abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104411434
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:12 schreef Mallet het volgende:
Ik heb mijn keuze gemaakt. Ik ga van AnderZorg met Jong en max eigen risico naar FBTO met wettelijk eigen risico met de module tandheelkundige hulp en gezichtsmiddelen. Dan claim ik in januari de 150 euro voor een bril bij Specsavers en dan haal ik die module er weer af.. Dat kan, heb ik bevestigd gekregen.
Dit dus. Plus een maand voor ik naar de tandarts moet, de tandartsverzekering aanzetten.
  Moderator dinsdag 15 november 2011 @ 21:05:51 #102
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_104411542
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 21:04 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Dit dus. Plus een maand voor ik naar de tandarts moet, de tandartsverzekering aanzetten.
Jezus, dat dit kan :{
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_104411615
quote:

[..]

Precies. Ik hem vandaag via de telefoon afgesloten. De medewerker adviseerde mij zelfs om te wachten met het aanzetten van de tandartsmodule totdat ik een afspraak had gemaakt, haha! Alleen ik ga in januari wel weer op controle dus ik heb hem maar alvast aangezet.

EDIT: Overigens is FBTO niet de enige maatschappij waar je gedurende het jaar een aanvullende (tand) verzekering kan afsluiten (mits je die nog niet had). Ongekend is wel dat je hem er gelijk weer af kan halen en dat je er niet voor het hele jaar aan vast zit.

EDIT2: Het geldt overigens niet voor alle behandelingen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 16% gewijzigd door Mallet op 15-11-2011 21:11:56 ]
pi_104422094
Pff, ben vanavond ook bezig geweest met vergelijken.. :{

De vergelijksites geven goedkopere premies, maar ook andere pakketten als je daar afsluit. Rechtstreeks afsluiten lijkt zinvoller, maar dan moet je ze allemaal handmatig aflopen...

Situatie:

• man,1977
• vrouw, 1980
• dochter, 2001
• dochter, 2002

• Vrouw moet anticonceptie hebben, spiraaltje moet vervangen worden in 2012
• Man wil zijn gebit compleet laten renoveren in 2012
• Kinderen zitten beide in de beugelfase.

Geen brillen aanwezig, geen alternatieve geneeswijzes, geen lichamelijke beperkingen, man is al 6 jaar niet meer bij huisarts geweest.

Iemand suggesties?
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_104422958
quote:

[..]

huh is t hele principe niet dat je je verzekerd tegen een onzekere gebeurtenis?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_104423853
Dat is inderdaad het idee achter een verzekering, maar er zijn wel meer onderdelen van de zorgverzekering die helemaal geen drol met verzekeren te maken hebben (al dan niet geregeld via aanvullende pakketten). Neem vergoedingen voor brillen, anticonceptie, dieetadvies of epilatie. Mensen hebben het idee dat ze voordelig uit zijn want "de verzekering betaalt", maar het is in feite natuurlijk gewoon een sigaar uit eigen doos.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_104424033
Vandaag de nieuwe polis van de Rabobank Studentenzorgverzekering binnen: met 95,21 maar 2,50 duurder dan Zekur en nog goedkoper dan Anderzorg, maar dan met een aardige aanvullende verzekering (o.a. fysio en dekking buitenland). Erg interessant dus!

Bij het afsluiten van de verzekering wordt er vermeld dat dit alleen kan als je jonger dan 30 jaar bent en ingeschreven staat op een HBO/universiteit en/of studiefinanciering ontvangt. Maar wat als je student was toen je de verzekering afsloot, maar ondertussen niet meer? Ben je dan tegen de regels bezig als je de verzekering lekker door laat lopen?

Of is het sowieso een wassen neus en mag je straffeloos tegen ze zeggen dat je studeert & daarmee de korting binnenhalen, terwijl dit helemaal niet zo is? In de voorwaarden van de verzekering komt het woord 'student' niet eens voor, en ook aan het deelnemen aan een collectiviteitskorting worden geen voorwaarden gesteld..
pi_104424684
ik heb een soort gelijke vraag, ik ben nu bij cz verzekerd an sich tevreden over maar best duur, als ik kijk naar zilveren kruis achmea en dan studentenkorting staat er

quote:
Wij checken jaarlijks of je recht hebt op deelname aan deze collectieve verzekering. Het aanbod geldt ook voor je eventuele partner en/of kinderen.
hoe zit dit? ik hoop namelijk per februari af te studeren, geldt dan de situatie per 1 jan? of stopt het recht erop automatisch bij het afstuderen (indien dat laatste het geval is, heeft overstappen geen zin voor mij)
pi_104425533
Zou je even moeten navragen. Ik heb het wel bij National Academic gevraagd en daar mag je gewoon dat jaar de verzekering door laten lopen als je uitgeschreven wordt, maar zij werken niet met een collectief want zo zit hun verzekering an sich gewoon in elkaar. Het zou kunnen dat ze je collectieve overeenkomst omzetten in een individuele polis, maar naar mijn idee is die controle van collectiviteiten beperkt..
pi_104426632
Ik snap niet waarom mensen nu alles al uitzoeken, er komen nog premies tot en met 18 november. Waarom nu al beslissen?
  woensdag 16 november 2011 @ 09:37:49 #111
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_104427146
Wat ik me al die tijd afvraag (en noem me gerust dom, maar ik heb echt geen idee :')) is hoe het zit met de dingen vergoed worden. Wat zit nou in het basispakket en wanneer betaal je nou eigen risico? Voor de pil betaal ik namelijk altijd eigen risico, voor andere medicijnen niet..

Kijkend naar CZ, waar ik nu zit, weet ik niet of het loont om het eigen risico op te schroeven naar een hoger bedrag, omdat ik simpelweg niet weet wanneer ik dat nou betalen moet.

Iemand die mij daar uitleg over kan geven? :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_104427521
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 21:05 schreef Renesite het volgende:

[..]

Jezus, dat dit kan :{
Sterker nog, in theorie kun je de tandartsverzekering per 1 januari afsluiten, in die maand naar de tandarts gaan en kijken wat het gaat kosten en dan vóór 15 januari de verzekering weer annuleren indien je denkt dat het voordeliger is om de kosten zelf te betalen. Je hebt namelijk altijd het recht om een zorgverzekering binnen twee weken weer te annuleren. Maar goed, dan moeten de kosten van de behandeling sowieso een jaarpremie overstijgen en dan moet dat ook nog eens volledig gedekt worden anders is die constructie niet gunstig.
pi_104427575
quote:
Wat ik me al die tijd afvraag (en noem me gerust dom, maar ik heb echt geen idee :')) is hoe het zit met de dingen vergoed worden. Wat zit nou in het basispakket en wanneer betaal je nou eigen risico? Voor de pil betaal ik namelijk altijd eigen risico, voor andere medicijnen niet..

Kijkend naar CZ, waar ik nu zit, weet ik niet of het loont om het eigen risico op te schroeven naar een hoger bedrag, omdat ik simpelweg niet weet wanneer ik dat nou betalen moet.

Iemand die mij daar uitleg over kan geven? :)
RTL Nieuws had daarover 2 weken geleden een leuk item samen met verzekeringssite.

Hier een link naar het onderzoek
Zuinigheid met vlijt bouwt huizen als kastelen
pi_104427984
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 09:10 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik snap niet waarom mensen nu alles al uitzoeken, er komen nog premies tot en met 18 november. Waarom nu al beslissen?
Zelfs daarna nog :)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_104428769
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2011 10:17 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Zelfs daarna nog :)
Ik dacht dat 18 november een deadline was, maar het kan zijn dat ik mis zit :)
  woensdag 16 november 2011 @ 11:03:48 #116
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_104429156
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 09:59 schreef AXI-OMA het volgende:

[..]

RTL Nieuws had daarover 2 weken geleden een leuk item samen met verzekeringssite.

Hier een link naar het onderzoek
quote:
Eigen risico
Bijna de helft van de Nederlanders weet niet of een behandeling in het ziekenhuis ten koste gaat van het eigen risico. In 2011 geldt een verplicht eigen risico van 170 euro, in 2012 wordt dit verhoogd naar 220 euro. Dat betekent dat de eerste 220 euro, die aan kosten worden gemaakt voor zorg binnen het basispakket, zelf betaald moeten worden. Voor zorg die gedekt wordt door de aanvullende verzekering geldt geen eigen risico.
Hoe zit het dan met huisartsbezoek? Daar betaal ik nooit iets voor?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_104429611
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 10:51 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ik dacht dat 18 november een deadline was, maar het kan zijn dat ik mis zit :)
Voor bestaande verzekeraars feitelijk wel. Voor ons en voor bijvoorbeeld Blue is er eigenlijk geen deadline.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_104430104
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 11:03 schreef monsterd. het volgende:

[..]

[..]

Hoe zit het dan met huisartsbezoek? Daar betaal ik nooit iets voor?
Huisartsenzorg valt niet onder het eigen risico.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  woensdag 16 november 2011 @ 12:13:52 #119
347864 HerrPiet
Ze zeggen het.
pi_104431366
Ook ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ben 26 jaar en heb jammer genoeg een rijkelijk ziekte verleden. In 2006 diagnose leukemie en in 2010 kwam het weer terug. Nu ben ik herstellende van een stamceltransplantatie. Wil graag Herstel en Balans gaan doen voor ex-kankerpatienten alleen dit wordt niet vergoed door mijn huidige verzekering (OHRA).

Ook slik ik nog veel preventieve antibiotica omdat mijn weerstand nog erg laag is.

Ook zal ik volgend jaar bij de tandarts een behandeling moeten ondergaan. Heb nog een melkkies waar niks onder zit. Daar komt dus een implantaat.

Dus kort samengevat:

- Vergoeding Herstel en Balans voor (ex) kankerpatiënt
- Vergoeding van de behandeling tandarts
- Überhaupt bij een andere verzekeraar geaccepteerd worden met dit verleden
pi_104431619
Hmm, ik dacht dat Take Care Now de beste keuze was, maar nu komt ING met een aanbod van Vgzplus. Die heeft bij de goedkoopste aanvullende verzekering al genoeg vergoeding voor o.a. fysiotherapie en huidtherapie voor mij, zelfs meer dan in het duurste pakket bij Take care now. Ze vergoeden geen anticonceptie in dat pakket en als ik dat meeneem in mijn berekening, dan ben ik per maand meer dan ¤10 goedkoper uit en krijg meer. En in vergelijking met dezelfde vergoedingen bij CZ (waar ik nu zit) scheelt het meer dan ¤25 per maand.
pi_104431875
Wat voor pil gebruik je dan? De standaard Microgynon-pil kost namelijk echt geen reet. Iets van een paar tientjes per jaar, dus om daar nou de keuze van je verzekering vanaf te laten hangen.
pi_104432143
Huh? Ik zeg toch dat ik die paar tientjes meeneem in mijn berekening en dan nog meer dan ¤10 pm goedkoper uit ben?
pi_104432906
Dan moet ik zeker beter lezen :6
pi_104444420
Ik vind die eigen risico van 220 niet kunnen, de tering je betaalt al 100 nog wat per maand en dan mag je nog eens ruim 200 zelf betalen waar je als gezonde jongere nooit aan toekomt :N
pi_104444863
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 12:13 schreef HerrPiet het volgende:
Ook ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ben 26 jaar en heb jammer genoeg een rijkelijk ziekte verleden. In 2006 diagnose leukemie en in 2010 kwam het weer terug. Nu ben ik herstellende van een stamceltransplantatie. Wil graag Herstel en Balans gaan doen voor ex-kankerpatienten alleen dit wordt niet vergoed door mijn huidige verzekering (OHRA).

Ook slik ik nog veel preventieve antibiotica omdat mijn weerstand nog erg laag is.

Ook zal ik volgend jaar bij de tandarts een behandeling moeten ondergaan. Heb nog een melkkies waar niks onder zit. Daar komt dus een implantaat.

Dus kort samengevat:

- Vergoeding Herstel en Balans voor (ex) kankerpatiënt
- Vergoeding van de behandeling tandarts
- Überhaupt bij een andere verzekeraar geaccepteerd worden met dit verleden
VGZ en CZ hebben allebei pakketten met H&B (OHRA heeft er ook twee trouwens) en doen allebei alleen aan tandheelkundige selectie op het uitgebreidste pakket. Als je verder tevreden bent over OHRA zou je kunnen kiezen voor CZ, is één bedrijf. Zijn vast nog een hoop verzekeraars die H&B vergoeden maar even geen tijd om te zoeken ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')