Mirjam, donderdag moest ik naar de opticien en daar zit de WE tegenover dus ben even gaan kijken en nu ik beter keek: hij lijkt toch niet echt op jouw doek maar ik wil je de foto niet onthoudenquote:Op zondag 30 oktober 2011 20:01 schreef Mirjam het volgende:
[..]
echt?
oh, daar had ik graag een foto van gezien
het heeft er inderdaad wel wat van weg, thanksquote:Op zaterdag 19 november 2011 09:29 schreef Serinde het volgende:
Wat een leuke dingen hier weer, ik denk dat ik me binnenkort toch ook maar aan de GS'jes moet wagen want je kunt er wel hele leuke dekens en omslagdoeken mee maken!
[..]
Mirjam, donderdag moest ik naar de opticien en daar zit de WE tegenover dus ben even gaan kijken en nu ik beter keek: hij lijkt toch niet echt op jouw doek maar ik wil je de foto niet onthouden![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ben vergeten te kijken wat 'ie kost!
Op m'n verjaardag een boekje van KC gekregen en heb Fladder af:
grotere oogjes was leuker geweest![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat kussenquote:Op donderdag 17 november 2011 19:54 schreef trui het volgende:
BT, dat schiet al lekker op zeg!
grappig idee, trovey!
lexie je link verwijst naar een beveiligde site, vandaar dat wij 'm niet kunnen zien. (zie de s na 'http')
ik zag op ravelry ook een hele mooie regenboog grannystripe deken:
[ afbeelding ]
als je leuk randje wilt maken........1 vaste dan 2 stokjes dan 4 dubbele stokjes 2 stokjes en dan weer een vaste....of je doet die dubbele stokjes minder bij wijze van 3 of 2 dat moet je zelf natuurlijk weten...maar begin en eindig altijd met een vaste ( doe ik tenminste altijd) krijg je mooi een boogjes rand.quote:Op zaterdag 19 november 2011 13:48 schreef PM-girl het volgende:
Die fladder is leuk!
Lexie, ik zag een leuk dekentje!![]()
Nijna, mooie squares!
Ik heb een heel simpele muts gemaakt (met stokjes) en wil er eigenlijk een leuk randje aan maken, het liefst een rond golvende rand. Zou ik dat kunnen doen door bijvoorbeeld een dubbel stokje, een stokje, een vaste, een stokje een dubbel stokje etc etc te kunnen maken?
Thanks!quote:Op zaterdag 19 november 2011 15:02 schreef trui het volgende:
Matt heet hij geloof ik. Zie het lucy forum- my crochet projects- op ravelry. Edit: post nr 6302 als ik het goed onthouden heb (ik zit via m'n telefoon te internetten, vandaar.)
die deken is gemaakt met dit patroonquote:Op zaterdag 19 november 2011 16:17 schreef Inu het volgende:
[..]
Thanks!
Hij heeft hem alleen niet bij zn projecten staanMaar als ik inzoom lijkt het gewoon alsof hij allemaal losse vierkantjes heeft gemaakt
Oh, nee, ik wil graag dat kussen met al die vierkantjesquote:Op zaterdag 19 november 2011 16:48 schreef Ynske het volgende:
[..]
die deken is gemaakt met dit patroon
http://www.ravelry.com/patterns/library/granny-stripes-2
http://www.ravelry.com/projects/Matt-/granny-stripes
http://images4.ravelrycac(...)DSC04236_medium2.JPG
of bekijk ik t verkeerde patroon?
sorry, ik had eerder geen tijd om even op m'n pc te zoeken maar: die techniek heet entrelac!quote:Op zaterdag 19 november 2011 16:58 schreef Inu het volgende:
[..]
Oh, nee, ik wil graag dat kussen met al die vierkantjes
als dat randje niet wordt zoals je wilt kun je er ook een schulp-randje van maken, met van die halve rondjes doordat je steeds 2 steken overslaat en dan een serie van 5 of 7 stokjes maakt in 1 steek. dan weer 2 steken overslaan en een vaste of halve vaste.quote:Op zaterdag 19 november 2011 16:51 schreef PM-girl het volgende:
Dankjewel trui, ik ga er mee aan de slag!
Ik wilde net een vraag komen stellen hier, want het lukte niet echt! Ik ga weer verder!quote:Op zaterdag 19 november 2011 21:10 schreef trui het volgende:
[..]
als dat randje niet wordt zoals je wilt kun je er ook een schulp-randje van maken, met van die halve rondjes doordat je steeds 2 steken overslaat en dan een serie van 5 of 7 stokjes maakt in 1 steek. dan weer 2 steken overslaan en een vaste of halve vaste.
Je hebt zelf al een goeie oplossing bedachtquote:Op zondag 20 november 2011 10:08 schreef Serinde het volgende:
Ik ga een muts maken![]()
Maar ik heb meteen een vraag: ik heb een cirkel met 12 stokjes erin. Iedere toer moet ik beginnen met 3 lossen in plaats van een stokje. Toer 2 is *1st-2st*. Het eerste stokje zijn de lossen maar maak ik dan de volgende twee stokjes niet in de steek na mijn naald maar sla ik dan eigenlijk eentje over omdat de drie lossen als het eerste stokje "in" de eerste steek zijn? Dat kan niet anders denk ik maar voor mijn gevoel klopt het dan toch ergens niet ?!
Ik bedenk me net dat ik het makkelijk op kan lossen door *2st-1st* te doen, drie lossen en dan een stokje in de eerste steek na de haaknaald, maar ik wil graag het patroon letterlijk blijven volgen![]()
Wat gaaf!quote:Op zondag 20 november 2011 12:18 schreef EsseEi het volgende:
Heb nog tijd over gehad om foto in elkaar te flansen, vna mn deken tot zover. Dat donkere deel is het nieuwe deelbeetje gekke brede foto maar anders kwam het niet mooi uit.
[ afbeelding ]
als je klikt wordt ie groter. Je ziet wel dat er veel blokken gekruld zijn en dat ik nog wat draadjes af te hechten heb haha
ja 1 euro per bol, en het katoen 2 euro per bol........maar van de week was ik weer in hobbyland, maar niet alle kleuren hebben ze.quote:Op zondag 20 november 2011 13:11 schreef Guppyfriend het volgende:
Mijn deken ook... Al zitten er een paar bolletjes Katia Capri door, maar daar zie je eigenlijk niks van. En qua prijs maakt het ook niet uit
Dat Phildar, dat is toch ook te krijgen van de Euroland?
JA een katjes sleutelhanger. In eerste instantie voor mijn leenkinds fiets, maar net kwamen we erachter dat het zo niet zo veilig is:D Dus hij pronkt aan de tasquote:Op zondag 20 november 2011 20:48 schreef EsseEi het volgende:
wow BT wat een heerlijke hoeveelheid stash heb je gekocht!!!:D
Oh en dat katje (toch?) in de scheon is ook heel poepig
Leuk met al die verschillende dingen. Ikzelf ga altijd te veel ordenen voor zoietsquote:Op zondag 20 november 2011 12:18 schreef EsseEi het volgende:
Heb nog tijd over gehad om foto in elkaar te flansen, vna mn deken tot zover. Dat donkere deel is het nieuwe deelbeetje gekke brede foto maar anders kwam het niet mooi uit.
[ afbeelding ]
als je klikt wordt ie groter. Je ziet wel dat er veel blokken gekruld zijn en dat ik nog wat draadjes af te hechten heb haha
Leuk!! Zijn ze allemaal goed te doen, of zitten er ook lastige blokken bij? (sommige zien er best ingewikkeld uit).quote:Op zondag 20 november 2011 12:18 schreef EsseEi het volgende:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |