En dat kan dus niet. Premiedifferentiatie is verboden.quote:Op dinsdag 29 november 2011 22:34 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
dan maak je als verzekeringmaatschappij de premie toch absurd hoog voor mensen boven de 27? op die manier weer je ze ook..
en dit dan?quote:Op dinsdag 29 november 2011 22:41 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
En dat kan dus niet. Premiedifferentiatie is verboden.
of nouja niet absurd hoog maar dan maak je de premie voor die mensen "normaal"quote:Als ik google op acceptatieplicht kom ik verschillende sites tegen die zeggen dat het inderdaad toegestaan is om een verschillende premie te rekenen per leeftijdscategorie,
Ik ben benieuwd naar de verschillende bronnen.quote:Op dinsdag 29 november 2011 23:01 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
en dit dan?
[..]
of nouja niet absurd hoog maar dan maak je de premie voor die mensen "normaal"
maar je alleen op een bepaalde leeftijdsgroep focussen mag dan volgens jou wel?quote:Op dinsdag 29 november 2011 23:16 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar de verschillende bronnen.Ze kloppen m.i. niet.
Uiteraardquote:Op dinsdag 29 november 2011 23:17 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
maar je alleen op een bepaalde leeftijdsgroep focussen mag dan volgens jou wel?
Op het moment dat je erop staat, moeten ze je accepteren. Moet je alleen wel bellen.quote:Op dinsdag 29 november 2011 23:23 schreef hvdbr het volgende:
Wordt hier gewoon niet tegen opgetreden of is er een loophole oid?
want volgens de googlebronnen van hvdbr mag dat nietquote:
denk niet dat dat verder relevant is voor de vraag of het officieel nu wel of niet magquote:Op dinsdag 29 november 2011 23:22 schreef o.us het volgende:
Studenten hebben over het algemeen meer te verliezen dan volwassenen met een vast inkomen
Apart hoor. Zou toch ook wel verwachten dat concurrerende zorgverzekeraars hier dan graag een punt van willen maken wegens oneerlijke concurrentie.quote:Op dinsdag 29 november 2011 23:24 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Op het moment dat je erop staat, moeten ze je accepteren. Moet je alleen wel bellen.
- niks-quote:Op dinsdag 29 november 2011 23:25 schreef Memento-Mori het volgende:
denk niet dat dat verder relevant is voor de vraag of het officieel nu wel of niet mag
Je mag je toch gewoon focussen op een bepaalde doelgroep? Dat is wat anders dan anderen uitsluiten.quote:Op dinsdag 29 november 2011 23:25 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
want volgens de googlebronnen van hvdbr mag dat nietof zolang je het als collectiviteit ofzo kan verklaren dan mag t wel?
Waarom is dat oneerlijk?quote:Op dinsdag 29 november 2011 23:26 schreef hvdbr het volgende:
[..]
Apart hoor. Zou toch ook wel verwachten dat concurrerende zorgverzekeraars hier dan graag een punt van willen maken wegens oneerlijke concurrentie.
Vindt een verzekeraar die niet zo'n leeftijdsgrens hanteert het niet vervelend dat zij van alles en nogwat als aanmeldingen binnenkrijgen, van gezonde 18jarigen tot kreupele 100jarigen, terwijl een besured alleen jongeren in het klantenbestand heeft zitten, die relatief een stuk minder gezondheidsproblemen hebben en veel minder snel kinderen hebben die gratis mee-aanvullend-verzekerd moeten worden?quote:
maar stel ik val niet in de doelgroep maar ik wil me verzekeren bij besured, wat dan? of word ik dan gewoon naar avero achmea verwezen (waar besured van is) voor een voor mij geschikte verzekering en bijbehorende premie?quote:Op dinsdag 29 november 2011 23:28 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Je mag je toch gewoon focussen op een bepaalde doelgroep? Dat is wat anders dan anderen uitsluiten.
Dat kun je al sturen door hoe je je aanvullende pakketten hebt samengesteld. Wij hebben ook een bepaalde doelgroep en daarop hebben wij de aanvullende pakketten op ingericht (en dus de vergoedingen daarin). Het is een keuze van Besured om het zo te doen, net zoals wij een andere keuze maken.quote:Op dinsdag 29 november 2011 23:35 schreef hvdbr het volgende:
[..]
Vindt een verzekeraar die niet zo'n leeftijdsgrens hanteert het niet vervelend dat zij van alles en nogwat als aanmeldingen binnenkrijgen, van gezonde 18jarigen tot kreupele 100jarigen, terwijl een besured alleen jongeren in het klantenbestand heeft zitten, die relatief een stuk minder gezondheidsproblemen hebben en veel minder snel kinderen hebben die gratis mee-aanvullend-verzekerd moeten worden?
Mhm, thanks voor het melden. Geen nut voor mij dus, heb -1.5 en -1.75quote:Op woensdag 30 november 2011 16:15 schreef hvdbr het volgende:
Jup. Let op: lenzen en bril alleen vergoed bij 'erger dan' -3 of +3.. staat niet op de site zelf, alleen in de kleine lettertjes.
Ja die tarievenlijst was wel te verwachten. Volgens mij hebben ze ze gewoon op het huidige UPT tarief gehouden. Veel verzekeraars gaan met dit soort lijsten werken overigens. FBTO heeft geen gecontracteerde zorg en komt binnenkort ook met een lijst met maximale vergoedingen. Wat wij bijvoorbeeld doen is 100% tot een maximumbedrag bij gecontracteerde tandarts.quote:Op woensdag 30 november 2011 13:37 schreef rosey het volgende:
Ik vind Besured wel een heel aantrekkelijk aanbod hebben! Alles valt onder de dekking, alleen waar ik wel over val is dat zij bij de tandartsen vergoeden tot het door hun maximale vastgestelde bedrag per prestatie.
Op de website kan je de lijst vinden met de door hun vastgestelde bedragen per prestatie. Dit als voorbeeld:
A111 Periodieke controle ¤ 19,63
Met de tandartsen die hun eigen prijzen mogen bepalen vanaf volgend jaar is het wel handig om hier op te letten. Als jou tandarts meer dan dit bedrag gaat vragen (denk dat die kans wel vrij groot is) dan is het geen 100% vergoeding meer natuurlijk. Nou zijn dit misschien maar een paar euro's, maar ik weet niet hoe het kan oplopen bij de grotere behandelingen zoals een wortelkanaalbehandeling
Ik denk inderdaad dat meer verzekeraars zo'n lijst gaan invoeren. Dit was echter wel de eerste die ik ook echt tegenkwam. Stond er even van te kijken, maar het is natuurlijk wel logisch. Hopelijk gaan de tandartsen het niet te bont maken. Ik ben heel tevreden over mijn tandarts, maar als die er ver boven gaat zitten, zoek ik een ander natuurlijk. Ik stap in ieder geval over op deze verzekering. De kosten van de tandarts zullen niet zo hoog zijn, als wat ik bespaar met deze verzekering.quote:Op woensdag 30 november 2011 19:26 schreef Mallet het volgende:
[..]
Ja die tarievenlijst was wel te verwachten. Volgens mij hebben ze ze gewoon op het huidige UPT tarief gehouden. Veel verzekeraars gaan met dit soort lijsten werken overigens. FBTO heeft geen gecontracteerde zorg en komt binnenkort ook met een lijst met maximale vergoedingen. Wat wij bijvoorbeeld doen is 100% tot een maximumbedrag bij gecontracteerde tandarts.
Het zal idd wel bijbetalen worden, maar goed so be it.
Dit dus...quote:Op donderdag 1 december 2011 09:34 schreef Kadooosh het volgende:
Man man wat een gedoe allemaal, ben er nog steeds niet uit.
quote:Op dinsdag 29 november 2011 23:43 schreef ROFLOL het volgende:
Mhm, sinds mijn achttiende (nu twintig) verzekert bij Univé ZEKUR, destijds was dat nog maar zo'n ¤77 per maand. Twee jaar later is dat al weer ¤92. In die twee jaar tijd eigenlijk nooit gebruik gemaakt van iets (nooit ziek, hoogstens verkouden maar daar ga ik niet voor naar de dokter), nooit problemen met tanden en geen medicijnen. Alleen vanaf Juli een bril moeten nemen, helaas werd dat maar voor 15 of 25 procent gedekt. Had ik dus uiteraard geen fuck aan. Ben nu aan het kijken voor lenzen, maar met mijn verzekering dat ik nu heb zal het ook wel een lekker prijsje worden. Zit te kijken voor iets anders dat meer dekt voor zowel ogen als eventueel tandarts. Prijs kan dan uiteraard ook iets meer worden, maar dat heb ik er dan wel voor over.
quote:Op woensdag 30 november 2011 16:09 schreef ROFLOL het volgende:
Klinkt misschien dom maar heb toch een vraag: Wil waarschijnlijk overstappen naar Besured met aanvullende verzekering voor lenzen. Dit geven ze aan bij aanvullende verzekering: Brillen / Lenzen,
100% vergoedt met een maximale dekking van ¤230 voor twee kalenderjaren. Lenzen zijn er meestal voor een halfjaar wat qua prijs verschillend is, maar als die vier pakketten lenzen in twee jaar tijd meer dan ¤230 hebben gekost totaal is het verschil dat daarboven zit voor mijn eigen kosten, right?
Dit wordt engquote:Op woensdag 30 november 2011 16:19 schreef ROFLOL het volgende:
[..]
Mhm, thanks voor het melden. Geen nut voor mij dus, heb -1.5 en -1.75
Even verder kijken dan maar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |