Wees blij dat jij je over een paar euro niet druk hoeft te makenquote:Op zondag 11 december 2011 11:23 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Mensen die zich druk maken over welke zorgverzekeraar om een paar euro's uit te sparen snap ik niet zo.
elk jaar lokkertjes die van het premiegeld betaald worden en dan volgend jaar gaat alles weer tig euro omhoog. divide and conquer is het.quote:Op zondag 11 december 2011 11:30 schreef Muks het volgende:
[..]
Wees blij dat jij je over een paar euro niet druk hoeft te maken
Is goed, ik heb vrijdag gemaild en kreeg een automatisch mailtje terug dat ze hopen mijn vraag voor 16 december te kunnen beantwoorden. Dus ik zal nog even op antwoord moeten wachten. Ik heb ondertussen wel alvast mijn zorgverzekering bij FBTO afgesloten, ik had geen zin meer om nog langer te twijfelen.quote:
Als je lid bent van een hockeyvereniging ook direct verzekerd bij de KNHB, alleen moet je hier aanspraken opmaken bij zulke grote ongelukken. De KNHB dekt alles wat tijdens het hockeyen gebeurt aan schade als je eigen zorgverzekering dit niet dektquote:Op donderdag 8 december 2011 12:33 schreef Palomar het volgende:
[..]
Ja klopt, dat is ook mijn afweging. Heb ondertussen al mn verstandskiezen er al uit en al jaren geen gaatjes meer gehad (ws. omdat er al vullingen zitten), dus elke keer is het alleen even 3 minuten controle en weer gaan.
Ik doe alleen wel een paar gevaarlijke sporten (hockey en mountainbiken), maar mochten mijn tanden eruit worden gemept dan helpt zo'n verzekering eigenlijk nog niks.
thnx voor die info. Dat scheelt idd weerquote:Op zondag 11 december 2011 22:20 schreef Brembo het volgende:
[..]
Als je lid bent van een hockeyvereniging ook direct verzekerd bij de KNHB, alleen moet je hier aanspraken opmaken bij zulke grote ongelukken. De KNHB dekt alles wat tijdens het hockeyen gebeurt aan schade als je eigen zorgverzekering dit niet dekt.
Als je geweigerd word op leeftijd mag je naar commissie gelijke behandelingen, ze hebben de plicht om iedereen aan te nemen voor de basisverzekering. Wel kan het zijn dat de 'collectiviteitskorting' dan niet meer opgaat, waarmee de verzekering weer duurder (maximaal 10 %) is dan andere verzekeraars.quote:Op maandag 12 december 2011 00:07 schreef AngryAngel het volgende:
zit zelf nog te twijfelen
of ik pak 720 eigen risico en ga naar youcare (ben nl. nooit ziek)
of ik wil naar besured + aanvullend
echter ben 29, wel WO afgestudeerd.
maar volgens mij zijn zei gewoon verplicht mij te accepteren, aangezien basisverzekering een aceptaieplicht geld.
ik lees daar nog niets over, iemand ervaring?
ik heb niet even gebeld met besured.quote:Op maandag 12 december 2011 01:23 schreef Brembo het volgende:
[..]
Als je geweigerd word op leeftijd mag je naar commissie gelijke behandelingen, ze hebben de plicht om iedereen aan te nemen voor de basisverzekering. Wel kan het zijn dat de 'collectiviteitskorting' dan niet meer opgaat, waarmee de verzekering weer duurder (maximaal 10 %) is dan andere verzekeraars.
Ik vraag mij af of iemand wel eens promovendus heeft aangevochten, omdat ze 1,95 euro extra heffen en dit niet direct op de website of premie vermeld is. Maar misschien staat het wle weer op de offerte?
Hahahaha ze hebben ff de leeftijdsgrens omhoog gegooidquote:Op maandag 12 december 2011 10:16 schreef AngryAngel het volgende:
[..]
ik heb niet even gebeld met besured.
hun maximum leeftijd is inmiddels 30 geworden, dus ik kan me zo aanmelden.
ik heb hun gewezen op het feit dat er een acceptatie plicht is en hoe dat nu precies zit.
de persoon de ik aan de lijn had zei dat ze richten op een specifiek doelgroep en ze denken dan dat er geen acceptatie plicht is.
ik denk dat dat niet helemaal waar is. wel zouden ze een korting eraf kunnen halen. maar daar houd het volgens mij op.
Kan je die lijst uploaden naar bijvoorbeeld http://www.datafilehost.com ?quote:Op maandag 12 december 2011 10:28 schreef justhanna het volgende:
Ik kreeg het volgende antwoord terug van FBTO over hun tandartsverzekering:
Tandheelkundige zorg
Tot en met 2011 hebben wij het bedrag altijd tot 100 procent vergoed vanuit de aanvullende Module Tandheelkunde omdat voor iedere behandeling een vast tarief verbonden was. Vanaf 2012 zijn de tandartstarieven door de regering vrij gegeven. Het ligt dus aan de tarieven, die uw tandarts in rekening brengt, of wij de nota voor 100 procent vergoeden. Ik stuur u de tarievenlijst mee als bijlage op deze mail.
Bij deze: http://www.datafilehost.com/download-8a3eef4f.htmlquote:Op maandag 12 december 2011 10:29 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Kan je die lijst uploaden naar bijvoorbeeld http://www.datafilehost.com ?
Bedankt! Toch raar dat je dit niet op de website kan vinden en ze overal roepen dat je gewoon een potje van een x aantal euro's hebt en dat je rekeningen in kan blijven sturen totdat het op is.quote:Op maandag 12 december 2011 10:39 schreef justhanna het volgende:
[..]
Bij deze: http://www.datafilehost.com/download-8a3eef4f.html
quote:Op maandag 12 december 2011 10:42 schreef Mallet het volgende:
[..]
Bedankt! Toch raar dat je dit niet op de website kan vinden en ze overal roepen dat je gewoon een potje van een x aantal euro's hebt en dat je rekeningen in kan blijven sturen totdat het op is.
Overigens zie ik Periodiek consult EUR 19,63.. Dat is gewoon huidig UPT tarief. Volgens mij nemen heel veel maatschappijen gewoon de lijst van 2011 over, of niet?
Ik vind het ook niet helemaal kloppen inderdaad. En wat betreft die tarieven, dat was mij ook al opgevallen. Niet helemaal eerlijk dus.quote:Op maandag 12 december 2011 10:42 schreef Mallet het volgende:
[..]
Bedankt! Toch raar dat je dit niet op de website kan vinden en ze overal roepen dat je gewoon een potje van een x aantal euro's hebt en dat je rekeningen in kan blijven sturen totdat het op is.
Overigens zie ik Periodiek consult EUR 19,63.. Dat is gewoon huidig UPT tarief. Volgens mij nemen heel veel maatschappijen gewoon de lijst van 2011 over, of niet?
Bedankt. Ik zou iedereen aanraden om een screenshot te maken van de quote 'Wij vergoeden tot het 100% blabla' mocht het in de toekomst tot problemen leiden.quote:Op maandag 12 december 2011 10:39 schreef justhanna het volgende:
[..]
Bij deze: http://www.datafilehost.com/download-8a3eef4f.html
Alle codes zijn veranderd, wat dit jaar M59 was, wordt volgend jaar C214. Ik heb de lijst van FBTO vergeleken met De Friesland en de lijst met codes is hetzelfde, alleen vergoed FBTO op sommige punten wel (iets) meer dan De Friesland. Wel mis ik de "gewone" verdoving in de lijst.quote:Op maandag 12 december 2011 10:48 schreef Mallet het volgende:
Ik kom er sowieso niet helemaal uit. Als je de UPT tarieven van 2011 bekijkt he.. Dan mist er toch heel veel in hun overzicht? http://www.tandarts.nl/public/pdf/tarieven_2011.pdf ik bedoel waar zijn de M-codes?
Denk je dat je bezwaar kan maken dan, mochten ze niet tot 100% vergoeden?quote:Op maandag 12 december 2011 10:52 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Bedankt. Ik zou iedereen aanraden om een screenshot te maken van de quote 'Wij vergoeden tot het 100% blabla' mocht het in de toekomst tot problemen leiden.
De polisvoorwaarden zijn dan wel leidend, dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze je mogen misleiden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |