Van die ontdooispray krijg ik zo'n vage blauwige laag op mijn ruitenquote:Op vrijdag 11 november 2011 23:48 schreef Straatcommando. het volgende:
Krabben? Garage! En ook al staat de auto buiten, daar heb ik een heel mooi spuitbusje met de-icer voor!
Dinsdagnacht ziet er ook koud uit... (Hirlam)quote:Op zondag 13 november 2011 13:14 schreef meteo-online het volgende:
Eerste matige vorst?
[ afbeelding ]
Lang hebben we er op moeten wachten, maar nu lijkt aankomende nacht zich de eerste matige vorst voor te doen. De matige vorst (-5 of lager) zal mogelijk in het noordoosten van het land haalbaar zijn. Eelde registreerde vorig jaar de eerste matige vorst op 26 november, toen werd er een minimum temperatuur gemeten van -6,5 graden. De nacht daaropvolgend werd er een temperatuur gemeten van -8,3 graden. Het weermodel Hirlam (KNMI) laat in de recente berekening zien, dat de minimum temperatuur -4 graden bedraagt. Tijdens langdurige opklaringen kan het mogelijk tot matige vorst gaan komen.
Zit er dik in ja.quote:Op zondag 13 november 2011 17:13 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
Hier in Ede wordt het ook weer mistig. Morgenochtend nog langere files op de A12 zo
Je kijkt naar je avater?quote:
Ok danquote:Op zondag 13 november 2011 18:27 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Nee oprecht.... uitsneeuwende mist denk ik.
Hoogeveen meldt ook al motsneeuw.
Herfst.... winter duurt nog wel ffquote:Op zondag 13 november 2011 19:21 schreef Momo... het volgende:
De eerste keer deze winter dat ik me handschoenen echt nodig had.
Dat nog net nietquote:Op zondag 13 november 2011 19:21 schreef Momo... het volgende:
De eerste keer deze winter dat ik me handschoenen echt nodig had.
Ik wil gewoon 3 maanden lang het zelfde weer als december vorig jaarquote:Op zondag 13 november 2011 19:39 schreef horned_reaper het volgende:
Mogelijke West-Circulatie afgeschreven deze winter?
In november breekt vaak de westcirculatie door, echter dit jaar lijkt het alsof de depressietrein steeds wordt uitgesteld. De Europese hogedruk lijkt honkvast, met toenemende mistkansen en lagere temperaturen door een afnemende straling.
Enkele vaststellingen:
- Europa is omringd door te warm water
- de Atlantische Oceaan is gemiddeld weinig koud, met vrij centraal een te koud oppervlak. Lagedruk zou daardoor vrij zuidelijk kunnen uitkomen.
- Hudsonbaai is veel te warm.
- De stratosfeer lijkt slechts in de bovenste etages af te koelen, op 30 en 50hPa blijft de situatie ongeveer zoals ze is.
- Het sneeuwdek boven Rusland ziet er dik in orde uit, en zou zelfs aangedikt worden door de aanwezige koudepoel.
- De hogedrukgebieden bij de Noordpool zijn dit jaar weer goed vertegenwoordigd zo lijkt het. Er hoeft er maar één gunstig af (of uit -) te zakken en de kansen op winterweer stijgen.
Bijgevolg vraag ik me af of we de echte WC in november nog wel zullen zien. Mijn eerste gedachten gingen uit van een NAO+ december, maar als de lagedruk zich vrij zuidelijk kan positioneren op de Oceaan, kan een ZW-wind net de Europese, en mogelijk Scandi-Russische hogedruk voeden. Dan zou december misschien toch nog voor verrassingen kunnen zorgen?
[ afbeelding ]
www.weerwoord.be
Alsjeblieft niet zeg. Geef me dan maar steenharde kou en een strakblauwe lucht, geen zuchtje wind en de zon. Geen aangevroren sneeuwprutquote:Op zondag 13 november 2011 19:43 schreef BazzersKing het volgende:
[..]
Ik wil gewoon 3 maanden lang het zelfde weer als december vorig jaar
Nee, graag een meter sneeuw direct gevolgd door een maand lang strenge vorst met strakblauwe luchten.quote:Op zondag 13 november 2011 19:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet zeg. Geef me dan maar steenharde kou en een strakblauwe lucht, geen zuchtje wind en de zon. Geen aangevroren sneeuwprut
Preciesquote:Op zondag 13 november 2011 19:55 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Nee, graag een meter sneeuw direct gevolgd door een maand lang strenge vorst met strakblauwe luchten.![]()
Dan kun je namelijk op perfect ijs schaatsen in een witte wereld! ^^
Dacht altijd dat sneeuw funest was voor ijsvormingquote:Op zondag 13 november 2011 19:55 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Nee, graag een meter sneeuw direct gevolgd door een maand lang strenge vorst met strakblauwe luchten.![]()
Dan kun je namelijk op perfect ijs schaatsen in een witte wereld! ^^
Sneeuw is ook funest voor ijsvorming.. maar als het voor de "echte" vorst valt is er niks aan de hand want dan ligt het niet op het ijs.quote:Op zondag 13 november 2011 20:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dacht altijd dat sneeuw funest was voor ijsvorming![]()
Sneeuw is leuk, voor even.. maar thats my humble opinion.
Als er nog geen ijs ligt zie ik niet in hoe dit slecht kan zijn voor het ijs? ^^quote:Op zondag 13 november 2011 20:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dacht altijd dat sneeuw funest was voor ijsvorming![]()
Sneeuw is leuk, voor even.. maar thats my humble opinion.
Ach ja, natuurlijk.. ik wil wel weer eens schaatsen, vorig jaar helemaal geen tijd/kans voor gehad!quote:Op zondag 13 november 2011 20:09 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Als er nog geen ijs ligt zie ik niet in hoe dit slecht kan zijn voor het ijs? ^^
twitter:weermanreinier twitterde op zondag 13-11-2011 om 20:56:29Nieuwe berekening ECMWF voor volgende week toont volop zuidwestenwind. Kans op vroege novemberwinter is vrijwel verkeken, zou ik zeggen. reageer retweet
Wat heeft hij nu weer gezopen? ......quote:Op zondag 13 november 2011 20:57 schreef Sj0rSz het volgende:
twitter:weermanreinier twitterde op zondag 13-11-2011 om 20:56:29Nieuwe berekening ECMWF voor volgende week toont volop zuidwestenwind. Kans op vroege novemberwinter is vrijwel verkeken, zou ik zeggen. reageer retweet
Nu gaat iedereen dat weer rondbazuinen natuurlijkquote:Op zondag 13 november 2011 20:59 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Wat heeft hij nu weer gezopen? ......
De ene run gaat natuurlijk nog nergens over.....
Nee jij komt er wel.... Uitsneeuwende mist kan ja, zoals reeds gemeld. Zou me toch eens verdiepen in wat andere kaartjes dan de 2m tempquote:Op zondag 13 november 2011 16:26 schreef Narasan het volgende:
Jammer dat er deze nachten geen neerslag valt. Dan hadden sommige plaatsen in Nederland 's ochtends een wit tapijtje. Vooral Groningen en dergelijke.
Het was ook maar één grapjequote:Op zondag 13 november 2011 21:09 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Nee jij komt er wel.... Uitsneeuwende mist kan ja, zoals reeds gemeld. Zou me toch eens verdiepen in wat andere kaartjes dan de 2m temp
Ja ja zou ik ook zeggen, beter nadenken in het vervolg, zo komen nu de verhalen de wereld inquote:Op zondag 13 november 2011 21:21 schreef Narasan het volgende:
[..]
Het was ook maar één grapje. Niet alle dingen altijd serieus nemen...
.
***En nu niet denken dat ik altijd onzin vertel!***
Probeer het allemaal niet te serieus te nemen Meteoquote:Op zondag 13 november 2011 21:30 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Ja ja zou ik ook zeggen, beter nadenken in het vervolg, zo komen nu de verhalen de wereld in
Nee klopt, maar ik hoop dat je mij ook begrijpt, met zulke zinloze opmerkingen schiet niemand wat mee op en brengt een weerleek op verkeerde gedachte. En als alles niet uitkomt hebben de meteorologen het gedaanquote:Op zondag 13 november 2011 21:31 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Probeer het allemaal niet te serieus te nemen Meteo
Klopt, en daarom ligt mijn blaam ook bij de grote commerciële weerinstituten en kranten die met dergelijke opmerkingen komen. Dit zijn namelijk de media waar de gemiddelde burger zijn informatie omtrent het weer weg hoort te halen.quote:Op zondag 13 november 2011 21:34 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Nee klopt, maar ik hoop dat je mij ook begrijpt, met zulke zinloze opmerkingen schiet niemand wat mee op en brengt een weerleek op verkeerde gedachte. En als alles niet uitkomt hebben de meteorologen het gedaan
Heb je een puntje, op naar de witte kerst. Was immers 85%quote:
Handig moment om nog geen handschoenen te kopenquote:Op maandag 14 november 2011 08:58 schreef appelsientje het volgende:
Was een handig moment om je handschoenen kwijt te zijn....
Vanavond maar ff opzoek gaan, wel heerlijk koud
toch niet met van die bolletjes he?quote:
even over dit kaartje,quote:Op zondag 13 november 2011 19:39 schreef horned_reaper het volgende:
Mogelijke West-Circulatie afgeschreven deze winter?
[knip]
www.weerwoord.be
nee hoor - en ook geen uggs. Maar na twee winters met weken lang sneeuw en ijs wil ik in ieder geval goed voorbereid zijnquote:
Wot, wut? De ENSO oscillatie (warme fase El Niño, de koude fase La Niña) heeft niks met de oceaanbodem van doen. La Niña is een opwelling van dieper koud water bij Zuid-Amerika door westwaartse passaatwinden waardoor het warmere water tegen de Indonesische/Australische landmassa's gedrukt wordt. Bij El Niño worden de passaatwinden overwonnen door o.a. westerstormen en kan het warme water terugstromen. Stijging of daling van de zeebodem heeft geen (meetbare/bewezen) invloed op deze oscillatie.quote:Op maandag 14 november 2011 10:34 schreef Drassss het volgende:
[..]
Heeft eigenlijk hier mee te maken, El Nina oa
[ afbeelding ]
De bodem is daar eigenlijk aan het zakken waardoor het kouder aan het worden is. Het tegenovergestelde gebeurd oost van Japan.
Fixed, zit op de telefoon.. maar uploaden is dan een helquote:
Dit is echt onmogelijk te voorspellen.quote:Op maandag 14 november 2011 12:57 schreef MissHobje het volgende:
We krijgen toch vermoedelijk een kwakkelwinter? door die zonnevlammen? nouja zoiets las ik deze weeknou lees dit ff maar ff. Ik durg het niet te zeggen, ik hoop juist op een lekkere stabiele winter
de kou die eerder al voor half november werd voorspeld is inmiddels al verplaatst naar eind november, dus wie weetquote:Op maandag 14 november 2011 13:10 schreef MaLo het volgende:
Ik voorspel dat het 29 november sneeuwt en/of spekglad is. Want op 29 november heb ik weer een bijeenkomst voor mijn werk aan de andere kant van het land, en de afgelopen keren was het altijd slecht, winters weer als ik naar die bijeenkomst moest![]()
Weeronline en weer.nl zetten maar gewoon neer wat de trend van de modellen is... wat erg jammer is.quote:Op maandag 14 november 2011 13:36 schreef pinine het volgende:
voorlopig geven weeronline/weer.nl tot eind november geen echte kou maar een naar west draaiende wind, nog verder voorspellen is onzin
quote:Op maandag 14 november 2011 19:00 schreef horned_reaper het volgende:
Hier een foto uit Groningen vandaag![]()
[ afbeelding ]
Was dat serieus vandaag of loop je ons te dollen nu?quote:Op maandag 14 november 2011 19:00 schreef horned_reaper het volgende:
Hier een foto uit Groningen vandaag![]()
[ afbeelding ]
Beide foto's zijn oprecht van vandaag.quote:Op maandag 14 november 2011 19:56 schreef RiKe het volgende:
[..]
Was dat serieus vandaag of loop je ons te dollen nu?
quote:Op maandag 14 november 2011 20:41 schreef SpeedyGJ het volgende:
Nieuw weerstation voor bestolen weerman
Ik had toen in minder dan 1 dag tussen de 130/150 euro aan donaties gekregenquote:
,,Dat hie ik net ferwachte.”quote:Op maandag 14 november 2011 20:41 schreef SpeedyGJ het volgende:
Nieuw weerstation voor bestolen weerman
Echte Fries hequote:
Dat had ik dan weer wel verwacht van jou.quote:Op maandag 14 november 2011 21:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Echte Fries he![]()
Gelukkig ben ik dat niet
Speedy !!!quote:Op maandag 14 november 2011 21:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
Om vervolgens af te koelen naar -10 graden in de nachtzucht
Serieus he, ik kon dus krabben net. Dun laagje hoor, maar toch.quote:
Kom jij ook uit Woensdrecht?quote:
Moet je het woord minimum even vervangen voor maximumquote:Op dinsdag 15 november 2011 07:45 schreef aloa het volgende:
GFS gaat weer voor kou. (op de lange termijn)
[ afbeelding ]
Maximumkaartquote:Op dinsdag 15 november 2011 07:51 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Moet je het woord minimum even vervangen voor maximum
Ja dat denk ik ook welquote:Op maandag 14 november 2011 21:35 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Speedy !!!![]()
Dat is wel een behoorlijke overgang ik denk dat je lichaam het dan zwaar te verduren heeft.
quote:How low can we go...Waterstand Rijn Lobith, 7.16m. Nog 26cm verwijderd van alltime low op 6.90m (zomer 2003). Vorige week maandag: 7.40m.
Nah een week lang 5 graden of minder en heel de dag mist is wat minder heuj hoor! Verveelt nu toch wel.quote:Op maandag 14 november 2011 19:24 schreef garnage-patrick het volgende:
prachtige foto's!
heujheujheuj voor 't noorden!
En dat met 6 graden boven nul.quote:Op dinsdag 15 november 2011 12:27 schreef mazaru het volgende:
Ik lees net op Twitter dat het sneeuwt in Breda! ?
Hoax. Ik werk in Breda en heb geen sneeuw gezienquote:Op dinsdag 15 november 2011 12:27 schreef mazaru het volgende:
Ik lees net op Twitter dat het sneeuwt in Breda! ?
naja ik heb misschien het geluk dat ik van het weekend aan het strand van de hoek van holland zat op het terras in de zon!quote:Op dinsdag 15 november 2011 12:17 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Nah een week lang 5 graden of minder en heel de dag mist is wat minder heuj hoor! Verveelt nu toch wel.
Maar idd erg mooie foto's
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 16 november 2011 00:41 schreef horned_reaper het volgende:
Ik ben jarig!Heuj!
21 jaartjes alweer ^^ eindelijk!
Fins Lapland momenteel wel onder nul en sneeuw.quote:Op woensdag 16 november 2011 00:42 schreef Dven het volgende:
Gefeliciteerd!
Zit trouwens net het weer in noord Zweden te bekijken en daar is het op de meeste plaatsen warmer tot veel warmer dan hier in Nederland
Hé, een verjaardaggenoot! Alleen word ik al 30quote:Op woensdag 16 november 2011 00:41 schreef horned_reaper het volgende:
Ik ben jarig!Heuj!
Dank en wtf?quote:Op woensdag 16 november 2011 10:11 schreef Schuifpui het volgende:
Voor het eerst in de 7 jaar dat ik hier woon m'n verwarming aangehad.![]()
10 min, om m'n hardloopschoenen die buiten stonden voor te verwarmen![]()
Feli, JDude en horned_reaper
Hier idem..... (al laat ik het snachts vaak wel afkoelen naar 16 graden.quote:Op woensdag 16 november 2011 11:02 schreef bloodymary1 het volgende:
Haha, vooral dit jaar is hier de verwarming geloof ik de hele zomer aan geweest. Overdag 22 graden, 's nachts 19, voor minder doen we het niet.
* horned_reaper woont ook als student in het centrum van Grunn.....quote:Op woensdag 16 november 2011 11:09 schreef Schuifpui het volgende:
Ik woon in een studentenflat, dus veel mensen en veel apparaten (bijna iedereen een eigen koelkastje bijv) dicht opelkaar. Daarnaast hebben de mensen rondom me hun verwarming denk ik weleens aan, waardoor het meer dan genoeg warmte geeft voor mij. Als de zon schijnt moet ik zelfs met temperaturen net boven het vriespunt nog m'n balkondeuren opendoen om het niet te warm (meer dan 23C vind ik te warm) te laten worden.![]()
Lijkt ideaal maar dat is het niet. In de zomer ga ik geregeld dik over de 40C.![]()
zitten we dicht bij elkaar!quote:Op woensdag 16 november 2011 11:11 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
* horned_reaper woont ook als student in het centrum van Grunn.....
Maar volgens mij heb ik allemaal Schuifpui buurmannen, ik voorzie ze allemaal van warmte
Het was even wennen, ik zag DE niet meer staan dus ik dacht.. Huh?quote:Op woensdag 16 november 2011 15:37 schreef Frutsel het volgende:
DE is vanaf nu veranderd WKN
Met de veranderde forumindex was DE geen pakkende naam meer en dus is het forum hernoemd naar WKN: Weer, Klimaat en Natuurrampen
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 16 november 2011 00:41 schreef horned_reaper het volgende:
Ik ben jarig!Heuj!
quote:
Sneeuwstormen. Wow!quote:Op vrijdag 18 november 2011 08:59 schreef aloa het volgende:
GFS komt nu met een windkracht 8 voor volgende week vrijdag.
En ook nog op 25 november.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:06 schreef seasushi het volgende:
[..]
[..]
Sneeuwstormen. Wow!![]()
Ik ga vandaag alvast hamsteren.
Haha gelijk gepostquote:Op vrijdag 18 november 2011 11:35 schreef BazzersKing het volgende:
[ afbeelding ]
Een 12 bftje??:O mocht is tijd worden ofniet Speedy?
Heerlijk zon virtuele stormquote:Op vrijdag 18 november 2011 11:42 schreef aloa het volgende:
Windstoten tot bijna 140 km/uur in het noorden. Op de noordzee tot 160 km/uur.![]()
[ afbeelding ]
wtfquote:Op vrijdag 18 november 2011 11:42 schreef aloa het volgende:
Windstoten tot bijna 140 km/uur in het noorden. Op de noordzee tot 160 km/uur.![]()
[ afbeelding ]
Sinterklaas misschien?quote:Op vrijdag 18 november 2011 17:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wie geeft mij nu een nieuwe Davis VP2? Kreeg vanmiddag 1 aan de deur. Factuur/brief e.d ontbreken iig dus ben benieuwd wie me dit nu heeft gestuurt en of het bewust is gedaan.
Voor de rest: Het station staat in hantumhuizen, daar zal die hopelijk vanavond nog geinstalleerd worden
Het zal vast geen verdwaald pakketje zijn. Een weerstation dat toevallig bij een weeramateur aan de deur wordt gebracht, dus het moet iemand zijn die jou kent.quote:Op vrijdag 18 november 2011 18:12 schreef SpeedyGJ het volgende:
Tja wie weet haha maar wie is dan de sinterklaas, ik heb ik er niet om gevraagd alleen dat ik een vue zou kopen. Maar goed wie weet komt het nog.
Als je hem niet wilt mag je hem wel aan mij geven hoorquote:Op vrijdag 18 november 2011 18:12 schreef SpeedyGJ het volgende:
Tja wie weet haha maar wie is dan de sinterklaas, ik heb ik er niet om gevraagd alleen dat ik een vue zou kopen. Maar goed wie weet komt het nog.
Het pokke is: Mijn adres staat gewoon op de website, dus iedereen kan een pakketje sturen naar mij. Kortom, dit wordt lastig om het uit te zoeken van wie het is. Anyway ik zal het nog wel te horen krijgen, maar als diegene anoniem wil blijven, tja bedankt dan maarquote:Op vrijdag 18 november 2011 18:16 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Het zal vast geen verdwaald pakketje zijn. Een weerstation dat toevallig bij een weeramateur aan de deur wordt gebracht, dus het moet iemand zijn die jou kent.
Misschien is jouw vriendin/vrouw (of iemand anders in de familie) zo gek geweest om dit voor je te regelen?
Nou ik had die van mij verkocht op ISS naquote:Op vrijdag 18 november 2011 18:23 schreef BazzersKing het volgende:
[..]
Als je hem niet wilt mag je hem wel aan mij geven hoor
Hier in Amersfoort exact hetzelfde. Het viel gewoon me gewoon op,quote:Op vrijdag 18 november 2011 19:44 schreef ACT-F het volgende:
Wat een luchtvochtigheid hier, mijn ruiten zijn helemaal beslagen
quote:vrijdag 18 november 2011 | 21:18 uur
Bij een groot ongeval op de snelweg A31, vlak over de grens bij Gronau, zijn meerdere dodelijke slachtoffers gevallen.
Een onbekend aantal mensen zijn zwaargewond geraakt. Bij het groot ongeval zijn meer dan dertig voertuigen betrokken. De dichte mist is vermoedelijk de oorzaak.
Meer informatie volgt.
A1 is ook wat aan de hand. Tussen Goor en Azelo lijkt ook iets te zijn gebeurdquote:Op vrijdag 18 november 2011 21:24 schreef MaLo het volgende:
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=133967
[..]
Weet meteen weer waarom ik niet graag in de mist rijd... Zeker als je opeens overvallen wordt door dichte mist(-banken) kan het zooooo enorm misgaan....
Hier in Oldenzaal is het in de bebouwde kom al behoorlijk mistig, laat staan hoe het dan tussen de weilanden moet zijnquote:Op vrijdag 18 november 2011 21:42 schreef ACT-F het volgende:
Ik moet zeggen dat de mist in Goor zelf meevalt, ik kan toch zeker 300m ver kijken. Op de snelweg schijnt het zicht minder dan 100m te zijn.
Nee, het enige dat ik hierover kan vinden staat op de site van rtv oost, bij de filemeldingen:quote:Op vrijdag 18 november 2011 21:49 schreef Frutsel het volgende:
Ik vind niets meer terug van dat bericht over de A1 of het raakt ondergemist...gesneeuwt in de A31 ellende
4 doden inmiddels. Het ziekenhuis in Enschede vangt veel slachtoffers op. Ze hebben extra personeel ingeroepen en de traumheli's vliegen af en aan.quote:Op vrijdag 18 november 2011 21:49 schreef Frutsel het volgende:
Ik vind niets meer terug van dat bericht over de A1 of het raakt ondergemist...gesneeuwt in de A31 ellende
http://www.tweetdeck.com/twitter/PolitieTwente/~FLVeIquote:Politie Twente
#A1 Tussen afslag Goor/Enter en Azelo en omgekeerd ongevallen met meerdere voertuigen tgv ZEER DICHTE MIST. Indien mogelijk zoek alternative route. Overigens: gehele regio plaatselijke zeer dichte mist. BEPERK UW SNELHEID
tochquote:MIST zorgt voor aanrijdingen op de A1
18 november 2011, 21:25
De mist die over een groot deel van het land hangt zorgt voor verschillende aanrijdingen op de A1 vanavond.
Vanuit Apeldoorn richting Hengelo stond om even voor 21:30 uur tussen Rijssen en het knooppunt Azelo 3 kilometer verkeer stil door een ongeval. De vertragingstijd is opgelopen tot meer dan een half uur. Er zijn op dat traject door de mist vanavond al meerdere ongevallen gebeurd.
Rijkswaterstaat verzoekt weggebruikers dan ook dringend om de snelheid aan te passen.
Pffff zo zie je maar hoe je toch zo opeens overvallen kunt worden door het weer. Nu komt men wel met waarschuwingen dat de snelheid aangepast moet worden, maar voor veel mensen is het leed al geleden.quote:
Meerdere zelfsquote:Meerdere ongevallen bij knooppunt Azelo
Bij knooppunt Azelo op de snelwegen A1 en A35 hebben vrijdagavond meerdere ongevallen plaatsgevonden.
Door de dichte mist zijn zeker vier voertuigen beschadigd. Er zijn hierbij geen gewonden gevallen.
Echt wel, moet eerlijk bekennen dat wij daar ook meestal wel stevig doorrijdenquote:Op vrijdag 18 november 2011 22:21 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Laten we het hopen dat het zo blijft, maar ja de A31 daar is natuurlijk ook een racebaan
quote:Op zaterdag 19 november 2011 00:46 schreef Fredo55 het volgende:
Ik moest net naar huis rijden door de polder, de hele rit 30km/u gereden, het zit hier potdicht.
Ook nog eens de verkeerde afslag genomen, op een gegeven moment wist ik niet meer waar ik was.Stond ik opeens op een boerenerf. Oops.
Ja, ik wist echt niet meer waar ik was.quote:
Ik dacht dat je een grapje maaktequote:
Hier vandaag was het ook primaquote:Op zaterdag 19 november 2011 17:25 schreef Wessell het volgende:
Ik loop alweer met mijn zomerjas aan
Kachels weer uit, buitenkraan weer aangeslotenquote:Op zaterdag 19 november 2011 17:25 schreef Wessell het volgende:
Ik loop alweer met mijn zomerjas aan
25 november inderdaad.quote:Op zaterdag 19 november 2011 20:13 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Maar het kan nog, vorig jaar was het toch 25 november pas, dat we sneeuw hadden? Echt sneeuw dan, niet die meuk.
Die sneeuw bleef niet liggen (althans niet in Limburg).quote:Op zaterdag 19 november 2011 21:41 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
25 november inderdaad.
http://www.nu.nl/binnenland/2387727/eerste-sneeuw-gevallen.html
Waarom doe je dat? Hobby? Medisch? Andere redenen?quote:Op zaterdag 19 november 2011 22:17 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ik fiets elke dag en hou mijn afstanden bij in een exel sheet en daarin hou ik ook bijzonder weer bij en volgens mijn gegevens heb ik hier in Belfeld voor het eerst met met sneeuw gefietst op 30 november, dus de sneeuw moet zijn gevallen in de avond en nacht van 29 op 30 November.
er zit meer dan twee uur tussen, ben meestal rond een uurtje of 10 weer thuis en rond een uurtje of 3 ga ik weer rijdenquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:27 schreef Frutsel het volgende:
twee uur tussen werkdiensten is ook wel apart
ik dacht dat ik rare hobbies had
Maar goed, de jouwe is nog wel nuttig dan
Kwam deze tegen op weerwoord, wel het vermelden waard.quote:Op zaterdag 19 november 2011 22:28 schreef marcel-o het volgende:
Die mist is raar.
op de ene plek is er nagenoeg niks aan de hand.. 50 meter verder komen de dikke wolken langs je zetten
Waar zit je ergens?quote:Op zondag 20 november 2011 03:58 schreef Dawnbreaker het volgende:
ook @ zuiden des vaderlands maar geen mist hier
quote:Op zondag 20 november 2011 13:19 schreef Dagoduck het volgende:
Het is hier al minder aan het worden. Daar komt de zon!
Ik verwacht de zon niet meer te zien vandaag.quote:Op zondag 20 november 2011 13:19 schreef Dagoduck het volgende:
Het is hier al minder aan het worden. Daar komt de zon!
Ik hier (noordoosten) ook niet meer, het trekt hier met het uur dichterquote:Op zondag 20 november 2011 14:47 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Ik verwacht de zon niet meer te zien vandaag.
Het is hier inderdaad stralend weer, hebben zojuist heerlijk in het bos gewandeld. Geen mist te bekennen, alleen een heel lekker zonnetje en nauwelijks windquote:Op zondag 20 november 2011 15:02 schreef ACT-F het volgende:
Iedereen meldt mist, maar ik heb hier kilometers zicht en een heerlijk zonnetje
Ik hoorde het op de radio, het is een leugen!quote:Op zondag 20 november 2011 15:36 schreef Dagoduck het volgende:
In het oosten van Nederland is geen mist nee
Niks anders dan deze week imo.quote:Op zondag 20 november 2011 16:25 schreef JDude het volgende:
Wordt vast een leuke ochtendspits morgen.
Hier ook, en het lijkt alleen maar erger te worden. En dan ook nog op de KNMI website een waarschuwing voor zicht minder dan 50 meter na 19:00. Zal het dan NOG mistiger worden?quote:Op zondag 20 november 2011 16:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
Niet te geloven, echt de hele dag mist gehaden dit is zeker niet de eerste keer.
Breidt zich ook uit richting Belgie, mist neemt hier nog meer toe.quote:Op zondag 20 november 2011 16:29 schreef Adelante het volgende:
Hier is het in 10 min van zeer zonnig naar dikke mist gegaan nu, het gebied breidt zich uit richting Oost Nederland
Dat lijkt me zéér verstandigquote:Op zondag 20 november 2011 17:12 schreef garnage-patrick het volgende:
ben er niet blij mee,....
mijn vriendin moet vanavond 220km rijden van groningen naar iets onder utrecht....
ze heeft net 2maand der auto, (3jaar rijbewijs)
misschien dat ik haar nog om ga praten...
Daar lijkt het nu al op, in en om Breda althans.quote:
Fijnnn, daar mag ik zo heenquote:Op zondag 20 november 2011 17:32 schreef JDude het volgende:
[..]
Daar lijkt het nu al op, in en om Breda althans.
Boem is ho!quote:Op zondag 20 november 2011 17:37 schreef Rabieluh het volgende:
En zodadelijk gaat de boel nog aanvriezen ook, dubbel pret.
tuut tuut, zei tante Truus tegen ome Ko In een daf, een lelijke eend, een volvo of een deuxchevaux.quote:
Kun je niet over Belgie, beter zicht daarquote:Op zondag 20 november 2011 17:47 schreef Rabieluh het volgende:
[ afbeelding ]
De route des doods die ik over een uurtje of 2 ga maken.
Dan zou je via de westescheldetunnel moeten, bij Terneuzen dequote:Op zondag 20 november 2011 17:48 schreef Adelante het volgende:
[..]
Kun je niet over Belgie, beter zicht daar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |