abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104989789
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 22:34 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

dan maak je als verzekeringmaatschappij de premie toch absurd hoog voor mensen boven de 27? op die manier weer je ze ook..
En dat kan dus niet. Premiedifferentiatie is verboden.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_104990730
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 november 2011 22:41 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

En dat kan dus niet. Premiedifferentiatie is verboden.
en dit dan?
quote:
Als ik google op acceptatieplicht kom ik verschillende sites tegen die zeggen dat het inderdaad toegestaan is om een verschillende premie te rekenen per leeftijdscategorie,
of nouja niet absurd hoog maar dan maak je de premie voor die mensen "normaal"
pi_104991420
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 23:01 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

en dit dan?

[..]

of nouja niet absurd hoog maar dan maak je de premie voor die mensen "normaal"
Ik ben benieuwd naar de verschillende bronnen. :) Ze kloppen m.i. niet.
pi_104991455
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 november 2011 23:16 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd naar de verschillende bronnen. :) Ze kloppen m.i. niet.
maar je alleen op een bepaalde leeftijdsgroep focussen mag dan volgens jou wel?
  dinsdag 29 november 2011 @ 23:22:41 #125
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_104991670
Studenten hebben over het algemeen meer te verliezen dan volwassenen met een vast inkomen :)
Feyenoord Rotterdam
pi_104991713
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 23:17 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

maar je alleen op een bepaalde leeftijdsgroep focussen mag dan volgens jou wel?
Uiteraard :)
pi_104991717
Hm, wat ik daarstraks vond ging volgens mij over aanvullende verzekeringen, niet over de basisverzekering, want nu ik even verder zoek zie ik voornamelijk staan dat ook premiedifferentiatie niet is toegestaan. Ook op de site van zilveren kruis krijg ik als 20 jarige dezelfde premie voor de basisverzekering als voor een 70 jarige.

Maar feit blijft dat o.a rabobank studentenzorgverzekering en besured je weigeren als je boven een bepaalde leeftijd zit, en dat mag volgens de acceptatieplicht dus ook niet. Wordt hier gewoon niet tegen opgetreden of is er een loophole oid?
pi_104991756
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 23:23 schreef hvdbr het volgende:
Wordt hier gewoon niet tegen opgetreden of is er een loophole oid?
Op het moment dat je erop staat, moeten ze je accepteren. Moet je alleen wel bellen.
pi_104991779
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 november 2011 23:23 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Uiteraard :)
want volgens de googlebronnen van hvdbr mag dat niet :? of zolang je het als collectiviteit ofzo kan verklaren dan mag t wel?
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2011 23:22 schreef o.us het volgende:
Studenten hebben over het algemeen meer te verliezen dan volwassenen met een vast inkomen :)
denk niet dat dat verder relevant is voor de vraag of het officieel nu wel of niet mag
pi_104991878
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 november 2011 23:24 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Op het moment dat je erop staat, moeten ze je accepteren. Moet je alleen wel bellen.
Apart hoor. Zou toch ook wel verwachten dat concurrerende zorgverzekeraars hier dan graag een punt van willen maken wegens oneerlijke concurrentie.
  dinsdag 29 november 2011 @ 23:28:39 #131
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_104991972
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 23:25 schreef Memento-Mori het volgende:
denk niet dat dat verder relevant is voor de vraag of het officieel nu wel of niet mag
- niks-

[ Bericht 4% gewijzigd door o.us op 29-11-2011 23:29:03 ]
Feyenoord Rotterdam
pi_104991973
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 23:25 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

want volgens de googlebronnen van hvdbr mag dat niet :? of zolang je het als collectiviteit ofzo kan verklaren dan mag t wel?

Je mag je toch gewoon focussen op een bepaalde doelgroep? Dat is wat anders dan anderen uitsluiten.
pi_104991989
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 23:26 schreef hvdbr het volgende:

[..]

Apart hoor. Zou toch ook wel verwachten dat concurrerende zorgverzekeraars hier dan graag een punt van willen maken wegens oneerlijke concurrentie.
Waarom is dat oneerlijk?
pi_104992273
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 november 2011 23:29 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Waarom is dat oneerlijk?
Vindt een verzekeraar die niet zo'n leeftijdsgrens hanteert het niet vervelend dat zij van alles en nogwat als aanmeldingen binnenkrijgen, van gezonde 18jarigen tot kreupele 100jarigen, terwijl een besured alleen jongeren in het klantenbestand heeft zitten, die relatief een stuk minder gezondheidsproblemen hebben en veel minder snel kinderen hebben die gratis mee-aanvullend-verzekerd moeten worden?
pi_104992400
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 november 2011 23:28 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Je mag je toch gewoon focussen op een bepaalde doelgroep? Dat is wat anders dan anderen uitsluiten.
maar stel ik val niet in de doelgroep maar ik wil me verzekeren bij besured, wat dan? of word ik dan gewoon naar avero achmea verwezen (waar besured van is) voor een voor mij geschikte verzekering en bijbehorende premie?
pi_104992431
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 23:35 schreef hvdbr het volgende:

[..]

Vindt een verzekeraar die niet zo'n leeftijdsgrens hanteert het niet vervelend dat zij van alles en nogwat als aanmeldingen binnenkrijgen, van gezonde 18jarigen tot kreupele 100jarigen, terwijl een besured alleen jongeren in het klantenbestand heeft zitten, die relatief een stuk minder gezondheidsproblemen hebben en veel minder snel kinderen hebben die gratis mee-aanvullend-verzekerd moeten worden?
Dat kun je al sturen door hoe je je aanvullende pakketten hebt samengesteld. Wij hebben ook een bepaalde doelgroep en daarop hebben wij de aanvullende pakketten op ingericht (en dus de vergoedingen daarin). Het is een keuze van Besured om het zo te doen, net zoals wij een andere keuze maken.

Ouderen zullen niet kiezen voor de partij met de laagste basispremie bij een hoog eigen risico, waarbij de aanvullende pakketten niets voorstellen en vooral vergoedingen hebben voor de pil of sterilisatie.
pi_104992651
Mhm, sinds mijn achttiende (nu twintig) verzekert bij Univé ZEKUR, destijds was dat nog maar zo'n ¤77 per maand. Twee jaar later is dat al weer ¤92. In die twee jaar tijd eigenlijk nooit gebruik gemaakt van iets (nooit ziek, hoogstens verkouden maar daar ga ik niet voor naar de dokter), nooit problemen met tanden en geen medicijnen. Alleen vanaf Juli een bril moeten nemen, helaas werd dat maar voor 15 of 25 procent gedekt. Had ik dus uiteraard geen fuck aan. Ben nu aan het kijken voor lenzen, maar met mijn verzekering dat ik nu heb zal het ook wel een lekker prijsje worden. Zit te kijken voor iets anders dat meer dekt voor zowel ogen als eventueel tandarts. Prijs kan dan uiteraard ook iets meer worden, maar dat heb ik er dan wel voor over.
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
pi_104992787
Okay, helder!

Ben alsnog best benieuwd wat er zou gebeuren als iemand in dit topic van 28 jaar of ouder op z'n punt gaat staan en eist om bij Besured geaccepteerd te worden (de basisverzekering komt immers uit op 1078,80: goedkoper dan Zekur en daarmee de goedkoopste uit het topic..)
pi_105004839
Ik vind Besured wel een heel aantrekkelijk aanbod hebben! Alles valt onder de dekking, alleen waar ik wel over val is dat zij bij de tandartsen vergoeden tot het door hun maximale vastgestelde bedrag per prestatie.

Op de website kan je de lijst vinden met de door hun vastgestelde bedragen per prestatie. Dit als voorbeeld:
A111 Periodieke controle ¤ 19,63

Met de tandartsen die hun eigen prijzen mogen bepalen vanaf volgend jaar is het wel handig om hier op te letten. Als jou tandarts meer dan dit bedrag gaat vragen (denk dat die kans wel vrij groot is) dan is het geen 100% vergoeding meer natuurlijk. Nou zijn dit misschien maar een paar euro's, maar ik weet niet hoe het kan oplopen bij de grotere behandelingen zoals een wortelkanaalbehandeling
pi_105009145
Nu weet ik helemaal niet meer wat ik moet met mijn verzekering. Ik zit bij Anderzorg, basis + jong.
Laatst was ik eindelijk na 2,5 jaar weer naar de tandarts en had ik aardig wat klachten. Mijn tandarts had het er over dat ik waarschijnlijk 1 of 2 kronen zou moeten. Nu ging ik vandaag om enkele gaatjes te laten vullen en vroeg ik naar de kronen. Ze bekeek de foto's en zei dat daar geen sprake van was momenteel, ze zei dat ze een vergissing had gemaakt. Beetje raar, maar goed.

Ik was van plan FBTO te nemen met de hoogste tandartsverzekering, maar dat blijkt nu dus niet meer nodig. Kan ik weer helemaal opnieuw gaan uitzoeken wat ik dan wel wil.
pi_105009565
Handig dit topic! Dat bracht me op het idee om over te stappen naar YouCare. Nadat ik vorig jaar al heb afgezien van aanvullende verzekeringen, heb ik dit jaar mijn eigen risico op maximaal gezet. Dat gaat betekenen dat mijn premie van ¤ 91,42 (IAK, vrijwillig eigen risico ¤ 200) naar ¤ 69,50 gaat :o.
pi_105010342
Klinkt misschien dom maar heb toch een vraag: Wil waarschijnlijk overstappen naar Besured met aanvullende verzekering voor lenzen. Dit geven ze aan bij aanvullende verzekering: Brillen / Lenzen,
100% vergoedt met een maximale dekking van ¤230 voor twee kalenderjaren. Lenzen zijn er meestal voor een halfjaar wat qua prijs verschillend is, maar als die vier pakketten lenzen in twee jaar tijd meer dan ¤230 hebben gekost totaal is het verschil dat daarboven zit voor mijn eigen kosten, right?
pi_105010570
Jup. Let op: lenzen en bril alleen vergoed bij 'erger dan' -3 of +3.. staat niet op de site zelf, alleen in de kleine lettertjes.
pi_105010729
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 16:15 schreef hvdbr het volgende:
Jup. Let op: lenzen en bril alleen vergoed bij 'erger dan' -3 of +3.. staat niet op de site zelf, alleen in de kleine lettertjes.
Mhm, thanks voor het melden. Geen nut voor mij dus, heb -1.5 en -1.75

Even verder kijken dan maar. :)
pi_105017831
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 13:37 schreef rosey het volgende:
Ik vind Besured wel een heel aantrekkelijk aanbod hebben! Alles valt onder de dekking, alleen waar ik wel over val is dat zij bij de tandartsen vergoeden tot het door hun maximale vastgestelde bedrag per prestatie.

Op de website kan je de lijst vinden met de door hun vastgestelde bedragen per prestatie. Dit als voorbeeld:
A111 Periodieke controle ¤ 19,63

Met de tandartsen die hun eigen prijzen mogen bepalen vanaf volgend jaar is het wel handig om hier op te letten. Als jou tandarts meer dan dit bedrag gaat vragen (denk dat die kans wel vrij groot is) dan is het geen 100% vergoeding meer natuurlijk. Nou zijn dit misschien maar een paar euro's, maar ik weet niet hoe het kan oplopen bij de grotere behandelingen zoals een wortelkanaalbehandeling
Ja die tarievenlijst was wel te verwachten. Volgens mij hebben ze ze gewoon op het huidige UPT tarief gehouden. Veel verzekeraars gaan met dit soort lijsten werken overigens. FBTO heeft geen gecontracteerde zorg en komt binnenkort ook met een lijst met maximale vergoedingen. Wat wij bijvoorbeeld doen is 100% tot een maximumbedrag bij gecontracteerde tandarts.

Het zal idd wel bijbetalen worden, maar goed so be it.
pi_105041973
Man man wat een gedoe allemaal, ben er nog steeds niet uit.
Misschien dat iemand een goeie verzekering voor mij weet :p.
Ik gebruik elke maand medicatie die zo'n ¤25 kost dus eigen risico wil ik zo laag mogelijk houden.
Heb -6 sterkte voor mijn ogen en gebruik dus zon ¤150 p.j aan lenzen.
Kwa tandartskosten is het meestal alleen een controle met tandsteen verwijderen, hoewel de tandarts vorige week zei dat ik 5 beginnende gaatjes heb.

Denk dat ik voor promovendum ga:
Anderzorg jong waar ik nu zit:
111
Tandheelkundige hulp vanaf 18 jaar, consulten (onbeperkt)
Bril/Contactlenzen, maximaal ¤ 100 per twee kalenderjaren.

Promovendum
108.70
230 lenzen per 2 jaar
350 tandarts
korting op een nieuwe bril

Neem aan dat ik daar wel gewoon bij kan als deeltijd mbo student.

[ Bericht 31% gewijzigd door Kadooosh op 01-12-2011 09:42:06 ]
pi_105049900
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 19:26 schreef Mallet het volgende:

[..]

Ja die tarievenlijst was wel te verwachten. Volgens mij hebben ze ze gewoon op het huidige UPT tarief gehouden. Veel verzekeraars gaan met dit soort lijsten werken overigens. FBTO heeft geen gecontracteerde zorg en komt binnenkort ook met een lijst met maximale vergoedingen. Wat wij bijvoorbeeld doen is 100% tot een maximumbedrag bij gecontracteerde tandarts.

Het zal idd wel bijbetalen worden, maar goed so be it.
Ik denk inderdaad dat meer verzekeraars zo'n lijst gaan invoeren. Dit was echter wel de eerste die ik ook echt tegenkwam. Stond er even van te kijken, maar het is natuurlijk wel logisch. Hopelijk gaan de tandartsen het niet te bont maken. Ik ben heel tevreden over mijn tandarts, maar als die er ver boven gaat zitten, zoek ik een ander natuurlijk. Ik stap in ieder geval over op deze verzekering. De kosten van de tandarts zullen niet zo hoog zijn, als wat ik bespaar met deze verzekering.
pi_105060919
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 09:34 schreef Kadooosh het volgende:
Man man wat een gedoe allemaal, ben er nog steeds niet uit.
Dit dus...

Zie soms door de bomen het bos niet meer. Maar ik worstel verder... :(
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_105061923
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 23:43 schreef ROFLOL het volgende:
Mhm, sinds mijn achttiende (nu twintig) verzekert bij Univé ZEKUR, destijds was dat nog maar zo'n ¤77 per maand. Twee jaar later is dat al weer ¤92. In die twee jaar tijd eigenlijk nooit gebruik gemaakt van iets (nooit ziek, hoogstens verkouden maar daar ga ik niet voor naar de dokter), nooit problemen met tanden en geen medicijnen. Alleen vanaf Juli een bril moeten nemen, helaas werd dat maar voor 15 of 25 procent gedekt. Had ik dus uiteraard geen fuck aan. Ben nu aan het kijken voor lenzen, maar met mijn verzekering dat ik nu heb zal het ook wel een lekker prijsje worden. Zit te kijken voor iets anders dat meer dekt voor zowel ogen als eventueel tandarts. Prijs kan dan uiteraard ook iets meer worden, maar dat heb ik er dan wel voor over.
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 16:09 schreef ROFLOL het volgende:
Klinkt misschien dom maar heb toch een vraag: Wil waarschijnlijk overstappen naar Besured met aanvullende verzekering voor lenzen. Dit geven ze aan bij aanvullende verzekering: Brillen / Lenzen,
100% vergoedt met een maximale dekking van ¤230 voor twee kalenderjaren. Lenzen zijn er meestal voor een halfjaar wat qua prijs verschillend is, maar als die vier pakketten lenzen in twee jaar tijd meer dan ¤230 hebben gekost totaal is het verschil dat daarboven zit voor mijn eigen kosten, right?
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 16:19 schreef ROFLOL het volgende:

[..]

Mhm, thanks voor het melden. Geen nut voor mij dus, heb -1.5 en -1.75

Even verder kijken dan maar. :)
Dit wordt eng :')
Alles wat jij zegt is van toepassing op mij.. Ik zit ook bij Zekur heb ook min 1.5 en 1.75 en ik wil ook overstappen, omdat Unive Zekur zowat niks goed dekt.
pi_105064683
Weet iemand waar ik een lijst van (alle) chronische ziektes (of chronische aandoeningen) kan vinden?

Ik ga ik het weekend even kijken welke zorgverzekering ik het best kan pakken. Er is toch wel het een en ander veranderd heb ik het idee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')