Haha, ik was al benieuwd of je donderdag vandaag nog wat van je zou laten horen.quote:Op donderdag 10 november 2011 10:42 schreef Oksel het volgende:
Vanavond MTB'en op de Holterberg..![]()
Ik ben gek.
Ik gebruik MapMyRide af en toe.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:26 schreef kanovinnie het volgende:
Ben ik trouwens de enige die Runkeeper (of zo'n dergelijk programma) gebruikt om routes, afstanden en gem. snelheden te bekijken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Niet het ideale programma dus![]()
Zal runkeeper eens proberen.
quote:Op donderdag 10 november 2011 14:53 schreef .Quo het volgende:
[..]
Ik gebruik MapMyRide af en toe.
Vooral leuk dat anderen m'n route live kunnen volgen.
Helaas klopt er vaak niets van de snelheid en ga ik af en toe in no-time naar de evenaar en terug.Hm, die gebruik ik ook wel eens, nooit problemen mee gehad. Je moet alleen wel uitkijken dat je niet per ongeluk ergens verkeerd klikt, want dan heb je zo een omweggetje erbij, inderdaad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Niet het ideale programma dus![]()
Zal runkeeper eens proberen.
Ik heb daar evt. wel wat oplossingen voor: we hebben twee grote katoenen tipitenten, een 5p en een 7persoons. Aangezien er vast geen 7 man meedoen, kunnen we die als groepstent/ eettent gebruiken. Ikzelf hoef niet persé zaterdag al te arriveren, ben in minder dan 2 uur in maastricht. Zondagavond na het fietsen blijven slapen op een camping bij het eindpunt en een BBQ-tje (of ergens uit eten gaan) vind ik wel een prima plan. Koud is het in April niet meer joh. Indien toch: ik heb een houtkacheltje voor in de tipi, kun je het zelfs bij -20 buiten tot sauna omtoverenquote:Op woensdag 9 november 2011 19:26 schreef kaasplankje het volgende:
Een camping is het voordeligst maar dan moet het niet te koud zijn. Het wordt wel een hele operatie zo maar het lijkt me wel een toffe uitdaging.
200 km in deze tijd van het jaar? Dat doet het grootste professionele trainingsbeest die de in topconditie will zijn voor de RVV nog niet.quote:Op donderdag 10 november 2011 15:31 schreef Gripper het volgende:
Zondag een mooi lang stuk op de racer, kijken of er 200 km inzit
Hmm, ben benieuwd naar de achterliggende gedachte. Waarom zou een lange tocht nu niet meer kunnen?quote:Op donderdag 10 november 2011 18:59 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
200 km in deze tijd van het jaar? Dat doet het grootste professionele trainingsbeest die de in topconditie will zijn voor de RVV nog niet.
Zeer ongezond dus, en ik zou maar gauw naar de winterversnelling terugschakelen als je volgend seizoen het een en ander wil presteren.......
Lol, als je helemaal geen wedstrijd ambities hebt is het helemaal niet belangrijk wanneer je wel/niet in vorm wilt zijn. Je doet dan namelijk helemaal niet aan periodisering dus je werkt ook niet naar een bepaalde topvorm toe. Nu 200km trainen is niks ongezonds aan. Het is anders wanneer je in de zomer in vorm wil zijn rond een bepaalde wedstrijd, in dat geval is het minder verstandig om nu al 200km te trainen, maar nog steeds niet ongezond.quote:Op donderdag 10 november 2011 18:59 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
200 km in deze tijd van het jaar? Dat doet het grootste professionele trainingsbeest die de in topconditie will zijn voor de RVV nog niet.
Zeer ongezond dus, en ik zou maar gauw naar de winterversnelling terugschakelen als je volgend seizoen het een en ander wil presteren.......
Wat hij eigenlijk bedoelt is, dat wanneer je in midden van het seizoen in vorm wil zijn, bijvoorbeeld rond een belangrijkewedstrijd. Dan moet je daar met een bepaald plan heen werken. Dat betekend dat je in de winter rustig aan doet. In het voorjaar begint met lange duurtrainingen om de basis te leggen, en dan met interval en krachtinterval etc. naar je topvorm toe werken. Stel je gaat nu al 200km trainen dan kom je veel te vroeg in vorm waardoor je midden in de zomer op bent. Je vorm is namelijk niet een heel seizoen vast te houden, je krijgt altijd te maken met een terugval. Wat hierboven staat heeft echt alleen maar te maken met jongens die wedstrijden fietsen of wanneer je een grote cyclosportief wilt rijden (zoals Marmotte ofzo). Voor een recreant/toerder is dit helemaal niet belangrijk.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hmm, ben benieuwd naar de achterliggende gedachte. Waarom zou een lange tocht nu niet meer kunnen?
Ah, op die manier.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:14 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat hij eigenlijk bedoelt is, dat wanneer je in midden van het seizoen in vorm wil zijn, bijvoorbeeld rond een belangrijkewedstrijd. Dan moet je daar met een bepaald plan heen werken. Dat betekend dat je in de winter rustig aan doet. In het voorjaar begint met lange duurtrainingen om de basis te leggen, en dan met interval en krachtinterval etc. naar je topvorm toe werken. Stel je gaat nu al 200km trainen dan kom je veel te vroeg in vorm waardoor je midden in de zomer op bent. Je vorm is namelijk niet een heel seizoen vast te houden, je krijgt altijd te maken met een terugval. Wat hierboven staat heeft echt alleen maar te maken met jongens die wedstrijden fietsen of wanneer je een grote cyclosportief wilt rijden (zoals Marmotte ofzo). Voor een recreant/toerder is dit helemaal niet belangrijk.
Haarlemmermeer?quote:Op donderdag 10 november 2011 16:16 schreef marcodej het volgende:
Ik ging vanmiddag weg met een lekker zonnetje, maar dat waren meteen de laatste zonnestralen van de dag geloof ik. Heb de rest van de rit in een koude mistbank gereden. Koude tenen, had mn overschoenen natuurlijk niet aan...
[ afbeelding ]
Dat er over de rit uitgebreid gesproken wordt is alleen maar goed. Zo kan het vuur wat aangewakkerd worden.quote:Op donderdag 10 november 2011 15:31 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb daar evt. wel wat oplossingen voor: we hebben twee grote katoenen tipitenten, een 5p en een 7persoons. Aangezien er vast geen 7 man meedoen, kunnen we die als groepstent/ eettent gebruiken. Ikzelf hoef niet persé zaterdag al te arriveren, ben in minder dan 2 uur in maastricht. Zondagavond na het fietsen blijven slapen op een camping bij het eindpunt en een BBQ-tje (of ergens uit eten gaan) vind ik wel een prima plan. Koud is het in April niet meer joh. Indien toch: ik heb een houtkacheltje voor in de tipi, kun je het zelfs bij -20 buiten tot sauna omtoveren![]()
Kaas: we moeten even vragen of Gijs meegaat, die heeft hier ook wel oren naar denk ik.
En verder: er wordt nu al meer geluld over de monstertocht dan dat er trainingsmeters gemaakt worden
Ik rij zaterdag weer mn eerste mountainbiketoertocht van het seizoen, in Wageningen.
http://www.tcw79.nl/?q=content/wintertrio-i
vette shit, want ik heb in Ede gewoond, en ken echt elk bospaadje tussen Ede, wageningen en Arnhem.
Zondag een mooi lang stuk op de racer, kijken of er 200 km inzit
Geen idee, ik herken 't wel. Des winters doe ik graag een rondje ringvaart, wat vanuit mijn huidige woning net 120km is. Ik begin dan altijd bij Leimuiden. En dan eerst richting A'dam en terug over Zwanenburg en Cruquius.quote:Op donderdag 10 november 2011 20:41 schreef kanovinnie het volgende:
Waar ongeveer? Geen stuk wat ik ken.
Voor als je nu gaat fietsen, het is min of meer afgesloten bij schiphol. Dan moet je of door het bos, of de kanovinnie route nemen. Ik zal die route even op google uitzetten.quote:Op donderdag 10 november 2011 21:18 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Geen idee, ik herken 't wel. Des winters doe ik graag een rondje ringvaart, wat vanuit mijn huidige woning net 120km is. Ik begin dan altijd bij Leimuiden. En dan eerst richting A'dam en terug over Zwanenburg en Cruquius.
Nog steeds?quote:Op donderdag 10 november 2011 21:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Voor als je nu gaat fietsen, het is min of meer afgesloten bij schiphol. Dan moet je of door het bos, of de kanovinnie route nemen. Ik zal die route even op google uitzetten.
De wegversprring is over dit stuk weg:quote:Op donderdag 10 november 2011 21:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nog steeds?Op de Lekdijk was 't afgelopen voorjaar ook al keien rijjen. afgelopen winter moest ik alleen bij dat industrieterreintje net voor Skiphol even een stukje om. Maar dat viel wel mee.
Ik woon tussen Zaandam en Uitgeest inquote:Op donderdag 10 november 2011 21:37 schreef kaasplankje het volgende:
Eigenlijk geen tijd voor recreatief wielrennen t/m januari.
Voorlopig ben ik hier druk.
Leintjeuhs en kaasplankjes 50s penthouse aan de maas
En als ik daar klaar ben doe ik meer een rondje Alblasserwaard, of een rondje Hoekse waard, of een rondje Krimpenerwaard.Dan moet je dan maar eens aanhaken.
Ik begin bij Buitenkaag en ga dan meestal dezelfde richting uit als jij. Voor mij een rondje van 90/95km. Heb hem dit jaar nog niet gedaan. Een stukje Ringvaart zit ook in een van mijn vaste trainingsrondjes, dan ga ik de andere kant op en er bij Zwaanshoek of Cruqius weer vanaf.quote:Op donderdag 10 november 2011 21:18 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Geen idee, ik herken 't wel. Des winters doe ik graag een rondje ringvaart, wat vanuit mijn huidige woning net 120km is. Ik begin dan altijd bij Leimuiden. En dan eerst richting A'dam en terug over Zwanenburg en Cruquius.
Wel saai hoor.quote:Op donderdag 10 november 2011 21:59 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.dealextreme.co(...)-battery-pack-105489
Moh, das pas een lamp!
Volgende fietsmeet wordt dus een rondje haarlemmermeer?
Karakter train je in de kroegquote:Op donderdag 10 november 2011 22:00 schreef marcodej het volgende:
[..]
Wel saai hoor.Een aantal leden doen dat rondje Ringvaart soms twee keer, voor het kweken van karakter...
Leuk! Ik wil ook de weg kennen in de bossen.. Nog veel te ontdekken, zelfs dicht bij huis. Dat wordt in elk geval een bezigheid komende winter. Tocht van de TCWageningen heb ik begin dit jaar gedaan, heb 'm nu ook met potlood aangestipt, er is er ook een in Ermelo. Wat rijd jij voor tempo op die tochten? Waarschijnlijk te hard voor mij?quote:Op donderdag 10 november 2011 15:31 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik rij zaterdag weer mn eerste mountainbiketoertocht van het seizoen, in Wageningen.
http://www.tcw79.nl/?q=content/wintertrio-i
vette shit, want ik heb in Ede gewoond, en ken echt elk bospaadje tussen Ede, wageningen en Arnhem.
quote:Op donderdag 10 november 2011 18:59 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
http://www.dealextreme.co(...)-battery-pack-105489quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:46 schreef Oksel het volgende:
Gisteravond in 't donker de Holterberg op.. inclusief singetracks. Tering vet.In 't donker door 't bos rossen met een 1000 lumen lamp op je fiets. Slechts 2 keer gevallen (mul zand).
Ik denk dat ik dit jaar aan de > 8000 zit. 5500 racer, 2000 tandem, 500-1000 atb.
Is dat het aantal lumen op je fietsen? Ongelofelijk!quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:46 schreef Oksel het volgende:
Gisteravond in 't donker de Holterberg op.. inclusief singetracks. Tering vet.In 't donker door 't bos rossen met een 1000 lumen lamp op je fiets. Slechts 2 keer gevallen (mul zand).
Ik denk dat ik dit jaar aan de > 8000 zit. 5500 racer, 2000 tandem, 500-1000 atb.
Kijk maar uit daar, neem aan dat je zwaar de pineut bent wanneer ze je daar schaken met illegaal fietsen na zonsondergang? Kan je beter richting de Hellendoornsberg gaan, volgens mij mag het daar wel.quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:46 schreef Oksel het volgende:
Volgende keer wel even helm opdoen: http://g.co/maps/jquetquote:Op donderdag 10 november 2011 21:31 schreef kanovinnie het volgende:
Voor mij is een rondje haarlemmermeer 95 km. Intresse om een keer samen een rondje te rijden? Wacht ik je op in Halfweg.
http://maps.google.nl/map(...)sz=17&via=1&t=m&z=13
Deze route rij ik als ik naar mijn werk ga (in Aalsmeer)
Dat is mooi. Kwa bouwkwaliteit enzo? Dan ga ik hem ook bestellen!quote:Op vrijdag 11 november 2011 20:04 schreef Oksel het volgende:
Die ja. Alleen dan 1000. Maar de 1800 is volgens mij ook gewoon 1000.
Zou toch echt kunnen dat je te diep zit. Dat je rug het wel aan kan maar dat je nek een te geforceerde knik naar boven moet maken. Dat zullen je spieren niet leuk vinden en op een gegeven moment verkrampen...quote:Op zaterdag 12 november 2011 10:18 schreef kiekjesdief het volgende:
Gisteren een rondje van 70 km gedaan. Alleen last van pijn in mijn nek zoals altijd na wat langer fietsen. Voor mijn gevoel zit ik niet te diep maar mijn nekspieren denken daar anders over
Ik heb er net 55 opzittenquote:Op zaterdag 12 november 2011 12:21 schreef buzz1291 het volgende:
Kano, Patroon en Kiekjedief.... jullie horen om deze tijd op zaterdagmorgen helemaal hier niet te zitten maar op dat harde zadel en kilometers te maken terwijl het zonnetje hoog aan de hemel staat. Ik heb een klote excuus omdat ik op de levering van een nieuwe wasmachine zit te wachten en steeds sjacherijniger wordt omdat die gasten er nu nog niet zijn en ik wil fietsen!
Je hebt helemaal gelijk, echter ga ik naar de opendag van mijn moeder haar werk en vanochtend lekker uitgeslapen met mijn vriendin. Morgen weer aan de bak!quote:Op zaterdag 12 november 2011 12:21 schreef buzz1291 het volgende:
Kano, Patroon en Kiekjedief.... jullie horen om deze tijd op zaterdagmorgen helemaal hier niet te zitten maar op dat harde zadel en kilometers te maken terwijl het zonnetje hoog aan de hemel staat. Ik heb een klote excuus omdat ik op de levering van een nieuwe wasmachine zit te wachten en steeds sjacherijniger wordt omdat die gasten er nu nog niet zijn en ik wil fietsen!
Yep, heb de mod al even een bericht gestuurd. Bedankt voor de tip.quote:Op zaterdag 12 november 2011 12:31 schreef eentwee het volgende:
Dit is toch de fiets van patroon?! kudtopic op fiets forum, lezen op eigen risico
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |