SPOILER: Handige sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige delen
Topicreeks: Het grote haaktopic
Haaksels uit het vorige topic
NijntjesUk:
TylerGirl
Lyssa
Serinde
Dottey
[ Bericht 15% gewijzigd door Dottey op 16-11-2011 15:37:02 ]Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
quote:Op woensdag 16 november 2011 15:02 schreef BrainTeaser het volgende:
Wauw, mmascha! Mooi zeg!
Was net eens even aan het kijken voor wat leuke kleurtjes voor een dekentje.Regenboog
Ik twijfel alleen aan dat roze en rood dat dan naast elkaar komt...
Wat vinden jullie?
quote:Op woensdag 16 november 2011 15:08 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Ohja, das mss wel handig om erbij te vertellen!
Zit te denken aan een granny stripe, zodat het ook echt een regenboog wordt met strepen zeg maar!
Gewoon een aantal felle kleuren op kleur naast elkaar leggen en dan in die volgorde haken, ik maak zelf ook veel "regenboog" spullenquote:Op woensdag 16 november 2011 15:28 schreef Tyler-Girl het volgende:
Wauw wat een mooie kleurtjes! Ik wou dat ik zo'n mooie kleurencombinaties kon maken....(ben ook altijd jaloers op lucy die kan dat ook zo mooi)
Gaat vast een mooie deken worden.
Hahah ja als het zo gemakkelijk is....maar er zijn vaak zoveel verschillende kleuren....blauw, rood roze paars....en sommige vloeken en dat is lastigquote:Op woensdag 16 november 2011 15:31 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Gewoon een aantal felle kleuren op kleur naast elkaar leggen en dan in die volgorde haken, ik maak zelf ook veel "regenboog" spullen
Dat heb ik precies hetzelfde hoor, waarom denk je dat ik jullie allemaal om raad kom vragen voor m'n deken?quote:Op woensdag 16 november 2011 15:39 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Hahah ja als het zo gemakkelijk is....maar er zijn vaak zoveel verschillende kleuren....blauw, rood roze paars....en sommige vloeken en dat is lastigmisschien ben ik wel kleurenblind/doof weet ik veel wat
Oke dat klinkt trouwens wel heel raar...maar ik kan echt blijven twijfelen tussen 2 kleuren als in een wolwinkel sta....dan vind ik er 1 mooi maar dan past die andere beter ofzolekker handig
Haha, geeft niks, ieder z'n mening!quote:Op woensdag 16 november 2011 16:03 schreef trui het volgende:
oh en regenboogkleurtjes? ik vind ze prachtig, maar vrijwel alleen in de echte regenboog. niet in kleding of dekens, daar vind ik het over het algemeen zo'n weeïge cliché - volgorde.excuses!
Maakt niet uit iedereen is welkom en je krijgt geen onvoldoende als je niet genoeg mee hebt gedaan hoorquote:Op woensdag 16 november 2011 16:03 schreef BrainTeaser het volgende:
Ik wil ook rustig een beetje meekletsen, maar ik haak nog niet zo lang, gebruik weinig verschillende merken wol o.i.d. Dus weet niet of ik echt wat toe te voegen heb!
Wit kan wel mooi zijn, maar het is denk ik net wat jij leuk vindt.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:16 schreef BrainTeaser het volgende:
Oeh, kom net op een blog iemand tegen die ook een Rainbow Granny Stripa gemaakt heeft, maar dan steeds met een rij wit ertussen:
[ afbeelding ]
Wat vinden jullie, wel of geen wit ertussen?
Haha, ik kan ook echt nooit gewoon iets kiezen en dat gewoon maken, ik moet er altijd veel te veel over nadenken!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
Lijkt mij ook wel leuk!quote:Op woensdag 16 november 2011 15:45 schreef Tyler-Girl het volgende:
En nu ik hier toch ben......
Ik heb jullie een keer verteld over een opdracht die ik aan het maken ben voor Echtstudio. En nu moeten we research doen enzo, nu was ik aan het denken om een (online) focusgroepje te organiseren om een beetje te praten/discussieren over haken en wolletjes enzo (beetje wat we hier ook doen alleen iets gerichter)
Zouden jullie hieraan mee willen werken? Ik zou het dan misschien gewoon hier willen doen (als dat mag van FOK) of op Ravelry in de chatgroep van fok. dan kunnen jullie gewoon lekker thuis blijven en hoeft niemand het hele land te doorkruisen.
Zou t fijn vinden als jullie mee willen doen![]()
![]()
Preciesquote:Op woensdag 16 november 2011 17:13 schreef mmascha het volgende:
[..]
Lijkt mij ook wel leuk!
Dottey, leuke regenboog! Zonder wit is wel wat drukker/feller. Kan best met de regenboog.
Daste, dat oefenen met breien klinkt al meteen of het goed lukt als je aan een tas begint. Knap!
Muck gaat aan het dikkere garen. Alles waar je de roze naald voor nodig hebt![]()
En haakpakketjes!quote:Op woensdag 16 november 2011 17:26 schreef Muck het volgende:
[..]
De Hema had ineens weer een heel schap vol wol, katoen, applicaties ennnn haaknaalden in allerlei kleuren![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leuk met die regenboogkleurtjes BrainTeaser! Wordt vast een heel fleurig project.![]()
Zonder, op deze manier gaat het regenboogaffect een beetje verloren.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:16 schreef BrainTeaser het volgende:
Oeh, kom net op een blog iemand tegen die ook een Rainbow Granny Stripa gemaakt heeft, maar dan steeds met een rij wit ertussen:
[ afbeelding ]
Wat vinden jullie, wel of geen wit ertussen?
Haha, ik kan ook echt nooit gewoon iets kiezen en dat gewoon maken, ik moet er altijd veel te veel over nadenken!
Schiet lekker op om hier advies te vragen hè?quote:Op woensdag 16 november 2011 18:25 schreef BrainTeaser het volgende:
Haha, het wordt er zo niet veel makkelijker op! Maar wel bedankt voor jullie input natuurlijk!
Ik denk -omdat het toch maar 7 kleurtjes zijn- dat het qua drukte mss wel mee zal vallen, dus dan zou dat wit niet echt nodig zijn...Maar het heeft ook wel weer wat...
Ik denk er nog ff over na!
Je kan ook na elke 'regenboog' een rijtje wit tussendoor doen. Dan heb je ook niet dat het roze en rood naast elkaar komen waar je over twijfelde. Nóg een optie dus...quote:Op woensdag 16 november 2011 18:25 schreef BrainTeaser het volgende:
Haha, het wordt er zo niet veel makkelijker op! Maar wel bedankt voor jullie input natuurlijk!
Ik denk -omdat het toch maar 7 kleurtjes zijn- dat het qua drukte mss wel mee zal vallen, dus dan zou dat wit niet echt nodig zijn...Maar het heeft ook wel weer wat...
Ik denk er nog ff over na!
Ja, op zich wel hoor! Vind het altijd fijn om wat verschillende meningen te krijgen.quote:Op woensdag 16 november 2011 18:27 schreef trovey het volgende:
[..]
Schiet lekker op om hier advies te vragen hè?
Da's inderdaad ook nog een optie ja! Thanks!quote:Op woensdag 16 november 2011 18:28 schreef Kniertje22 het volgende:
[..]
Je kan ook na elke 'regenboog' een rijtje wit tussendoor doen. Dan heb je ook niet dat het roze en rood naast elkaar komen waar je over twijfelde. Nóg een optie dus...
Ja, klopt dat roze en rood dan naast elkaar komen, maar ik twijfelde juist of dat niet zou vloeken. Maar denk dat het wel mee valt.quote:Op woensdag 16 november 2011 20:20 schreef mjk86 het volgende:
Zo ik kom me ook even bemoeien
Ik vind de regenboog-volgorde zoals ie nu ligt precies goed. (eigenlijk hoort roze niet in de regenboog dus die is een beetje lastig te plaatsen)
Maar als je telkens deze volgorde doet dan komt roze toch vanzelf naast rood?
rood-oranje-geel-groen-blauw-paars-roze-rood-oranje-geel-groen-blauw-paars-roze-rood-oranje.... enz enz
Ik zou het zonder wit ertussen doen, want dat haalt inderdaad een beetje het kleurige effect weg
Als het in de natuur niet vloekt vloekt het ook niet in jouw huis.quote:Op woensdag 16 november 2011 20:35 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Ja, klopt dat roze en rood dan naast elkaar komen, maar ik twijfelde juist of dat niet zou vloeken. Maar denk dat het wel mee valt.
En eigenlijk moet die paarse meer indigo zijn, en die roze dan meer violet inderdaad!Maar zoveel kleuren hadden ze helaas niet!
Heb zojuist de bestelling geplaatst![]()
![]()
(Er komt geen wit tussen de strepen, maar waarschijnlijk wel een wit randje!)
Leuk, ik doe mee......quote:Op woensdag 16 november 2011 15:45 schreef Tyler-Girl het volgende:
En nu ik hier toch ben......
Ik heb jullie een keer verteld over een opdracht die ik aan het maken ben voor Echtstudio. En nu moeten we research doen enzo, nu was ik aan het denken om een (online) focusgroepje te organiseren om een beetje te praten/discussieren over haken en wolletjes enzo (beetje wat we hier ook doen alleen iets gerichter)
Zouden jullie hieraan mee willen werken? Ik zou het dan misschien gewoon hier willen doen (als dat mag van FOK) of op Ravelry in de chatgroep van fok. dan kunnen jullie gewoon lekker thuis blijven en hoeft niemand het hele land te doorkruisen.
Zou t fijn vinden als jullie mee willen doen![]()
![]()
woon je in de buurt van Klundert?quote:Op donderdag 17 november 2011 00:15 schreef Elvi het volgende:
Ik vind de kleurtjes in dat kussen juist wel heel leuk!
Zijn ern og meer tutorials online te vinden? Ik heb dat filmpje in de OP gevolgd, er boeken op nageslagen, op internet gekeken en het lukt me maar niet om te hakenJa ik kan 1 hele lange draad maken maar dan houdt het op.
haha ja ik denk dat ik ze zelf ook niet zo gauw zou gebruiken. maar dit was op verzoek. en ze zijn wel lief inderdaad he.quote:Op donderdag 17 november 2011 08:58 schreef EsseEi het volgende:
die apple cozies....die zijn echt te schattig zo met z'n 3en op een rij!!!Ik vind het compleet nutteloos maar ze zien er vet schattig uit ^^
Hahahaah ik zal de vraag over de favo kleur opnemen, maar het is juist de bedoeling dat het geen enquete wordt maar meer een soort praatgroep waar iedereen door elkaar kakkelt omdat iemand roze mooier vind dan paars enzoquote:Op woensdag 16 november 2011 22:47 schreef Dottey het volgende:
overigens
regenboog : Geeeeeeeeen wit!![]()
vragen enquette.. ik stel voor: zet in de mededeling DEELNEMERS ENQUETTE.. "wat is jouw favoriete kleur haaknaald?" antw graag PMen dan doen wij braaf liefdesverklaringen in jouw boxje gooien
![]()
![]()
maak je gewoon in IRC of zo een tijdelijke chat aan en roep je om:quote:Op donderdag 17 november 2011 13:46 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Hahahaah ik zal de vraag over de favo kleur opnemen, maar het is juist de bedoeling dat het geen enquete wordt maar meer een soort praatgroep waar iedereen door elkaar kakkelt omdat iemand roze mooier vind dan paars enzo
Het lukt mij ook niet...?quote:Op donderdag 17 november 2011 19:17 schreef lexie2011 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik maak ook een Granny stripe regenboog deken....
Alleen maar goed voor je portemonee.quote:Op woensdag 16 november 2011 22:43 schreef Dottey het volgende:
man.... en de Hema's hier..en de euroshoppers hier.. en de... doen allemaal anders!!![]()
die hebben het allemaal nooit
quote:Op donderdag 17 november 2011 19:03 schreef BrainTeaser het volgende:
Nog niet helemaal klaar, maar toch even tijd voor een tussendoor-foto van mijn Up WIPje
[ afbeelding ]
En ja, ik mis idd nog wat rode squares, maar wilde zo graag even showen
ik houd niet zo van de opstaande randjes. Heb het wel gezien hoe het allemaal kan (ook zonder rand) maar weet nog niet hoe ik ze wil. Dus hoeveel kleuren ik wil (of allemaal hetzelfde of verschillend). Leek me verstandig eerst te maken en dan te prullen en prutsenquote:Op vrijdag 18 november 2011 11:35 schreef trui het volgende:
leuk dottey! ga je ze 'joinen-as-you-go'?
bij jayg wordt het geen opstaand randje hoor. bij dit project heb ik 't bijv. ook gedaan. scheelt je een heleboel werk, maar dan moet je dus wel even wachten met de buitenste rondes tot je ze aan elkaar gaat zetten. ('t is maar een tip)quote:Op vrijdag 18 november 2011 11:54 schreef Dottey het volgende:
[..]
ik houd niet zo van de opstaande randjes. Heb het wel gezien hoe het allemaal kan (ook zonder rand) maar weet nog niet hoe ik ze wil. Dus hoeveel kleuren ik wil (of allemaal hetzelfde of verschillend). Leek me verstandig eerst te maken en dan te prullen en prutsen
Ja, ik had dat ook bedacht :d hihi bedankt voor de tip.quote:Op vrijdag 18 november 2011 12:55 schreef trui het volgende:
[..]
bij jayg wordt het geen opstaand randje hoor. bij dit project heb ik 't bijv. ook gedaan. scheelt je een heleboel werk, maar dan moet je dus wel even wachten met de buitenste rondes tot je ze aan elkaar gaat zetten. ('t is maar een tip)
en als je inderdaad wil varieren met kleuren in die buitenste rand en nog niet helemaal weet hoe ze te ordenen is 't handiger om ze pas na afloop aan elkaar te zetten. hier heb ik 't ook pas na afloop gedaan, bijv. maar omdat het zeshoeken zijn blijf je een boel afhechtwerk houden.
verschillende diktes van garen kunnen ook het verschil maken.quote:Op vrijdag 18 november 2011 22:17 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Hebben jullie nou snel verschil in de grote van 1 zo'n GS? Doordat je de ene keer misschien losser haakt dan de andere keer?
Ik ben nog de GSquare en GStripe deken tegen elkaar aan het afwegen...
Mirjam, donderdag moest ik naar de opticien en daar zit de WE tegenover dus ben even gaan kijken en nu ik beter keek: hij lijkt toch niet echt op jouw doek maar ik wil je de foto niet onthoudenquote:Op zondag 30 oktober 2011 20:01 schreef Mirjam het volgende:
[..]
echt?
oh, daar had ik graag een foto van gezien
het heeft er inderdaad wel wat van weg, thanksquote:Op zaterdag 19 november 2011 09:29 schreef Serinde het volgende:
Wat een leuke dingen hier weer, ik denk dat ik me binnenkort toch ook maar aan de GS'jes moet wagen want je kunt er wel hele leuke dekens en omslagdoeken mee maken!
[..]
Mirjam, donderdag moest ik naar de opticien en daar zit de WE tegenover dus ben even gaan kijken en nu ik beter keek: hij lijkt toch niet echt op jouw doek maar ik wil je de foto niet onthouden![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ben vergeten te kijken wat 'ie kost!
Op m'n verjaardag een boekje van KC gekregen en heb Fladder af:
grotere oogjes was leuker geweest![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat kussenquote:Op donderdag 17 november 2011 19:54 schreef trui het volgende:
BT, dat schiet al lekker op zeg!
grappig idee, trovey!
lexie je link verwijst naar een beveiligde site, vandaar dat wij 'm niet kunnen zien. (zie de s na 'http')
ik zag op ravelry ook een hele mooie regenboog grannystripe deken:
[ afbeelding ]
als je leuk randje wilt maken........1 vaste dan 2 stokjes dan 4 dubbele stokjes 2 stokjes en dan weer een vaste....of je doet die dubbele stokjes minder bij wijze van 3 of 2 dat moet je zelf natuurlijk weten...maar begin en eindig altijd met een vaste ( doe ik tenminste altijd) krijg je mooi een boogjes rand.quote:Op zaterdag 19 november 2011 13:48 schreef PM-girl het volgende:
Die fladder is leuk!
Lexie, ik zag een leuk dekentje!![]()
Nijna, mooie squares!
Ik heb een heel simpele muts gemaakt (met stokjes) en wil er eigenlijk een leuk randje aan maken, het liefst een rond golvende rand. Zou ik dat kunnen doen door bijvoorbeeld een dubbel stokje, een stokje, een vaste, een stokje een dubbel stokje etc etc te kunnen maken?
Thanks!quote:Op zaterdag 19 november 2011 15:02 schreef trui het volgende:
Matt heet hij geloof ik. Zie het lucy forum- my crochet projects- op ravelry. Edit: post nr 6302 als ik het goed onthouden heb (ik zit via m'n telefoon te internetten, vandaar.)
die deken is gemaakt met dit patroonquote:Op zaterdag 19 november 2011 16:17 schreef Inu het volgende:
[..]
Thanks!
Hij heeft hem alleen niet bij zn projecten staanMaar als ik inzoom lijkt het gewoon alsof hij allemaal losse vierkantjes heeft gemaakt
Oh, nee, ik wil graag dat kussen met al die vierkantjesquote:Op zaterdag 19 november 2011 16:48 schreef Ynske het volgende:
[..]
die deken is gemaakt met dit patroon
http://www.ravelry.com/patterns/library/granny-stripes-2
http://www.ravelry.com/projects/Matt-/granny-stripes
http://images4.ravelrycac(...)DSC04236_medium2.JPG
of bekijk ik t verkeerde patroon?
sorry, ik had eerder geen tijd om even op m'n pc te zoeken maar: die techniek heet entrelac!quote:Op zaterdag 19 november 2011 16:58 schreef Inu het volgende:
[..]
Oh, nee, ik wil graag dat kussen met al die vierkantjes
als dat randje niet wordt zoals je wilt kun je er ook een schulp-randje van maken, met van die halve rondjes doordat je steeds 2 steken overslaat en dan een serie van 5 of 7 stokjes maakt in 1 steek. dan weer 2 steken overslaan en een vaste of halve vaste.quote:Op zaterdag 19 november 2011 16:51 schreef PM-girl het volgende:
Dankjewel trui, ik ga er mee aan de slag!
Ik wilde net een vraag komen stellen hier, want het lukte niet echt! Ik ga weer verder!quote:Op zaterdag 19 november 2011 21:10 schreef trui het volgende:
[..]
als dat randje niet wordt zoals je wilt kun je er ook een schulp-randje van maken, met van die halve rondjes doordat je steeds 2 steken overslaat en dan een serie van 5 of 7 stokjes maakt in 1 steek. dan weer 2 steken overslaan en een vaste of halve vaste.
Je hebt zelf al een goeie oplossing bedachtquote:Op zondag 20 november 2011 10:08 schreef Serinde het volgende:
Ik ga een muts maken![]()
Maar ik heb meteen een vraag: ik heb een cirkel met 12 stokjes erin. Iedere toer moet ik beginnen met 3 lossen in plaats van een stokje. Toer 2 is *1st-2st*. Het eerste stokje zijn de lossen maar maak ik dan de volgende twee stokjes niet in de steek na mijn naald maar sla ik dan eigenlijk eentje over omdat de drie lossen als het eerste stokje "in" de eerste steek zijn? Dat kan niet anders denk ik maar voor mijn gevoel klopt het dan toch ergens niet ?!
Ik bedenk me net dat ik het makkelijk op kan lossen door *2st-1st* te doen, drie lossen en dan een stokje in de eerste steek na de haaknaald, maar ik wil graag het patroon letterlijk blijven volgen![]()
Wat gaaf!quote:Op zondag 20 november 2011 12:18 schreef EsseEi het volgende:
Heb nog tijd over gehad om foto in elkaar te flansen, vna mn deken tot zover. Dat donkere deel is het nieuwe deelbeetje gekke brede foto maar anders kwam het niet mooi uit.
[ afbeelding ]
als je klikt wordt ie groter. Je ziet wel dat er veel blokken gekruld zijn en dat ik nog wat draadjes af te hechten heb haha
ja 1 euro per bol, en het katoen 2 euro per bol........maar van de week was ik weer in hobbyland, maar niet alle kleuren hebben ze.quote:Op zondag 20 november 2011 13:11 schreef Guppyfriend het volgende:
Mijn deken ook... Al zitten er een paar bolletjes Katia Capri door, maar daar zie je eigenlijk niks van. En qua prijs maakt het ook niet uit
Dat Phildar, dat is toch ook te krijgen van de Euroland?
JA een katjes sleutelhanger. In eerste instantie voor mijn leenkinds fiets, maar net kwamen we erachter dat het zo niet zo veilig is:D Dus hij pronkt aan de tasquote:Op zondag 20 november 2011 20:48 schreef EsseEi het volgende:
wow BT wat een heerlijke hoeveelheid stash heb je gekocht!!!:D
Oh en dat katje (toch?) in de scheon is ook heel poepig
Leuk met al die verschillende dingen. Ikzelf ga altijd te veel ordenen voor zoietsquote:Op zondag 20 november 2011 12:18 schreef EsseEi het volgende:
Heb nog tijd over gehad om foto in elkaar te flansen, vna mn deken tot zover. Dat donkere deel is het nieuwe deelbeetje gekke brede foto maar anders kwam het niet mooi uit.
[ afbeelding ]
als je klikt wordt ie groter. Je ziet wel dat er veel blokken gekruld zijn en dat ik nog wat draadjes af te hechten heb haha
Leuk!! Zijn ze allemaal goed te doen, of zitten er ook lastige blokken bij? (sommige zien er best ingewikkeld uit).quote:Op zondag 20 november 2011 12:18 schreef EsseEi het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben zelf nog niet verder gekomen dan een poppendekentje van 40x40cm (quote:Op maandag 21 november 2011 08:53 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb gisteren een stukje granny stripe zitten haken, lekker simpel om te doen!
Nu nog even bedenken of ik zin heb om me ook echt op een deken te storten.
Heeft iemand een schatting van hoeveel wol/garen er nodig is voor een beetje redelijke deken?
wow esseEi, al 44 blokken! wordt mooi! hoeveel blokken zouden 't in totaal ongeveer moeten worden?quote:Op zondag 20 november 2011 12:18 schreef EsseEi het volgende:
[ afbeelding ]
Tx! Ik had haar patroon wel gevolgd, maar niet de specs gezien.quote:Op maandag 21 november 2011 10:11 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Ik ben zelf nog niet verder gekomen dan een poppendekentje van 40x40cm (), maar Lucy heeft op haar blog een Granny Stripe staan van 110x150cm, en die weegt in totaal net geen kilo.
Het ligt natuurlijk aan je wol en hoe strak je haakt enzo, maar mss dat dat een aardige indicatie geeft?
Daarom leek die wol van Phildar mij ook wel geschikt jaquote:Op maandag 21 november 2011 10:16 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Tx! Ik had haar patroon wel gevolgd, maar niet de specs gezien.
10 x 100g is op zich nog wel te doen.
Ik vind hem echt zooooo gaaf!Ik ben alleen niet goed in dat 'random' kleurtjes kiezen.
Ik ga maar eens kijken naar dat Phildar spul. Ik had gisteren een klein stukje met catania gemaakt, maar dat zou voor een deken voor mijn gevoel te zwaar en te stug worden. Hij moet wel snuggly zijn.![]()
23 bollen zijn besteld!quote:Op maandag 21 november 2011 10:20 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Daarom leek die wol van Phildar mij ook wel geschikt jaNiet duur en wel heerlijk zacht!
Alleen wel even op letten dat die bollen maar 50gram zijn he?
Random kleurtjes kiezen kan ik ook niet, daarom leek een regenboog mij wel leuk!
Mijn man fronst ook regelmatig als ik weer eens wol heb gekocht. Maar is zo verstandig er verder niets over te zeggen, hij heeft namelijk ook hobby's en interesses die geld kostenquote:Op maandag 21 november 2011 10:40 schreef Brighteyes het volgende:
120!![]()
daarvoor!
[..]
23 bollen zijn besteld!![]()
![]()
Manlief zal wel weer fronsen, van haken naar naaien en nu weer haken.![]()
Oeh, ik heb er echt helemaal zin in.
Inderdaad, mijn vriend heeft ook zo'n "moet-dat-nou" blikquote:Op maandag 21 november 2011 11:24 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Mijn man fronst ook regelmatig als ik weer eens wol heb gekocht. Maar is zo verstandig er verder niets over te zeggen, hij heeft namelijk ook hobby's en interesses die geld kosten. Moet kunnen hoor!
Je hebt het over het boek van Jan Eaton, toch? Die wil ik ook zo graag hebben. Weet alleen nog niet of ik Engelse of Nederlandse versie moet kiezen.quote:Op maandag 21 november 2011 10:39 schreef EsseEi het volgende:
Thnx voor de complimentjes
ik geloof dat het 120 blokken ongeveer moeten worden...sommige blokken zijn wel iets lastiger, gewoon omdat de omschrijving een beetje vaag is, maar eigenlijk wordt alles wel in het boek uitgelegd. Weet nog niet hoe ik het vast ga maken, dacht eerst gewoon naaien, maar als ik garen over heb denk ik dat ik iets van een rand er tussen ga haken ofzo....moet ik nog even bedenken
ik heb de engelse. soms best even opletten met die UK-terminologie. maar wel te doen hoor. verder vond ik 't wel wat teleurstellend dat het in werkelijkheid om veel minder verschillende blokken gaat dan de 200 in de titel doet vermoeden. (alleen door wat te variëren met de kleurtjes lijken het er ineens zoveel).quote:Op maandag 21 november 2011 11:38 schreef Eska het volgende:
[..]
Je hebt het over het boek van Jan Eaton, toch? Die wil ik ook zo graag hebben. Weet alleen nog niet of ik Engelse of Nederlandse versie moet kiezen.
dat lijkt me ook wel een goede oplossing hier! hoewel een extra randje ertussen ook vast mooi kan zijn. misschien nog eens even kijken naar voorbeelden van anderen, hoe dat eruit ziet.quote:Mij lijkt mij met naaien (dus 'onzichtbaar') aan elkaar gemaakt mooier, met zulke blokken. Maar vaak blijk ik een beetje afwijkende smaak te hebben.
Oh, da's goed om te weten. Nou is 200 ook wel heel veel. Maar beetje flauw toch wel dat ze dan zo op het boek zetten.quote:Op maandag 21 november 2011 12:02 schreef trui het volgende:
ik heb de engelse. soms best even opletten met die UK-terminologie. maar wel te doen hoor. verder vond ik 't wel wat teleurstellend dat het in werkelijkheid om veel minder verschillende blokken gaat dan de 200 in de titel doet vermoeden. (alleen door wat te variëren met de kleurtjes lijken het er ineens zoveel).
Minimaal 4, maar ik neig naar nog iets groter. Ik twijfel nog een beetje eigenlijk, vooral omdat ik best strak haak. Het poppendekentje had ik de vorige keer met 3,5 gedaan, en die werd toch wel erg stug. Dus hoop dat de goede Sint nog een 4,5 en 5 kan missenquote:Op maandag 21 november 2011 13:23 schreef Brighteyes het volgende:
Waar ga je hem mee haken? 3,5 of 4?
Ik heb thuis een gehaakte tas met gaatjes met stokjes. Geen idee meer welk 'patroon' precies. Ik zal eens kijken straks voor je en een foto'tje maken.quote:Op maandag 21 november 2011 14:45 schreef PM-girl het volgende:
Ik wil sjaal gaan maken, van de Phildar die hierboven ook staat. Maar dan een sjaal met gaatjes erin, dus om de paar steken overslaan. Zouden de gaatjes dan vierkantig worden? Ik wil met stokjes haken.
Ik denk dat ik voor een 4 ga, want hij mag idd best lekker losjes worden.quote:Op maandag 21 november 2011 15:08 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Minimaal 4, maar ik neig naar nog iets groter. Ik twijfel nog een beetje eigenlijk, vooral omdat ik best strak haak. Het poppendekentje had ik de vorige keer met 3,5 gedaan, en die werd toch wel erg stug. Dus hoop dat de goede Sint nog een 4,5 en 5 kan missen
Bij mij werden dat een soort rechthoekige gaatjes. Dat was dan met evenveel lossen als de overgeslagen steken zeg maar.quote:Op maandag 21 november 2011 14:45 schreef PM-girl het volgende:
Ik wil sjaal gaan maken, van de Phildar die hierboven ook staat. Maar dan een sjaal met gaatjes erin, dus om de paar steken overslaan. Zouden de gaatjes dan vierkantig worden? Ik wil met stokjes haken.
Ik zou zelf voor de 5 gaan. Hier heb ik een paar van deze bolletjes liggen en ik wou daar een baby deken van haken, maar degene die hem als cadeau zou geven, vond het niet zo leuk idee uiteindelijk en wou een knuffel. Maar ik had dus een stuk met 5 gemaakt en dit vond ik erg lekker zacht!quote:Op maandag 21 november 2011 15:13 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik denk dat ik voor een 4 ga, want hij mag idd best lekker losjes worden.Maar mss zelfs wel een 4,5 idd.
Even kijken wat een proefstukje doet.
Oh, die is ook mooi!quote:Op maandag 21 november 2011 16:16 schreef trui het volgende:
BE, wat een heerlijke kleurtjes! je zou ook nog kunnen overwegen om in plaats van de granny stripe een larksfoot stitch te gebruiken. ook heel goed te doen en ik vind 't effect zelf eigenlijk net iets mooier. b(ijkomend voordeel: je haakt steeds 2 rijen per kleur, dus je hebt minder draadjes om af te hechten en bovendien zitten ze allemaal aan dezelfde kant.)
Daar zit ik ook nog mee ja. Of eigenlijk meer met het feit dat ik waarschijnlijk iedere keer de tel kwijt raak!quote:Op maandag 21 november 2011 17:36 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
... nu nog bedenken hoeveel lossen ik ga maken om mee te beginnen.
Dat is ook wel een goed idee ja! Ik heb m'n sjaal bijna af, dan mag ik er aan beginnen vanmezelf.quote:Op maandag 21 november 2011 17:55 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Daar zit ik ook nog mee ja. Of eigenlijk meer met het feit dat ik waarschijnlijk iedere keer de tel kwijt raak!
Ik denk dat ik maar om de 10-20 lossen een andere kleur draadje meehaak, zodat ik niet steeds helemaal terug hoef te tellen!
Goed bezig hoor!!! Doe es fotoquote:Op maandag 21 november 2011 19:31 schreef BrainTeaser het volgende:
Up-project-update ():
De eerste 208 squares zijn af!![]()
Nu maar eens beginnen met aan elkaar maken, hoewel ik nog twijfel over welke methode ik zal gebruiken...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb het per ongeluk al gevondenBasketweave bedoelde ik
![]()
Sorryquote:Op maandag 21 november 2011 21:14 schreef EsseEi het volgende:
Kwiwi wat doe je me aan!! die Taart!!!! nu wil ik!
Mooie shawl trouwensen wat heeft iedereen de deken slag/kriebels te pakken
leuk!
oh wat is de sjaal leuk................ en ik zag weer heel mooie kleuren bolletjes langs komen.....quote:Op maandag 21 november 2011 12:41 schreef Holyme het volgende:
Ohh, die deken!En ik wist nog niet wat ik nu als volgende wou maken, maar die is wel errug mooi... Hmm, da's wel meteen een megaproject dan, haha.
Van het weekend m'n sjaal afgemaakt, en hij is fijnWas m'n eerste grote ding, alleen maar wat kattenspeeltjes gemaakt daarvoor. Er zit wel een fout in, meteen aan het begin gemaakt, maar heb 't later opgelost door er 'n iets bredere rij van te maken. Nu mist een zijkant wel een mooi randje maar volgende keer beter, en ach als ik 'm om heb valt het toch niet op.
Trui en Zouzomaarkunnen, bedankt voor de tips en de beschrijving!![]()
[ afbeelding ]
De kleuren zijn veel minder fel in het echt (blauw/groensig garen van de Wibra).
Maar die is ook veel bonter hè, qua kleurgebruik. Dan heeft zo'n tussenrand een soort bindende functie.quote:Op maandag 21 november 2011 22:38 schreef trui het volgende:
EsseEi, ik kwam toevallig nog een mooi voorbeeld tegen van zo'n diverse-blokken-deken. deze is mét tussenrandjes.
[ afbeelding ]
potverdrie, ik was er vandaag, niet gezien!quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:07 schreef Dottey het volgende:
Ik was vandaag even bij de zeeman (roosendaal) en vond tot mijn verbazing kunststof haaknaalden
2 op een kartonnetje voor 0,99
maten:
2-3
4-5
7-8
10-12
gezienDus RENNEN!!!!
![]()
Ik liep vandaag langs de Zeeman en twijfelde of ik even zou gaan kijken of ze nog wat leuks hadden, maar heb het niet gedaan omdat ik de laatste tijd al veel te veel aan haakspul heb uitgegeven... Morgen toch maar even kijkenquote:Op dinsdag 22 november 2011 17:07 schreef Dottey het volgende:
Ik was vandaag even bij de zeeman (roosendaal) en vond tot mijn verbazing kunststof haaknaalden
maten:
2-3
4-5
7-8
10-12
gezienDus RENNEN!!!!
![]()
Heb ik net een zooi ingeslagen bij de Hema alhoewel dat dan wel metalen zijn.quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:07 schreef Dottey het volgende:
maten:
2-3
4-5
7-8
10-12
gezienDus RENNEN!!!!
![]()
ik heb er net een met een soft grip, zo fijn!quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:26 schreef trovey het volgende:
[..]
Heb ik net een zooi ingeslagen bij de Hema alhoewel dat dan wel metalen zijn.![]()
Ik heb een paar kunstof naalden in de grotere maten maar op één of andere manier irriteerden die dingen mijn vingers (schuurplekjes) terwijl het wel van een duur merk is....misschien eens met de vijl aan de gang.
Die werken op één of andere manier niet bij mijquote:Op dinsdag 22 november 2011 17:28 schreef Dottey het volgende:
[..]
ik heb er net een met een soft grip, zo fijn!
Mep ze.quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:30 schreef Bloempje. het volgende:
Mijn zeeman faalt wat betreft haakspullen. Ze hebben niet eens wol
Slaanquote:Op dinsdag 22 november 2011 17:30 schreef Bloempje. het volgende:
Mijn zeeman faalt wat betreft haakspullen. Ze hebben niet eens wol
quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:42 schreef Herfstblad het volgende:
Vandaag 25 bolletjes cremewit bij Sylkamode besteld. Dat is de hoofdkleur vsn mijn granny square deken.
En post bezorgen in je favoriete handwerkwinkel is ook best gevaarlijk
Niets eens een euroland aanwezig.quote:
2 op fietsafstand en nog een paar op tramafstandquote:Op dinsdag 22 november 2011 18:17 schreef trovey het volgende:
[..]![]()
[..]
Niets eens een euroland aanwezig.![]()
Hema heeft ook niets hier nee. Nergens in mijn dorp zijn ook haaknaalden te koopquote:
Bedoel je die van mij?quote:Op dinsdag 22 november 2011 09:33 schreef trui het volgende:
er was hier toch ook iemand, niet zo lang geleden, die zo'n sjaal gemaakt had? een blauwe, als ik me niet vergis. ik vond 't heel mooi in elk geval. en ik denk dat 't gewoon even uitproberen is. als je nog grotere gaten wil kun je natuurlijk ook dubbele stokjes maken en nog wat meer tussenlossen. succes!
O ik dacht die haakt dat kerstkinneke er ook gewoon inquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:40 schreef Muck het volgende:
Ik bedacht vanavond dat het wel leuk zou zijn om een kanten kleedje om de voet van de kerstboom te maken (wit, open en dan een donkerrood kleed eronder), maar ik kan nergens een patroon vinden dat me aanstaat
Ik denk dat het het handigst is om een soort poncho te maken, zodat er een gat in het midden zit, maar ik kan geen mooie vinden. Heeft iemand nog een leuk patroon?
Edit: Deze is volgens mij wel tof in glitterwol met donkerrood kleed eronder
[ afbeelding ]
En het kindje eruit graag
quote:
Ik moest lachen!!quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:51 schreef kwiwi het volgende:
O ik dacht die haakt dat kerstkinneke er ook gewoon in
Oehquote:Op dinsdag 22 november 2011 21:51 schreef Brighteyes het volgende:
PM, dit is mijn tas:
[ afbeelding ]
Stokje en een losse en dan steeds in de losse het stokje haken. Geloof ik.
Ja, nee, daar wachten we even meequote:Op dinsdag 22 november 2011 21:51 schreef kwiwi het volgende:
[..]
O ik dacht die haakt dat kerstkinneke er ook gewoon in
cutequote:Op dinsdag 22 november 2011 22:24 schreef Herfstblad het volgende:
[ afbeelding ]
Begin van mijn deken. Dit zijn 36 vierkantjes en het moet een deken van 1.40 m breed worden en 2 m lang. De rand wordt van witte gs-jes.
Hij ligt er heel rommelig bij en in het hoekje liggen alle bollen wit uit de kast, omdat ik op zoek was naar cremekleurig katoen.
Ik vind dat kleedje inderdaad leuker als kleedje dan bij dat meisje.
Fok doet de laatste tijd raar in mijn browser. Het smileyveld doet het niet, ik zie de spoilers niet, ik kan niet editten.
deze is cool!quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:40 schreef Muck het volgende:
Ik bedacht vanavond dat het wel leuk zou zijn om een kanten kleedje om de voet van de kerstboom te maken (wit, open en dan een donkerrood kleed eronder), maar ik kan nergens een patroon vinden dat me aanstaat
Ik denk dat het het handigst is om een soort poncho te maken, zodat er een gat in het midden zit, maar ik kan geen mooie vinden. Heeft iemand nog een leuk patroon?
Edit: Deze is volgens mij wel tof in glitterwol met donkerrood kleed eronder
[ afbeelding ]
En het kindje eruit graag
Dankje, niet zelf gemaakt hoorquote:Op woensdag 23 november 2011 11:40 schreef trui het volgende:
handig! en wat een mooie avatar heb je, kwiwi!
gewoon afmaken, als hij klaar is opspannen en nat maken met een plantenspuit, dan laten drogen.quote:Op woensdag 23 november 2011 11:55 schreef Nijna het volgende:
Gisteravond met katoen een granny stripe zitten maken, maar ik heb denk ik de beginsteken te strak gemaakt, want hij loopt een beetje rond. Is dat nog wat aan te doen of...Had nog katoen liggen, wilde proberen. Maar ik denk dat acryl misschien handiger is... ? Maar geen idee of dat wat uitmaakt voor het kromtrekken.
Ik hoop dat de naalden kloppen qua maat, heel vaak wijken deze af bij de wibra.quote:Op woensdag 23 november 2011 11:59 schreef Holyme het volgende:
Brighteyes, hmm zo'n tas lijkt me ook wel wat, mooi
Herfstblad, wat een vrolijke deken wordt dat, tof!![]()
Ik heb vanochtend die haaknaalden bij de Zeeman gekocht, ze hadden hier nog veel 4-5 en een paar 10-12, van allebei een setje meegenomen. En ook nog 4 bollen waarvan ik geen idee heb wat ik ermee moet, maar het was zo'n leuk kleurtje![]()
En net ook een bestelling geplaatst voor een strepen deken, ik ga 'm in 't grijs maken met elke keer een streep ertussen in kleur (roze/paars/blauw/groen tinten). Ben benieuwd hoe die kleuren er in 't echt uitzien!
Oh da's goed om te wetenquote:Op woensdag 23 november 2011 12:01 schreef Ynske het volgende:
[..]
Ik hoop dat de naalden kloppen qua maat, heel vaak wijken deze af bij de wibra.
wat voor bolletjes heb je besteld?
ik heb ook wel gehoord van mensen die hetzelfde probleem hadden die echt heel erg spijt hebben dat ze 'm niet toch uitgehaald hebben en opnieuw begonnen zijn, want een te strakke basisketting krijg je vaak toch niet helemaal uitgerekt en dan blijft het krom trekken. dus als je nog niet al te ver bent zou ik toch aanraden opnieuw te beginnen. en katoen of acryl maakt volgens mij niet zoveel uit.quote:Op woensdag 23 november 2011 11:55 schreef Nijna het volgende:
Gisteravond met katoen een granny stripe zitten maken, maar ik heb denk ik de beginsteken te strak gemaakt, want hij loopt een beetje rond. Is dat nog wat aan te doen of...Had nog katoen liggen, wilde proberen. Maar ik denk dat acryl misschien handiger is... ? Maar geen idee of dat wat uitmaakt voor het kromtrekken.
Het patroon staat hier: http://web.archive.org/we(...)4142_5109971,00.htmlquote:Op woensdag 23 november 2011 11:42 schreef Ynske het volgende:
[..]
deze is cool!
lijkt me zelfs nog mooi op een jurkje voor de kerst
waar heb je die gevonden?
Ja hebben ze, heb het laatste ook voor het eerst gezien bij de Wibra hier. Donker bruin wel alleen.quote:Op woensdag 23 november 2011 12:38 schreef Muck het volgende:
Weet een van jullie trouwens of Wibra bruine wol heeft? Zeeman heeft het namelijk niet
Ah mooi zo, thanks!quote:Op woensdag 23 november 2011 12:40 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja hebben ze, heb het laatste ook voor het eerst gezien bij de Wibra hier. Donker bruin wel alleen.
Idd, hier komt de navulling op donderdag en maandagochtend, dus de meeste kansenquote:Op woensdag 23 november 2011 12:51 schreef Mirjam het volgende:
alleen die donkerbruin is wel vaak uitverkocht, kennelijk populaire kleur
En voor rond de feestdagen uiteraard eentje met een witte baard hequote:Op woensdag 23 november 2011 13:03 schreef Mirjam het volgende:
ik heb de laatste tijd veel vroege diensten, en zit dus bij nacht en ontij op de brommer.
iedere keer zit ik serieus te overwegen zo'n muts met een baard eraan te gaan haken, zodat m'n toet tenminste warm blijft
ik dacht eigenlijk aan zo'n toffe met een bruine baardquote:Op woensdag 23 november 2011 13:04 schreef kwiwi het volgende:
[..]
En voor rond de feestdagen uiteraard eentje met een witte baard he
quote:Op woensdag 23 november 2011 13:03 schreef Mirjam het volgende:
ik heb de laatste tijd veel vroege diensten, en zit dus bij nacht en ontij op de brommer.
iedere keer zit ik serieus te overwegen zo'n muts met een baard eraan te gaan haken, zodat m'n toet tenminste warm blijft
Gewoon doenquote:Op woensdag 23 november 2011 13:03 schreef Mirjam het volgende:
Leuke tas.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:51 schreef Brighteyes het volgende:
PM, dit is mijn tas:
[ afbeelding ]
Stokje en een losse en dan steeds in de losse het stokje haken. Geloof ik.
Mooie kleurencombi zo.quote:Op dinsdag 22 november 2011 22:24 schreef Herfstblad het volgende:
[ afbeelding ]
Begin van mijn deken. Dit zijn 36 vierkantjes en het moet een deken van 1.40 m breed worden en 2 m lang. De rand wordt van witte gs-jes.
Hij ligt er heel rommelig bij en in het hoekje liggen alle bollen wit uit de kast, omdat ik op zoek was naar cremekleurig katoen.
Ik vind dat kleedje inderdaad leuker als kleedje dan bij dat meisje.
Fok doet de laatste tijd raar in mijn browser. Het smileyveld doet het niet, ik zie de spoilers niet, ik kan niet editten.
Steeds hetzelfde gedaan, geen idee waarom het ene er wat anders uitziet dan het andere.quote:Op woensdag 23 november 2011 14:29 schreef trui het volgende:
wow, daar zit zeker heel wat garen in, trovey? en er lijkt nog een soort van patroon in te zitten; bij sommige rijen ziet het er anders uit dan bij andere. hoe heb je dat gedaan?
quote:Op woensdag 23 november 2011 16:27 schreef trui het volgende:
leuk Toverheks!ik hou van de larksfootstitch!
hoe breed is ie ongeveer?
maar al dat weggooien.zonde!
Ja slechte foto, maar dat hele donkere is donker Paars en daar onder en boven is Lila.......quote:Op woensdag 23 november 2011 16:41 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
kan de kleuren niet goed herkennen, maar begin ziet er leuk uit!
ja is dunner dan wibra, en fijner in gebruik vind ik.quote:Op woensdag 23 november 2011 19:36 schreef Whoopdidoo het volgende:
Had iemand hier nou phildar impact 3,5 bolletjes?
Is dit veel dunner dan wibra?
Ik heb eindelijk wat afgemaakt(wel iets waar ik gister aan begonnen was, en dat met een hoofd van 81 steken) zal morgen wel even foto maken.
Alleen moesjes maar volgens mij was de voor- en achterkant hetzelfde...ach de wereld zit vol raadselen dus waarom haken niet?quote:Op woensdag 23 november 2011 15:22 schreef trui het volgende:
sowieso ziet de achterkant van die 'moesjes steek' of 'bubble stitch' of hoe je 'm ook noemt er vast anders uit dan de voorkant, dus dat geeft het bij heen&weer haken wel een extra effect (of heb je nog tussenrijen van vasten gemaakt oid?) maar dat het in sommige rijen weer heel anders heeft uitgepakt dan in andere vind ik wel bijzonder!
en fijn dat je hond er zo blij mee is. of was ie voor iemand anders bedoeld?
Het scheelt volgens mij niet heel veel hoor. In elk geval niet qua aantal meters:quote:Op woensdag 23 november 2011 19:36 schreef Whoopdidoo het volgende:
Had iemand hier nou phildar impact 3,5 bolletjes?
Is dit veel dunner dan wibra?
Ik heb eindelijk wat afgemaakt(wel iets waar ik gister aan begonnen was, en dat met een hoofd van 81 steken) zal morgen wel even foto maken.
Bedankt!quote:Op woensdag 23 november 2011 19:53 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Het scheelt volgens mij niet heel veel hoor. In elk geval niet qua aantal meters:
100gr Saskia is 260m
50gr Phildar is 134m
Maar de aangeraden naalddikte verschilt ook wel iets, 3,5-4 voor Saskia en 3-3,5 voor Phildar.
Het voelt wel heerlijk aanHoe het haakt weet ik helaas nog niet, moet wachten of ik nieuwe haaknaalden van de Sint krijg
Ik vind het altijd zo leuk als mensen hier foto's posten van hun voorraad, dan denk ik altijd "oh, ik kan nog wel ff blijven inslaan"quote:Op woensdag 23 november 2011 19:56 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Bedankt!
Al hebben we geen ruimte meerdus mogen we nog niet(we hebben 3 bakken, 1 doos, en boven in een kast nog dubbele bolletjes
)
Saskia met een 5,6? Voor beestjes ook? Dat gaat toch niet
Is dat een hint?quote:Op woensdag 23 november 2011 20:02 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Ik vind het altijd zo leuk als mensen hier foto's posten van hun voorraad, dan denk ik altijd "oh, ik kan nog wel ff blijven inslaan"
Saskia haak ik meestal met 3,5 of 4, voor beestjes dan. Heb ook nog geen grotere naald dan 4, dusjaMaar voor m'n dekens wil ik wel een wat dikkere naald hebben, dan worden die niet zo stug
Ik had dat ook en ik ben heel blij dat ik hem uit heb gehaaldquote:Op woensdag 23 november 2011 12:34 schreef trui het volgende:
[..]
ik heb ook wel gehoord van mensen die hetzelfde probleem hadden die echt heel erg spijt hebben dat ze 'm niet toch uitgehaald hebben en opnieuw begonnen zijn, want een te strakke basisketting krijg je vaak toch niet helemaal uitgerekt en dan blijft het krom trekken. dus als je nog niet al te ver bent zou ik toch aanraden opnieuw te beginnen. en katoen of acryl maakt volgens mij niet zoveel uit.
het beste is om die basisketting met een wat grotere haaknaald te haken, dan wordt ie vanzelf iets losser dan de rest.
Ik gebruik al een 12mm naald (ribbonxl zou met een 10mm te doen moeten zijn), maar grotere lussen zou ik nog moeten proberen en dubbele stokjes ook.....quote:Op donderdag 24 november 2011 12:08 schreef trui het volgende:
grote lussen nemen, dikkere naald? en anders dubbele stokjes maken ipv gewone stokjes?
Die is welquote:Op donderdag 24 november 2011 12:06 schreef trui het volgende:
oh en nog een inspirerend plaatje dat ik tegenkwam w.b. kerst-haaksels:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |