Je zal mij ook niet snel zonder shirt zien fietsen. Daarvoor heb ik nog iets te veel buik.quote:Op zondag 13 november 2011 09:23 schreef dop het volgende:
[..]
niet iedereen is gevoelig voor blessures , sommige mensen kunnen gewoon goed tegen de kou.
ik ben niet zo iemand die nu in korte broek gaat , en ben nu 40 en merk dat ik nu zeker wat beter op mijn lichaam moet letten.
maar heb tot nu toe buiten valpartijen nooit blessures gehad, ik heb een heel makkelijk lichaam en merk dat ik t.o.v. andere beter tegen een stootje kan.
ik kan zonder warm rijden er zo vol op klappen, of het nu warm of koud is.
enige waar ik wel op moet letten is mijn rug, ik zal nooit zonder shirt fietsen hoe warm het ook is.
Oh héérlijk is dat: in de binnenbocht passeren met flink snelheidsverschil en dan tijdens de passage even het achterwiel laten blokkeren.quote:Op zondag 13 november 2011 15:44 schreef Tommeke het volgende:
Haha, met die veldtoertochten heb je er altijd zoveel mongels bij. Ik heb daarom ook vaak een belletje op m'n fiets, meeste lui kunnen niet sturen.
Net ff 110 km weggetrapt. Oa. door Kamp Westerbork, nog nooit geweest daar!
Ging wel lekker, alleen vanaf daar de mist in gereden en toen werd het koud. Had vandaag geen lange broek, maar beenstukken aan. Thermosokken en overschoenen over m'n voeten. En verder een thermoshirtje, gewoon shirtje, armstukken, jasje en windstopper. Was in die mist wel nodig.
quote:Op zondag 13 november 2011 16:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Oh héérlijk is dat: in de binnenbocht passeren met flink snelheidsverschil en dan tijdens de passage even het achterwiel laten blokkeren.
Vreemd, ik had alleen dunne sokken, schoenen en van die plastic water/wind dichte overschoenen zonder neopreen of andere voering. Lekker warm gehad.quote:Op zondag 13 november 2011 17:17 schreef SuperWeber het volgende:
Net ook ff 85 km weggetrapt. Ik had een winterbroek aan, overschoenen, thermoshirt, wielershirt en windstopper. En alsnog had ik koude tenen. Volgende keer nog even een paar thermosokken aan...
Ach dan ben je vast gezegend met een goede doorbloeding. Ik draag eigenlijk pas overschoenen als het vriest. En altijd dunne sokjes.quote:Op zondag 13 november 2011 17:31 schreef Patroon het volgende:
[..]
Vreemd, ik had alleen dunne sokken, schoenen en van die plastic water/wind dichte overschoenen zonder neopreen of andere voering. Lekker warm gehad.
Ik had zelfs mijn winteroverschoenen aan. Ik heb altijd hete voeten (volgens mijn vrouw tenminste), maar op de fiets heb ik altijd al redelijk snel koude voeten gehad...quote:Op zondag 13 november 2011 17:31 schreef Patroon het volgende:
[..]
Vreemd, ik had alleen dunne sokken, schoenen en van die plastic water/wind dichte overschoenen zonder neopreen of andere voering. Lekker warm gehad.
Heb je dat vaker? Kan namelijk ook komen als je je schoenen te strak rond je tenen vast doet. In de winter is het verstandig om je schoenen iets losser te laten voor een goed doorbloeding.quote:Op zondag 13 november 2011 17:34 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik had zelfs mijn winteroverschoenen aan. Ik heb altijd hete voeten (volgens mijn vrouw tenminste), maar op de fiets heb ik altijd al redelijk snel koude voeten gehad...
Zou kunnen. Ik weet zeker dat ik geen te kleine schoenen heb. Volgende keer let ik even op dat ze los genoeg zitten. Daar heb ik nu niet echt op gelet eigenlijk.quote:Op zondag 13 november 2011 17:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
Heb je dat vaker? Kan namelijk ook komen als je je schoenen te strak rond je tenen vast doet. In de winter is het verstandig om je schoenen iets losser te laten voor een goed doorbloeding.
Ik kwam hier toevallig vandaag op de fiets nog op. Dat is 60 km per dag! Ik geloof je heus wel, maar 60 km per dag is echt veel.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:23 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Beetje kromme vergelijking. Ik ga echt niet naar het midden van het land afreizen voor een rondje van 80 kilometer. Zou ik daar alleen naar toe moeten reizen om met een paar forumgenoten te fietsen. De omgeving vind ik in het midden van het land beduidend minder mooi en beperkter dan hier in het oosten. Heb drie keer een rondje gefietst met mensen van een ander forum, maar daar hoefde ik maar 20 minuten voor te fietsen.
Dat in Maastricht is van een hele andere categorie. Ik reis ook met het OV dus ik moet tegen die tijd maar eens kijken hoe ik dat oplos.
Maar 10.000 km op jaarbasis veel?Dat fietste ik destijds alleen al aan trainkilometers met de club, denk dat ik zelf minstens dezelfde afstand erbij op fietste. Volgend jaar ga ik eens bijhouden hoeveel ik er rijd, heb eindelijk een fietscomputer dus ben benieuwd.
Is ook veel, maar met de club was een trainingsrit minstens 100 kilomter oplopend tot 150 kilometer. Verder pakte ik ook zo goed als elke dag de racefiets als ik van school thuis kwam. Een mountainbike had en heb ik niet dus ik pak(te) altijd de racefiets ook in de winterdag.quote:Op zondag 13 november 2011 19:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik kwam hier toevallig vandaag op de fiets nog op. Dat is 60 km per dag! Ik geloof je heus wel, maar 60 km per dag is echt veel.
Moet je toch een hoop toeren, voor 100 km/dag.quote:Op zondag 13 november 2011 20:40 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Is ook veel, maar met de club was een trainingsrit minstens 100 kilomter oplopend tot 150 kilometer. Verder pakte ik ook zo goed als elke dag de racefiets als ik van school thuis kwam. Een mountainbike had en heb ik niet dus ik pak(te) altijd de racefiets ook in de winterdag.
Eerlijk gezegd denk ik niet dat ik de 20000 km volgend jaar ga halen, want ik fiets nu wat minder. Zoals eerder gezegd ga ik nu fietsen als ik zin heb, toen fietstte ik bijna elke dag.
Een kennis van mij heeft er dit jaar al 28.000 km opzitten. Op een ander forum waar ik actief ben zitten er al heel veel mensen boven de 20000 km. Iemand daar heeft dit jaar al 35000 km gefietst.En dat zijn vooral toerrijders.
Niet dat dat nu zo gezond is ofzo. Ik heb een aantal jaar geleden ook steeds 25.000 km of meer per jaar gemaakt over meerdere jaren. Ik kreeg last van mijn polsen; stekende pijn en had chronische zitvlakontsteking. Ook kreeg ik last van mijn knieën. Sindsdien doe ik wat rustiger aan.quote:Op zondag 13 november 2011 21:14 schreef eentwee het volgende:
Die van 35000km is zeker met z'n fiets getrouwd?
E.I.K.E.L.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op zondag 13 november 2011 16:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Oh héérlijk is dat: in de binnenbocht passeren met flink snelheidsverschil en dan tijdens de passage even het achterwiel laten blokkeren.
Je hebt zoveel idioten tijdens die toertochten. Dan geef je aan dat je in wil inhalen, geven ze geen ruimte. Op zo´n moment zoek ik de ruimte en kom ik hard onderdoor, maakt me niet uit wat er dan gebeurt. Zo´n iemand moet maar ruimte geven.quote:Op zondag 13 november 2011 21:21 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
E.I.K.E.L.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Het zijn en blijven natuurlijk wel veldTOERtochten. Hou er dan rekening mee dat niet iedereen even snel een bocht in durft te sturen. Als ik je dit zou zien doen, was je bij de volgende bocht echt voor mij en maakte je gegarandeerd een Hoogerlandje! Lullo!
Is dit een doodsbedreiging?quote:Op zondag 13 november 2011 21:21 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
E.I.K.E.L.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Het zijn en blijven natuurlijk wel veldTOERtochten. Hou er dan rekening mee dat niet iedereen even snel een bocht in durft te sturen. Als ik je dit zou zien doen, was je bij de volgende bocht echt voor mij en maakte je gegarandeerd een Hoogerlandje! Lullo!
Dat zal sowieso wel rap gaan met je baan?quote:Op zondag 13 november 2011 21:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Niet dat dat nu zo gezond is ofzo. Ik heb een aantal jaar geleden ook steeds 25.000 km of meer per jaar gemaakt over meerdere jaren. Ik kreeg last van mijn polsen; stekende pijn en had chronische zitvlakontsteking. Ook kreeg ik last van mijn knieën. Sindsdien doe ik wat rustiger aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |