Mooie fiets! Tweekleurig stuurlint moet je echt niet doen! Das niet soignee. Ik zal ff een foto van mijn fiets zoeken met een setje Cosmics die ik toen gejat had van een zeker persoonquote:
Ik heb gewoon dezequote:Op zondag 6 november 2011 11:11 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb trouwens mijn lelijke Pro Fiberglass bidonhouders vervangen door rood witte Elite's.
Ga er ook nog een andere stuurpen op zetten. Heb nu een lelijke en iets te lange Bontrager Race. Wil er een Pro Vibe7s op zetten. Denk dat ik dan de zadelpen en uiteindelijk het stuur ook vervang voor Pro Vibe7s.
quote:Op zondag 6 november 2011 11:50 schreef BraveDribbel het volgende:
Ik weet dat het voor sommigen van jullie als vloeken in de kerk klinkt, maar ik ga het toch vragen:
- Wat is een goede zadeltas, waar je iig een reservebandje, tools en evt telefoon/portemonnee oid in kwijt kan?
Haha hij vraagt om een zadeltas voor reservebandje, telefoon en paar tools. Niet een weekendtas Ivoquote:Op zondag 6 november 2011 13:02 schreef ultra_ivo het volgende:
Als het puur een zadeltas moet zijn ga ik toch voor Carradice.
[ afbeelding ]
is ook in kleinere varianten te verkrijgen. Deze is in principe geschikt om er een heel weekend mee op sjouw te gaan.
Die Uni van Tacx gaat op den duur rammelen en kraken, maar ze gaan wel jaren mee. Die nieuwe Uma die ik er een tijdje op gehad heb, rammelt ook (ja ook met originele Tacx bidons). Heb er maar weer een onverwoestbare Tao opgezet. Die Tao carbon vind ik veel te duur.quote:Op zondag 6 november 2011 11:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb gewoon deze [ afbeelding ]
En ik ben er blij mee.
In die Elite bidonhouders passen toch alleen maar Eilte bidons, omdat de diameter kleiner is, dacht ik.quote:Op zondag 6 november 2011 16:19 schreef eentwee het volgende:
Mooie bidonhouders kosten niks, Elite Custom is een goeie. Nooit gerammel of gezeik, ziet er mooi uit en maar 9 euro ofzo.
@Tommeke: Pro Vibe stuur heb ik ook, met klassieke ronde bocht. Bevalt goed, is ook echt een mooie bocht maar niet zo diep (131mm) als echte klassieke sturen (Belgian drop is meestal 140-145mm). De vorm zorgt bovendien voor een vlakke overgang naar de shifters i.t.t. shallow sturen als Ritchey WCS, Deda newton, 3T Rotundo etc.
Ja, ze gaan niet eeuwig mee. Ze gaan rammelen nadien, maar dan druk je ze gewoon aan. Als ze dan op een geg. breken is het tijd om nieuwe te halen. Ze kosten ook maar 5 Euro ofzo. Ik hoef niet van die rare carbonnen dingen op mijn koersfiets.quote:Op zondag 6 november 2011 16:32 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die Uni van Tacx gaat op den duur rammelen en kraken, maar ze gaan wel jaren mee. Die nieuwe Uma die ik er een tijdje op gehad heb, rammelt ook (ja ook met originele Tacx bidons). Heb er maar weer een onverwoestbare Tao opgezet. Die Tao carbon vind ik veel te duur.
Ik had last van enige speling tussen de plastic montage stukken en het alu gedeelte dat daar door heen liep. Dus kon ik de speling wel opheffen zoals je zegt, maar niet het gekraak.quote:Op zondag 6 november 2011 16:35 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, ze gaan niet eeuwig mee. Ze gaan rammelen nadien, maar dan druk je ze gewoon aan. Als ze dan op een geg. breken is het tijd om nieuwe te halen. Ze kosten ook maar 5 Euro ofzo. Ik hoef niet van die rare carbonnen dingen op mijn koersfiets.
Ik ook zoiets, van BBB. Bidons zitten er lekker stevig in.quote:Op zondag 6 november 2011 11:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb gewoon deze [ afbeelding ]
En ik ben er blij mee.
Verstandig? Eénspacertje van een halve centimeter van onder de stuurpen naar boven verplaatsen. Is uiteraard helemaal niet soigneé maar je kunt wel lekker testen hoe dat zit.quote:Op zondag 6 november 2011 16:55 schreef kanovinnie het volgende:
Fiets kopen met een goede geometrie lijkt mij een beter plan.
Ik zit er aan te denken om 1 van mijn 2 spacertjes ertussen uit te halen. Maar zit toch te twijfelen. Voor mijn gevoel zit ik nu wel goed, misschien iets te veel rechtop. Maar dat komt gevoel van rechtopzitten komt misschien omdat ik er een spacer tussenuit wil (Want soignee).
Maar wat is verstandig?
Ik denk dat je gelijk hebt met die 125 mm. En wat betreft die pedalen ook. Maar de enige pedalen die ik ken die werkelijk wat uitmaken zijn die van Speedplay. Kan wel een centimeter schelen. En dan niet te vergeten schoenen met carbon t.o.v. plastic zolen. Dat kan ook een paar mm schelen. Allemaal niet echt veel maar met een beetje geluk en rekenen zou het best kunnen dat je helemaal geen spacers meer nodig hebt. ik heb daar nogal wat aandacht aan besteed bij mij nieuwe fiets en rij nu zonder spacers ipv 1,5 cm. Ziet er gewoon heel stak uit.quote:Op zondag 6 november 2011 16:52 schreef eentwee het volgende:
Tao is niet onverwoestbaar, de lipjes aan de onderkant breken op een gegeven moment af. In die Elites passen gewoon alle bidons, ik gebruik ze van Tacx (kutdoppen) en TA (stuk beter en 800mL). Er zijn inderdaad smallere voor 66mm bidons, volgens mij alleen een uitvoering van de Patao.
120mm is wel heel weinig drop, ik ken zo uit het hoofd geen sturen die dat hebben. Misschien 1 vrouwenstuur van Bontrager ofzo? Verder is alles wel minimaal 125mm dacht ik, in elk geval wel de compacts van FSA (heb de Wing pro op m'n crossfiets). Nog een tip om met minder spacers toe te kunnen: pedalen met een lage stack height (kan tot 1cm schelen) zodat je zadel én stuur lager kunnen en een stuurpen met een grote stack height (scheelt max ±4mm spacers).
Gewoon in stapjes steeds dieper totdat je het gevoel heb dat je onder in de beugels te diep zit, daarna weer omhoog zetten naar de hoogte die goed voelt, zo kan je de grens van ideale aerodynamica icm voldoende comfort vaststellen. Je hebt spacers van 2mm zo kan je vrij nauwkeurig werken.quote:Op zondag 6 november 2011 16:55 schreef kanovinnie het volgende:
Fiets kopen met een goede geometrie lijkt mij een beter plan.
Ik zit er aan te denken om 1 van mijn 2 spacertjes ertussen uit te halen. Maar zit toch te twijfelen. Voor mijn gevoel zit ik nu wel goed, misschien iets te veel rechtop. Maar dat komt gevoel van rechtopzitten komt misschien omdat ik er een spacer tussenuit wil (Want soignee).
Maar wat is verstandig?
Ik zat me al af te vragen hoe het zit met spacers. Die verplaats je dus van onder je stuurpen naar boven je stuurpen? Dus ik hou hoe dan ook altijd spacers op mijn stuur?quote:Op zondag 6 november 2011 17:30 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Verstandig? Eénspacertje van een halve centimeter van onder de stuurpen naar boven verplaatsen. Is uiteraard helemaal niet soigneé maar je kunt wel lekker testen hoe dat zit.
Ik ga het inderdaad even proberen. Ben nu alleen echt gesloopt. Net gegeten enzoquote:Op zondag 6 november 2011 18:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Gewoon in stapjes steeds dieper totdat je het gevoel heb dat je onder in de beugels te diep zit, daarna weer omhoog zetten naar de hoogte die goed voelt, zo kan je de grens van ideale aerodynamica icm voldoende comfort vaststellen. Je hebt spacers van 2mm zo kan je vrij nauwkeurig werken.
Ik heb net uitgevonden dat 5mm spacers te diep is en 1cm te hoog. 8mm voelt nu perfect. Misschien zitten die 2mm tussen de oren maar dat maakt me niet uit.
Het testen doe je dus per rit of week, eerst de tijd geven om te wennen voordat je kan zeggen of het goed is. Dus niet ff in de garage even zitten.quote:Op zondag 6 november 2011 18:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zat me al af te vragen hoe het zit met spacers. Die verplaats je dus van onder je stuurpen naar boven je stuurpen? Dus ik hou hoe dan ook altijd spacers op mijn stuur?
[..]
Ik ga het inderdaad even proberen. Ben nu alleen echt gesloopt. Net gegeten enzo
Je kan de vork (laten) afzagen als je denkt dat je goed zit. Ik heb ook een aantal spacers bovenop mn stuurpen (geen spacers onder), maar laat ze zitten voor eventuele doorverkoop. Kan de koper na mij nog variëren.quote:Op zondag 6 november 2011 18:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zat me al af te vragen hoe het zit met spacers. Die verplaats je dus van onder je stuurpen naar boven je stuurpen? Dus ik hou hoe dan ook altijd spacers op mijn stuur?
Hier ook. Zit 4cm bovenop. Zit er wel aan te denken om 2cm eraf te halen zodat ik speling hou bij blessures. Waarschijnlijk hou ik de fiets toch als winterfiets. Verkoop zal maar zo'n 600 opleverenquote:Op zondag 6 november 2011 18:38 schreef marcodej het volgende:
[..]
Je kan de vork (laten) afzagen als je denkt dat je goed zit. Ik heb ook een aantal spacers bovenop mn stuurpen (geen spacers onder), maar laat ze zitten voor eventuele doorverkoop. Kan de koper na mij nog variëren.
Meer dat ik geen zin heb om te sleutelenquote:Op zondag 6 november 2011 18:37 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het testen doe je dus per rit of week, eerst de tijd geven om te wennen voordat je kan zeggen of het goed is. Dus niet ff in de garage even zitten.
Ah, op die manier. Ik vroeg me al af hoe dat zat.quote:Op zondag 6 november 2011 18:38 schreef marcodej het volgende:
[..]
Je kan de vork (laten) afzagen als je denkt dat je goed zit. Ik heb ook een aantal spacers bovenop mn stuurpen (geen spacers onder), maar laat ze zitten voor eventuele doorverkoop. Kan de koper na mij nog variëren.
verbazend ik heb hem achter de tandem echt met hoge snelheden gehad tot 70km per uurquote:Op zondag 6 november 2011 21:55 schreef ultra_ivo het volgende:
Met zo'n ding heb ik ooit gereden. Is goed te doen zolang je op perfect asfalt blijft en 'm op asfalt afkoppelt. In de Russische bagger was het een grote ellende. Achter een fiets met een verende achtervork trouwens ook, ik moest 'm overnemen van een van m'n vrienden die niet harder dan 35 kon met dat ding zonder dat de hele fiets als een gek begon te schudden.
Maak er ajb géén fixed gear van...quote:Op maandag 7 november 2011 14:01 schreef error_404 het volgende:
Op aanraden van SanArt en donroyco even mijn Peloton Lite spammen.
Speaking about winterfiets! Ik heb mn stiertje gisteravond weer opgehaald, stond deze zomer bij een maat van me die weleens wilde zien of wielrennen wat voor hem is. Ik wil best in de winter op mn mooie carbonfiets rijden, maar ik probeer die nieuwe fiets wel pekelvrij te houden.quote:Op maandag 7 november 2011 14:10 schreef Freddeh het volgende:
Ik zie potentie voor een mooie winterfiets
Maar pekel is wel vies spul, dus je naven, ketting, schakelkabels etc allemaal welquote:
Jammer voor het weer zondag? Het was hier erg lekker!quote:Op maandag 7 november 2011 14:06 schreef CyclingGirl het volgende:
Goed getraind dit weekend. Zaterdag intervaltraining en zondag duurtraining, alleen jammer van het weer zondag maar we mogen eigenlijk niet klagen met dit weertje in november. Volgende week word het weer kouder hoorde ik ergens.
Hebben mensen hier ervaring met die warmtepads voor schoenen en handschoenen?
http://www.geenstijl.nl/m(...)_berg_zorgt_voo.htmlquote:Op maandag 7 november 2011 17:50 schreef kanovinnie het volgende:
Heeft Thijs Zonneveld zijn idee van de berg gepikt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |