Bedankt!quote:Op woensdag 23 november 2011 19:53 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Het scheelt volgens mij niet heel veel hoor. In elk geval niet qua aantal meters:
100gr Saskia is 260m
50gr Phildar is 134m
Maar de aangeraden naalddikte verschilt ook wel iets, 3,5-4 voor Saskia en 3-3,5 voor Phildar.
Het voelt wel heerlijk aanHoe het haakt weet ik helaas nog niet, moet wachten of ik nieuwe haaknaalden van de Sint krijg
Ik vind het altijd zo leuk als mensen hier foto's posten van hun voorraad, dan denk ik altijd "oh, ik kan nog wel ff blijven inslaan"quote:Op woensdag 23 november 2011 19:56 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Bedankt!
Al hebben we geen ruimte meerdus mogen we nog niet(we hebben 3 bakken, 1 doos, en boven in een kast nog dubbele bolletjes
)
Saskia met een 5,6? Voor beestjes ook? Dat gaat toch niet
Is dat een hint?quote:Op woensdag 23 november 2011 20:02 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Ik vind het altijd zo leuk als mensen hier foto's posten van hun voorraad, dan denk ik altijd "oh, ik kan nog wel ff blijven inslaan"
Saskia haak ik meestal met 3,5 of 4, voor beestjes dan. Heb ook nog geen grotere naald dan 4, dusjaMaar voor m'n dekens wil ik wel een wat dikkere naald hebben, dan worden die niet zo stug
Ik had dat ook en ik ben heel blij dat ik hem uit heb gehaaldquote:Op woensdag 23 november 2011 12:34 schreef trui het volgende:
[..]
ik heb ook wel gehoord van mensen die hetzelfde probleem hadden die echt heel erg spijt hebben dat ze 'm niet toch uitgehaald hebben en opnieuw begonnen zijn, want een te strakke basisketting krijg je vaak toch niet helemaal uitgerekt en dan blijft het krom trekken. dus als je nog niet al te ver bent zou ik toch aanraden opnieuw te beginnen. en katoen of acryl maakt volgens mij niet zoveel uit.
het beste is om die basisketting met een wat grotere haaknaald te haken, dan wordt ie vanzelf iets losser dan de rest.
Ik gebruik al een 12mm naald (ribbonxl zou met een 10mm te doen moeten zijn), maar grotere lussen zou ik nog moeten proberen en dubbele stokjes ook.....quote:Op donderdag 24 november 2011 12:08 schreef trui het volgende:
grote lussen nemen, dikkere naald? en anders dubbele stokjes maken ipv gewone stokjes?
Die is welquote:Op donderdag 24 november 2011 12:06 schreef trui het volgende:
oh en nog een inspirerend plaatje dat ik tegenkwam w.b. kerst-haaksels:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |