quote:Op woensdag 9 november 2011 09:17 schreef ultra_ivo het volgende:
In de winter zul je wat langere eenheden moeten rijden, rond de 100-150km, een beetje afhankelijk van het weer deze winter. Dan in maart een keertje 200km. Kan een georganiseerde rit zijn (ik heb er eentje in maart), dat kan ook individueel. Gezien het parcours van de 300 is het handig wat hellingen in je training in te bouwen.
Op het technische vlak zorgen voor voldoende kleine hellingen (na 250km klim je niet meer zo makkelijk op de macht) en verlichting. Het is maar weinigen gegeven om deze 300 bij daglicht te rijden. En dan nog, een paar lekke banden en je komt op het eind in het donker te zitten. Tussen de velden ten zuiden van Tongeren is het dan aardedonker.
http://www.geenstijl.nl/m(...)_berg_zorgt_voo.htmlquote:Op maandag 7 november 2011 17:50 schreef kanovinnie het volgende:
Heeft Thijs Zonneveld zijn idee van de berg gepikt?
Op asfalt had ik er geen probleem mee, ik reed toen op een oversized alu Koga Randonneur. Superstijf ding, eigenlijk te stijf. Met 40-50 in 't uur bergaf kon ik gewoon rek en strekoefeningen doen. Maar een keer van het asfalt af was het een ramp. Afkoppelen tijdens het kamperen was helemaal een hel, er kwam zoveel modder in de gaatjes van de borgpenenn te zitten dat ie bijna niet meer te zekeren was. Dus leuk idee maar voor het wat serieuzere kampeervakantiewerk zitten er te veel haken en ogen aan (letterlijk).quote:Op maandag 7 november 2011 10:23 schreef dop het volgende:
[..]
verbazend ik heb hem achter de tandem echt met hoge snelheden gehad tot 70km per uur
en ook op slechte ondergrond , echt nooit problemen rijd fantastisch.
je moet er natuurlijk geen 30 kilo op leggen en dan geheel geen bepakking op de fiets , dan is het niet gek dat hij wat meer een eigen wil krijgt
Lijkt mij ook tof, zo'n ding.quote:Op maandag 7 november 2011 18:23 schreef Eric_Cantona het volgende:
Zal me hier ook eens melden, vanaf afgelopen "zomer" begonnen met m'n nieuwe hobbyLaatste paar weken niet meer zo actief aan 't fietsen, vanwege werk en weer. Vorige week wel 'n rollerbank aangeschaft, dus ik kan thuis voor de tv aan de slag
Was wel even wennen hoor, de eerste keer. Je fiets staat vast en daardoor voel je alle bewegingen die je maakt. En de roller zelf maakt behoorlijk geluid als je op snelheid bent, dus ik heb al geleerd dat ik de afstandsbediening van tv dichtbij heb liggenquote:
Haha netjes, ik heb dat geprobeerd met Tacxen, maar hou dat niet lang vol.quote:Op maandag 7 november 2011 18:37 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
Was wel even wennen hoor, de eerste keer. Je fiets staat vast en daardoor voel je alle bewegingen die je maakt. En de roller zelf maakt behoorlijk geluid als je op snelheid bent, dus ik heb al geleerd dat ik de afstandsbediening van tv dichtbij heb liggen
Nee dat werkt niet genoeg ben ik bang.. Die Tacx hoorde ik door dat hele huis waar die toen stondquote:
Goedzoquote:Op maandag 7 november 2011 10:23 schreef dop het volgende:
[..]
verbazend ik heb hem achter de tandem echt met hoge snelheden gehad tot 70km per uur
en ook op slechte ondergrond , echt nooit problemen rijd fantastisch.
je moet er natuurlijk geen 30 kilo op leggen en dan geheel geen bepakking op de fiets , dan is het niet gek dat hij wat meer een eigen wil krijgt
[ afbeelding ]
als koerier zag ik in rotterdam zo iets als deze rijden ging redelijk vlot ook
Probeer het wel meer in stapjes te doen zodat je lichaam kan wennen aan de houding.quote:Op maandag 7 november 2011 18:58 schreef kanovinnie het volgende:
Zet hem op iets wat geluid dempt?
Trouwens net even een spacer verplaatst om mijn stuur. Meteen 10mm naar beneden, zal me benieuwen.
Ik zag wel dat mijn stuurpen al eens door een Arie de beuker is afgezaagd en daarna afgebraamd is door Rauwe Rudi. Wat een bramen zaten er nog aan zeg
Ach je merkt het snel genoeg of het oké is.quote:Op maandag 7 november 2011 19:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Probeer het wel meer in stapjes te doen zodat je lichaam kan wennen aan de houding.
Idd, je hebt het wel snel door..maar te grote stap kan er voor zorgen dat je gelijk denkt oehh dit is te diep, terwijl als je het in 2 stappen zou doen je het oke zal vindenquote:Op maandag 7 november 2011 19:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ach je merkt het snel genoeg of het oké is.![]()
Ik heb nu ook nog een 5mm spacer ķp mijn stuurnok zitten en niks meer eronder. Ik kan ze maar 1x afzagen dus ik laat 't lekker zitten.
Als ik er spacers voor zou hebben had ik het gedaanquote:Op maandag 7 november 2011 19:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Probeer het wel meer in stapjes te doen zodat je lichaam kan wennen aan de houding.
Hoe hard rij jij op de Bullit? Wij hebben een route met Bullit 's ochtends. Drie keer raden wie recordhouder is met de beste tijdquote:
Henk van de administratie?quote:Op maandag 7 november 2011 19:31 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hoe hard rij jij op de Bullit? Wij hebben een route met Bullit 's ochtends. Drie keer raden wie recordhouder is met de beste tijd
Zeg dat wel! Komt zeker doordat hij professioneel waterfietser is.quote:Op maandag 7 november 2011 19:48 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Klopt, maar die heeft ook een paar poten!
Als de wind een beetje gunstig staat rijd ik 45-50km/u op dat ding. Ik houd er brommers mee bij. Wij hebben op eentje een zwaarder verzet gemonteerd, en full slick banden, en oja, er zitten disk wielen op voor & achter én een soort van ligstuurtje dmv 2 bar-ends vlakbij elkaar. Die gaat als de vliegende brandweer. Alleen wel een beetje tricky want de remmen doen niet zoveel meer.quote:Op maandag 7 november 2011 19:31 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hoe hard rij jij op de Bullit? Wij hebben een route met Bullit 's ochtends. Drie keer raden wie recordhouder is met de beste tijd
Er zitten shimano alfine schijfremmen op, en als de blokjes versleten raken kan je niet meer bijstellen. Er liggen al nieuwe voor 't voorwiel liggen maar die moeten er nog op.quote:Op maandag 7 november 2011 20:17 schreef kanovinnie het volgende:
Doordat de remmen kut zijn, of omdat de banden gaan slippen?
Aha.quote:Op maandag 7 november 2011 20:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Er zitten shimano alfine schijfremmen op, en als de blokjes versleten raken kan je niet meer bijstellen. Er liggen al nieuwe voor 't voorwiel liggen maar die moeten er nog op.
Achter remt nog wel redelijk maar voor is het niet veel meer.
Henk. Van de administratie.quote:Op maandag 7 november 2011 20:21 schreef kaasplankje het volgende:
Maar wie is nou recordhouder Tommeke? Gij ofwa?
Die werken vooral op kantoortijden. Maandag t/m vrijdag van 8 tot 18u. Soms langer.quote:Op maandag 7 november 2011 20:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Henk. Van de administratie.
Zou fietskoerier iets zijn om op zaterdag oid voor een paar uurtjes te doen? Lijkt me wel lollig, op de fiets naar A'dam, een paar uur heen en weer racen en daarna weer rustig naar huis. En daar nog voor betaald krijgen ook
Mooie tijden. Dan werk ik ookquote:Op maandag 7 november 2011 20:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die werken vooral op kantoortijden. Maandag t/m vrijdag van 8 tot18u. Soms langer.
Bij ons wordt nieuw personeel voornamelijk in het najaar ingewerkt. Ten eerste omdat het dan druk is, ten tweede omdat je dan betere koeriers kweekt.quote:Op maandag 7 november 2011 20:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mooie tijden. Dan werk ik ook![]()
Misschien maar eens mailen. na de winter, als het weer warm is
speedpostbode? Wat moet ik me daar bij voorstellen? Hetzelfde als fietskoerier?quote:Op maandag 7 november 2011 20:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die werken vooral op kantoortijden. Maandag t/m vrijdag van 8 tot 18u. Soms langer.
Enne ja ik ben een speedpostbode. Al sinds 2000.
Hoezo worden mensen dan beter? Omdat je dan leert omgaan met kutweer?quote:Op maandag 7 november 2011 20:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Bij ons wordt nieuw personeel voornamelijk in het najaar ingewerkt. Ten eerste omdat het dan druk is, ten tweede omdat je dan betere koeriers kweekt.
Ja en ja. In het najaar is er een beter beeld of mensen dit echt wel willen. Ze moeten door weer en wind. Mooiweerfietsers zijn niet geschikt.quote:Op maandag 7 november 2011 20:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
speedpostbode? Wat moet ik me daar bij voorstellen? Hetzelfde als fietskoerier?
Google gaf me niet echt een antwoord.
[..]
Hoezo worden mensen dan beter? Omdat je dan leert omgaan met kutweer?
Het lijkt me best tof werk. Al zou ik het zonde vinden om het nu te gaan doen omdat ik dan mijn opleiding weggooi.quote:Op maandag 7 november 2011 20:33 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja en ja. In het najaar is er een beter beeld of mensen dit echt wel willen. Ze moeten door weer en wind. Mooiweerfietsers zijn niet geschikt.
Ja jonguh. Op de rest van de routes niet, totaal niet zelfsquote:Op maandag 7 november 2011 20:21 schreef kaasplankje het volgende:
Maar wie is nou recordhouder Tommeke? Gij ofwa?
Werken jullie met een soort TomTom? Alhoewel, hoe vinden jullie snel de route?quote:Op maandag 7 november 2011 20:33 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja en ja. In het najaar is er een beter beeld of mensen dit echt wel willen. Ze moeten door weer en wind. Mooiweerfietsers zijn niet geschikt.
Haha oké dan. Ja ik ben serieus over de bullit, het is een racemonster.quote:Op maandag 7 november 2011 20:52 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja jonguh. Op de rest van de routes niet, totaal niet zelfs
Morgen maar weer ff proberen. Haha, ben je nou serieus over die bullit?
Vet! Die van ons zijn gewoon standaard.quote:Op maandag 7 november 2011 21:18 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Haha oké dan. Ja ik ben serieus over de bullit, het is een racemonster.
@Patroon: alles uit het bolletje of met een stratengidsje. Sommigen gebruiken de aaifoon maar ik vind dat maar niks.
Toch lijkt me een iphone wel handig voor als je echt onbekende straatjes hebt. Al is een kaart/stratenboekje toffer. Zo ga ik ook altijd op vakantie. Niets geen tomtom, gewoon een kaart.quote:Op maandag 7 november 2011 21:18 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Haha oké dan. Ja ik ben serieus over de bullit, het is een racemonster.
@Patroon: alles uit het bolletje of met een stratengidsje. Sommigen gebruiken de aaifoon maar ik vind dat maar niks.
Bij ons beginnen ze standaard en eindigen ze full custom.quote:Op maandag 7 november 2011 21:22 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Vet! Die van ons zijn gewoon standaard.
@Patroon: Alles uit je hoofd weten, vaak vaste klanten, stratengids en ik gebruik wel een iPhone
Kan ik me voorstellen.quote:Op maandag 7 november 2011 21:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Bij ons beginnen ze standaard en eindigen ze full custom.
Zijn er geen navigatiedingen die dat hebben?quote:Op maandag 7 november 2011 21:29 schreef kaasplankje het volgende:
Als er een echt goede shock-proof en spatwaterdichte aaifoon uitkomt mét een batterij die lang mee gaat koop ik er een.
Wilde net zeggen, da's Kaasquote:
Deda heeft ook mooie ronde stuurbochten. Al wordt dat tegenwoordig klassiek genoemd.quote:Op maandag 7 november 2011 23:39 schreef eentwee het volgende:
[..]
Wilde net zeggen, da's Kaas![]()
Ik heb mijn vorkbuis ook pas na heel lang af laten zagen. En al mijn fietsen zien pekel en nee, ik maak ze niet schoon na het fietsen want als het zo koud is dat er pekel ligt heb ik daar helemaal geen zin in en ben ik al blij als ik het weer overleefd heb zonder longontstekingIk zal binnenkort eens een fotootje schieten van mijn winterfietsje van dienst, een '00 Caad4 in nieuwstaat met (o.a.) 'zeitgenössische' Cosmic Pro wielen.
Verder is-ie niet helemaal origineel meer, voor de vorm zou ik er eigenlijk een Cinelli Integralter op moeten doen maar ik vind kromme stuurbochten lelijk.
[ afbeelding ]
Vergeet niet dat je vaak op industrieterreinen komt waar je normaal nooit komt. De reguliere klanten ken ik allemaal uit m'n hoofd, maar soms zit er eens een klant bij in een rare wijk waar je nooit komtquote:Op dinsdag 8 november 2011 07:45 schreef dop het volgende:
ik ben geen koerier maar woon wel bij een grote stad (rotterdam)
natuurlijk kan navigatie handig zijn maar als je een stad kent is 1x kijken op de kaart bij vertrek genoeg om er in een keer naartoe te fietsen zeker als je het dagelijks doet lijkt mij.
je hebt toch altijd een globaal idee, en nagenoeg alles is vlakbij een punt of straat die je wel kent
als je nieuw is een stad woont is dat natuurlijk heel anders, maar een taxi chauffeur moest vroeger ook het stratenboek leren een een examen doen.
als ik een koeriersbedrijf had zou ik dat ook zeker van mijn koeriers verlangen
nou hup, gat in de markt dus begin zelf eenquote:Op dinsdag 8 november 2011 12:16 schreef RichardHammond het volgende:
Of gewoon een Garmin Edge op de stuurpen.
Lijkt mij ook wel wat fietskoerier, maar in Enschede hebben ze nog niet echt van die bedrijfjes, jammer.
http://www.msg-fietskoeriers.nl/quote:Op dinsdag 8 november 2011 12:16 schreef RichardHammond het volgende:
Of gewoon een Garmin Edge op de stuurpen.
Lijkt mij ook wel wat fietskoerier, maar in Enschede hebben ze nog niet echt van die bedrijfjes, jammer.
Wellicht, wellicht. Ik ga er eens over nadenken. Nu woon ik zelf in een gat (Nijverdal), maar ik studeer in Enschede, is voor mij prima te reizen met trein. Misschien kijken of ik daar iets kan beginnen.quote:Op dinsdag 8 november 2011 12:20 schreef Yankee het volgende:
[..]
nou hup, gat in de markt dus begin zelf een
Had ik al gevonden, maar bedankt voor de tip.quote:Op dinsdag 8 november 2011 12:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
http://www.msg-fietskoeriers.nl/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |