag 19 november 2011 12:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Doe eens een voorstel hoe het voor jou dan duidelijker gemaakt kan worden? De vergoedingen staan in een tabel met nummers, en in een inhoudsopgave staat dat nummer.
Hoe kan iets nog duidelijker vermeld worden?
Dat het veel werk is en dat je erbij moet nadenken is een andere kwestie trouwens.
Het is net als met pakketten op een auto. Ik wil een standaard auto met airco, dat mag niet want ik moet eerst een extra pakket kopen om vervolgens een airco te kunnen aanschaffen.quote:Op zaterdag 19 november 2011 12:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Doe eens een voorstel hoe het voor jou dan duidelijker gemaakt kan worden? De vergoedingen staan in een tabel met nummers, en in een inhoudsopgave staat dat nummer.
Hoe kan iets nog duidelijker vermeld worden?
Dat het veel werk is en dat je erbij moet nadenken is een andere kwestie trouwens.
Ik moet je dus het systeem uitleggen:quote:Op zaterdag 19 november 2011 12:53 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik vind NA onduidelijk omdat er niet staat wat in de basisverzekering vergoed wordt. Thats it.
Daarnaast zijn al die tandarts aanvullende verzekeringen voor mij vrij onduidelijk.
Ik overweeg OF mijn huidige of een andere te nemen. Maar wil wel weten dat wanneer ik fysiotherapie nog heb ik niet maar 4 heb of zo. Ik weet dat het wettelijk vastgesteld is maar wil het wel zwart op wit.
Daarnaast: promovendum is 89,90 als basis. Wil ik als student een extra pakket staat dát pakket niet in het vergoedingsoverzicht dat in PDF staat. Welke is het dan? Ik zie alleen AV-P. Is dat dezelfde? Het bedrag klopt niet/correspondeert niet.
En dan zie ik TV-P staan als aanvullende bij de tandartsverzekering en daarna scroll ik wat lager en zie ik opeens dat de kortingsregelingen ook onder TV-P zit? (dus korting op sportschool etc.)
En nog steeds niet wat wordt vergoedt in de standaard.
Mooi dat de basisverzekering over hetzelfde is, heb nu een overzicht gevonden. Het is 1 en al uitzondering en onduidelijk. Ik heb geen flauw idee wat ik nodig heb, ik heb nooit wat nodig en heb al helemaal geen idee wat iets kost. Hoe kan je daar ooit een overzicht van hebben?quote:Op zaterdag 19 november 2011 13:32 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik moet je dus het systeem uitleggen:
De basisverzekering is OVERAL gelijk. Hooguit de zorgaanbieder is beperkt, voor niet spoedeisende zorg ben je dan op bepaalde ziekenhuizen aangewezen.
Fysio zit vanaf de 21e behandeling in het basispakket. De aanvullende verzekeringen verzekeren je dus voor maximaal 20 behandelingen. Hoe duurder je aanvullende pakket, hoe meer er vergoed wordt. Zo simpel is het. Bij Promovendum bv wordt er vanaf het 3de aanvullende pakket de fysio 20 behandelingen vergoed.
Ok ok. Prima.quote:Op zaterdag 19 november 2011 13:32 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik moet je dus het systeem uitleggen:
De basisverzekering is OVERAL gelijk. Hooguit de zorgaanbieder is beperkt, voor niet spoedeisende zorg ben je dan op bepaalde ziekenhuizen aangewezen.
Fysio zit vanaf de 21e behandeling in het basispakket. De aanvullende verzekeringen verzekeren je dus voor maximaal 20 behandelingen. Hoe duurder je aanvullende pakket, hoe meer er vergoed wordt. Zo simpel is het. Bij Promovendum bv wordt er vanaf het 3de aanvullende pakket de fysio 20 behandelingen vergoed.
Gebruik je dan iets uit dat jongeren pakket behalve de tandarts?quote:Op zaterdag 19 november 2011 13:24 schreef Memento-Mori het volgende:
ik denk dat ik lekker bij cz blijf, ik wil toch wel n aardige tandartsdekking hebben en die zit daar in t jongerenpakket (ipv een extra aanvullend en daarnaast nog een tandartsverzekering zoals bij vrijwel alle andere verzekeringen)
Ja, don't ask mequote:Op zaterdag 19 november 2011 14:25 schreef Verwerker het volgende:
Waarom laten we het eigenlijk toe dat we uitgekleed worden?
Je hebt helemaal gelijk. Ik ben, onterecht, uitgegaan van het feit dat als je 20 behandelingen nodig hebt je dit als chronisch bestempeld wordt. Zo werkt het in dit apenland niet helaas. Alhoewel ik me afvraag in hoeverre je met een fysio zou kunnen onderhandelen over de te stellen code van de diagnose. Maar dat is oplichting en moet je aan mee willen werken.quote:Op zaterdag 19 november 2011 14:24 schreef Doedezemaar het volgende:
Even over dat fysiotherapieverhaal, het klopt niet wat Tha_Duck zegt. Alleen bij bepaalde chronische aandoeningen zit fysiotherapie vanaf de 21ste behandeling in de basisverzekering.
Ik heb chronisch fysio nodig, maar mijn aandoening staat niet op die, voor komend jaar nog meer beperkte, lijst. Ik heb nu een aanvullend pakket gekozen met ¤1000 vergoeding voor fysiotherapie, dat komt overeen met zo'n 35 behandelingen, daar moet ik het komend jaar maar mee doen, andere pakketten zijn me te duur (en er zijn niet veel verzekeraars meer die überhaupt nog een aanvullende verzekering met onbeperkte vergoeding voor fysiotherapie aanbieden).
ik denk dat je je mindset moet veranderen. Je mmoet er voor het gemak gewoon van uitgaan dat de basis de belangrijkste zaken dekt. Bijvoorbeeld als je kanker krijgt of een gebroken been. Alle andere zaken KAN je verzekeren, maar hoeft niet. Vergelijk het maar met een verzekering voor de auto, de WA is verplicht en de rest is luxe. Als jij fysio kunt betalen of de tandarts, dan hoef je je daarvoor niet te verzekeren.quote:Op zaterdag 19 november 2011 13:42 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Mooi dat de basisverzekering over hetzelfde is, heb nu een overzicht gevonden. Het is 1 en al uitzondering en onduidelijk. Ik heb geen flauw idee wat ik nodig heb, ik heb nooit wat nodig en heb al helemaal geen idee wat iets kost. Hoe kan je daar ooit een overzicht van hebben?
VGZ en CZ verschillen normaal gesproken qua bedrag nauwelijks van elkaar en nu plotseling 30 euro per maand?quote:Op zaterdag 19 november 2011 17:47 schreef Jill-RMC het volgende:
Zit al jaren bij de VGZ en na eerst uit het 'jong pakket' te zijn geflikker (ben 27 geworden) wat me ruim 10 euro per maand meer kostte kreeg ik afgelopen week de verwachting voor 2012 binnen: 144 euro per maand....weer 11 euro per maand erbij.
Echt voor die 1x dat ik voor controle naar de tandarts ga en misschien twee keer naar de huisarts moet ik dus 144 euro per maand gaan dokken. Maar goed....stel dat er wat gebeurd...dus ben ff wezen shoppen en kwam bij CZDirect uit. Alles online regelen, praktisch dezelfde dekking op de punten die voor mij belangrijk zijn en het scheelt me 30 euro per maand.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |