even aan ruiken, als het nog goed ruikt kan het prima.quote:Op zondag 6 november 2011 12:07 schreef monsterd. het volgende:
Even een vraagje: Ik heb gehakt al 3 dagen ontdooit in de koelkast liggen wat eerder uit de diepvries kwam. Kan ik dat nog eten en zo ja, wat zal ik er dan van maken?
Echte rauwe gehakt? Mwah dat zou ik toch meestal op de dag dat je het ontdooid hebt eten, of eentje erna. Het kan altijd wel langer als het er nog goed uitziet en goed ruiktquote:Op zondag 6 november 2011 12:07 schreef monsterd. het volgende:
Even een vraagje: Ik heb gehakt al 3 dagen ontdooit in de koelkast liggen wat eerder uit de diepvries kwam. Kan ik dat nog eten en zo ja, wat zal ik er dan van maken?
Het ziet er nog normaal uit! Ga het gewoon proberenquote:Op zondag 6 november 2011 12:10 schreef hugsy33 het volgende:
[..]
even aan ruiken, als het nog goed ruikt kan het prima.
Lekkere hamburgers op brood
Hier kun je niet eens boodschappen doen op zondag.quote:Op zondag 6 november 2011 15:17 schreef Bienelientjee het volgende:
Eet vanavond maar pizzaMijn bezoek van vandaag heeft gisteravond laat pas afgezegd en heb geen zin om naar het winkelcentrum te fietsen voor boodschappen
Ik hoop dat je niet uit gaat vanavond?quote:Op maandag 7 november 2011 10:09 schreef Schenkstroop het volgende:
Net 3 pistoletjes gekocht. en heb ook knoflook-kaas, salami en sate
1equote:Op maandag 7 november 2011 18:17 schreef _Loki het volgende:
Uit een pakje kant en klaar of uit een pakje poedersaus en poederkruiden?
1e geval: niet doen. 2e geval: kan makkelijk.
Kan nog prima, dat spul is minimaal een maand houdbaar.. dat het nu 3 dagen later is weet die bami nietquote:Op maandag 7 november 2011 18:14 schreef StijnDa het volgende:
Ik heb nog bami goreng met babi pangang uit een pakje staan, maar de datum is 4 november. Nog te eten of moet ik naar de supermarkt?
jammer dat ik die eter niet benquote:Op dinsdag 8 november 2011 15:28 schreef Bluezz het volgende:
Eigen brouwsel knolselderijsoepie met ui en knof en parmezaan erover
Vanavond eters en die krijgen :
Kruidenbrie met een likkie perengelei op toast en knoflookolijven bij de borrel
Carpaccio 'saté'
Coquilles in pata negra op een zacht groen bedje van avocadopuree
Gehaktbrood met kikkererwten en tomaat uit de oven a la JO
IJs IJs IJs IJs toe
quote:Op dinsdag 8 november 2011 15:53 schreef theKiD het volgende:
Zometeen tomatensoep met ballen en knapperbolletjes erdoor
Gelucht? Ze hebben je naar buiten gegooid met kaas en al? Wat een nare mensen! Als je een Fokknokploeg zoek, dan hou ik me aanbevolen!quote:Op dinsdag 8 november 2011 16:39 schreef uniekhoorn het volgende:
Vanmiddag lekker gelucht met bolletjes kaas, ham, kroket, soep e.d, altijd lekker.
Nu een blokje pure choco
STraks, hutspot met gehaktballetjes
leef je op appels en beschuiten tot aan je avondmaal?quote:Op zondag 6 november 2011 12:08 schreef maxmeyer het volgende:
Vanochtend een appel, toen tussendoor nog een. Dadelijk paar beschuiten als middageten. Vanavond heerlijke rosbief eten
We eten hetzelfde vanavondquote:Op dinsdag 8 november 2011 17:13 schreef boem-dikkie het volgende:
Vanavond Franse uiensoep met een broodje.
quote:Op dinsdag 8 november 2011 17:21 schreef foodlover het volgende:
Zo vanalles wat: lontong, boontjes, tauge, tempeh kering, pindasaus, gebakken eitje en wat kipfilet met citroengras en chilipeper.
ook wat zuurkool op die hotdog eej!quote:Op dinsdag 8 november 2011 18:05 schreef Staal het volgende:
Ik ga zo meteen gewoon twee hotdogs onder mijn neus stoppen, de rups eet sla met spekjes en later vanavond ga ik mijn befaamde zuurkoolschotel maken zodat partner dat morgen mee kan nemen naar zijn werk.
Ja, wat denk je.quote:Op dinsdag 8 november 2011 18:09 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
ook wat zuurkool op die hotdog eej!
Oh dit had ik al gezegd.quote:Op dinsdag 8 november 2011 18:32 schreef boem-dikkie het volgende:
Franse uiensoep met van die kruiden-boter stokbroodjes uit de oven.
quote:Op dinsdag 8 november 2011 18:32 schreef boem-dikkie het volgende:
Franse uiensoep met van die kruiden-boter stokbroodjes uit de oven.
quote:Op dinsdag 8 november 2011 18:56 schreef Staal het volgende:
[..].
Klassiek gemaakt vind ik dit wel echt zo onwijs lekker. Het is dat ik te weinig uien in huis heb. Grmbl.
Dit klinkt trouwens verdomd lekker!quote:Op dinsdag 8 november 2011 17:21 schreef foodlover het volgende:
Zo vanalles wat: lontong, boontjes, tauge, tempeh kering, pindasaus, gebakken eitje en wat kipfilet met citroengras en chilipeper.
Ja en toen moesten we nog vuurtjes blussen ook nogquote:Op dinsdag 8 november 2011 16:40 schreef mazaru het volgende:
[..]
Gelucht? Ze hebben je naar buiten gegooid met kaas en al? Wat een nare mensen! Als je een Fokknokploeg zoek, dan hou ik me aanbevolen!
Ja, ik las het al.quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:15 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]Ik heb er net ook van gesmuld!
Hoezo niet? Ben je wat ziek?quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:43 schreef Madame_Paon het volgende:
Gebakken rijst. Nu maar hopen dat ik het binnenhoud ...
ben je de kruidnoten nog niet zat?quote:
Ik was misselijk, maar ik heb het eten gelukkig binnen kunnen houden.quote:
quote:Op dinsdag 8 november 2011 20:48 schreef Staal het volgende:
[..]
Ja, ik las het al.. Denk ook dat je de Gruyère op het broodje in de soep nog even onder de grill hebt gezet. Heerlijk! Ik ga het morgen ook maken.
nee Hoogvliet bakker, ook lekkerquote:Op woensdag 9 november 2011 12:21 schreef hugsy33 het volgende:
Dankje![]()
Hamkaascroissantje van de hema?
Dat zal niet zo snel gebeurenquote:Op dinsdag 8 november 2011 22:47 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ben je de kruidnoten nog niet zat?
net een schaaltje chocoladevla op
Klinkt heerlijk.quote:Op woensdag 9 november 2011 20:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Ben een paddenstoelenrisotto aan het maken met vers eekhorentjesbrood, morieljes en hanekammetjes, wat spek, knoflook en peterselie.
Heb er ook nog een kluit boter in, en natuurlijk rondkorrelrijst, en monteer hem zometeen af met wat grotgerijpte gruyère.quote:Op woensdag 9 november 2011 21:00 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Klinkt heerlijk.![]()
Ik had weer gebakken rijst. Voor 2 personen gemaakt gisteren (zodat ik vandaag niet hoefde te koken), maar ik kan er wel 3 dagen van eten. Vast een recept voor bodybuilders of zo.![]()
Dit is wel een lekkere:quote:Op woensdag 9 november 2011 23:05 schreef foodlover het volgende:
De mini hamburgertjes waren weer lekker! Morgen maak ik zelf pizza, wordt morgenochtend dus ff deeg kneden...
Nu al een beetje aan het plannen voor a.s. zaterdag, vriendlief is dan jarig en maak voor een paar man dan wat hapjes, zijn wel grote eters... Ga sowieso empanada's van Rudolph maken gevuld met stoofvlees, aardappel, paprika en lente uitjes.
Iemand nog een tip voor knoflooksoep (google geeft veul recepten, maar zoek een beproefde...)???
Lekker!quote:Op donderdag 10 november 2011 12:16 schreef FutureFairytale het volgende:
thee, mini pistachecakeje, macaron, slagroomsoesje en slagroom
quote:Op donderdag 10 november 2011 18:51 schreef FutureFairytale het volgende:
McDonald's! McDeluxe, patatjes en een smoothie aardbei/banaan.
Toetje; chocoladevla
Heksenkaas is een soort saus van roomkaas, peterselie, prei, knoflook (en volgens mij nog wat kruiden / toevoegingen). Ik ben er dol opquote:Op donderdag 10 november 2011 20:24 schreef _Ophelia_ het volgende:
Rijstschotel met gemengde noten, ui, prei, champignons en chilipeper.
[..]
Que?
Verkopen ze hier (het oosten) als heksenboter. Idd erg lekker!quote:Op donderdag 10 november 2011 20:33 schreef MaLo het volgende:
[..]
Heksenkaas is een soort saus van roomkaas, peterselie, prei, knoflook (en volgens mij nog wat kruiden / toevoegingen). Ik ben er dol op
Joh, dat zou ik als vrouw ook wel goed weg kunnen werken, klink goed!quote:Op donderdag 10 november 2011 18:23 schreef MaximusTG het volgende:
Vanavond komt een goeie vriend van me eten. Zonder de vrouwen erbij, dus het wordt echt manneneten. Hij is ook niet zo makkelijk, dus had geen zin veel moeite te doen. Gebakken kip met wat mais, chilibonen, salsa, cherrytomaatjes, taco kruiden, en bosui. In een ovenschaal met daarbovenop crushed tortillachips en kaas.
Klinkt lekker.quote:Op donderdag 10 november 2011 20:33 schreef MaLo het volgende:
[..]
Heksenkaas is een soort saus van roomkaas, peterselie, prei, knoflook (en volgens mij nog wat kruiden / toevoegingen). Ik ben er dol op
Daar kwam je eigenlijk voor he, om te zeggen dat je een Cosmopolitan drinkt.quote:Op donderdag 10 november 2011 22:32 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Klinkt lekker.
Ik drink een Cosmopolitan.
Natuurlijk.quote:Op donderdag 10 november 2011 23:46 schreef Staal het volgende:
[..]
Daar kwam je eigenlijk voor he, om te zeggen dat je een Cosmopolitan drinkt.
en wat dan nog? Off topic is het niet...quote:Op donderdag 10 november 2011 23:46 schreef Staal het volgende:
[..]
Daar kwam je eigenlijk voor he, om te zeggen dat je een Cosmopolitan drinkt.
Op je gezondheid.quote:
quote:Op vrijdag 11 november 2011 00:20 schreef Prego het volgende:
[..]
en wat dan nog? Off topic is het niet...
OT: foie gras met vijgen-, kersen- en mangoconfit en daarna een stuk rundvlees (ik heb geen idee hoe ik pavé de boeuf moet vertalen) met groene asperges en sla
De mangoconfit was zo zoet dat ik bijna onpasselijk van werd.
Nu een pilsje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En als de afspraak doorgaat. Dan ga ik morgen in de richting van Zeeland. Beetje uitwaaien, misschien een kibbelingetje, wat te drinken, etc..
gewoon thuis gegeten, de foie gras en confits hadden we bij een traiteur gehaald.quote:Op vrijdag 11 november 2011 11:40 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]![]()
(behalve dan die mangoconfit als ik het zo lees)
Was je uit eten (en zo ja, waar)?
Ik woon ook in het oosten en er staat toch echt heksenkaas op het bakjequote:Op donderdag 10 november 2011 20:50 schreef Cici het volgende:
[..]
Verkopen ze hier (het oosten) als heksenboter. Idd erg lekker!
Hmm, lekker! Ik ben nog op zoek naar een goede traiteur in de omgeving die dat soort zaken heeft.quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:54 schreef Prego het volgende:
[..]
gewoon thuis gegeten, de foie gras en confits hadden we bij een traiteur gehaald.
vanavond gepofte aardappel met spek en reblochon
quote:Op zaterdag 12 november 2011 12:54 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Heeft iemand nog een goed recept voor pepernotensoep?
en een lekkere plak kandijkoekquote:Op zaterdag 12 november 2011 12:53 schreef FutureFairytale het volgende:
boterham kaas/komkommer en thee
oh lekker!!quote:Op zaterdag 12 november 2011 14:34 schreef mevrouwdebok het volgende:
heb vandaag voor de eerste keer zelf rundvleesragout gemaakt en ga straks kroketjes rollen
ooh zo lekker met veel suiker! ik kreeg voor t eten nog een lekkere kop vermicellisoep vooraf en cornetto toequote:Op zaterdag 12 november 2011 17:51 schreef kwiwi het volgende:
oliebollen met lekker veel poedersuiker
Ik ook stamppot andijvie met spekjes. En paprika en pijnboompitjes!quote:Op zondag 13 november 2011 14:40 schreef Zonnetje1981 het volgende:
Vanmorgen kaas-ui broodje gemaakt, zo meteen cakejes bakken en vanavond stamppotje andijvie met spekjes en kaas
hier ook, maar zonder de paprikaquote:Op zondag 13 november 2011 17:00 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik ook stamppot andijvie met spekjes. En paprika en pijnboompitjes!
Je hebt zeker dat topic in FEE nog niet gezien wat al zeker een maand leeft?quote:Op zondag 13 november 2011 19:23 schreef Bienelientjee het volgende:
Rollade, sla, aardappelkroketjes.
Ben op dit moment eens aan het bedenken wat ik met kerst ga eten/ koken.
(WAT VROEG!)
[Hét Kerstmenu] Voor de thuiskoks: wat komt er hoe op tafel? Pas vanaf eind oktober. Valt nog mee dusquote:Op zondag 13 november 2011 20:01 schreef Bienelientjee het volgende:
Nog niet nee, maar zat er toevallig vanavond aan te denken ineens!
doet me denken aan een chef die bij Masterchef Australië maakte...quote:Op maandag 14 november 2011 13:29 schreef Aneurism het volgende:
Gisteren geprobeert te maken:
4 oesters gehakt in stukjes
30gr wortel in kleine blokjes
30gr knolselderij in kleine blokjes
30gr ui in kleine blokjes
Groente even een paar tellen in kokend water houden, daarna af laten lekken.
paar theelepels venkel, bieslook, peterselie.
Kappertjes snijden, vervolgens alle bovenstaande ingredienten door elkaar gooien en er mayonaise bij stoppen. Niet te veel. Goed doorroeren. Beetje lemon erbij.
Vervolgens wou ik een gelei van appelsap maken, maar gellan was nergens verkrijgbaar dus heb ik: Unique-Glass gekocht van Unique-products... Heb eerst 5 gram bij 500ml toegevoegd: geen resultaat. Toen 35 gram... nu was het een soort van mislukte pudding... Echt een mislukt product, het eind resultaat met 35 gram Unique-Glass en 4 uur opstijven in de koeling was ook troebel. Totaal niet zoals beschreven op de folders.
Het idee was de appel gelei te maken en hier rondjes uit te steken en daarin de vulling te stoppen... Helaas is de vulling gereduceerd tot een soort huzarensalade...
oestersaus en knoflook.
Een paar eetlepels suiker laten caramelliseren en afblussen met boter. Dit in een ovenschaal gieten hierin gehalveerde witlof stronkjes. Bedekken met bladerdeeg waar je gaatjes in hebt geprikt. Een half uur of iets langer op 180 graden, op een bord omkeren.quote:Op maandag 14 november 2011 19:30 schreef Zonnetje1981 het volgende:
[..]
receptje? Ben gek op witlof, deze variant nog niet gehad
Oe klinkt lekkerquote:Op maandag 14 november 2011 22:41 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Een paar eetlepels suiker laten caramelliseren en afblussen met boter. Dit in een ovenschaal gieten hierin gehalveerde witlof stronkjes. Bedekken met bladerdeeg waar je gaatjes in hebt geprikt. Een half uur of iets langer op 180 graden, op een bord omkeren.
Eet smakelijk, lekker met een salade ernaast
Wij aten ook spruitenstamp! :-)quote:Op maandag 14 november 2011 15:10 schreef foodlover het volgende:
Straks stamppot spruitjes met varkenshaas uit de oven
slikquote:Op dinsdag 15 november 2011 16:03 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Wij aten ook spruitenstamp! :-)
Maar dan met Indische saucijzen.![]()
[ link | afbeelding ]
Spruitjesstamp
(niet geschikt voor Pietverdriet want barstensvol kruidnagel)
Ik vind het juist een goed idee om de spruiten zo te snijden en dan zo dat worst erbij enzo en de aardappelen grof te pureren. Zoals jij dat hebt gedaan.quote:Op dinsdag 15 november 2011 16:26 schreef RobinOok het volgende:
Meteen geen zin meer in spruitjes? Of wat?
Ziet er wel lekker uit. Heb je ook een recept van de stampot zelf?quote:Op dinsdag 15 november 2011 16:03 schreef RobinOok het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Spruitjesstamp
Yum! heb even op je site gekeken en de Indische saucijzen kende ik nog niet (hoewel ik in Den Haag woon...) Lekker ook met die gebakken/gefrituurde uitjes, lijkt me heerlijk op de hutspot.quote:Op dinsdag 15 november 2011 16:03 schreef RobinOok het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Spruitjesstamp
Recept staat op de site, als je klikt op de foto. ;-)quote:Op dinsdag 15 november 2011 16:39 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ziet er wel lekker uit. Heb je ook een recept van de stampot zelf?
Hutspot kan ook ja. Volgens mij knapt elke stamppot wel op van die saucijzen. ;-)quote:Op dinsdag 15 november 2011 16:48 schreef foodlover het volgende:
[..]
Yum! heb even op je site gekeken en de Indische saucijzen kende ik nog niet (hoewel ik in Den Haag woon...) Lekker ook met die gebakken/gefrituurde uitjes, lijkt me heerlijk op de hutspot.
Grappig! Die Van Olphen woont practisch bij mij om de hoek, zullen ze ze ook bij Toko Asli verkopen???
hmm wat moet ik hierbij denken? maïs met wat?quote:Op dinsdag 15 november 2011 17:33 schreef uniekhoorn het volgende:
Tussen de middag bolletje kaas, bolletje ham, pistolet kroket
Nu zoute stokjes
Straks voor mijzelf: ijsbersla, tomaat, komkommer, gekookt ei, azijn, suiker, ananas, mais dressing en een blik tonijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |