abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104620545
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 08:53 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb gisteren een stukje granny stripe zitten haken, lekker simpel om te doen!
Nu nog even bedenken of ik zin heb om me ook echt op een deken te storten. ;)

Heeft iemand een schatting van hoeveel wol/garen er nodig is voor een beetje redelijke deken?
Ik ben zelf nog niet verder gekomen dan een poppendekentje van 40x40cm ( :P ), maar Lucy heeft op haar blog een Granny Stripe staan van 110x150cm, en die weegt in totaal net geen kilo.
Het ligt natuurlijk aan je wol en hoe strak je haakt enzo, maar mss dat dat een aardige indicatie geeft? :)
Smile, tomorrow will be worse...
  maandag 21 november 2011 @ 10:13:35 #152
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104620593
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 12:18 schreef EsseEi het volgende:
Heb nog tijd over gehad om foto in elkaar te flansen, vna mn deken tot zover. Dat donkere deel is het nieuwe deel ;) beetje gekke brede foto maar anders kwam het niet mooi uit.
[ afbeelding ]

als je klikt wordt ie groter. Je ziet wel dat er veel blokken gekruld zijn en dat ik nog wat draadjes af te hechten heb haha
wow esseEi, al 44 blokken! wordt mooi! hoeveel blokken zouden 't in totaal ongeveer moeten worden?
in de haak.
  maandag 21 november 2011 @ 10:16:14 #153
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104620653
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 10:11 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Ik ben zelf nog niet verder gekomen dan een poppendekentje van 40x40cm ( :P ), maar Lucy heeft op haar blog een Granny Stripe staan van 110x150cm, en die weegt in totaal net geen kilo.
Het ligt natuurlijk aan je wol en hoe strak je haakt enzo, maar mss dat dat een aardige indicatie geeft? :)
Tx! Ik had haar patroon wel gevolgd, maar niet de specs gezien. ;)
10 x 100g is op zich nog wel te doen.
Ik vind hem echt zooooo gaaf! :Y Ik ben alleen niet goed in dat 'random' kleurtjes kiezen. :P

Ik ga maar eens kijken naar dat Phildar spul. Ik had gisteren een klein stukje met catania gemaakt, maar dat zou voor een deken voor mijn gevoel te zwaar en te stug worden. Hij moet wel snuggly zijn. ;) :Y
pi_104620748
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 10:16 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Tx! Ik had haar patroon wel gevolgd, maar niet de specs gezien. ;)
10 x 100g is op zich nog wel te doen.
Ik vind hem echt zooooo gaaf! :Y Ik ben alleen niet goed in dat 'random' kleurtjes kiezen. :P

Ik ga maar eens kijken naar dat Phildar spul. Ik had gisteren een klein stukje met catania gemaakt, maar dat zou voor een deken voor mijn gevoel te zwaar en te stug worden. Hij moet wel snuggly zijn. ;) :Y
Daarom leek die wol van Phildar mij ook wel geschikt ja :Y Niet duur en wel heerlijk zacht!
Alleen wel even op letten dat die bollen maar 50gram zijn he? ;)

Random kleurtjes kiezen kan ik ook niet, daarom leek een regenboog mij wel leuk! ;)
  maandag 21 november 2011 @ 10:39:44 #155
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_104621158
Thnx voor de complimentjes :)
ik geloof dat het 120 blokken ongeveer moeten worden...sommige blokken zijn wel iets lastiger, gewoon omdat de omschrijving een beetje vaag is, maar eigenlijk wordt alles wel in het boek uitgelegd. Weet nog niet hoe ik het vast ga maken, dacht eerst gewoon naaien, maar als ik garen over heb denk ik dat ik iets van een rand er tussen ga haken ofzo....moet ik nog even bedenken
  maandag 21 november 2011 @ 10:40:48 #156
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104621190
120! :o _O_ daarvoor!

quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 10:20 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Daarom leek die wol van Phildar mij ook wel geschikt ja :Y Niet duur en wel heerlijk zacht!
Alleen wel even op letten dat die bollen maar 50gram zijn he? ;)

Random kleurtjes kiezen kan ik ook niet, daarom leek een regenboog mij wel leuk! ;)
23 bollen zijn besteld! :o :D *O*
Manlief zal wel weer fronsen, van haken naar naaien en nu weer haken. :') :D

Oeh, ik heb er echt helemaal zin in. :Y
  maandag 21 november 2011 @ 11:24:06 #157
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_104622452
quote:
17s.gif Op maandag 21 november 2011 10:40 schreef Brighteyes het volgende:
120! :o _O_ daarvoor!

[..]

23 bollen zijn besteld! :o :D *O*
Manlief zal wel weer fronsen, van haken naar naaien en nu weer haken. :') :D

Oeh, ik heb er echt helemaal zin in. :Y
Mijn man fronst ook regelmatig als ik weer eens wol heb gekocht. Maar is zo verstandig er verder niets over te zeggen, hij heeft namelijk ook hobby's en interesses die geld kosten :D . Moet kunnen hoor!
klerkje
pi_104622519
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 11:24 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Mijn man fronst ook regelmatig als ik weer eens wol heb gekocht. Maar is zo verstandig er verder niets over te zeggen, hij heeft namelijk ook hobby's en interesses die geld kosten :D . Moet kunnen hoor!
Inderdaad, mijn vriend heeft ook zo'n "moet-dat-nou" blik :P
Maar zijn hobby's kosten ook genoeg, dus gaan we ieder ons gang! ;)
pi_104622964
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 10:39 schreef EsseEi het volgende:
Thnx voor de complimentjes :)
ik geloof dat het 120 blokken ongeveer moeten worden...sommige blokken zijn wel iets lastiger, gewoon omdat de omschrijving een beetje vaag is, maar eigenlijk wordt alles wel in het boek uitgelegd. Weet nog niet hoe ik het vast ga maken, dacht eerst gewoon naaien, maar als ik garen over heb denk ik dat ik iets van een rand er tussen ga haken ofzo....moet ik nog even bedenken
Je hebt het over het boek van Jan Eaton, toch? Die wil ik ook zo graag hebben. Weet alleen nog niet of ik Engelse of Nederlandse versie moet kiezen. :P

Mij lijkt mij met naaien (dus 'onzichtbaar') aan elkaar gemaakt mooier, met zulke blokken. Maar vaak blijk ik een beetje afwijkende smaak te hebben. :+
pi_104623470
Mijn vriend moedigt mij nog steeds aan wanneer ik weer eens twijfel of ik nog wat bolletjes zal kopen. :P (Destijds dacht ik dat dat wel snel over zou zijn met dat aanmoedigen, als hij eenmaal zou zien hoeveel ik ging kopen. Maar nee, integendeel! :D )

Random kleurtjes kiezen vind ik vaak heel leuk. O+ Maar voor sommige projecten vind ik een kleurenpatroon juist weer mooier.
  maandag 21 november 2011 @ 12:02:23 #161
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104623761
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 11:38 schreef Eska het volgende:

[..]

Je hebt het over het boek van Jan Eaton, toch? Die wil ik ook zo graag hebben. Weet alleen nog niet of ik Engelse of Nederlandse versie moet kiezen. :P
ik heb de engelse. soms best even opletten met die UK-terminologie. maar wel te doen hoor. verder vond ik 't wel wat teleurstellend dat het in werkelijkheid om veel minder verschillende blokken gaat dan de 200 in de titel doet vermoeden. (alleen door wat te variëren met de kleurtjes lijken het er ineens zoveel).

quote:
Mij lijkt mij met naaien (dus 'onzichtbaar') aan elkaar gemaakt mooier, met zulke blokken. Maar vaak blijk ik een beetje afwijkende smaak te hebben. :+
dat lijkt me ook wel een goede oplossing hier! hoewel een extra randje ertussen ook vast mooi kan zijn. misschien nog eens even kijken naar voorbeelden van anderen, hoe dat eruit ziet.

hier puilen de voorraadkasten zo uit dat ik zelf ook vind dat ik voorlopig wel genoeg heb. maar ja... soms heb je nou net die ene kleur niet he... O-)

leuk BE, succes! wordt het een eenpersoons of een tweepersoons deken?
in de haak.
pi_104624980
Ohh, die deken! O+ En ik wist nog niet wat ik nu als volgende wou maken, maar die is wel errug mooi... Hmm, da's wel meteen een megaproject dan, haha.

Van het weekend m'n sjaal afgemaakt, en hij is fijn :) Was m'n eerste grote ding, alleen maar wat kattenspeeltjes gemaakt daarvoor. Er zit wel een fout in, meteen aan het begin gemaakt, maar heb 't later opgelost door er 'n iets bredere rij van te maken. Nu mist een zijkant wel een mooi randje maar volgende keer beter, en ach als ik 'm om heb valt het toch niet op.
Trui en Zouzomaarkunnen, bedankt voor de tips en de beschrijving! :*

De kleuren zijn veel minder fel in het echt (blauw/groensig garen van de Wibra).
  maandag 21 november 2011 @ 12:55:48 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104625391
Het wordt een op-de-bank-met-een-kop-thee-deken Trui. :Y
Ik ga eerst maar eens kijken hoever ik met deze 23 bollen kom, er kan altijd nog een stukje bij he. ;) :D

Mijn handen jeuken echt enorm! :o Zal nog wel even duren, want sommige kleuren hadden een iets langere levertijd.

Mooi die sjaal HolyMe! Echt netjes! :Y

[ Bericht 31% gewijzigd door BE op 21-11-2011 13:02:56 ]
  maandag 21 november 2011 @ 12:57:57 #164
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104625467
hartstikke mooi geworden holyme!
in de haak.
pi_104625972
Mooie sjaal, Holyme! :Y

Oehh, mooie kleurtjes Brighteyes! :D Mijn handen jeuken ook al ja, maar ik moet nog wachten op een grotere haaknaald, die ik hopelijk van de goede Sint krijg! ;)
  maandag 21 november 2011 @ 13:23:23 #166
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104626368
Waar ga je hem mee haken? 3,5 of 4?
pi_104626654
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 12:02 schreef trui het volgende:

ik heb de engelse. soms best even opletten met die UK-terminologie. maar wel te doen hoor. verder vond ik 't wel wat teleurstellend dat het in werkelijkheid om veel minder verschillende blokken gaat dan de 200 in de titel doet vermoeden. (alleen door wat te variëren met de kleurtjes lijken het er ineens zoveel).

Oh, da's goed om te weten. Nou is 200 ook wel heel veel. Maar beetje flauw toch wel dat ze dan zo op het boek zetten.

Die sjaal is mooi gelukt zeg, Holyme! Erg leuk met dat reliëf.

Lekkere kleurtjes, Brighteyes. Deken(tje)s haken is heerlijk. En lekker warm ook tijdens het haken. Ik heb (mede om die reden) m'n deken ook weer opgepakt. :D
  maandag 21 november 2011 @ 14:45:26 #168
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_104629500
Ik wil sjaal gaan maken, van de Phildar die hierboven ook staat. Maar dan een sjaal met gaatjes erin, dus om de paar steken overslaan. Zouden de gaatjes dan vierkantig worden? Ik wil met stokjes haken.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_104630496
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 13:23 schreef Brighteyes het volgende:
Waar ga je hem mee haken? 3,5 of 4?
Minimaal 4, maar ik neig naar nog iets groter. Ik twijfel nog een beetje eigenlijk, vooral omdat ik best strak haak. Het poppendekentje had ik de vorige keer met 3,5 gedaan, en die werd toch wel erg stug. Dus hoop dat de goede Sint nog een 4,5 en 5 kan missen O-)
  maandag 21 november 2011 @ 15:12:20 #170
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104630644
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:45 schreef PM-girl het volgende:
Ik wil sjaal gaan maken, van de Phildar die hierboven ook staat. Maar dan een sjaal met gaatjes erin, dus om de paar steken overslaan. Zouden de gaatjes dan vierkantig worden? Ik wil met stokjes haken.
Ik heb thuis een gehaakte tas met gaatjes met stokjes. Geen idee meer welk 'patroon' precies. Ik zal eens kijken straks voor je en een foto'tje maken.
  maandag 21 november 2011 @ 15:13:11 #171
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104630674
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 15:08 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Minimaal 4, maar ik neig naar nog iets groter. Ik twijfel nog een beetje eigenlijk, vooral omdat ik best strak haak. Het poppendekentje had ik de vorige keer met 3,5 gedaan, en die werd toch wel erg stug. Dus hoop dat de goede Sint nog een 4,5 en 5 kan missen O-)
Ik denk dat ik voor een 4 ga, want hij mag idd best lekker losjes worden. :Y Maar mss zelfs wel een 4,5 idd.
Even kijken wat een proefstukje doet. :)
pi_104631040
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:45 schreef PM-girl het volgende:
Bij mij werden dat een soort rechthoekige gaatjes. Dat was dan met evenveel lossen als de overgeslagen steken zeg maar.
Wanneer je daarin zou variëren geeft dat weer ander soort gaatjes. Dus bijvoorbeeld 2 stokjes in dezelfde steek en dan géén losse bij de steek die je overslaat. Dan worden de gaatjes wat 'speelser' (weet even geen beter woord)
  maandag 21 november 2011 @ 15:44:23 #173
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104631954
PM, is dit ongeveer zoals je het wilt?

ik heb laatst ook een 'gaatjes sjaal' gemaakt, een dubbele versie van dit patroon
in de haak.
pi_104633218
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 15:13 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik denk dat ik voor een 4 ga, want hij mag idd best lekker losjes worden. :Y Maar mss zelfs wel een 4,5 idd.
Even kijken wat een proefstukje doet. :)
Ik zou zelf voor de 5 gaan. Hier heb ik een paar van deze bolletjes liggen en ik wou daar een baby deken van haken, maar degene die hem als cadeau zou geven, vond het niet zo leuk idee uiteindelijk en wou een knuffel. Maar ik had dus een stuk met 5 gemaakt en dit vond ik erg lekker zacht! ;)
People take different roads seeking fulfillment and happiness. Just because they're not on your road doesn't mean they've gotten lost.
-- Dalai Lama
  maandag 21 november 2011 @ 16:16:39 #175
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104633413
BE, wat een heerlijke kleurtjes! je zou ook nog kunnen overwegen om in plaats van de granny stripe een larksfoot stitch te gebruiken. ook heel goed te doen en ik vind 't effect zelf eigenlijk net iets mooier. b(ijkomend voordeel: je haakt steeds 2 rijen per kleur, dus je hebt minder draadjes om af te hechten en bovendien zitten ze allemaal aan dezelfde kant. ;) )
in de haak.
pi_104634913
Die larksfoot haakt erg fijn inderdaad!

Wat een mooie wolletjes allemaal zeg. Zou zelf ook bijna... bijna he! ;)
  maandag 21 november 2011 @ 16:56:55 #177
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104635298
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 16:16 schreef trui het volgende:
BE, wat een heerlijke kleurtjes! je zou ook nog kunnen overwegen om in plaats van de granny stripe een larksfoot stitch te gebruiken. ook heel goed te doen en ik vind 't effect zelf eigenlijk net iets mooier. b(ijkomend voordeel: je haakt steeds 2 rijen per kleur, dus je hebt minder draadjes om af te hechten en bovendien zitten ze allemaal aan dezelfde kant. ;) )
Oh, die is ook mooi! :Y
maar lucy haakt ook 2 rijen per kleur en dat was ik ook van plan, dus dan heb je dat afhecht probleem niet.

maar ik ga er eens serieus over nadenken. ;) :D
pi_104635796
Dat vroeg ik me eigenlijk nog af: knip je na die 2 rijen de draad telkens af, als je met de volgende kleur begint, of haak je de draad mee (tot ie weer aan de beurt is zeg maar). Ik heb maar 4 kleuren, maar was bang dat dat meehaken toch veel wol zou kosten, en dat je het toch ziet in de rand.

De sjaal is trouwens mooi geworden HM! Dat vind ik ook een erg leuke kleur die van de wibra. :)
  maandag 21 november 2011 @ 17:12:36 #179
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104636099
Ik wilde afhechten en later weer invoegen, meehaken wordt, iig bij mij, een zooitje met zoveel kleuren. ;)
  maandag 21 november 2011 @ 17:21:49 #180
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104636535
Nee joh dat moet je niet allemaal mee gaan haken :o. Je zou de bolletjes wel aan de zijkant kunnen laten hangen en dus een soort lussen aan de zijkant laten ontstaan. daar kun je dan bij het haken van een buitenrand omheen haken. maar bij mij lukken dat soort dingen vaak niet zo netjes dus kies ik toch maar voor het iets arbeidsintensievere wegwerkmethode.

[ Bericht 0% gewijzigd door trui op 21-11-2011 20:49:51 ]
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')