Ik vind het ook vrij onduidelijkquote:Op zaterdag 19 november 2011 11:13 schreef Herkauwer het volgende:
Wat een gezeik weer zeg die zorgverzekeringen, ieder jaar weer alles moeten vergelijken. Van mij mag het systeem op de schop.
Ik heb geen flauw idee waar ik voor verzekerd ben. Ik heb zelf een basisverzekering en mijn vriendin een basisverzekering + aanvullend pakket. En dan maximaal eigen risico en gaan met die banaan.quote:Op zaterdag 19 november 2011 11:19 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik vind het ook vrij onduidelijk!
Doe eens een voorstel hoe het voor jou dan duidelijker gemaakt kan worden? De vergoedingen staan in een tabel met nummers, en in een inhoudsopgave staat dat nummer.quote:Op zaterdag 19 november 2011 11:19 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik vind het ook vrij onduidelijk!
Als je zelf die dingen in het aanvullend pakket kan betalen, die je denkt nodig te hebben dan zou ik ze gewoon schrappen. Heb ik ook gedaan. Ik betaal zelf wel de fysio en de brillen/lenzen. Daarnaast kan je het vrijwillig eigen risico verhogen als je genoeg spaargeld hebt om die kosten zelf te kunnen betalen, indien nodig.quote:Op vrijdag 18 november 2011 15:17 schreef rubje het volgende:
Vraagje aan de anderen.Ik heb gemerkt dat ik de afgelopen 3 jaren geen gebruik heb gemaakt van mijn zorgverzekering en heb naast de basis ook een 3 sterren aanvullende maar aangezien de eigen bijdrage al vrij hoog is,en ik altijd binnen die grens val als ik iets moet betalen,vraag ik mij af of ik niet gewoon die aanvullende eventjes laat vallen zodat ik alleen een basisverzekering heb gezien mijn goede gezondheid en daarmee dus ook mijn premiekosten druk.
Iemand?
Ik vind NA onduidelijk omdat er niet staat wat in de basisverzekering vergoed wordt. Thats it.quote:Op zaterdag 19 november 2011 12:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Doe eens een voorstel hoe het voor jou dan duidelijker gemaakt kan worden? De vergoedingen staan in een tabel met nummers, en in een inhoudsopgave staat dat nummer.
Hoe kan iets nog duidelijker vermeld worden?
Dat het veel werk is en dat je erbij moet nadenken is een andere kwestie trouwens.
Het is net als met pakketten op een auto. Ik wil een standaard auto met airco, dat mag niet want ik moet eerst een extra pakket kopen om vervolgens een airco te kunnen aanschaffen.quote:Op zaterdag 19 november 2011 12:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Doe eens een voorstel hoe het voor jou dan duidelijker gemaakt kan worden? De vergoedingen staan in een tabel met nummers, en in een inhoudsopgave staat dat nummer.
Hoe kan iets nog duidelijker vermeld worden?
Dat het veel werk is en dat je erbij moet nadenken is een andere kwestie trouwens.
Ik moet je dus het systeem uitleggen:quote:Op zaterdag 19 november 2011 12:53 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik vind NA onduidelijk omdat er niet staat wat in de basisverzekering vergoed wordt. Thats it.
Daarnaast zijn al die tandarts aanvullende verzekeringen voor mij vrij onduidelijk.
Ik overweeg OF mijn huidige of een andere te nemen. Maar wil wel weten dat wanneer ik fysiotherapie nog heb ik niet maar 4 heb of zo. Ik weet dat het wettelijk vastgesteld is maar wil het wel zwart op wit.
Daarnaast: promovendum is 89,90 als basis. Wil ik als student een extra pakket staat dát pakket niet in het vergoedingsoverzicht dat in PDF staat. Welke is het dan? Ik zie alleen AV-P. Is dat dezelfde? Het bedrag klopt niet/correspondeert niet.
En dan zie ik TV-P staan als aanvullende bij de tandartsverzekering en daarna scroll ik wat lager en zie ik opeens dat de kortingsregelingen ook onder TV-P zit? (dus korting op sportschool etc.)
En nog steeds niet wat wordt vergoedt in de standaard.
Mooi dat de basisverzekering over hetzelfde is, heb nu een overzicht gevonden. Het is 1 en al uitzondering en onduidelijk. Ik heb geen flauw idee wat ik nodig heb, ik heb nooit wat nodig en heb al helemaal geen idee wat iets kost. Hoe kan je daar ooit een overzicht van hebben?quote:Op zaterdag 19 november 2011 13:32 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik moet je dus het systeem uitleggen:
De basisverzekering is OVERAL gelijk. Hooguit de zorgaanbieder is beperkt, voor niet spoedeisende zorg ben je dan op bepaalde ziekenhuizen aangewezen.
Fysio zit vanaf de 21e behandeling in het basispakket. De aanvullende verzekeringen verzekeren je dus voor maximaal 20 behandelingen. Hoe duurder je aanvullende pakket, hoe meer er vergoed wordt. Zo simpel is het. Bij Promovendum bv wordt er vanaf het 3de aanvullende pakket de fysio 20 behandelingen vergoed.
Ok ok. Prima.quote:Op zaterdag 19 november 2011 13:32 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik moet je dus het systeem uitleggen:
De basisverzekering is OVERAL gelijk. Hooguit de zorgaanbieder is beperkt, voor niet spoedeisende zorg ben je dan op bepaalde ziekenhuizen aangewezen.
Fysio zit vanaf de 21e behandeling in het basispakket. De aanvullende verzekeringen verzekeren je dus voor maximaal 20 behandelingen. Hoe duurder je aanvullende pakket, hoe meer er vergoed wordt. Zo simpel is het. Bij Promovendum bv wordt er vanaf het 3de aanvullende pakket de fysio 20 behandelingen vergoed.
Gebruik je dan iets uit dat jongeren pakket behalve de tandarts?quote:Op zaterdag 19 november 2011 13:24 schreef Memento-Mori het volgende:
ik denk dat ik lekker bij cz blijf, ik wil toch wel n aardige tandartsdekking hebben en die zit daar in t jongerenpakket (ipv een extra aanvullend en daarnaast nog een tandartsverzekering zoals bij vrijwel alle andere verzekeringen)
Ja, don't ask mequote:Op zaterdag 19 november 2011 14:25 schreef Verwerker het volgende:
Waarom laten we het eigenlijk toe dat we uitgekleed worden?
Je hebt helemaal gelijk. Ik ben, onterecht, uitgegaan van het feit dat als je 20 behandelingen nodig hebt je dit als chronisch bestempeld wordt. Zo werkt het in dit apenland niet helaas. Alhoewel ik me afvraag in hoeverre je met een fysio zou kunnen onderhandelen over de te stellen code van de diagnose. Maar dat is oplichting en moet je aan mee willen werken.quote:Op zaterdag 19 november 2011 14:24 schreef Doedezemaar het volgende:
Even over dat fysiotherapieverhaal, het klopt niet wat Tha_Duck zegt. Alleen bij bepaalde chronische aandoeningen zit fysiotherapie vanaf de 21ste behandeling in de basisverzekering.
Ik heb chronisch fysio nodig, maar mijn aandoening staat niet op die, voor komend jaar nog meer beperkte, lijst. Ik heb nu een aanvullend pakket gekozen met ¤1000 vergoeding voor fysiotherapie, dat komt overeen met zo'n 35 behandelingen, daar moet ik het komend jaar maar mee doen, andere pakketten zijn me te duur (en er zijn niet veel verzekeraars meer die überhaupt nog een aanvullende verzekering met onbeperkte vergoeding voor fysiotherapie aanbieden).
ik denk dat je je mindset moet veranderen. Je mmoet er voor het gemak gewoon van uitgaan dat de basis de belangrijkste zaken dekt. Bijvoorbeeld als je kanker krijgt of een gebroken been. Alle andere zaken KAN je verzekeren, maar hoeft niet. Vergelijk het maar met een verzekering voor de auto, de WA is verplicht en de rest is luxe. Als jij fysio kunt betalen of de tandarts, dan hoef je je daarvoor niet te verzekeren.quote:Op zaterdag 19 november 2011 13:42 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Mooi dat de basisverzekering over hetzelfde is, heb nu een overzicht gevonden. Het is 1 en al uitzondering en onduidelijk. Ik heb geen flauw idee wat ik nodig heb, ik heb nooit wat nodig en heb al helemaal geen idee wat iets kost. Hoe kan je daar ooit een overzicht van hebben?
VGZ en CZ verschillen normaal gesproken qua bedrag nauwelijks van elkaar en nu plotseling 30 euro per maand?quote:Op zaterdag 19 november 2011 17:47 schreef Jill-RMC het volgende:
Zit al jaren bij de VGZ en na eerst uit het 'jong pakket' te zijn geflikker (ben 27 geworden) wat me ruim 10 euro per maand meer kostte kreeg ik afgelopen week de verwachting voor 2012 binnen: 144 euro per maand....weer 11 euro per maand erbij.
Echt voor die 1x dat ik voor controle naar de tandarts ga en misschien twee keer naar de huisarts moet ik dus 144 euro per maand gaan dokken. Maar goed....stel dat er wat gebeurd...dus ben ff wezen shoppen en kwam bij CZDirect uit. Alles online regelen, praktisch dezelfde dekking op de punten die voor mij belangrijk zijn en het scheelt me 30 euro per maand.
Heb idd voor mn tanden een stapje terug gedaan. Zat bij VGZ bij het Tand Beter en heb bij CZ me gewoon basic aanvullend verzekerd. Die optie bij CZ vergoed 75% tot max 250 euro en bij VGZ Tand beter is dat 80% tot max 500 euro.quote:Op zaterdag 19 november 2011 18:32 schreef _Ophelia_ het volgende:
Misschien bewust gekozen voor een minder uitgebreid pakket?
heb jij n tandartsverzekering met dezelfde voorwaarden voor veel goedkoper dan? dus vergoeding tot 450 euro? (en niet 250)quote:Op zaterdag 19 november 2011 14:29 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Gebruik je dan iets uit dat jongeren pakket behalve de tandarts?
Dat is een dure aanvullende verzekering namelijk bijna 20 euro per maand.
Ik dacht dat je met een jaar betaling maar 3 % korting kreeg?quote:Op zaterdag 19 november 2011 18:34 schreef Verwerker het volgende:
Ik doe al 3 jaar lang Anderzorg + max. ER + betaal alles in 1 jaar met 4% korting
Krijg meer zorgtoeslag dan dat ik betaal aan verzekering
Alleen nu ga ik wel een tandartsverzekering nemen, want ik heb al 5 gaatjes_! Maar wete niet welk verzekering ik met tandarts het goedkoopst uit ben...
quote:Overstappen lucratief
AMSTERDAM - Vooral gezinnen kunnen veel geld besparen als ze de juiste keuze maken voor hun ziektekostenverzekering. Het consumentenprogramma Kassa heeft dat uitgerekend. Veel mensen met een gezin hebben een brede aanvullende verzekering, juist met het oog op ziektekosten voor de kinderen.
Ze beseffen volgens Kassa niet dat veel zorg al door het basispakket wordt gedekt. Een gezin kan door het maken van de juiste keuze tot soms wel 1200 euro besparen. Ook mensen die een goede tandartsverzekering willen, doen er verstandig aan goed te kijken naar alle aanbiedingen die er zijn. Zij kunnen voor hetzelfde geld soms wel 500 euro meer dekking krijgen, volgens Kassa.
bron: televaag.nl
Volgens mij heb je voor zo'n indicatie een verwijzing door een arts nodig, een fysio mag sowieso geen diagnose stellen.quote:Op zaterdag 19 november 2011 17:28 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. Ik ben, onterecht, uitgegaan van het feit dat als je 20 behandelingen nodig hebt je dit als chronisch bestempeld wordt. Zo werkt het in dit apenland niet helaas. Alhoewel ik me afvraag in hoeverre je met een fysio zou kunnen onderhandelen over de te stellen code van de diagnose. Maar dat is oplichting en moet je aan mee willen werken.
Dit had men je al moeten laten weten, inderdaad (voor de 19e)quote:Op zondag 20 november 2011 00:14 schreef elkravo het volgende:
Bij Kassa zei men dat alle bedragen bekend moeten zijn... had ik van mijn verzekeraar (VPZ) dan niet dit per post ook moeten krijgen? Of hebben ze daar langer voor?
Ben collectief verzekerd via mijn werkgever... zal maandag 'ns aan de bel trekken.quote:Op zondag 20 november 2011 00:49 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dit had men je al moeten laten weten, inderdaad (voor de 19e)
Of je nou collectief verzekerd bent of niet, dat maakt niet uit. Je werkgever is hier niet verantwoordelijk voor. De verzekeraar is verplicht om je vóór 19 november te informeren. Kan natuurlijk ook zijn dat het nog ergens bij PostNL zweeft. Maandag gewoon even bellen naar je zorgverzekeraar.quote:Op zondag 20 november 2011 01:22 schreef elkravo het volgende:
[..]
Ben collectief verzekerd via mijn werkgever... zal maandag 'ns aan de bel trekken.
Kijk eens bij Anderzorg.nl, Ik betaalde afgelopen jaar 145 euro per maand voor 2 volwassenen waarvan 1 met aanvullende verzekering en beide maximaal eigen risico. Tandartsverzekering is 17 euro per maand bij anderzorg. Komend jaar wordt de verzekering 155 euro.quote:Op zondag 20 november 2011 00:50 schreef Klaasvaak87 het volgende:
Goed topic!
Ik heb mij vorig jaar verzekerd van 100,- per maand maar ben nooit naar de huisarts en tandarts gegaan. Dit jaar wil switchen naar de goedkopste met een hoog eigen risiso. 400-600 euro eigen risico vind ik geen probleem.
Welke opties blijven er dan over?
Uit je verhaal kan ik niet opmaken of je vorig jaar wel verzekerd was voor eventuele aanvullende zorg. Bij Zekur van Univé kom ik puur basis met maximaal eigen risico (720 in 2012) op 73,50 en voor hun basis inclusief aanvullend op 97,25 per maand. Je moet er wel rekening mee houden dat ze maar één ziekenhuis per provincie hebben gecontracteerd voor niet-spoedeisende zorg.quote:Op zondag 20 november 2011 00:50 schreef Klaasvaak87 het volgende:
Goed topic!
Ik heb mij vorig jaar verzekerd van 100,- per maand maar ben nooit naar de huisarts en tandarts gegaan. Dit jaar wil switchen naar de goedkopste met een hoog eigen risiso. 400-600 euro eigen risico vind ik geen probleem.
Welke opties blijven er dan over?
Nee UPT bestaat volgend jaar niet, alhoewel er nog wel een lijst met adviestarieven wordt vrijgegeven als het goed is. Denk dat ze niet zo moeilijk gaan doen of dat mijn tandarts schappelijk blijft met de tarievenquote:Op zondag 20 november 2011 12:33 schreef Mallet het volgende:
Overigens blijf ik erbij dat FBTO wel heel aantrekkelijk is met die aanvullende modules. Je zou dus tandarts tot 800 euro kunnen nemen en in februari er weer af kunnen halen.. Weet iemand of FBTO deze constructie al langer heeft? Want erg lucratief lijkt mij dit toch niet?
Daarnaast zie ik dit staan in de voorwaarden 2012 voor tand: Per verzekerd gezinslid hebt u recht op vergoeding van de kosten van tandheelkundige hulp volgens het UPT tarief."
Maar UPT bestaat toch niet meer volgend jaar?
Nee precies, dat dacht ik al met het UPT principe. Ik heb FBTO wel een e-mail gestuurd met de vraag of ze dit even kunnen uitleggen. Gewoon het maximumbedrag per jaar ongeacht behandeling / tandarts lijkt mij het meest ideaal, maar als ik naar de verzekeraar kijk waar ik werk is het weer 100% vergoeding bij een gecontracteerde tandarts en anders maximaal het bedrag wat de gecontracteerde tandarts in rekening brengt.quote:Op zondag 20 november 2011 13:09 schreef MadBear1983 het volgende:
[..]
Nee UPT bestaat volgend jaar niet, alhoewel er nog wel een lijst met adviestarieven wordt vrijgegeven als het goed is. Denk dat ze niet zo moeilijk gaan doen of dat mijn tandarts schappelijk blijft met de tarieven
Die modules heeft FBTO dacht ik al langer al was ik er nog niet eerder verzekerd (pas per 1-1-2012). Ze gokken er misschien wel op dat mensen te gemakzuchtig zijn om al die modules elke keer aan en uit te zetten.
Bovendien is FBTO gewoon het 'internetlabel' van Achmea, bedoelt om nieuwe klanten te lokken, daar worden altijd wat scherpere tarieven gehanteerd vanwege de concurrentie.
Wie of wat is "Tandartszorg"? Of bedoel je AnderZorg?quote:Op zondag 20 november 2011 09:21 schreef Ludd het volgende:
Heeft iemand wellicht een PDF-je met overzicht van vergoedingen + bijbehorende voorwaarde voor de tandartsverzekering van tandartszorg?
Ik kan echt geen wijs uit hun website. De informatie is daar zeer beknopt, en klopt deels ook niet.
Ik bedoelde Anderzorg inderdaad.quote:Op zondag 20 november 2011 14:33 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Wie of wat is "Tandartszorg"? Of bedoel je AnderZorg?
Staat wel gewoon op hun website, maar het staat verspreid over een aantal pagina's:quote:
Als je 1 keer per maand gaat, dan heb je het er meestal al uit.quote:Op zondag 20 november 2011 14:50 schreef Moogwai10 het volgende:
Effe een vraagje: wat kost een doorsnee fysiotherapie behandeling ongeveer? En hoeveel tijd omvat een 'behandeling' zoals die overal in de voorwaarden genoemd staat eigenlijk? half uur of een uur?
Wil even wat rekenen of het zinvol is om aanvullend te gaan verzekeren.
Thanx!
Ondertussen heb ik even met Interpolis gebeld over deze vraag, maar ik ben er nog steeds niet helemaal uit. Ze vertelden me dat het geen probleem is als je afstudeert halverwege een jaar waarin je de studentenverzekering hebt lopen, dan mag je gewoon tot het einde van het jaar blijven zitten. Maar daarna wordt het wat vaag: als je nou van plan bent om in het jaar daarna wellicht weer verder te gaan studeren, dan mag je 'm ook nog aanhouden. Zo niet, dan word je geacht om per januari een andere verzekering te zoeken.quote:Op woensdag 16 november 2011 00:42 schreef hvdbr het volgende:
Vandaag de nieuwe polis van de Rabobank Studentenzorgverzekering binnen: met 95,21 maar 2,50 duurder dan Zekur en nog goedkoper dan Anderzorg, maar dan met een aardige aanvullende verzekering (o.a. fysio en dekking buitenland). Erg interessant dus!
Bij het afsluiten van de verzekering wordt er vermeld dat dit alleen kan als je jonger dan 30 jaar bent en ingeschreven staat op een HBO/universiteit en/of studiefinanciering ontvangt. Maar wat als je student was toen je de verzekering afsloot, maar ondertussen niet meer? Ben je dan tegen de regels bezig als je de verzekering lekker door laat lopen?
Of is het sowieso een wassen neus en mag je straffeloos tegen ze zeggen dat je studeert & daarmee de korting binnenhalen, terwijl dit helemaal niet zo is? In de voorwaarden van de verzekering komt het woord 'student' niet eens voor, en ook aan het deelnemen aan een collectiviteitskorting worden geen voorwaarden gesteld..
Je hebt gelijk! Per kwartaal kreeg je 1% korting, per half jaar 2% en per jaar 3%.quote:Op zaterdag 19 november 2011 21:30 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik dacht dat je met een jaar betaling maar 3 % korting kreeg?
Als dat zo is, is het een redelijk nutteloze verzekering moet ik zeggen (maar dat vind ik sowieso van de meeste tandartsverzekeringen).quote:Op zondag 20 november 2011 22:15 schreef Renesite het volgende:
75% krijg je vergoed tot een max van.... 300euro uit mijn hoofd
Dat klopt niet. Anderzorg vergoedt maximaal 6 vullingen (zie hier )quote:Op zondag 20 november 2011 22:40 schreef pussywillow het volgende:
Bij de tandartsverzekering van AnderZorg is er geen maximum. Je krijgt een bepaald bedrag per verrichting (bijv. ¤34 voor een éénvlaksvulling), maar er zit in principe geen beperking aan het aantal, dus als jij 12 éénvlaksvullingen declareert krijg je gewoon 408 euro van AnderZorg. Tenminste, met ingang van volgend jaar, dit jaar is het nog zo dat er aan sommige dingen een limiet zit (bijv. maximaal 6 vullingen).
Nee, bereken je premie op de website maar eens. Dan zie je dit staan:quote:Op zondag 20 november 2011 22:54 schreef pussywillow het volgende:
Dit jaar, ja, dat zei ik ook. Volgend jaar niet meer!
quote:Tandartskosten voor volwassenen worden maar beperkt vergoed door de Basisverzekering. Met AnderZorg Tand verzeker je jezelf voor veel voorkomende behandelingen door de tandarts. Je krijgt onder meer 100% van maximaal 3 consulten, tandsteen verwijderen (maximaal twee keer), vullingen (maximaal 6) en röntgenfoto's (maximaal 4).
In het ziekenhuis kost mijn sessie 500,-quote:Op maandag 21 november 2011 11:58 schreef hansvbijnen het volgende:
Wat zijn de kosten om een verstandkies er met grof geweld uit te laten halen? (Ongeveer)
Oke. Voorlopig is er bij mij nog maar eentje nodig. Ervan uitgaande dat het ongeveer 250 euro zal kosten, ga ik me hier niet extra voor verzekeren. Bedankt!quote:Op maandag 21 november 2011 12:12 schreef BertV het volgende:
[..]
In het ziekenhuis kost mijn sessie 500,-
(alle verstandskiezen in 1 keer)
misschien is dit een handig overzicht?quote:Op maandag 21 november 2011 14:01 schreef Verwerker het volgende:
Ik snap geen snars meer van die tandartsverzekeringen en hoeveel er wordt vergoed bij welke maatschappij
Je hebt een "contract" met Delta Lloyd, niet met Independer. Mijn werkgever is immers ook niet verplicht om een tegenvoorstel te doen. Je gebruikt Independer puur om te genieten van de collectieve korting, verder is zij geen partij in deze. Ik neem aan dat je van Delta Lloyd toch gewoon weer een polis hebt gekregen van de korting van Independer?quote:Op maandag 21 november 2011 21:53 schreef AXI-OMA het volgende:
in het kader van independer:
heb vorig jaar bij delta lloyd een zorgverzekering gesloten met 9 behandelingen fysio en tandarts 250 euro 75% minimum.
Premie 2011: 106,99 euro
Premie 2012: 141,50 euro
Nog niets gehoord van Independer, zijn ze verplicht als tussenpersoon om een tegenvoorstel te doen?
super!quote:Op maandag 21 november 2011 14:17 schreef poemojn het volgende:
[..]
misschien is dit een handig overzicht?
https://www.independer.nl(...)dingen/tandarts.aspx
Na een controle aan de tandarts bleek ik op 5 plekken gaatjes te hebbenquote:Op maandag 21 november 2011 23:22 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Verwacht je dit jaar hoge kosten aan je gebit dat je een tandartsverzekering nodig hebt?
Ik kan me niet voorstellen dat dat mogelijk is.quote:Op zaterdag 19 november 2011 20:59 schreef MadBear1983 het volgende:
Heb gekozen voor FBTO (via actiecode met Zalando cadeaubon voor 25 euro (je kan ook voor bol.com kiezen). Daarnaast collectiviteitskorting via moerstaal.nl (ff accountje aangemaakt), scheelt weer 10% op aanvullende verzekeringen.
Hoog Eigen risico + tandarts module.
Tandartsmodule staat aan, die zet ik vanaf februari weer uit want dan heb ik mn tandartscontrole weer gehad, dan gaat ie over een half jaartje weer voor een maandje aan
Dan moet je de voorwaarden door gaan lezen of contact zoeken met FBTO want het is wel mogelijk. Voor enkele behandelingen geldt een wachttijd, maar voor het reguliere onderhoud als consulten / tandsteen is dat n.v.t.quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:51 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat dat mogelijk is.
Correct. Geheel afhankelijk van wat de schade is, natuurlijk, maar als je het hebt over kronen of zelfs implantaten dan heb je aan de gemiddelde tandartsverzekering weinig tot niets.quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:42 schreef Palomar het volgende:
Ik vraag mij alleen af, stel dat met sporten een keer een paar tanden eruit worden geslagen. Iemand een idee of een gemiddelde tandartsverzekering dan wel zin heeft? Want de meesten dekken maar tot 300 euro oid. Bij een beetje schade zullen de kosten wel hoger zijn lijkt me...?
Coolquote:Op dinsdag 22 november 2011 07:27 schreef AXI-OMA het volgende:
Premie Youcare bekend:
Basisverzekering eigen risico 220: 99,95 euro per maand
Basisverzekering eigen risico 720: 69,50 euro per maand
Met het maximale eigen risico zijn ze de goedkoopste van Nederland en dus niet Anderzorg
Bron: de eigen website: www.youcare.nuquote:Cool
Bron trouwens? Wil wel alles kunnen vergelijken
Zet er maar een nulletje achter.quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:42 schreef Palomar het volgende:
Ik vraag mij alleen af, stel dat met sporten een keer een paar tanden eruit worden geslagen. Iemand een idee of een gemiddelde tandartsverzekering dan wel zin heeft? Want de meesten dekken maar tot 300 euro oid. Bij een beetje schade zullen de kosten wel hoger zijn lijkt me...?
Vanaf 78,50 (ER=720, 98,50 bij ER=220)quote:Op woensdag 23 november 2011 09:23 schreef blomke het volgende:
[..]
Zet er maar een nulletje achter.
Wat zijn de premies bij Ditzo?
Scheelt ¤5,- en dan heb je vrije zorgkeuze. Dat zijn de verschillen (nou ja: ook een verschil bij de tandverzekering, maar dat afsluiten begrijp ik nooit zo goed)quote:Op woensdag 23 november 2011 09:38 schreef blomke het volgende:
Wat hoog! Bij friesland verzekeraar heb ik een offerte: De Friesland Zorgverzekeraar Alles Verzorgd Polis + AV Tand Standaard met korting bedraagt ¤ 83,28. ER ¤720
In 2011 heb ik ¤125,- premie betaald en ¤250,- uitgekeerd gekregen.quote:Op woensdag 23 november 2011 09:49 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
nou ja: ook een verschil bij de tandverzekering, maar dat afsluiten begrijp ik nooit zo goed
En dat blijf je elk jaar doen?quote:Op woensdag 23 november 2011 10:23 schreef blomke het volgende:
[..]
In 2011 heb ik ¤125,- premie betaald en ¤250,- uitgekeerd gekregen.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | Verzekering Bruto premie Korting Premie collec- per maand tiviteit --------------------------------------------------------------- Natura polis 107,80 8,62 99,18 Top Collectief 31,00 3,10 27,90 Uitgebr Tandarts Col 38,40 3,94 35,46 + --------------------------------------------------------------- Totaal 177,20 15,66 162,54 |
Hoeveel bedraagt dat minimale prijsverschil voor jou dan?quote:Op donderdag 24 november 2011 10:53 schreef exode het volgende:
De knoop is doorgehakt, we gaan over van AnderZorg naar FBTO. Prijsverschil is minimaal (oa door korting via vereniging van eigenaren) en het grote voordeel bij FBTO vind ik de opzet van de aanvullende verzekeringen.
Ik: maximaal eigen risico, alleen basisverzekering
Vriendin: minimaal eigen risico, alleen basisverzekering
Doe net zo als ik,zeker als je een zuinige ZK verbruiker bent met amper kosten per jaar, en flikker gewoon je aanvullende verzekering (zoals tandarts) eruit aangezien in 2012 je toch eerst ¤ 220,- zelf mag ophoesten en gezien mijn kosten ik elk jaar amper boven deze kosten uitkom.quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:52 schreef douche-eendje het volgende:
Wilt iemand even met mij meekijken?
[knip= heel verhaal]
En hier komt dit jaar dus ook nog een nieuwe bril aangezien dat nog net kan... Heb hem toch écht nodig.
Als je een tandartsverzekering hebt, vallen die kosten niet onder het ER, maar worden tig-% vergoed tot een bepaald max. In mijn geval (2x jaarlijkse controle en gemiddelde tandsteen verwijderen) kost dat al ¤80,-. Een tandartsverzekering kost ¤126,- : ergo voor ongeveer ¤46,- verzeker ik extra tandartskosten (tot max. ¤250).quote:Op donderdag 24 november 2011 12:09 schreef rubje het volgende:
[..]
... en flikker gewoon je aanvullende verzekering (zoals tandarts) eruit aangezien in 2012 je toch eerst ¤ 220,- zelf mag ophoesten en gezien mijn kosten ik elk jaar amper boven deze kosten uitkom.
Voordeel is wel, dat de mensen die die aanvullende behandeling(en) niet nodig hebben, er ook geen gebruik van gaan maken i.c. de verzekering niet afsluiten. Dat drukt weer de totale zorgkosten.quote:Op woensdag 23 november 2011 12:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
Als iedereen nu het maximale eruit wilt halen betekent dat automatisch dat de prijzen nog meer stijgen. Dat zie je nu al bij de aanvullende verzekeringen. Deze stijgen de pan uit, omdat veel mensen, die nooit ziek worden, deze annuleren, waardoor dem ensen die vaak ziek zijn en dit nodig hebben overblijven. Omdat de verzekeraars geen liefdadigheids instellingen zijn worden deze prijzen aanzienlijk hoger.
Als je aanvullend voor tandartskosten bent verzekerd, gaat dat natuurlijk niet van je eigen risico af.quote:Op donderdag 24 november 2011 12:09 schreef rubje het volgende:
[..]
Doe net zo als ik,zeker als je een zuinige ZK verbruiker bent met amper kosten per jaar, en flikker gewoon je aanvullende verzekering (zoals tandarts) eruit aangezien in 2012 je toch eerst ¤ 220,- zelf mag ophoesten en gezien mijn kosten ik elk jaar amper boven deze kosten uitkom.![]()
Heb je een basisverzekering en lekker lagere kosten per maand.
Ja, dat kan. Het maakt inderdaad niet uit of je verwacht 1 euro of 219 euro aan kosten te hebben (buiten je aanvullende verzekering), je krijgt daar sowieso niets van terug.quote:Op donderdag 24 november 2011 13:35 schreef TripleS het volgende:
Ik zit te twijfelen of ik het eigen risico verhoog.
Enige zorg die ik verwacht te gebruiken is de tandarts en de apotheek, aangezien ik niet meer dan 220euro aan medicijnen verwacht te gebruiken kan ik het eigen risico dan toch het beste op maximaal zetten? Of ik zie ik iets over het hoofd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |