Dit dus. Plus een maand voor ik naar de tandarts moet, de tandartsverzekering aanzetten.quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:12 schreef Mallet het volgende:
Ik heb mijn keuze gemaakt. Ik ga van AnderZorg met Jong en max eigen risico naar FBTO met wettelijk eigen risico met de module tandheelkundige hulp en gezichtsmiddelen. Dan claim ik in januari de 150 euro voor een bril bij Specsavers en dan haal ik die module er weer af.. Dat kan, heb ik bevestigd gekregen.
Jezus, dat dit kanquote:Op dinsdag 15 november 2011 21:04 schreef HeaRt_woRm het volgende:
[..]
Dit dus. Plus een maand voor ik naar de tandarts moet, de tandartsverzekering aanzetten.
Precies. Ik hem vandaag via de telefoon afgesloten. De medewerker adviseerde mij zelfs om te wachten met het aanzetten van de tandartsmodule totdat ik een afspraak had gemaakt, haha! Alleen ik ga in januari wel weer op controle dus ik heb hem maar alvast aangezet.quote:Op dinsdag 15 november 2011 21:04 schreef HeaRt_woRm het volgende:
[..]
Dit dus. Plus een maand voor ik naar de tandarts moet, de tandartsverzekering aanzetten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 16% gewijzigd door Mallet op 15-11-2011 21:11:56 ]
huh is t hele principe niet dat je je verzekerd tegen een onzekere gebeurtenis?quote:Op dinsdag 15 november 2011 21:04 schreef HeaRt_woRm het volgende:
[..]
hoe zit dit? ik hoop namelijk per februari af te studeren, geldt dan de situatie per 1 jan? of stopt het recht erop automatisch bij het afstuderen (indien dat laatste het geval is, heeft overstappen geen zin voor mij)quote:Wij checken jaarlijks of je recht hebt op deelname aan deze collectieve verzekering. Het aanbod geldt ook voor je eventuele partner en/of kinderen.
Sterker nog, in theorie kun je de tandartsverzekering per 1 januari afsluiten, in die maand naar de tandarts gaan en kijken wat het gaat kosten en dan vóór 15 januari de verzekering weer annuleren indien je denkt dat het voordeliger is om de kosten zelf te betalen. Je hebt namelijk altijd het recht om een zorgverzekering binnen twee weken weer te annuleren. Maar goed, dan moeten de kosten van de behandeling sowieso een jaarpremie overstijgen en dan moet dat ook nog eens volledig gedekt worden anders is die constructie niet gunstig.quote:
RTL Nieuws had daarover 2 weken geleden een leuk item samen met verzekeringssite.quote:Wat ik me al die tijd afvraag (en noem me gerust dom, maar ik heb echt geen idee) is hoe het zit met de dingen vergoed worden. Wat zit nou in het basispakket en wanneer betaal je nou eigen risico? Voor de pil betaal ik namelijk altijd eigen risico, voor andere medicijnen niet..
Kijkend naar CZ, waar ik nu zit, weet ik niet of het loont om het eigen risico op te schroeven naar een hoger bedrag, omdat ik simpelweg niet weet wanneer ik dat nou betalen moet.
Iemand die mij daar uitleg over kan geven?
Zelfs daarna nogquote:Op woensdag 16 november 2011 09:10 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik snap niet waarom mensen nu alles al uitzoeken, er komen nog premies tot en met 18 november. Waarom nu al beslissen?
quote:Op woensdag 16 november 2011 09:59 schreef AXI-OMA het volgende:
[..]
RTL Nieuws had daarover 2 weken geleden een leuk item samen met verzekeringssite.
Hier een link naar het onderzoek
Hoe zit het dan met huisartsbezoek? Daar betaal ik nooit iets voor?quote:Eigen risico
Bijna de helft van de Nederlanders weet niet of een behandeling in het ziekenhuis ten koste gaat van het eigen risico. In 2011 geldt een verplicht eigen risico van 170 euro, in 2012 wordt dit verhoogd naar 220 euro. Dat betekent dat de eerste 220 euro, die aan kosten worden gemaakt voor zorg binnen het basispakket, zelf betaald moeten worden. Voor zorg die gedekt wordt door de aanvullende verzekering geldt geen eigen risico.
Voor bestaande verzekeraars feitelijk wel. Voor ons en voor bijvoorbeeld Blue is er eigenlijk geen deadline.quote:Op woensdag 16 november 2011 10:51 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik dacht dat 18 november een deadline was, maar het kan zijn dat ik mis zit
Huisartsenzorg valt niet onder het eigen risico.quote:Op woensdag 16 november 2011 11:03 schreef monsterd. het volgende:
[..]
[..]
Hoe zit het dan met huisartsbezoek? Daar betaal ik nooit iets voor?
VGZ en CZ hebben allebei pakketten met H&B (OHRA heeft er ook twee trouwens) en doen allebei alleen aan tandheelkundige selectie op het uitgebreidste pakket. Als je verder tevreden bent over OHRA zou je kunnen kiezen voor CZ, is één bedrijf. Zijn vast nog een hoop verzekeraars die H&B vergoeden maar even geen tijd om te zoekenquote:Op woensdag 16 november 2011 12:13 schreef HerrPiet het volgende:
Ook ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ben 26 jaar en heb jammer genoeg een rijkelijk ziekte verleden. In 2006 diagnose leukemie en in 2010 kwam het weer terug. Nu ben ik herstellende van een stamceltransplantatie. Wil graag Herstel en Balans gaan doen voor ex-kankerpatienten alleen dit wordt niet vergoed door mijn huidige verzekering (OHRA).
Ook slik ik nog veel preventieve antibiotica omdat mijn weerstand nog erg laag is.
Ook zal ik volgend jaar bij de tandarts een behandeling moeten ondergaan. Heb nog een melkkies waar niks onder zit. Daar komt dus een implantaat.
Dus kort samengevat:
- Vergoeding Herstel en Balans voor (ex) kankerpatiënt
- Vergoeding van de behandeling tandarts
- Überhaupt bij een andere verzekeraar geaccepteerd worden met dit verleden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |