quote:Op woensdag 9 november 2011 09:17 schreef ultra_ivo het volgende:
In de winter zul je wat langere eenheden moeten rijden, rond de 100-150km, een beetje afhankelijk van het weer deze winter. Dan in maart een keertje 200km. Kan een georganiseerde rit zijn (ik heb er eentje in maart), dat kan ook individueel. Gezien het parcours van de 300 is het handig wat hellingen in je training in te bouwen.
Op het technische vlak zorgen voor voldoende kleine hellingen (na 250km klim je niet meer zo makkelijk op de macht) en verlichting. Het is maar weinigen gegeven om deze 300 bij daglicht te rijden. En dan nog, een paar lekke banden en je komt op het eind in het donker te zitten. Tussen de velden ten zuiden van Tongeren is het dan aardedonker.
http://www.geenstijl.nl/m(...)_berg_zorgt_voo.htmlquote:Op maandag 7 november 2011 17:50 schreef kanovinnie het volgende:
Heeft Thijs Zonneveld zijn idee van de berg gepikt?
Op asfalt had ik er geen probleem mee, ik reed toen op een oversized alu Koga Randonneur. Superstijf ding, eigenlijk te stijf. Met 40-50 in 't uur bergaf kon ik gewoon rek en strekoefeningen doen. Maar een keer van het asfalt af was het een ramp. Afkoppelen tijdens het kamperen was helemaal een hel, er kwam zoveel modder in de gaatjes van de borgpenenn te zitten dat ie bijna niet meer te zekeren was. Dus leuk idee maar voor het wat serieuzere kampeervakantiewerk zitten er te veel haken en ogen aan (letterlijk).quote:Op maandag 7 november 2011 10:23 schreef dop het volgende:
[..]
verbazend ik heb hem achter de tandem echt met hoge snelheden gehad tot 70km per uur
en ook op slechte ondergrond , echt nooit problemen rijd fantastisch.
je moet er natuurlijk geen 30 kilo op leggen en dan geheel geen bepakking op de fiets , dan is het niet gek dat hij wat meer een eigen wil krijgt
Lijkt mij ook tof, zo'n ding.quote:Op maandag 7 november 2011 18:23 schreef Eric_Cantona het volgende:
Zal me hier ook eens melden, vanaf afgelopen "zomer" begonnen met m'n nieuwe hobbyLaatste paar weken niet meer zo actief aan 't fietsen, vanwege werk en weer. Vorige week wel 'n rollerbank aangeschaft, dus ik kan thuis voor de tv aan de slag
Was wel even wennen hoor, de eerste keer. Je fiets staat vast en daardoor voel je alle bewegingen die je maakt. En de roller zelf maakt behoorlijk geluid als je op snelheid bent, dus ik heb al geleerd dat ik de afstandsbediening van tv dichtbij heb liggenquote:
Haha netjes, ik heb dat geprobeerd met Tacxen, maar hou dat niet lang vol.quote:Op maandag 7 november 2011 18:37 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
Was wel even wennen hoor, de eerste keer. Je fiets staat vast en daardoor voel je alle bewegingen die je maakt. En de roller zelf maakt behoorlijk geluid als je op snelheid bent, dus ik heb al geleerd dat ik de afstandsbediening van tv dichtbij heb liggen
Nee dat werkt niet genoeg ben ik bang.. Die Tacx hoorde ik door dat hele huis waar die toen stondquote:
Goedzoquote:Op maandag 7 november 2011 10:23 schreef dop het volgende:
[..]
verbazend ik heb hem achter de tandem echt met hoge snelheden gehad tot 70km per uur
en ook op slechte ondergrond , echt nooit problemen rijd fantastisch.
je moet er natuurlijk geen 30 kilo op leggen en dan geheel geen bepakking op de fiets , dan is het niet gek dat hij wat meer een eigen wil krijgt
[ afbeelding ]
als koerier zag ik in rotterdam zo iets als deze rijden ging redelijk vlot ook
Probeer het wel meer in stapjes te doen zodat je lichaam kan wennen aan de houding.quote:Op maandag 7 november 2011 18:58 schreef kanovinnie het volgende:
Zet hem op iets wat geluid dempt?
Trouwens net even een spacer verplaatst om mijn stuur. Meteen 10mm naar beneden, zal me benieuwen.
Ik zag wel dat mijn stuurpen al eens door een Arie de beuker is afgezaagd en daarna afgebraamd is door Rauwe Rudi. Wat een bramen zaten er nog aan zeg
Ach je merkt het snel genoeg of het oké is.quote:Op maandag 7 november 2011 19:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Probeer het wel meer in stapjes te doen zodat je lichaam kan wennen aan de houding.
Idd, je hebt het wel snel door..maar te grote stap kan er voor zorgen dat je gelijk denkt oehh dit is te diep, terwijl als je het in 2 stappen zou doen je het oke zal vindenquote:Op maandag 7 november 2011 19:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ach je merkt het snel genoeg of het oké is.![]()
Ik heb nu ook nog een 5mm spacer óp mijn stuurnok zitten en niks meer eronder. Ik kan ze maar 1x afzagen dus ik laat 't lekker zitten.
Als ik er spacers voor zou hebben had ik het gedaanquote:Op maandag 7 november 2011 19:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Probeer het wel meer in stapjes te doen zodat je lichaam kan wennen aan de houding.
Hoe hard rij jij op de Bullit? Wij hebben een route met Bullit 's ochtends. Drie keer raden wie recordhouder is met de beste tijdquote:
Henk van de administratie?quote:Op maandag 7 november 2011 19:31 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hoe hard rij jij op de Bullit? Wij hebben een route met Bullit 's ochtends. Drie keer raden wie recordhouder is met de beste tijd
Zeg dat wel! Komt zeker doordat hij professioneel waterfietser is.quote:Op maandag 7 november 2011 19:48 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Klopt, maar die heeft ook een paar poten!
Als de wind een beetje gunstig staat rijd ik 45-50km/u op dat ding. Ik houd er brommers mee bij. Wij hebben op eentje een zwaarder verzet gemonteerd, en full slick banden, en oja, er zitten disk wielen op voor & achter én een soort van ligstuurtje dmv 2 bar-ends vlakbij elkaar. Die gaat als de vliegende brandweer. Alleen wel een beetje tricky want de remmen doen niet zoveel meer.quote:Op maandag 7 november 2011 19:31 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hoe hard rij jij op de Bullit? Wij hebben een route met Bullit 's ochtends. Drie keer raden wie recordhouder is met de beste tijd
Er zitten shimano alfine schijfremmen op, en als de blokjes versleten raken kan je niet meer bijstellen. Er liggen al nieuwe voor 't voorwiel liggen maar die moeten er nog op.quote:Op maandag 7 november 2011 20:17 schreef kanovinnie het volgende:
Doordat de remmen kut zijn, of omdat de banden gaan slippen?
Aha.quote:Op maandag 7 november 2011 20:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Er zitten shimano alfine schijfremmen op, en als de blokjes versleten raken kan je niet meer bijstellen. Er liggen al nieuwe voor 't voorwiel liggen maar die moeten er nog op.
Achter remt nog wel redelijk maar voor is het niet veel meer.
Henk. Van de administratie.quote:Op maandag 7 november 2011 20:21 schreef kaasplankje het volgende:
Maar wie is nou recordhouder Tommeke? Gij ofwa?
Die werken vooral op kantoortijden. Maandag t/m vrijdag van 8 tot 18u. Soms langer.quote:Op maandag 7 november 2011 20:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Henk. Van de administratie.
Zou fietskoerier iets zijn om op zaterdag oid voor een paar uurtjes te doen? Lijkt me wel lollig, op de fiets naar A'dam, een paar uur heen en weer racen en daarna weer rustig naar huis. En daar nog voor betaald krijgen ook
Mooie tijden. Dan werk ik ookquote:Op maandag 7 november 2011 20:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die werken vooral op kantoortijden. Maandag t/m vrijdag van 8 tot18u. Soms langer.
Bij ons wordt nieuw personeel voornamelijk in het najaar ingewerkt. Ten eerste omdat het dan druk is, ten tweede omdat je dan betere koeriers kweekt.quote:Op maandag 7 november 2011 20:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mooie tijden. Dan werk ik ook![]()
Misschien maar eens mailen. na de winter, als het weer warm is
speedpostbode? Wat moet ik me daar bij voorstellen? Hetzelfde als fietskoerier?quote:Op maandag 7 november 2011 20:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die werken vooral op kantoortijden. Maandag t/m vrijdag van 8 tot 18u. Soms langer.
Enne ja ik ben een speedpostbode. Al sinds 2000.
Hoezo worden mensen dan beter? Omdat je dan leert omgaan met kutweer?quote:Op maandag 7 november 2011 20:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Bij ons wordt nieuw personeel voornamelijk in het najaar ingewerkt. Ten eerste omdat het dan druk is, ten tweede omdat je dan betere koeriers kweekt.
Ja en ja. In het najaar is er een beter beeld of mensen dit echt wel willen. Ze moeten door weer en wind. Mooiweerfietsers zijn niet geschikt.quote:Op maandag 7 november 2011 20:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
speedpostbode? Wat moet ik me daar bij voorstellen? Hetzelfde als fietskoerier?
Google gaf me niet echt een antwoord.
[..]
Hoezo worden mensen dan beter? Omdat je dan leert omgaan met kutweer?
Het lijkt me best tof werk. Al zou ik het zonde vinden om het nu te gaan doen omdat ik dan mijn opleiding weggooi.quote:Op maandag 7 november 2011 20:33 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja en ja. In het najaar is er een beter beeld of mensen dit echt wel willen. Ze moeten door weer en wind. Mooiweerfietsers zijn niet geschikt.
Ja jonguh. Op de rest van de routes niet, totaal niet zelfsquote:Op maandag 7 november 2011 20:21 schreef kaasplankje het volgende:
Maar wie is nou recordhouder Tommeke? Gij ofwa?
Werken jullie met een soort TomTom? Alhoewel, hoe vinden jullie snel de route?quote:Op maandag 7 november 2011 20:33 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja en ja. In het najaar is er een beter beeld of mensen dit echt wel willen. Ze moeten door weer en wind. Mooiweerfietsers zijn niet geschikt.
Haha oké dan. Ja ik ben serieus over de bullit, het is een racemonster.quote:Op maandag 7 november 2011 20:52 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja jonguh. Op de rest van de routes niet, totaal niet zelfs
Morgen maar weer ff proberen. Haha, ben je nou serieus over die bullit?
Vet! Die van ons zijn gewoon standaard.quote:Op maandag 7 november 2011 21:18 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Haha oké dan. Ja ik ben serieus over de bullit, het is een racemonster.
@Patroon: alles uit het bolletje of met een stratengidsje. Sommigen gebruiken de aaifoon maar ik vind dat maar niks.
Toch lijkt me een iphone wel handig voor als je echt onbekende straatjes hebt. Al is een kaart/stratenboekje toffer. Zo ga ik ook altijd op vakantie. Niets geen tomtom, gewoon een kaart.quote:Op maandag 7 november 2011 21:18 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Haha oké dan. Ja ik ben serieus over de bullit, het is een racemonster.
@Patroon: alles uit het bolletje of met een stratengidsje. Sommigen gebruiken de aaifoon maar ik vind dat maar niks.
Bij ons beginnen ze standaard en eindigen ze full custom.quote:Op maandag 7 november 2011 21:22 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Vet! Die van ons zijn gewoon standaard.
@Patroon: Alles uit je hoofd weten, vaak vaste klanten, stratengids en ik gebruik wel een iPhone
Kan ik me voorstellen.quote:Op maandag 7 november 2011 21:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Bij ons beginnen ze standaard en eindigen ze full custom.
Zijn er geen navigatiedingen die dat hebben?quote:Op maandag 7 november 2011 21:29 schreef kaasplankje het volgende:
Als er een echt goede shock-proof en spatwaterdichte aaifoon uitkomt mét een batterij die lang mee gaat koop ik er een.
Wilde net zeggen, da's Kaasquote:
Deda heeft ook mooie ronde stuurbochten. Al wordt dat tegenwoordig klassiek genoemd.quote:Op maandag 7 november 2011 23:39 schreef eentwee het volgende:
[..]
Wilde net zeggen, da's Kaas![]()
Ik heb mijn vorkbuis ook pas na heel lang af laten zagen. En al mijn fietsen zien pekel en nee, ik maak ze niet schoon na het fietsen want als het zo koud is dat er pekel ligt heb ik daar helemaal geen zin in en ben ik al blij als ik het weer overleefd heb zonder longontstekingIk zal binnenkort eens een fotootje schieten van mijn winterfietsje van dienst, een '00 Caad4 in nieuwstaat met (o.a.) 'zeitgenössische' Cosmic Pro wielen.
Verder is-ie niet helemaal origineel meer, voor de vorm zou ik er eigenlijk een Cinelli Integralter op moeten doen maar ik vind kromme stuurbochten lelijk.
[ afbeelding ]
Vergeet niet dat je vaak op industrieterreinen komt waar je normaal nooit komt. De reguliere klanten ken ik allemaal uit m'n hoofd, maar soms zit er eens een klant bij in een rare wijk waar je nooit komtquote:Op dinsdag 8 november 2011 07:45 schreef dop het volgende:
ik ben geen koerier maar woon wel bij een grote stad (rotterdam)
natuurlijk kan navigatie handig zijn maar als je een stad kent is 1x kijken op de kaart bij vertrek genoeg om er in een keer naartoe te fietsen zeker als je het dagelijks doet lijkt mij.
je hebt toch altijd een globaal idee, en nagenoeg alles is vlakbij een punt of straat die je wel kent
als je nieuw is een stad woont is dat natuurlijk heel anders, maar een taxi chauffeur moest vroeger ook het stratenboek leren een een examen doen.
als ik een koeriersbedrijf had zou ik dat ook zeker van mijn koeriers verlangen
nou hup, gat in de markt dus begin zelf eenquote:Op dinsdag 8 november 2011 12:16 schreef RichardHammond het volgende:
Of gewoon een Garmin Edge op de stuurpen.
Lijkt mij ook wel wat fietskoerier, maar in Enschede hebben ze nog niet echt van die bedrijfjes, jammer.
http://www.msg-fietskoeriers.nl/quote:Op dinsdag 8 november 2011 12:16 schreef RichardHammond het volgende:
Of gewoon een Garmin Edge op de stuurpen.
Lijkt mij ook wel wat fietskoerier, maar in Enschede hebben ze nog niet echt van die bedrijfjes, jammer.
Wellicht, wellicht. Ik ga er eens over nadenken. Nu woon ik zelf in een gat (Nijverdal), maar ik studeer in Enschede, is voor mij prima te reizen met trein. Misschien kijken of ik daar iets kan beginnen.quote:Op dinsdag 8 november 2011 12:20 schreef Yankee het volgende:
[..]
nou hup, gat in de markt dus begin zelf een
Had ik al gevonden, maar bedankt voor de tip.quote:Op dinsdag 8 november 2011 12:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
http://www.msg-fietskoeriers.nl/
waar woon jequote:Op dinsdag 8 november 2011 12:26 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Wellicht, wellicht. Ik ga er eens over nadenken. Nu woon ik zelf in een gat (Nijverdal), maar ik studeer in Enschede, is voor mij prima te reizen met trein. Misschien kijken of ik daar iets kan beginnen.
et gruwelijk koud, tijd voor de lange handschoenen.
Jep, woon in Nijverdal. Bom is inmiddels tot ontploffing gebracht. Nijverdal is in de WO II zwaar gebombardeerd en er liggen er nog wel veel meer. De veel gehoorde reactie hier was dan ook: "weer een?"quote:Op dinsdag 8 november 2011 12:57 schreef dop het volgende:
[..]
waar woon je
http://www.volkskrant.nl/(...)osief-uit-WOII.dhtml
Ja, sinds ik hier ben heb ik geen andere fiets gehad.quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:47 schreef kanovinnie het volgende:
Is dat dezelfde fiets als de vorige foto die je liet zien?
Doordat mijn stuur relatief dichtbij staat ivm met mijn schouder, had ik eerst het idee iets te hoog te zitten, nu niet meer. Sowieso als je korter zit kan je je stuur lager hebben. Doe je armen maar eens gestrekt voor je uit en hou je schouders op dezelfde plek. Wanneer je je armen meer naar voren strekt zal je minder ver naar beneden reiken dan wanneer je je armen iets meer naar beneden doet.quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:50 schreef kanovinnie het volgende:
Als ik het zo zie staat je zadel aardig hoog tov je stuur. Dus hoe het kan dat je denkt dat je te hoog zit is mij een raadsel.
Al ben ik niet echt te vertrouwen als het op kennis van fietshoudingen aankomt
Dankje!quote:Op dinsdag 8 november 2011 20:06 schreef Narcotical het volgende:
Ik vind het er wel prima uit zien hoor
Zit er ook aan te denken om wellicht van het voorjaar eens te gaan kijken naar een iets kortere stuurpen. Heb het gevoel dat ik iets te lang zit.. Heeft voor mij nu weinig nut om te testen omdat ik amper fiets helaas..quote:Op dinsdag 8 november 2011 20:34 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dankje!![]()
Als ik zo de foto zie dan vind ik het ook oke! Eerst dacht ik echt, dat het veel te kort was
Voor de wind is het altijd lekker fietsen.quote:Op dinsdag 8 november 2011 21:57 schreef kiekjesdief het volgende:
Heb net 80 km gefietst. Ik was de hele dag saai verslagen en plannen aan het schrijven thuis en die berichten over het koerierswerk hebben me aangestoken. Ben mijn eigen koerier geweest naar Gouda.
Op heenweg gemiddeld 20 km/uur en terug (wel met wind mee) eindelijk een gemiddelde van 30km/uur.Voor het eerst, ik ben best trots en niet kapot. Als toetje zijn de honden ruim aan de wandel geweest
Dankje!quote:Op dinsdag 8 november 2011 22:08 schreef kiekjesdief het volgende:
@Patroon, mooie fiets. Over de ergonomie kan ik niets zinnigs zeggen maar je hebt nauwelijks een stuurpen. Als het maar lekker zit
Haha oke, geeft nietquote:Op dinsdag 8 november 2011 22:32 schreef kiekjesdief het volgende:
Zoals ik al zei, ik heb er geen kijk op en ik bedoelde het verticale deel maar zal het vast verkeerd benoemd hebben.
Korte stuurbuis met zo goed als geen spacers zal hij wel bedoelen. Wat heb je onder de stuurpen een spacer van 0,5 cm?quote:
6mm (3x2mm) maar ga weer terug naar 8mm, dit is net iets te diep en 1cm is net te hoogquote:Op dinsdag 8 november 2011 22:57 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Korte stuurbuis met zo goed als geen spacers zal hij wel bedoelen. Wat heb je onder de stuurpen een spacer van 0,5 cm?
quote:Op dinsdag 8 november 2011 23:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
6mm (3x2mm) maar ga weer terug naar 8mm, dit is net iets te diep en 1cm is net te hoog
paaszondag 8 april, start in Maastricht.quote:Op dinsdag 8 november 2011 20:46 schreef kanovinnie het volgende:
Hoe zit het trouwens met die 300 km van Ivo?
Wie gaan 'm fietsen?
Wie misschien?
Wanneer is het, en waar?
Haha wat een gejank om 2mmquote:
Ik merk(te) het ook bij twee kameraden die op een behoorlijk hoog niveau sporten. Alles wat met materiaal te maken had werd mij nagevraagd. Dan had één er van iets opgevangen m.b.t. de schakelkabels en dan werd mij gevraagd hoe ik daarover dacht. Net alsof ik van alles verstand heb.quote:Op dinsdag 8 november 2011 23:19 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha wat een gejank om 2mmHoorde laatst van die ex marathon schaatser dat sporters eigenlijk heel onzeker zijn, train ik wel goed, is mijn fiets wel goed, eet ik wel goed, rust ik wel genoeg, hoe kan het beter, sneller etc...best herkenbaar zo eigenlijk
Ja herkenbaar haha. Ik wil volgend jaar weer een licentie nemen en merk dat ik weer helemaal in de flow kom dat ik alles op elkaar af wil stemmen. Zelfs mijn vriendin vind het vervelend dat ik er soms helemaal niet bij ben met mijn hoofd.Ook met het sleutelen aan de fiets, alles moet nagekeken worden en als het vast zit, nog eens voelen of het wel echt vast zit etc...zucht. Of ik vraag haar weer of ik na de winter nieuwe wielen zal halen, of maar een hele nieuwe fietsquote:Op dinsdag 8 november 2011 23:28 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Ik merk(te) het ook bij twee kameraden die op een behoorlijk hoog niveau sporten. Alles wat met materiaal te maken had werd mij nagevraagd. Dan had één er van iets opgevangen m.b.t. de schakelkabels en dan werd mij gevraagd hoe ik daarover dacht. Net alsof ik van alles verstand heb.Alles moest drie keer worden nagekeken en afgesteld worden voor de wedstrijd, echt ongeloofdelijk soms. Ach, de gek als ik ben ging en ga ik er wel een beetje in mee.
Topsporters zijn vaak ook een soort van "afwezig", diep over alles nadenken en filosoferen. Goede coaches zitten er niet voor niks boven op. Topsporters maken ook regelmatig een babbel met een sportpsycholoog.
Herken het verhaal wel een beetje.
Ik wilde gaan en ik probeer zoveel mogelijk users mee te sleuren.quote:Op dinsdag 8 november 2011 23:13 schreef ultra_ivo het volgende:
paaszondag 8 april, start in Maastricht.
Hoe train je daarvoor. Opbouwen tot een uurtje of 8?quote:Op woensdag 9 november 2011 07:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik wilde gaan en ik probeer zoveel mogelijk users mee te sleuren.
In de winter zul je wat langere eenheden moeten rijden, rond de 100-150km, een beetje afhankelijk van het weer deze winter. Dan in maart een keertje 200km. Kan een georganiseerde rit zijn (ik heb er eentje in maart), dat kan ook individueel. Gezien het parcours van de 300 is het handig wat hellingen in je training in te bouwen.quote:Op woensdag 9 november 2011 09:11 schreef No-P het volgende:
[..]
Hoe train je daarvoor. Opbouwen tot een uurtje of 8?
Zet ik wel ff in de op!quote:Op dinsdag 8 november 2011 23:13 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
paaszondag 8 april, start in Maastricht.
Uiteindelijk hebben mensen vaak hun eigen (verkeerde) ideeen over dingen. En of hun idee dan ook daadwerkelijk beter is... Bijvoorbeeld over jou, misschien zit je straks wel goed op hoogte en krijg je daardoor een betere earodynamische houding, maar verlies je zoveel kracht doordat je te laag zit dat je beter wat meer wind kan pakken (ik noem maar watquote:Op dinsdag 8 november 2011 23:28 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Ik merk(te) het ook bij twee kameraden die op een behoorlijk hoog niveau sporten. Alles wat met materiaal te maken had werd mij nagevraagd. Dan had één er van iets opgevangen m.b.t. de schakelkabels en dan werd mij gevraagd hoe ik daarover dacht. Net alsof ik van alles verstand heb.Alles moest drie keer worden nagekeken en afgesteld worden voor de wedstrijd, echt ongeloofdelijk soms. Ach, de gek als ik ben ging en ga ik er wel een beetje in mee.
Topsporters zijn vaak ook een soort van "afwezig", diep over alles nadenken en filosoferen. Goede coaches zitten er niet voor niks boven op. Topsporters maken ook regelmatig een babbel met een sportpsycholoog.
Herken het verhaal wel een beetje.
Dus meedoen doen:quote:Op woensdag 9 november 2011 07:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik wilde gaan en ik probeer zoveel mogelijk users mee te sleuren.
Ga er over nadenken. Hoe laat wordt er vertrokken 's morgens?quote:Op woensdag 9 november 2011 14:26 schreef kaasplankje het volgende:
Niet teveel over nadenken. Genoeg eten meenemen en een survivalkit zoals lampjes, regenkleding, geld etc.
heb met 4 anderen vanmiddag een rondje gemaakt, begint inderdaad best frisjes te wordenquote:Op woensdag 9 november 2011 16:21 schreef Patroon het volgende:
Net nog lekker 2uurtjes gefietst...begint wel een stuk frisser te worden.
Banden en pompje niet te vergeten.quote:Op woensdag 9 november 2011 14:26 schreef kaasplankje het volgende:
Niet teveel over nadenken. Genoeg eten meenemen en een survivalkit zoals lampjes, regenkleding, geld etc.
Mag wel een BOB Yak aanhanger aanschaffen als ik dat zo hoor lees.quote:Op woensdag 9 november 2011 17:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Banden en pompje niet te vergeten.
Onderweg kun je nog fourageren. In bastenaken is de controle bij een snackbar, in Rochefort kom je langs een kleine supermarkt bij een tankstation. In Hoei zijn er diverse zondags/nachtwinkels en de laatste controle is bij een tankstation met kleine supermarkt.quote:Op woensdag 9 november 2011 14:26 schreef kaasplankje het volgende:
Niet teveel over nadenken. Genoeg eten meenemen en een survivalkit zoals lampjes, regenkleding, geld etc.
quote:Op woensdag 9 november 2011 17:56 schreef kanovinnie het volgende:
Wat zijn een beetje te verachten finishtijden? Ik schat in (hoop eigenlijk) dat ik hem in 12 rijuren kan uitrijden.
Ik noem het gezelligquote:Op woensdag 9 november 2011 18:42 schreef kiekjesdief het volgende:
LOL@kanovinnie
Elfstedentocht schijnt erg druk te zijn, overvolle wegen en paden. Lijkt mij waardeloos fietsen, heb ik zomers langs de kust al een beetje veel last daarvan
Bij de Ride for the Roses, daar was het drukquote:Op woensdag 9 november 2011 18:42 schreef kiekjesdief het volgende:
LOL@kanovinnie
Elfstedentocht schijnt erg druk te zijn, overvolle wegen en paden. Lijkt mij waardeloos fietsen, heb ik zomers langs de kust al een beetje veel last daarvan
Het is wel mooi als je in een klein groepje kan aansluiten. Is alles uitgepijld Ivo? En hoeveel deden er afgelopen jaar mee?quote:Op woensdag 9 november 2011 18:02 schreef ultra_ivo het volgende:
12 uur is tot nu toe de recordtijd. iets van 15-16 uur is de tijd van de grote meute.
Ik denk dat 't niveau verschil daarvoor te groot is. Misschien aan het begin wel. Daarna lekker je eigen tempo rijden en een groepje zoeken waar je lekker in rijdt.quote:Op woensdag 9 november 2011 19:14 schreef kanovinnie het volgende:
Gaan we daar trouwens in de FOK! groep fietsen of is het ieder voor zich, Ivo voor allen?
En daarna met zijn alle vreten, bier drinken en daar pitten? Ik zie het iig niet zitten om terug te rijden naar huis.quote:Op woensdag 9 november 2011 19:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik denk dat 't niveau verschil daarvoor te groot is. Misschien aan het begin wel. Daarna lekker je eigen tempo rijden en een groepje zoeken waar je lekker in rijdt.
Leuk idee, Stel dat je er 13 uur over doet; en start om 7:00 is het 20:00 als je aankomt. Als je er 15 uur over doet kom je 22:00 aan. Dan is het idd beter om ergens te maffen. Een camping is het voordeligst maar dan moet het niet te koud zijn. Het wordt wel een hele operatie zo maar het lijkt me wel een toffe uitdaging.quote:Op woensdag 9 november 2011 19:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En daarna met zijn alle vreten, bier drinken en daar pitten? Ik zie het iig niet zitten om terug te rijden naar huis.
Woah vet!quote:Op woensdag 9 november 2011 19:26 schreef kanovinnie het volgende:
http://maps.google.nl/map(...)flg=w&mra=ls&t=m&z=9
Dit is zo ongeveer de route? Maar dan 40 km meer.
Ik heb vorig jaar heerlijk gefietst bij de Elfstedentocht. Ja, soms kan het harder, maar de sfeer zorgt ervoor dat je niet per sé harder wilt (Op veel plekken, en zeker later op de dag als 'het veld' uit elkaar ligt, is gewoon goed door te rijden hoor). En het gaat om de instelling waarmee je van start gaat. Als je daar gaat fietsen om te knallen, dan zit je bij de Elfstedentocht verkeerd ja.quote:Op woensdag 9 november 2011 18:42 schreef kiekjesdief het volgende:
LOL@kanovinnie
Elfstedentocht schijnt erg druk te zijn, overvolle wegen en paden. Lijkt mij waardeloos fietsen, heb ik zomers langs de kust al een beetje veel last daarvan
Ik zie het allemaal nog wel. Het is nog zo ver weg. Ik ken wel wat mensen in Maastricht dus misschien hebben die wel een goede tip voor me. Bovendien wil ik er geen heel weekend van maken want 't is Pasen en ik zal toch ook nog wel ergens verwacht worden.quote:Op woensdag 9 november 2011 19:38 schreef kanovinnie het volgende:
Ik neem trouwens aan dat iedereen op zaterdag al heengaat? Ik iig wel (als ik heenga dus)
Ja ik zie er wel iets in.quote:Op woensdag 9 november 2011 21:12 schreef RichardHammond het volgende:
Lijkt mij een leuk evenement en ook leuk om naar toe te trainen.
10000 is echt veel man. Daar ga ik nooit aan komen. Ook volgend jaar nietquote:Op woensdag 9 november 2011 21:17 schreef eentwee het volgende:
Al die grote monden gaan echt nog wel afhaken tegen die tijdZelfs bij een fietsmeet met een rondje van 80km in het midden van het land komen er maar een paar mensen.. Het lijkt mij wel leuk om mee te doen maar alleen als ik de hele winter kan blijven trainen zoals ik zou willen. Dat is erg onwaarschijnlijk, zit nu ook alweer weken met fysiek malheur
Daardoor kom ik ook niet aan de gewenste 10000km dit jaar, helaas.
quote:Op woensdag 9 november 2011 22:08 schreef Ambrosius het volgende:
Zit op 96 km na nu op 5.000 km voor 2011, toch ruim 3 keer zoveel als de afgelopen jaren.
Meer tijd voor gemaakt vooral, en sinds einde van zomer 2010 een andere fietsquote:Op woensdag 9 november 2011 22:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]![]()
Hoezo dit jaar opeens zoveel meer?
Ik heb er in februari eentje over..quote:Op woensdag 9 november 2011 20:06 schreef kiekjesdief het volgende:
goede reden om een nieuw ipod aan te schaffen
Er zullen waarschijnlijk wel wat mensen afvallen nog, daarom dat ik nu bij voorbaat al zeg dat ik niet mee ga doenquote:Op woensdag 9 november 2011 21:17 schreef eentwee het volgende:
Al die grote monden gaan echt nog wel afhaken tegen die tijdZelfs bij een fietsmeet met een rondje van 80km in het midden van het land komen er maar een paar mensen.. Het lijkt mij wel leuk om mee te doen maar alleen als ik de hele winter kan blijven trainen zoals ik zou willen. Dat is erg onwaarschijnlijk, zit nu ook alweer weken met fysiek malheur
Daardoor kom ik ook niet aan de gewenste 10000km dit jaar, helaas.
Ah, wat voor? Ik heb 'm nog niet langs zien komen hier denk ik.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:12 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Meer tijd voor gemaakt vooral, en sinds einde van zomer 2010 een andere fiets.
quote:Op woensdag 9 november 2011 22:18 schreef eentwee het volgende:
Jij spoort niet!
En kanovinnie, er zitten geen taalfouten in je post.
Wie, ik?quote:Op woensdag 9 november 2011 22:18 schreef eentwee het volgende:
Jij spoort niet!
En kanovinnie, er zitten geen taalfouten in je post.
Zie de ava van ambroquote:
Een Koga Roadchamp. En nee, dat is me veel te verquote:Op woensdag 9 november 2011 22:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ah, wat voor? Ik heb 'm nog niet langs zien komen hier denk ik.
En doe je mee met de 300 van Ivo? Goed om meteen wat kilometers te maken
Beetje kromme vergelijking. Ik ga echt niet naar het midden van het land afreizen voor een rondje van 80 kilometer. Zou ik daar alleen naar toe moeten reizen om met een paar forumgenoten te fietsen. De omgeving vind ik in het midden van het land beduidend minder mooi en beperkter dan hier in het oosten. Heb drie keer een rondje gefietst met mensen van een ander forum, maar daar hoefde ik maar 20 minuten voor te fietsen.quote:Op woensdag 9 november 2011 21:17 schreef eentwee het volgende:
Al die grote monden gaan echt nog wel afhaken tegen die tijdZelfs bij een fietsmeet met een rondje van 80km in het midden van het land komen er maar een paar mensen.. Het lijkt mij wel leuk om mee te doen maar alleen als ik de hele winter kan blijven trainen zoals ik zou willen. Dat is erg onwaarschijnlijk, zit nu ook alweer weken met fysiek malheur
Daardoor kom ik ook niet aan de gewenste 10000km dit jaar, helaas.
Zit ook op zoiets, iig een stuk minder dan vorig seizoen, waar ik op dik 5000km zat. Wil ik volgend jaar weer naartoe.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:07 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zit denk ik aan de 2.5-3k. Heb het allemaal niet zo goed bijgehouden. Nu iig bijna 1500 op runkeeper, en had daarvoor al iets meer dan 1500 op de fiets van mijn pa gefietst. Maar een paar tochten die ik daarop had gedaan staan ook op runkeeper.
Doel voor volgend jaar, dubbel zoveel, dus 5 a 6K fietsen
In mijn verdediging. Dit jaar begonnen, werk 40 uur per week, ben 3 avonden per week bezig met mijn andere sport, net als een weekend of 10-15 per jaar.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:23 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Beetje kromme vergelijking. Ik ga echt niet naar het midden van het land afreizen voor een rondje van 80 kilometer. Zou ik daar alleen naar toe moeten reizen om met een paar forumgenoten te fietsen. De omgeving vind ik in het midden van het land beduidend minder mooi en beperkter dan hier in het oosten. Heb drie keer een rondje gefietst met mensen van een ander forum, maar daar hoefde ik maar 20 minuten voor te fietsen.
Dat in Maastricht is van een hele andere categorie. Ik reis ook met het OV dus ik moet tegen die tijd maar eens kijken hoe ik dat oplos.
Maar 10.000 km op jaarbasis veel?Dat fietste ik destijds alleen al aan trainkilometers met de club, denk dat ik zelf minstens dezelfde afstand erbij op fietste. Volgend jaar ga ik eens bijhouden hoeveel ik er rijd, heb eindelijk een fietscomputer dus ben benieuwd.
Ik gebruik af en toe endomondo op mn blackberry.. Maar ook niet heel regelmatig.. Eigenlijk alleen als ik een route perse achteraf terug wil kunnen zien ofzo..quote:Op woensdag 9 november 2011 22:26 schreef kanovinnie het volgende:
Ben ik trouwens de enige die Runkeeper (of zo'n dergelijk programma) gebruikt om routes, afstanden en gem. snelheden te bekijken?
Je hoeft je niet de verdedigen.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
In mijn verdediging. Dit jaar begonnen, werk 40 uur per week, ben 3 avonden per week bezig met mijn andere sport, net als een weekend of 10-15 per jaar.
Maargoed, volgend jaar 2 keer zoveel vind ik een goed streven. En mijn neefje eruitfietsen. Al zal dat alleen lukken als ik vanuit het niets de demarrage van mijn leven inzet.
Het rondje was ook wel eens 110km, wat doet het ertoe.. er haken altijd aan het eind mensen af en dit is dan ook nog eens een tocht die bijna niemand fysiek kan volbrengen. Maar ik laat me graag van het tegendeel overtuigen hoorquote:Op woensdag 9 november 2011 22:23 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Beetje kromme vergelijking. Ik ga echt niet naar het midden van het land afreizen voor een rondje van 80 kilometer. Zou ik daar alleen naar toe moeten reizen om met een paar forumgenoten te fietsen. De omgeving vind ik in het midden van het land beduidend minder mooi en beperkter dan hier in het oosten. Heb drie keer een rondje gefietst met mensen van een ander forum, maar daar hoefde ik maar 20 minuten voor te fietsen.
Dat in Maastricht is van een hele andere categorie. Ik reis ook met het OV dus ik moet tegen die tijd maar eens kijken hoe ik dat oplos.
Maar 10.000 km op jaarbasis veel?Dat fietste ik destijds alleen al aan trainkilometers met de club, denk dat ik zelf minstens dezelfde afstand erbij op fietste. Volgend jaar ga ik eens bijhouden hoeveel ik er rijd, heb eindelijk een fietscomputer dus ben benieuwd.
Het aantal hoogtemeters valt toch relatief mee (28xx)?quote:Op woensdag 9 november 2011 09:17 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
In de winter zul je wat langere eenheden moeten rijden, rond de 100-150km, een beetje afhankelijk van het weer deze winter. Dan in maart een keertje 200km. Kan een georganiseerde rit zijn (ik heb er eentje in maart), dat kan ook individueel. Gezien het parcours van de 300 is het handig wat hellingen in je training in te bouwen.
Op het technische vlak zorgen voor voldoende kleine hellingen (na 250km klim je niet meer zo makkelijk op de macht) en verlichting. Het is maar weinigen gegeven om deze 300 bij daglicht te rijden. En dan nog, een paar lekke banden en je komt op het eind in het donker te zitten. Tussen de velden ten zuiden van Tongeren is het dan aardedonker.
Reken er dan maar minstens 2,5 tot 3 uur pauze bij en dan doe je het gewoon heel goed met 25 gemiddeld in dat deel van Belgie. Veel succes maar hou er maar rekening mee dat je voor de eerste keer op zo'n rit gewoon 17 uur nodig hebt. Ervaring is namelijk o zo belangrijk voor tochten van deze lengte.quote:Op woensdag 9 november 2011 17:56 schreef kanovinnie het volgende:
Wat zijn een beetje te verachten finishtijden? Ik schat in (hoop eigenlijk) dat ik hem in 12 rijuren kan uitrijden.
Ik zit nu in 3 maanden op 2241km waarvan ik de laatste maand veel minder heb kunnen fietsen door 38u per week stage, maar daar hebben meer mensen last van.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:07 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zit denk ik aan de 2.5-3k. Heb het allemaal niet zo goed bijgehouden. Nu iig bijna 1500 op runkeeper, en had daarvoor al iets meer dan 1500 op de fiets van mijn pa gefietst. Maar een paar tochten die ik daarop had gedaan staan ook op runkeeper.
Doel voor volgend jaar, dubbel zoveel, dus 5 a 6K fietsen
Ah mooi. Ik zie mezelf al meteen in de kopgroep duiken en denken, "Dit gaat ook niet snel" om na 150 km te denken, goh. Zelfs die vrouw met die fietstassen en de slappe bandjes is me al voorbij gegaanquote:Op woensdag 9 november 2011 22:48 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Reken er dan maar minstens 2,5 tot 3 uur pauze bij en dan doe je het gewoon heel goed met 25 gemiddeld in dat deel van Belgie. Veel succes maar hou er maar rekening mee dat je voor de eerste keer op zo'n rit gewoon 17 uur nodig hebt. Ervaring is namelijk o zo belangrijk voor tochten van deze lengte.
Haha, ik was al benieuwd of je donderdag vandaag nog wat van je zou laten horen.quote:Op donderdag 10 november 2011 10:42 schreef Oksel het volgende:
Vanavond MTB'en op de Holterberg..![]()
Ik ben gek.
Ik gebruik MapMyRide af en toe.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:26 schreef kanovinnie het volgende:
Ben ik trouwens de enige die Runkeeper (of zo'n dergelijk programma) gebruikt om routes, afstanden en gem. snelheden te bekijken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Niet het ideale programma dus![]()
Zal runkeeper eens proberen.
quote:Op donderdag 10 november 2011 14:53 schreef .Quo het volgende:
[..]
Ik gebruik MapMyRide af en toe.
Vooral leuk dat anderen m'n route live kunnen volgen.
Helaas klopt er vaak niets van de snelheid en ga ik af en toe in no-time naar de evenaar en terug.Hm, die gebruik ik ook wel eens, nooit problemen mee gehad. Je moet alleen wel uitkijken dat je niet per ongeluk ergens verkeerd klikt, want dan heb je zo een omweggetje erbij, inderdaad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Niet het ideale programma dus![]()
Zal runkeeper eens proberen.
Ik heb daar evt. wel wat oplossingen voor: we hebben twee grote katoenen tipitenten, een 5p en een 7persoons. Aangezien er vast geen 7 man meedoen, kunnen we die als groepstent/ eettent gebruiken. Ikzelf hoef niet persé zaterdag al te arriveren, ben in minder dan 2 uur in maastricht. Zondagavond na het fietsen blijven slapen op een camping bij het eindpunt en een BBQ-tje (of ergens uit eten gaan) vind ik wel een prima plan. Koud is het in April niet meer joh. Indien toch: ik heb een houtkacheltje voor in de tipi, kun je het zelfs bij -20 buiten tot sauna omtoverenquote:Op woensdag 9 november 2011 19:26 schreef kaasplankje het volgende:
Een camping is het voordeligst maar dan moet het niet te koud zijn. Het wordt wel een hele operatie zo maar het lijkt me wel een toffe uitdaging.
200 km in deze tijd van het jaar? Dat doet het grootste professionele trainingsbeest die de in topconditie will zijn voor de RVV nog niet.quote:Op donderdag 10 november 2011 15:31 schreef Gripper het volgende:
Zondag een mooi lang stuk op de racer, kijken of er 200 km inzit
Hmm, ben benieuwd naar de achterliggende gedachte. Waarom zou een lange tocht nu niet meer kunnen?quote:Op donderdag 10 november 2011 18:59 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
200 km in deze tijd van het jaar? Dat doet het grootste professionele trainingsbeest die de in topconditie will zijn voor de RVV nog niet.
Zeer ongezond dus, en ik zou maar gauw naar de winterversnelling terugschakelen als je volgend seizoen het een en ander wil presteren.......
Lol, als je helemaal geen wedstrijd ambities hebt is het helemaal niet belangrijk wanneer je wel/niet in vorm wilt zijn. Je doet dan namelijk helemaal niet aan periodisering dus je werkt ook niet naar een bepaalde topvorm toe. Nu 200km trainen is niks ongezonds aan. Het is anders wanneer je in de zomer in vorm wil zijn rond een bepaalde wedstrijd, in dat geval is het minder verstandig om nu al 200km te trainen, maar nog steeds niet ongezond.quote:Op donderdag 10 november 2011 18:59 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
200 km in deze tijd van het jaar? Dat doet het grootste professionele trainingsbeest die de in topconditie will zijn voor de RVV nog niet.
Zeer ongezond dus, en ik zou maar gauw naar de winterversnelling terugschakelen als je volgend seizoen het een en ander wil presteren.......
Wat hij eigenlijk bedoelt is, dat wanneer je in midden van het seizoen in vorm wil zijn, bijvoorbeeld rond een belangrijkewedstrijd. Dan moet je daar met een bepaald plan heen werken. Dat betekend dat je in de winter rustig aan doet. In het voorjaar begint met lange duurtrainingen om de basis te leggen, en dan met interval en krachtinterval etc. naar je topvorm toe werken. Stel je gaat nu al 200km trainen dan kom je veel te vroeg in vorm waardoor je midden in de zomer op bent. Je vorm is namelijk niet een heel seizoen vast te houden, je krijgt altijd te maken met een terugval. Wat hierboven staat heeft echt alleen maar te maken met jongens die wedstrijden fietsen of wanneer je een grote cyclosportief wilt rijden (zoals Marmotte ofzo). Voor een recreant/toerder is dit helemaal niet belangrijk.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hmm, ben benieuwd naar de achterliggende gedachte. Waarom zou een lange tocht nu niet meer kunnen?
Ah, op die manier.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:14 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat hij eigenlijk bedoelt is, dat wanneer je in midden van het seizoen in vorm wil zijn, bijvoorbeeld rond een belangrijkewedstrijd. Dan moet je daar met een bepaald plan heen werken. Dat betekend dat je in de winter rustig aan doet. In het voorjaar begint met lange duurtrainingen om de basis te leggen, en dan met interval en krachtinterval etc. naar je topvorm toe werken. Stel je gaat nu al 200km trainen dan kom je veel te vroeg in vorm waardoor je midden in de zomer op bent. Je vorm is namelijk niet een heel seizoen vast te houden, je krijgt altijd te maken met een terugval. Wat hierboven staat heeft echt alleen maar te maken met jongens die wedstrijden fietsen of wanneer je een grote cyclosportief wilt rijden (zoals Marmotte ofzo). Voor een recreant/toerder is dit helemaal niet belangrijk.
Haarlemmermeer?quote:Op donderdag 10 november 2011 16:16 schreef marcodej het volgende:
Ik ging vanmiddag weg met een lekker zonnetje, maar dat waren meteen de laatste zonnestralen van de dag geloof ik. Heb de rest van de rit in een koude mistbank gereden. Koude tenen, had mn overschoenen natuurlijk niet aan...
[ afbeelding ]
Dat er over de rit uitgebreid gesproken wordt is alleen maar goed. Zo kan het vuur wat aangewakkerd worden.quote:Op donderdag 10 november 2011 15:31 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb daar evt. wel wat oplossingen voor: we hebben twee grote katoenen tipitenten, een 5p en een 7persoons. Aangezien er vast geen 7 man meedoen, kunnen we die als groepstent/ eettent gebruiken. Ikzelf hoef niet persé zaterdag al te arriveren, ben in minder dan 2 uur in maastricht. Zondagavond na het fietsen blijven slapen op een camping bij het eindpunt en een BBQ-tje (of ergens uit eten gaan) vind ik wel een prima plan. Koud is het in April niet meer joh. Indien toch: ik heb een houtkacheltje voor in de tipi, kun je het zelfs bij -20 buiten tot sauna omtoveren![]()
Kaas: we moeten even vragen of Gijs meegaat, die heeft hier ook wel oren naar denk ik.
En verder: er wordt nu al meer geluld over de monstertocht dan dat er trainingsmeters gemaakt worden
Ik rij zaterdag weer mn eerste mountainbiketoertocht van het seizoen, in Wageningen.
http://www.tcw79.nl/?q=content/wintertrio-i
vette shit, want ik heb in Ede gewoond, en ken echt elk bospaadje tussen Ede, wageningen en Arnhem.
Zondag een mooi lang stuk op de racer, kijken of er 200 km inzit
Geen idee, ik herken 't wel. Des winters doe ik graag een rondje ringvaart, wat vanuit mijn huidige woning net 120km is. Ik begin dan altijd bij Leimuiden. En dan eerst richting A'dam en terug over Zwanenburg en Cruquius.quote:Op donderdag 10 november 2011 20:41 schreef kanovinnie het volgende:
Waar ongeveer? Geen stuk wat ik ken.
Voor als je nu gaat fietsen, het is min of meer afgesloten bij schiphol. Dan moet je of door het bos, of de kanovinnie route nemen. Ik zal die route even op google uitzetten.quote:Op donderdag 10 november 2011 21:18 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Geen idee, ik herken 't wel. Des winters doe ik graag een rondje ringvaart, wat vanuit mijn huidige woning net 120km is. Ik begin dan altijd bij Leimuiden. En dan eerst richting A'dam en terug over Zwanenburg en Cruquius.
Nog steeds?quote:Op donderdag 10 november 2011 21:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Voor als je nu gaat fietsen, het is min of meer afgesloten bij schiphol. Dan moet je of door het bos, of de kanovinnie route nemen. Ik zal die route even op google uitzetten.
De wegversprring is over dit stuk weg:quote:Op donderdag 10 november 2011 21:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nog steeds?Op de Lekdijk was 't afgelopen voorjaar ook al keien rijjen. afgelopen winter moest ik alleen bij dat industrieterreintje net voor Skiphol even een stukje om. Maar dat viel wel mee.
Ik woon tussen Zaandam en Uitgeest inquote:Op donderdag 10 november 2011 21:37 schreef kaasplankje het volgende:
Eigenlijk geen tijd voor recreatief wielrennen t/m januari.
Voorlopig ben ik hier druk.
Leintjeuhs en kaasplankjes 50s penthouse aan de maas
En als ik daar klaar ben doe ik meer een rondje Alblasserwaard, of een rondje Hoekse waard, of een rondje Krimpenerwaard.Dan moet je dan maar eens aanhaken.
Ik begin bij Buitenkaag en ga dan meestal dezelfde richting uit als jij. Voor mij een rondje van 90/95km. Heb hem dit jaar nog niet gedaan. Een stukje Ringvaart zit ook in een van mijn vaste trainingsrondjes, dan ga ik de andere kant op en er bij Zwaanshoek of Cruqius weer vanaf.quote:Op donderdag 10 november 2011 21:18 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Geen idee, ik herken 't wel. Des winters doe ik graag een rondje ringvaart, wat vanuit mijn huidige woning net 120km is. Ik begin dan altijd bij Leimuiden. En dan eerst richting A'dam en terug over Zwanenburg en Cruquius.
Wel saai hoor.quote:Op donderdag 10 november 2011 21:59 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.dealextreme.co(...)-battery-pack-105489
Moh, das pas een lamp!
Volgende fietsmeet wordt dus een rondje haarlemmermeer?
Karakter train je in de kroegquote:Op donderdag 10 november 2011 22:00 schreef marcodej het volgende:
[..]
Wel saai hoor.Een aantal leden doen dat rondje Ringvaart soms twee keer, voor het kweken van karakter...
Leuk! Ik wil ook de weg kennen in de bossen.. Nog veel te ontdekken, zelfs dicht bij huis. Dat wordt in elk geval een bezigheid komende winter. Tocht van de TCWageningen heb ik begin dit jaar gedaan, heb 'm nu ook met potlood aangestipt, er is er ook een in Ermelo. Wat rijd jij voor tempo op die tochten? Waarschijnlijk te hard voor mij?quote:Op donderdag 10 november 2011 15:31 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik rij zaterdag weer mn eerste mountainbiketoertocht van het seizoen, in Wageningen.
http://www.tcw79.nl/?q=content/wintertrio-i
vette shit, want ik heb in Ede gewoond, en ken echt elk bospaadje tussen Ede, wageningen en Arnhem.
quote:Op donderdag 10 november 2011 18:59 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
200 km in deze tijd van het jaar? Dat doet het grootste professionele trainingsbeest die de in topconditie will zijn voor de RVV nog niet.
Zeer ongezond dus, en ik zou maar gauw naar de winterversnelling terugschakelen als je volgend seizoen het een en ander wil presteren.......
http://www.dealextreme.co(...)-battery-pack-105489quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:46 schreef Oksel het volgende:
Gisteravond in 't donker de Holterberg op.. inclusief singetracks. Tering vet.In 't donker door 't bos rossen met een 1000 lumen lamp op je fiets. Slechts 2 keer gevallen (mul zand).
Ik denk dat ik dit jaar aan de > 8000 zit. 5500 racer, 2000 tandem, 500-1000 atb.
Is dat het aantal lumen op je fietsen? Ongelofelijk!quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:46 schreef Oksel het volgende:
Gisteravond in 't donker de Holterberg op.. inclusief singetracks. Tering vet.In 't donker door 't bos rossen met een 1000 lumen lamp op je fiets. Slechts 2 keer gevallen (mul zand).
Ik denk dat ik dit jaar aan de > 8000 zit. 5500 racer, 2000 tandem, 500-1000 atb.
Kijk maar uit daar, neem aan dat je zwaar de pineut bent wanneer ze je daar schaken met illegaal fietsen na zonsondergang? Kan je beter richting de Hellendoornsberg gaan, volgens mij mag het daar wel.quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:46 schreef Oksel het volgende:
Gisteravond in 't donker de Holterberg op.. inclusief singetracks. Tering vet.In 't donker door 't bos rossen met een 1000 lumen lamp op je fiets. Slechts 2 keer gevallen (mul zand).
Ik denk dat ik dit jaar aan de > 8000 zit. 5500 racer, 2000 tandem, 500-1000 atb.
Volgende keer wel even helm opdoen: http://g.co/maps/jquetquote:Op donderdag 10 november 2011 21:31 schreef kanovinnie het volgende:
Voor mij is een rondje haarlemmermeer 95 km. Intresse om een keer samen een rondje te rijden? Wacht ik je op in Halfweg.
http://maps.google.nl/map(...)sz=17&via=1&t=m&z=13
Deze route rij ik als ik naar mijn werk ga (in Aalsmeer)
Dat is mooi. Kwa bouwkwaliteit enzo? Dan ga ik hem ook bestellen!quote:Op vrijdag 11 november 2011 20:04 schreef Oksel het volgende:
Die ja. Alleen dan 1000. Maar de 1800 is volgens mij ook gewoon 1000.
Zou toch echt kunnen dat je te diep zit. Dat je rug het wel aan kan maar dat je nek een te geforceerde knik naar boven moet maken. Dat zullen je spieren niet leuk vinden en op een gegeven moment verkrampen...quote:Op zaterdag 12 november 2011 10:18 schreef kiekjesdief het volgende:
Gisteren een rondje van 70 km gedaan. Alleen last van pijn in mijn nek zoals altijd na wat langer fietsen. Voor mijn gevoel zit ik niet te diep maar mijn nekspieren denken daar anders over
Ik heb er net 55 opzittenquote:Op zaterdag 12 november 2011 12:21 schreef buzz1291 het volgende:
Kano, Patroon en Kiekjedief.... jullie horen om deze tijd op zaterdagmorgen helemaal hier niet te zitten maar op dat harde zadel en kilometers te maken terwijl het zonnetje hoog aan de hemel staat. Ik heb een klote excuus omdat ik op de levering van een nieuwe wasmachine zit te wachten en steeds sjacherijniger wordt omdat die gasten er nu nog niet zijn en ik wil fietsen!
Je hebt helemaal gelijk, echter ga ik naar de opendag van mijn moeder haar werk en vanochtend lekker uitgeslapen met mijn vriendin. Morgen weer aan de bak!quote:Op zaterdag 12 november 2011 12:21 schreef buzz1291 het volgende:
Kano, Patroon en Kiekjedief.... jullie horen om deze tijd op zaterdagmorgen helemaal hier niet te zitten maar op dat harde zadel en kilometers te maken terwijl het zonnetje hoog aan de hemel staat. Ik heb een klote excuus omdat ik op de levering van een nieuwe wasmachine zit te wachten en steeds sjacherijniger wordt omdat die gasten er nu nog niet zijn en ik wil fietsen!
Yep, heb de mod al even een bericht gestuurd. Bedankt voor de tip.quote:Op zaterdag 12 november 2011 12:31 schreef eentwee het volgende:
Dit is toch de fiets van patroon?! kudtopic op fiets forum, lezen op eigen risico
Mooie piemel heb je trouwens Patroonquote:Op zaterdag 12 november 2011 12:53 schreef Patroon het volgende:
[..]
Yep, heb de mod al even een bericht gestuurd. Bedankt voor de tip.
Snap het niet (topic niet gelezen)quote:Op zaterdag 12 november 2011 13:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mooie piemel heb je trouwens Patroon
Ik zag op fiets.nl dat die gozer overal zijn piemel showt. Grapje, jeweetz.quote:Op zaterdag 12 november 2011 14:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Snap het niet (topic niet gelezen)
Dit is een grapje neem ik aan? Zo niet dan ben je echt een mongoolquote:Op zaterdag 12 november 2011 12:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Godverdomme wat was het koud. Korte broek en kort shirt.
En bedankt....quote:Op zaterdag 12 november 2011 15:10 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dit is een grapje neem ik aan? Zo niet dan ben je echt een mongool![]()
OT: 3 uurtjes gefietst, best lekker
quote:Op zaterdag 12 november 2011 15:10 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dit is een grapje neem ik aan? Zo niet dan ben je echt een mongool![]()
OT: 3 uurtjes gefietst, best lekker
Dat laatste.quote:Op zaterdag 12 november 2011 15:22 schreef JLeeuwarden het volgende:
Paar vraagjes over de tacx.
1.Ik heb een tacx buitenband gekregen.Moet deze om de orginele buitenband? of om de binnenband?
quote:Op zaterdag 12 november 2011 12:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb er net 55 opzitten![]()
Godverdomme wat was het koud. Korte broek en kort shirt. Mijn kater was vanmorgen te groot om goed na te kunnen denken.
Maargoed, ik heb net de sportievste man van de vriendengroep eruitgefietst, dus al mijn eenzame kilometers werpen hun vruchtne af.
Denken is niet mijn sterkste puntquote:Op zaterdag 12 november 2011 18:04 schreef Patroon het volgende:
[..]Zelfs een klapjostie die nog nooit normaal na heeft gedacht, zou met deze temp. niet in een kortebroek en kort shirt gaan fietsen
Blijkbaarquote:Op zaterdag 12 november 2011 18:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Denken is niet mijn sterkste punt
Hèhè, ik zie ze ook nog weleens fietsen. Zulke figuren willen gewoon per sé blessures oplopen heb ik het idee...quote:Op zaterdag 12 november 2011 19:33 schreef Tommeke het volgende:
Ik had vanmiddag ook zo'n gek in de winkel. Die fietste deze week nog in korte broek en korte mouwen. Daar kom ik dan aan met m'n thermoshirt, windstropper, thermosokken, jasje ed
Kost iets van 90 euro voor een korte broek met kortemouwen shirt (lange mouwen/broek is toch verspilling van tijd, gebruik ik toch niet.)quote:Op zaterdag 12 november 2011 19:34 schreef kiekjesdief het volgende:
stond een stukje over in de Fiets van vorige maand of eerder. Uit mijn hoofd gezegd pas interessant voor teams omdat de instelkosten per oplage nogal aantikken
niet iedereen is gevoelig voor blessures , sommige mensen kunnen gewoon goed tegen de kou.quote:Op zaterdag 12 november 2011 19:46 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Hèhè, ik zie ze ook nog weleens fietsen. Zulke figuren willen gewoon per sé blessures oplopen heb ik het idee...
In de blote buik zou ik sowieso niet gaan fietsen, waar laat je dan je eten?quote:Op zondag 13 november 2011 09:23 schreef dop het volgende:
[..]
niet iedereen is gevoelig voor blessures , sommige mensen kunnen gewoon goed tegen de kou.
ik ben niet zo iemand die nu in korte broek gaat , en ben nu 40 en merk dat ik nu zeker wat beter op mijn lichaam moet letten.
maar heb tot nu toe buiten valpartijen nooit blessures gehad, ik heb een heel makkelijk lichaam en merk dat ik t.o.v. andere beter tegen een stootje kan.
ik kan zonder warm rijden er zo vol op klappen, of het nu warm of koud is.
enige waar ik wel op moet letten is mijn rug, ik zal nooit zonder shirt fietsen hoe warm het ook is.
Je zal mij ook niet snel zonder shirt zien fietsen. Daarvoor heb ik nog iets te veel buik.quote:Op zondag 13 november 2011 09:23 schreef dop het volgende:
[..]
niet iedereen is gevoelig voor blessures , sommige mensen kunnen gewoon goed tegen de kou.
ik ben niet zo iemand die nu in korte broek gaat , en ben nu 40 en merk dat ik nu zeker wat beter op mijn lichaam moet letten.
maar heb tot nu toe buiten valpartijen nooit blessures gehad, ik heb een heel makkelijk lichaam en merk dat ik t.o.v. andere beter tegen een stootje kan.
ik kan zonder warm rijden er zo vol op klappen, of het nu warm of koud is.
enige waar ik wel op moet letten is mijn rug, ik zal nooit zonder shirt fietsen hoe warm het ook is.
Oh héérlijk is dat: in de binnenbocht passeren met flink snelheidsverschil en dan tijdens de passage even het achterwiel laten blokkeren.quote:Op zondag 13 november 2011 15:44 schreef Tommeke het volgende:
Haha, met die veldtoertochten heb je er altijd zoveel mongels bij. Ik heb daarom ook vaak een belletje op m'n fiets, meeste lui kunnen niet sturen.
Net ff 110 km weggetrapt. Oa. door Kamp Westerbork, nog nooit geweest daar!
Ging wel lekker, alleen vanaf daar de mist in gereden en toen werd het koud. Had vandaag geen lange broek, maar beenstukken aan. Thermosokken en overschoenen over m'n voeten. En verder een thermoshirtje, gewoon shirtje, armstukken, jasje en windstopper. Was in die mist wel nodig.
quote:Op zondag 13 november 2011 16:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Oh héérlijk is dat: in de binnenbocht passeren met flink snelheidsverschil en dan tijdens de passage even het achterwiel laten blokkeren.
Vreemd, ik had alleen dunne sokken, schoenen en van die plastic water/wind dichte overschoenen zonder neopreen of andere voering. Lekker warm gehad.quote:Op zondag 13 november 2011 17:17 schreef SuperWeber het volgende:
Net ook ff 85 km weggetrapt. Ik had een winterbroek aan, overschoenen, thermoshirt, wielershirt en windstopper. En alsnog had ik koude tenen. Volgende keer nog even een paar thermosokken aan...
Ach dan ben je vast gezegend met een goede doorbloeding. Ik draag eigenlijk pas overschoenen als het vriest. En altijd dunne sokjes.quote:Op zondag 13 november 2011 17:31 schreef Patroon het volgende:
[..]
Vreemd, ik had alleen dunne sokken, schoenen en van die plastic water/wind dichte overschoenen zonder neopreen of andere voering. Lekker warm gehad.
Ik had zelfs mijn winteroverschoenen aan. Ik heb altijd hete voeten (volgens mijn vrouw tenminste), maar op de fiets heb ik altijd al redelijk snel koude voeten gehad...quote:Op zondag 13 november 2011 17:31 schreef Patroon het volgende:
[..]
Vreemd, ik had alleen dunne sokken, schoenen en van die plastic water/wind dichte overschoenen zonder neopreen of andere voering. Lekker warm gehad.
Heb je dat vaker? Kan namelijk ook komen als je je schoenen te strak rond je tenen vast doet. In de winter is het verstandig om je schoenen iets losser te laten voor een goed doorbloeding.quote:Op zondag 13 november 2011 17:34 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik had zelfs mijn winteroverschoenen aan. Ik heb altijd hete voeten (volgens mijn vrouw tenminste), maar op de fiets heb ik altijd al redelijk snel koude voeten gehad...
Zou kunnen. Ik weet zeker dat ik geen te kleine schoenen heb. Volgende keer let ik even op dat ze los genoeg zitten. Daar heb ik nu niet echt op gelet eigenlijk.quote:Op zondag 13 november 2011 17:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
Heb je dat vaker? Kan namelijk ook komen als je je schoenen te strak rond je tenen vast doet. In de winter is het verstandig om je schoenen iets losser te laten voor een goed doorbloeding.
Ik kwam hier toevallig vandaag op de fiets nog op. Dat is 60 km per dag! Ik geloof je heus wel, maar 60 km per dag is echt veel.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:23 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Beetje kromme vergelijking. Ik ga echt niet naar het midden van het land afreizen voor een rondje van 80 kilometer. Zou ik daar alleen naar toe moeten reizen om met een paar forumgenoten te fietsen. De omgeving vind ik in het midden van het land beduidend minder mooi en beperkter dan hier in het oosten. Heb drie keer een rondje gefietst met mensen van een ander forum, maar daar hoefde ik maar 20 minuten voor te fietsen.
Dat in Maastricht is van een hele andere categorie. Ik reis ook met het OV dus ik moet tegen die tijd maar eens kijken hoe ik dat oplos.
Maar 10.000 km op jaarbasis veel?Dat fietste ik destijds alleen al aan trainkilometers met de club, denk dat ik zelf minstens dezelfde afstand erbij op fietste. Volgend jaar ga ik eens bijhouden hoeveel ik er rijd, heb eindelijk een fietscomputer dus ben benieuwd.
Is ook veel, maar met de club was een trainingsrit minstens 100 kilomter oplopend tot 150 kilometer. Verder pakte ik ook zo goed als elke dag de racefiets als ik van school thuis kwam. Een mountainbike had en heb ik niet dus ik pak(te) altijd de racefiets ook in de winterdag.quote:Op zondag 13 november 2011 19:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik kwam hier toevallig vandaag op de fiets nog op. Dat is 60 km per dag! Ik geloof je heus wel, maar 60 km per dag is echt veel.
Moet je toch een hoop toeren, voor 100 km/dag.quote:Op zondag 13 november 2011 20:40 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Is ook veel, maar met de club was een trainingsrit minstens 100 kilomter oplopend tot 150 kilometer. Verder pakte ik ook zo goed als elke dag de racefiets als ik van school thuis kwam. Een mountainbike had en heb ik niet dus ik pak(te) altijd de racefiets ook in de winterdag.
Eerlijk gezegd denk ik niet dat ik de 20000 km volgend jaar ga halen, want ik fiets nu wat minder. Zoals eerder gezegd ga ik nu fietsen als ik zin heb, toen fietstte ik bijna elke dag.
Een kennis van mij heeft er dit jaar al 28.000 km opzitten. Op een ander forum waar ik actief ben zitten er al heel veel mensen boven de 20000 km. Iemand daar heeft dit jaar al 35000 km gefietst.En dat zijn vooral toerrijders.
Niet dat dat nu zo gezond is ofzo. Ik heb een aantal jaar geleden ook steeds 25.000 km of meer per jaar gemaakt over meerdere jaren. Ik kreeg last van mijn polsen; stekende pijn en had chronische zitvlakontsteking. Ook kreeg ik last van mijn knieën. Sindsdien doe ik wat rustiger aan.quote:Op zondag 13 november 2011 21:14 schreef eentwee het volgende:
Die van 35000km is zeker met z'n fiets getrouwd?
E.I.K.E.L.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op zondag 13 november 2011 16:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Oh héérlijk is dat: in de binnenbocht passeren met flink snelheidsverschil en dan tijdens de passage even het achterwiel laten blokkeren.
Je hebt zoveel idioten tijdens die toertochten. Dan geef je aan dat je in wil inhalen, geven ze geen ruimte. Op zo´n moment zoek ik de ruimte en kom ik hard onderdoor, maakt me niet uit wat er dan gebeurt. Zo´n iemand moet maar ruimte geven.quote:Op zondag 13 november 2011 21:21 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
E.I.K.E.L.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Het zijn en blijven natuurlijk wel veldTOERtochten. Hou er dan rekening mee dat niet iedereen even snel een bocht in durft te sturen. Als ik je dit zou zien doen, was je bij de volgende bocht echt voor mij en maakte je gegarandeerd een Hoogerlandje! Lullo!
Is dit een doodsbedreiging?quote:Op zondag 13 november 2011 21:21 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
E.I.K.E.L.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Het zijn en blijven natuurlijk wel veldTOERtochten. Hou er dan rekening mee dat niet iedereen even snel een bocht in durft te sturen. Als ik je dit zou zien doen, was je bij de volgende bocht echt voor mij en maakte je gegarandeerd een Hoogerlandje! Lullo!
Dat zal sowieso wel rap gaan met je baan?quote:Op zondag 13 november 2011 21:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Niet dat dat nu zo gezond is ofzo. Ik heb een aantal jaar geleden ook steeds 25.000 km of meer per jaar gemaakt over meerdere jaren. Ik kreeg last van mijn polsen; stekende pijn en had chronische zitvlakontsteking. Ook kreeg ik last van mijn knieën. Sindsdien doe ik wat rustiger aan.
Het is en blijft altijd lastig. Ik was laatst met een collega aan het mtben. Ik voor het eerst sinds tijden, en mijn collega is ook niet 1 van de snelste. En ik had een goedkoop leenfietsje.quote:Op zondag 13 november 2011 21:26 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Je hebt zoveel idioten tijdens die toertochten. Dan geef je aan dat je in wil inhalen, geven ze geen ruimte. Op zo´n moment zoek ik de ruimte en kom ik hard onderdoor, maakt me niet uit wat er dan gebeurt. Zo´n iemand moet maar ruimte geven.
Welnee, een beetje frustratie hooguit. Ach ja, sommigen beginnen al te gillen als je ze op 1 meter afstand passeert. Of als je rustig iemand inhaalt ze geïrriteerd naar je roepen: "Het is geen wedstrijd hoor!"quote:
Ja ik wielrende er toen nog behoorlijk bij. op een geg. moment werd het druk met de business dus moest ik 5 dagen knallen en vaak ook nog overwerken. Daar zaten wel eens dagen bij van 8:00 tot 20:00.quote:Dat zal sowieso wel rap gaan met je baan?
Ik zit maar wat te gallenquote:Op zondag 13 november 2011 21:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het is en blijft altijd lastig. Ik was laatst met een collega aan het mtben. Ik voor het eerst sinds tijden, en mijn collega is ook niet 1 van de snelste. En ik had een goedkoop leenfietsje.
Daardoor waren we niet heel erg snel. Komt er op een gegeven moment ook een hufter keihard rakelings voorbijfietsen. Die heb ik toen even voor klootzak uitgemaakt.
Klopt maar een beetje dollen af en toe is wel leuk toch? Geef toe.quote:Op zondag 13 november 2011 21:32 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik zit maar wat te gallen
Doe eigenlijk altijd rustig aan wanneer ik geen ruimte heb om te knallen. Heb geen zin om brokken te maken. Racen doe ik wel in een wedstrijd
Jaja. Eerst de held uithangen en vervolgens terugkrabbelen als een toffe mod als ik er wat van zeg?quote:Op zondag 13 november 2011 21:32 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik zit maar wat te gallen
Doe eigenlijk altijd rustig aan wanneer ik geen ruimte heb om te knallen. Heb geen zin om brokken te maken. Racen doe ik wel in een wedstrijd
Dan schiet het inderdaad wel op ja. Zeker als je ouder wordt (no offence) kan ik me voorstellen dat het lichaam op een gegeven moment ook zoiets heeft van, bekiek 't moar.quote:Op zondag 13 november 2011 21:31 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Welnee, een beetje frustratie hooguit. Ach ja, sommigen beginnen al te gillen als je ze op 1 meter afstand passeert. Of als je rustig iemand inhaalt ze geïrriteerd naar je roepen: "Het is geen wedstrijd hoor!"
[..]
Ja ik wielrende er toen nog behoorlijk bij. op een geg. moment werd het druk met de business dus moest ik 5 dagen knallen en vaak ook nog overwerken. Daar zaten wel eens dagen bij van 8:00 tot 20:00.
Gelukkig is dit een grapje.. er zijn wedstrijden genoeg om je uit te leven. 'Wij' boswielrenners hebben al niet zo'n beste naam, lees de verslagen van veldtoertochten er maar op na (bijv. op het mountainbike forum). Als iemand geen ruimte geeft moet je gewoon niet inhalen, of ze hebben je niet gehoord of het is ingeschat als niet veilig genoeg. Misschien komt er wel net een obstakel aan (wortels, kuil, steen, modderpoel) dat je niet kunt zien omdat je erachter zit. Niet iedereen heeft een even goede fietsbeheersing, maar een ander heeft net zoveel recht om veldtoertochten te fietsen als een ervaren snelle biker. Want als je ervaren bent weet je dat je elkaar de ruimte moet geven. Andersom moet een langzamere fietser ook gewoon zo veel mogelijk de ruimte geven en niet zeuren als iemand dichtbij langskomt, de paden zijn nu eenmaal niet zo altijd zo breed dat er meters tussen kunnen zitten.quote:Op zondag 13 november 2011 21:26 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Je hebt zoveel idioten tijdens die toertochten. Dan geef je aan dat je in wil inhalen, geven ze geen ruimte. Op zo´n moment zoek ik de ruimte en kom ik hard onderdoor, maakt me niet uit wat er dan gebeurt. Zo´n iemand moet maar ruimte geven.
Klopt! Al werd ik vandaag nog bijna van de weg gereden door auto. De automobilist bleef eerst achter ons hangen, de weg was nog al smal.. Toen ging ie opeens naast ons rijden en toeteren en reed bijna een clubgenoot omver. Ik reed voorop in m´n eentje en toen ik ingehaald werd moest ik bijna de berm in om niet aangereden te worden. Heb nog geprobeerd een tik op die auto te geven, maar dat lukte nietquote:Op zondag 13 november 2011 21:33 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Klopt maar een beetje dollen af en toe is wel leuk toch? Geef toe.
Fietsers in het algemeen hebben geen goede naamquote:Op zondag 13 november 2011 21:46 schreef eentwee het volgende:
[..]
Gelukkig is dit een grapje.. er zijn wedstrijden genoeg om je uit te leven. 'Wij' boswielrenners hebben al niet zo'n beste naam, lees de verslagen van veldtoertochten er maar op na (bijv. op het mountainbike forum). Als iemand geen ruimte geeft moet je gewoon niet inhalen, of ze hebben je niet gehoord of het is ingeschat als niet veilig genoeg. Misschien komt er wel net een obstakel aan (wortels, kuil, steen, modderpoel) dat je niet kunt zien omdat je erachter zit. Niet iedereen heeft een even goede fietsbeheersing, maar een ander heeft net zoveel recht om veldtoertochten te fietsen als een ervaren snelle biker. Want als je ervaren bent weet je dat je elkaar de ruimte moet geven. Andersom moet een langzamere fietser ook gewoon zo veel mogelijk de ruimte geven en niet zeuren als iemand dichtbij langskomt, de paden zijn nu eenmaal niet zo altijd zo breed dat er meters tussen kunnen zitten.
En niet zonder reden. "Op het fietspad" maak ik eigenlijk nog het meeste kans om brokken te maken.quote:Op zondag 13 november 2011 21:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Fietsers in het algemeen hebben geen goede naam
Met JohnDDD aan kop die als een dolle stier op nietsvermoedende toeristen inrijdt.quote:Op zondag 13 november 2011 21:53 schreef kanovinnie het volgende:
Over veldrijden zou ik het zo niet weten. Maar racefietsers zijn natuurlijk aso's die voor niets willen stoppen en daarom door rood rijden, borden negeren en links, rechts en door het midden inhalen. Zonder te bellen.
Of niet dan?
Irritantste zijn de mensen die gewoon geen ruimte maken. Gelukkig zijn de meeste fietspaden hier breed.quote:Op zondag 13 november 2011 21:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
En niet zonder reden. "Op het fietspad" maak ik eigenlijk nog het meeste kans om brokken te maken.
quote:Op zondag 13 november 2011 21:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
En niet zonder reden. "Op het fietspad" maak ik eigenlijk nog het meeste kans om brokken te maken.
[..]
Met JohnDDD aan kop die als een dolle stier op nietsvermoedende toeristen inrijdt.![]()
Kan je nou alleen maar mee lurken en af en toe even zeiken als iets je niet aan staat?quote:Op zondag 13 november 2011 21:21 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
E.I.K.E.L.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Het zijn en blijven natuurlijk wel veldTOERtochten. Hou er dan rekening mee dat niet iedereen even snel een bocht in durft te sturen. Als ik je dit zou zien doen, was je bij de volgende bocht echt voor mij en maakte je gegarandeerd een Hoogerlandje! Lullo!
Nee! maar het zou wel een aktie kunnen zijn die de testosteron waarde voor een poosje op een redelijk laag nivo zou kunnen brengen, als je begrijpt wat ik bedoel.quote:
Alleen maar mee lurken.....quote:Op zondag 13 november 2011 22:08 schreef Patroon het volgende:
[..]
Kan je nou alleen maar mee lurken en af en toe even zeiken als iets je niet aan staat?
quote:Op zondag 13 november 2011 23:27 schreef buzz1291 het volgende:
Maar als er een eikel hier beschrijft hoe hij het liefst een onervaren of langzame mountainbiker op een wel zeer onbeschofte wijze passeert, dan reageer ik daar op mijn eigen wijze op en denk dat 99% van de mede veldtoertochtrijders er hetzelfde over denken. Die 1% tokkies die je in iedere VTT tegenkomt kan gemist worden als kiespijn.
Superdroog en véél blaadjes, dus alle boomwortels zijn goed verborgen totdat je erover uitglijdtquote:Op maandag 14 november 2011 10:12 schreef eentwee het volgende:
Hoe lagen de bossen erbij Gripper? Qua modder enzo. Ik heb hem niet gereden, voelde me nog niet goed genoeg voor intensief sporten in de ochtendkou.
ik zie een fietsbelquote:Op maandag 14 november 2011 14:20 schreef marcodej het volgende:
Voor de Facebookers onder ons (en degenen zonder facebook zouden eventueel ook mee kunnen doen): Ik doe mee aan een fotowedstrijd en heb daarvoor stemmers nodig. Daarom graag even stemmen via onderstaande link, dank u.
http://promoshq.wildfirea(...)ble_entries/35785942
Wat zéér vrij vertaald betekent dat je kinderen zich aan bepaalde regels moeten houdenquote:Op maandag 14 november 2011 19:37 schreef marcodej het volgende:
Ik ben een Katwijker, ik ben druk bezig met kastijding.
Nu al bezig met interval? Is dat niet wat vroeg?quote:Op maandag 14 november 2011 12:42 schreef CyclingGirl het volgende:
Zo was weer een weekendje wel. Zaterdag goed weer en 3 uur gereden.
Gisteren minder maar moest toch intervallen. 2 uur intervallen gedaan.
Dacht ik ook..quote:Op dinsdag 15 november 2011 00:27 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Nu al bezig met interval? Is dat niet wat vroeg?
Nee mijn seizoen begint al vroeg he. En ik doe 1x per week interval. Veel hebben er nog rust zelfs terwijl ik er al aardig wat kilometers op heb zitten.quote:Op dinsdag 15 november 2011 00:27 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Nu al bezig met interval? Is dat niet wat vroeg?
Okeequote:Op dinsdag 15 november 2011 07:50 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Nee mijn seizoen begint al vroeg he. En ik doe 1x per week interval. Veel hebben er nog rust zelfs terwijl ik er al aardig wat kilometers op heb zitten.
@marcodej: Ik heb ook gestemd.
Dat kan ik mij wel voorstellenquote:Op dinsdag 15 november 2011 10:07 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Okee
Ik begin in februari met wat trainingswedstrijdjes. Ik denk dat ik over 2 weken begin met interval. Hoewel dat fietskoerieren bij vlagen ook pittige interval is
Haha, wanneer begin jij dan met wedstrijden?quote:Op dinsdag 15 november 2011 11:43 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Dat kan ik mij wel voorstellenNou over 2 weken is dan toch ook al snel dan ben ik niet zo vroeg
thanks, niet te moeilijk dusquote:Op dinsdag 15 november 2011 10:33 schreef Tommeke het volgende:
BBB heeft prima overschoenen voor de winter. Ook veel verschillende modellen. Het is een beetje wat je zelf wil, maar ze hebben wel voor ieder wat wils. Dus, winddicht, extra sterk, waterdicht, extra dik. Of al die eigenschappen
Ik heb zelf een simpel Ultima helmmutsje, een keer in de uitverkoop gekocht, functioneert prima.
Jonguh, niets zo mooi als trainingswedstrijdjes. In kou, regen en andere ellende 40 km naar Ekehaar fietsen. Daar een beetje opwarmen in het dorpscafe en je rugnummer halen. Dan vervolgens 2 rondes met je billen bloot aan het elastiek hangen. Vervolgens 40 minuten afzien in de mongolenwaaierquote:Op dinsdag 15 november 2011 18:28 schreef kiekjesdief het volgende:
klasbakken! wedstrijden in feb en maart. Ik zal het bij de toertochten houden, 10 maart de wittekruis classic. Grappige dat deze classic nu voor de derde keer gehouden wordt, hoezo classic
Ja, Pro heeft ze en BBB ook.quote:Op dinsdag 15 november 2011 21:22 schreef kanovinnie het volgende:
Zijn er ook overschoenen die ik zowel op de fiets als op de schaats kan gebruiken?
Mooi, scheelt toch weer een paar tientjesquote:Op dinsdag 15 november 2011 21:53 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Ja, Pro heeft ze en BBB ook.
Heb zelf deze van BBB, zijn van een soort rubber-achtig materiaal gemaakt:
[ afbeelding ]
Werken goed met mijn schaatsen. Kosten iets van 25 à 30 euro.
Ik zou er bijna zin in krijgen zoquote:Op dinsdag 15 november 2011 21:49 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Jonguh, niets zo mooi als trainingswedstrijdjes. In kou, regen en andere ellende 40 km naar Ekehaar fietsen. Daar een beetje opwarmen in het dorpscafe en je rugnummer halen. Dan vervolgens 2 rondes met je billen bloot aan het elastiek hangen. Vervolgens 40 minuten afzien in de mongolenwaaiereen bak koffie drinken en dan weer verkleumd op de fiets naar huis. Om vervolgens thuis compleet dood te zijn, je kast in te duiken voor iets eetbaars en op de bank in slaap vallen. Heb er nu alweer zin in
quote:Op dinsdag 15 november 2011 22:57 schreef buzz1291 het volgende:
Ik vind die neopreen overschoenen van BBB maar hele lompe dingen. Ik gebruik zelf de Waterflex versie. Dun, superstrak om je schoenen en bijna onverslijtbaar. Nu moet ik er wel bij vermelden dat ik alleen koude poten krijg als ze nat worden en het tegelijkertijd ook nog eens koud is en waait. Dus voor mij is het alleen maar zaak om de wind en de nattigheid te scheiden.
Die dus?quote:Op dinsdag 15 november 2011 21:53 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Ja, Pro heeft ze en BBB ook.
Heb zelf deze van BBB, zijn van een soort rubber-achtig materiaal gemaakt:
[ afbeelding ]
Werken goed met mijn schaatsen. Kosten iets van 25 à 30 euro.
Ik trap ze allemaal kapot in een winter. Zeker die Waterflex dingen...quote:Op dinsdag 15 november 2011 22:57 schreef buzz1291 het volgende:
Ik vind die neopreen overschoenen van BBB maar hele lompe dingen. Ik gebruik zelf de Waterflex versie. Dun, superstrak om je schoenen en bijna onverslijtbaar. Nu moet ik er wel bij vermelden dat ik alleen koude poten krijg als ze nat worden en het tegelijkertijd ook nog eens koud is en waait. Dus voor mij is het alleen maar zaak om de wind en de nattigheid te scheiden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |