quote:Op woensdag 9 november 2011 17:56 schreef kanovinnie het volgende:
Wat zijn een beetje te verachten finishtijden? Ik schat in (hoop eigenlijk) dat ik hem in 12 rijuren kan uitrijden.
Ik noem het gezelligquote:Op woensdag 9 november 2011 18:42 schreef kiekjesdief het volgende:
LOL@kanovinnie
Elfstedentocht schijnt erg druk te zijn, overvolle wegen en paden. Lijkt mij waardeloos fietsen, heb ik zomers langs de kust al een beetje veel last daarvan
Bij de Ride for the Roses, daar was het drukquote:Op woensdag 9 november 2011 18:42 schreef kiekjesdief het volgende:
LOL@kanovinnie
Elfstedentocht schijnt erg druk te zijn, overvolle wegen en paden. Lijkt mij waardeloos fietsen, heb ik zomers langs de kust al een beetje veel last daarvan
Het is wel mooi als je in een klein groepje kan aansluiten. Is alles uitgepijld Ivo? En hoeveel deden er afgelopen jaar mee?quote:Op woensdag 9 november 2011 18:02 schreef ultra_ivo het volgende:
12 uur is tot nu toe de recordtijd. iets van 15-16 uur is de tijd van de grote meute.
Ik denk dat 't niveau verschil daarvoor te groot is. Misschien aan het begin wel. Daarna lekker je eigen tempo rijden en een groepje zoeken waar je lekker in rijdt.quote:Op woensdag 9 november 2011 19:14 schreef kanovinnie het volgende:
Gaan we daar trouwens in de FOK! groep fietsen of is het ieder voor zich, Ivo voor allen?
En daarna met zijn alle vreten, bier drinken en daar pitten? Ik zie het iig niet zitten om terug te rijden naar huis.quote:Op woensdag 9 november 2011 19:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik denk dat 't niveau verschil daarvoor te groot is. Misschien aan het begin wel. Daarna lekker je eigen tempo rijden en een groepje zoeken waar je lekker in rijdt.
Leuk idee, Stel dat je er 13 uur over doet; en start om 7:00 is het 20:00 als je aankomt. Als je er 15 uur over doet kom je 22:00 aan. Dan is het idd beter om ergens te maffen. Een camping is het voordeligst maar dan moet het niet te koud zijn. Het wordt wel een hele operatie zo maar het lijkt me wel een toffe uitdaging.quote:Op woensdag 9 november 2011 19:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En daarna met zijn alle vreten, bier drinken en daar pitten? Ik zie het iig niet zitten om terug te rijden naar huis.
Woah vet!quote:Op woensdag 9 november 2011 19:26 schreef kanovinnie het volgende:
http://maps.google.nl/map(...)flg=w&mra=ls&t=m&z=9
Dit is zo ongeveer de route? Maar dan 40 km meer.
Ik heb vorig jaar heerlijk gefietst bij de Elfstedentocht. Ja, soms kan het harder, maar de sfeer zorgt ervoor dat je niet per sé harder wilt (Op veel plekken, en zeker later op de dag als 'het veld' uit elkaar ligt, is gewoon goed door te rijden hoor). En het gaat om de instelling waarmee je van start gaat. Als je daar gaat fietsen om te knallen, dan zit je bij de Elfstedentocht verkeerd ja.quote:Op woensdag 9 november 2011 18:42 schreef kiekjesdief het volgende:
LOL@kanovinnie
Ik zie het allemaal nog wel. Het is nog zo ver weg. Ik ken wel wat mensen in Maastricht dus misschien hebben die wel een goede tip voor me. Bovendien wil ik er geen heel weekend van maken want 't is Pasen en ik zal toch ook nog wel ergens verwacht worden.quote:Op woensdag 9 november 2011 19:38 schreef kanovinnie het volgende:
Ik neem trouwens aan dat iedereen op zaterdag al heengaat? Ik iig wel (als ik heenga dus)
Ja ik zie er wel iets in.quote:Op woensdag 9 november 2011 21:12 schreef RichardHammond het volgende:
Lijkt mij een leuk evenement en ook leuk om naar toe te trainen.
10000 is echt veel man. Daar ga ik nooit aan komen. Ook volgend jaar nietquote:Op woensdag 9 november 2011 21:17 schreef eentwee het volgende:
Al die grote monden gaan echt nog wel afhaken tegen die tijdZelfs bij een fietsmeet met een rondje van 80km in het midden van het land komen er maar een paar mensen.. Het lijkt mij wel leuk om mee te doen maar alleen als ik de hele winter kan blijven trainen zoals ik zou willen. Dat is erg onwaarschijnlijk, zit nu ook alweer weken met fysiek malheur
Daardoor kom ik ook niet aan de gewenste 10000km dit jaar, helaas.
quote:Op woensdag 9 november 2011 22:08 schreef Ambrosius het volgende:
Zit op 96 km na nu op 5.000 km voor 2011, toch ruim 3 keer zoveel als de afgelopen jaren.
Meer tijd voor gemaakt vooral, en sinds einde van zomer 2010 een andere fietsquote:Op woensdag 9 november 2011 22:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]![]()
Hoezo dit jaar opeens zoveel meer?
Ik heb er in februari eentje over..quote:Op woensdag 9 november 2011 20:06 schreef kiekjesdief het volgende:
goede reden om een nieuw ipod aan te schaffen
Er zullen waarschijnlijk wel wat mensen afvallen nog, daarom dat ik nu bij voorbaat al zeg dat ik niet mee ga doenquote:Op woensdag 9 november 2011 21:17 schreef eentwee het volgende:
Al die grote monden gaan echt nog wel afhaken tegen die tijdZelfs bij een fietsmeet met een rondje van 80km in het midden van het land komen er maar een paar mensen.. Het lijkt mij wel leuk om mee te doen maar alleen als ik de hele winter kan blijven trainen zoals ik zou willen. Dat is erg onwaarschijnlijk, zit nu ook alweer weken met fysiek malheur
Ah, wat voor? Ik heb 'm nog niet langs zien komen hier denk ik.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:12 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Meer tijd voor gemaakt vooral, en sinds einde van zomer 2010 een andere fiets.
quote:Op woensdag 9 november 2011 22:18 schreef eentwee het volgende:
Jij spoort niet!
En kanovinnie, er zitten geen taalfouten in je post.
Wie, ik?quote:Op woensdag 9 november 2011 22:18 schreef eentwee het volgende:
Jij spoort niet!
En kanovinnie, er zitten geen taalfouten in je post.
Zie de ava van ambroquote:
Een Koga Roadchamp. En nee, dat is me veel te verquote:Op woensdag 9 november 2011 22:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ah, wat voor? Ik heb 'm nog niet langs zien komen hier denk ik.
En doe je mee met de 300 van Ivo? Goed om meteen wat kilometers te maken
Beetje kromme vergelijking. Ik ga echt niet naar het midden van het land afreizen voor een rondje van 80 kilometer. Zou ik daar alleen naar toe moeten reizen om met een paar forumgenoten te fietsen. De omgeving vind ik in het midden van het land beduidend minder mooi en beperkter dan hier in het oosten. Heb drie keer een rondje gefietst met mensen van een ander forum, maar daar hoefde ik maar 20 minuten voor te fietsen.quote:Op woensdag 9 november 2011 21:17 schreef eentwee het volgende:
Zit ook op zoiets, iig een stuk minder dan vorig seizoen, waar ik op dik 5000km zat. Wil ik volgend jaar weer naartoe.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:07 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zit denk ik aan de 2.5-3k. Heb het allemaal niet zo goed bijgehouden. Nu iig bijna 1500 op runkeeper, en had daarvoor al iets meer dan 1500 op de fiets van mijn pa gefietst. Maar een paar tochten die ik daarop had gedaan staan ook op runkeeper.
Doel voor volgend jaar, dubbel zoveel, dus 5 a 6K fietsen
In mijn verdediging. Dit jaar begonnen, werk 40 uur per week, ben 3 avonden per week bezig met mijn andere sport, net als een weekend of 10-15 per jaar.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:23 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Beetje kromme vergelijking. Ik ga echt niet naar het midden van het land afreizen voor een rondje van 80 kilometer. Zou ik daar alleen naar toe moeten reizen om met een paar forumgenoten te fietsen. De omgeving vind ik in het midden van het land beduidend minder mooi en beperkter dan hier in het oosten. Heb drie keer een rondje gefietst met mensen van een ander forum, maar daar hoefde ik maar 20 minuten voor te fietsen.
Dat in Maastricht is van een hele andere categorie. Ik reis ook met het OV dus ik moet tegen die tijd maar eens kijken hoe ik dat oplos.
Maar 10.000 km op jaarbasis veel?Dat fietste ik destijds alleen al aan trainkilometers met de club, denk dat ik zelf minstens dezelfde afstand erbij op fietste. Volgend jaar ga ik eens bijhouden hoeveel ik er rijd, heb eindelijk een fietscomputer dus ben benieuwd.
Ik gebruik af en toe endomondo op mn blackberry.. Maar ook niet heel regelmatig.. Eigenlijk alleen als ik een route perse achteraf terug wil kunnen zien ofzo..quote:Op woensdag 9 november 2011 22:26 schreef kanovinnie het volgende:
Ben ik trouwens de enige die Runkeeper (of zo'n dergelijk programma) gebruikt om routes, afstanden en gem. snelheden te bekijken?
Je hoeft je niet de verdedigen.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
In mijn verdediging. Dit jaar begonnen, werk 40 uur per week, ben 3 avonden per week bezig met mijn andere sport, net als een weekend of 10-15 per jaar.
Maargoed, volgend jaar 2 keer zoveel vind ik een goed streven. En mijn neefje eruitfietsen. Al zal dat alleen lukken als ik vanuit het niets de demarrage van mijn leven inzet.
Het rondje was ook wel eens 110km, wat doet het ertoe.. er haken altijd aan het eind mensen af en dit is dan ook nog eens een tocht die bijna niemand fysiek kan volbrengen. Maar ik laat me graag van het tegendeel overtuigen hoorquote:Op woensdag 9 november 2011 22:23 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Beetje kromme vergelijking. Ik ga echt niet naar het midden van het land afreizen voor een rondje van 80 kilometer. Zou ik daar alleen naar toe moeten reizen om met een paar forumgenoten te fietsen. De omgeving vind ik in het midden van het land beduidend minder mooi en beperkter dan hier in het oosten. Heb drie keer een rondje gefietst met mensen van een ander forum, maar daar hoefde ik maar 20 minuten voor te fietsen.
Dat in Maastricht is van een hele andere categorie. Ik reis ook met het OV dus ik moet tegen die tijd maar eens kijken hoe ik dat oplos.
Maar 10.000 km op jaarbasis veel?Dat fietste ik destijds alleen al aan trainkilometers met de club, denk dat ik zelf minstens dezelfde afstand erbij op fietste. Volgend jaar ga ik eens bijhouden hoeveel ik er rijd, heb eindelijk een fietscomputer dus ben benieuwd.
Het aantal hoogtemeters valt toch relatief mee (28xx)?quote:Op woensdag 9 november 2011 09:17 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
In de winter zul je wat langere eenheden moeten rijden, rond de 100-150km, een beetje afhankelijk van het weer deze winter. Dan in maart een keertje 200km. Kan een georganiseerde rit zijn (ik heb er eentje in maart), dat kan ook individueel. Gezien het parcours van de 300 is het handig wat hellingen in je training in te bouwen.
Op het technische vlak zorgen voor voldoende kleine hellingen (na 250km klim je niet meer zo makkelijk op de macht) en verlichting. Het is maar weinigen gegeven om deze 300 bij daglicht te rijden. En dan nog, een paar lekke banden en je komt op het eind in het donker te zitten. Tussen de velden ten zuiden van Tongeren is het dan aardedonker.
Reken er dan maar minstens 2,5 tot 3 uur pauze bij en dan doe je het gewoon heel goed met 25 gemiddeld in dat deel van Belgie. Veel succes maar hou er maar rekening mee dat je voor de eerste keer op zo'n rit gewoon 17 uur nodig hebt. Ervaring is namelijk o zo belangrijk voor tochten van deze lengte.quote:Op woensdag 9 november 2011 17:56 schreef kanovinnie het volgende:
Wat zijn een beetje te verachten finishtijden? Ik schat in (hoop eigenlijk) dat ik hem in 12 rijuren kan uitrijden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |