abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104731412
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 19:53 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Het scheelt volgens mij niet heel veel hoor. In elk geval niet qua aantal meters:
100gr Saskia is 260m
50gr Phildar is 134m

Maar de aangeraden naalddikte verschilt ook wel iets, 3,5-4 voor Saskia en 3-3,5 voor Phildar.

Het voelt wel heerlijk aan :) Hoe het haakt weet ik helaas nog niet, moet wachten of ik nieuwe haaknaalden van de Sint krijg ;)
Bedankt!
Al hebben we geen ruimte meer :P dus mogen we nog niet(we hebben 3 bakken, 1 doos, en boven in een kast nog dubbele bolletjes :D )

Saskia met een 5,6? Voor beestjes ook? Dat gaat toch niet :o
pi_104731753
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 19:56 schreef Whoopdidoo het volgende:

[..]

Bedankt!
Al hebben we geen ruimte meer :P dus mogen we nog niet(we hebben 3 bakken, 1 doos, en boven in een kast nog dubbele bolletjes :D )

Saskia met een 5,6? Voor beestjes ook? Dat gaat toch niet :o
Ik vind het altijd zo leuk als mensen hier foto's posten van hun voorraad, dan denk ik altijd "oh, ik kan nog wel ff blijven inslaan" ;)

Saskia haak ik meestal met 3,5 of 4, voor beestjes dan. Heb ook nog geen grotere naald dan 4, dusja :P Maar voor m'n dekens wil ik wel een wat dikkere naald hebben, dan worden die niet zo stug
Smile, tomorrow will be worse...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 23 november 2011 @ 20:07:02 #278
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_104731994
k gebruik best veel eigenlijk maar hoe kleiner hoe fijner
voor mn barbiejurkjes gebruik ik een 1.25/1.5
nu voor de deken een 3
maar heb eigenlijk vanalles liggen
1.25\1.5\2\2.5\3\3.5\4\4.5\5\6
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_104732271
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 20:02 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Ik vind het altijd zo leuk als mensen hier foto's posten van hun voorraad, dan denk ik altijd "oh, ik kan nog wel ff blijven inslaan" ;)

Saskia haak ik meestal met 3,5 of 4, voor beestjes dan. Heb ook nog geen grotere naald dan 4, dusja :P Maar voor m'n dekens wil ik wel een wat dikkere naald hebben, dan worden die niet zo stug
Is dat een hint? :P

Ik doe beestjes meestal met 3,5 mn moeder met een 3. Met soft van zeeman en sommige bravo gebruik ik een 3. Maar mn eigen 3,5 is het lekkerst :P Gelukkig heb ik er daar 2 van.
pi_104732532
Mooie verzameling Ynske! Ik heb er tot nu toe 3, een 3, 3,5 en 4. Dus daar mogen er nog wel een paar bij! ;)

@Whoop: haha, nee hoor ;) Maar heb ik oudere topics wel eens wat foto's van kasten voorbij zien komen; heerlijk! :9
Smile, tomorrow will be worse...
pi_104734264
Zucht.. zie zoveel moois voorbij komen, maar kon me er niet toe zetten weer wat nieuws te beginnen.
Ik heb nu van mn therapeut de opdracht gekregen dat ik elke dag minimaal een half uur iets voor mezelf MOET doen..
Dus vandaag begonnen met de larksfootstitch..
Haakt heerlijk moet ik zeggen. Wat het wordt weet ik nog niet helemaal zeker.
Zit er aan te denken een "gordijn" voor de buitendeur ervan te maken, zodat het wat kou tegen houd..
Heb nog maar 3 toeren gedaan,dus ik zal verder in de week een foto maken met hoe ik gevorderd ben.
pi_104736750
Ik heb even een cupcake gemaakt :)

Voor een eerste poging niet slecht maar kan zeker beter. Ik denk dat ik voor m'n zusje een cadeautje ga maken met allemaal lekkernijen. Een heel aantal topics terug had iemand dat ook gedaan en dat vond ik een leuk idee!

Heeft iemand hier trouwens het boekje zoetigheden haken? Is het de moeite om die op m'n wensenlijstje voor kerst te zetten?

Herfstblad, mooie deken wordt dat met die frisse GS'jes!!

Trovey: mooi kussen. Echt grappig dat er inderdaad allerlei verschillende steken lijken te zijn.

Ik zet in ieder geval binnenkussentjes op m'n wensenlijstje :D
  woensdag 23 november 2011 @ 21:38:36 #283
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_104737987
jaa ik (of eigenlijk mn mams) heeft het boekje zoetigheid haken, is heel schattig! :D staan ook andere dingetjes in dan alleen zoetigheid, dus wel de moeite waard. Oa muisjes enzo (en nog wat leuke dingen maar weet niet meer precies).

verder mooi kussen en leuk cupcakje, met die knoopjes, schattig! :D:D
Gister heel braaf draadjes af zitten hechten, geen zin om te haken dus dacht doe ik dat maar ;)
  woensdag 23 november 2011 @ 21:52:44 #284
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_104738940
Lief dat cupcakeje met die knoopjes O+
En dat moesjeskussen! _O_ Dat ziet eruit als heel veel werk :o

Ik ben inmiddels begonnen aan het kleedje voor om de kerstboomvoet en dat gaat als een tierelier! Het zijn vooral dubbele stokjes en gaat dus lekker vlot :7
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_104742429
:o oh vergeten te melden, ergens op internet Telegraaf staat bij vrouw hoe je kerstballen moet breien, en er staan denk ik wel ergens hoe je leuke kerstballen moet kunnen haken..misschien als iemand zijn boom straks wil voorzien van wollige ballen.........

(kwam er weer op nadat ik Muck der post net had gelezen) :P
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_104744679
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 12:34 schreef trui het volgende:

[..]

ik heb ook wel gehoord van mensen die hetzelfde probleem hadden die echt heel erg spijt hebben dat ze 'm niet toch uitgehaald hebben en opnieuw begonnen zijn, want een te strakke basisketting krijg je vaak toch niet helemaal uitgerekt en dan blijft het krom trekken. dus als je nog niet al te ver bent zou ik toch aanraden opnieuw te beginnen. en katoen of acryl maakt volgens mij niet zoveel uit.

het beste is om die basisketting met een wat grotere haaknaald te haken, dan wordt ie vanzelf iets losser dan de rest.
Ik had dat ook en ik ben heel blij dat ik hem uit heb gehaald :). Dus als je niet ver bent, zou ik inderdaad doen wat trui zegt.
pi_104754617
Halllo,
Ik ben pas begonnen met haken. Heb even gekeken hier en wat een leuke dingen maken jullie!! Dat wil ik ook allemaal haha. :o
Was gister even in de winkels kijken, paar leuke dingen gezien maar niks gekocht omdat ik even geen geld heb ervoor. Maargoed heb ook nog aardig wat bolletjes weg te werken gelukkig. En ik hoop dat de Sint me blij gaat maken met wat leuke dingen. *O*
  donderdag 24 november 2011 @ 11:56:29 #288
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104755018
Trommelt met vingers op bureau... ik.wil.mijn.garen.nu!!!!!

:')

Het zal wel ergens vlgde week worden. 2 kleurtjes waren niet op voorraad en hadden een levertijd van 6-10 dagen. -O-

En ik ben al zo goed met geduld... :+
  donderdag 24 november 2011 @ 12:00:56 #289
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104755142
herkenbaar hoor, als je dan toch een plan hebt wil je ook 't liefst meteen beginnen. :)

zonne-straaltje, welkom! wat ben jij aan 't maken?

serinde, leuke cupcake ge'bakken'! :) dat boekje 'zoetigheid haken' lijkt me ook wel leuk maar ik ben toch te knieperig om er dat tientje (of wat kost het) nu aan uit te geven. maar wie weet, ooit. tweedehands ofzo.

doobsie ook al aan de larksfoot steek, leuk! als gordijn weet ik niet goed hoe 't zal vallen, het is wel een vrij dichte steek, dus om vast voor 't raam te spannen niet geschikt tenzij je 't toch donker wil maken/houden. maar of het soepel genoeg valt als gordijn dat je opzij kunt schuiven? lijkt me een beetje lastig misschien. maar wie weet zie ik wel ophangmogelijkheden over 't hoofd.
in de haak.
  donderdag 24 november 2011 @ 12:06:38 #290
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104755315
oh en nog een inspirerend plaatje dat ik tegenkwam w.b. kerst-haaksels:

in de haak.
  donderdag 24 november 2011 @ 12:06:41 #291
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_104755318
Ik heb gisteren 4 bollen RibbonXL binnen gekregen om een sprei mee te haken.....maar het is een los gehaakte sprei en ik haak heel strak...dus na 10x opnieuw beginnen ofzo heb ik nogsteeds niets. Doordat ik te strak haak krimpt de sprei en wordt hij te klein voor over het bed.

De losse opzetten ging op een gegeven moment wel, maar hoe kan ik ervoor zorgen dat ik ook losse stokjes haak??? Is er een manier om mezelf aan te leren om heel los te haken?
Anders trek ik alles aan en dat had ik gisteren al niet gedaan, maar nog werd het te strak :(
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  donderdag 24 november 2011 @ 12:08:55 #292
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104755381
grote lussen nemen, dikkere naald? en anders dubbele stokjes maken ipv gewone stokjes?
in de haak.
pi_104755450
Dankje trui :)
En ik ben een dekentje aan het maken van mooie rode wol. Zal later nog een foto posten want de kleur is zo leuk!
  donderdag 24 november 2011 @ 12:16:04 #294
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_104755574
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 12:08 schreef trui het volgende:
grote lussen nemen, dikkere naald? en anders dubbele stokjes maken ipv gewone stokjes?
Ik gebruik al een 12mm naald (ribbonxl zou met een 10mm te doen moeten zijn), maar grotere lussen zou ik nog moeten proberen en dubbele stokjes ook.....
Thanks voor de tips :D
pi_104756500
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 12:06 schreef trui het volgende:
oh en nog een inspirerend plaatje dat ik tegenkwam w.b. kerst-haaksels:

[ afbeelding ]
Die is wel O+
pi_104756532
Bedankt voor de complimentjes, kussen is hier weer bezet, die moesjes liggen lekker zacht. :')
Leuk begin Toverheks, benieuwd hoe het is het als het klaar is.
Whoopdidoo: ik maak niet snel beestjes...zou echt niet weten wat ik er allemaal mee zou moeten doen. :P Ik ben meer van de praktische zaken. ;)
Serinde: leuke cupcake, ik heb hier een paar voorbeeldjes van de Kringloop, ga ik ook eens proberen.
Tyler-Girl: nog grotere haaknaald? (je hebt ook nummer 15 en zelfs 20) :P
Zonne-straaltje: Welkom, al begonnen met haken? Er zijn tig patroontjes te vinden op het internet en Zeeman en Wibra hebben goedkope wol en Zeeman nu ook goedkope haaknaalden (heb ik gisteren maar weer eens ingeslagen).

Edit: Je bent al begonnen...ik moet een leesbril. }:| :Y)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 24 november 2011 @ 12:56:43 #297
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_104756647
Ow echt? Ik dacht dat 12mm het grootste was... :o Ik probeer nog wel wat...en zo niet ga ik opzoek naar grotere haaknaalden :d
pi_104756759
Nope, 15 is in de winkel verkrijgbaar (bij de betere zaken) en 20 heb ik wel eens op het internet aangeboden gezien maar ongetwijfeld kun je ze beide ook gewoon bestellen bij een wol/fourniturenwinkel. 15 heb ik zelf...ergens. :') Zo even naar een groot (gratis :P )boekenfestijn hier in de stad, ook goedkope hobbyboeken en hobbyartikelen...ik ben benieuwd of ik voor een prikkie nog iets kan vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door trovey op 24-11-2011 13:17:35 ]
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_104757180
Trovey. De Wibra is hier verdwenen, zit nu een tapijt winkel in, en de zeeman heeft alleen maar breinaalden, maar wel wol gelukkig! En was bij de action maar daar hebben ze een teleurstellend zielig hoopje wolletjes. De hema hier heeft t ook niet, die doen alleen aan naaigaren. -O-
Maar ik heb een ander winkeltje ontdekt wat volgens mij nieuw hier is en daar hebben ze wel wol, katoen en haaknaalden en boekjes enzo. Verder kom ik ook bij mn ouders wel leuke dingen tegen in het winkelcentrum. En wil ik nog eens op de markt kijken maar dan moet ik vast wat kopen..haha. Misschien als ik na Sinterklaas nog wat geld overheb dat ik mezelf een kadotje geef. :P
  donderdag 24 november 2011 @ 13:22:29 #300
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104757490
en anders is er altijd nog het wereldwijdeweb, zonnestraaltje. schier oneindig, wat je daar zoal aan kunt schaffen! :)
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')