Ik wil gewoon 3 maanden lang het zelfde weer als december vorig jaarquote:Op zondag 13 november 2011 19:39 schreef horned_reaper het volgende:
Mogelijke West-Circulatie afgeschreven deze winter?
In november breekt vaak de westcirculatie door, echter dit jaar lijkt het alsof de depressietrein steeds wordt uitgesteld. De Europese hogedruk lijkt honkvast, met toenemende mistkansen en lagere temperaturen door een afnemende straling.
Enkele vaststellingen:
- Europa is omringd door te warm water
- de Atlantische Oceaan is gemiddeld weinig koud, met vrij centraal een te koud oppervlak. Lagedruk zou daardoor vrij zuidelijk kunnen uitkomen.
- Hudsonbaai is veel te warm.
- De stratosfeer lijkt slechts in de bovenste etages af te koelen, op 30 en 50hPa blijft de situatie ongeveer zoals ze is.
- Het sneeuwdek boven Rusland ziet er dik in orde uit, en zou zelfs aangedikt worden door de aanwezige koudepoel.
- De hogedrukgebieden bij de Noordpool zijn dit jaar weer goed vertegenwoordigd zo lijkt het. Er hoeft er maar één gunstig af (of uit -) te zakken en de kansen op winterweer stijgen.
Bijgevolg vraag ik me af of we de echte WC in november nog wel zullen zien. Mijn eerste gedachten gingen uit van een NAO+ december, maar als de lagedruk zich vrij zuidelijk kan positioneren op de Oceaan, kan een ZW-wind net de Europese, en mogelijk Scandi-Russische hogedruk voeden. Dan zou december misschien toch nog voor verrassingen kunnen zorgen?
[ afbeelding ]
www.weerwoord.be
Alsjeblieft niet zeg. Geef me dan maar steenharde kou en een strakblauwe lucht, geen zuchtje wind en de zon. Geen aangevroren sneeuwprutquote:Op zondag 13 november 2011 19:43 schreef BazzersKing het volgende:
[..]
Ik wil gewoon 3 maanden lang het zelfde weer als december vorig jaar
Nee, graag een meter sneeuw direct gevolgd door een maand lang strenge vorst met strakblauwe luchten.quote:Op zondag 13 november 2011 19:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet zeg. Geef me dan maar steenharde kou en een strakblauwe lucht, geen zuchtje wind en de zon. Geen aangevroren sneeuwprut
Preciesquote:Op zondag 13 november 2011 19:55 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Nee, graag een meter sneeuw direct gevolgd door een maand lang strenge vorst met strakblauwe luchten.![]()
Dan kun je namelijk op perfect ijs schaatsen in een witte wereld! ^^
Dacht altijd dat sneeuw funest was voor ijsvormingquote:Op zondag 13 november 2011 19:55 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Nee, graag een meter sneeuw direct gevolgd door een maand lang strenge vorst met strakblauwe luchten.![]()
Dan kun je namelijk op perfect ijs schaatsen in een witte wereld! ^^
Sneeuw is ook funest voor ijsvorming.. maar als het voor de "echte" vorst valt is er niks aan de hand want dan ligt het niet op het ijs.quote:Op zondag 13 november 2011 20:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dacht altijd dat sneeuw funest was voor ijsvorming![]()
Sneeuw is leuk, voor even.. maar thats my humble opinion.
Als er nog geen ijs ligt zie ik niet in hoe dit slecht kan zijn voor het ijs? ^^quote:Op zondag 13 november 2011 20:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dacht altijd dat sneeuw funest was voor ijsvorming![]()
Sneeuw is leuk, voor even.. maar thats my humble opinion.
Ach ja, natuurlijk.. ik wil wel weer eens schaatsen, vorig jaar helemaal geen tijd/kans voor gehad!quote:Op zondag 13 november 2011 20:09 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Als er nog geen ijs ligt zie ik niet in hoe dit slecht kan zijn voor het ijs? ^^
twitter:weermanreinier twitterde op zondag 13-11-2011 om 20:56:29Nieuwe berekening ECMWF voor volgende week toont volop zuidwestenwind. Kans op vroege novemberwinter is vrijwel verkeken, zou ik zeggen. reageer retweet
Wat heeft hij nu weer gezopen? ......quote:Op zondag 13 november 2011 20:57 schreef Sj0rSz het volgende:
twitter:weermanreinier twitterde op zondag 13-11-2011 om 20:56:29Nieuwe berekening ECMWF voor volgende week toont volop zuidwestenwind. Kans op vroege novemberwinter is vrijwel verkeken, zou ik zeggen. reageer retweet
Nu gaat iedereen dat weer rondbazuinen natuurlijkquote:Op zondag 13 november 2011 20:59 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Wat heeft hij nu weer gezopen? ......
De ene run gaat natuurlijk nog nergens over.....
Nee jij komt er wel.... Uitsneeuwende mist kan ja, zoals reeds gemeld. Zou me toch eens verdiepen in wat andere kaartjes dan de 2m tempquote:Op zondag 13 november 2011 16:26 schreef Narasan het volgende:
Jammer dat er deze nachten geen neerslag valt. Dan hadden sommige plaatsen in Nederland 's ochtends een wit tapijtje. Vooral Groningen en dergelijke.
Het was ook maar één grapjequote:Op zondag 13 november 2011 21:09 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Nee jij komt er wel.... Uitsneeuwende mist kan ja, zoals reeds gemeld. Zou me toch eens verdiepen in wat andere kaartjes dan de 2m temp
Ja ja zou ik ook zeggen, beter nadenken in het vervolg, zo komen nu de verhalen de wereld inquote:Op zondag 13 november 2011 21:21 schreef Narasan het volgende:
[..]
Het was ook maar één grapje. Niet alle dingen altijd serieus nemen...
.
***En nu niet denken dat ik altijd onzin vertel!***
Probeer het allemaal niet te serieus te nemen Meteoquote:Op zondag 13 november 2011 21:30 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Ja ja zou ik ook zeggen, beter nadenken in het vervolg, zo komen nu de verhalen de wereld in
Nee klopt, maar ik hoop dat je mij ook begrijpt, met zulke zinloze opmerkingen schiet niemand wat mee op en brengt een weerleek op verkeerde gedachte. En als alles niet uitkomt hebben de meteorologen het gedaanquote:Op zondag 13 november 2011 21:31 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Probeer het allemaal niet te serieus te nemen Meteo
Klopt, en daarom ligt mijn blaam ook bij de grote commerciële weerinstituten en kranten die met dergelijke opmerkingen komen. Dit zijn namelijk de media waar de gemiddelde burger zijn informatie omtrent het weer weg hoort te halen.quote:Op zondag 13 november 2011 21:34 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Nee klopt, maar ik hoop dat je mij ook begrijpt, met zulke zinloze opmerkingen schiet niemand wat mee op en brengt een weerleek op verkeerde gedachte. En als alles niet uitkomt hebben de meteorologen het gedaan
Heb je een puntje, op naar de witte kerst. Was immers 85%quote:
Handig moment om nog geen handschoenen te kopenquote:Op maandag 14 november 2011 08:58 schreef appelsientje het volgende:
Was een handig moment om je handschoenen kwijt te zijn....
Vanavond maar ff opzoek gaan, wel heerlijk koud
toch niet met van die bolletjes he?quote:
even over dit kaartje,quote:Op zondag 13 november 2011 19:39 schreef horned_reaper het volgende:
Mogelijke West-Circulatie afgeschreven deze winter?
[knip]
www.weerwoord.be
nee hoor - en ook geen uggs. Maar na twee winters met weken lang sneeuw en ijs wil ik in ieder geval goed voorbereid zijnquote:
Wot, wut? De ENSO oscillatie (warme fase El Niño, de koude fase La Niña) heeft niks met de oceaanbodem van doen. La Niña is een opwelling van dieper koud water bij Zuid-Amerika door westwaartse passaatwinden waardoor het warmere water tegen de Indonesische/Australische landmassa's gedrukt wordt. Bij El Niño worden de passaatwinden overwonnen door o.a. westerstormen en kan het warme water terugstromen. Stijging of daling van de zeebodem heeft geen (meetbare/bewezen) invloed op deze oscillatie.quote:Op maandag 14 november 2011 10:34 schreef Drassss het volgende:
[..]
Heeft eigenlijk hier mee te maken, El Nina oa
[ afbeelding ]
De bodem is daar eigenlijk aan het zakken waardoor het kouder aan het worden is. Het tegenovergestelde gebeurd oost van Japan.
Fixed, zit op de telefoon.. maar uploaden is dan een helquote:
Dit is echt onmogelijk te voorspellen.quote:Op maandag 14 november 2011 12:57 schreef MissHobje het volgende:
We krijgen toch vermoedelijk een kwakkelwinter? door die zonnevlammen? nouja zoiets las ik deze weeknou lees dit ff maar ff. Ik durg het niet te zeggen, ik hoop juist op een lekkere stabiele winter
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |