abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104437616
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
100513_112545_haaktopic.gif

The basics

handig linkje met tekst en uitleg:
http://www.jessica-tromp.(...)ie_steek_haakles.htm

SPOILER: Handige sites
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Vorige delen

Topicreeks: Het grote haaktopic

Haaksels uit het vorige topic

NijntjesUk:

TylerGirl

Lyssa

Serinde

Dottey

[ Bericht 15% gewijzigd door Dottey op 16-11-2011 15:37:02 ]
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_104437666
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 15:02 schreef BrainTeaser het volgende:
Wauw, mmascha! Mooi zeg! :D

Was net eens even aan het kijken voor wat leuke kleurtjes voor een dekentje.

Regenboog :s)

Ik twijfel alleen aan dat roze en rood dat dan naast elkaar komt...
Wat vinden jullie?
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 15:08 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Ohja, das mss wel handig om erbij te vertellen! :@
Zit te denken aan een granny stripe, zodat het ook echt een regenboog wordt met strepen zeg maar! ;)
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  woensdag 16 november 2011 @ 15:28:15 #3
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_104437841
Wauw wat een mooie kleurtjes! Ik wou dat ik zo'n mooie kleurencombinaties kon maken....(ben ook altijd jaloers op lucy die kan dat ook zo mooi)
Gaat vast een mooie deken worden.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  woensdag 16 november 2011 @ 15:31:13 #4
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_104437943
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 15:28 schreef Tyler-Girl het volgende:
Wauw wat een mooie kleurtjes! Ik wou dat ik zo'n mooie kleurencombinaties kon maken....(ben ook altijd jaloers op lucy die kan dat ook zo mooi)
Gaat vast een mooie deken worden.
Gewoon een aantal felle kleuren op kleur naast elkaar leggen en dan in die volgorde haken, ik maak zelf ook veel "regenboog" spullen :P
pi_104438089
Haha, geweldige TT! O+ :D

En inderdaad, ik had het idee voor een 'kleurig' project, maar had geen zin in 20-30 verschillende kleuren, dus zo kwam ik op het regenboog idee! ;)

Nog geen idee hoe groot-ie precies gaat worden hoor, moet de wolletjes zelfs nog bestellen dus het duurt nog ff voor ik 'm kan showen! :P
Smile, tomorrow will be worse...
pi_104438243
Zo.. en we kunnen weer c_/
euh haken :+
  woensdag 16 november 2011 @ 15:39:59 #7
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_104438281
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 15:31 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Gewoon een aantal felle kleuren op kleur naast elkaar leggen en dan in die volgorde haken, ik maak zelf ook veel "regenboog" spullen :P
Hahah ja als het zo gemakkelijk is....maar er zijn vaak zoveel verschillende kleuren....blauw, rood roze paars....en sommige vloeken en dat is lastig :P misschien ben ik wel kleurenblind/doof weet ik veel wat :P

Oke dat klinkt trouwens wel heel raar...maar ik kan echt blijven twijfelen tussen 2 kleuren als in een wolwinkel sta....dan vind ik er 1 mooi maar dan past die andere beter ofzo :P lekker handig ;)
pi_104438490
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 15:39 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

Hahah ja als het zo gemakkelijk is....maar er zijn vaak zoveel verschillende kleuren....blauw, rood roze paars....en sommige vloeken en dat is lastig :P misschien ben ik wel kleurenblind/doof weet ik veel wat :P

Oke dat klinkt trouwens wel heel raar...maar ik kan echt blijven twijfelen tussen 2 kleuren als in een wolwinkel sta....dan vind ik er 1 mooi maar dan past die andere beter ofzo :P lekker handig ;)
Dat heb ik precies hetzelfde hoor, waarom denk je dat ik jullie allemaal om raad kom vragen voor m'n deken? ;) :9
  woensdag 16 november 2011 @ 15:45:58 #9
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_104438515
En nu ik hier toch ben......

Ik heb jullie een keer verteld over een opdracht die ik aan het maken ben voor Echtstudio. En nu moeten we research doen enzo, nu was ik aan het denken om een (online) focusgroepje te organiseren om een beetje te praten/discussieren over haken en wolletjes enzo (beetje wat we hier ook doen alleen iets gerichter 8-) )

Zouden jullie hieraan mee willen werken? Ik zou het dan misschien gewoon hier willen doen (als dat mag van FOK) of op Ravelry in de chatgroep van fok. dan kunnen jullie gewoon lekker thuis blijven en hoeft niemand het hele land te doorkruisen. :D
Zou t fijn vinden als jullie mee willen doen O+ :@ :*
  woensdag 16 november 2011 @ 15:55:52 #10
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104438855
waar moet 't specifiek over gaan dan? ik klets altijd graag mee hoor. :+ maar misschien wel handig om het tot 1 plek te beperken. zo zou je daar de discussiegroep op ravelry inderdaad wel voor kunnen benutten. daar doen we nu toch zowat niks meer. of hier een apart topic, maar dat vindt de crea-mod misschien niet zo prettig.
in de haak.
  woensdag 16 november 2011 @ 16:02:52 #11
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_104439121
Specifieke onderwerpen heb ik nog niet, maar in ieder geval over haken en ontwikkelingen en waar spulletjes gekocht worden enzo.

Ik wil sowieso voor 1 plek kiezen, 2 gaat zeker niet werken en denk dat een chatroom beter werkt als een topic. In een chatroom wordt toch denk ik meer op elkaar gereageerd omdat het sneller gaat. En een apart topic is denk ik een beetje teveel van het goede :+
  woensdag 16 november 2011 @ 16:03:04 #12
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104439129
oh en regenboogkleurtjes? ik vind ze prachtig, maar vrijwel alleen in de echte regenboog. niet in kleding of dekens, daar vind ik het over het algemeen zo'n weeïge cliché - volgorde. :o excuses!
in de haak.
pi_104439154
Ik wil ook rustig een beetje meekletsen, maar ik haak nog niet zo lang, gebruik weinig verschillende merken wol o.i.d. Dus weet niet of ik echt wat toe te voegen heb! :@
pi_104439324
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 16:03 schreef trui het volgende:
oh en regenboogkleurtjes? ik vind ze prachtig, maar vrijwel alleen in de echte regenboog. niet in kleding of dekens, daar vind ik het over het algemeen zo'n weeïge cliché - volgorde. :o excuses!
Haha, geeft niks, ieder z'n mening! ;) Maar ik ben nogal netjes qua volgordes enzo! :9
Ik kan ook echt niet random wat kleuren door elkaar gebruiken, daar moet echt een volgorde in! :@
  woensdag 16 november 2011 @ 16:12:33 #15
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_104439542
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 16:03 schreef BrainTeaser het volgende:
Ik wil ook rustig een beetje meekletsen, maar ik haak nog niet zo lang, gebruik weinig verschillende merken wol o.i.d. Dus weet niet of ik echt wat toe te voegen heb! :@
Maakt niet uit iedereen is welkom en je krijgt geen onvoldoende als je niet genoeg mee hebt gedaan hoor ;) alle inbreng is goed en hoe meer zielen hoe meer vreugd :D
pi_104439696
Oeh, kom net op een blog iemand tegen die ook een Rainbow Granny Stripa gemaakt heeft, maar dan steeds met een rij wit ertussen:

Wat vinden jullie, wel of geen wit ertussen?

Haha, ik kan ook echt nooit gewoon iets kiezen en dat gewoon maken, ik moet er altijd veel te veel over nadenken! :@
  woensdag 16 november 2011 @ 16:21:18 #17
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104439893
de chatroom optie heeft wel veel nadelen vind ik: iedereen moet er per se op een bepaalde tijd zijn, dat is best lastig te organiseren. en al spreek je een bepaalde tijd af, dan nog is 't misschien wel handig dat het terug te lezen is en dat mensen die er op dat moment niet bij kunnen zijn toch ook nog (binnen een bepaalde termijn) een duit in 't zakje kunnen doen? hoe dan ook: succes! :)
in de haak.
  woensdag 16 november 2011 @ 16:34:47 #18
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_104440451
Ja dat is waar, maar ik denk als er niets specifieks afgesproken wordt, zoals een datum en tijd dat dan weer snel over andere dingen gaat. Maar input is altijd welkom en als iedereen dat prettiger vindt, vind ik het ook prima :D
  woensdag 16 november 2011 @ 16:35:54 #19
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_104440501
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 16:16 schreef BrainTeaser het volgende:
Oeh, kom net op een blog iemand tegen die ook een Rainbow Granny Stripa gemaakt heeft, maar dan steeds met een rij wit ertussen:

[ afbeelding ]

Haha, ik kan ook echt nooit gewoon iets kiezen en dat gewoon maken, ik moet er altijd veel te veel over nadenken! :@
Wit kan wel mooi zijn, maar het is denk ik net wat jij leuk vindt. :D
En ik vind dat je wel even mag nadenken over een deken hoor...tis nogal wat en het zou wat zijn als je hem dadelijk af hebt en er niets aan vindt ;)
pi_104440680
Het was inderdaad een engeltje, maar de foto was gedraaid. Het plaatje op de site was in ieder geval veel beter gelukt. Misschien dat ik het nog een keer ga proberen met een grotere naald. En anders moet ik wat anders creatiefs verzinnen voor de kerstkaarten dit jaar.

En ik ben een grannystripe aan het maken met wit ertussen, houd er rekening mee dat je heel veel meer wit nodig hebt dan van de andere kleuren. Ik heb vooral de wit gebruikt omdat de andere kleuren niet allemaal even goed bij elkaar passen en dat valt op deze manier een stuk minder op. Jouw kleuren passen juist al heel goed bij elkaar, vind ik.

En ik wil op zich wel meedoen aan de 'praatgroep' ;) Weet alleen niet helemaal wat ik moet verwachten.

Verder ben ik nu juist bezig om te oefenen met breien. Ik was met een gehaakte sjaal bezig, maar de wol moet bijbesteld worden, dus nu ben ik een tas aan het breien :+ .
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
  woensdag 16 november 2011 @ 16:48:34 #21
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_104441080
Ik ben een klein beetje verliefd O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  woensdag 16 november 2011 @ 17:13:08 #22
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_104442129
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 15:45 schreef Tyler-Girl het volgende:

Ik heb jullie een keer verteld over een opdracht die ik aan het maken ben voor Echtstudio. En nu moeten we research doen enzo, nu was ik aan het denken om een (online) focusgroepje te organiseren om een beetje te praten/discussieren over haken en wolletjes enzo (beetje wat we hier ook doen alleen iets gerichter 8-) )

Zouden jullie hieraan mee willen werken? Ik zou het dan misschien gewoon hier willen doen (als dat mag van FOK) of op Ravelry in de chatgroep van fok. dan kunnen jullie gewoon lekker thuis blijven en hoeft niemand het hele land te doorkruisen. :D
Lijkt mij ook wel leuk!

Dottey, leuke regenboog! Zonder wit is wel wat drukker/feller. Kan best met de regenboog.

Daste, dat oefenen met breien klinkt al meteen of het goed lukt als je aan een tas begint. Knap!

Muck gaat aan het dikkere garen. Alles waar je de roze naald voor nodig hebt :D O+
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  woensdag 16 november 2011 @ 17:26:31 #23
112545 Muck
pi_104442593
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 17:13 schreef mmascha het volgende:

[..]

Lijkt mij ook wel leuk!

Dottey, leuke regenboog! Zonder wit is wel wat drukker/feller. Kan best met de regenboog.

Daste, dat oefenen met breien klinkt al meteen of het goed lukt als je aan een tas begint. Knap!

Muck gaat aan het dikkere garen. Alles waar je de roze naald voor nodig hebt :D O+
Precies :D

De Hema had ineens weer een heel schap vol wol, katoen, applicaties ennnn haaknaalden in allerlei kleuren _O_ O+
pi_104443547
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 17:26 schreef Muck het volgende:

[..]
De Hema had ineens weer een heel schap vol wol, katoen, applicaties ennnn haaknaalden in allerlei kleuren _O_ O+
En haakpakketjes! :D Ik heb een pakketje met Rudolph en een pakketje met een rookworst en tompouce meegenomen. (Oké, dat laatste is niet heel spannend, maar die heb ik vooral gekocht voor een CAL op Ravelry. :) )

SPOILER
Leuk met die regenboogkleurtjes BrainTeaser! Wordt vast een heel fleurig project. O+
pi_104443825
Totaal geen last van vloekende kleuren O-) ...kan ook niet met 100 kleurtjes hè. :+ Mijn ervaring is dat als je maar genoeg kleuren gebruikt ze eigenlijk ook niet meer met elkaar vloeken. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_104443883
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 16:16 schreef BrainTeaser het volgende:

[ afbeelding ]

Zonder, op deze manier gaat het regenboogaffect een beetje verloren. ;(
Optimist tot in de kist
  Moderator woensdag 16 november 2011 @ 18:06:01 #27
155227 crew  Guppy
dus
pi_104443988
Maar ik denk dat dat smaak is, want ik vind met wit juist wel weer heel mooi
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_104444647
Haha, het wordt er zo niet veel makkelijker op! Maar wel bedankt voor jullie input natuurlijk! :)

Ik denk -omdat het toch maar 7 kleurtjes zijn- dat het qua drukte mss wel mee zal vallen, dus dan zou dat wit niet echt nodig zijn...Maar het heeft ook wel weer wat...

Ik denk er nog ff over na! :P
pi_104444716
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 18:25 schreef BrainTeaser het volgende:
Haha, het wordt er zo niet veel makkelijker op! Maar wel bedankt voor jullie input natuurlijk! :)

Ik denk -omdat het toch maar 7 kleurtjes zijn- dat het qua drukte mss wel mee zal vallen, dus dan zou dat wit niet echt nodig zijn...Maar het heeft ook wel weer wat...

Schiet lekker op om hier advies te vragen hè? :+
Optimist tot in de kist
pi_104444748
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 18:25 schreef BrainTeaser het volgende:

Je kan ook na elke 'regenboog' een rijtje wit tussendoor doen. Dan heb je ook niet dat het roze en rood naast elkaar komen waar je over twijfelde. Nóg een optie dus... :P
pi_104444814
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 18:27 schreef trovey het volgende:

[..]

Schiet lekker op om hier advies te vragen hè? :+
Ja, op zich wel hoor! Vind het altijd fijn om wat verschillende meningen te krijgen.
Ook al wordt het er niet altijd makkelijker op! ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 18:28 schreef Kniertje22 het volgende:

[..]

Je kan ook na elke 'regenboog' een rijtje wit tussendoor doen. Dan heb je ook niet dat het roze en rood naast elkaar komen waar je over twijfelde. Nóg een optie dus... :P
Da's inderdaad ook nog een optie ja! Thanks! :)
Ik denk nog ff verder! ;)
  woensdag 16 november 2011 @ 19:37:31 #32
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_104447968
ik vind die regenboog met wit tussendoor tof :)

ik heb het weekend ook Rudolph gekocht :D:D nog niet gemaakt, maar dat komt wel :D Wil deze week alleen maar aan deken besteden, kanik aan het eind weer een overzichtsfoto maken. Volgende week is vakantie over en ga ik rudolph maken denk ik

[spoiler]oh en mag ik even klagen over de Pipoos?? Ik ben er vandaag geweest, niet haakgerelateerd, maar ik wil nogmaals zeggen: wat een rot personeel hebben ze zeg! Ze vond het hilarisch dat ik niet wist hoe groot mn taart was, en gaf me verkeerd advies. En ik moest 5 uur wachten tot ik af mocht regelen omdat ze zonodig eerst door moest gaan met stickertjes plakken....[/spoiler
pi_104449961
Ik heb die rudolpj ook gekocht. Maar een ding snap ik niet, bij de neus. Daar staat dat je twee vaste in de laatste vaste moet haken?? Snap niet wat ze bedoelen en dan komt t niet uit met de lossen die je ehebt gemaakt. Iemand? ;)
  woensdag 16 november 2011 @ 20:20:41 #34
339299 mjk86
zeg maar Marjon..
pi_104450170
Zo ik kom me ook even bemoeien ;)
Ik vind de regenboog-volgorde zoals ie nu ligt precies goed. (eigenlijk hoort roze niet in de regenboog dus die is een beetje lastig te plaatsen)

Maar als je telkens deze volgorde doet dan komt roze toch vanzelf naast rood?

rood-oranje-geel-groen-blauw-paars-roze-rood-oranje-geel-groen-blauw-paars-roze-rood-oranje.... enz enz

Ik zou het zonder wit ertussen doen, want dat haalt inderdaad een beetje het kleurige effect weg
pi_104450764
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 20:20 schreef mjk86 het volgende:
Zo ik kom me ook even bemoeien ;)
Ik vind de regenboog-volgorde zoals ie nu ligt precies goed. (eigenlijk hoort roze niet in de regenboog dus die is een beetje lastig te plaatsen)

Maar als je telkens deze volgorde doet dan komt roze toch vanzelf naast rood?

rood-oranje-geel-groen-blauw-paars-roze-rood-oranje-geel-groen-blauw-paars-roze-rood-oranje.... enz enz

Ik zou het zonder wit ertussen doen, want dat haalt inderdaad een beetje het kleurige effect weg
Ja, klopt dat roze en rood dan naast elkaar komen, maar ik twijfelde juist of dat niet zou vloeken. Maar denk dat het wel mee valt.
En eigenlijk moet die paarse meer indigo zijn, en die roze dan meer violet inderdaad! ;) Maar zoveel kleuren hadden ze helaas niet!

Heb zojuist de bestelling geplaatst :@ :D
(Er komt geen wit tussen de strepen, maar waarschijnlijk wel een wit randje! :) )
pi_104451472
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 20:35 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Ja, klopt dat roze en rood dan naast elkaar komen, maar ik twijfelde juist of dat niet zou vloeken. Maar denk dat het wel mee valt.
En eigenlijk moet die paarse meer indigo zijn, en die roze dan meer violet inderdaad! ;) Maar zoveel kleuren hadden ze helaas niet!

Heb zojuist de bestelling geplaatst :@ :D
(Er komt geen wit tussen de strepen, maar waarschijnlijk wel een wit randje! :) )
Als het in de natuur niet vloekt vloekt het ook niet in jouw huis. :P
Optimist tot in de kist
pi_104453189
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 15:45 schreef Tyler-Girl het volgende:

Leuk, ik doe mee......

en over dat roze en rood vind het juist wel wat hebben zo bij elkaar............ en inderdaad wat een leuke kleuren die bolletjes.............
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_104453850
Ik zou de regenboog zonder wit doen :-).

Ik zag dat ze hier bij Boekenvoordeel ook garen hebben. Bravo acryl en Durable katoen. Ik heb het boek met 75 patronen gekocht. Staan echt leuke dingen in.
  Moderator woensdag 16 november 2011 @ 21:37:49 #39
155227 crew  Guppy
dus
pi_104453895
Garen bij de Boekenvoordeel?! Oh damn, ik kan straks geen winkel meer in :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_104453988
Maar 2 soorten en Bravo was 1,49.(bij dehandwerkwinkel 1,25 :'))
pi_104457209
man.... en de Hema's hier..en de euroshoppers hier.. en de... doen allemaal anders!! :(
die hebben het allemaal nooit :(
pi_104457383
overigens
regenboog : Geeeeeeeeen wit! *O*
vragen enquette.. ik stel voor: zet in de mededeling DEELNEMERS ENQUETTE.. "wat is jouw favoriete kleur haaknaald?" antw graag PM ;) en dan doen wij braaf liefdesverklaringen in jouw boxje gooien O+ :* :9
  woensdag 16 november 2011 @ 23:24:18 #43
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_104459202
Dat roze en rood gaat prima tegen elkaar in de regenboog, weet ik zeker!

Ik heb er van de zomer een gemaakt, met Katia katoen en een patroon van Ravelry. Daar zitten ook gevaarlijke kleurencombinaties in, maar volgens mij staat het prima.

P1010027
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_104459940
Zonder wit wordt een regenboog granny stripe zo:

Ik vind het eigenlijk allebei wel mooi. Met en zonder wit. Heb je ook niets aan he! :P
Ik legde vroeger mijn kleurpotloden altijd op regenboog volgorde :) Vond ik er altijd wel logisch en rustig uitzien :)

Verder qua kleuren uitkiezen:
Als je dat moeilijk vind: Waarom kijk je dan niet op ravelry voor een kleuren combinatie die je mooi vind, en kopieer je dat? Beter goed gejat, dan slecht bedacht, toch? ;)
  woensdag 16 november 2011 @ 23:40:50 #45
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104460054
het apple cozy trio is eindelijk compleet:

de kussenhoes vordert ook gestaag:
in de haak.
  woensdag 16 november 2011 @ 23:42:43 #46
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104460156
bietel, met kleurpotloden doe ik 't ook (nog) altijd ja! :D

en in dat voorbeeld zijn de kleuren wel iets gedempter he.
ik vind het zonder wit denk ik toch net iets mooier, BT.
in de haak.
pi_104461158
over dat kussentje... dacht dat je alleen blauwtinten deed..
vind persoonlijk het geel en paarsig net niet :X .. maar het patroontje vind ik heel mooi zo over de hoes. ^O^
  donderdag 17 november 2011 @ 00:09:16 #48
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104461260
er zit geen geel in hoor, dat lijkt maar zo door de vertekening van de kleuren (flits/avondlicht). dat is creme, om het in dezelfde tinten te houden als het andere kussen. ze gaan namelijk als stel de deur uit. :+ hier zie je de kleuren iets waarheidsgetrouwer.

[ Bericht 9% gewijzigd door trui op 17-11-2011 00:51:25 ]
in de haak.
pi_104461532
Ik vind de kleurtjes in dat kussen juist wel heel leuk!

Zijn ern og meer tutorials online te vinden? Ik heb dat filmpje in de OP gevolgd, er boeken op nageslagen, op internet gekeken en het lukt me maar niet om te haken :'( Ja ik kan 1 hele lange draad maken maar dan houdt het op. -O-
pi_104461652
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 00:15 schreef Elvi het volgende:
Ik vind de kleurtjes in dat kussen juist wel heel leuk!

Zijn ern og meer tutorials online te vinden? Ik heb dat filmpje in de OP gevolgd, er boeken op nageslagen, op internet gekeken en het lukt me maar niet om te haken :'( Ja ik kan 1 hele lange draad maken maar dan houdt het op. -O-
woon je in de buurt van Klundert?
  donderdag 17 november 2011 @ 08:58:00 #51
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_104465192
die apple cozies....die zijn echt te schattig zo met z'n 3en op een rij!!! :D Ik vind het compleet nutteloos maar ze zien er vet schattig uit ^^
pi_104466270
Die apple cosies zijn idd leuk!! :D

Iedereen hartstikke bedankt voor alle reacties op m'n regenboog-project! :)
Zodra m'n wolletjes binnen zijn, zal ik ze nog eens showen hoor! ;)
  donderdag 17 november 2011 @ 09:54:03 #53
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104466464
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 08:58 schreef EsseEi het volgende:
die apple cozies....die zijn echt te schattig zo met z'n 3en op een rij!!! :D Ik vind het compleet nutteloos maar ze zien er vet schattig uit ^^
haha ja ik denk dat ik ze zelf ook niet zo gauw zou gebruiken. maar dit was op verzoek. en ze zijn wel lief inderdaad he. O+
in de haak.
  donderdag 17 november 2011 @ 13:46:26 #54
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_104473492
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 22:47 schreef Dottey het volgende:
overigens
regenboog : Geeeeeeeeen wit! *O*
vragen enquette.. ik stel voor: zet in de mededeling DEELNEMERS ENQUETTE.. "wat is jouw favoriete kleur haaknaald?" antw graag PM ;) en dan doen wij braaf liefdesverklaringen in jouw boxje gooien O+ :* :9
Hahahaah ik zal de vraag over de favo kleur opnemen, maar het is juist de bedoeling dat het geen enquete wordt maar meer een soort praatgroep waar iedereen door elkaar kakkelt omdat iemand roze mooier vind dan paars enzo :P
  donderdag 17 november 2011 @ 13:47:07 #55
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_104473518
En die appelcozy's zijn idd echt grappig en je kussen is uiteraard ook mooi trui! :D
pi_104481487
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:46 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

Hahahaah ik zal de vraag over de favo kleur opnemen, maar het is juist de bedoeling dat het geen enquete wordt maar meer een soort praatgroep waar iedereen door elkaar kakkelt omdat iemand roze mooier vind dan paars enzo :P
maak je gewoon in IRC of zo een tijdelijke chat aan en roep je om:
Chatsessie met Tyler donderdagavond 20.30
*O*
pi_104481517
Heb vandaag oogjes gescoord O+ mijn beestjes afmaken! O+
*O* *O*
pi_104482837
Ik ben bezig met granny squares, d. paars, fuchsia en groen (beetje lime achtig). Lijkt leuk, maar misschien wil ik er nog wel meer kelurtjes bij, al vraag ik me af of dat niet te druk gaat worden.
Heb Saskia acryl van de Wibra gehaald, euro per bol, is redelijk te doen.
Zal kijken of ik van het weekend foto kan maken.
Fake it till you make it...
pi_104484560
Nog niet helemaal klaar, maar toch even tijd voor een tussendoor-foto van mijn Up WIPje :9

En ja, ik mis idd nog wat rode squares, maar wilde zo graag even showen :@
pi_104485164

Ik maak ook een Granny stripe regenboog deken....
pi_104485344
Kan iemand m'n brakke pic fixen?
  donderdag 17 november 2011 @ 19:28:53 #62
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_104485737
woow BT je gaat snel!!! :D:D wat goed
pi_104485842
@lexie: ik denk dat je de link van je foto niet helemaal goed gekopieerd hebt...
  Moderator donderdag 17 november 2011 @ 19:31:07 #64
155227 crew  Guppy
dus
pi_104485846
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 19:17 schreef lexie2011 het volgende:
[ afbeelding ]

Ik maak ook een Granny stripe regenboog deken....
Het lukt mij ook niet...?
pi_104486601
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 22:43 schreef Dottey het volgende:
man.... en de Hema's hier..en de euroshoppers hier.. en de... doen allemaal anders!! :(
die hebben het allemaal nooit :(
Alleen maar goed voor je portemonee. :+ Hier wel Hema met spullen maar geen Euroschopper...en dat is maar goed ook. :')

Vanmiddag hier bij de Kringloop nog wat haakerigs gevonden....dus door iemand anders gemaakt en niet door mij maar ik wil ze als voorbeeld gebruiken. ;)
Opbergbakjes in de vorm van Cupcakes *O* en maar 10 cent per stuk. :')

Optimist tot in de kist
  donderdag 17 november 2011 @ 19:54:04 #66
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104487157
BT, dat schiet al lekker op zeg!

grappig idee, trovey! :D

lexie je link verwijst naar een beveiligde site, vandaar dat wij 'm niet kunnen zien. (zie de s na 'http')

ik zag op ravelry ook een hele mooie regenboog grannystripe deken:

[ Bericht 11% gewijzigd door trui op 17-11-2011 20:02:05 ]
in de haak.
pi_104487250
Uh trui, je foto doet het niet. :+
Optimist tot in de kist
pi_104487288
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 19:03 schreef BrainTeaser het volgende:
Nog niet helemaal klaar, maar toch even tijd voor een tussendoor-foto van mijn Up WIPje :9

[ afbeelding ]

En ja, ik mis idd nog wat rode squares, maar wilde zo graag even showen :@
:D
Optimist tot in de kist
pi_104487520
  donderdag 17 november 2011 @ 20:01:28 #70
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104487596
trovey, ik zie 'm gewoon? hetis wel een ravelry-foto, misschien moet je daarvoor ingelogd zijn?

lexie, dit is dezelfde link volgens mij?
in de haak.
pi_104487685
Ik snap t niet meer...probeer t morgen nog ff vanaf de laptop..
  donderdag 17 november 2011 @ 20:05:29 #72
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104487787
waarschijnlijk staan je instellingen op picasaweb zo dat je foto's afgeschermd zijn voor mensen die geen wachtwoord hebben oid? en anders misschien even een account op photobucket of flickr aanmaken?

nijna, ik ben benieuwd naar je kleurige granny's!
in de haak.
pi_104488277
Zo dan?
pi_104488923
@Trui: was ook al een hoop regenboog dekens tegengekomen op Ravelry ja! Ik ben blijkbaar niet zo origineel (:P ), maar heb daarom niet minder zin in m'n project! ;)

@Lexie: wauw, mooi hoor! :Y Lekker felle kleurtjes! :D
pi_104489786
Ik kom er niet uit. Kan iemand zien of e riets niet klopt in dit patroon? Ik begin met 12 steken.
(Sint-haak-stress!)

Row 9: sc in next stitch, work a bobble as follows: Yo, insert hook in next st , pull up a loop, yo, draw through 2 loops on hook, (Yarn over, insert hook in same stitch, draw up a loop, yarn over, draw through 2 loops) 2 times, yarn over, draw through last 4 loops on hook, ch 1, to complete the stitch. Repeat from * to * 5 times, sc in last sc.

[ Bericht 65% gewijzigd door crochetwitch op 17-11-2011 21:05:38 ]
  donderdag 17 november 2011 @ 21:44:21 #76
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104493206
misschien zijn ze vergeten te melden dat je tussen de bobble stitches telkens 1 steek moet overslaan.

ik zie 'm lexie! ^O^wel erg knal! :o
in de haak.
pi_104494140
't is wel telefoonfoto met flits hè...;)
Morgen foto bij daglicht...maar t blijft knal hoor!
pi_104497847
Ik ga een stripe maken, maar niet in regenboog kleuren. Crème, wit, licht bruin en donkerbruin. M'n eigen 'bank-dekentje' ;)
Verder bijna weer een sjaal af!:)
pi_104506893
Ik ben begonnen met african flowers voor mijn tas.
Vond de slag te pakken krijgen even wennen maar de eerste drie zijn af :D
  vrijdag 18 november 2011 @ 11:35:47 #80
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104507186
leuk dottey! ga je ze 'joinen-as-you-go'?
in de haak.
pi_104507788
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 11:35 schreef trui het volgende:
leuk dottey! ga je ze 'joinen-as-you-go'?
ik houd niet zo van de opstaande randjes. Heb het wel gezien hoe het allemaal kan (ook zonder rand) maar weet nog niet hoe ik ze wil. Dus hoeveel kleuren ik wil (of allemaal hetzelfde of verschillend). Leek me verstandig eerst te maken en dan te prullen en prutsen :D
  vrijdag 18 november 2011 @ 12:26:23 #82
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_104508770
Ik ben nu bezig met Gijs van Christel Krukkert......Gisteren het hoofdje afgemaakt en aan het lijfje vast gemaakt.....

Hij is een beetje scheef en in het boekje ziet hij er liever uit....maar tis toch aardig gelukt vond ik zelf.
Nu nog 1 oortje, 3 beentjes en zijn staart :D
  vrijdag 18 november 2011 @ 12:55:55 #83
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104509602
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 11:54 schreef Dottey het volgende:

[..]

ik houd niet zo van de opstaande randjes. Heb het wel gezien hoe het allemaal kan (ook zonder rand) maar weet nog niet hoe ik ze wil. Dus hoeveel kleuren ik wil (of allemaal hetzelfde of verschillend). Leek me verstandig eerst te maken en dan te prullen en prutsen :D
bij jayg wordt het geen opstaand randje hoor. bij dit project heb ik 't bijv. ook gedaan. scheelt je een heleboel werk, maar dan moet je dus wel even wachten met de buitenste rondes tot je ze aan elkaar gaat zetten. ('t is maar een tip)
en als je inderdaad wil varieren met kleuren in die buitenste rand en nog niet helemaal weet hoe ze te ordenen is 't handiger om ze pas na afloop aan elkaar te zetten. hier heb ik 't ook pas na afloop gedaan, bijv. maar omdat het zeshoeken zijn blijf je een boel afhechtwerk houden.
in de haak.
pi_104510504
leuk weer die regenboogdekens........ben ook met eentje bezig nu haken inplaats van breien, zigzag maar heb maar een paar kleuren..beige,lila,geel,groen en roze, van de 1 iets meer bollen dan de ander dus even puzzelen, had nog een paar bollen roze bij de wibra kunnen scoren, Hannah haakt en breit zo lekker maar denk was gewoon een partij want geen enkele wibra winkel had ze nog liggen.jammer jammer jammer............. :'(
pi_104511600
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 12:55 schreef trui het volgende:

[..]

bij jayg wordt het geen opstaand randje hoor. bij dit project heb ik 't bijv. ook gedaan. scheelt je een heleboel werk, maar dan moet je dus wel even wachten met de buitenste rondes tot je ze aan elkaar gaat zetten. ('t is maar een tip)
en als je inderdaad wil varieren met kleuren in die buitenste rand en nog niet helemaal weet hoe ze te ordenen is 't handiger om ze pas na afloop aan elkaar te zetten. hier heb ik 't ook pas na afloop gedaan, bijv. maar omdat het zeshoeken zijn blijf je een boel afhechtwerk houden.
Ja, ik had dat ook bedacht :d hihi bedankt voor de tip. ^O^ :*
pi_104512207
hallo allemaal,
ik wou nog ff mn laatste projectje met jullie delen (is alweer 2 maanden geleden maar goed) , heb nu een vaste bijna fulltime baan waardoor ik niet veel meer haak. Deze heb k gemaakt als kraamkadootje uit het boek van Lucinda Guy, Olli de Olifant:

haken is cool
  vrijdag 18 november 2011 @ 16:10:37 #87
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104516765
super, MissN!
in de haak.
  vrijdag 18 november 2011 @ 18:40:05 #88
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_104521791
Echt leuk MissN!
klerkje
pi_104529386
Granny stripes, daar zijn vast ook patroontjes voor ofzo? Lijkt me ook wel leuk om te maken.

Ben aan het proberen om mn squares op de pc te zetten, maar het gaat om de een of andere reden heel traag.
pi_104531284
He he gelukt...
pi_104531363
Hoe kan ik ze nou straks/later/ooit het beste aan elkaar maken? Ik zag ergens een plaatje daar hadden ze er tussenin met een andere kleur een soort "granny stripes" gehaakt om ze te verbinden, maar ik zie ff niet helemaal hoe ik dat zou moeten doen. Zover ben ik ook nog lang niet, daar niet van... ;)
  Moderator vrijdag 18 november 2011 @ 21:54:20 #92
155227 crew  Guppy
dus
pi_104531401
Wat mooi gelukt Nijna!
pi_104531627
Ik ben ook best tevreden :), dank je.
  Moderator vrijdag 18 november 2011 @ 22:04:35 #94
155227 crew  Guppy
dus
pi_104532027
Ik ga ook nog wel tegen dat probleem van aan elkaar maken komen, dus ik kijk even mee naar de komende antwoorden. Ik heb tot nu toe dit. Nu is het tijd voor een nieuwe kleurcombi... Wat nu?
pi_104532754
Hebben jullie nou snel verschil in de grote van 1 zo'n GS? Doordat je de ene keer misschien losser haakt dan de andere keer?
Ik ben nog de GSquare en GStripe deken tegen elkaar aan het afwegen...
pi_104537074
check even het vorige topic. ;)
Daar staat een fotoreeksje in en hier en daar andere opties. O-)

Je kunt een vaste kleur als laatste ronde gebruiken dan krijg je die tussenkleur (daar kan je het ook mee vast zetten).

lukt het niet even gillen als je vast komt te zitten ;)
pi_104537116
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 22:17 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Hebben jullie nou snel verschil in de grote van 1 zo'n GS? Doordat je de ene keer misschien losser haakt dan de andere keer?
Ik ben nog de GSquare en GStripe deken tegen elkaar aan het afwegen...
verschillende diktes van garen kunnen ook het verschil maken.
  zaterdag 19 november 2011 @ 00:26:18 #98
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104538441
het valt hier doorgaans wel mee, zouzomaarkunnen. maar de uiteindelijke grootte kan inderdaad nog behoorlijk variëren. ik heb me wel eens vergist de maat haaknaald die ik gebruikte. dat maakt me toch een verschil!

mooie vierkantjes, nijna & GF! ^O^
in de haak.
pi_104540385
Leuk al die vierkantjes, je kan ze aan elkaar haken aan de goede zijde van het werk met vaste, kan ook met een mooie donkere kleur als zwart of grijs ( zou ik persoonlijk doen) of je kan ze gewoon aan elkaar zetten met de laatste kleur die je hebt gebruikt met een grote stopnaald ( dat had ik met mijn sprei gedaan) en ik deed het zo, 10 lapjes af en dan aan elkaar naaien .

mijn zigzagdeken wordt mooi, al zeg ik het zelf, ben ik een beetje gevorderd dan plaats ik wel een foto.

en het olifantje schattig ^O^
pi_104543069
Ik denk dat ik er misschien ook nog maar een kleur omheen maak en ze ook met die kleur ga verbinden... Maar goed, eerst maar eens zorgen dat ik een hoop vierkantjes heb.
Ik doe het nu met een 3,5 haaknaald, heb gister een 6 meegenomen, dat is misschien ook wel mooi, dan worden de vierkantjes wel een stuk groter.
pi_104543671
Wat een leuke dingen hier weer, ik denk dat ik me binnenkort toch ook maar aan de GS'jes moet wagen want je kunt er wel hele leuke dekens en omslagdoeken mee maken!

quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:01 schreef Mirjam het volgende:

[..]

echt? :D
oh, daar had ik graag een foto van gezien :D
Mirjam, donderdag moest ik naar de opticien en daar zit de WE tegenover dus ben even gaan kijken en nu ik beter keek: hij lijkt toch niet echt op jouw doek maar ik wil je de foto niet onthouden ;) :D

Ben vergeten te kijken wat 'ie kost!

Op m'n verjaardag een boekje van KC gekregen en heb Fladder af:
grotere oogjes was leuker geweest :{

pi_104543744
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 november 2011 09:29 schreef Serinde het volgende:
Wat een leuke dingen hier weer, ik denk dat ik me binnenkort toch ook maar aan de GS'jes moet wagen want je kunt er wel hele leuke dekens en omslagdoeken mee maken!

[..]

Mirjam, donderdag moest ik naar de opticien en daar zit de WE tegenover dus ben even gaan kijken en nu ik beter keek: hij lijkt toch niet echt op jouw doek maar ik wil je de foto niet onthouden ;) :D

[ afbeelding ]
Ben vergeten te kijken wat 'ie kost!

Op m'n verjaardag een boekje van KC gekregen en heb Fladder af:
grotere oogjes was leuker geweest :{
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
het heeft er inderdaad wel wat van weg, thanks :D
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_104548358
Ziet er asllemaal weer leuk uit. ^O^ Iemand ook een idee voor een sluiting voor een ronde kussenhoes behalve een rits? :P
Optimist tot in de kist
  zaterdag 19 november 2011 @ 13:08:15 #104
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104548637
Knoopjes! :)
in de haak.
pi_104548737
Is een idee ja :Y , overslag gaat een beetje moeilijk worden bij een rond kussen...maar eens kijken bij de Hema zo want ik heb twee bonnen met 25% korting (alleen voor vandaag) en de Hema heeft ronde kussenvullingen.
Optimist tot in de kist
  zaterdag 19 november 2011 @ 13:48:34 #106
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_104549689
Die fladder is leuk!

Lexie, ik zag een leuk dekentje! ^O^

Nijna, mooie squares!

Ik heb een heel simpele muts gemaakt (met stokjes) en wil er eigenlijk een leuk randje aan maken, het liefst een rond golvende rand. Zou ik dat kunnen doen door bijvoorbeeld een dubbel stokje, een stokje, een vaste, een stokje een dubbel stokje etc etc te kunnen maken?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_104550709
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 19:54 schreef trui het volgende:
BT, dat schiet al lekker op zeg!

grappig idee, trovey! :D

lexie je link verwijst naar een beveiligde site, vandaar dat wij 'm niet kunnen zien. (zie de s na 'http')

ik zag op ravelry ook een hele mooie regenboog grannystripe deken:
[ afbeelding ]
Dat kussen O+ Van wie is deze foto? O-)
  zaterdag 19 november 2011 @ 15:02:00 #108
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104552116
Matt heet hij geloof ik. Zie het lucy forum- my crochet projects- op ravelry. Edit: post nr 6302 als ik het goed onthouden heb (ik zit via m'n telefoon te internetten, vandaar.)

[ Bericht 40% gewijzigd door trui op 19-11-2011 15:09:43 ]
in de haak.
pi_104552319
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 13:48 schreef PM-girl het volgende:
Die fladder is leuk!

Lexie, ik zag een leuk dekentje! ^O^

Nijna, mooie squares!

Ik heb een heel simpele muts gemaakt (met stokjes) en wil er eigenlijk een leuk randje aan maken, het liefst een rond golvende rand. Zou ik dat kunnen doen door bijvoorbeeld een dubbel stokje, een stokje, een vaste, een stokje een dubbel stokje etc etc te kunnen maken?
als je leuk randje wilt maken........1 vaste dan 2 stokjes dan 4 dubbele stokjes 2 stokjes en dan weer een vaste....of je doet die dubbele stokjes minder bij wijze van 3 of 2 dat moet je zelf natuurlijk weten...maar begin en eindig altijd met een vaste ( doe ik tenminste altijd) krijg je mooi een boogjes rand.
  zaterdag 19 november 2011 @ 15:12:17 #110
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104552409
Pm-girl, tussen stokje en vaste kun je ook nog een half stokje maken.
in de haak.
pi_104554196
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2011 15:02 schreef trui het volgende:
Matt heet hij geloof ik. Zie het lucy forum- my crochet projects- op ravelry. Edit: post nr 6302 als ik het goed onthouden heb (ik zit via m'n telefoon te internetten, vandaar.)
Thanks!

Hij heeft hem alleen niet bij zn projecten staan :{ Maar als ik inzoom lijkt het gewoon alsof hij allemaal losse vierkantjes heeft gemaakt :)
  zaterdag 19 november 2011 @ 16:43:07 #112
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104554973
Nee dat heeft een speciale naam. Ik zoek het straks voor je op!
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 19 november 2011 @ 16:48:34 #113
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_104555155
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 16:17 schreef Inu het volgende:

[..]

Thanks!

Hij heeft hem alleen niet bij zn projecten staan :{ Maar als ik inzoom lijkt het gewoon alsof hij allemaal losse vierkantjes heeft gemaakt :)
die deken is gemaakt met dit patroon
http://www.ravelry.com/patterns/library/granny-stripes-2

http://www.ravelry.com/projects/Matt-/granny-stripes
http://images4.ravelrycac(...)DSC04236_medium2.JPG

of bekijk ik t verkeerde patroon? :')
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_104555177
Ik heb ff granny stripes zitten proberen, ook leuk.
Helemaal grappig dat ik me er een paar weken geleden absoluut geen voorstelling bij kon maken... ik en haken ;).
  zaterdag 19 november 2011 @ 16:51:32 #115
94046 PM-girl
pi_104555255
Dankjewel trui, ik ga er mee aan de slag!
*
pi_104555480
Die ronde kussenvullingen zijn niet doorgegaan...vulling was met veren en dat vind ik geen goed idee met die katten hier....gooi je niet zo even in de wasmachine dus niet zo hygienisch. ;(
Wel een hele zooi haaknaalden gekocht met die 25% korting...reserve is hier altijd noodzakelijk en die van de Hema zijn handig door de kleur en ze haken fijn. O+
Verder nog met de tweede bon gebreide hoge pantoffels gekocht...zijdeling heeft dit toch ook met onze hobby te maken. :+

Verder bij de boekhandel nog een boek gezien met allemaal patronen van Granny Squares....die wil ik hebben :9~ ....moet ik nog wel even wachten tot de volgende maand. ;( :')
Optimist tot in de kist
pi_104555504
quote:
Oh, nee, ik wil graag dat kussen met al die vierkantjes :)
pi_104555742
Ik heb zelf nog een muts en col in elkaar gefrutseld. Sorry voor de zwerverblik :')

Met die hele dikke wol van de Wibra en naald 8 :)
  zaterdag 19 november 2011 @ 21:07:40 #119
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104564943
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 16:58 schreef Inu het volgende:

[..]

Oh, nee, ik wil graag dat kussen met al die vierkantjes :)
sorry, ik had eerder geen tijd om even op m'n pc te zoeken maar: die techniek heet entrelac!

en geweldig inu! ^O^ en hij ziet er lekker warm uit!
in de haak.
  zaterdag 19 november 2011 @ 21:10:25 #120
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104565060
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 16:51 schreef PM-girl het volgende:
Dankjewel trui, ik ga er mee aan de slag!
als dat randje niet wordt zoals je wilt kun je er ook een schulp-randje van maken, met van die halve rondjes doordat je steeds 2 steken overslaat en dan een serie van 5 of 7 stokjes maakt in 1 steek. dan weer 2 steken overslaan en een vaste of halve vaste.
in de haak.
  zaterdag 19 november 2011 @ 21:11:02 #121
94046 PM-girl
pi_104565080
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 21:10 schreef trui het volgende:

[..]

als dat randje niet wordt zoals je wilt kun je er ook een schulp-randje van maken, met van die halve rondjes doordat je steeds 2 steken overslaat en dan een serie van 5 of 7 stokjes maakt in 1 steek. dan weer 2 steken overslaan en een vaste of halve vaste.
Ik wilde net een vraag komen stellen hier, want het lukte niet echt! Ik ga weer verder! :P
*
  zaterdag 19 november 2011 @ 21:11:42 #122
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104565119
maar wat lukte er niet dan?
in de haak.
  zaterdag 19 november 2011 @ 21:13:48 #123
94046 PM-girl
pi_104565208
Het werd geen golvend randje, het werd meer 1 brei van steken.
*
  zaterdag 19 november 2011 @ 21:27:27 #124
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104565809
ah! en je hield wel een logische volgorde aan in de opbouw van kort naar lange steken en terug?
in de haak.
  zaterdag 19 november 2011 @ 21:30:14 #125
94046 PM-girl
pi_104565913
Ik heb het voor elkaar! Ik werkte overigens wel met een naald 7, dus ik denk dat de ruimte tussen de steken wat groter moest zijn. Ik heb nu gekozen voor 5 stokjes in 1 steek en 3 lege steken als tussenruimte. Ziet er prima uit!
*
  zaterdag 19 november 2011 @ 21:44:30 #126
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104566410
mooi zo!
in de haak.
  zondag 20 november 2011 @ 09:40:04 #127
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_104577331
Wat een lieve ijsbeer in wording!
Olifantje is ook schattig :D
Verder nog mooie Granny's...

en het Vlindertje is goed gelukt :) en een jheeeele fijne warme muts geloof ik :D

als ik nog tijd over heb vandaag ga ik een overzichtsplaatje maken van m'n Jan Eaton deken so far ^^
pi_104577652
Ik ga een muts maken O+
Maar ik heb meteen een vraag :D: ik heb een cirkel met 12 stokjes erin. Iedere toer moet ik beginnen met 3 lossen in plaats van een stokje. Toer 2 is *1st-2st*. Het eerste stokje zijn de lossen maar maak ik dan de volgende twee stokjes niet in de steek na mijn naald maar sla ik dan eigenlijk eentje over omdat de drie lossen als het eerste stokje "in" de eerste steek zijn? Dat kan niet anders denk ik maar voor mijn gevoel klopt het dan toch ergens niet ?!
Ik bedenk me net dat ik het makkelijk op kan lossen door *2st-1st* te doen, drie lossen en dan een stokje in de eerste steek na de haaknaald, maar ik wil graag het patroon letterlijk blijven volgen :@
  zondag 20 november 2011 @ 10:35:41 #129
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_104577993
quote:
5s.gif Op zondag 20 november 2011 10:08 schreef Serinde het volgende:
Ik ga een muts maken O+
Maar ik heb meteen een vraag :D: ik heb een cirkel met 12 stokjes erin. Iedere toer moet ik beginnen met 3 lossen in plaats van een stokje. Toer 2 is *1st-2st*. Het eerste stokje zijn de lossen maar maak ik dan de volgende twee stokjes niet in de steek na mijn naald maar sla ik dan eigenlijk eentje over omdat de drie lossen als het eerste stokje "in" de eerste steek zijn? Dat kan niet anders denk ik maar voor mijn gevoel klopt het dan toch ergens niet ?!
Ik bedenk me net dat ik het makkelijk op kan lossen door *2st-1st* te doen, drie lossen en dan een stokje in de eerste steek na de haaknaald, maar ik wil graag het patroon letterlijk blijven volgen :@
Je hebt zelf al een goeie oplossing bedacht :D
Hoe het hoort volgens het patroon: de lossen zitten bovenop een steek. Vaak een beetje lastig te zien boven welke precies. Volgens het patroon moet je in de steek naast de lossen 2 stokjes maken.

EsseEi: graag een foto! Ben heel benieuwd!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_104578188
De lossen horen boven de steek die je nu links van de naald ziet toch? Voor mijn gevoel sla ik dan iets over, maar anders kom ik niet uit.

het kan niet anders maar wil het toch even van iemand anders horen :@
pi_104578472
Gelukkig weet sinterklaas raad met sierschoorstenen en haaknaalden :P

katjes sleutelhanger gefreubeld :D Eigen gedoe :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Dottey op 20-11-2011 12:09:47 ]
  zondag 20 november 2011 @ 11:12:41 #132
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104578606
serinde, ik zie 't probleem niet zo?

dus je eerste 'nep'stokje komt precies boven de plek waar je nu zit. dan tel je door en kom je weer mooi op 12 uit. waar nu de 2 staat maak je 2 stokjes. bij de 3 maak je er 1, dan bij de 4 weer 2, etc. tot slot 2 stokjes in steek nr.12 uit de vorige ronde.
in de haak.
pi_104578741
Wat jij als eerste steek ziet, is voor mijn gevoel de laatste maar ik besef nu dat het echt niet uitmaakt inderdaad. Ik neem nog maar een bakje koffie, sorry :@
  zondag 20 november 2011 @ 12:18:32 #134
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_104580824
Heb nog tijd over gehad om foto in elkaar te flansen, vna mn deken tot zover. Dat donkere deel is het nieuwe deel ;) beetje gekke brede foto maar anders kwam het niet mooi uit.

als je klikt wordt ie groter. Je ziet wel dat er veel blokken gekruld zijn en dat ik nog wat draadjes af te hechten heb haha
pi_104581241
Wauw, hoop leuke dingen weer gezien! :D Die ijsbeer wordt echt schattig, olifantje is ook heel cute!
En een hoop mooie GSjes voorbij zien komen! En Fladder is ook mooi gelukt! :Y
Mooie blokken, EsseEi! :)

Gisteren kwam er een leuk pakje binnen *O*

Dit zijn de kleuren voor m'n regenboogdeken:

En dit wordt een babydekentje:

*O* O+ :D
  Moderator zondag 20 november 2011 @ 12:46:51 #136
155227 crew  Guppy
dus
pi_104581821
Al die wolletjes, wat heerlijk! Waar heb je ze gekocht, als ik vragen mag?

Ik heb gisteren dit boek gescoord bij de Slegte O+
  zondag 20 november 2011 @ 12:51:15 #137
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104581992
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 12:18 schreef EsseEi het volgende:
Heb nog tijd over gehad om foto in elkaar te flansen, vna mn deken tot zover. Dat donkere deel is het nieuwe deel ;) beetje gekke brede foto maar anders kwam het niet mooi uit.
[ afbeelding ]

als je klikt wordt ie groter. Je ziet wel dat er veel blokken gekruld zijn en dat ik nog wat draadjes af te hechten heb haha
Wat gaaf! :Y

En ik vind die granny stripe dekens ook zo tof! Het begint zefs zomaar een beetje te kriebelen om er ook eentje te maken. :o
pi_104582195
@Guppyfriend: de wolletjes komen van Hobbydoos, ze zijn van Phildar Impact 3,5. Hele mooie kleuren en heerlijk zacht! O+
pi_104582572
leuk prijsje ook :)
  Moderator zondag 20 november 2011 @ 13:08:47 #140
155227 crew  Guppy
dus
pi_104582633
Zeker leuk prijsje! Ik haak nu vooral met Catania Color, maar dat is toch een stuk prijziger :o
pi_104582697
Mijn deken wordt ook van Catania...wil er niet over nadenken wat dat ding kost als ie klaar is...
  Moderator zondag 20 november 2011 @ 13:11:49 #142
155227 crew  Guppy
dus
pi_104582765
Mijn deken ook... Al zitten er een paar bolletjes Katia Capri door, maar daar zie je eigenlijk niks van. En qua prijs maakt het ook niet uit :')

Dat Phildar, dat is toch ook te krijgen van de Euroland?
pi_104583267
De prijs beviel mij ook wel goed ja! ;)
Ik was een beetje aan het rekenen wat er in een deken gaat, en dan was dit wel een hele mooie optie! :)

En heb wel eens eerder 1 of 2 bolletjes van Phildar gehad (wel een ander type), en dat beviel heel goed.

Kan niet wachten om te beginnen aan m'n dekentjes, maar heb nog zoveel andere dingen te doen :@
pi_104596457
Ah al die kleurtjes bij elkaar. Mooi!
  zondag 20 november 2011 @ 20:48:06 #145
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_104602338
wow BT wat een heerlijke hoeveelheid stash heb je gekocht!!! :D:D

Oh en dat katje (toch?) in de scheon is ook heel poepig :D
pi_104617076
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 13:11 schreef Guppyfriend het volgende:
Mijn deken ook... Al zitten er een paar bolletjes Katia Capri door, maar daar zie je eigenlijk niks van. En qua prijs maakt het ook niet uit :')

Dat Phildar, dat is toch ook te krijgen van de Euroland?
ja 1 euro per bol, en het katoen 2 euro per bol........maar van de week was ik weer in hobbyland, maar niet alle kleuren hebben ze.
  maandag 21 november 2011 @ 08:53:04 #147
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104618998
Ik heb gisteren een stukje granny stripe zitten haken, lekker simpel om te doen!
Nu nog even bedenken of ik zin heb om me ook echt op een deken te storten. ;)

Heeft iemand een schatting van hoeveel wol/garen er nodig is voor een beetje redelijke deken?
pi_104619140
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 20:48 schreef EsseEi het volgende:
wow BT wat een heerlijke hoeveelheid stash heb je gekocht!!! :D:D

Oh en dat katje (toch?) in de scheon is ook heel poepig :D
JA een katjes sleutelhanger. In eerste instantie voor mijn leenkinds fiets, maar net kwamen we erachter dat het zo niet zo veilig is:D Dus hij pronkt aan de tas :D
pi_104619268
quote:
[ afbeelding ]

Leuk met al die verschillende dingen. Ikzelf ga altijd te veel ordenen voor zoiets :P
pi_104619761
quote:
[ afbeelding ]

Leuk!! Zijn ze allemaal goed te doen, of zitten er ook lastige blokken bij? (sommige zien er best ingewikkeld uit).
Hoe ga je ze aan elkaar maken?
pi_104620545
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 08:53 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb gisteren een stukje granny stripe zitten haken, lekker simpel om te doen!
Nu nog even bedenken of ik zin heb om me ook echt op een deken te storten. ;)

Heeft iemand een schatting van hoeveel wol/garen er nodig is voor een beetje redelijke deken?
Ik ben zelf nog niet verder gekomen dan een poppendekentje van 40x40cm ( :P ), maar Lucy heeft op haar blog een Granny Stripe staan van 110x150cm, en die weegt in totaal net geen kilo.
Het ligt natuurlijk aan je wol en hoe strak je haakt enzo, maar mss dat dat een aardige indicatie geeft? :)
  maandag 21 november 2011 @ 10:13:35 #152
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104620593
quote:
[ afbeelding ]

wow esseEi, al 44 blokken! wordt mooi! hoeveel blokken zouden 't in totaal ongeveer moeten worden?
in de haak.
  maandag 21 november 2011 @ 10:16:14 #153
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104620653
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 10:11 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Ik ben zelf nog niet verder gekomen dan een poppendekentje van 40x40cm ( :P ), maar Lucy heeft op haar blog een Granny Stripe staan van 110x150cm, en die weegt in totaal net geen kilo.
Het ligt natuurlijk aan je wol en hoe strak je haakt enzo, maar mss dat dat een aardige indicatie geeft? :)
Tx! Ik had haar patroon wel gevolgd, maar niet de specs gezien. ;)
10 x 100g is op zich nog wel te doen.
Ik vind hem echt zooooo gaaf! :Y Ik ben alleen niet goed in dat 'random' kleurtjes kiezen. :P

Ik ga maar eens kijken naar dat Phildar spul. Ik had gisteren een klein stukje met catania gemaakt, maar dat zou voor een deken voor mijn gevoel te zwaar en te stug worden. Hij moet wel snuggly zijn. ;) :Y
pi_104620748
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 10:16 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Tx! Ik had haar patroon wel gevolgd, maar niet de specs gezien. ;)
10 x 100g is op zich nog wel te doen.
Ik vind hem echt zooooo gaaf! :Y Ik ben alleen niet goed in dat 'random' kleurtjes kiezen. :P

Ik ga maar eens kijken naar dat Phildar spul. Ik had gisteren een klein stukje met catania gemaakt, maar dat zou voor een deken voor mijn gevoel te zwaar en te stug worden. Hij moet wel snuggly zijn. ;) :Y
Daarom leek die wol van Phildar mij ook wel geschikt ja :Y Niet duur en wel heerlijk zacht!
Alleen wel even op letten dat die bollen maar 50gram zijn he? ;)

Random kleurtjes kiezen kan ik ook niet, daarom leek een regenboog mij wel leuk! ;)
  maandag 21 november 2011 @ 10:39:44 #155
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_104621158
Thnx voor de complimentjes :)
ik geloof dat het 120 blokken ongeveer moeten worden...sommige blokken zijn wel iets lastiger, gewoon omdat de omschrijving een beetje vaag is, maar eigenlijk wordt alles wel in het boek uitgelegd. Weet nog niet hoe ik het vast ga maken, dacht eerst gewoon naaien, maar als ik garen over heb denk ik dat ik iets van een rand er tussen ga haken ofzo....moet ik nog even bedenken
  maandag 21 november 2011 @ 10:40:48 #156
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104621190
120! :o _O_ daarvoor!

quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 10:20 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Daarom leek die wol van Phildar mij ook wel geschikt ja :Y Niet duur en wel heerlijk zacht!
Alleen wel even op letten dat die bollen maar 50gram zijn he? ;)

Random kleurtjes kiezen kan ik ook niet, daarom leek een regenboog mij wel leuk! ;)
23 bollen zijn besteld! :o :D *O*
Manlief zal wel weer fronsen, van haken naar naaien en nu weer haken. :') :D

Oeh, ik heb er echt helemaal zin in. :Y
  maandag 21 november 2011 @ 11:24:06 #157
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_104622452
quote:
17s.gif Op maandag 21 november 2011 10:40 schreef Brighteyes het volgende:
120! :o _O_ daarvoor!

[..]

23 bollen zijn besteld! :o :D *O*
Manlief zal wel weer fronsen, van haken naar naaien en nu weer haken. :') :D

Oeh, ik heb er echt helemaal zin in. :Y
Mijn man fronst ook regelmatig als ik weer eens wol heb gekocht. Maar is zo verstandig er verder niets over te zeggen, hij heeft namelijk ook hobby's en interesses die geld kosten :D . Moet kunnen hoor!
klerkje
pi_104622519
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 11:24 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Mijn man fronst ook regelmatig als ik weer eens wol heb gekocht. Maar is zo verstandig er verder niets over te zeggen, hij heeft namelijk ook hobby's en interesses die geld kosten :D . Moet kunnen hoor!
Inderdaad, mijn vriend heeft ook zo'n "moet-dat-nou" blik :P
Maar zijn hobby's kosten ook genoeg, dus gaan we ieder ons gang! ;)
pi_104622964
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 10:39 schreef EsseEi het volgende:
Thnx voor de complimentjes :)
ik geloof dat het 120 blokken ongeveer moeten worden...sommige blokken zijn wel iets lastiger, gewoon omdat de omschrijving een beetje vaag is, maar eigenlijk wordt alles wel in het boek uitgelegd. Weet nog niet hoe ik het vast ga maken, dacht eerst gewoon naaien, maar als ik garen over heb denk ik dat ik iets van een rand er tussen ga haken ofzo....moet ik nog even bedenken
Je hebt het over het boek van Jan Eaton, toch? Die wil ik ook zo graag hebben. Weet alleen nog niet of ik Engelse of Nederlandse versie moet kiezen. :P

Mij lijkt mij met naaien (dus 'onzichtbaar') aan elkaar gemaakt mooier, met zulke blokken. Maar vaak blijk ik een beetje afwijkende smaak te hebben. :+
pi_104623470
Mijn vriend moedigt mij nog steeds aan wanneer ik weer eens twijfel of ik nog wat bolletjes zal kopen. :P (Destijds dacht ik dat dat wel snel over zou zijn met dat aanmoedigen, als hij eenmaal zou zien hoeveel ik ging kopen. Maar nee, integendeel! :D )

Random kleurtjes kiezen vind ik vaak heel leuk. O+ Maar voor sommige projecten vind ik een kleurenpatroon juist weer mooier.
  maandag 21 november 2011 @ 12:02:23 #161
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104623761
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 11:38 schreef Eska het volgende:

[..]

Je hebt het over het boek van Jan Eaton, toch? Die wil ik ook zo graag hebben. Weet alleen nog niet of ik Engelse of Nederlandse versie moet kiezen. :P
ik heb de engelse. soms best even opletten met die UK-terminologie. maar wel te doen hoor. verder vond ik 't wel wat teleurstellend dat het in werkelijkheid om veel minder verschillende blokken gaat dan de 200 in de titel doet vermoeden. (alleen door wat te variëren met de kleurtjes lijken het er ineens zoveel).

quote:
Mij lijkt mij met naaien (dus 'onzichtbaar') aan elkaar gemaakt mooier, met zulke blokken. Maar vaak blijk ik een beetje afwijkende smaak te hebben. :+
dat lijkt me ook wel een goede oplossing hier! hoewel een extra randje ertussen ook vast mooi kan zijn. misschien nog eens even kijken naar voorbeelden van anderen, hoe dat eruit ziet.

hier puilen de voorraadkasten zo uit dat ik zelf ook vind dat ik voorlopig wel genoeg heb. maar ja... soms heb je nou net die ene kleur niet he... O-)

leuk BE, succes! wordt het een eenpersoons of een tweepersoons deken?
in de haak.
pi_104624980
Ohh, die deken! O+ En ik wist nog niet wat ik nu als volgende wou maken, maar die is wel errug mooi... Hmm, da's wel meteen een megaproject dan, haha.

Van het weekend m'n sjaal afgemaakt, en hij is fijn :) Was m'n eerste grote ding, alleen maar wat kattenspeeltjes gemaakt daarvoor. Er zit wel een fout in, meteen aan het begin gemaakt, maar heb 't later opgelost door er 'n iets bredere rij van te maken. Nu mist een zijkant wel een mooi randje maar volgende keer beter, en ach als ik 'm om heb valt het toch niet op.
Trui en Zouzomaarkunnen, bedankt voor de tips en de beschrijving! :*

De kleuren zijn veel minder fel in het echt (blauw/groensig garen van de Wibra).
  maandag 21 november 2011 @ 12:55:48 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104625391
Het wordt een op-de-bank-met-een-kop-thee-deken Trui. :Y
Ik ga eerst maar eens kijken hoever ik met deze 23 bollen kom, er kan altijd nog een stukje bij he. ;) :D

Mijn handen jeuken echt enorm! :o Zal nog wel even duren, want sommige kleuren hadden een iets langere levertijd.

Mooi die sjaal HolyMe! Echt netjes! :Y

[ Bericht 31% gewijzigd door BE op 21-11-2011 13:02:56 ]
  maandag 21 november 2011 @ 12:57:57 #164
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104625467
hartstikke mooi geworden holyme!
in de haak.
pi_104625972
Mooie sjaal, Holyme! :Y

Oehh, mooie kleurtjes Brighteyes! :D Mijn handen jeuken ook al ja, maar ik moet nog wachten op een grotere haaknaald, die ik hopelijk van de goede Sint krijg! ;)
  maandag 21 november 2011 @ 13:23:23 #166
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104626368
Waar ga je hem mee haken? 3,5 of 4?
pi_104626654
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 12:02 schreef trui het volgende:

ik heb de engelse. soms best even opletten met die UK-terminologie. maar wel te doen hoor. verder vond ik 't wel wat teleurstellend dat het in werkelijkheid om veel minder verschillende blokken gaat dan de 200 in de titel doet vermoeden. (alleen door wat te variëren met de kleurtjes lijken het er ineens zoveel).

Oh, da's goed om te weten. Nou is 200 ook wel heel veel. Maar beetje flauw toch wel dat ze dan zo op het boek zetten.

Die sjaal is mooi gelukt zeg, Holyme! Erg leuk met dat reliëf.

Lekkere kleurtjes, Brighteyes. Deken(tje)s haken is heerlijk. En lekker warm ook tijdens het haken. Ik heb (mede om die reden) m'n deken ook weer opgepakt. :D
  maandag 21 november 2011 @ 14:45:26 #168
94046 PM-girl
pi_104629500
Ik wil sjaal gaan maken, van de Phildar die hierboven ook staat. Maar dan een sjaal met gaatjes erin, dus om de paar steken overslaan. Zouden de gaatjes dan vierkantig worden? Ik wil met stokjes haken.
*
pi_104630496
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 13:23 schreef Brighteyes het volgende:
Waar ga je hem mee haken? 3,5 of 4?
Minimaal 4, maar ik neig naar nog iets groter. Ik twijfel nog een beetje eigenlijk, vooral omdat ik best strak haak. Het poppendekentje had ik de vorige keer met 3,5 gedaan, en die werd toch wel erg stug. Dus hoop dat de goede Sint nog een 4,5 en 5 kan missen O-)
  maandag 21 november 2011 @ 15:12:20 #170
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104630644
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:45 schreef PM-girl het volgende:
Ik wil sjaal gaan maken, van de Phildar die hierboven ook staat. Maar dan een sjaal met gaatjes erin, dus om de paar steken overslaan. Zouden de gaatjes dan vierkantig worden? Ik wil met stokjes haken.
Ik heb thuis een gehaakte tas met gaatjes met stokjes. Geen idee meer welk 'patroon' precies. Ik zal eens kijken straks voor je en een foto'tje maken.
  maandag 21 november 2011 @ 15:13:11 #171
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104630674
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 15:08 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Minimaal 4, maar ik neig naar nog iets groter. Ik twijfel nog een beetje eigenlijk, vooral omdat ik best strak haak. Het poppendekentje had ik de vorige keer met 3,5 gedaan, en die werd toch wel erg stug. Dus hoop dat de goede Sint nog een 4,5 en 5 kan missen O-)
Ik denk dat ik voor een 4 ga, want hij mag idd best lekker losjes worden. :Y Maar mss zelfs wel een 4,5 idd.
Even kijken wat een proefstukje doet. :)
pi_104631040
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:45 schreef PM-girl het volgende:
Bij mij werden dat een soort rechthoekige gaatjes. Dat was dan met evenveel lossen als de overgeslagen steken zeg maar.
Wanneer je daarin zou variëren geeft dat weer ander soort gaatjes. Dus bijvoorbeeld 2 stokjes in dezelfde steek en dan géén losse bij de steek die je overslaat. Dan worden de gaatjes wat 'speelser' (weet even geen beter woord)
  maandag 21 november 2011 @ 15:44:23 #173
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104631954
PM, is dit ongeveer zoals je het wilt?

ik heb laatst ook een 'gaatjes sjaal' gemaakt, een dubbele versie van dit patroon
in de haak.
pi_104633218
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 15:13 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik denk dat ik voor een 4 ga, want hij mag idd best lekker losjes worden. :Y Maar mss zelfs wel een 4,5 idd.
Even kijken wat een proefstukje doet. :)
Ik zou zelf voor de 5 gaan. Hier heb ik een paar van deze bolletjes liggen en ik wou daar een baby deken van haken, maar degene die hem als cadeau zou geven, vond het niet zo leuk idee uiteindelijk en wou een knuffel. Maar ik had dus een stuk met 5 gemaakt en dit vond ik erg lekker zacht! ;)
People take different roads seeking fulfillment and happiness. Just because they're not on your road doesn't mean they've gotten lost.
-- Dalai Lama
  maandag 21 november 2011 @ 16:16:39 #175
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104633413
BE, wat een heerlijke kleurtjes! je zou ook nog kunnen overwegen om in plaats van de granny stripe een larksfoot stitch te gebruiken. ook heel goed te doen en ik vind 't effect zelf eigenlijk net iets mooier. b(ijkomend voordeel: je haakt steeds 2 rijen per kleur, dus je hebt minder draadjes om af te hechten en bovendien zitten ze allemaal aan dezelfde kant. ;) )
in de haak.
pi_104634913
Die larksfoot haakt erg fijn inderdaad!

Wat een mooie wolletjes allemaal zeg. Zou zelf ook bijna... bijna he! ;)
  maandag 21 november 2011 @ 16:56:55 #177
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104635298
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 16:16 schreef trui het volgende:
BE, wat een heerlijke kleurtjes! je zou ook nog kunnen overwegen om in plaats van de granny stripe een larksfoot stitch te gebruiken. ook heel goed te doen en ik vind 't effect zelf eigenlijk net iets mooier. b(ijkomend voordeel: je haakt steeds 2 rijen per kleur, dus je hebt minder draadjes om af te hechten en bovendien zitten ze allemaal aan dezelfde kant. ;) )
Oh, die is ook mooi! :Y
maar lucy haakt ook 2 rijen per kleur en dat was ik ook van plan, dus dan heb je dat afhecht probleem niet.

maar ik ga er eens serieus over nadenken. ;) :D
pi_104635796
Dat vroeg ik me eigenlijk nog af: knip je na die 2 rijen de draad telkens af, als je met de volgende kleur begint, of haak je de draad mee (tot ie weer aan de beurt is zeg maar). Ik heb maar 4 kleuren, maar was bang dat dat meehaken toch veel wol zou kosten, en dat je het toch ziet in de rand.

De sjaal is trouwens mooi geworden HM! Dat vind ik ook een erg leuke kleur die van de wibra. :)
  maandag 21 november 2011 @ 17:12:36 #179
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104636099
Ik wilde afhechten en later weer invoegen, meehaken wordt, iig bij mij, een zooitje met zoveel kleuren. ;)
  maandag 21 november 2011 @ 17:21:49 #180
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104636535
Nee joh dat moet je niet allemaal mee gaan haken :o. Je zou de bolletjes wel aan de zijkant kunnen laten hangen en dus een soort lussen aan de zijkant laten ontstaan. daar kun je dan bij het haken van een buitenrand omheen haken. maar bij mij lukken dat soort dingen vaak niet zo netjes dus kies ik toch maar voor het iets arbeidsintensievere wegwerkmethode.

[ Bericht 0% gewijzigd door trui op 21-11-2011 20:49:51 ]
in de haak.
pi_104637226
:D Dat is duidelijk! Ik knip ze wel af, als ik ze laat hangen word het vast een zootje! :+

Heb net besloten maar 3 kleuren te gebruiken, wit vond ik er niet bij passen. Te 'hard' in vergelijking tot de andere kleuren. Heb 12 bollen van 100gr (Saskia, wibra) nu nog bedenken hoeveel lossen ik ga maken om mee te beginnen.
pi_104638039
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2011 17:36 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
... nu nog bedenken hoeveel lossen ik ga maken om mee te beginnen.
Daar zit ik ook nog mee ja. Of eigenlijk meer met het feit dat ik waarschijnlijk iedere keer de tel kwijt raak! :P
Ik denk dat ik maar om de 10-20 lossen een andere kleur draadje meehaak, zodat ik niet steeds helemaal terug hoef te tellen! ;)
pi_104642990
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 17:55 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Daar zit ik ook nog mee ja. Of eigenlijk meer met het feit dat ik waarschijnlijk iedere keer de tel kwijt raak! :P
Ik denk dat ik maar om de 10-20 lossen een andere kleur draadje meehaak, zodat ik niet steeds helemaal terug hoef te tellen! ;)
Dat is ook wel een goed idee ja! Ik heb m'n sjaal bijna af, dan mag ik er aan beginnen vanmezelf. ;) nog 2 avonden gok ik zo!:)
pi_104643203
Up-project-update ( :P ):

De eerste 208 squares zijn af! *O*
Nu maar eens beginnen met aan elkaar maken, hoewel ik nog twijfel over welke methode ik zal gebruiken...
pi_104643699
Ik doe er meestal 10 en dan turf ik! zo raak ik ook de tel niet kwijt. En dan om de 50 een ander kleur draadje is geen slecht idee.

208 squares! Heftig!!
  maandag 21 november 2011 @ 19:55:34 #186
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104644683
BT! :o 208!!!!! :o
pi_104644876
Ja, het zijn maar kleintjes hoor, van 2 toeren! ;)
Voor m'n Upproject (staat een foto van op pagina 2 van dit deel) :)
pi_104645090
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 19:31 schreef BrainTeaser het volgende:
Up-project-update ( :P ):

De eerste 208 squares zijn af! *O*
Nu maar eens beginnen met aan elkaar maken, hoewel ik nog twijfel over welke methode ik zal gebruiken...
Goed bezig hoor!!! Doe es foto :+

Maar ik zou je aanraden om nu alvast te beginnen met aan elkaar maken... Ik heb het als laatste gedaan (per up) en das echt zon rotklus, leuker om steeds alvast wat te doen en zo af te wisselen met losse gsjes maken... Succes!!! ^O^
pi_104645332
Ja, was ook al bang dat het een rotklus zou worden, maar vond het stiekem zo leuk om m'n hele voorraadbak vol met squares te hebben :@ Haha!

Alleen merk nu dat zwart dus echt niet werkt zo 's avonds laat... -O-
Dus dan maar beginnen met de andere kleurtjes! ;)

Als ik een paar rijen heb, zal ik wel een foto plaatsen!
  maandag 21 november 2011 @ 20:31:31 #190
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104647010
Oh ja, die had ik gezien ja! Gaaf!
  Moderator maandag 21 november 2011 @ 20:46:14 #191
155227 crew  Guppy
dus
pi_104648191
208?! OMG
  maandag 21 november 2011 @ 21:07:22 #192
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_104649999
Laatst kwam ik op youtube een instructiefilmpje tegen van een haaktechniek maar nou ben ik de naam kwijt. Ik zal even proberen uit te leggen hoe het eruit zag :+
Het was zeg maar alsof je stroken over en onder elkaar langs haakte, het leek een beetje op de bovenkant van een appeltaart maar dan dichter op elkaar ( :') ). En volgens mij werd er groen garen in het filmpje gebruikt.

Zoiets dus (wist niet hoe ik het plaatje kleiner kreeg :@ ):

SPOILER
Ik heb het per ongeluk al gevonden :D Basketweave bedoelde ik :P
  maandag 21 november 2011 @ 21:14:59 #193
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_104650625
Kwiwi wat doe je me aan!! die Taart!!!! nu wil ik!

Mooie shawl trouwens :D en wat heeft iedereen de deken slag/kriebels te pakken :D leuk!
  maandag 21 november 2011 @ 21:41:37 #194
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_104652523
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 21:14 schreef EsseEi het volgende:
Kwiwi wat doe je me aan!! die Taart!!!! nu wil ik!

Mooie shawl trouwens :D en wat heeft iedereen de deken slag/kriebels te pakken :D leuk!
Sorry :@ had exact hetzelfde probleem bij de afbeelding zoeken :')
pi_104654738
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 12:41 schreef Holyme het volgende:
Ohh, die deken! O+ En ik wist nog niet wat ik nu als volgende wou maken, maar die is wel errug mooi... Hmm, da's wel meteen een megaproject dan, haha.

Van het weekend m'n sjaal afgemaakt, en hij is fijn :) Was m'n eerste grote ding, alleen maar wat kattenspeeltjes gemaakt daarvoor. Er zit wel een fout in, meteen aan het begin gemaakt, maar heb 't later opgelost door er 'n iets bredere rij van te maken. Nu mist een zijkant wel een mooi randje maar volgende keer beter, en ach als ik 'm om heb valt het toch niet op.
Trui en Zouzomaarkunnen, bedankt voor de tips en de beschrijving! :*

[ afbeelding ]
De kleuren zijn veel minder fel in het echt (blauw/groensig garen van de Wibra).
oh wat is de sjaal leuk................ en ik zag weer heel mooie kleuren bolletjes langs komen.....
zelf ben ik bezig met een golfpatroon deken (lucy) heb dat zigzagding aan de kant gegooid ( gewoon de prullebak in) had al een zigzagdeken gebreid.........leek er teveel op, als ik een stuk af heb van mijn golfjes zal ik foto plaatsen, maak gewoon al mijn restjes op en zie wel hoe ver ik kom. :P :P :P
  maandag 21 november 2011 @ 22:38:49 #196
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104656450
EsseEi, ik kwam toevallig nog een mooi voorbeeld tegen van zo'n diverse-blokken-deken. deze is mét tussenrandjes.

in de haak.
  maandag 21 november 2011 @ 23:55:38 #197
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104660628
en zelf haakte ik vanavond een afscheidsbloemetje voor een vertrekkende collega.

in de haak.
pi_104660813
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 22:38 schreef trui het volgende:
EsseEi, ik kwam toevallig nog een mooi voorbeeld tegen van zo'n diverse-blokken-deken. deze is mét tussenrandjes.

[ afbeelding ]
Maar die is ook veel bonter hè, qua kleurgebruik. Dan heeft zo'n tussenrand een soort bindende functie.
Die van EsseEi is stukken rustiger. Vandaar dat mijn voorkeur juist uit zou gaan naar vastmaken zonder tussenrand.
Maar goed, voor hetzelfde geld voegt het voor de deken van EsseEi ook wat toe hoor, zo'n rand. Blijft toch lastig soms, om dat goed in te schatten. ;)
pi_104660860
Oh lief dat bloemetje! O+
  dinsdag 22 november 2011 @ 00:15:11 #200
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104661494
klopt hoor, het is een totaal andere kleur-samenstelling, dus misschien geen goede vergelijking. maar toch. :) hier vind ik het wel heel goed werken, die tussenrand.
in de haak.
pi_104661894
Ja, dat vind ik ook hoor, dat het in de deken die jij postte heel goed werkt. :Y

Die (groene) gaatjes-sjaal die je eerder vandaag postte is trouwens ook erg leuk, zeg. Gaat op m'n to-do-lijstje! :)
  dinsdag 22 november 2011 @ 03:11:17 #202
94046 PM-girl
pi_104663889
Trui, de sjaal die jij postte bedoel
Ik niet, ik wil eigenlijk iets rechter werken, een soort raster-sjaal met vierkantige gaten. Ik denk dat ik met Eska's uitleg aan de slag ga, eens zien of ik daarmee het plaatje uit mijn hoofd in mijn handen krijg.
*
  dinsdag 22 november 2011 @ 08:02:33 #203
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_104664587
Oh daar is het wel mooi inderdaad, maar ik denk vooral door de verschillende kleuren. Het is daar wel echt een....."kijk wij zijn verschillende blokken"deken (een soort tentoonstelling ofzo ;)). Bij mij zijn ze trouwens ook heeeel verschillend van grootte :P ik denk er nog over...zet 'm toch pas aan het eind aan elkaar

leuk bloemetje trouwens Trui.

PMgirl ik heb weleens een shawl met van die vierkantjes voor een swap gehad...weet alleen niet hoe die gene het gedaan heeft :$ denk dat het een rij losse is...daarop stokje, 3 lossen, 3 overslaan, stokje, zoiets.
  dinsdag 22 november 2011 @ 09:33:55 #204
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104665902
er was hier toch ook iemand, niet zo lang geleden, die zo'n sjaal gemaakt had? een blauwe, als ik me niet vergis. ik vond 't heel mooi in elk geval. en ik denk dat 't gewoon even uitproberen is. als je nog grotere gaten wil kun je natuurlijk ook dubbele stokjes maken en nog wat meer tussenlossen. succes! :)
in de haak.
pi_104665938
Dankjewel allemaal! Ben er zelf erg blij mee :) Alleen heb ik nu zin om weer wat te haken, en weet nog niet wat. Die gestreepte dekens zijn mooi, maar die met squares ook! En ik zag nog een mooie gatensjaal voorbij komen. Morgen maar even de stad in, kijken wat voor wolletjes er zijn :)

Trui, wat een leuk bloemetje! Hij ziet er ook zo lekker glad uit, hier zit er altijd wat kattenhaar in meegehaakt :')
  dinsdag 22 november 2011 @ 11:25:06 #206
94046 PM-girl
pi_104668726
EsseEi en trui, ik dacht zelf ook gewoon steken overslaan, maar wist niet of dat te simpel was.
;)

Trui, hoe is het bloempje ontvangen?
*
  dinsdag 22 november 2011 @ 12:05:17 #207
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104670176
de inzamelcommissie was enthousiast. vanmiddag is de officiele afscheidsborrel, dan krijgt de vertrekkende collega het pas, dus ik kan je daarna pas vertellen wat zij er van vond (of zei te vinden).
in de haak.
pi_104673637
Niet het leukste werkje, maar het aan elkaar zetten vordert gestaag:

:)
pi_104680952
Ik was vandaag even bij de zeeman (roosendaal) en vond tot mijn verbazing kunststof haaknaalden O+

2 op een kartonnetje voor 0,99

maten:

2-3
4-5
7-8
10-12
gezien :D Dus RENNEN!!!! :P :7
pi_104681357
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:07 schreef Dottey het volgende:
Ik was vandaag even bij de zeeman (roosendaal) en vond tot mijn verbazing kunststof haaknaalden O+

maten:

2-3
4-5
7-8
10-12
potverdrie, ik was er vandaag, niet gezien!
  dinsdag 22 november 2011 @ 17:19:57 #211
112545 Muck
pi_104681522
quote:

maten:

2-3
4-5
7-8
10-12
Ik liep vandaag langs de Zeeman en twijfelde of ik even zou gaan kijken of ze nog wat leuks hadden, maar heb het niet gedaan omdat ik de laatste tijd al veel te veel aan haakspul heb uitgegeven... Morgen toch maar even kijken :+
pi_104681769
quote:

maten:

2-3
4-5
7-8
10-12
Heb ik net een zooi ingeslagen bij de Hema alhoewel dat dan wel metalen zijn. :P
Ik heb een paar kunstof naalden in de grotere maten maar op één of andere manier irriteerden die dingen mijn vingers (schuurplekjes) terwijl het wel van een duur merk is....misschien eens met de vijl aan de gang. :')
Optimist tot in de kist
pi_104681826
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:26 schreef trovey het volgende:

[..]

Heb ik net een zooi ingeslagen bij de Hema alhoewel dat dan wel metalen zijn. :P
Ik heb een paar kunstof naalden in de grotere maten maar op één of andere manier irriteerden die dingen mijn vingers (schuurplekjes) terwijl het wel van een duur merk is....misschien eens met de vijl aan de gang. :')
ik heb er net een met een soft grip, zo fijn! :D
  dinsdag 22 november 2011 @ 17:30:06 #214
306925 Bloempje.
You're A-W-E-S-O-M-E
pi_104681897
Mijn zeeman faalt wat betreft haakspullen. Ze hebben niet eens wol :o
And when I lose my way, I close my eyes and he has found me.
pi_104682136
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:28 schreef Dottey het volgende:

[..]

ik heb er net een met een soft grip, zo fijn! :D
Die werken op één of andere manier niet bij mij ;( ...dat bovenstuk (zeg maar het haakdeel) is te kort voor de manier waarop ik de naald vasthoud.....is namelijk dezelfde ongelukkige manier als waarop ik een pen zit vast te houden en dat heeft een ouderwetse schoolfrik op de basisschool me ook proberen af te leren...is dus niet gelukt. :P
Heb wel een paar manieren in mijn haakboeken gezien waarop je zelf een softgrip kan maken, wellicht dat eens proberen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:30 schreef Bloempje. het volgende:
Mep ze. }:| :Y)
Optimist tot in de kist
pi_104682192
Ik ben overigens bijna klaar met mijn moesjes-kussen, alleen nog de overslag maken voor de achterkant en dan een paar knoopjes erop zetten, foto zal morgen/overmorgen wel volgen.
Optimist tot in de kist
  dinsdag 22 november 2011 @ 17:42:07 #217
112545 Muck
pi_104682378
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:30 schreef Bloempje. het volgende:
Slaan :(

Zelfs mijn micro-zeeman om de hoek heeft wol :o
Heel gevaarlijk overigens, zo dichtbij :X
pi_104682401
Vandaag 25 bolletjes cremewit bij Sylkamode besteld. Dat is de hoofdkleur vsn mijn granny square deken.

En post bezorgen in je favoriete handwerkwinkel is ook best gevaarlijk :')

[ Bericht 46% gewijzigd door Herfstblad op 22-11-2011 18:09:02 ]
pi_104682565
zo mep ik dus euroland en de hema :(
pi_104683640
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:42 schreef Herfstblad het volgende:
Vandaag 25 bolletjes cremewit bij Sylkamode besteld. Dat is de hoofdkleur vsn mijn granny square deken.

En post bezorgen in je favoriete handwerkwinkel is ook best gevaarlijk :')
:X :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:47 schreef Dottey het volgende:
Niets eens een euroland aanwezig. }:| ;(
Optimist tot in de kist
  dinsdag 22 november 2011 @ 18:36:34 #221
112545 Muck
pi_104684469
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 18:17 schreef trovey het volgende:

[..]

:X :')

[..]

Niets eens een euroland aanwezig. }:| ;(
2 op fietsafstand en nog een paar op tramafstand :o :X
  dinsdag 22 november 2011 @ 18:38:33 #222
306925 Bloempje.
You're A-W-E-S-O-M-E
pi_104684545
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:47 schreef Dottey het volgende:
Hema heeft ook niets hier nee. Nergens in mijn dorp zijn ook haaknaalden te koop :') En wol amper, ze hebben wel iets bij de action, maar dat splijt als de pest. Maar gelukkig heeft vriendlief 2 handwerkwinkels en een zeeman met wol in het dorp O+
And when I lose my way, I close my eyes and he has found me.
  dinsdag 22 november 2011 @ 21:18:11 #223
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_104693523
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 09:33 schreef trui het volgende:
er was hier toch ook iemand, niet zo lang geleden, die zo'n sjaal gemaakt had? een blauwe, als ik me niet vergis. ik vond 't heel mooi in elk geval. en ik denk dat 't gewoon even uitproberen is. als je nog grotere gaten wil kun je natuurlijk ook dubbele stokjes maken en nog wat meer tussenlossen. succes! :)
Bedoel je die van mij?
Komtie nog een keertje:

O en ik heb het dekentje voor mijn nichtje af O+ Vandeweek even foto's maken als het nog/weer licht is.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  dinsdag 22 november 2011 @ 21:40:26 #224
94046 PM-girl
pi_104695164
Mmascha zoiets mag het worden ja! Al is die van jou wle heel netjes, legt de lat hoog! ;)
Heb je die inderdaad zo gemaakt als trui en esseei voorstellen, telkens wat steken overslaan en (dubbele) stokjes gebruiken?
*
  dinsdag 22 november 2011 @ 21:40:42 #225
112545 Muck
pi_104695180
Ik bedacht vanavond dat het wel leuk zou zijn om een kanten kleedje om de voet van de kerstboom te maken (wit, open en dan een donkerrood kleed eronder O+ ), maar ik kan nergens een patroon vinden dat me aanstaat -O-
Ik denk dat het het handigst is om een soort poncho te maken, zodat er een gat in het midden zit, maar ik kan geen mooie vinden. Heeft iemand nog een leuk patroon?

Edit: Deze is volgens mij wel tof in glitterwol met donkerrood kleed eronder :9

En het kindje eruit graag
  dinsdag 22 november 2011 @ 21:51:02 #226
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104695915
PM, dit is mijn tas:

Stokje en een losse en dan steeds in de losse het stokje haken. Geloof ik.
  dinsdag 22 november 2011 @ 21:51:09 #227
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_104695922
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 21:40 schreef Muck het volgende:
Ik bedacht vanavond dat het wel leuk zou zijn om een kanten kleedje om de voet van de kerstboom te maken (wit, open en dan een donkerrood kleed eronder O+ ), maar ik kan nergens een patroon vinden dat me aanstaat -O-
Ik denk dat het het handigst is om een soort poncho te maken, zodat er een gat in het midden zit, maar ik kan geen mooie vinden. Heeft iemand nog een leuk patroon?

[ afbeelding ]

O ik dacht die haakt dat kerstkinneke er ook gewoon in :+
pi_104696139
quote:
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2011 21:51 schreef kwiwi het volgende:
Ik moest lachen!! :D :D
  dinsdag 22 november 2011 @ 21:57:03 #229
112545 Muck
pi_104696395
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 21:51 schreef Brighteyes het volgende:
PM, dit is mijn tas:

[ afbeelding ]

Oeh O+
Die kleuren zijn heel mooi bij elkaar!

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2011 21:51 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ja, nee, daar wachten we even mee :+
pi_104698409

Begin van mijn deken. Dit zijn 36 vierkantjes en het moet een deken van 1.40 m breed worden en 2 m lang :P. De rand wordt van witte gs-jes.
Hij ligt er heel rommelig bij en in het hoekje liggen alle bollen wit uit de kast, omdat ik op zoek was naar cremekleurig katoen :').

Ik vind dat kleedje inderdaad leuker als kleedje dan bij dat meisje :P.

Fok doet de laatste tijd raar in mijn browser :'(. Het smileyveld doet het niet, ik zie de spoilers niet, ik kan niet editten. :(
pi_104699004
Wauw, mooi hoor Herfstblad! :Y Lekker kleurig, maar door de lichte rand niet té druk!
pi_104710005
:) Dank. Eerst zaten die witte vierkantjes erin, maar dat vond ik toch stukken minder, dus ik heb dat weer losgehaald en dit effect valt me reuze mee. Niet zo druk als ik had verwacht.

Wat ik in mijn vorige bericht helemaal was vergeten: Leuke dingen zijn er weer voorbij gekomen :)
pi_104710350
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 22:24 schreef Herfstblad het volgende:
[ afbeelding ]

Begin van mijn deken. Dit zijn 36 vierkantjes en het moet een deken van 1.40 m breed worden en 2 m lang :P. De rand wordt van witte gs-jes.
Hij ligt er heel rommelig bij en in het hoekje liggen alle bollen wit uit de kast, omdat ik op zoek was naar cremekleurig katoen :').

Fok doet de laatste tijd raar in mijn browser :'(. Het smileyveld doet het niet, ik zie de spoilers niet, ik kan niet editten. :(
cute :D
  woensdag 23 november 2011 @ 10:27:56 #234
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104710463
dat wordt een gezellige deken, herfstblad! :)

en ojaaa mmascha, jij was 't! heel mooi is ie inderdaad! gebruik je 'm veel?
in de haak.
  woensdag 23 november 2011 @ 11:31:36 #235
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_104712266
Er is vandaag een Wibra bij mij om de hoek geopend _O_
  woensdag 23 november 2011 @ 11:40:07 #236
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104712531
handig! en wat een mooie avatar heb je, kwiwi! :D
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 23 november 2011 @ 11:42:11 #237
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_104712586
quote:

[ afbeelding ]

deze is cool!
lijkt me zelfs nog mooi op een jurkje voor de kerst :D
waar heb je die gevonden?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_104713034
Deken word mooi Herfstblad! Wat een werk!

BT: je up schiet ook al lekker op, wat een klus om alles aan elkaar te maken..

Muck: dat kleedje lijkt me inderdaad meer geschikt voor de kerstboom, dan voor een kindje! (dacht even dat je dit al had gemaakt, voor 't meisje..)

Trui: leuk bloemetje, de reactie erop inmiddels al meegekregen?

Ik ga ook even gauw wat kleins maken, bloemtjes voor op knipjes van kleine meid nr1 (kleine meid nr2 heeft nog geen haar... -O- ) We hebben binnenkort een feest van familie, krijgt ze mooie jurk aan en daar wilde ik dus wat bijpassends bij maken. Verder wil ik een slingertje van een stuk of 3/4 kleine kleine hartjes maken voor aan het kado. (het is een huwelijksfeest, vandaar de hartjes)

[ Bericht 2% gewijzigd door zouzomaarkunnen op 23-11-2011 11:56:21 (een R vergeten) ]
  woensdag 23 november 2011 @ 11:54:48 #239
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_104713045
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2011 11:40 schreef trui het volgende:
handig! en wat een mooie avatar heb je, kwiwi! :D
Dankje, niet zelf gemaakt hoor :@

Ik vertelde net aan m'n vriend over de Wibra om de hoek, en die deed: :|W
pi_104713068
Gisteravond met katoen een granny stripe zitten maken, maar ik heb denk ik de beginsteken te strak gemaakt, want hij loopt een beetje rond. Is dat nog wat aan te doen of...Had nog katoen liggen, wilde proberen. Maar ik denk dat acryl misschien handiger is... ? Maar geen idee of dat wat uitmaakt voor het kromtrekken ;).
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 23 november 2011 @ 11:57:47 #241
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_104713159
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 11:55 schreef Nijna het volgende:
Gisteravond met katoen een granny stripe zitten maken, maar ik heb denk ik de beginsteken te strak gemaakt, want hij loopt een beetje rond. Is dat nog wat aan te doen of...Had nog katoen liggen, wilde proberen. Maar ik denk dat acryl misschien handiger is... ? Maar geen idee of dat wat uitmaakt voor het kromtrekken ;).
gewoon afmaken, als hij klaar is opspannen en nat maken met een plantenspuit, dan laten drogen.
trekt gewoon weer recht :)
Today is life -

Dale Carnegie
pi_104713237
Brighteyes, hmm zo'n tas lijkt me ook wel wat, mooi :)
Herfstblad, wat een vrolijke deken wordt dat, tof! O+

Ik heb vanochtend die haaknaalden bij de Zeeman gekocht, ze hadden hier nog veel 4-5 en een paar 10-12, van allebei een setje meegenomen. En ook nog 4 bollen waarvan ik geen idee heb wat ik ermee moet, maar het was zo'n leuk kleurtje :')
En net ook een bestelling geplaatst voor een strepen deken, ik ga 'm in 't grijs maken met elke keer een streep ertussen in kleur (roze/paars/blauw/groen tinten). Ben benieuwd hoe die kleuren er in 't echt uitzien!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 23 november 2011 @ 12:01:01 #243
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_104713271
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 11:59 schreef Holyme het volgende:
Brighteyes, hmm zo'n tas lijkt me ook wel wat, mooi :)
Herfstblad, wat een vrolijke deken wordt dat, tof! O+

Ik heb vanochtend die haaknaalden bij de Zeeman gekocht, ze hadden hier nog veel 4-5 en een paar 10-12, van allebei een setje meegenomen. En ook nog 4 bollen waarvan ik geen idee heb wat ik ermee moet, maar het was zo'n leuk kleurtje :')
En net ook een bestelling geplaatst voor een strepen deken, ik ga 'm in 't grijs maken met elke keer een streep ertussen in kleur (roze/paars/blauw/groen tinten). Ben benieuwd hoe die kleuren er in 't echt uitzien!
Ik hoop dat de naalden kloppen qua maat, heel vaak wijken deze af bij de wibra.
wat voor bolletjes heb je besteld?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_104713732
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 12:01 schreef Ynske het volgende:

[..]

Ik hoop dat de naalden kloppen qua maat, heel vaak wijken deze af bij de wibra.
wat voor bolletjes heb je besteld?
Oh da's goed om te weten :) Heb net even de 4 vergeleken met die ik al had (van een hobbywinkel) en die lijkt hetzelfde, die andere had ik nog niet maar dan weet ik dat 't af kan wijken.

De bollen die ik gekocht heb zijn roze gemeleerd en de bestelde bollen zijn dat spul wat meerdere hier lieten zien, Impact van hobbydoos.nl. Is m'n eerste bestelling, ben benieuwd!
0017 rouge
0047 grenadine
0053 bengale
0054 Jacinthe
0055 lavande
0056 ocean
0058 turquoise
0059 menthe
0061 sapin
0044 fusain
  woensdag 23 november 2011 @ 12:34:39 #245
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104714356
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 11:55 schreef Nijna het volgende:
ik heb ook wel gehoord van mensen die hetzelfde probleem hadden die echt heel erg spijt hebben dat ze 'm niet toch uitgehaald hebben en opnieuw begonnen zijn, want een te strakke basisketting krijg je vaak toch niet helemaal uitgerekt en dan blijft het krom trekken. dus als je nog niet al te ver bent zou ik toch aanraden opnieuw te beginnen. en katoen of acryl maakt volgens mij niet zoveel uit.

het beste is om die basisketting met een wat grotere haaknaald te haken, dan wordt ie vanzelf iets losser dan de rest.

[ Bericht 0% gewijzigd door trui op 23-11-2011 12:46:55 ]
in de haak.
  woensdag 23 november 2011 @ 12:38:55 #246
112545 Muck
pi_104714472
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 11:42 schreef Ynske het volgende:

[..]

deze is cool!
lijkt me zelfs nog mooi op een jurkje voor de kerst :D
waar heb je die gevonden?
Het patroon staat hier: http://web.archive.org/we(...)4142_5109971,00.html :)
De site doet er wel even over om te laden, omdat het archiefmateriaal is.

Op een jurkje zou het heel leuk kunnen zijn inderdaad :)

Weet een van jullie trouwens of Wibra bruine wol heeft? Zeeman heeft het namelijk niet :N
  woensdag 23 november 2011 @ 12:40:54 #247
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_104714532
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 12:38 schreef Muck het volgende:

Weet een van jullie trouwens of Wibra bruine wol heeft? Zeeman heeft het namelijk niet :N
Ja hebben ze, heb het laatste ook voor het eerst gezien bij de Wibra hier. Donker bruin wel alleen.
  woensdag 23 november 2011 @ 12:41:24 #248
112545 Muck
pi_104714553
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 12:40 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ja hebben ze, heb het laatste ook voor het eerst gezien bij de Wibra hier. Donker bruin wel alleen.
Ah mooi zo, thanks!
pi_104714886
alleen die donkerbruin is wel vaak uitverkocht, kennelijk populaire kleur :o
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 23 november 2011 @ 12:55:56 #250
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_104715044
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 12:51 schreef Mirjam het volgende:
alleen die donkerbruin is wel vaak uitverkocht, kennelijk populaire kleur :o
Idd, hier komt de navulling op donderdag en maandagochtend, dus de meeste kansen
Today is life -

Dale Carnegie
pi_104715291
ik heb de laatste tijd veel vroege diensten, en zit dus bij nacht en ontij op de brommer.
iedere keer zit ik serieus te overwegen zo'n muts met een baard eraan te gaan haken, zodat m'n toet tenminste warm blijft :')
  woensdag 23 november 2011 @ 13:04:43 #252
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_104715337
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 13:03 schreef Mirjam het volgende:
ik heb de laatste tijd veel vroege diensten, en zit dus bij nacht en ontij op de brommer.
iedere keer zit ik serieus te overwegen zo'n muts met een baard eraan te gaan haken, zodat m'n toet tenminste warm blijft :')
En voor rond de feestdagen uiteraard eentje met een witte baard he :D
pi_104715354
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2011 13:04 schreef kwiwi het volgende:

[..]

En voor rond de feestdagen uiteraard eentje met een witte baard he :D
ik dacht eigenlijk aan zo'n toffe met een bruine baard :D
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 23 november 2011 @ 13:16:03 #254
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_104715763
quote:
:D als dan wel pics he :D
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 23 november 2011 @ 13:16:25 #255
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104715778
of je laat gewoon je baard staan! :+
maar ik vind 't wel een goeie, mirjam, dus ik zou zeggen: doen! :)
in de haak.
pi_104715787
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 13:16 schreef trui het volgende:
of je laat gewoon je baard staan! :+

:')
pi_104715955
quote:
Gewoon doen :P , het is donker en niemand ziet je en als je ze je wel zien, gewoon met een zware stem zeggen : Mot je? }:|
Optimist tot in de kist
  woensdag 23 november 2011 @ 13:21:46 #258
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104715965
en zouzomaarkunnen, ik zie net je nieuwe avatar, da's wel een heel ander (en scherp) soort haken wat je daar hebt! :)
in de haak.
pi_104715998
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 21:51 schreef Brighteyes het volgende:
PM, dit is mijn tas:

[ afbeelding ]

Leuke tas. :Y
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 22:24 schreef Herfstblad het volgende:
[ afbeelding ]

Mooie kleurencombi zo. O+
Optimist tot in de kist
pi_104717732
trui: klopt, ik hou niet eens van vissen... ;( ik moet nog een fatsoenlijk plaatje zoeken, maar het had tenminste te maken met 'haken'! :+

3 bloemetjes in middels af, nu bezig met een hartje..saai klusje dat heen en weer gaan tot je de boogjes kan maken... :z
pi_104718277
Moesjeskussen is af.

:P
Optimist tot in de kist
  woensdag 23 november 2011 @ 14:29:30 #262
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104718534
wow, daar zit zeker heel wat garen in, trovey? en er lijkt nog een soort van patroon in te zitten; bij sommige rijen ziet het er anders uit dan bij andere. hoe heb je dat gedaan?
in de haak.
pi_104718726
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:29 schreef trui het volgende:
wow, daar zit zeker heel wat garen in, trovey? en er lijkt nog een soort van patroon in te zitten; bij sommige rijen ziet het er anders uit dan bij andere. hoe heb je dat gedaan?
Steeds hetzelfde gedaan, geen idee waarom het ene er wat anders uitziet dan het andere. :') In de voorkant dit inderdaad wel behoorlijk wat wol, zo'n 1,5 bol Saskia terwijl de andere kant (gewoon vasten nog geen bol kostte. Achterkant is met een overslag en een knoopje...kan helaas nu niet laten zien want één van mijn hondjes heeft het kussen ingepikt en ligt er nu op te slapen. _O-
Optimist tot in de kist
  woensdag 23 november 2011 @ 15:22:06 #264
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104720668
sowieso ziet de achterkant van die 'moesjes steek' of 'bubble stitch' of hoe je 'm ook noemt er vast anders uit dan de voorkant, dus dat geeft het bij heen&weer haken wel een extra effect (of heb je nog tussenrijen van vasten gemaakt oid?) maar dat het in sommige rijen weer heel anders heeft uitgepakt dan in andere vind ik wel bijzonder!
en fijn dat je hond er zo blij mee is. of was ie voor iemand anders bedoeld? ;)
in de haak.
pi_104722297
Leuke tas leuke kleuren zo bij elkaar.............

nou, mijn zigzag kleed waar ik aan begonnen was heb ik weggegooid ( had al zo een deken gebreid, leek er teveel op)

toen maar aan een golfjeskleed begonnen maar dat ging al bij de 4e toer mis, je moet zoveel tellen steeds en kwam bij de uiteinde steeds niet uit...
dus weer hier naar iemand zijn link gegluurd ( die van lucy en Trui) en zag dit patroontje, al mijn restjes gaan erin, van Catania en Phildar tot het dikkere katoen van de Wibra..van Hannah ( wibra) heb ik het meeste roze dus dat wordt de hoofdkleur.
Komen nog meer kleurtjes bij maar moet even schipperen :P

woensdag 23 november 2011 @ 16:27:02 #266
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104723227
leuk Toverheks! O+ ik hou van de larksfootstitch! O+ hoe breed is ie ongeveer?

maar al dat weggooien. :o zonde! :D
in de haak.
pi_104723328
Leuk kussenhoes!
En de larkfoot! O+ leuke kleurtjes ook!
pi_104723561
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 16:27 schreef trui het volgende:
leuk Toverheks! O+ ik hou van de larksfootstitch! O+ hoe breed is ie ongeveer?

maar al dat weggooien. :o zonde! :D
:@ Beetje breed 117 cm. en wil er nog wel een schulprand aan maken......en de kleurtjes komen er niet helemaal uit op de foto........... lijkt wel wit maar is zacht roze en creme, maar heb nog zoveel liggen, van zacht groen tot groen en geel en meer van alles......was jou link Trui, en het haakt zo lekker weg, zit steeds ach nog een randje en nog een randje...........nee deze komt wel gauw af leuke steek daarvoor mijn dank O+
pi_104723807
kan de kleuren niet goed herkennen, maar begin ziet er leuk uit!
pi_104724957
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 16:41 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
kan de kleuren niet goed herkennen, maar begin ziet er leuk uit!
Ja slechte foto, maar dat hele donkere is donker Paars en daar onder en boven is Lila.......

als ik weer een heel stuk erbij gehaakt hebt zal ik een betere foto plaatsen ( hoop ik) net nog even gezocht naar katoen en dat Hannah ( van de wibra en nergens meer te krijgen maar haakt zo heerlijk weg) maar kwam ook nog restjes van allemaal kleuren tegen en die verwerk ik wel in 1 of ander randje........... *O*
pi_104730385
Had iemand hier nou phildar impact 3,5 bolletjes?
Is dit veel dunner dan wibra?

Ik heb eindelijk wat afgemaakt(wel iets waar ik gister aan begonnen was, en dat met een hoofd van 81 steken :P) zal morgen wel even foto maken.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 23 november 2011 @ 19:39:19 #272
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_104730520
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 19:36 schreef Whoopdidoo het volgende:

Ik heb eindelijk wat afgemaakt(wel iets waar ik gister aan begonnen was, en dat met een hoofd van 81 steken :P) zal morgen wel even foto maken.
ja is dunner dan wibra, en fijner in gebruik vind ik.
bij wibra krijg ik t gevoel van brandplekjes waar t langs mn vinger gaat, bij impact totaal niet
Today is life -

Dale Carnegie
pi_104730706
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 15:22 schreef trui het volgende:
sowieso ziet de achterkant van die 'moesjes steek' of 'bubble stitch' of hoe je 'm ook noemt er vast anders uit dan de voorkant, dus dat geeft het bij heen&weer haken wel een extra effect (of heb je nog tussenrijen van vasten gemaakt oid?) maar dat het in sommige rijen weer heel anders heeft uitgepakt dan in andere vind ik wel bijzonder!
en fijn dat je hond er zo blij mee is. of was ie voor iemand anders bedoeld? ;)
Alleen moesjes maar volgens mij was de voor- en achterkant hetzelfde...ach de wereld zit vol raadselen dus waarom haken niet? :+
Kussen is eigenlijk bedoeld voor gewoon op de bank maar daar liggen mijn hondjes ook dus we delen. :P
Optimist tot in de kist
pi_104731214
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 19:36 schreef Whoopdidoo het volgende:

Het scheelt volgens mij niet heel veel hoor. In elk geval niet qua aantal meters:
100gr Saskia is 260m
50gr Phildar is 134m

Maar de aangeraden naalddikte verschilt ook wel iets, 3,5-4 voor Saskia en 3-3,5 voor Phildar.

Het voelt wel heerlijk aan :) Hoe het haakt weet ik helaas nog niet, moet wachten of ik nieuwe haaknaalden van de Sint krijg ;)
pi_104731347
Ik haak Saskia rustig met 5 of 6 en merkt dat dat juist beter werkt en nee, ik haak niet strak. :')
Optimist tot in de kist
pi_104731412
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 19:53 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Het scheelt volgens mij niet heel veel hoor. In elk geval niet qua aantal meters:
100gr Saskia is 260m
50gr Phildar is 134m

Maar de aangeraden naalddikte verschilt ook wel iets, 3,5-4 voor Saskia en 3-3,5 voor Phildar.

Het voelt wel heerlijk aan :) Hoe het haakt weet ik helaas nog niet, moet wachten of ik nieuwe haaknaalden van de Sint krijg ;)
Bedankt!
Al hebben we geen ruimte meer :P dus mogen we nog niet(we hebben 3 bakken, 1 doos, en boven in een kast nog dubbele bolletjes :D )

Saskia met een 5,6? Voor beestjes ook? Dat gaat toch niet :o
pi_104731753
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 19:56 schreef Whoopdidoo het volgende:

[..]

Bedankt!
Al hebben we geen ruimte meer :P dus mogen we nog niet(we hebben 3 bakken, 1 doos, en boven in een kast nog dubbele bolletjes :D )

Saskia met een 5,6? Voor beestjes ook? Dat gaat toch niet :o
Ik vind het altijd zo leuk als mensen hier foto's posten van hun voorraad, dan denk ik altijd "oh, ik kan nog wel ff blijven inslaan" ;)

Saskia haak ik meestal met 3,5 of 4, voor beestjes dan. Heb ook nog geen grotere naald dan 4, dusja :P Maar voor m'n dekens wil ik wel een wat dikkere naald hebben, dan worden die niet zo stug
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 23 november 2011 @ 20:07:02 #278
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_104731994
k gebruik best veel eigenlijk maar hoe kleiner hoe fijner
voor mn barbiejurkjes gebruik ik een 1.25/1.5
nu voor de deken een 3
maar heb eigenlijk vanalles liggen
1.25\1.5\2\2.5\3\3.5\4\4.5\5\6
Today is life -

Dale Carnegie
pi_104732271
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 20:02 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Ik vind het altijd zo leuk als mensen hier foto's posten van hun voorraad, dan denk ik altijd "oh, ik kan nog wel ff blijven inslaan" ;)

Saskia haak ik meestal met 3,5 of 4, voor beestjes dan. Heb ook nog geen grotere naald dan 4, dusja :P Maar voor m'n dekens wil ik wel een wat dikkere naald hebben, dan worden die niet zo stug
Is dat een hint? :P

Ik doe beestjes meestal met 3,5 mn moeder met een 3. Met soft van zeeman en sommige bravo gebruik ik een 3. Maar mn eigen 3,5 is het lekkerst :P Gelukkig heb ik er daar 2 van.
pi_104732532
Mooie verzameling Ynske! Ik heb er tot nu toe 3, een 3, 3,5 en 4. Dus daar mogen er nog wel een paar bij! ;)

@Whoop: haha, nee hoor ;) Maar heb ik oudere topics wel eens wat foto's van kasten voorbij zien komen; heerlijk! :9
pi_104734264
Zucht.. zie zoveel moois voorbij komen, maar kon me er niet toe zetten weer wat nieuws te beginnen.
Ik heb nu van mn therapeut de opdracht gekregen dat ik elke dag minimaal een half uur iets voor mezelf MOET doen..
Dus vandaag begonnen met de larksfootstitch..
Haakt heerlijk moet ik zeggen. Wat het wordt weet ik nog niet helemaal zeker.
Zit er aan te denken een "gordijn" voor de buitendeur ervan te maken, zodat het wat kou tegen houd..
Heb nog maar 3 toeren gedaan,dus ik zal verder in de week een foto maken met hoe ik gevorderd ben.
pi_104736750
Ik heb even een cupcake gemaakt :)

Voor een eerste poging niet slecht maar kan zeker beter. Ik denk dat ik voor m'n zusje een cadeautje ga maken met allemaal lekkernijen. Een heel aantal topics terug had iemand dat ook gedaan en dat vond ik een leuk idee!

Heeft iemand hier trouwens het boekje zoetigheden haken? Is het de moeite om die op m'n wensenlijstje voor kerst te zetten?

Herfstblad, mooie deken wordt dat met die frisse GS'jes!!

Trovey: mooi kussen. Echt grappig dat er inderdaad allerlei verschillende steken lijken te zijn.

Ik zet in ieder geval binnenkussentjes op m'n wensenlijstje :D
  woensdag 23 november 2011 @ 21:38:36 #283
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_104737987
jaa ik (of eigenlijk mn mams) heeft het boekje zoetigheid haken, is heel schattig! :D staan ook andere dingetjes in dan alleen zoetigheid, dus wel de moeite waard. Oa muisjes enzo (en nog wat leuke dingen maar weet niet meer precies).

verder mooi kussen en leuk cupcakje, met die knoopjes, schattig! :D:D
Gister heel braaf draadjes af zitten hechten, geen zin om te haken dus dacht doe ik dat maar ;)
  woensdag 23 november 2011 @ 21:52:44 #284
112545 Muck
pi_104738940
Lief dat cupcakeje met die knoopjes O+
En dat moesjeskussen! _O_ Dat ziet eruit als heel veel werk :o

Ik ben inmiddels begonnen aan het kleedje voor om de kerstboomvoet en dat gaat als een tierelier! Het zijn vooral dubbele stokjes en gaat dus lekker vlot :7
pi_104742429
:o oh vergeten te melden, ergens op internet Telegraaf staat bij vrouw hoe je kerstballen moet breien, en er staan denk ik wel ergens hoe je leuke kerstballen moet kunnen haken..misschien als iemand zijn boom straks wil voorzien van wollige ballen.........

(kwam er weer op nadat ik Muck der post net had gelezen) :P
pi_104744679
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 12:34 schreef trui het volgende:

[..]

ik heb ook wel gehoord van mensen die hetzelfde probleem hadden die echt heel erg spijt hebben dat ze 'm niet toch uitgehaald hebben en opnieuw begonnen zijn, want een te strakke basisketting krijg je vaak toch niet helemaal uitgerekt en dan blijft het krom trekken. dus als je nog niet al te ver bent zou ik toch aanraden opnieuw te beginnen. en katoen of acryl maakt volgens mij niet zoveel uit.

het beste is om die basisketting met een wat grotere haaknaald te haken, dan wordt ie vanzelf iets losser dan de rest.
Ik had dat ook en ik ben heel blij dat ik hem uit heb gehaald :). Dus als je niet ver bent, zou ik inderdaad doen wat trui zegt.
pi_104754617
Halllo,
Ik ben pas begonnen met haken. Heb even gekeken hier en wat een leuke dingen maken jullie!! Dat wil ik ook allemaal haha. :o
Was gister even in de winkels kijken, paar leuke dingen gezien maar niks gekocht omdat ik even geen geld heb ervoor. Maargoed heb ook nog aardig wat bolletjes weg te werken gelukkig. En ik hoop dat de Sint me blij gaat maken met wat leuke dingen. *O*
  donderdag 24 november 2011 @ 11:56:29 #288
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104755018
Trommelt met vingers op bureau... ik.wil.mijn.garen.nu!!!!!

:')

Het zal wel ergens vlgde week worden. 2 kleurtjes waren niet op voorraad en hadden een levertijd van 6-10 dagen. -O-

En ik ben al zo goed met geduld... :+
  donderdag 24 november 2011 @ 12:00:56 #289
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104755142
herkenbaar hoor, als je dan toch een plan hebt wil je ook 't liefst meteen beginnen. :)

zonne-straaltje, welkom! wat ben jij aan 't maken?

serinde, leuke cupcake ge'bakken'! :) dat boekje 'zoetigheid haken' lijkt me ook wel leuk maar ik ben toch te knieperig om er dat tientje (of wat kost het) nu aan uit te geven. maar wie weet, ooit. tweedehands ofzo.

doobsie ook al aan de larksfoot steek, leuk! als gordijn weet ik niet goed hoe 't zal vallen, het is wel een vrij dichte steek, dus om vast voor 't raam te spannen niet geschikt tenzij je 't toch donker wil maken/houden. maar of het soepel genoeg valt als gordijn dat je opzij kunt schuiven? lijkt me een beetje lastig misschien. maar wie weet zie ik wel ophangmogelijkheden over 't hoofd.
in de haak.
  donderdag 24 november 2011 @ 12:06:38 #290
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104755315
oh en nog een inspirerend plaatje dat ik tegenkwam w.b. kerst-haaksels:

in de haak.
  donderdag 24 november 2011 @ 12:06:41 #291
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_104755318
Ik heb gisteren 4 bollen RibbonXL binnen gekregen om een sprei mee te haken.....maar het is een los gehaakte sprei en ik haak heel strak...dus na 10x opnieuw beginnen ofzo heb ik nogsteeds niets. Doordat ik te strak haak krimpt de sprei en wordt hij te klein voor over het bed.

De losse opzetten ging op een gegeven moment wel, maar hoe kan ik ervoor zorgen dat ik ook losse stokjes haak??? Is er een manier om mezelf aan te leren om heel los te haken?
Anders trek ik alles aan en dat had ik gisteren al niet gedaan, maar nog werd het te strak :(
  donderdag 24 november 2011 @ 12:08:55 #292
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104755381
grote lussen nemen, dikkere naald? en anders dubbele stokjes maken ipv gewone stokjes?
in de haak.
pi_104755450
Dankje trui :)
En ik ben een dekentje aan het maken van mooie rode wol. Zal later nog een foto posten want de kleur is zo leuk!
  donderdag 24 november 2011 @ 12:16:04 #294
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_104755574
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 12:08 schreef trui het volgende:
grote lussen nemen, dikkere naald? en anders dubbele stokjes maken ipv gewone stokjes?
Ik gebruik al een 12mm naald (ribbonxl zou met een 10mm te doen moeten zijn), maar grotere lussen zou ik nog moeten proberen en dubbele stokjes ook.....
Thanks voor de tips :D
pi_104756500
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 12:06 schreef trui het volgende:
oh en nog een inspirerend plaatje dat ik tegenkwam w.b. kerst-haaksels:

[ afbeelding ]
Die is wel O+
pi_104756532
Bedankt voor de complimentjes, kussen is hier weer bezet, die moesjes liggen lekker zacht. :')
Leuk begin Toverheks, benieuwd hoe het is het als het klaar is.
Whoopdidoo: ik maak niet snel beestjes...zou echt niet weten wat ik er allemaal mee zou moeten doen. :P Ik ben meer van de praktische zaken. ;)
Serinde: leuke cupcake, ik heb hier een paar voorbeeldjes van de Kringloop, ga ik ook eens proberen.
Tyler-Girl: nog grotere haaknaald? (je hebt ook nummer 15 en zelfs 20) :P
Zonne-straaltje: Welkom, al begonnen met haken? Er zijn tig patroontjes te vinden op het internet en Zeeman en Wibra hebben goedkope wol en Zeeman nu ook goedkope haaknaalden (heb ik gisteren maar weer eens ingeslagen).

Edit: Je bent al begonnen...ik moet een leesbril. }:| :Y)
Optimist tot in de kist
  donderdag 24 november 2011 @ 12:56:43 #297
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_104756647
Ow echt? Ik dacht dat 12mm het grootste was... :o Ik probeer nog wel wat...en zo niet ga ik opzoek naar grotere haaknaalden :d
pi_104756759
Nope, 15 is in de winkel verkrijgbaar (bij de betere zaken) en 20 heb ik wel eens op het internet aangeboden gezien maar ongetwijfeld kun je ze beide ook gewoon bestellen bij een wol/fourniturenwinkel. 15 heb ik zelf...ergens. :') Zo even naar een groot (gratis :P )boekenfestijn hier in de stad, ook goedkope hobbyboeken en hobbyartikelen...ik ben benieuwd of ik voor een prikkie nog iets kan vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door trovey op 24-11-2011 13:17:35 ]
Optimist tot in de kist
pi_104757180
Trovey. De Wibra is hier verdwenen, zit nu een tapijt winkel in, en de zeeman heeft alleen maar breinaalden, maar wel wol gelukkig! En was bij de action maar daar hebben ze een teleurstellend zielig hoopje wolletjes. De hema hier heeft t ook niet, die doen alleen aan naaigaren. -O-
Maar ik heb een ander winkeltje ontdekt wat volgens mij nieuw hier is en daar hebben ze wel wol, katoen en haaknaalden en boekjes enzo. Verder kom ik ook bij mn ouders wel leuke dingen tegen in het winkelcentrum. En wil ik nog eens op de markt kijken maar dan moet ik vast wat kopen..haha. Misschien als ik na Sinterklaas nog wat geld overheb dat ik mezelf een kadotje geef. :P
  donderdag 24 november 2011 @ 13:22:29 #300
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104757490
en anders is er altijd nog het wereldwijdeweb, zonnestraaltje. schier oneindig, wat je daar zoal aan kunt schaffen! :)
in de haak.
  donderdag 24 november 2011 @ 13:37:58 #301
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104758161
en alweer een topic volgehaakt! :)
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')